بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 12 شیائومی

شیائومی با سیاست ساخت گوشی اقتصادی با بدنه با کیفیت و مشخصات هیجان انگیز و جبران سود از طریق کاهش بودجه تبلیغاتی و نمایش تبلیغات تو رابط کاربری تونسته بقیه برندها رو تو بازار گوشی های اقتصادی و میان رده به چالش بکشه. مثال خوب از این گوشی های با ارزش خرید بالا رو میشه سلطان گوشی های اقتصادی یعنی ردمی نوت 11 دونست که یه گوشی با کیفیت ساخت بالا و امکانات بیشتر از حد انتظار برای بازه قیمتی خودشه. redmi note 11 انقدر خوب بوده که حتی تونسته تو بازار ایران که همیشه در اختیار گوشی های سامسونگه رقیب سامسونگی خودش رو با یه چالش اساسی تو فروش روبرو کنه و جز پرفروش ترین گوشی های بازار باشه. با معرفی ردمی نوت 12 تو آبان 1401 همه منتظرن ببینن آیا شیائومی بازم قراره بازار رو شگفت زده کنه و شاهد یه ارتقا خوب مشخصات و عملکرد نسبت به نسل قبل هستیم یا تغییرات خیلی جزئی و در حد تبدیل اسم مدل از 11 به 12 بوده و لازم نیست برای خرید گوشی 190 دلاری ردمی نوت 12 دست نگه داریم. برای پیدا کردن جواب این سوالات با بررسی گوشی Redmi Note 12 شیائومی همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12

مثل سال های قبل با یه طراحی ساده طرفیم با این تفاوت که چینش و طراحی محل قرارگیری دوربین ها دچار تغییر شده و شبیه به گوشی های بالا رده ی سال گذشته شیائومی شده. دو سنسور اصلی به همراه فلش LED تو یه برآمدگی مستطیلی شکل کنار هم قرار گرفتن. برای شکیل تر شدن و محافظت بیشتر از این سنسور ها دورشون یه حلقه فلزی استفاده شده. نوشته های 48MP و AI Cam هم کنار سنسور ها حک شده تا یادتون نره که دوربینتون چه کیفیتی داره! پایین هم لوگوی Redmi به همراه 5G حک شده. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و طراحی منحنی در کنار وزن 188 گرمیش باعث میشه گوشی خوش دستی به حساب بیاد و به راحتی بتونید ازش به مدت طولانی استفاده کنید.

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12

لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته که با حسگر اثر انگشت یکی شده. حسگر، دقت و سرعت خوبی داره و تو استفاده ازش مشکلی نخواهید داشت. قسمت بالا جک ۳.۵ میلیمتری صدا، میکروفون و فرستنده مادون قرمز. لبه پایینی اسپیکر، پورت تایپ سی و میکروفون و توی لبه چپ هم درگاه سیم کارت هیبریدی قرار گرفته که امکان استفاده از دو سیم کارت همزمان یا یک سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی رو بهتون میده. گواهی IP53 برای این گوشی استفاده شده که redmi note 12 رو در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب محافظت میکنه. صفحه نمایش نسبت به سال قبلی خمیدگی بیشتری داره و حاشیه نسبتا متوسطی داره اما قسمت پایینی کمی حاشیه بیشتری داره. شیائومی خوش دستی و طراحی ساده رو اولویت ردمی نوت 12 قرار داده و توی این موضوع هم میشه گفت موفق بوده و از کیفیت ساخت و طراحی خوبی برای بازه قیمتی خودش برخورداره.

مشخصات طراحی گوشی ردمی نوت 12

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12

از یه صفحه 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی برای ردمی نوت 12 استفاده شده. نرخ به روز رسانی هوشمند نیست و باید به صورت دستی بین 60 و 120 هرتز سوییچ کنید که با توجه به قیمت گوشی نقطه ضعف به حساب نمیاد. تراکم پیکسلی خوبه و در کنار نرخ به روز رسانی بالا یه تجربه خوب و روون رو می تونید با این گوشی داشته باشید و اگه اهل ویدیو دیدن با گوشی باشید کار رو به خوبی براتون در میاره. روشنایی توی محیط بیرون هم کم نمیاره و تا 1200 نیت در حالت خودکار بالا میره. حاشیه صفحه هم متوسطه و در حدود 85 درصد صفحه رو نمایشگر پوشونده. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول وسط صفحه قرار داره.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12

اگه اهل بازی با گوشی باشید شیائومی از تاچ سمپلینگ 240 هرتزی استفاده کرده که باعث میشه عملکردتون توی بازی ها بهتر بشه. محافظ پیش فرضی روی صفحه قرار نداره و بهتره حتما از یه گلس با کیفیت برای گوشی ردمی Note 12 استفاده کنید. عملکرد گوشی توی بخش صفحه نمایش مثل نسخه قبلی میشه گفت عالیه و کاملا راضیتون میکنه.

بررسی صفحه نمایش ردمی نوت 12

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲

یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در کنار یه آداپتور شارژ 33 واتی که توی جعبه محصول قرار داره بخش باتری گوشی Redmi Note 12 رو تشکیل میدن. باتری ردمی نوت 12 تو استفاده معمولی و روزمره یک روز و نیم بهتون شارژ میده و اگه استفاده سنگین تری داشته باشید (مثل بازی یا تماشا ویدیو) حدود 8 تا 10 ساعت بهتون اسکرین تایم میده.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲

آداپتور 33 واتی 50 درصد گوشی رو توی نیم ساعت شارژ میکنه و شارژ کاملش حدود یک ساعت و ربع زمان می بره که با توجه به شارژدهی اون زمان خیلی مناسبیه. توی این بخش هم چیزی کم کسر نداره و بالاتر از استاندارد های یه گوشی اقتصادی و در حد یه میان رده خوبه.

مشخصات آداپتور شارژ گوشی ردمی نوت 12 شیائومی

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 12

دو سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در کنار فلش دوگانه و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بخش دوربین گوشی ردمی نوت 12 رو تشکیل میدن. امسال شاهد کاهش تعداد سنسور های هستیم و دوربین اولترا واید و ماکرو از این گوشی حذف شدن و فقط توی نسخه های پرو به بالا استفاده میشن.

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 12

کیفیت عکس سنسور اصلی توی نور مناسب خوبه، دیتیل خوبی رو ثبت میکنه و داینامیک رنجش مناسبه. عکس های پرتره هم خوب قسمت پشتی رو محو میکنن و به خوبی سوژه رو تشخیص میده. دوربین سلفی عکس های نسبتا خوب و با جزئیاتی میگیره و رنگ پوست رو خوب درمیاره اما بعضی مواقع دستکاری توش دیده میشه. کیفیت فیلم ها مناسبه و با رزولوشن 1080 و 60 فریم امکان ثبت ویدیوها وجود داره. ولی لرزشگیر دیجیتال هم خیلی خوب عمل نمیکنه. در مجموع دوربین عملکرد متوسطو خوبی داره و برای بازه قیمتی خودش مناسبه. ولی اگه دنبال یه دوربین مناسب تر میگردید گوشی های سامسونگ عکس های شارپ تر و زنده تر در کنار امکانات عکسبرداری بیشتری بهتون میدن ولی عملکرد دوربین redmi note 12 اونجوری هم نیست که بخواین ازش ناراضی باشید و کار رو در میاره!

مشخصات عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت ۱۲

گوشی شیائومی ردمی Note 12 اولین گوشیه که از پردازنده اسنپدراگون 4 نسل 1 استفاده میکنه و هنوز خیلی جزئیات زیادی از عملکرد این تراشه توی گوشی های مختلف در دست نیست و نمیشه با قطعیت در مورد عملکردش تو طولانی مدت صحبت کرد اما با توجه به بنچمارک ها و عملکردش توی ردمی نوت 12 میشه انتظار های خوبی ازش داشت. استفاده از این پردازنده امکان ارتباط 5G رو هم به گوشی اضافه کرده که میتونه برای خیلیا جذاب باشه. اما بدون تعارف باید گفت redmi note 12 عملکرد پردازشی متوسطی داره و بیشتر برای مصرف کمتر انرژی بهینه شده و مشکل دمای اکثر پردازنده های اسنپدراگون اینجا خیلی دیده نمیشه.

عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت ۱۲

پشتیبانی از 5g در گوشی ردمی نوت 12

ردمی نوت 12 توی کاربری معمولی و روزمره عملکرد خوبی از خودش نشون میده و مشکل و کندی توش دیده نمیشه و عملکردش توی این بخش نسبت به ردمی نوت 11 بهبود پیدا کرده. اگه اهل بازی کردن با گوشی باشید تقریبا عملکردش راضی کننده است و اکثر بازی های روز رو میتونه با گرافیک متوسط و خوب اجرا کنه اما اگه میخواید تجربه بدون لگ و باگی داشتید باشید بهتره تو تنظیمات بازی دیتیل گرافیک رو پایین بیارید. گوشی ردمی نوت 12 توی چهار نسخه و با 4/6/8 گیگ رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه میشه.

گوشی ردمی نوت ۱۲ از رابط کاربری MIUI 13 که برپایه اندروید نسخه ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه. مثل بقیه گوشی های شیائومی امکانات شخصی سازی مناسبه، باگ ها و مشکلات نرم افزاری نسخه های قبلی هم بهبود پیدا کرده و یه تجربه بهتری بهتون میده اما بازم آپدیت ها ریز و درشت اذیت کننده اس. در مجموع اگه دنبال یه گوشی اقتصادی میگردید که همه چی روون اجرا بشه و حوصله لگ و باگ توی رابط کاربری ندارید گوشی ردمی Note 12 کاملا راضیتون میکنه، اما برای بازی خیلی روش حساب نکنید و اگه دنبال یه تجربه خوبید بهتره کمی بودجه خودتون رو بیشتر کنید چون تو گوشی های سامسونگ این بازه قیمتی وضع بدتر نباشه بهتر نیست!

مشخصات اسپیکر شیائومی ردمی Note 12

اسپیکر استریو که بلند گوی ایرپیس به عنوان اسپیکر دوم عمل میکنه برای گوشی ردمی نوت 12 استفاده شده. کیفیت و بلندی صدای مناسبی داره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز حذف نشده و با خیال راحت میتونید از هندزفری و هدست های با سیم استفاده کنید.

آیا گوشی redmi note 12 ارزش خرید داره؟

قیمت 200 دلاری ردمی نوت 12 و تجربه بازار که نشون میده تو تعیین قیمت گوشی شیائومی رقابت خوبی تو بازار وجود داره و واردکننده ها با سود حداقلی قیمت گذاری رو برای گوشی های پرفروش انجام میدن، احتمالا قیمت redmi note 12 هم متناسب با قیمت دلاریش یه قیمت منطقی تو بازار داشته باشه. پس با این فرض و عملکرد خوب صفحه نمایش، باتری، کیفیت ساخت بالا و طراحی خوش دست در کنار پردازنده خوب برای یه گوشی میان رده اقتصادی و با اغماض برای بخش دوربین، این گوشی میتونه یه گوشی ایده آل و انتخاب خوب برای افرادی باشه که دنبال گوشی برای کاربری معمولی (تماس، رد و بدل کردن پیام، وب گردی، تماشای ویدئو و کمی هم بازی) هستن. البته سامسونگ هم به زودی از گوشی های جدید سری A قراره رونمایی کنه و باید ببینیم سامسونگ قراره بالاخره یه تکونی به طراحی و کیفیت ساخت گوشی های میان رده و اقتصادیش بده یا بازم با همون همیشگی روبرو هستیم.

مقایسه Redmi Note 12 با Redmi Note 11

توی طراحی سعی شده که هر چه بیشتر ردمی نوت 12 شبیه به گوشی های بالا رده بشه و تا حدودی هم توی این کار موفق بوده و با یه طراحی زیباتر طرفیم. صفحه نمایش هم عملکرد تقریبا نزدیکی به نسبت به ردمی نوت 11 داره اما استفاده از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی باعث میشه یه تجربه روون تر از کار با گوشی ردمی Note 12 داشته باشید. استفاده از پردازنده به روز و جدید باعث میشه لگ و باگی که گهگداری توی ردمی note 11 دیده میشد رو اینجا نبینیم. اما هنوز توی بازی نمیشه خیلی به این گوشی اتکا کرد. وضعیت باتری تغییر خاصی نسبت به سال قبلی نکرده و هر دو عملکرد خیلی خوبی از خودشون نشون میدن و سرعت شارژ هم با آداپتور 33 واتی همچنان مناسبه. بخشی که گوشی شیائومی ردمی نوت 12 نسبت به سال قبل میشه گفت افت داشته دوربینه که هم سنسورهای اولترا واید و ماکرو حذف شده و هم کیفیت سنسور اصلی خیلی پیشرفت خاصی نسبت به قبل نکرده و اگه دوربین براتون مهمه خیلی راضیتون نمیکنه. در مجموع باید تا زمان عرضه گوشی ردمی نوت 12 صبر کرد تا در مورد ارزش خرید نسبت به قیمت این گوشی نظر داد، اما با توجه به نزدیک بودن قیمت دلاری این دو گوشی، گوشی شیائومی Redmi Note 12 ارزش خرید خوبی داره و گزینه بهتری به عنوان یه گوشی میان رده اقتصادی محسوب میشه. البته ممکنه با اومدن ردمی نوت 12 قیمت ردمی نوت 11 افت خوبی کنه و اختلاف قیمت ریالی این دو تا گوشی زیاد بشه که اون زمان باید خودتون تصمیم بگیرین این اختلاف قیمت ارزش داره گوشی جدیدتر و بهتر رو بخرید یا این برتری به اختلاف قیمت دو گوشی نمی ارزه.

گوشی ردمی نوت 12 شیائومی یه نسخه 4جی هم داره که میتونید به بررسی Redmi Note 12 4G شیائومی هم یه سر بزنید و مشخصات اون گوشی که ارزون تر هم هست رو بررسی کنید.
نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۸ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 73
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

MERSAD177070

سلام به موبونیوز
من میخواستم یه گوشی بخرم کا پردازنده قوی داشته باشه
میخواستم به من کمک کنید تا بین گوشی
ردمی نوت 12
و
ردمی نوت 12 4G
کدوم رو بخرم ممنون

۰۴ تیر ۱۴۰۲
    Zxcvbnm12

    سلام مرساد نوت ۱۲ فورجی بهتره

    ۲۸ تیر ۱۴۰۲
[email protected]

سلا م مهدی شجاری گروه خوبش انشاءالله با انرژی برگرده ردمی نوت 12 200 یور نسبت عملکرد ش خوبه

۲۶ خرداد ۱۴۰۲
Nurse

کی وارد بازار میشه حدوداً

۱۲ فروردین ۱۴۰۲
amir 1213

دمت گرم

۰۹ بهمن ۱۴۰۱
Matin1370

میخواستم گوشی جدید بخرم دست نگه میدارم

۲۰ دی ۱۴۰۱
Matin1370

دو ماه شده خبری نیست ازش

۲۰ دی ۱۴۰۱