بررسی گوشی Redmi Note 12 شیائومی

برای بررسی ردمی نوت 12 شیائومی که در فروردین ماه 1402 رونمایی و به بازارهای جهانی عرضه شده، باید سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین‌های پشت، سلفی و طراحی این گوشی موبایل رو زیر و رو کنیم. شیائومی بعد از عرضه جهانی گوشی خوش ساخت و خوش فروش ردمی نوت 12 5 جی، وارث این گوشی یعنی Redmi Note 12 4G رو با قیمت اقتصادی‌تری عرضه کرده. این گوشی که از پردازنده Snapdragon 685 با معماری 6nm و صفحه نمایش امولد استفاده می‌کنه در عملکرد و کیفیت ساخت با گوشی‌هایی مثل A24 و A34 مقایسه میشه. حالا برای اینکه ببینید ردمی نوت 12 در بخش‌های مختلف چه عملکردی داره با بررسی گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی Redmi Note 12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی Redmi Note 12 شیائومی نسخه 4G به جای طراحی خمیده شبیه به نسخه سال قبل، از یه بدنه کاملا تخت با لبه‌های تیز مثل نسخه‌های پرو امسال استفاده کرده. این طراحی باعث شده که ظاهر گوشی به نسبت جذاب‌تر باشه. شیائومی در رنگ‌بندی این گوشی از 4 رنگ مختلف شامل:

  • خاکستری عقیقی
  • سبز نعنایی
  • آبی یخی
  • طلایی

استفاده کرده. در ادامه طراحی بدنه و خوش دست بودن نوت 12 شیائومی رو بررسی می‌کنیم.

 

کیفیت بدنه Xiaomi Redmi Note 12

بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده ولی قسمت پشتی یه صیقل خاصی خورده که باعث شده شبیه به گلس براق به نظر بیاد، به راحتی کثیف نمیشه و اثر انگشت و لکه هم روش باقی نمی‌مونه. به خاطر طراحی تخت، قطر کم و وزن سبک حدود 184 گرمی، گریپ خوبی توی دست داره و خیلی احساس سنگینی توی دست نمی‌کنید.

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12 4G

به طور کلی میشه گفت نوت 12 یه گوشی خوش دست و نسبتا سبک به حساب میاد؛ اما توی استفاده طولانی مدت به خاطر تیز شدن لبه‌ها ممکنه کمی انگشت‌های دست رو اذیت کنه.

 

طراحی دوربین‌های گوشی Note 12 4g

جزیره دوربین‌ها مثل گوشی‌های بالارده شیائومی طراحی شده و سه تا لنز اصلی گوشی به همراه یه فلش LED و نوشته 50MP در یه بخش مجزا رو تشکیل دادن. این قسمت روی یه برآمدگی متوسط مثل گوشی‌های اپلی قرار گرفتند. پایین قاب پشتی هم لوگوی REDMI روی بدنه حک شده.

 

بررسی طراحی اطراف بدنه ردمی نوت 12

فریم دور تا دور گوشی نوت 12 شیائومی از جنس از پلاستیک مات ساخته شده و جلوه خوبی داره. روی کناره سمت راست گوشی دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته. دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت هم استفاده میشه و دقت و سرعت مناسبی داره.

بررسی طراحی اطراف بدنه و فریم ردمی نوت 12

بالای گوشی جک 3.5 میلی متری، فرستنده مادون قرمز و میکروفون و کناره سمت چپ اون درگاه سیم‌کارت که به صورت هم‌زمان از دو سیم‌کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنه، قرار گرفته. پایین گوشی هم میکروفون، پورت تایپ سی و تک اسپیکر گوشی قرار داره.

 

استاندارد محافظتی نوت 12 فور جی

این گوشی چینی از گواهی IP53 برای محافظت در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات به گوشی استفاده کرده که برای این بازه قیمتی خیلی خوب است. طراحی صفحه نمایش تفاوت خاصی نکرده و همان صفحه نمایش تخت با حاشیه نسبتا کم و یه پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده شده، البته هنوز یه مقداری حاشیه نمایشگر از پایین زیاد است. از محافظ پیش‌فرض گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که تا حدودی در مقابل خط و خش از صفحه نمایش محافظت می‌کنه ولی بهتره برای خاطرجمع شدن از یه گلس محافظ هم استفاده کنید.

بخوایم جمع‌بندی کنیم شیائومی با استفاده از بدنه تخت و با کیفیت ساخت بالا، تونسته یه گوشی با قیمت اقتصادی و خوش دست عرضه کنه. هرچند ظاهر گوشی خیلی خلاقیت خاصی نداره و مشابه این طراحی رو قبلا دیدیم ولی برای یه گوشی توی این بازه خیلی خوب و مناسب است.

 

بررسی ردمی نوت 12 شیائومی از نظر صفحه نمایش

ردمی نوت 12 از صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1080 که جزئیات رو به خوبی نمایش میده، استفاده کرده. این گوشی از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کنه ولی عمق رنگ مشکی خیلی خوبی داره؛ البته دقت رنگ خیلی عالی نیست ولی میشه گفت مناسب است.

دو بخشی که باعث میشه این صفحه نمایش به نسبت قیمت خیلی بهتر عمل کنه و تقریبا رقیبی نداشته باشه، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی اون است. در این زمینه از اکثر گوشی‌های این بازه بهتر است و باعث میشه یه تجربه روان و سریع موقع کار با گوشی فراهم بشه. البته این رفرش ریت هوشمند نیست و فقط می‌تونید بین 60 یا 120 سوییچ کنید.

مورد دیگه روشنایی این صفحه است که می‌تونه در حالت دستی تا 470 نیت و توی حالت خودکار تا حدود 740 نیت افزایش پیدا کنه. بر این اساس میشه گفت حتی توی محیط پر نور خارج از خونه هم می‌تونید به راحتی با این گوشی کار کنید. در مجموع اگه اهل تماشای ویدیو با گوشی هستید یا جزئیات و سرعت پاسخ‌دهی لمسی صفحه براتون مهم است، احتمالا با این قیمت، گوشی بهتری نتونید پیدا کنید.

 

نقد و بررسی باتری و شارژدهی نوت 12 شیائومی

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که تقریبا به یه استاندارد توی اکثر گوشی‌ها تبدیل شده برای گوشی ردمی نوت 12 4 جی هم استفاده شده. این باتری در کنار پردازنده نسبتا کم مصرف، شارژدهی نسبتا خوبی داره و موقع تماشای ویدیو به نسبت اکثر گوشی‌ها، مصرف شارژ کمتری داره. کیفیت باتری توی شارژدهی به گوشی Redmi Note 11 نمیرسه ولی به این گوشی نزدیک شده.

بررسی باتری گوشی Redmi Note 12 شیائومی

توی بحث سرعت شارژ گوشی Redmi Note 12 4g از یه آداپتور 33 واتی استفاده کرده و اون رو داخل جعبه گوشی گذاشته. برخلاف بعضی رقبا که حتی تو نسخه‌های اقتصادی هم خبری از شارژر در باکس گوشی‌هاشون نیست، شیائومی هنوز داخل جعبه گوشی شارژر می‌ذاره.

در مجموع بررسی نوت 12 در بخش باتری نشان میده که:

  • شارژدهی این گوشی در استفاده معمولی و نسبتا سبک می‌تونه تا یه روز و نیم شارژدهی داشته باشه.
  • سرعت شارژ با توجه به استفاده از شارژر 33W مناسب است و باتری ظرف 70 دقیقه پر میشه.

فست شارژ توی حدودا نیم ساعت 55 درصد از شارژ گوشی رو پر می‌کنه که توی این رنج واقعا عالی به حساب میاد.

 

بررسی دوربین Redmi Note 12 4g

دوربین اصلی ردمی نوت 12 شیائومی به نسبت نسخه 5g بهتر شده اما در عمل خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره. این گوشی 3 دوربین پشت و 1 دوربین سلفی داره که عبارتند از:

  • لنز اصلی 50 مگاپیکسلی
  • اولترا واید 8 مگاپیکسلی
  • لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

در ادامه به شرح مختصر هر کدام از دوربین‌های گوشی Xiaomi Redmi Note 12 4g می‌پردازیم.

 

عملکرد دوربین اصلی ردمی نوت 12

لنز اصلی در نور خوب، عکس‌های مناسبی می‌گیره و شارپنس و جزئیات مناسبی توی عکس‌ها دیده میشه. رنگ‌ها طبیعی هستند و کنتراست عکس‌ها خوب است اما با زوم کردن روی عکس‌ها میشه نویز که کمی به سمت آبرنگی شدن میره رو دید.

بررسی عملکرد دوربین اصلی ردمی نوت 12 شیائومی

توی عکس‌های پرتره سوژه از پس زمینه به خوبی جدا میشه و بک گراند با حالت طبیعی محو میشه ولی اگه جزئیات زیاد باشه کمی به مشکل می‌خوره.

 

عملکرد دوربین سلفی، اولترا واید و ماکرو

عکس‌های اولترا واید رنگ‌های زنده و با کنتراست خوبی داره اما نویز توی عکس‌ها زیاد دیده میشه. لنز ماکرو هم که چیزی در موردش نگیم بهتره و بیشتر جنبه فانتزی داره.
دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هم خیلی تعریفی نداره و اگه نور خوب نباشه نویز زیادی داره و عکس‌ها محو به نظر می‌رسند.

 

عملکرد دوربین‌ها در شب

دوربین‌ها تو شب و نور کم، عملکرد خوبی ندارند‌ و دینامیک رنج عکس‌ها کم است. البته با روشن کردن حالت نایت مود کمی عکس‌ها روشن‌تر میشن و جزئیات بیشتری در عکس‌ها ثبت میشه اما رنگ‌ها همچنان بی‌روح و نرم به نظر میان.

 

بررسی عملکرد دوربین فیلمبرداری Redmi Note 12 4g

دوربین‌ها فقط می‌تونن با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنند که اونقدر تعریفی نداره، دینامیک رنج کم ولی رنگ نسبتا خوب است.
در کل عملکرد دوربین قابل قبول و خوب است اما گزینه‌های بهتری توی بازار در همین بازه گوشی شیائومی وجود داره که دوربین‌های بهتری دارند.

 

بررسی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ردمی نوت 12

تراشه اسنپدراگون 685 با اینکه قدیمی به نظر می‌رسه ولی نسل جدید تراشه 680 اسنپدراگون است که یه مقداری CPU بهتری داره ولی نه به صورتی که یه تحول عظیم رخ داده باشه.

بررسی Redmi Note 12 در بخش سخت افزار

برای بررسی نوت 12 در بخش سخت‌افزاری به طور کلی میشه گفت که:

  • عملکرد CPU در استفاده عادی و رابط کاربری، خیلی خوب است و تقریبا لگ و کندی خاصی نداره.
  • برای بازی کردن به خاطر استفاده از GPU Adreno 610، عملکرد سخت‌افزاری خیلی خوب نیست و باید انتظار جزئیات مدیوم و فریم معمولی رو داشته باشیم.

اگه دنبال بازی با گوشی هستید بهتره سراغ گزینه‌های دیگه این بازه از پوکو یا شیائومی برید. این گوشی توی چهار نسخه با 64/128 گیگ حافظه ذخیره‌سازی و 4/6/8 گیگ رم عرضه میشه.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری Redmi Note 12

اندروید 13 و MIUI 14 به طور پیش‌فرض برای گوشی ردمی نوت 12 4 جی استفاده شدن. تجربه نرم‌افزاری این گوشی بسیار به‌روز است، البته از لحاظ ظاهری و امکانات شخصی‌سازی تقریبا تفاوت خیلی خاصی با نسخه‌های قبلی دیده نمیشه و بیشتر تغییرات این رابط کاربری زیر کاپوت انجام شدن که میشه به چند موردشون اشاره کرد:

  • حجم مصرف شده توسط رابط کاربری کمتر شده.
  • مصرف مموری بهینه‌تر شده.
  • نیاز به پردازش در برنامه‌هایی که استفاده نمیشن و در پس زمینه اجرا میشن، کمتر شده.
  • برنامه‌های از پیش نصب شده که می‌تونید حذف کنید هم بیشتر شدن.

بررسی رابط کاربری گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی

موتور ویبره هم بهتر شده و اکثر کارهایی که با گوشی توی رابط کاربری انجام میدید یه بازخورد لمسی مناسبی به شما میدن که اگه دوست نداشته باشید می‌تونید قدرت و شدتش رو هم کاهش بدید. در کل بیشتر تمرکز شیائومی رو بهبود سرعت و روان‌تر کردن تجربه کار با گوشی قرار گرفته.

 

بررسی گوشی Redmi Note 12 شیائومی در بخش اسپیکر

یکی از نکات مثبت و قابل توجه گوشی ردمی نوت 11 داشتن یه اسپیکر استریو بود که تقریبا هیچ گوشی دیگ‌های توی این بازه همچین قابلیتی نداشت. متاسفانه امسال از یه دونه اسپیکر در پایین گوشی استفاده شده که بلندی خوبی داره اما کیفیت صدا خیلی خوب و مناسب نیست. هرچند نمیشه این نکته رو به عنوان یه نقطه ضعف در نظر بگیریم و تقریبا این کیفیت در این بازه قیمتی عادی به حساب میاد. جک 3.5 میلی متری صدا هم همچنان برای این گوشی در نظر گرفته شده.

 

آیا گوشی Redmi Note 12 4G ارزش خرید داره؟

نتیجه بررسی Redmi Note 12 نشان میده که این گوشی با داشتن یه صفحه نمایش عالی، طراحی و کیفیت ساخت خوب و خوش دست، یه باتری با شارژدهی و سرعت شارژ مناسب یه گوشی میان رده اقتصادی بسیار عالی است. گوشی Redmi Note 12 که با قیمت 180 دلاری عرضه شده، به نسبت رقبا عملکرد خیلی خوبی داره و حتی عملکرد معمولی دوربین و بخش پردازشی و استفاده از اسپیکر مونو هم نمی‌تونه چیزی از ارزش‌هاش کم کنه.

مقایسه و بررسی ردمی نوت 12 شیائومی نسبت به نسل قبلی یعنی Redmi Note 11 بهبود سرعت، روان شدن رابط کاربری و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی که برای یه گوشی تو این بازه قیمتی منحصر به فرد است رو نشان میده. این ویژگی‌ها باعث میشه که این گوشی برای افرادی که دنبال یه گوشی قیمت مناسب با عملکرد روان برای انجام کارهای روزمره و تماشای ویدیو می‌گردند، یه گزینه مناسب باشه.

در رابطه با ارزش خرید این گوشی، با توجه به قیمت و کیفیت رقبای دیگه اگه طرفدار سرسخت سامسونگ نباشید، می‌تونه یه انتخابی خیلی خوب و عالی برای شما باشه. حالا که تا آخر بررسی گوشی Redmi Note 12 شیائومی همراه بودید، بگید نظر شما راجع به شیائومی Redmi Note 12 چیه؟ آیا به نظر شما ردمی نوت 12 4g ارزش خرید داره یا نه؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 284
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amirhosen85858

واقعا عالیه
اگه اولویت دوربین نباشه واقعا بی نقصه
نمایشگر فوق‌العاده
باتری فوق‌العاده
سخت افزار و رابط کاربری عالی
به عنوان یه گوشی زیر 10 میلیون فوق‌العادس

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Limbo

این گوشی برای گیم خوبه؟؟

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Parsa1000

خیلی ممنون من راحت خرید کردم با تشکر

۱۹ دی ۱۴۰۲
    Parsa1000

    🙏

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
Ari1402

عالیه

۱۴ دی ۱۴۰۲
Sarina303

سلام گوشی نوت ۱۲ فورجی خریدم دوربینش واقعا چرنده و اینکه گوشه عکس ها چرا سفید میشه؟ یا اینکه کلا عکس خراب میکنه

۰۶ دی ۱۴۰۲
Ali7678

سلام به کاربران عزیز سایت موبو ، مم چند وقته که از گوشی ردمی نوت ۱۲ 4G استفاده میکنم به نظرم درحالت کلی عملکرد قابل قبولی رو ارائه میده و در خریدش شک نکنید ، درکل خوبه

۲۹ آذر ۱۴۰۲
Ali7678

سلام به کاربران عزیز سایت موبو ، مم چند وقته که از گوشی ردمی نوت ۱۲ 4G استفاده میکنم به نظرم درحالت کلی عملکرد قابل قبولی رو ارائه میده و در خریدش شک نکنید

۲۹ آذر ۱۴۰۲
sajad1209

سلام به موبو نیوز، خواستم ببینم بازی وارزون موبایل رو پشتیبانی میکنه؟

۱۵ آذر ۱۴۰۲
    ali_hm

    خیر بخاطر پردازنده گرافیکی نسبتاً ضعیفی که داره داخل وارزون ارور GPU میده و فعلا باید منتظر باشیم تا شاید اکتیویژن وارزون رو واسه گوشی های ضعیفتر بهینه سازی بکنه و این مشکل حل بشه

    ۲۶ آذر ۱۴۰۲
Amir.2080

سلام بین note 12 4g و poco m5s گیر کر لطفا کمکم کنین من واسم کمی پردازنده مهمه چون پابجی بازی میکنم در ضمن نوت ۱۲ و پوکو چند فریم میارن لطفا جواب بدین! ؟

۰۹ آبان ۱۴۰۲
Jaber2023

سلام‌‌دوستان‌خواهش‌میکنم‌بهم‌بگیدبین‌note12sوnote12/4g‌کدوم‌یکی‌روانتخاب‌بکنم‌‌روزی3ساعت‌هم‌پابجی‌بازی‌میکنم‌خواهش‌میکنم‌جواب‌بدین‌‌من‌یکماهه‌‌بین‌این‌دوتاگیرکردم‌یکی‌میگه‌نسخه‌اس‌بهتره‌یکی‌میگه‌نسخه‌معمولی‌‌هرکس‌‌‌ازشما‌بااینا‌کارکرده‌جواب‌بده‌بی.زحمت‌ثواب‌داره

۰۶ آبان ۱۴۰۲
esi1388

بین ردمی نوت ۱۲ و ردمی نوت ۱۲ sو پوکو m5sکدوم گوشی بهتره؟

۰۱ آبان ۱۴۰۲
    AMOONIKTO

    نوت 12بنداز سطل اشغال m5s نمایشگر خیلی ضعیفه نوت 12اس همه بازی ها روی بالا میاره

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
Amirvk2006

سلام.من شنیده ام که انتن دهی این گوشی(همه ی گوشی های شیامی)مشکل داره.آیا حقیقت داره؟

۳۰ مهر ۱۴۰۲
    pasa

    نه الان من گوشیو دارم هیچ مشکلی نداره

    ۱۱ آبان ۱۴۰۲
@ali.heidddddddd1324

سلام.من بین خرید ردمی ۱۲ ۴g و ردمی نوت ۱۲ ۴g موندم.اگه میشه راهنمایی کنید که کدوم بهتر.اولویت هم برام اول طراحی گوشی بعد دوربین بقیش هم زیاد مهم نیست برام.لطفا ویدیو بررسی ردمی ۱۲ ۴g رو بزارید

۲۱ مهر ۱۴۰۲
Sadra365

من و داداشم بین خرید Redmi Note 12 4G و Redmi Note 12S موندیم.خیلی اهل بازی نیستیم. برا من طراحی و سخت افزار مهمتر از دوربینه! ولی داداشم بیشتر به دوربین اهمیت میده.کدومش را بخریم؟؟ لطفا راهنمایی کنید

۱۱ مهر ۱۴۰۲
.Sajad

من چند روزه که این گوشی رو خریدم واقعا گوشی خوبیه
بهتون پیشنهاد میکنم این گوشی رو بخرید128/8 دوربینش در نور مناسب واقعا عالی هست پردازنده ی عالی داره اگه اوایل که کالاف نصب کردید و لگ داشت نگران نباشید کیفیت کالاف رو روی های بزارید و سرعتش رو هم روی مدیوم بعد از یه بار بتل خودش درست میشه که عالی هست و در بقیه بخش ها مثل صفحه نمایشگر و باتری واقعا عالی هست

۱۰ مهر ۱۴۰۲
AlireZaxx007

یه سوتی دادی. تو نیم ساعت چطور تونستی 50دقیقه شارژش کنی؟:)

۰۲ مهر ۱۴۰۲
    123Mohammad

    امتیاز الکی بخاطر شیائومی بودن! آ بیست و چهار صددرصد قویتره

    ۰۷ مهر ۱۴۰۲
      AMOONIKTO

      اون بذار دم کوزه آبش بخور

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
Esi11

Redmi note 12 4G رو میخوام بخرم

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    Parsa_hz87

    سلام من چند روزه این گوشی رو خریدم خیلی خوبه و برای بازی هم جوابه در خریدش شک نکنید

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲