بررسی مشخصات Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی

یه خط اسم برای بزرگترین عضو خانواده سری ردمی نوت 12 شیائومی یعنی Xiaomi Redmi Note 12 Pro Plus 5G که با قیمت 340 دلاری هم دوربین 200 مگاپیکسلی داره هم آداپتور شارژر 120 واتی داخل پک! البته همیشه عددهای بزرگ نشون دهنده برتری مطلق نیستن و باید بررسی بشه که آیا عملکرد بخش های مختلف ردمی نوت 12 پرو پلاس هم مثل جدول مشخصات گوشی جذابه و می ارزه منتظر موجود شدنش تو بازار ایران بمونیم یا نه همچین آش دهن سوزی هم نیست! با بررسی Redmi Note 12 Pro+ 5g شیائومی همراه موبونیوز باشید.

بررسی طراحی Redmi Note 12 Pro Plus

برای طراحی redmi note 12 pro+ شیائومی سراغ استایل و سبک گوشی های میان رده خودش رفته و تا حدودی خروجی کار شبیه به xiaomi 12t شده تا بقیه گوشی های سری ردمی نوت 12. قسمت پشتی از گلس ساخته شده و به جای طراحی تخت به صورت منحنی به فریم میانی که از فلز ساخته شده متصل شده. به خاطر همین موضوع وزن گوشی زیاد شده و به 209 گرم رسیده و مقداری هم قطورتر شده. به خاطر طراحی منحنی قسمت پشتی توی دست بهتر قرار میگیره و استفاده ازش راحت تره اما وزن و قطر زیادش باعث میشه خیلی گوشی خوش دستی به حساب نیاد. اثر انگشت و لکه رو هم زیاد به خودش جذب میکنه و بهتره که برای محافظت بیشتر از یه قاب براش استفاده کنید.

بررسی طراحی Redmi Note 12 Pro Plus

سه دوربین اصلی و فلش LED در یه مستطیل به سبک آیفون های سری 13 کنار هم قرار گرفتن. این بخش از فلز ساخته شده و طراحی زیبایی به این بخش داده و نوشته 200MP هم فخر فروشی میکنه! پایین سمت راست گوشی هم لوگوی Redmi به همراه 5G حک شده. به جای رنگ بنفش موجود توی نسخه های ردمی نوت 12 پرو و ردمی نوت 12 یه نسخه به نام Trend edition اضافه شده. طراحی قسمت پشتی توی این نسخه به کل عوض میشه و به سبک ماشین های مسابقه ای ساخته شده و اگه دنبال یه طراح خاص تر برای گوشیتون میگردید میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه.

نسخه Trend edition گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس

لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته که حسگر اثر انگشت هم با این دکمه ترکیب شده، لبه بالا جک ۳.۵ میلیمتری صدا، اسپیکر و فرستنده مادون قرمز، پایین گوشی اسپیکر دوم، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار گرفته (که فقط دو سیم کارت میخوره و امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی وجود نداره). لبه چپ هم برهوته. از گواهی IP53 تو ساخت گوشی استفاده شده که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب ازش محافظت میکنه. گوشه های صفحه نمایش با یه خمیدگی کمی به بدنه میرسه و از طراحی کاملا تخت استفاده نکرده و حدود ۸۶.۸ درصد بخش جلوی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل میده.

رنگ بندی کامل گوشی redmi note 12 pro+ xiaomi

توی طراحی شاهد یه گوشی زیبا و با کیفیت ساخت بالاتری نسبت به رقبای هم قیمت خودش مواجهیم که البته کمی گنده و چاق شده اما استفاده ازش با اغماض حس خوب و نزدیک به گوشی های پرچمدار رو بهتون میده.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو پلاس

شیائومی تو گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس برای کاهش هزینه از همون صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو استفاده کرده، یه نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی. نرخ به روز رسانی آداپتیو نیست و فقط بین 60 و 120 می تونید به صورت دستی تنظیمش کنید. کیفیت صفحه نمایش خیلی خوبه، تراکم پیکسلی بالاست و به خاطر امکان 10 بیت بودن پنل می تونه یک میلیارد رنگ رو به نمایش بذاره. به خاطر همین موضوع و اولد بودن صفحه، وضوح و کیفیت رنگ ها خیلی بالاست و از دیدن ویدیو یا کار با گوشی لذت می برید.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو پلاس

گوشی از قابلیت های HDR10+ و Dolby Vision رو هم ساپورت میکنه و اگه محتوای ویدیویی که میبینید از این امکانات پشتیبانی کنن، تجربه خیلی خوب و بی نقصی رو می تونید باهاش داشته باشید. یه خبر خوب برای گیمرها اینه که از تاچ سمپلینگ با نرخ به روزرسانی 240 هرتزی استفاده شده که تا حدودی باعث میشه دقت و سرعت واکنشتون توی بازی ها بهتر بشه. روشنایی صفحه خوبه، در حالت دستی تا ۵۰۰ نیت و در محیط بیرون از خونه تا حدود ۹۰۰ نیت روشنایی بهتون میده و می تونید به راحتی ازش استفاده کنید. برای محافظت از صفحه نمایش هم از گوریلا گلس 5 استفاده شده که تا حدودی در مقابل خط و خش از نمایشگر محافظت میکنه. صفحه نمایش یه تجربه عالی و بی نقص رو بهتون میده و اگه صفحه نمایش با کیفیت براتون مهمه حتما این گوشی رو برای انتخاب در نظر داشته باشید.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و یه آداپتور شارژ فست 120 واتی برای بخش باتری گوشی شیائومی ردمی Note 12 Pro Plus در نظر گرفته شده. تو استفاده معمولی و سبک تقریبا یک روز کامل بهتون شارژ میده و اگه استفاده سنگین تری داشته باشید مثل بازی یا تماشای ویدیو، حدود ۶ تا ۸ ساعت می تونید ازش استفاده کنید. آداپتور شارژ 120 واتی که توی جعبه گوشی قرار داره توی 10 دقیقه 50 درصد گوشی رو شارژ میکنه و فول شارژ شدن باتری تقریبا 20 دقیقه زمان میبره. شیائومی هم چنان تو گوشی های میان رده هم در قرار دادن شارژر خساست به خرج نمیده و باید گفت: “اپل و سامسونگ، خاک تو سرتون!”

عملکرد باتری با توجه با شارژدهی خوب و سرعت شارژ فوق العاده میشه گفت تقریبا عالیه و از همه لحاظ جذاب به نظر میرسه.

بررسی مشخصات دوربین Redmi Note 12 Pro Plus

اولین گوشی ردمی که از یه سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده میکنه! بخشی که شیائومی خیلی روش تاکید داره و از معدود تفاوت هایی که باعث اختلاف قیمتی ردمی نوت 12 پرو پلاس با ردمی نوت 12 پرو شده. سه سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه یه LED دوگانه بخش دوربین گوشی redmi note 12 pro+ رو تشکیل میدن. در حالت پیش فرض عکس ها با کیفیت 12.5 مگاپیکسلی گرفته میشه و امکان انتخاب حالت 50 مگاپیکسلی و 200 مگاپیکسلی توی تنظیمات بیشتر دوربین وجود داره. کیفیت عکس ها خوبه، دیتیل مناسبی داره و نسبت به ردمی نوت 12 پرو عکس های روشن تری میگیره، اما تفاوت ها اونقدری نیست که این لنز بزرگتر رو توجیه کنه. شاید هم در آینده و دادن آپدیت های نرم افزاری تفاوت بین این دو بیشتر بشه. برای نظر نهایی در مورد کیفیت دوربین بهتره که کمی صبر داشته باشیم.

بررسی مشخصات دوربین Redmi Note 12 Pro Plus

دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی خوبه و عکس های با دیتیل و دینامیک رنج خوبی میندازه. دوربین ماکرو کیفیت خیلی خوبی نداره و عکس های متوسط رو به ضعیفی میگیره مگه تایم زیادی برای گرفتن عکس بذارید. لنز 200 مگاپیکسلی امکان فیلمبرداری 8K با 30 فریم و 4k با 120 فریم رو داره اما به خاطر محدودیت های نرم افزاری پردازنده گوشی فقط امکان فیلمبرداری تا 4k با ۳۰ فریم امکان پذیره. لرزش گیر اپتیکال هم برای این سنسور استفاده شده و تا حدودی باعث میشه فیلم های با ثبات و کیفیت خوبی بگیرید، اما لرزشگیر خیلی عملکرد خفنی نداره و ممکنه بعضی وقت ها درست تکون خوردن های دوربین رو حذف نکنه. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت نسبتا خوبی داره و ترکیب رنگ و پردازش رنگ صورتش مناسبه. می تونید فیلم های با رزولوشن 1080 و 60 فریم با این دوربین بگیرید. در مجموع کیفیت و عملکرد دوربین با توجه به قیمتش خوبه و کار رو براتون در میاره. البته که وقتی اسم 200 مگاپیکسل میاد همه انتظار یه عملکرد ماورایی دارن که اینطور نیست. بهتره اما خیلی بهتر نه!

عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 در کنار 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۸/۱۲ گیگ رم، بخش پردازشی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس رو تشکیل میدن. این بخش هم هم مثل صفحه نمایش هم از لحاظ مشخصات و هم عملکرد، بهبود خاصی نسبت به نوت 12 پرو نکرده. در کاربری روزمره و عادی همه چی خوب و روون اجرا میشه. اکثر بازی ها و برنامه های سنگین رو اجرا میکنه اما در بازی ها فقط انتظار گرافیک متوسط با فریم معقول رو میتونید داشته باشید. بازی هایی که نیاز به قدرت پردازشی بیشتری دارند به خوبی اجرا نمیشن و باید جزئیات رو کاهش بدید تا بتونید فریم مناسبی بگیرید. به خاطر استفاده از پردازنده بهینه شده برای مصرف انرژی عملکرد باتری بهبود پیدا کرده و دما هم توی استفاده سنگین خیلی بالا نمیره. امکانات ارتباطی هم تقریبا کامله و از وای فای نسخه ۶، بلوتوث نسخه ۵.۲ و امکان ارتباط 5g توی این گوشی استفاده شده.

در مجموع عملکرد سخت افزاری نسبتا مناسبی رو میتونیم ببینیم که خیلی نسبت به سال قبل پیشرفت خفنی نکرده و بیشتر روی بهینه تر شدنش تمرکز شده و اگه خیلی اهل بازی کردن با گوشی هستید بهتره سراغ گوشی های دیگه شیائومی برید.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از رابط کاربری MIUI 13 که برپایه اندروید نسخه ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه. امکانات شخصی سازی مثل بقیه گوشی های شیائومی که از این رابط کاربری استفاده میکنن مناسبه و متنوع و دستتون رو برای تغییرات باز میذاره. به رسم بقیه گوشی های میان رده شیائومی، گوشی ردمی Note 12 Pro Plus تا ۲ سال آپدیت نرم افزاری و ۳ سال آپدیت امنیتی رو هم دریافت میکنه.

مشخصات اسپیکر ردمی Note 12 Pro Plus

استفاده از اسپیکر استریو در کنار قابلیت دالبی اتموس کیفیت صدای خوبی به این گوشی داده و در بلندی بیشینه هم کیفیت خودش رو حفظ میکنه. بیس هم با فعال کردن دالبی اتموس بهبود پیدا میکنه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز حذف نشه که جای شکرش باقیه.

بررسی مشخصات Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی

آیا گوشی redmi note 12 Pro Plus ارزش خرید داره؟

اگه بخوایم با توجه به قیمت 340 دلاری نسخه پایه گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس ارزش خرید گوشی رو بررسی کنیم باید بگیم با توجه به کیفیت ساخت بالا، عملکرد عالی صفحه نمایش، شارژدهی و سرعت شارژ خوب باتری، وجود دوربین 200 مگاپیکسلی (که خیلی عالی نیست اما برای این بازه قیمتی واقعا خوبه) و علی رغم عملکرد متوسط پردازشی، میشه ارزش خرید بالایی رو برای redmi note 12 pro plus در بازار جهانی در نظر گرفت. البته رقبای قدری از سایر برندها هم برای این گوشی وجود داره و برنده بلا منازع نیست. اما در مورد ارزش خرید گوشی redmi note 12 pro+ 5g تو بازار ایران تقریبا هیچ اظهار نظری نمیتونیم داشته باشیم چون بارها پیش اومده که قیمت عرضه یه گوشی 300 400 دلاری از قیمت یه گوشی 400 500 دلاری هم بالاتر بوده و قیمت نهایی وابستگی زیادی به شرایط واردات و سیاست وارد کننده ها داره. پس هر وقت قیمت فروش این گوشی تو بازار مشخص شد، در مورد ارزش خریدش در مقایسه با رقبای هم قیمتیش صحبت میکنیم اما در کل میشه گفت گوشی قابل احترامیه ولی جز شگفتی ها نیست!

مقایسه redmi Note 12 Pro با redmi Note 12 Pro Plus

امسال تفاوت بین این دو نسخه کمتر شده و نسبت به سال قبل تفاوت های خیلی زیادی با هم دیگه ندارند. عملکرد صفحه نمایش و قدرت پردازشی و نرم افزاری این دو گوش تقریبا یکیه. نوت 12 پرو پلاس از طراحی شبیه به گوشی های پرچمدار استفاده میکنه و کیفیت ساخت بهتری داره اما باعث شده که وزنش بیشتر بشه و گوشی قطور تری باشه و اگه دنبال یه گوشی خوش دست تر باشید ردمی نوت 12 پرو گزینه مناسب تریه. با توجه به پردازنده و صفحه نمایش یکسان شارژدهی یکسانی دارند ولی گوشی نوت 12 پرو پلاس به خاطر شارژر 120 واتی سرعت شارژ خیلی بهتری داره. با اینکه دوربین ردمی Note 12 Pro Plus از یه سنسور 200 مگاپیکسلی در کنار لنز های مشابه دیگه استفاده میکنه ولی عملا تفاوت خیلی فاحشی بین این دو توی این بخش نیست و چیز خیلی خاصی بهتون اضافه نمی کنه فقط در حد یه برتری محدود. در مجموع اگه خیلی سرعت شارژ براتون مهم نیست و با یه گوشی پلاستیکی خوش دست می تونید کنار بیاید خرید redmi Note 12 Pro منطقی تره و خریدش با توجه به قیمت پایین تری که داره توجیه اقتصادی بیشتری داره.

مقایسه redmi Note 12 Pro Plus با redmi Note 11 Pro Plus

از لحاظ طراحی گوشی نوت 12 پرو پلاس از یه طراحی گرد تر و مدرن تری استفاده کرده و باعث میشه ظاهر بهتری داشته باشه و کیفیت ساختش هم به خاطر استفاده از متریال مناسب تر، بهتر شده. صفحه نمایش به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، HDR10+ و دالبی ویژن برای دیدن محتوای ویدیویی مناسب تر شده و جزئیات و وضوح رنگ بهتری بهتون نشون میده. عملکرد سخت افزاری خیلی پیشرفت فاحشی نکرده و تا حدودی عملکرد بهینه تری از خودش نشون میده. امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم در نوت 12 پرو پلاس حذف شده و باید به حافظه ذخیره سازی پیش فرض قانع باشید. حجم باتری امسال بزرگتر شده و به 5000 میلی آمپر ساعت رسیده که باعث میشه عملکردش توی شارژدهی بهتر بشه. استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی و داشتن لرزشگیر اپتیکال باعث شده کیفیت عکس ها بهتر بشه و فرق خاص دیگه ای بین این دو گوشی نیست. امکانات ارتباطی مثل وای فای و بلوتوث تغییر خاصی نکردن و امکانات نوت 11 پرو پلاس رو اینجا هم میتونیم ببینیم. با توجه به قیمت دلاری این دو گوشی که تقریبا یکسان هستن گوشی شیائومی ردمی Note 12 Pro Plus عملکرد بهتری توی همه زمینه ها داره و یه پیشرفت به تمام معناست و اگه در زمان عرضه تو بازار ایران، قیمت ریالی این دو گوشی نزدیک به هم بشه بدون شک باید سراغ خرید گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس برید.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 7 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 170
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
IRAN6155

بی زحمت نوت۱۳ پرو پلاس هم بررسی کیند

۰۸ دی ۱۴۰۲
comment-user-img
already 1234

پردازنده قوی هست روی پوکو جی تی پردازنده دایمنسیتی ۱۱۰۰ هست تا الان سه سال هست تو بازار کار میکنه تو گیم

۲۵ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
asha

مطالب جامع و کامل بودن

۲۴ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

پردازنده‌ش واقعا ناامید کننده ست.

۱۰ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
thisabasi

به نظر گوشی خوبی میاد

۰۴ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

پوکو اف 5 بهتره…

۰۲ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
afsheen

شارژر ۱۲۰ واتی چی میگه 🥲

۰۲ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Alireza96483904

نه زیاد ولی خوب

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
mehdi gheysari

خوشی خوبیه ولی پردازندش گهه

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
godrati

خوببه

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Mojtaba85

ردمی نوت 12 پرو از همه لحاظ گوشی عالی هست، و نسبت به poco قطعا بهتره ، با آرزوی خرید این گوشی برای مردم سرزمینم

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Mojtaba85

ردمی نوت 12 پرو از همه لحاظ گوشی عالی هست، و نسبت به poco قطعا بهتره

۲۸ شهریور ۱۴۰۲