بررسی مشخصات Redmi Note 12 Explorer شیائومی

براتون توی یه گوشی مهمترین ویژگی چیه؟ صفحه نمایش عالی؟ قدرت سخت افزاری خوب؟ دوربین با کیفیت و خوب یا باتری با شارژدهی مناسب و سرعت شارژ بالا؟ شیائومی توی جدیدترین گوشی سری ردمی نوت 12 گفته “نه تنها همه این امکانات رو بهتون میدم بلکه یه آداپتور غول پیکر 210 واتی هم توی جعبه قرار میدم تا بعضی از رقبا یاد بگیرن!”

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Explorer که به نام Xiaomi Redmi Note 12 Discovery edition هم در بعضی نقاط دنیا شناخته میشه تقریبا همون ردمی نوت 12 پرو پلاسه که یه شارژر 210 واتی توی جعبه اش قرار گرفته و سرعت شارژ فوق العاده بالایی به این گوشی داده. قضیه وقتی جالب تر میشه که برچسب قیمتی هم تغییری نکرده و هنوز با همون قیمت 340 دلار به فروش میرسه. ردمی نوت 12 اکسپلورر هنوز پاش به بازار ایران نرسیده ولی با اخبار و مشخصاتش دل خیلی ها رو برده و میخوان ببینن این گوشی جذاب شیائومی تو واقعیت هم گوشی خفنی هست یا نه. با بررسی گوشی شیائومی redmi Note 12 Explorer همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی Redmi Note 12 Explorer

طراحی شیائومی ردمی نوت 12 اکسپلورر با گوشی ردمی Note 12 Pro Plus هیچ فرقی نداره و با همون طراحی قسمت پشتی خمیده و لبه های تخت طرفیم. فقط تنوع رنگبندی نداریم و این مدل فقط با یه رنگ مشکی براق عرضه میشه که خیلی مشکی خوبی هم نیست و زیاد به دل نمیشینه، اما با استفاده از قاب با یه تیر دو نشون رو میزنید و هم مشکل رنگ نه چندان جذاب حل میشه و هم اثر انگشت و لکه روی قسمت پشتی براق و شیشه ای باقی نمی مونه. فریم گوشی به صورت تخت و از فلز ساخته شده تا هم حس بهتری موقع دست گرفتن گوشی داشته باشید و هم کیفیت ساخت گوشی رو بهتر میکنه. البته استفاده از شیشه و فلز باعث میشه وزن گوشی بالا بره و با یه گوشی سنگین و قطور طرفیم اما نوع طراحی قسمت پشتی و لبه های گوشی باعث میشه خیلی توی استفاده طولانی مدت اذیت نشید.

مشخصات ردمی نوت 12 اکسپلورر شیائومی

دوتا لنز غول پیکر و یه لنز نسبتا کوچیک در کنار فلش LED توی یه قسمت مستطیلی بالا سمت راست قسمت پشتی قرار دارن و تا حدودی شما رو یاد گوشی های آیفون میندازن. طراحی فلزی این قسمت و برآمدگی نسبتا مناسبش در کنار نوشته 200MP به شما حس یه گوشی قاتل پرچمدار رو منتقل میکنه و باعث شده از لحاظ طراحی گوشی زیباتر بشه. پایین این بخش هم نوشته Redmi حک شده اما به جای لوگوی 5G کنارش یه 210W نوشته شده که تنها فرق طراحی این گوشی با ردمی نوت 12 پرو پلاسه.

بررسی طراحی Redmi Note 12 Explorer

لبه بالایی فرستنده مادون قرمز، میکروفون کاهش نویز، اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته. پایین گوشی اسپیکر دوم، میکروفون، درگاه تایپ سی و خشاب سیم کارت قرار گرفته که فقط دو سیم کارت رو پشتیبانی میکنه و خبری از محل قرارگیری کارت حافظه جانبی نیست. لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته که با حسگر اثر انگشت یکی شده و دقت و سرعت خیلی خوبی داره. لبه چپ هم پر از خالیه! گواهی IP53 تو ساخت گوشی رعایت شده که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب ازش محافظت میکنه. حاشیه صفحه نمایش تقریبا متوسطه و تقریبا 86.8 درصد قسمت جلوی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل داده. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول نسبتا کوچیک وسط صفحه قرار داره.

در کل طراحی گوشی و کیفیت ساختش مثل بقیه خانواده سری ردمی نوت 12 خوبه و از رقبای بازه قیمتی خودش کیفیت ساخت بهتری داره و اگه با وزن زیاد و طراحی نسبتا یغور گوشی مشکلی نداشته باشید کاملا راضیتون میکنه.

 

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 اکسپلورر

همون صفحه نمایش با کیفیت و عالی ردمی نوت 12 پرو پلاس برای این گوشی استفاده شده و با یکی از بهترین صفحه نمایش هایی که می تونید توی یه گوشی هوشمند (غیر پرچمدار) داشته باشید، طرفید. صفحه 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1080 و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ باعث شده یه ترکیب رنگ خیلی عالی و با وضوح رو داشته باشید، کنتراست عالی و دقت رنگ های مشکی دیدن ویدیو رو با این گوشی خیلی لذت بخش میکنه و خیلی حاشیه صفحه و ناچ دوربین دیده نمیشه و تقریبا توی تصویر محو میشن. رفرش ریت 120 هرتزی یه تجربه روون و با سرعت رو بهتون میده اما آداپتیو نیست و باید به صورت دستی بین 60 و 120 تغییرش بدید. روشنایی صفحه خوبه اما مثل گوشی های پرچمدار نیست اما توی محیط بیرون هیچ مشکلی توی دیدن صفحه نمایش نخواهید داشت. هیچ محافظ پیش فرضی هم روی صفحه قرار نداره و بهتره از گلس برای محافظت بیشتر استفاده کنید.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 اکسپلورر

پشتیبانی از قابلیت های HDR10+ و دالبی ویژن هنگام دیدن محتوای ویدیویی که از این امکانات ساپورت میکنن تجربه خیلی عالی و بی نقصی رو بهتون میده. اگه اهل بازی با گوشی باشید تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث میشه واکنش سریع تر و دقیق تری توی بازی های اکشن مثل کالاف و Pubg داشته باشید. در مجموع با یه صفحه نمایش عالی و بی نقص طرفیم که فرق زیادی با گوشی های پرچمدار نداره و از همه لحاظ شما رو راضی میکنه.

 

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر

باتری مهمترین و جذاب ترین بخش این گوشیه که تو سرعت شارژ نه تنها رقبای سامسونگی و اپلی رو خجالت زده میکنه بلکه آبرویی برای سایر گوشی های شیائومی هم نمیذاره! حجم باتری نسبتا کمه و باتری 4300 میلی آمپر ساعتی برای این گوشی استفاده شده و دلیلش شارژر 210 واتی قرار گرفته توی جعبه است که گوشی ردمی نوت 12 اکسپلورر رو به اولین گوشی که از یه شارژر 210 واتی توی جعبه استفاده میکنه تبدیل میکنه. خود آداپتور شارژر رو بخواید جدا تهیه کنید نزدیک 150 تا 170 دلار قیمتشه که تقریبا نصف قیمت گوشی به حساب میاد و با اون میتونید لپ تاپ با پورت تایپ سی خودتون رو هم شارژ کنید و برند های دیگه باید کمی از شیائومی خجالت بکشن!

 

 

شارژر 210 واتی ردمی نوت 12 اکسپلورر

آداپتور 210 واتی از تکنولوژی GaN بهره میبره که بجای ساختار قدیمی آداپتور ها از گالیوم نیترات برای شارژ گوشی استفاده میکنه که هم سرعت بیشتری داره و هم گرمای کمتری تولید میکنه. ساختار باتری هم برای پشتیبانی از این آداپتور غول پیکر تغییر کرده و یه باتری با حجم کمتر اما دوگانه استفاده شده که برای مدیریت این حجم از قدرت و توان، سه چیپ انحصاری برای کنترل شارژ کردن قرار گرفته.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر

در حالت توربو شارژ که باید توی تنظیمات باتری اون رو روشن کنید شارژ کامل گوشی حدود 10 دقیقه زمان میبره که یه عدد فوق العاده محسوب میشه و تا گوشی رو به شارژ وصل کنید و برید یه آب بخورید گوشیتون مجدد قابل استفاده است! البته باتری کوچیک تر این گوشی باعث میشه خیلی شارژدهی خوبی نداشته باشه و توی استفاده سبک کمتر از یه روز بهتون شارژ میده. ولی سرعت شارژ این گوشی اونقدری خوبه که تقریبا میشه گفت از لحاظ باتری تقریبا خیالتون راحته.

 

بررسی مشخصات دوربین Redmi Note 12 Explorer

سه سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه یه فلش LED دوگانه بخش دوربین گوشی redmi note 12 Explorer رو تشکیل میدن که چه از لحاظ نوع و چینش دوربین و چه کیفیت با دوربین ردمی نوت 12 پرو پلاس تفاوتی نداره. به صورت پیش فرض عکس ها با کیفیت 12.5 مگاپیکسلی گرفته میشه، در این حالت کیفیت عکس های مناسبه و جزئیات و شارپنس خوبی بهتون میده، حجم عکس ها هم حدود 4 مگابایته.

بررسی مشخصات دوربین Redmi Note 12 Explorer

توی تنظیمات دوربین و با انتخاب گزینه Ultra HD امکان انتخاب حالت 50 مگاپیکسلی و 200 مگاپیکسلی وجود داره. در حالت 50 مگاپیکسلی جزئیاتی که توی عکس های ثبت میشه خیلی بیشتر میشه و نویز عکس ها کمتره و با زوم در عکس ها جزئیات خیلی زیادی رو می تونید ببینید، حتی اگه فاصله سوژه زیاد باشه و عکس ها حجم مناسبی در حدود 12 مگابایت دارن. اما در حالت 200 مگاپیکسلی خیلی تغییر خاصی توی عکس های دیده نمیشه و جزئیات به صورت وحشتناکی زیاد نمیشه و فقط حجم عکس های خیلی بالا میره و به حدود 25 مگابایت میرسه. عکس های روشن با رنگ های تقریبا واقعی به شما میده و دینامیک رنج مناسبی داره و میشه گفت عملکرد لنز اصلی واقعا خوب و قابل تقدیره.

دوربین اولترا واید تقریبا کیفیت مناسبی داره اما توی لبه های عکس به هم ریختگی دیده میشه. لنز ماکرو هم تقریبا عملکرد فانتزی داره و خیلی نمیشه عکس های خوبی با این سنسور ثبت کرد.

در عکس های پرتره سوژه به خوبی جداسازی میشه و حالت محو خوبی به قسمت پشتی اون میده. لنز 200 مگاپیکسلی امکان فیلمبرداری 8K با 30 فریم و 4k با 120 فریم رو داره اما به خاطر محدودیت های نرم افزاری پردازنده مدیاتک فقط امکان فیلمبرداری 4k با ۳۰ فریم امکان پذیره. با کیفیت 1080 هم تا 120 فریم میتونید فیلمبرداری کنید. کیفیت فیلمبرداری به خوبی بخش عکاسی نیست اما عملکردش مناسبه و کار رو براتون در میاره. لنز اصلی لرزشگیر اپتیکال هم براش استفاده شده که به کمک اون تا حدود قابل قبولی لرزش دست شما هنگام حرکت رو میگیره اما خیلی دقت بالایی نداره و ممکنه بعضی وقت ها خطا داشته باشه.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی زیاد عملکرد مناسبی نداره و دستکاری نرم افزاری توش باعث میشه رنگ های طبیعی و واقعی بهتون نده. البته شاید این مسئله برای خیلی نقطه ضعف محسوب نشه چون خروجی کار رو خوش رنگ و لعاب تر میکنه، حتی به غلط! می تونید با کیفیت 1080 و 60 فریم با این دوربین فیلمبرداری کنید. در مجموع برای یه گوشی با قیمت 350 دلاری عملکرد دوربین مناسبه و عکس هایی که میگیره به خوبی با رقبا رقابت میکنه، فقط برای افراد نکته سنج و حرفه ای، دوربین سلفی خیلی خوبی نداره و کیفیت فیلم ها هم به بخش عکسبرداری نمیرسه.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر

سخت افزار گوشی ردمی نوت 12 اکسپلورر هم مثل بقیه بخش های دیگه از سخت افزار گوشی ردمی Note 12 Pro plus استفاده میکنه و تراشه مدیاتک Dimensity 1080 پردازش سخت افزاری گوشی رو به عهده داره. این گوشی فقط در یک نسخه با رم و حافظه 8/256 عرضه میشه و از رم 12 گیگابایت خبری نیست. در استفاده روزمره و عادی همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه و تقریبا لگ و باگ خاصی دیده نمیشه. بازی های جدید و با گرافیک بالا رو هم با جزئیات متوسط و فریم ریت قابل قبولی می تونه اجرا کنه و از لحاظ قدرت پردازشی تقریبا نقطه ضعفی نداره ولی اگه خیلی اهل بازی کردن با جزئیات زیاد و بازی های سنگین تر هستید خیلی شما رو راضی نمیکنه.

مشکل داغ شدن و افزایش دما هم دیده نشده و عملکرد با ثباتی از خودش نشون میده. امکانات ارتباطی هم مثل نسخه پرو پلاس تقریبا کامله و وای فای نسخه ۶، بلوتوث نسخه ۵.۲ و امکان ارتباط 5g توی این گوشی استفاده شده. در مجموع عملکرد سخت افزاری قابل قبوله اما مثل بخش های دیگه خیلی پیشرفتش زیاد و قابل توجه نیست و بیشتر سعی شده گوشی به روز با عملکرد بهینه ای به شما بده. اگه برای بازی کردن میخوایید سراغ این گوشی برید خیلی گزینه مناسبی براتون نیست و بهتره سراغ گزینه های دیگه شیائومی برید.

گوشی ردمی Note 12 Explorer از رابط کاربری MIUI 13 که برپایه اندروید نسخه ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه. امکانات کاربری و شخصی سازی مناسبی داره و اگه تجربه کار با گوشی های شیائومی رو داشته باشید به راحتی می تونید از گوشی استفاده کنید. ردمی نوت 12 اکسپلورر مثل اکثر گوشی های میان رده شیائومی هم 2 سال آپدیت نرم افزاری و 3 سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنه.

 

مشخصات اسپیکر ردمی Note 12 Explorer

اسپیکر استریو استفاده شده برای ردمی نوت 12 اکسپلورر بلندی زیادی داره و کیفیت صدا با تفکیک خیلی مناسبی بهتون میده. قابلیت دالبی اتموس هم روی این گوشی قرار داده شده که با روشن کردنش بیس مناسبی می تونید بگیرید. جک 3.5 میلیمتری صدا هم فعلا روی گوشی قرار داره.

 

آیا گوشی Redmi note 12 Explorer ارزش خرید داره؟

کیفیت ساخت بسیار خوب با طراحی مناسب، صفحه نمایش عالی که تقریبا هیچ کم و کسری نداره، دوربین 200 مگاپیکسلی که عملکرد خیلی راضی کننده ای داره در کنار یه پردازنده خوب که مشکلی براتون ایجاد نمیکنه (اما عملکرد خارق العاده ای نداره) باعث شده این گوشی 340 دلاری در بازار جهانی یه گوشی با ارزش خرید خوب و بالا به حساب بیاد اما آداپتور شارژ 210 واتی که به تنهایی خودش 150 دلار ارزش داره و توی 10 دقیقه کاملا باتری رو شارژ میکنه، گوشی ردمی نوت 12 اکسپلورر رو به یه گزینه عالی برای عاشق های فناوری تبدیل میکنه که دنبال جدیدترین تکنولوژی ها هستند و اگه عملکرد معمولی شارژدهی رو در نظر نگیریم اون رو تبدیل به یه گوشی قدر توی بازه قیمتی خودش تو بازار جهانی میکنه. اما در مورد ارزش خریدش در ایران فعلا نظر خاصی نمیشه داد و با توجه به سیاست های واردات و قیمت گذاری و عرضه کمتر این نسخه از سری 12 ممکنه قیمت خیلی بالاتری تو لیست قیمت گوشی بازار ایران نسبت به قیمت دلاریش پیدا کنه که طبیعتا از ارزش خریدش کم میکنه. ولی وسوسه شارژ صفر تا صد گوشی زیر 10 دقیقه میتونه خیلی ها رو منتظر ورود این گوشی به بازار ایران نگه داره!

به نظر شما یه شارژر پر قدرت در کنار عملکرد کلی خوب میتونه دلیل قانع کننده ای برای خرید یه گوشی میان رده شیائومی باشه یا بازم اقبال اکثریت خریداران به سمت گوشی های سامسونگ با سرعت شارژ معمولیه که حتی همون شارژر رو هم باید جداگانه خریداری کرد؟!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۱ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 88
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazlll

این فقط پک چین داره که تو ایران هم فروش میره
اگه رامش دستی گلوبال شده باشه بازم ارزش داره بخریم؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۲
Shayan Rahmanian

عسلها لامصب

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
Arash 12345

فقط آداپتور و دوربینش رو برم

۱۱ خرداد ۱۴۰۲
arash09

عجب آداپتور سمی داره🤯
ولی این تو بلند مدت به باتری گوشی آسیب میزنه درسته زود شارژ میشه ولی از اون طرفم به باتری موبایل آسیب میرسه

موبوبکس دوستداشتنی دمتون گرم

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
Nurse

باتری موتور هم میشه باهاش شارژ کرد؟

۱۷ بهمن ۱۴۰۱