بهترین ساعت هوشمند؛ راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها

ساعت های هوشمند در کنار هندزفری و پاوربانک جز محبوب ترین گجت ها و اکسسوری های موبایل هستن و دیگه تقریبا بازار فروش ساعت های کلاسیک رو به افوله. بند های سلامتی و ساعت های هوشمند علاوه بر نشون دادن ساعت، کلی قابلیت دیگه رو هم در اختیار خریداراشون قرار میدن و چون تنوع مدل و قیمتی خوبی هم دارن معمولا جز گزینه های روی میز برای دادن هدیه به دیگران هم میتونن باشن! البته این تنوع مدل ها و بازه های قیمتی مختلف باعث شده تا مخاطبین غیر حرفه ای تو خرید بهترین ساعت هوشمند گیج بشن و براشون سوال پیش بیاد برای مثال تمام امکانات موجود در ساعت 1.5 میلیون چرا تو ساعت 800 هزار تومنی هم موجوده و دلیل این تفاوت قیمت تو چیه؟ تو راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند هر بازه قیمتی موبونیوز سعی کردیم اول بگیم برای خرید ساعت هوشمند باید به چه نکات و قابلیت هایی توجه کنید و در ادامه برای هر بازه قیمتی بهترین مدل های بازار رو معرفی کنیم. بر خلاف راهنمای خرید گوشی نمیشه تو هر بازه قیمتی، بهترین ساعت هوشمند رو معرفی کرد چون اکثریت خریداران ساعت هوشمند بیشتر از اینکه دقت سنسور، عمر باتری یا سایر مشخصات فنی براشون مهم باشه، استایل و ظاهر اسمارت واچ براشون تو تصمیم گیری فاکتور مهم تریه. مثلا دنبال یه ساعت هوشمند مربعی یا دایره با حدود قیمت 1.5 میلیون هستن، پس ما تو هر بازه گزینه های پیشنهادی رو با یه توضیح مختصر معرفی کردیم تا خودتون از بین گزینه های بهترین ساعت هوشمند اون بازه مد نظر، مدل مورد پسندتون رو انتخاب کنید. با راهنمای خرید ساعت هوشمند موبونیوز همراه باشید.

 

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

برای خرید یه ساعت هوشمند مناسب علاوه بر در نظر گرفتن قیمت و بودجه، باید به کاربردی که بیشتر مد نظرتون هست هم توجه داشته باشید و یکسری امکانات و قابلیت ها رو زمان خرید ساعت هوشمند بیشتر در نظر داشته باشید. برای مثال اگه قصد پایش ورزش کردن و مصرف کالری با ساعت رو دارید باید توجه بیشتری به حسگر های حرکتی و پایش سلامتی به کار رفته داشته باشید و اگه بیشتر برای چک کردن اعلان های گوشی میخواید ساعت هوشمند تهیه کنید باید به پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات و نوع رابط کاربری توجه کنید. نکاتی که باید در خرید بهترین ساعت هوشمند بهشون دقت کنید شامل موارد زیر میشن:

  • فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت
  • برند و گارانتی
  • حسگر های حرکتی و پایش سلامتی
  • امکانات رابط کاربری
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • شارژدهی باتری ساعت
  • تنوع لوازم جانبی

که در ادامه این فاکتورهای موثر در هنگام انتخاب بهترین ساعت هوشمند مناسب با بودجه شما رو بیشتر توضیح میدیم.

 

فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت هوشمند

یکی از مهمترین نکات و اولین چیزی که با دیدن ساعت شما رو جذب خودش میکنه، فرم صفحه نمایش و ظاهر کلی ساعته. یه ساعت هوشمند میتونه صفحه نمایش گرد، مربعی یا مستطیل شکل داشته باشه. توی دستبند های سلامتی از طراحی مستطیلی کشیده بیشتر استفاده میشه. انتخاب فرم ساعت کاملا بستگی به سلیقه شما داره ولی اگه فقط دنبال ساعت های apple باشید چاره ای به جز صفحه نمایش های مربعی شکل اپل واچ ندارید! برای صفحه نمایش ساعت های هوشمند اکثرا از LCD و OLED استفاده میکنن که صفحه های OLED روشنایی و وضوح بهتری به شما میده اما باعث میشه مصرف باتری خیلی بیشتر بشه. البته اگه فقط برای دیدن اعلان ها و پاسخگویی به تماس ها قصد خرید ساعت هوشمند رو دارید یه صفحه نمایش LCD هم کار شما رو راه میندازه و عمر باتری بیشتری هم داره.

به جز فرم صفحه نمایش، نوع بند ساعت هوشمند هم میتونه توی انتخاب ساعت خیلی تاثیرگذار باشه. بند سیلیکونی با تنوع رنگی بالا، طراحی فانتزی یا کلاسیک مخاطب خاص خودش رو داره. هر چند که برای بیشتر ساعت های پرفروش و معروف، بندهای جایگزین تو بازار قابل خریداری هستن اما رخ اولیه ساعت شاید مهم ترین فاکتور خرید ساعت هوشمند برای خیلی از افراد باشه.

 

برند و گارانتی

اگه از اون دسته افرادی نیستید که فقط خوشگلی براتون مهمه و قراره تو طولانی مدت از ساعت هوشمند، استفاده کنید بهتره سراغ خرید ساعت هوشمند از برندهای شناخته شده تر بازار برید. در خصوص گارانتی هم خیلی از ساعت های هوشمند موجود در بازار با مهلت تست به فروش می رسند اما اگه سراغ خرید کالای با گارانتی برید، خیالتون جمع تره. البته اگه قیمت ساعت به خاطر گارانتی خیلی بالا نرفته باشه!

 

حسگر های حرکتی و پایش سلامتی

اگه خیلی اهل ورزش های استقامتی مثل دو و کوهنوردی هستید و یا اندازه گرفتن میزان کالری مصرف شده موقع ورزش براتون مهمه، باید سراغ ساعت های هوشمند با تنوع بالا حسگرهای حرکتی و پایش سلامتی برید که دقت بالایی هم داشته باشند. البته حسگرهای دقیق تر باعث میشه قیمت ساعت خیلی بالا بره و اگه به صورت حرفه ای ورزش میکنید باید بودجه خرید رو خیلی بالا ببرید! اکثر ساعت های هوشمند موجود بازار تنوع خوبی از حسگر ها و فعالیت های پیش فرض ورزشی دارند که به شما اجازه میده به راحتی ورزش مورد نظرتون رو انتخاب و اندازه گیری کنید، اما امکاناتی مثل تشخیص خودکار فعالیت ورزشی و حسگر تشخیص اکسیژن خون توی ساعت های گرون تر فقط مشاهده میشه. جا داره اینجا تاکید کنیم که درسته که دقت حسگر های سلامتی ساعت هوشمند خیلی پیشرفت داشته اما همچنان نمیتونن جایگزین تجهیزات تخصصی پزشکی باشن.

 

امکانات رابط کاربری

یکی از تفاوت مهم ساعت های هوشمند گرون قیمت با نسخه های ارزان تر، نوع رابط کاربری استفاده شده است. مثلا ساعت های اپل واچ و گلکسی واچ امکان نصب برنامه روی خود ساعت رو بهتون میدن و می تونید بدون نیاز به گوشی یک سری کار های ساده مثل ارسال پیام در پیام رسان های مختلف، مسیریابی و حتی وب گردی رو انجام بدید (که ممکنه به خاطر صفحه نمایش کوچیک خیلی تجربه لذت بخشی نباشه اما در مواقع خیلی ضروری میتونه به کمکتون بیاد). امکان پاسخگویی تماس روی خود ساعت در مواقعی که گوشی دم دست نیست هم یکی از امکانات خوب این ساعت هاست که به صورت محدود روی یک سری از ساعت های شیائومی و هواوی هم قرار گرفته. البته توجه داشته باشید که ساعت های اپل واچ رو فقط میتونید به iOS متصل کنید و ساعت های گلکسی واچ هم تعدادی از امکاناتش روی iOS فعال نیست و حتما باید با دستگاه های اندرویدی متصل بشه.

 

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از قابلیت ها و نکات خیلی مهم در خرید ساعت های هوشمند ارزان قیمت تر، پشتیبانی صحیح از فونت فارسی در اعلان ها و تماس هاست که استفاده شما از ساعت رو راحت تر میکنه و اگه دریافت و خواندن اعلان ها از روی ساعت براتون خیلی مهمه حتما موقع خرید به این نکته توجه کنید.

 

شارژدهی باتری ساعت

با توجه به اندازه کوچکتر ساعت های هوشمند باتری های استفاده شده ظرفیت نسبتا کمتری دارند و با توجه به امکانات و صفحه نمایش ساعت ها بازدهی متفاوتی دارند. ساعت های ارزان تر به خاطر صفحه نمایش ضعیف تر و امکانات محدود تر و در صورت استفاده معمولی، حدودا بین 7 تا 15 روز با یکبار شارژ قابل استفاده هستن اما ساعت های گران قیمت تر مثل اپل واچ ها و گلکسی واچ ها به خاطر امکانات بیشتر رابط کاربری و صفحه نمایش های با جزئیات شارژدهی خیلی کمتری دارند و با استفاده سبک نهایتا بتونید حدود 3 روز با یکبار شارژ ازشون استفاده کنید.

 

تنوع لوازم جانبی

به خاطر اینکه ساعت بیشتر یه وسیله تزئینی به حساب میاد و باید با لباس ها و مدهای روز ست بشه، یکی از نکات مهم تنوع و در دسترس بودن بندهای با رنگ و ظاهر متفاوته که علاوه بر ایجاد تنوع توی ظاهر ساعت میتونه از حساسیت پوستی نسبت به بعضی بندهای سیلیکونی جلوگیری کنه. به خاطر در خطر بودن صفحه نمایش ساعت ها هم استفاده از یک محافظ خوب و مقاوم طول عمر این دستگاه ها رو بیشتر میکنه. اپل واچ ها به خاطر تنوع خیلی بالای لوازم جانبی توی بازار محبوبیت زیادی دارند اما گلکسی واچ ها و ساعت های پرفروش شیائومی هم تا حدودی خیلی زیادی لوازم جانبیشون توی بازار پیدا میشه.

 

در ادامه بهترین ساعت هوشمند بازار توی هر بازه قیمتی رو بهتون معرفی میکنیم تا با توجه به بودجه و امکانات دلخواهتون، بین مدل های پرفروش یا معروف که احتمالا دردسر کمتری دارن گزینه مورد نظرتون رو انتخاب کنید. تو راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند موبونیوز سعی کردیم مدل های کپی یا از برندهایی که تو بازار ایران خیلی شناخته شده نیستن و احتمالا برای پشتیبانی به داستان بخورید رو معرفی نکنیم. قطعا مدل های با ارزش خرید بالایی هم در بازار وجود دارند که تو راهنمای خرید ساعت هوشمند نیومدن و امیدواریم تو آپدیت های بعدی این لیست کامل تر بشه.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 800 هزار تومان

برای خرید بهترین ساعت هوشمند تا ۸۰۰ هزار تومن سراغ ارزان ترین ساعت های هوشمند بازار که High Copy و طرح مدل های اصلی یا خیلی قدیمی نباشند، باید بریم. تو این ساعت ها حداقل امکانات مورد نیاز برای یه ساعت هوشمند مثل دریافت اعلانات و پیام ها، نشون دادن تماس های دریافتی و از دست رفته، حسگرهای پایش سلامتی و کیفیت خواب و حسگرهای ورزشی وجود دارند ولی به خاطر قیمت پایین تر، خیلی دقت بالایی ندارند. کیفیت ساخت بدنه و بند خیلی معمولیه و نباید انتظار زیادی داشته باشید. صفحه نمایش ها هم عمدتا LCD با کیفیت قابل قبول و روشنایی معمولیه ولی کار رو راه میندازه. البته حاشیه زیاده و خیلی نباید انتظار صفحه نمایش زیبایی رو داشته باشید. به خاطر صفحه نمایش ضعیف تر و قدرت پردازشی معمولی، عمر باتری نسبت به بازه های دیگه زیاد تره و بیشترین بازدهی رو به شما میدن و اگه قصد استفاده طولانی مدت بدون شارژ مجدد رو دارید، ساعت های این بازه کاملا شما رو راضی میکنن. وسایل جانبی هم به خاطر فروش خوب و زیاد تر ساعت های این بازه نسبتا راحت پیدا میشه اما تنوع خیلی بالا و زیادی ندارند. عمده استفاده ساعت های هوشمند در این بازه برای دریافت اعلان ها و پیام هاست و کمی هم قابلیت قدم شمار به کار رفته و برای این عملکرد ها به صورت مناسبی بهینه شدند. مدل های معرفی شده برای بهترین ساعت هوشمند تا ۸۰۰ هزار تومان، مناسب افرادیه که ظاهر ساعت هوشمند و یه سری امکانات پایه با یه بودجه معقول کارشون رو راه میندازه. البته در چند ماه اخیر با افزایش قیمت ها تنوع خیلی بالایی توی این بازه دیده نمیشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro C2

اگه دنبال یه ساعت هوشمند با طراحی مربعی و شبیه به اپل واچ هستید، برند میبرو که زیر مجموعه شیائومی به حساب میاد یه گزینه داره که با قیمت حدودی 800 هزار تومانی امکانات مناسبی در اختیار شما میزاره و به نسبت کیفیت ساخت خوبی هم داره. خود ساعت جنسش از پلاستیک هست و بندهای سیلیکونی داره. نمایشگر ساعت Mibro C2 مستطیلی شکله و حاشیه‌های نسبتا زیادی داره، خصوصا در قسمت پایین نمایشگر. سمت راست نمایشگر یه دکمه برای استفاده راحت تر از منوها قرار گرفته. با 34 گرم وزن، یه ساعت سبک و خوش دسته که توی دو رنگ مشکی و کرم عرضه شده که رنگ کرم واسه خانوم‌ها گزینه خیلی بهتر و زیباتری هست. باتری این دستگاه 270 میلی‌ آمپر ساعت هست که در حالت استندبای، تا 30 روز شارژ نگه میداره. اگر از این ساعت استفاده معمولی داشته باشید، تا 7 روز میتونید روی باتریش حساب کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro C2

نمایشگر این ساعت از نوع TFT هست و 1.69 اینچیه و رزولوشن 240 در 280 داره. میشه گفت کیفیت نمایشگر توی این رنج قیمت، معمولیه. میبرو C2 قابلیت مکالمه نداره و فقط تماس های دریافتی رو به شما خبر میده. میتونید تماس رو رد کنید ولی پاسخگویی رو باید با گوشی انجام بدین. البته اگه هندزفری به گوش متصل باشه میتونید از روی ساعت تماس رو قبول کنید و با هندزفری و خود گوشی مکالمه کنید. این ساعت گواهی 2ATM داره یعنی تا عمق 20 متری زیر آب، مقاومه ولی بهتره مراقب باشید آب بهش نخوره!
از طریق بلوتوث ورژن 5 به گوشی متصل میشه و با اندروید 5 به بالا و iOS 10 به بالا، سازگاره و میتونید با نصب اپلیکیشن Mibro Fit روی گوشی، انواع واچ‌فیس‌ها رو انتخاب کنید، ساعت رو پیدا کنید. اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت در هنگام ورزش رو هم توی این برنامه میتونید مشاهده کنید. این محصول از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و هر نوتیف و اعلانی به زبان فارسی براتون بیاد، روی این ساعت قابل مشاهده است. حتی میتونید منوی این دستگاه رو هم فارسی سازی کنید. از 20 حالت ورزشی پشتیبانی میکنه و ضربان قلب و اکسیژن خون رو اندازه گیری میکنه.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

در این بازه قیمتی پیشرفت چشمگیری توی امکانات به کار رفته در ساعت ها نمی بینیم و تنوع محصولی بالایی هم در این بخش دیده نمیشه، کیفیت ساخت بدنه و دقت حسگر ها تقریبا مثل بازه قبل با یه پیشرفت نه چندان محسوسه و امکانات خیلی اضافه ای به شما داده نمیشه. اما صفحه نمایش ها از این بازه به بعد پیشرفت خوبی میکنند و بیشتر شاهد پنل های امولد با کیفیت هستیم. بیشتر ساعت های پرفروش و با امکانات خوب بازار توی بازه بعدی دیده میشن و اگه قصد خرید یه ساعت هوشمند نسبتا خوب و قابل اتکا رو دارید بهتره کمی بودجه خودتون رو ارتقا بدید و سراغ بازه بعدی برید. البته اگه بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی میخواید سراغ ساعت های هوشمند برید، یکی از بهترین مچ بند های هوشمند توی این بازه دیده میشه که با توجه به امکانات و قابلیت های استفاده شده ارزش خرید خیلی بالایی نسبت به قیمتش داره. برای بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان، قبلا گزینه های بیشتری در دسترس بودن اما خوب با افزایش قیمت ارز، اکثر گزینه های پرفروش این بازه به بازه قیمتی بعدی منتقل شدن!

 

مچ بند هوشمند Honor Band 6

مچ بند های قدیمی آنر طراحی کوچکتر و ساده تر داشتند ولی با عرضه نسخه جدید این محصول یعنی Honor Band 6 طراحی هرچه بیشتر شبیه به یه ساعت هوشمند شده و با صفحه نمایش بزرگ مستطیلی شکل که بیشتر مچ دست شما رو میپوشونه، دیگه خیلی شبیه به یه مچ بند نیست و با قیمت حدودی 1 میلیون تومانی یکی از گزینه های خوب برای خرید در این بازه قیمتی به حساب میاد. بدنه با اندازه 43 میلیمتری و وزن 18 گرمی باعث شده این مچ بند به یه گزینه مناسب برای فعالیت های ورزشی و استفاده طولانی مدت تبدیل بشه و با پوشیدنش در طولانی مدت به هیچ وجه اذیت نمیشید. نمایشگر 1.47 اینچی با پنل امولد کیفیت و روشنایی خوب و قابل قبولی داره و توی نور روشن و زیاد هم میتونید به خوبی ازش استفاده کنید. آنر بند 6 علاوه بر حسگرهای اندازه گیری ضربان قلب، پایش کیفیت خواب، پایش وضعیت سلامت زنان از حسگر سطح اکسیژن خون هم استفاده میکنه که یه قابلیت نسبتا کمیاب توی این بازه قیمتی به حساب میاد.

مچ بند هوشمند Honor Band 6

یک نکته مثبت دیگه این ساعت برای ما ایرانی ها پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان ها و پیام هاست که خوندن و مشاهده نوتیف ها رو روی ساعت راحت تر میکنه. آنر بند 6 بیش از 95 حالت ورزشی پشتیبانی میکنه که 10 نوع ورزش متفاوت به صورت خودکار شناسایی و اندازه گیری میشوند. تا عمق 50 متری هم مشکلی برای ساعت پیش نمیاد ولی بهتره زمان زیادی توی این حالت نباشه. باتری 180 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و سبک تا 14 روز دوام میاره که با استفاده سنگین تر این عدد ممکنه به نصف هم کاهش پیدا کنه. اتصال از طریق بلوتوث ورژن 5 به همه گوشی های اندرویدی و آیفونی انجام میشه و با استفاده از برنامه Huawei Health میتونید تمام اطلاعات جمع آوری شده از وضعیت سلامت و ورزش های خودتون رو ببینید و تنظیمات شخصی رو روی ساعت انجام بدید.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 1.5 میلیون تومان

به خاطر پیشرفت تکنولوژی و ارزان تر شدن ساعت های هوشمند، اسمارت واچ های اقتصادی با امکانات خیلی خوب و شبیه به نسخه های پرچمدار مثل گوشی های اقتصادی طرفدار زیادی پیدا کردند و شما به صرف یه هزینه معقول میتونید ساعت هوشمندی با امکانات ورزشی و سلامتی خیلی خوب و یه صفحه نمایش با کیفیت داشته باشید که از لحاظ کاربردی چیزی از ساعت های هوشمند گران قیمت کم نداشته باشه. البته از لحاظ کیفیت ساخت و متریال به کار رفته خیلی نباید انتظار زیادی داشته باشید ولی از لحاظ تنوع ظاهر و بدنه کاملا ساعت های این بازه شما رو راضی میکنند. بازدهی باتری هنوز خوب و قابل توجهه ولی اگه از قابلیت های صفحه نمایش مثل Always on Display استفاده کنید این مقدار به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه. اکثر حسگرهای جدیدتر مثل سطح پایش سطح اکسیژن خون تو اکثر مدل های معرفی شده برای بهترین ساعت هوشمند تا 1.5 میلیون تومان هم استفاده شده و توی این بخش هم کم و کسری ندارند.

 

ساعت هوشمند شیائومی Haylou LS04 RS3

با اینکه در این بازه قیمتی تنوع بالایی از محصولات دیده نمیشه اما ساعت هوشمند شیائومی Haylou LS04 از زیربرند معروف شیائومی یعنی هایلو، به عنوان یک ساعت با طراحی گرد و امکانات مناسب و قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان در این بازه گزینه مناسبی به حساب میاد. طراحی ساعت به صورت گرد و شبیه به گلکسی واچ ها ساخته شده و روی لبه راست ساعت دو دکمه فیزیکی برای چرخیدن در منوها و کار با ساعت قرار گرفته. بدنه ساعت از جنس آلومینیوم ساخته شده که هم باعث زیبایی بیشتر ساعت و هم مقاوم شدن در برابر خط و خش و ضربه میشه. وزن حدود 46 گرمی داره و در استفاده طولانی مدت خیلی فشار زیادی به دست شما وارد نمیکنه. صفحه نمایش 1.2 اینچی از پنل امولد با رزولوشن 390 در 390 پیکسل استفاده میکنه که کیفیت و جزئیات مناسبی رو به نمایش میزاره اما نسبتا حاشیه زیادی داره و در نور مستقیم آفتاب هم کمی کار با گوشی سخته. از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم پشتیبانی نمیکنه.

ساعت هوشمند شیائومی Haylou LS04 RS3

از 14 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی میکنه و حسگر شتاب‌ سنج، حسگر ضربان قلب و حسگر سطح اکسیژن خون (SpO2) هم برای این ساعت استفاده شده. از قابلیت های دیگه این ساعت میشه به پایش وضعیت خواب، گام شمار، پایش سطح استرس، کالری شمار، هشدار عدم تحرک، کنترل موسیقی و نمایش وضعیت آب و هوا اشاره کرد که به نسبت قیمت دقت مناسبی دارند. از زبان فارسی در اعلانات پشتیبانی نمیکنه که جزو نقاط ضعف این ساعت به حساب میاد و امکان پاسخ دادن به تماس های دریافتی هم از طریق خود ساعت وجود نداره. باتری 230 میلی آمپر ساعتی در حدود 12 روز در استفاده معمولی از سنسورها به شما شارژدهی میکنه.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7

قبل از عرضه گسترده ساعت های هوشمند، مچ بندهای هوشمند به خاطر قیمت مناسب و امکانات خوبشون طرفداران خیلی زیادی داشتند ولی با پیشرفته شدن و مناسب تر شدن قیمت ساعت های هوشمند کم کم مچ بند ها جایگاه خودشون رو از دست دادند ولی می بند 7 هنوز با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومانی و امکانات خیلی خوب و ظاهر جمع و جورش طرفداران خاص خودش رو داره و اگه با ساعت های درشت و بزرگ حال نمیکنید و خیلی اهل ورزش هستید، این مچ بند میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه. البته اگه حدود 200 300 هزار تومان بیشتر هزینه کنید میتونید سراغ می بند 8 توی بازه بعدی برید که با تغییرات ظاهری که داشته نسخه نسبتا کامل تری به حساب میاد. باتری 180 میلی آمپر ساعتی می بند 7 میتونه در حالت استند بای حدود 3 هفته و با استفاده معمولی و روزمره بین 7 تا 15 روز به شما شارژدهی کنه. صفحه نمایش 1.62 اینچی امولد با قابلیت Always on display که به شما اجازه میده به راحتی ساعت و تاریخ رو مشاهده کنید و از جزئیات بالا و مناسب صفحه نمایش لذت ببرید. روشنایی زیاد و قابل تنظیم این صفحه نمایش هم باعث شده در محیط با روشنایی زیاد هم بتونید به راحتی از مچ بند استفاده کنید. دکمه هوم نسخه های قبلی حذف شده و باعث شده صفحه نمایش زیباتر بشه و اطلاعات بیشتری بتونه به شما نشون بده.

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7ابعاد کوچیک و وزن 13 گرمی این مچ بند استفاده از اون رو خیلی راحت و بی دردسر کرده و شما زمان استفاده از این مچ بند تقریبا چیزی روی دستتون حس نمیکنید. پایش 24 ساعته سطح اکسیژن خون، پایش سلامتی زنان، 100 حالت ورزشی مختلف با امکان تشخیص خودکار و پایش کیفیت خواب جز چندین امکانات این مچ بند کوچک ولی قدرتمند به حساب میان. جلوگیری از نفوذ آب تا عمق 50 متری به شما اجازه میده با خیال راحت با این مچ بند شنا کنید و از حالت های مختلف ورزشی شنا قرار گرفته روی مچ بند استفاده کنید.

با استفاده از برنامه Mi fit امکان اتصال به دستگاه های اندرویدی و iOS رو دارید و میتونید واچ فیس های متنوعش رو عوض کنید و تنظیمات رو با توجه به نیازهاتون شخصی سازی کنید و اطلاعات ورزش ها و پایش های سلامتی مختلف رو مشاهده کنید. به دلیل محبوبیت و فروش بالای می بند ها تنوع خیلی بالایی از رنگ و طرح های مختلف بند رو میتونید تهیه کنید و با توجه به استایل خودتون Mi band 7 رو شخصی سازی کنید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1

اگه دنبایل یه ساعت هوشمند با طراحی اسپورت و مقاوم و همچنین قابلیت های سلامتی و امکانات مختلف هستید، میتونید سراغ ساعت هوشمند Mibro X1 برید که با طراحی و ظاهر سرسخت و بزرگش باعث میشه بابت طول عمر ساعت خیالتون راحت باشه و با داشتن قیمت حدودی 1.3 میلیون تومانیش خیلی به جیبتون هم فشاری وارد نمیکنه. طراحی گرد و اندازه 47 میلی متری این ساعت رو برای دست های بزرگ مناسب کرده و وزن 57 گرمی، استفاده طولانی مدت ازش رو خیلی خسته کننده نمیکنه و به مچ دستتون فشار زیادی وارد نمیکنه. اگه در شرایطی باشید که نمیتونید درست از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید، مثلا دستکش دستتونه، میتونید از دو دکمه فیزیکی Home و Sport لبه راست ساعت برای گردش توی منوها استفاده کنید. صفحه نمایش 1.3 اینچی امولد با کیفیت و روشنایی بالا هم باعث میشه خیلی راحت و بدون مشکل بتونید از ساعت حتی توی روشنایی زیاد هم استفاده کنید. پنل امولد امکان استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن رو هم بهتون میده و دیگه نیازی به تکون دادن دستگاه برای مشاهده ساعت ندارید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1

باتری 350 میلی آمپر ساعتی که توی حدودا 4.5 ساعت کاملا شارژ میشه میتونه حدود دو هفته در استفاده معمولی مثل استفاده 24 ساعته از پایش ضربان قلب و پایش خواب و استفاده روزانه برای 38 حالت ورزشی مختلف و مشاهده اعلان ها و تماس ها بهتون شارژ بده که با استفاده سنگین تر و روشن کردن Always on display این عدد به صورت محسوسی کاهش پیدا میکنه. امکان سنجیدن سطح اکسیژن خون رو هم وجود داره که در کنار قابلیت های دیگه خیالتون رو بابت فعالیت های ورزشی و اندازه گیری سلامتی این دستگاه راحت میکنه. امکان نمایش اعلان ها و پیام های فارسی هم یکی دیگه از نکات مثبت و خوب ساعت هوشمند میبرو ایکس 1 به حساب میاد. برای مشاهده اطلاعات پایش ها و فعالیت های ورزشی و شخصی سازی چهره ساعت و تنظیمات میتونید از برنامه Mibro fit استفاده کنه که برای دستگاه های اندرویدی و iOS در دسترسه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Haylou RS4

ساعت هوشمند haylou RS4 یه گزینه مناسب برای افرادیه که به دنبال یه ساعت هوشمند با طراحی مربعی، صفحه نمایش با جزئیات خوب و رنگ های مناسب و همچنین قیمت مناسب هستند، به شمار میره. این ساعت از برند هایلو حدود 1.3 میلیون تومان قیمت و با گارانتی 12 ماهه به فروش میرسه که بین ساعت های ارزون قیمت نکته مثبت و جالبی میتونه باشه. از یه طراحی شبیه به اپل واچ با بدنه مربعی و دکمه چرخان استفاده میکنه و بدنه پلاستیکی این ساعت گواهی IP68 داره که تا حدودی این ساعت رو در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم میکنه. صفحه نمایش 1.78 اینچی از پنل امولد استفاده میکند که رزولوشن 448 × 368 دارد و تصاویر جذابی رو به نمایش میزاره.

ساعت هوشمند شیائومی Haylou RS4 LS12

12 حالت ورزشی مختلف مثل دویدن و دوچرخه سواری رو پشتیبانی و اندازه گیری میکنه و با استفاده از سنسورهای مختلفی مثل سنسور سطح اکسیژن خون، ضربان قلب و سطح استرس میتونید با دقت قابل قبولی وضعیت سلامتی خودتون رو اندازه گیری کنید و توی برنامه Haylou Fun تمامی این اطلاعات اندازه گیری شده رو بررسی کنید. باتری 230 میلی آمپر ساعتی توی حدودا 2 ساعت شارژ می شود که در استفاده معمولی به گفته شیائومی تا 20 روز و در زمان استفاده از سنسورها تا 10 روز به شما شارژدهی میکند.

 

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

اگه دنبال یه ساعت هوشمند اقتصادی با امکانات خوب و طراحی شبیه به اپل واچ میگردید، زیر برند imilab از شیائومی ساعت هوشمند W02 رو با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان عرضه کرده و در کنار عملکرد کلی مناسب و کار راه بندازه طراحی و ظاهر خوب و شیکی داره و میتونه یه همراه مناسب برای استفاده روزمره و یا فعالیت های ورزشی باشه. صفحه نمایش ۱.۸۵ اینچی به صورت مربعی و کاملا شبیه به اپل واچ ساخته شده و حتی تاج حرکتی و دکمه تخت این ساعت روی لبه راست با همون طراحی قرار گرفته و میتونید با اونها توی منوی بچرخید و از ساعت راحت تر استفاده کنید. نمایشگر از پنل TFT با رزولوشن ۲۸۰ در ۲۴۰ استفاده میکنه و به نسبت جزئيات مناسبی رو نمایش میده و ترکیب رنگ و روشنایی متوسطی داره و خیلی توی این بخش خفن نیست ولی قابل قبول عمل میکنه. ابعاد ساعت در حدود ۴۴ میلیمتره و با بند حدود ۵۵ گرم وزن داره و در استفاده روزانه خیلی اذیت نمیکنه. در جعبه محصول یه بند با قفل مگنتی مشکی و یه بند سیلیکونی سرمه ای با اندازه ۲۲ میلیمتری وجود داره و میتونید هم به صورت اسپرت و هم کلاسیک از این ساعت استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

۱۰۰ حالت ورزشی مختلف رو میتونه تشخیص بده و اندازه گیری کنه و با استفاده از برنامه Glory Fit که روی اندروید و آیفون در دسترسه میتونید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرهای مختلف و معمول این بازه مثل ضربان قلب، پایش خواب و سطح اکسیژن خون هم توی این برنامه به صورت کامل نمایش داده میشن. امکان تماس بلوتوثی از طریق گوشی وجود داره و میتونید به راحتی روی ساعت به تماس های خودتون پاسخ بدید. از زبان فارسی توی اعلان ها و پیام ها پشتیبانی نمیکنه و به صورت جدا نمایش میده. باتری ۲۸۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود ۵ روز شارژدهی میکنه که در این بازه تقریبا متوسط به حساب میاد. شارژ کامل ساعت هم حدود ۲ ساعت زمان میبره.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

بعضی از ساعت های هوشمند بازه قبلی به خاطر تغییرات قیمت به این بازه منتقل شدن و به خاطر همین موضوع از لحاظ امکانات و قابلیت ها خیلی تفاوتی با بازه قبلی ندارند فقط از لحاظ ظاهری و کیفیت ساخت وضعیت بهتری دارند و سنسورها یه مقداری دقت بیشتری پیدا کرده و اگه دنبال یه ساعت میان رده اقتصادی با عملکرد و امکانات خوب میگردند و قصد دارید یه چند سالی از ساعت استفاده کنید این بازه میتونه گزینه های مناسبی در اختیار شما بزاره.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8

مچ بندهای هوشمند شیائومی به خاطر طراحی ظریف و امکانات مختلف و شارژدهی خوب در کنار قیمت مناسبی که دارند، همیشه طرفداران خاص خودشون رو داشتند. Mi Band 8 جدیدترین نسل مچ بندهای شیائومی با قیمت حدودی 1.7 میلیون تومان جزو گزینه های با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی برای طرفداران مچ بندهای هوشمند به حساب میاد. بدنه مستطیلی شکل با ابعاد کوچیک و وزن کم ۱۴ گرمی باعث میشه این مچ بند دیگه از دستتون جدا نشه. صفحه نمایش ۱.۶۲ اینچی با پنل امولد رزولوشن ۴۹۰ در ۱۹۲ پیکسلی داره که جزئیات خوب و ترکیب رنگی مناسبی رو به نمایش میزاره. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در این نسل هم استفاده شده و میتونید مثل یه ساعت معمولی از مچ بند Mi band 8 استفاده کنید.

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8

۱۵۰ حالت ورزشی در این نسخه استفاده شده که حدود ۵۰ حالت ورزشی به نسبت نسل قبل اضافه تر داره و به وسیله برنامه Mi Fit به گوشی متصل میشه و میتونید اطلاعات مختلفی مثل فعالیت های ورزشی که انجام دادید و یا اطلاعات حسگرها مثل اندازه گیری اکسیژن خون، سلامت بانوان، پایش خواب و پایش ضربان قلب ۲۴ ساعته رو مشاهده کنید و یه سری قابلیت ها و واچ فیس های مچ بند که تنوع بسیار بالایی دارند رو شخصی سازی کنید. استاندارد 5ATM بهتون اجازه میده بدون نگرانی در ورزش های آبی از این مچ بند استفاده کنید.

باتری ۱۹۰ میلی آمپر ساعتی میتونه در استفاده معمولی حدود ۱۶ روز شارژ بده و اگه استفاده سنگین بکنید و صفحه نمایش همیشه روشن فعال باشه این عدد به حدود ۶ روز میرسه. شارژ کامل ساعت هم حدود ۱ ساعت زمان میبره. بند ۸ به نسبت نسل قبل یه سری تغییرات داشته که در ادامه بهشون اشاره میکنیم. یکی نوع بند هستش که از حالت یکپارچه قبلی به حالت دو تکه تغییر پیدا کرده و دیگه نیازی نیست مچ بند داخل خود بند قرار بگیره و تنوع بیشتری از بندها رو میتونید داشته باشید. از نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتزی و روشنایی ۶۰۰ نیتی برای این نسل استفاده شده که باعث میشه بتونید توی نور زیاد بهتر و راحت تر از صفحه نمایش استفاده کنید. البته هنوز برای این مچ بند اسپیکری در نظر گرفته نشده و اعلان ها فقط از طریق ویبره به شما اطلاع داده میشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Haylou Solar Plus RT3 LS16

ساعت هوشمند هایلو سولار پلاس LS16 با قیمت حدودی 1.9 میلیون تومان یه ساعت با طراحی گرده که امکانات مختلف و به روزی رو با یه نمایشگر با اندازه مناسب و جزئیات خوب به شما میده و مثل باقی محصولات این برند یه نمونه اقتصادی و با ارزش خرید بالا به حساب میاد که تونسته یه پکیج خوب رو به طرفدران خودش عرضه کنه. بدنه ساعت به صورت گرد و از فلز ساخته شده که مقاومت خوبی داره و حس مناسبی موقع استفاده به شما میده. دو تا دکمه گرد روی بدنه کار شده که یکی به صورت چرخشی مثل تاج اپل واچ ها ساخته شده که میتونید از اون برای بازگشت به صفحه قبلی و جابجایی در برنامه ها استفاده کنید و در صفحه اصلی برای تغییر واچ فیس های ست شده از این دکمه کمک بگیرید. این ساعت به همراه بند حدود ۵۰ گرم وزن داره که شاید در استفاده طولانی مدت و یا هنگام خواب کمی شما رو اذیت کنه. صفحه نمایش ۱.۴۳ اینچی با پنل امولد و رزولوشن 466 در 466 پیکسل میتونه جزئیات خوبی رو موقع کار با ساعت به نمایش بزاره و به خاطر امولد بودن روشنایی مناسبی داره و از قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم پشتیبانی میکنه.

ساعت هوشمند شیائومی Haylou Solar Plus RT3 LS16

ساعت هایلو سولار پلاس امکان تشخیص حدود ۱۰۵ فعالیت ورزشی رو داره و میتونه اطلاعات شما رو توی این برنامه ها اندازه گیری کنه. به خاطر استفاده از گواهی IP68 در مقابل نفوذ گرد و غبار و پاشیدن مایعات مقاومه و میتونید با خیال راحت موقع ورزش و یا شستن دست از این ساعت استفاده کنید اما برای فعالیت های آبی مثل شنا و غواصی مناسب نیست. امکان سنجش ضربان قلب، کیفیت خواب، سطح استرس و سطح اکسیژن خون رو میتونید اندازه گیری کنید و با استفاده از برنامه Haylou Fun میتونید اطلاعات اندازه گیری شده توسط ساعت رو مشاهده کنید و به بیش از ۱۰۰ واچ فیس که روی برنامه قرار داره استفاده کنید. این ساعت امکان مکالمه و پاسخ دادن تماس ها از طریق خود ساعت رو بهتون میده و میتونید با اتصال به گوشی از روی خود ساعت با مخاطبین خودتون تماس بگیرید. اعلان ها و پیام ها، کنترل موزیک، نمایش آب و هوا و چندین قابلیت دیگه رو داره اما امکان نصب برنامه های جدید رو ندارید. از زبان فارسی هم در پیام ها پشتیبانی نمیکنه. باتری ۲۸۰ میلی آمپر ساعتی میتونه تا حدود ۷ روز به شما در استفاده معمولی و روزمره از سنسور ها شارژدهی کنه و در حالت استندبای این عدد به حدود ۲۰ روز میرسه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS

ساعت هوشمند میبرو GS که از زیر مجموعه های تازه تاسیس شیائومی به حساب میاد یه ساعت با طراحی گرد و اسپورت مانند و بدنه نسبتا مقاوم با قیمت حدودی ۲ میلیون تومانه که میتونه برای ورزشکارانی که دنبال یه ساعت اقتصادی و با کیفیت ساخت بالا میگردن مناسب باشه. بدنه به صورت گرد و از جنس فولاد ساخته شده که مقاومت مناسبی در مقابل ضربات و خط و خش داره. در لبه های نمایشگر بدنه به صورت برآمده ساخته شده تا مقداری از صفحه نمایش مقاومت کنه و به راحتی خط و خش و ضربه بهش وارد نشه. سمت راست دو تا دکمه فیزیکی برای استفاده در منوها یا رفتن به بخش ورزش ها در نظر گرفته شده. بند ۲۲ میلیمتری از جنس سیلیکون ساخته شده و مقاومت مناسبی داره و در صورت نیاز میتونید به راحتی اون رو تعویض کنید. وزن ساعت به همراه بند حدود ۵۶.۵ گرمه که یه مقداری سنگینه اما به خاطر مقاومت مناسب ساعت تا حدودی میشه از این وزن بالا چشم پوشی کرد. صفحه نمایش ۱.۴۳ اینچی با پنل امولد جزئیات مناسبی رو به نمایش میزاره و نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتزی برای اون استفاده شده.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS

قابلیت اندازه گیری و شناسایی حدود ۷۰ فعالیت ورزشی رو داره که شامل دویدن، دوچرخه سواری، تردمیل و … میشه. از استاندارد 5ATM استفاده شده که باعث میشه در مقابل نفوذ آب نسبتا مقاوم باشه. امکان اندازه گیری سطح اکسیژن خون، پایش ۲۴ ساعته ضربان قلب و پایش کیفیت خواب رو داره و توی برنامه MiBro Fit APP میتونید به اطلاعات جمع آوری شده از فعالیت های ورزشی و یا اطلاعات سلامتی خودتون دسترسی داشته باشید. باتری ۴۶۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و روزمره میتونه حدود ۲۴ روز به شما شارژدهی کنه و حتی با استفاده سنگین در فعالیت های ورزشی و سنسورها میتونه تا حدود یک هفته شما رو همراهی کنه و این شارژدهی مناسب ساعت یکی از نقاط قوت و خوبش به حساب میاد. توی حدود ۲ ساعت هم کاملا شارژ‌ میشه. از زبان فارسی در اعلانات و پیام ها پشتیبانی میکنه فقط باید از طریق برنامه ساعت رو به آخرین ورژن آپدیت کنید.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

اگه قصد خرید یه ساعت هوشمند با صفحه نمایش امولد با کیفیت و ظاهر خوب با شارژدهی باتری بیش از دو هفته و کیفیت ساخت مناسب و خوب رو دارید باید سراغ گزینه های پیشنهادی این بازه برید که نسبت به بازه قبلی حسگر ها دقت خوبی پیدا کردن و بیشتر روی بهبود عملکرد کار شده. امکانات خیلی زیادی به ساعت های این بازه اضافه نشده ولی توی مواردی ، امکان مکالمه از طریق ساعت هوشمند هم اضافه شده که اگه این قابلیت براتون مهمه باید با کمی هزینه بیشتر سراغ گزینه های این بخش برید. GPS داخلی قوی تر برای رهگیری بهتر فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری و پیاده روی اضافه شده تا اطلاعات دقیق تری به شما نمایش داده بشه، هم از امکانات قرار گرفته تو بیشتر گزینه های این بازه قیمتیه.

اکثر قابلیت ها و امکانات استفاده شده در ساعت ها از این بازه به بعد تغییر خاصی نمیکنن و بیشتر روی کیفیت ساخت بهتر بدنه و صفحه نمایش تمرکز شده و شما با هزینه بیشتر امکانات خیلی بیشتری به دست نمیارید و فقط حس بهتر از استفاده از ساعت و داستان های برندینگ رو میتونید داشته باشید.

 

ساعت هوشمند Glorimi M2

اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند ورزشی با طراحی مقاوم و گرد هستید، ساعت هوشمند گلوریمی M2 با قیمت حدودی 2.5 میلیون تومان هم طراحی جذاب و زیبایی داره و هم به نسبت قیمت امکانات بسیار زیاد و کاربردی برای این ساعت هوشمند استفاده شده. بدنه آلومینیومی طراحی جذاب و خاص و همچنین نسبتا مقاوم در برابر خط و خش داره که حس خوبی موقع استفاده به شما منتقل میکنه. طراحی اسپورت این ساعت و همچنین وزن و اندازه مناسبش باعث میشه بتونید در زمان انجام فعالیت های ورزشی و طولانی مدت به راحتی از این ساعت هوشمند استفاده کنید. گواهی IP68 هم برای راحت شدن خیال شما از بابت مقاومت در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار به کار رفته. در پک محصول علاوه بر ساعت و بند مگنتی یک بند سیلیکونی مشکی با استایل کلاسیک و یک گلس محافظ نمایشگر هم قرار داره.

ساعت هوشمند Glorimi M2

نمایشگر 1.43 اینچی رزولوشن بالا و دقت رنگی بسیار خوبی داره و میتونه جزئیات مناسب و خوبی رو حتی در محیط های نسبتا روشن به شما بده. امکان سنجش ضربان قلب، سنجش فشار خون و پایش خواب و سطح استرس جزو قابلیت های سلامتی این ساعت هست. امکان تماس صوتی با خود ساعت و پشتیبانی مناسب و خوب از زبان فارسی هم جزو قابلیت های دیگه این ساعت به شمار میره. رابط کاربری روونی داره و میتونید به راحتی و سرعت مناسب از برنامه های متنوع پیش فرض نصب شده استفاده کنید. باتری 300 میلی آمپر ساعتی ساعت هوشمند M2 در حدود 2 ساعت کاملا شارژ میشه و میتونه تا حدود 10 روز در استفاده های سبک و تا حدود 3 روز در استفاده های سنگین به شما شارژدهی کنه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

برند تازه وارد میبرو از شیائومی با عرضه ساعت هوشمند میبرو لایت یه ساعت هوشمند به صرفه و اقتصادی با امکانات بسیار خوب و کامل، موفق شد در این حوزه نشون بده حرف هایی برای گفتن داره و حالا با عرضه Mibro Lite 2 با یه طراحی و ظاهر جدید و امکانات تقریبا کامل و قیمت حدودی 2.4 میلیون تومان قصد داره سهم بازار بیشتری از بازه ساعت های هوشمند اقتصادی به دست بیاره. صفحه نمایش ۱.۳ اینچی با طراحی گرد و ابعاد حدودی ۴۴ میلیمتری تقریبا شبیه به ساعت های گلکسی واچ ساخته شده ولی روی لبه سمت راست دو تا دکمه فیزیکی یکی به صورت گرد و چرخشی و یکی به صورت تخت مثل اپل واچ کار شده تا بتونید راحت تر از ساعت استفاده کنید و با منو ها کار کنید. وزن ساعت حدود ۵۵ گرمه و یه مقداری نسبت به ساعت های اقتصادی سنگین تره ولی به خاطر کیفیت ساخت خوب بدنه که از فلز ساخته شده هم ظاهر بهتری و گرون قیمت تری داره و هم بر اثر ضربه و افتادن به راحتی نابود نمیشه. نمایشگر امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل هم جزئیات مناسبی به شما نمایش میده و هم به خاطر نوع پنل ترکیب رنگ و کنتراست خوبی داره. از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) هم پشتیبانی میکنه. دو بند سیلیکونی مشکی و چرمی قهوه ای با اندازه ۲۲ میلیمتری داخل باکس محصول قرار داره و شما به راحتی میتونید با توجه به استایل و تیپتون از بندهای مختلف استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

میبرو از یه تراشه دو هسته ای برای این ساعت اقتصادی استفاده کرده تا سرعت رابط کاربری و کار با ساعت بهتر بشه. یه قابلیت جالب و کاربردی این ساعت امکان برقراری تماس از طریق بلوتوثه و گوشی شماست و میتونید به راحتی روی ساعت به تماس های دریافتی خودتون جواب بدید. به خاطر نداشتن سیستم عامل مخصوص باید از برنامه های پیش فرض خود ساعت استفاده کنید که توی این بازه قیمتی عادیه و از زبان فارسی در اعلانات پشتیبانی میکنه. از ۶۰ حالت ورزشی مختلف پشتیبانی میکنه و با داشتن استاندارد 2ATM تا حدودی در مقابل نفوذ آب مقاومه. سنسورها و حسگر های معروف مثل اندازه گیری سطح اکسیژن خون، پایش ۲۴ ساعت ضربان قلب و سلامت زنان برای این ساعت در نظر گرفته شده. برنامه اختصاصی Mibro Fit که روی گوشی های اندرویدی و آیفونی در دسترسه اطلاعات اندازه گیری توسط حسگرها و فعالیت های ورزشی رو به شما نشون میده و میتونید از واچ فیس های متنوع این ساعت هم در این برنامه استفاده کنید. باتری ۳۵۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود ۱۲ روز شارژدهی میکنه که با استفاده سنگین تر این عدد کاهش پیدا میکنه.

 

ساعت هوشمند Mibro T2

ساعت هوشمند میبرو T2 یکی از جدیدترین ساعت های این بازه قیمتیه که با داشتن یه طراحی شبیه به اپل واچ ها ولی با مقداری نوآوری و همچنین بدنه ساخته شده از چرم و داشتن قیمت حدودی 2.9 میلیون تومانی یکی از گزینه های جذاب و خاص این بازه قیمتی به حساب میاد. بدنه از جنس فلز ساخته شده و طراحی خاص و کیفیت ساخت مناسبی دارد. صفحه نمایش 1.75 اینچی از پنل امولد استفاده میکنه که یه طراحی خمیده و جذابی دارد که تصاویر رو به خوبی و با جزئیات بالایی به نمایش میزاره.

ساعت هوشمند Mibro T2

مثل اکثر ساعت های اقتصادی دیگه بازار امکان مکالمه به صورت بلوتوثی و همچنین پشتیبانی کامل از زبان فارسی توی این ساعت هوشمند هم دیده میشه و میتونید خیلی راحت برای مکالمه و تماس از این محصول استفاده کنید. ساعت mibro T2 از 105 حالت ورزشی مختلف مثل دویدن، دوچرخه سواری و همچنین شنا پشتیبانی میکنه و میتونه فعالیت شما رو در حین این ورزش ها اندازه گیری کنه. پایش خواب، سطح اکسیژن خون و همچنین ضربان قلب جزو ویژگی های دیگه این ساعت به شمار میره. باتری 300 میلی آمپر ساعتی در استفاده عادی 10 روز و در زمانی که به صورت مداوم از GPS برای ورزش مثلا استفاده کنید تا 10 ساعت به شما شارژ میده. ساعت تی 2 برند میبرو به وسیله بلوتوث نسخه 5.3 به گوشی اندرویدی و آیفونی شما متصل میشه و میتونید اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این ساعت رو توی برنامه Mibro Fit App ببینید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Kieslect Kr Pro

برند Kieslect زیر مجموعه جدید شیائومی در حوزه ساعت های هوشمند که بیشتر ساعت های با طراحی جذاب و مخصوص بانوان رو تولید میکنه، تونسته تنوع خوبی رو در سال اخیر توی بازار عرضه کنه و به یکی از گزینه ای خوب برای خرید توی ساعت های اقتصادی تبدیل بشه. ساعت هوشمند Kieslect Kr Pro با قیمت حدودی 2.3 میلیون تومان یکی از گزینه پیشنهادی این بازه است که امکان پاسخگویی تماس از طریق بلوتوث روی خود ساعت رو هم داره. طراحی گرد و بدنه ساخت شده از آلیاژ آلومینیوم و سبک در کنار سایز ۴۵ میلیمتری ساعت، به کیسلکت Kr Pro ظاهر زیبا و جذابی رو داده که به راحتی میتونید روزها بدون هیچ مشکل و احساس خستگی ازش استفاده کنید. صفحه نمایش ۱.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل جزئیات خیلی خوبی به شما نشون میده و روشنایی هم کاملا شما رو راضی میکنه و یکی از بهترین صفحه نمایش های این بازه به حساب میاد. امکان پایش سطح اکسیژن خون، پایش سلامت بانوان، کیفیت و سطح خواب، ضربان قلب، شمارش تنفس و اندازه گیری ۷۰ فعالیت ورزشی خیالتون رو بابت امکان اندازه گیری ورزشی و سلامتی این دستگاه راحت میکنه. یه نقطه ضعف این ساعت عدم پشتیبانی از زبان فارسی در پیام هاست که حروف رو به صورت جدا جدا به شما نمایش میده.

ساعت هوشمند شیائومی Kieslect Kr Pro

باتری ۲۸۰ میلی آمپر ساعتی در حالت استند بای حدود ۲۰ روز و با استفاده معمولی و مداوم حدود یک هفته به شما شارژدهی میکنه. گواهی IP68 استفاده شده هم خیالتون رو بابت محافظت دستگاه در مقابل عرق کردن هنگام ورزش و شستشو دست راحت میکنه. ساعت Kieslect kr pro با استفاده از بلوتوث ورژن ۵.۲ اتصال پایدار تر و با مصرف کمتری به گوشی شما داره و به وسیله برنامه Glory fit که امکان نصب بر روی دستگاه های اندرویدی و iOS رو داره میتونید به شخصی سازی تنظیمات و ظاهر دستگاه بپردازید و یا اطلاعات فعالیت های مختلف رو مشاهده کنید.

 

ساعت هوشمند Amazfit Pop 2

ساعت POP 2 یکی از جدیدترین محصولات برند امیزفیت که ساعت های هوشمند مختلفی از اقتصادی تا بالارده تولید میکنه با قیمت حدودی 2.5 میلیون امکانات و قابلیت های مختلفی رو توی خودش جا داده و میتونه یه گزینه مناسب برای افرادی که دنبال یه ساعت هوشمند با بدنه مربعی شکل، قابلیت های جذاب و قیمت اقتصادی هستن باشه. بدنه به صورت مربعی و تا حدودی شبیه به اپل واچ ها ساخته شده و مثل مدل های جدید اپل واچ یه نمایشگر خمیده و با حاشیه نسبتا کم داره که میتونه باعث جذاب تر شدن گوشی و گرون قیمت تر شدن اون بشه. یه دکمه فیزیکی روی لبه راست استفاده شده که برای چرخیدن توی منوها استفاده میشه. نمایشگر بزرگ ۱.۷۸ اینچی امولد باعث میشه استفاده از ساعت و دیدن اطلاعات روی اون راحت تر بشه اما باعث شده مقداری وزن ساعت زیاد بشه و به حدود ۶۰ گرم برسه و خیلی مناسب دست های کوچیک و باریک نباشه. سنسورهای اندازه گیری اکسیژن خون، شتاب سنج، اندازه گیری ۲۴ ساعته ضربان قلب، کیفیت خواب و کالری شمار و گام شمار برای امیزفیت پاپ ۲ استفاده شده. دقت اندازه گیری این سنسورها هم بالاست. ۱۰۰ حالت مختلف ورزشی شامل یوگا، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، شنا، بوکس، و ژیمناستیک و … غیره رو پشتیبانی و اندازه گیری میکنه و میتونه اطلاعات نسبتا دقیقی رو به شما به نمایش بزاره. از گواهی IP68 توی ساخت ساعت استفاده شده که باعث میشه در مقابل نفوذ گرد و غبار و تا حدودی نفوذ مایعات در زمان ورزش و عرق کردن و یا شستشوی دست مقاوم باشه.

ساعت هوشمند Amazfit Pop 2

اعلان ها و پیام های فارسی رو به خوبی پشتیبانی میکنه و میتونید به راحتی روی ساعت به اونها دسترسی داشته باشید و بهشون پاسخ بدید. امکان پاسخ دهی به تماس ها از طریق اتصال بلوتوثی رو هم داره و امکانات ساعت رو تقریبا کامل میکنه. باتری ۲۷۰ میلی آمپر ساعتی که توی حدود ۲ ساعت کاملا شارژ میشه در استفاده معمولی حدود ۱۰ روز بهتون شارژدهی میکنه که اگه از سنسورها استفاده کنید و یا فعالیت های ورزشی خودتون رو اندازه گیری کنید این عدد میتونه تا ۴ الی ۵ روز کاهش پیدا کنه که به نسبت شارژدهی مناسبی به حساب میاد. با استفاده از برناه Zepp هم میتونید به اطاعات جمع آوری شده چه از فعالیت های ورزشی و چه سنسورها دسترسی داشته باشید و یا از واچ فیس های متنوع این ساعت استفاده کنید.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 4 میلیون تومان

با توجه به افزایش قیمت دلار بسیاری از ساعت های خوب و با کیفیت که قبلا در این بازه قیمتی قرار میگرفتند و با توجه به قیمت کیفیت ساخت خیلی خوب و دقت سنسور بالایی داشتند به بازه های بعدی منتقل شدند و تنوع محصولات این بازه کاهش پیدا کرده اما شیائومی همچنان گزینه های با کیفیت ساخت بالا و امکانات زیادی رو در این بازه به شما میده ولی اگه دنبال یه ساعت هوشمند هستید که نسبت به بازه قبلی کیفیت ساخت خیلی بهتری داشته باشه و در عین حال امکانات نسبتا بیشتری به شما بده بهتره سراغ گزینه های پیشنهادی بازه بعدی برید و یا با صرف هزینه کمتر از بازه قبلی خریدتون رو انجام بدید و فقط اگه ظاهر شیک و جذاب و استفاده بیشتر برای فعالیت های ورزشی براتون مهمه سراغ گزینه پیشنهادی این بازه برید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS Pro

ساعت هوشمند میبرو GS یکی از گزینه های پیشنهادی ما توی بازه ساعت های اقتصادی بود که یه بدنه مقاوم و اسپرت رو با قیمت مناسبی و امکانات متنوع در اختیار شما میذاشت. ساعت Mibro GS Pro نسخه بهینه تر، گرون قیمت تر و به روزتر این ساعته که به تازگی با قیمت حدودی 3.3 میلیون تومان توی بازار ایران موجود شده و یکی از گزینه های پیشنهادی برای ورزشکاران توی این بازه به حساب میاد. بدنه از استیل ضد زنگ ساخته شده که کیفیت ساخت خوب و حس مناسبی رو به این محصول میده، ولی با توجه به نوع طراحی و همچنین متریال به کار رفته با داشتن وزن حدودی 58 گرمی مقداری سنگینه. یه بند پارچه ای شبیه به بندهای جدید اپل واچ توی پک قرار داره که هم ظاهر جالبی به این محصول میده و هم حدود 10 گرم سبک تره. صفحه نمایش 1.43 اینچی از نوع امولد رزولوشن 466 در 466 پیکسلی داره و با توجه به قیمت کیفیت تصویر بسیار خوبی رو به نمایش میزاره. روشنایی بالای صفحه نمایش در کنار سنسور حسگر نور محیطی باعث میشه این محصول در اکثر شرایط نوری تجربه خوبی رو در اختیار شما بزاره.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS Pro

امکان تماس بلوتوثی از طریق ساعت و همچنین نمایش پیغام ها و اعلان های فارسی دوتا از ویژگی های خوب و کاربردی دیگه این ساعته. GPS به کار رفته برای این ساعت دقتی در حد ساعت های میان رده و گرون قیمت داره و از طریق 5 ماهواره مختلف میتونه مکان یابی رو انجام بده. این قابلیت در کنار پشتیبانی و ردیابی 105 حالت ورزشی مختلف باعث میشه اطلاعات نسبتا دقیقی در هنگام ورزش به دست بیارید. سنسورهای ضربان قلب، اکسیژن خون، پایش خواب و سنسور 9 محوره دقت مناسب و قابل قبولی دارند که به شما اجازه ردیابی نسبتا دقیق وضعیت سلامتتون رو میدن. باتری 460 میلی آمپر ساعتی میتونه حدود 20 روز به شما شارژدهی کنه و در صورت استفاده مداوم از GPS این عدد به حدود 17 ساعت میرسه.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Smart Band 8 Pro

مچ بند هوشمند شیائومی Smart Band 8 Pro با قیمت حدودی 3.9 میلیون تومان یه طراحی زیبا، امکانات مناسب و همچنین کاربردی رو در اختیار شما میزاره. طراحی بدنه چیزی بین مچ بندهای شیائومی و ساعت های هوشمند و از یک استایل مستطیلی شکل نسبتا بزرگ استفاده میکنه. بدنه از پلاستیک با طراحی براق و مقاوم ساخته شده و حدود 22.5 گرم وزن داره و ساعت راحت و سبکی به حساب میاد و میتونید به راحتی در طول روز و حتی خواب دستتون کنید. به گفته شیائومی میتونید این ساعت در برابر آب تا عمق 50 متری مقاومه. صفحه نمایش 1.74 اینچی از پنل امولد استفاده میکنه که رزولوشن 336 در 480 پیکسل دارد و میتونه تصاویر با کیفیتی رو به نمایش بزاره. روشنایی تا 600 نیت میتونه افزایش پیدا کنه و زمان استفاده در محیط های روشن و پر نور هم مشکلی برای شما ایجاد نمیشه. از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم پشتیبانی میکنه.

مچ بند هوشمند شیائومی Smart Band 8 Pro

با استفاده از حسگرهای سلامتی به کار رفته میتونید سطح اکسیژن خون و ضربان قلب رو اندازه گیری کنید. یه سری حسگرهای دیگه مثل ژیروسکوپ، شتاب سنج و سنجش نور محیط برای این ساعت استفاده شده که امکان پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس، پایش وضعیت سلامت بانوان، برنامه‌‌ تمرین تنفس و هشدار عدم تحرک رو در اختیار شما قرار میده. از 150 حالت ورزشی مختلف مثل دو، دوچرخه سواری، وزنه برداری، فوتبال، بسکتبال و … پشتیبانی میکنه و به وسیله GPS داخلی استفاده شده میتوند اطلاعات فعالیت های ورزشی شما رو با دقت مناسبی و بدون نیاز به گوشی اندازه گیری کنه. از طریق بلوتوث نسخه 5.3 به دستگاه های مختلف مثل اندروید و iOS متصل میشه و میتونه اتصالی سریع، پایدار و با مصرف انرژی پایین به شما بده. باتری 289 میلی‌آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود 14 روز به شما شارژدهی میکنه که با توجه به امکانات در نظر گرفته برای این ساعت هوشمند عدد مناسبی به حساب میاد.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 5 میلیون تومان

ساعت های هوشمند رده بالا با کیفیت ساخت عالی و امکانات زیاد و حسگر های با دقت و متنوع از ویژگی های ساعت های این بازه است. البته شیائومی همچنان با عرضه ساعت های خوش ساخت و مقرون به صرفه توی این بازه قیمت حرف های زیادی برای گفتن داره و چند تا از گزینه های پرفروش و جذاب رو میتونید توی این بازه پیدا کنید که امکانات و حسگر های ساعت های هوشمند ارزون تر رو با یه بدنه با کیفیت ساخت بالا و مقاوم و صفحه نمایش با حاشیه کم و زیبا ترکیب کرده و یه محصول به معنای کلمه تمام و کمال رو میتونید توی این بازه پیدا کنید. اگه گوشی سامسونگی دارید و میخواید یه اتصال راحت و با یه رابط کاربری خاص تر نسبت به بازه های قبلی که امکان نصب برنامه و استفاده مجزا از گوشی رو به شما بده، ساعت های هوشمند سامسونگ هم توی این بازه به گزینه های خرید اضافه میشن و با خرید اونها تمامی امکانات رایج در ساعت های هوشمند رو با یه کیفیت ساخت بالا میتونید داشته باشید.

 

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 Active

ساعت هوشمند شیائومی Active S1 با قیمت حدودی 5 میلیون تومان یکی از محصولات با کیفیت ساخت بالا و با امکانات متنوع از برند شیائومی که میتونه اکثر نیازهای یه کاربر اندرویدی رو با یه قیمت مناسب برطرف کنه که در حال حاضر قیمت بسیار مناسب و منطقی هم پیدا کرده. طراحی اسپرت و گرد به همراه دو دکمه فیزیکی روی لبه راست این ساعت رو به یه گزینه مناسب و شیک برای ورزشکارها تبدیل میکنه. وزن ۳۶ گرمی این ساعت باعث میشه حتی زمان خواب هم بتونید به راحتی ازش استفاده کنید و از امکانات پایش کیفیت خواب به خوبی استفاده کنید. بند سیلیکونی ۲۲ میلیمتری دستگاه هم کیفیت خیلی خوبی داره و امکان تعویض بند هم از طریق پین های قرار گرفته به راحتی انجام میشه. صفحه نمایش امولد ۱.۴۳ اینچی با رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ جزئیات خیلی بالا و دقت رنگ خیلی زنده ای داره و به خاطر روشنایی مناسبش توی محیط با نور زیاد هم به راحتی قابل استفاده است. قابلیت Always on هم به لطف پنل امولد درش به کار رفته. با میکروفون و اسپیکر به کار رفته در ساعت، میتونید به راحتی و بدون نیاز به هندزفری یا خود گوشی به تماس های دریافتیتون پاسخ بدید. دستیار صوتی الکسا هم به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس شماست و می تونید خیلی راحت حالت های ورزشی مختلف رو فعال کنید و یا از وضعیت آب و هوا مطلع بشید.

ساعت هوشمند Xiaomi Watch Active S1

ساعت شیائومی Active S1 از ۱۱۷ حالت ورزشی پشتیبانی میکنه که ۱۹ حالت به صورت خودکار با انجام ورزش فعال میشن و امکان تنظیمات پیشرفته هم براشون در نظر گرفته شده. امکان استفاده از این ساعت تا عمق ۵۰ متری آب هم وجود داره و خیالتون رو بابت مقاومت این ساعت در مقابل نفوذ مایعات راحت میکنه. قابلیت های اندازه گیری ضربان قلب، GPS دو بانده بسیار دقیق، کیفیت خواب، سطح استرس، سلامت زنان و سنجش ۲۴ ساعته سطح اکسیژن خون هم بر روی این ساعت قرار گرفته. باتری ۴۷۰ میلی آمپر ساعتی با ۲.۵ ساعت شارژ حدود ۱۲ روز در استفاده معمولی و سبک و با استفاده سنگین تر و مداوم حدود ۸ روز میتونه به شما شارژدهی کنه. با استفاده از برنامه Mi Fitness که برای دستگاههای اندروید و iOS در دسترسه میتونید به بیش از ۲۰۰ واچ فیس برای این ساعت دسترسی داشته باشید و اطلاعات جمع آوری شده توسط این ساعت رو ببینید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 4 Mini

ساعت های برند امیزفیت علاوه بر کیفیت ساخت خوب و امکانات متنوع، قیمت مناسبی هم دارند و تقریبا این زیر برند از شیائومی تونسته به خوبی به فورمول ساخت ساعت هوشمند خوب و به صرفه دست پیدا کنه. ساعت هوشمند امیزفیت GTS 4 Mini یکی از آخرین محصولات این برند با قیمت حدودی 4.8 میلیون تومان به حساب میاد که به خاطر اندازه نسبتا کوچیکش برای دست های باریک تر انتخاب مناسبی به حساب میاد. صفحه نمایش ۱.۶۵ اینچی با طراحی مربعی شبیه به اپل واچ و ابعاد حدودی ۴۲ میلیمتری و وزن حدودا ۳۲ گرمی از لحاظ ظاهر انتخاب مناسب برای طرفداران این نوع طراحی به حساب میاد. بند سیلیکونی ساعت ۲۰ میلیمتریه و میتونید به راحتی اون رو عوض کنید. پنل امولد با رزولوشن ۳۸۴ در ۳۳۶ جزئیات مناسب و کنتراست تصویر خوبی داره و روشنایی به نسبت مناسبی داره. حاشیه برای این بازه قابل قبوله و خیلی اذیت نمیکنه. از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم پشتیبانی میکنه و میتونید مثل یه ساعت کلاسیک ازش استفاده بکنید. بدنه از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده و مقاومت مناسب و کیفیت ساخت خوبی به این ساعت داده. دکمه فیزیکی گرد روی لبه راست هم برای خاموش و روشن کردن صفحه و چرخیدن توی منو کاربرد داره.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTS 4 Mini

بیش از ۱۲۰ حالت ورزشی رو پشتیبانی میکنه که ۷ حالت رو به صورت خودکار میتونه تشخیص بده و اطلاعات رو جمع آوری کنه. GPS پنجگانه به کار رفته باعث میشه ردیابی مسیر طی شده توسط شما هنگام دوچرخه سواری یا دویدن دقیق تر باشه و مسیریابی بهتری انجام بده. در مقابل نفوذ آب هم تا عمق ۵۰ متری مقاومه و میتونید با خیال راحت از این ساعت برای فعالیت های ورزشی مربوط به آب استفاده کنید. اکثر حسگرهای معمولی که توی ساعت های هوشمند استفاده میشن مثل پایش ۲۴ ساعته ضربان قلب و یا اندازه گیری سطح اکسیژن خون توی GTS 4 Mini به کار رفته. با استفاده از اپلیکیشن Zepp میتونید به اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت از فعالیت های ورزشی و یا حسگرهای مختلف دسترسی داشته باشید و یا واچ فیس های متنوع ساعت رو ست کنید و تنظیمات ساعت رو شخصی سازی کنید. واچ فیس ها از صفحه نمایش همیشه روشن هم پشتیبانی میکنن. اکثر ساعت های شیائومی از سیستم عامل خاصی استفاده نمیکنن و شما به یه سری برنامه و امکان مثل آلارم، یادآور و یا برنامه کنترل موزیک دسترسی دارید و امکان اضافه کردن برنامه خاصی رو ندارید. اعلان ها و پیام های دریافتی فارسی رو هم بدون مشکل خاصی به شما نمایش میده. باتری ۲۷۰ میلی آمپر ساعتی حدود ۱۵ روز در استفاده معمولی و سبک بهتون شارژ میده که با استفاده سنگین از حسگرها و کمی GPS این عدد نصف میشه. البته اگه به صورت مداوم از GPS استفاده کنید این عدد به ۲۱ ساعت میرسه. توی حدود ۲ ساعت هم کاملا شارژ میشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR Mini

ساعت هوشمند GTR Mini یه محصول با ابعاد کوچیک و طراحی گرده که قیمت حدودا 5 میلیون تومانی داره و میتونه یه گزینه مناسب و کاربردی با امکانات خوب، کیفیت ساخت بالا و طراحی به روز و جذاب باشه. بدنه از استیل ضد زنگ با کیفیتی ساخته شده که با بند حدود 32 گرم وزن داره و ساعت کوچیک و نسبتا سبکی حساب میشه. صفحه نمایش 1.28 اینچی با پنل امولد تراکم پیکسلی 326ppi دارد و میتونه تصاویر با کیفیت خوب و رنگ های زنده به نمایش بزاره. روی نمایشگر یه روکش Anti Glare قرار گرفته که تا حدودی از انعکاس نور جلوگیری میکنه و استفاده از ساعت رو راحت تر میکنه. به وسیله بلوتوث نسخه 5.2 و برنامه Zepp به گوشی های اندرویدی و آیفونی متصل میشه. توی این برنامه میتونید واچ فیس ساعت رو شخصی سازی کنید و یا از عکس خودتون برای تصویر پس زمینه استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR Mini

با توجه به اندازه کوچیک این ساعت هوشمند، باتری 280 میلی آمپر برای این محصول استفاده شده که در استفاده ترکیبی و روزمره از سنسورها میتونه حدود 7 روز به شما شارژ بده. پشتیبانی از 120 حالت ورزشی مختلف، مقاومت خوب در برابر نفوذ آب و مایعات، مکان یابی به کمک 5 ماهواره، سنسور اکسیژن خون، سنسور ضربان قلب، سنسور سطح استرس و همچنین پشتیبانی کامل از زبان فارسی در اعلانات جزو ویژگی های دیگه این محصول با کیفیت امیزفیته.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 6 میلیون تومان

شیائومی با استفاده از زیر برندهای متنوع خودش تونسته هم توی بازار ساعت های هوشمند اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشه و هم در بازه ساعت های هوشمند رده بالا میدون رو به رقبای سامسونگی و هواوی خودش نبازه. طرفدارهای هواوی هم با گزینه پیشنهادی این بازه میتونن عملکردی نزدیک به اپل های واچ رو تجربه کنن. اکثر سنسور ها و حسگر های ساعت های هوشمند از بازه های اقتصادی از لحاظ تنوع عملکرد و قابلیت ها تغییری توشون ایجاد نشده و فقط سنسورهای دقیق تر و با کیفیت تری رو میبینیم که باعث میشن در کنار صفحه نمایش های با جزئیات تر، شارژدهی باتری موقع استفاده کاهش پیدا کنه. البته خرید یه ساعت هوشمند در کنار قابلیت ها و امکانات، بیشتر یه اکسسوری ظاهری به حساب میاد و شرکت ها با افزایش قیمت ها به سمت زیباتر کردن ظاهر و استفاده از متریال بهتر، طراحی خوش ساخت تر و مقاوم تر برای ساعت ها روی میارن و از لحاظ کیفیت ساخت شما رو کاملا راضی میکنن.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

اگه طرفدار برند سامسونگ هستید و میخواید تجربه راحت تری از اتصال ساعت به گوشی داشته باشید، برای خرید یه ساعت هوشمند و نسبتا جدید سامسونگ باید برای نسخه 40 میلیمتری گلکسی واچ 4 حدود 6 میلیون هزینه کنید. البته سایز 44 میلیمتری این ساعت هم موجوده که در حال حاضر حدودی یکی دو تومن گرونتره. با اینکه این ساعت سامسونگ مقداری قدیمی شده ولی هنوز به نسبت عملکرد و قابل قبولی ارائه میده. بدنه آلومینیومی گرد و بند سیلیکونی با وزن کلی ۳۰ گرمی باعث میشه خیلی راحت بتونید روزها این ساعت رو دستتون کنید. طراحی تخت و خوش ساخت بدنه حس خوبی رو موقع استفاده به شما میده و دو دکمه فیزیکی کنار ساعت استفاده از منو ها رو راحت تر میکنن. صفحه نمایش ۱.۴ اینچی سوپر امولد با تراکم پیکسلی ۳۳۰ جزئیات خیلی زیادی رو به نمایش میذاره و توی نور زیاد و کم هم به راحتی و بدون مشکل میتونید ازش استفاده کنید. گوریلا گلس DX+ هم تا حدودی از خط و خش افتادن روی صفحه نمایش جلوگیری میکنه. امکان صفحه نمایش همیشه روشن هم روی این صفحه نمایش وجود داره. باتری ۳۶۱ میلی متری یکی از نقاط ضعف این ساعت به حساب میاد و توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ میده که اگه خیلی بهش فشار نیارید تا یک و روز نیم هم میتونید ازش استفاده کنید.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

سنسور تشخیص اکسیژن خون، ضربان قلب، فشار خون، آنالیز استرس، آنالیز خواب روی این ساعت قرار گرفته و علاوه بر اینها با قرار دادن انگشتتون روی دو دکمه فیزیکی میتونید چربی خون، میزان آب بدن و تناسب اندام بدنتون رو اندازه گیری کنید که یکی از نقاط مثبت و جالب این ساعت نسبت به رقبای دیگه اون به حساب میاد. GPS مستقل این ساعت هم میتونه موقعیت و مسیریابی دقیقی به شما بده. امکان تشخیص و فعال کردن بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی رو داره که با توجه فعالیت شما حالت مناسب رو فعال و اندازه گیری میکنه. امکان بررسی کیفیت خواب و خر و پف هم وجود داره، البته اکثر این سنسور های فقط روی گوشی های سامسونگی کار میکنه و اگه گوشی آیفون یا غیر سامسونگی دارید بهتر سراغ این ساعت نرید.

رابط کاربری Wear OS استفاده شده با همراه ۱۶ گیگ حافظه داخلی و ۱.۵ گیگ رم به شما اجازه دانلود برنامه ها مخصوصی بر روی ساعت رو میده و خیلی راحت به گوشی های سامسونگ بدون برنامه خاصی متصل میشه و میتونید از واچ فیس های متنوع استفاده کنید.

مشاهده ویدئو بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ

 

ساعت هوشمند شیائومی Watch S1

ساعت های هوشمند بالارده شیائومی برای اینکه بتونن با ساعت های برندهای سامسونگ و اپل رقابت کنن، بیشترین توجه رو به بخش طراحی و کیفیت ساخت و شارژدهی بدهی معطوف کردن و اگه دنبال یه ساعت شیک که به استایل رسمی شما بخوره هستید، Xiaomi Watch S1 با قیمت حدودی 6 میلیون تومان میتونه یه گزینه مناسب باشه. بدنه از استیل ضد زنگ و به صورت گرد ساخته شده که حس خیلی خوبی موقع استفاده منتقل میکنه و خیلی وزن زیادی هم نداره. دو دکمه فیزیکی گرد روی لبه راست برای کار کردن راحت تر با منوها استفاده شده. نمایشگر 1.43 اینچی که از پنل امولد استفاده میکنه و رزولوشن 466 × 466 داره کیفیت تصویر بسیار خوب و جذابی رو به شما نمایش میده. شیائومی از یاقوت کبود برای این نمایشگر استفاده شده تا در مقابل خط و خش مقاومت بسیار خوبی داشته باشه. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن و روشنایی بیشینه مناسب در کنار سنسور روشنایی محیطی باعث استفاده راحت تر از ساعت توی روشنایی روز و محیط بیرون از خونه میشه. در دو نوع بند لاستیکی و چرمی عرضه شده که میتونید با توجه به استایلی که دارید از هر کدوم از بندها استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Watch S1

امکان جواب دادن به تماس های دریافتی روی خود ساعت رو دارید و در شرایطی که امکان نمی تونید از گوشی استفاده کنید میتونه کارتون رو راه بندازه. با کمک اسپیکر و میکروفون به کار رفته میتونید از دستیار صوتی الکسا برای ست کردن آلارم، تماس گرفتن و … استفاده کنید. از 117 حالت ورزشی پشتیبانی میکنه که ورزش هایی مثل دو، پیاده روی و تردمیل رو به صورت خودکار شناسایی میکنه. گواهی 5ATM داره و میتونید تا عمق 50 متری بدون نگرانی از نفوذ آب به داخل ساعت از این محصول استفاده کنید. البته برای دوش گرفتن با آب داغ، شنا و استفاده از مایع شوینده مناسب نیست. پایش 24 ساعته ضربان قلب و اکسیژن خون داره و در صورت افت یا افزایش ناگهانی به شما هشدار میده. با کمک این سنسورهای و دادن اطلاعات شخصی و فیزیکی به ساعت میتونید به اهداف مورد نظرتون در حوزه سلامتی راحت تر برسید.

از GPS دو بانده برای ساعت استفاده شده که میتونه مسیریابی بهتری چه در فعالیت های ورزشی و چه مسیریابی به شما بده. باتری 470 میلی آمپر ساعتی با حدود 2.5 ساعت کاملا شارژ میشه و میتونه در استفاده معمولی و روزمره حدود 12 روز بهتون شارژ بده که به نسبت میزان شارژدهی ساعت های بالارده برندهای سامسونگ و اپل یه نکته بسیار مثبت به حساب میاد. اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسورها و یا فعالیت های ورزشی رو میتونید در برنامه Mi Fitness مشاهده کنید و میتونید این اطلاعات رو با برنامه های Starva و Apple Health هماهنگ کنید و یه برنامه ورزشی منظم تری داشته باشید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2 یه ظاهر کلاسیک و شبیه به ساعت های آنالوگ معمولی داره و اگه از ظاهر ساعت های جدید و دیجیتالی خیلی خوشتون نمیاد این ساعت با قیمت حدودی 5.6 میلیون تومان میتونه مناسب شما باشه. البته این ساعت توی توی دو نسخه با بدنه استیل و بند چرم و بدنه آلومینیوم و بند سیلیکونی عرضه میشه که با هم یه اختلاف قیمت کوچیکی دارند. صفحه نمایش با طراحی گرد و کلاسیک ۱.۳۹ اینچی امولد با کیفیت و دقت رنگ بالایی داره و به خاطر روشنایی خوب به راحتی می تونید در محیط روشن هم ازش استفاده کنید. قابلیت Always on Display هم به شما اجازه استفاده به عنوان یه ساعت معمولی رو هم میده و دیگه نیازی به انجام حرکت های چرخشی برای دیدن ساعت ندارید! دو دکمه فیزیکی هم برای دسترسی راحت تر و چرخیدن در منوها برای این ساعت در نظر گرفته شده. انواع سنسور های سنجش سلامتی مثل ضربان قلب، سطح اکسیژن و کیفیت خواب هم وجود داره. امکان تشخیص خودکار ۶ حالت ورزشی و ۹۰ حالت ورزشی کلی در نظر گرفته شده که به خاطر ایمن بودن در مقابل نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر می تونید موقع شنا یا آب تنی هم از این ساعت استفاده کنید. باتری ۴۷۱ میلی آمپر ساعتی بعد از ۲.۵ ساعت شارژ شدن در حالت استفاده معمولی تا ۱۴ روز به شما شارژدهی میکنه که اگه استفاده سنگین تری داشته باشید حدودا ۵ ۶ روز میتونید ازش استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

امکان پاسخ تماس مستقیم با ساعت از طریق اتصال بلوتوث به گوشی یکی از قابلیت های جذاب این ساعته که باعث میشه نسبت به ساعت های دیگه این بازه قیمتی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشه. پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها هم پکیج ارتباطی این ساعت هوشمند رو کامل تر میکنه. دستیار صوتی آفلاین قرار گرفته هم به شما اجازه استفاده راحت و بدون نیاز به اینترنت رو میده و میتونید حالت های مختلف ورزشی و سنسور های سلامتی اون به راحتی و بی دردسر استفاده کنید. موتور ویبره قوی استفاده شده در این ساعت لرزش های بهتر و واقعی تری رو موقع دریافت تماس و یا پیام ها ایجاد میکنه. برنامه Zepp که امکان استفاده روی دستگاه های اندروید و iOS رو به شما میده و می تونید تمام اطلاعات جمع آوری شده و تنظیمات ساعت رو مشاهده کنید و تغییرات مورد نظرتون رو انجام بدید.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit T-Rex Pro

اگه اهل فعالیت های ورزشی و ماجراجویی های سخت هستید و دنبال یه ساعت هوشمند با مقاومت بالا و به قول معروف جان سخت میگردید ساعت هوشمند T-Rex Pro امیزفیت که با کمی افزایش قیمت به نسبت ماه های قبل و با کمی ارفاق با قیمت حدودی 5.8 میلیون تومان یه گزینه میان رده خوش ساخت و پر از امکانات مختلفه که اکثر نیازهای شما رو برطرف میکنه. طراحی این ساعت دقیقا مشابه با ساعت های G-Shock طراحی شده و مثل همون ساعت ها در مقابل رطوبت، گرد و خاک، دمای بالا و یخ زدگی هم مقاومه و بدون هیچ مشکل و استرس توی هر شرایطی می تونید ازش استفاده کنید. بدنه تی رکس پرو از پلی کربنات مستحکم ساخته شده. گوشه های ساعت برآمده ساخته شده تا از صفحه نمایش محافظت بیشتری داشته باشه. دکمه های فیزیکی مانند ساعت های جی شاک کناره های ساعت قرار گرفته تا در شرایط سخت و یا زمانی که دستکش دستتونه به راحتی از امکانات گوشی استفاده کنید. اندازه ۴۷ میلیمتری و وزن ۶۰ گرمی هم باعث میشه خیلی استفاده طولانی مدت ازش خسته کننده نباشه. پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات هم خواندن پیام های دریافتی رو خیلی راحت و بی دردسر کرده. صفحه نمایش ۱.۳ اینچی امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ کیفیت و جزئیات خوبی به نمایش میذاره و به خاطر شیشه حرارت دیده اثر انگشت و چربی خیلی روش باقی نمیمونه.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit T-Rex Pro

امکان مسیریابی دقیق تر به کمک ۴ ماهواره جهانی، قطب نما و ارتفاع سنج فشاری در کنار مقاومت در مقابل آب تا ۱۰۰ متر استفاده از این ساعت رو در شرایط جوی و جغرافیایی مختلف راحت کرده. پایش سطح اکسیژن خون دقیق در فشار های بالا و ارتفاعات هم میتونه به سلامتی و امنیت شما در مسیرهای کوهنوردی کمک کنه. اندازه گیری ضربان قلب و کیفیت خواب و پشتیبانی از ۱۰۰ حالت ورزشی هم از دیگر قابلیت های این ساعت هوشمند به حساب میان. باتری ۳۹۰ میلی آمپر ساعتی که در حدود ۱.۵ نیم کاملا شارژ میشه میتونه تا حدود ۱۸ روز در استفاده معمولی شارژ بده که با استفاده سنگین تر این عدد تا ۹ روز کاهش پیدا میکنه. برنامه Zepp هم مثل باقی ساعت های امیزفیت امکان مشاهده اطلاعات و وضعیت ها و شخصی سازی ظاهر و تنظیمات ساعت رو میده.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان

در این بازه قیمتی هم به دلیل تغییر موجودی بعضی گزینه ها و هم به خاطر قیمت ها خیلی گزینه های جذاب و زیادی پیدا نمیشن و برای خرید ساعت های هوشمند پرچمدار بهتر سراغ گزینه های بازه های بعدی برید. شرکت شیائومی هم با استفاده از سنسور های متنوع، قابلیت تماس از طریق ساعت، نمایشگرهای با کیفیت و پر نور و کیفیت ساخت بالای بدنه که از آلیاژ های آلومینیوم مقاوم و با کیفیت استفاده میکنه در کنار یه باتری با شارژدهی بالا که ساعت های برند های دیگه رو شرمنده میکنه، هنوز یه گزینه خیلی عالی برای کاربران به حساب میاد که توی یه ساعت هوشمند علاوه بر امکانات متنوع، شارژدهی هم براشون مهمه و قصد ندارند هر روز ساعتشون رو شارژ کنند.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5

گلکسی واچ 5 یکی از مناسب ترین گزینه ها برای خرید ساعت هوشمند سامسونگ به حساب میاد که نسبت به نسل قبلی خودش خیلی تغییرات زیادی نداشته و بیشتر بهینه شده و سنسورها و باتری بهبود پیدا کردن. با توجه به قیمت حدودی 6.9 میلیون تومان برای نسخه 40 میلیمتری یکی از گزینه های خوب برای طرفدارهای سامسونگ توی این بازه قیمتی به حساب میاد. البته نسخه 44 میلیمتری حدود 600 700 هزار تومان گرون تره ولی باتری و شارژدهی بهتری هم داره. از لحاظ طراحی با همون بدنه گرد و ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم با گواهی IP68 و مقاوم در مقابل نفوذ آب طرفیم که با وزن 33 گرمی، خیلی راحت و روزها میتونید ازش استفاده کنید. دو دکمه فیزیکی لبه راست هم مثل نسل قبلی برای کنترل بهتر و راحت تر منو قرار گرفته که به عنوان حسگر اندازه گیری چربی و آب بدن هم استفاده میشن. صفحه نمایش 1.4 اینچی امولد با تراکم پیکسلی 330PPI ساخته شده از شیشه کریستال یاقوت کبود علاوه بر جزئیات خیلی خوب و روشنایی زیاد، مقاومت خوبی هم در مقابل خط و خش و ضربه داره و با یه خمیدگی خیلی کم به بدنه ساعت متصل میشه. رابط کاربری Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5 به شما اجازه استفاده از اپ های مختلف گوگل و سامسونگ رو روی این ساعت میده و 1.5 گیگ رم و 16 گیگ حافظه در کنار تراشه اگزینوس W920 عملکرد خیلی خوب و سریعی رو به این ساعت هوشمند داده.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5

سنسور تشخیص دما و تب به این نسخه اضافه شده تا پکیج سلامتی این ساعت در کنار حسگر های تشخیص ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و ترکیبات بدن کامل تر بشه. از طریق برنامه Samsung Health هم میتونید از وضعیت کلی سلامتی و بدن خودتون مطلع بشید و اطلاعات جمع آوری شده رو مشاهده کنید. از 90 حالت ورزشی هم به صورت پیشفرض پشتیبانی میشه. باتری 410 میلی آمپر ساعتی که به وسیله شارژر تایپ سی داخل جعبه توی حدودا 1.5 شارژ میشه میتونه در استفاده معمولی حدود 50 ساعت به شما شارژدهی کنه که با روشن کردن AOD و استفاده زیاد از GPS و حسگرها نهایتا یک روز میتونید ازش استفاده کنید. اکثر امکانات ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 فقط روی دستگاه های سامسونگی کار میکنه و روی دستگاه های اندرویدی دیگه و گوشی های آیفون ممکنه با مشکلاتی روبرو بشید.

مشاهده مقاله بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ

 

بهترین ساعت هوشمند تا 9 میلیون تومان

اپل و سامسونگ به خاطر امتیاز برندینگشون بازه سود خیلی بالاتری نسبت به شرکت های چینی در نظر میگیرند و به خاطر همین موضوع از این بازه به بعد ساعت های این دو برند رو خیلی بیشتر مشاهده میکنید. سنسور های جدید مثل حسگرهای دما و اندازه گیری مقدار چربی و آب بدن برای اولین بار در این ساعت ها استفاده میشه و احتمالا به زودی این قابلیت ها به ساعت های اقتصادی تر هم اضافه میشه ولی اگه دوست دارید جدیدترین و جالب ترین امکانات و قابلیت های حوزه سلامتی و ورزشی رو داشته باشید باید سراغ گزینه های گرون قیمت این برند ها برید. البته کیفیت ساخت بالای بدنه و صفحه نمایش که از بهترین متریال های موجود استفاده میکنن، حس خیلی خوبی موقع استفاده از این ساعت ها به شما میده.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

آخرین نسخه از ساعت های هوشمند گلکسی واچ که اواخر مرداد 1402 به بازار جهانی عرضه شدند و مدتی بعد هم در بازار ایران قابل خریداری بود، تغییرات نسبتا کمی رو به نسبت نسل قبلی پیدا کرده و سامسونگ با وعده بهبود سنسورها و عملکرد بهتر باتری این ساعت رو به بازار جهانی عرضه کرده. این سری مثل گلکسی واچ های 4 و 5 در دو نسخه 40mm و 44mm عرضه میشن که فقط از لحاظ ابعاد و ظرفیت باتری با همدیگه تفاوت دارند. این ساعت بهترین انتخاب برای خرید یه گلکسی واچ به روز به حساب میاد و برای خریدش باید بین 9 تا 10 میلیون تومان برای سایزهای مختلف هزینه کنید و اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید، ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 بهترین انتخاب برای خرید یه ساعت هوشمند برای گوشی های سامسونگی به حساب میاد.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

گلکسی واچ 6 با همون بدنه آلومینیومی نسل قبلی بدون تغییر ظاهری خاصی ساخته شده و هنوز اون ظاهر ساده و با طراحی گرد و جذاب خودش رو حفظ کرده. البته از لحاظ ابعاد یه مقداری ظریف تر شده اما در وزنش تغییری ایجاد نشده و هنوز یه ساعت سبک و خوش دست به حساب میاد. گواهی های MIL-STD-810H compliant و IP68 در ساخت ساعت استفاده شده که باعث میشه کیفیت ساخت خوبی داشته باشه و در مقابل نفوذ مایعات، گرد و غبار و همچنین خط و خش از خودش مقاومت نشون بده. تغییر دیگه در بخش نمایشگره، پنل هنوز سوپر امولده ولی از لحاظ ابعاد حدود 0.1 اینچ بزرگتر شده (از 1.4 اینچ به 1.5 اینچ)، حاشیه های نمایشگر کاهش پیدا کرده، روشنایی بیشینه به حدود 2000 نیت رسیده و تراکم پیکسلی هم بیشتر شده که در کل باعث میشه تجربه کار با این نمایشگر بهتر و جذاب تر بشه.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6

نحوه اتصال بند هم تغییر کرده و دیگه خیلی راحت تر میتونید بندهای مختلف رو به ساعت متصل  کنید. تغییر دیگه در بخش سخت افزاره، سامسونگ از تراشه اگزینوس W930 برای این نسل استفاده که به نسبت نسل قبلی 18 درصد قدرت بیشتری داره و با افزایش مقدار رم به 2 گیگ باعث میشه تجربه کار با ساعت یه مقداری روون تر بشه. البته مقدار حافظه ذخیره سازی همون 16 گیگ قبلی باقی مونده. ظرفیت باتری به 425 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده و در کنار استفاده از بلوتوث نسخه 5.3 میتونید انتظار شارژدهی بیشتری رو از این ساعت داشته باشید. بقیه موارد مثل سنسورها و امکانات رابط کاربری تغییر بزرگی ایجاد نشده و از همون امکانات قبلی اما به مقداری بهبودها استفاده میکنه.

 

ساعت هوشمند Amazfit GTS 4

ساعت های بالا رده برند امیزفیت علاوه بر کیفیت ساخت بالا امکانات ساعت های اروزن قیمت تر رو با سنسورهای بهتر و دقیق تر ترکیب میکنن و تبدیل به یه گزینه مناسب برای افرادی میشن که گوشی های شیائومی دارن و دنبال یه تجربه مناسب از دنیای ساعت های هوشمند میگردن. امیزفیت GTS 4 نمونه با طراحی نمایشگر مربعی و بالارده این برند با قیمت حدودی 8 میلیون تومان به حساب میاد که ممکنه به نسبت ساعت های هوشمند سامسونگ مقداری گرون به نظر برسه اما از لحاظ کیفیت ساخت و سنسورها چیزی کم نداره. بدنه از آلومینیوم مقاوم و به صورت مربعی ساخت شده و نمایشگر در لبه های مقداری خمیده ساخته شده تا ظاهر شیک تری پیدا کنه. روی لبه راست یه تک دکمه قرار داره که به صورت چرخشی و فشاری میتونید ازش برای چرخیدن توی محیط کاربری ساعت استفاده کنید. صفحه نمایش بزرگ ۱.۷۵ اینچی با پنل امولد که حاشیه به نسبت کمی هم داره میتونه جزئیات زیادی رو به نسبت بهتون نشون بده و فضای قابل دسترسی مناسبی هم داره. با اینکه اندازه نمایشگر نسبتا بزرگه اما وزن ۲۷ گرمی ساعت باعث میشه در استفاده طولانی مدت دستتون رو اذیت نکنه. از شیشه حرارت دیده برای نمایشگر استفاده شده که تا حدودی از خط و خش جلوگیری میکنه. واچ فیس های متنوعی برای ساعت در نظر گرفته شده و بعضی از این واچ فیس ها با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هماهنگ هستند و حتی میتونید از عکس های دلخواه هم برای نمایشگر استفاده کنید.

ساعت هوشمند Amazfit GTS 4
از ۱۵۰ حالت ورزشی مختلف پشتیبانی میکنه که ۲۵ ورزش رو میتونه به صورت خودکار تشخیص بده و اندازه گیری کنه. به خاطر داشتن GPS دوگانه میتونه زمان ورزش هایی مثل دویدن و دوچرخه سواری یه مسیریابی دقیق رو انجام بده. از استاندارد 5ATM هم استفاده میکنه و در مقابل نفوذ مایعات تا حدودی مقاومه. از طریق اتصال بلوتوثی به گوشی میتونید تماس های دریافتی خودتون رو جواب بدید و با میکروفون های با کیفیت این ساعت میتونید یه مکالمه خوب رو داشته باشید. حافظه داخلی ۲ گیگابایتی هم برای ساعت GTS 4 در نظر گرفته شده و میتونید آهنگ های خودتون رو به ساعت منتقل کنید و بدون نیاز به گوشی فقط از طریق هندزفری بلوتوثی به فایل های خودتون گوش بدید. اطلاعات مختلف اندازه گیری شده از فعالیت های ورزش و یا سنسورهای پایش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب و غیره رو میتونید توی برنامه Zepp مشاهده کنید و از اینجا میتونید یه سری برنامه جدید هم روی ساعت نصب کنید که احتمالا در آینده تعداد بیشتری بهشون اضافه میشه. سنسور شتاب سنج و ارتفاع سنج هم بخشی دیگر از سنسورهای این ساعت به حساب میاد. از زبان فارسی هم توی نمایش اعلان ها و پیام ها پشتیبانی میکنه. باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی حدود ۱۶ روز به شما شارژدهی میکنه و اگه استفاده سنگین تری داشته باشید و از سنسورهای مختلف استفاده ممتد بکنید این عدد به حدود ۴ الی ۸ روز بسته به استفاده از سنسورهای مختلف کاهش پیدا میکنه ولی در کل برای یه ساعت هوشمند با این امکانات شارژدهی مناسبی داره.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

برند امیزفیت شیائومی گستره خیلی زیادی از ساعت ها با طراحی ها و کاربرد در بازه قیمتی متفاوت رو پوشش میده، یکی از گرانترین ساعت های این برند در کنار امکانات خوب کیفیت ساخت بسیار مناسبی رو هم داره و با قیمت حدودی 7.8 میلیون تومان میتونه گزینه مناسبی برای کاربران اندرویدی و آیفونی باشه و مانند ساعت های برندهای هواوی، سامسونگ و اپل محدودیت خاصی برای استفاده روی دستگاه های مختلف نداره. صفحه نمایش 1.45 اینچی امولد با نسبت صفحه نمایش به بدنه 70.6 درصد و طراحی گرد، هم از لحاظ طراحی و زیبایی و هم از لحاظ کیفیت و جزئیات نمایش داده شده کاملا شما رو راضی میکنه. پشتیبانی از قابلیت Always on Display بهتون اجازه استفاده مثل یک ساعت معمولی رو هم میده. بدنه 46 میلیمتری با کیفیت ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم و وزن کم 32 گرمی استفاده از این ساعت رو هنگام خواب هم راحت میکنه و خیالتون بابت کیفیت ساخت و مقاومت ساعت هم راحته. دو کلید فیزیکی هم در لبه راست ساعت اجازه کنترل بدون دردسر و راحت روی منوها و کاربری ساعت رو میده.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

امکان پاسخ دادن به تماس های دریافتی هم از طریق اتصال بلوتوث به گوشی برای ساعت GTR 3 Pro در نظر گرفته شده. از اسپیکر و حافظه داخلی ساعت هم میتونید برای ذخیره و پخش موسیقی بدون نیاز به گوشی استفاده کنید. بر خلاف ساعت های دیگه برند امیزفیت این ساعت از زبان فارسی در اعلان ها و پیام ها پشتیبانی نمیکنه و باید این مورد رو هنگام خرید در نظر بگیرید. امکان استفاده از دستیار صوتی الکسا به صورت آفلاین و آنلاین هم مثل نسخه های قبلی برای این ساعت در نظر گرفته و میتونید در صورت تمایل خیلی راحت و بدون نیاز به دست از امکانات ساعت استفاده کنید. ساعت GTR 3 Pro بیش از 150 حالت ورزشی پیش فرض پشتیبانی میکنه که 8 حالت شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و … رو به صورت خودکار تشخیص میده و امکانات اندازه گیری و تنظیمات شخصی سازی مناسبی برای این ورزش ها در نظر گرفته شده. استاندارد 5ATM هم امکان استفاده از این ساعت تا عمق 50 متری رو بهتون میده. سنسور های اندازه گیری ضربان قلب، پایش خواب، سطح اکسیژن خون، سلامت زنان و … هم اجازه اندازه گیری دقیق و 24 ساعته وضعیت سلامتی رو میده. باتری 450 میلی آمپر ساعتی که توی 2 ساعت کاملا شارژ میشه یکی از نقاط مثبت این ساعت هوشمند به حساب میاد که میتونه در استفاده معمولی 12 روز به شما شارژدهی کنه و با استفاده سنگین تر این عدد نصف میشه.

برنامه Zepp هم مثل باقی ساعت های برند امیزفیت امکانات شخصی سازی تنظیمات ساعت و بیش از 150 واچ فیس رو میده که روی دستگاه های اندرویدی و آیفونی در دسترسه و به راحتی میتونید اطلاعات جمع آوری شده رو مشاهده کنید.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 15 میلیون تومان

اختلاف قیمتی این بازه با بازه های قبلی نسبتا زیاده و شما با هزینه خرید یه گوشی میان رده اندرویدی میتونید سراغ خرید پرچمدارهای دنیای ساعت های هوشمند برید که بیشتر گزینه های شرکت اپل و سامسونگ رو شامل میشه. GPS های دقیق و قوی و چندگانه که در محل هایی که گوشی شما هم دسترسی درستی به GPS نداره، میتونه شما رو راهنمایی کنه. ساعت های این بازه بهترین و دقیق ترین حسگرهای سلامتی که اطلاعات بسیار دقیق و نزدیک به گزارش های پزشکی به شما میدن، کیفیت ساخت و متریال عالی که از مقاوم ترین و بهترین مواد ساخته شده تا بتونید به راحتی فعالیت های ورزشی خودتون رو بدون نگرانی انجام بدید و صفحه نمایش های بزرگ و با حاشیه بسیار کم جز امکانات ساعت های هوشمند این بازه به حساب میاد.

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

بعد از اینکه یک سالی سامسونگ سری کلاسیک گلکسی واچ ها رو عرضه نکرد و خبری از گلکسی واچ 5 کلاسیک نبود و به جای این سری سراغ نسخه پرو رفت، امسال این سری از ساعت های سامسونگ مجددا عرضه شدن و دیگه خبری از نسخه پرو نیست و اگه با طراحی جذاب تر و شیک تر این سری از ساعت ها ارتباط برقرار میکنید و حلقه چرخان این سری براتون کاربردیه، میتونید سراغ این ساعت هوشمند برید. گلکسی واچ 6 کلاسیک گرون ترین ساعت هوشمند سامسونگ توی بازاره و اگه طرفدار سرسخت برند سامسونگ هستید و میخواید جدیدترین و جذاب ترین ساعت هوشمند این برند رو به همراه فریم چرخشی باحالش داشته باشید، باید حدود 12 13 میلیون تومان برای خرید این ساعت هوشمند در سایزهای مختلف هزینه کنید. بر خلاف نسخه قبلی یعنی گلکسی واچ 4 کلاسیک، این نسخه توی دو سایز 43mm و 47mm عرضه میشه که فقط در اندازه نمایشگر و مقدار ظرفیت باتری با هم تفاوت دارند.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

Galaxy Watch 6 Classic با طراحی آشنای قبلی و حلقه چرخان دوست داشتنی مجددا برگشته که هم از لحاظ ظاهری به نسبت نسخه معمولی زیباتره و هم حلقه چرخان باعث استفاده بهتر و راحت تر از امکانات گوشی میشه. بدنه از استیل ضد زنگ ساخته شده که ظاهر و مقاومت خوبی به نسبت آلومینیوم داره. حاشیه صفحه نمایش به نسبت نسخه قبلی حدود 15 درصد کاهش پیدا کرده و سایز صفحه نمایش در نسخه 47 میلیمتری به حدود 1.47 اینچ افزایش پیدا کرده. یکی از نکاتی که باعث برتری ساعت های برندهایی مثل سامسونگ و اپل به نسبت برندهای دیگه میشه کیفیت ساخت بالای این محصولاته، ساعت گلکسی واچ 6 کلاسیک هم با رعایت گواهی MIL-STD-810H، گواهی IP68 و گواهی 5ATM کیفیت ساخت بسیار بالایی داره و میتونه مقاومت خوبی به نسبت نفوذ آب و گرد و غبار و ضربه و خط خش داشته باشه و خیال شما رو موقع فعالیت های ورزشی مختلف راحت کنه.

بند استفاده شده مثل اپل واچ ها به راحتی از بدنه با زدن یک دکمه جدا میشه و میتونید از بندهای مختلفی که برای این ساعت و حتی نسخه قبلی عرضه شده استفاده کنید و با توجه به تیپ و استایل خودتون، ظاهر ساعت رو شخصی سازی کنید. مثل باقی گلکسی واچ ها امکان تماس بلوتوثی از طریق ساعت امکان پذیره و بدون مشکل خاصی از زبان فارسی در اعلانات و پیام ها پشتیبانی میشه.

صفحه نمایش مثل قبل جذاب و عالیه و یه پنل سوپر امولد با رزولوشن 480 در 480 پیکسل به شما میده که میتونید جزئیات بسیار خوب و زیادی رو ببینید. از نسل جدید تراشه های اگزینوس مخصوص ساعت هوشمند گلکسی، یعنی W930 برای این ساعت استفاده شده که به نسبت نسل قبلی حدود 18 درصد عملکرد بهتری به نمایش میزاره و یه مقداری سریع تر و روون تر شده. مقدار رم به کار رفته هم به 2 گیگابایت رسیده تا تجربه کار با ساعت بهتر بشه.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک

در زمینه سنسورها تغییر خاصی ایجاد نشده و سنسورهای قبلی و رایج مثل سنسور سنجش دمای پوست و بدن، سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، ECG و سنجش توده بدنی (BMI) در این ساعت هوشمند قرار گرفتند و تمرکز سامسونگ روی بهبود عملکرد سنسورهای به کار رفته بوده. برای مثال پیگیری وضعیت و کیفیت خواب بهبود پیدا کرده و حالا میتونه اطلاعات بیشتر و جزئی تری رو به شما نمایش بده. قابلیت ردیابی و ثبت اطلاعات فعالیت های ورزشی مختلف و متنوع هم مثل نسخه های قبلی بدون تغییر خیلی خاصی استفاده شده. در نسخه 43mm از باتری 300 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با یک بار شارژ میتونه حدود 40 ساعت در استفاده معمولی به شما شارژدهی کنه. البته نسخه 47mm باتری 425 میلی آمپر ساعتی داره که یه مقداری شارژدهی بهتری میتونه داشته باشه.

 

ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023

اپل واچ های جدید با داشتن قیمت بالا ممکنه برای خیلی از طرفداران این برند در ایران گزینه مناسبی به حساب نیان. البته به خاطر اینکه یه سری از سنسورها و امکانات این ساعت ها در ایران فعال نیست باعث میشه خیلی دلیلی هم برای خرید نسخه های جدید به جز به روز بودن و داشتن آخرین مدل نداشته باشیم، اما اپل واچ SE نسل 3 یا 2023 با داشتن قیمت حدودی 12 میلیون تومانی برای نسخه 40 میلیمتری و حذف یه سری امکانات خاص که توی ایران هم کاربردی ندارند، باعث میشه ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023 انتخاب مناسب تر برای اپل بازها به حساب بیاد. نسخه 44 میلیمتری هم حدود 1 میلیون تومان گرونتره و برای افرادی که دست بزرگتری دارند میتونه انتخاب مناسب تری باشه.
طراحی خاص و سبک ساز اپل واچ با طراحی مربعی و یه تاج فیزیکی با امکان چرخیدن و یه دکمه تخت فیزیکی تغییری به نسبت نسل های قبلی نکرده. کیفیت ساخت و متریال بسیار خوبه. وزن 27.8 گرمی در نسخه ۴۰ میلیمتری باعث میشه حتی موقع خواب هم خیلی به دستتون فشاری وارد نشه و بتونید راحت از این ساعت استفاده کنید. به خاطر قیمت اقتصادی تر حاشیه صفحه نمایش به نسبت اپل واچ های معمولی بیشتره و از گواهی IP خبری نیست ولی هنوز در مقابل نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری مقاومت داره. نمایشگر 1.57 اینچی در نسخه 40 میلیمتری با پنل Retina LTPO OLED با رزولوشن 448 در 368 پیکسل جزئیات مناسب و کنتراست تصویر خوبی داره و به خاطر روشنایی بیشینه 1000 نیتی میتونید به راحتی توی محیط های روشن هم از این ساعت استفاده کنید. هنوز از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن خبری نیست.

ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023

باتری 296 میلی آمپر ساعتی در نسخه 44 میلیمتری مثل بقیه ساعت های هوشمند قدیمی تر اپل شارژدهی خیلی خوبی نداره و در استفاده معمولی حدود 18 ساعت میتونه شارژدهی کنه و اگه استفاده سبکی از ساعت داشته باشید میتونید حدود یک روز و نیم از ساعت استفاده کنید. توی حدود ۲ ساعت هم کاملا شارژ میشه. حالت Low Power Mode به شما اجازه میده یه نیم روز اضافه تر با یه سری امکانات کمتر از ساعت استفاده کنید. قابلیت تشخیص تصادف و افتادن در این نسل هم دیده میشه که در شرایط اضطراری میتونه به حفظ جون شما کمک کنه.
هنوز از سنسور های تشخیص اکسیژن خون و تشخیص غلظت خون توی این نسخه خبری نیست و مخصوص ساعت های از ما بهترون اپله! ولی به خاطر مشکلات تحریم ها در ایران فعال نیست و کاربردی ندارند. بقیه سنسورهای ساعت های هوشمند با کاربرد اینجا دیده میشه و بیشتر از 100 حالت ورزشی رو میتونه اندازه گیری کنه که به کمک GPS قوی به کار رفته در ورزش هایی مثل دویدن و دوچرخه سواری مسیریابی دقیقی میتونید داشته باشید. تراشه S9 در کنار 32 گیگ حافظه داخلی و 1 گیگ رم و رابط کاربری Watch OS 9 یه تجربه استفاده روون و سریع رو به شما میدن و میتونید از اپ های از پیش نصب شده روی ساعت به راحتی استفاده کنید و یا اپ های مخصوص ساعت رو نصب و از اون ها استفاده کنید. به خاطر جدید بودن ساعت میتونید آپدیت های نرم افزاری بیشتری هم دریافت کنید. از زبان فارسی هم در اعلان ها و پیام ها پشتیبانی میکنه. میتونید تماس ها و پیام های دریافتی رو روی خود ساعت پاسخ بدید ولی به خاطر اندازه کوچیک صفحه ممکنه کمی اذیت بشید ولی به کمک ارسال پیام صوتی شاید این قابلیت کمی جالب تر و کاربردی تر باشه.

 

بهترین ساعت هوشمند 15 میلیون تومان به بالا

خوره های آی تی یا آدم های پولداری که دنبال جدیدترین و به روزترین ساعت های هوشمند هستن و دوست دارن علاوه بر ست کردن رنگ ساعت هوشمند با ماشین و گوشی های گرون قیمت هر از گاهی از امکانات ورزشی و سلامتی ساعت هوشمند خودشون استفاده کنن مخاطب این بازه قیمتی هستن! البته به دور از شوخی اگه شما قصد خرید جدیدترین ساعت های هوشمند اپل رو داشته باشید باید هزینه خیلی زیادی رو در نظر داشته باشید و تقریبا توی این بازه فقط میتونید سراغ همین برند برید و یا سراغ ساعت های گارمین که بیشتر برای فعالیت های ورزشی سخت و کوهنوردی ساخت شدن. به خاطر همین موضوع و رقابت کمتر توی این بازه خیلی قابلیت های جدید و قابل توجهی به این ساعت ها اضافه نمیشه و بیشتر بهبود و بهینه کردن نسخه های قبلی مد نظره. سنسورهای جدید و جالب مثل تشخیص تصادف هم فقط توی این بازه میتونید بهشون دسترسی داشته باشید و شاید در سال های آینده به ساعت های اقتصادی تر هم اضافه بشه. شارژدهی باتری هم هنوز ضعیف و کمه و اگه استفاده زیادی از امکانات و حسگرهای ساعت داشته باشید باید هر روز ساعت رو به شارژ بزنید.

 

ساعت هوشمند Apple Watch Series 8

ساعت هوشمند اپل واچ سری 8 که با عرضه نسل 9 مقداری کاهش قیمت پیدا کرده و با توجه به اینکه تفاوت سخت افزاری خیلی خاصی با نسل 9 اش نداره، گزینه اقتصادی تری برای خرید یه ساعت هوشمند از برند اپل به حساب میاد. نسخه 41 میلیمتری اون قیمت حدودی 15.8 میلیون تومانی داره و نسخه 45 میلیمتری حدود 3 میلیون تومان گرونتره، مثل رسم چندین ساله اپل خیلی تغییرات ظاهری زیادی رو به خودش ندیده و بیشتر تمرکز روی امکانات نرم افزاری و بهینه تر کردن سخت افزار انجام شده و  ظاهر و طراحی نسبت به نسخه قبلی تغییر خیلی خاصی نکرده و از همون بدنه مربعی شکل با طراحی نسبتا خمیده تر و ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده که توی نگاه اول ممکنه نتونید اون رو از نسل 7 تشخیص بدید! ولی اگه از نسل 4 یا 5 سراغ این ساعت بیاید صفحه نمایش بزرگتر و زیباتر، کاملا شما رو جذب خودش میکنه. تاج دیجیتالی معروف و دکمه فیزیکی تخت روی لبه راست ساعت هم مثل نسخه های قبلی تغییری درش ایجاد نشده و میتونید خیلی راحت و بدون مشکل از منو و امکانات ساعت استفاده کنید. رنگ های سبز و آبی از این نسل حذف شده ولی همچنان میتونید از بندهای متنوع تولید شده برای اپل واچ ها به راحتی استفاده کنید. گواهی IP68 و مقاومت در مقابل نفوذ آب تا عمق 50 متر هم دقیقا مشابه نسل قبلی روی این ساعت هم استفاده شده. صفحه نمایش 1.9 اینچی با پنل Retina LTPO OLED از لحاظ اندازه و کیفیت و روشنایی نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته و هنوز با یه صفحه نمایش با کیفیت و دقت رنگ بالا طرفیم.

ساعت هوشمند Apple Watch Series 8

علاوه بر سنسور های رایج ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و پایش کیفیت خواب اپل واچ 8 به سنسور تشخیص دما هم مجهز شده، که به بررسی بهتر دما موقع خواب و کیفیت بهتر اون و پایش سلامت و دوره ماهیانه بانوان هم کمک میکنه تا در صورت بروز مشکل اطلاعات دقیق تری به شما بده. امکان تشخیص تصادف هم از امکانات جدید اضافه شده است که به کمک دو سنسور جدید و سنسور های ژیروسکوپ و شتاب سنج تصادف رو تشخیص میدن و با تماس اضطراری به حفظ جان شما در این شرایط کمک میکنن که البته هنوز باگ زیاد داره و تو ایران هم طبق معمول کارایی نداره.

قابلیت Low power mode به جای امکان Power Reserve اضافه شده که به جای دیدن ساعت در حالت کمبود باتری، یک سری از قابلیت های که امکان انتخاب شون رو دارید غیرفعال میکنه و باعث میشه شارژدهی باتری بسیار بهبود پیدا کنه و در استفاده معمولی هم بتونید 3 روز از این ساعت استفاده کنید که باز هم نسبت به رقبا خیلی بازدهی بالایی نداره. باتری 308 میلی آمپر ساعتی هم توی حدودا یک ساعت کاملا شارژ میشود. تراشه S8 اپل در کنار 1 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی در کنار رابط کاربری Watch OS 9.0 از لحاظ امکانات و قدرت سخت افزاری تقریبا هیچ تفاوتی با نسل قبلی نداره ولی هنوز خیلی راحت و روون میتونید از ساعت و برنامه قابل نصب روی اون استفاده کنید.

 

ساعت هوشمند 2 Apple Watch Ultra

جدیدترین و خفن ترین ساعت هوشمند اپل برای خاص باز ها و کاربران فوق حرفه ای که فعالیت های ورزشی سنگین مثل کوهنوردی و کمپینگ چند روزه میکنن با قیمت حدودی 46 میلیون تومان برای همه افراد و کاربران نیست و توی چند ماه اخیر هم نسبتا افزایش قیمت شدیدی داشته. به نسبت ساعت های ورزشی حرفه ای از برندهایی مثل گارمین و سونتو خیلی عملکرد بهتری نداره ولی اگه توی اکوسیستم اپل هستید و از لحاظ مالی مشکلی ندارید و هر از گاهی کوهنوردی و غواصی میکنید Apple Watch Ultra 2 یه ساعت همه کاره و جذابه که میتونه اکثر نیازهای شما رو برطرف کنه و با یه سری تغییرات اندک نسبت به نسل قبلی که تقریبا در بازار ایران قیمت یکسانی داره، ارزش خرید مناسب تری داره.
طراحی این ساعت نسبت به اپل واچ 8 و قدیمی تر کاملا عوض شده و به خاطر محافظت از قطعات داخلی و افزایش مقاومت قطر بدنه به حدود 14.4 میلیمتر رسیده و وزن حدود 62 گرمی پیدا کرده که باز به نسبت ساعت های ورزشی حرفه ای راحت تر و زیباتره و اپل توی ظاهر محصولات خودش هنوز حرف های زیادی برای گفتن داره. البته نسبت به نسل قبلی تقریبا هیچ تغییری ایجاد نشده و همون بدنه و طراحی رو اینجا هم میبینیم. این نسل هم در یک سایز 49 میلیمتری و با سه نوع بند مختلف آلپاین لوپ، تریل لوپ و اوشن بند عرضه شده تا بتونید یه مقداری ظاهر ساعت رو شخصی سازی کنید و با تیپ های مختلف ست کنید. کیفیت ساخت عالیه و بدنه تیتانیومی به راحتی چیزیش نمیشه و استاندارد های مختلفی مثل WR100 ،EN13319 ،MIL-STD 810H و IP6X باعث میشه این ساعت تا عمق 100 متری در آب و عمق 40 متری برای غواصی مشکلی براش پیش نیاد و توی شرایط دمایی نامناسب هم به راحتی کار کنه. برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش لبه ها مقداری بالاتر از صفحه قرار گرفته. در ساخت نمایشگر هم از یاقوت کبود استفاده شده که مقاومت مناسبی در مقابل خط و خش و ضربه ها داره. علاوه بر تاج و دکمه فیزیکی معروف اپل واچ ها یه دکمه اکشن روی لبه چپ اضافه شده که میتونید عملکردش رو شخصی سازی کنید.

ساعت هوشمند 2 Apple Watch Ultra

نمایشگر 1.92 اینچی با پنل Retina LTPO OLED و رزولوشن 410 در 502 پیکسل حاشیه بسیار کمی داره و جزئیات زیاد و با کیفیت بسیار خوبی رو به شما نشون میده و رنگ های مشکی عمق بسیار خوبی دارد. تا اینجا تغییر خاصی دیده نمیشه ولی به لطف افزایش روشنایی بیشینه به 3000 نیت این ساعت اپل تبدیل به روشنترین نمایشگر بین ساعت های هوشمند شده و شما بدون هیچ مشکلی می تونید زیر نور مستقیم آفتاب به راحتی از این ساعت استفاده کنید. باتری 542 میلی آمپر ساعتی به نسبت نسل 1 تغییری نکرده و بهبودی در اینجا دیده نمیشه و همچنان میتونه در استفاده معمولی و روزمره حدود 36 ساعت بهتون شارژ بده و با استفاده از حالت Low Power Mode این عدد میتونه به حدود 72 ساعت برسه. توی حدود 2 ساعت هم کاملا شارژ میشه.
اکثر سنسورهای اپل واچ های دیگه مثل حسگر تشخیص غلظت خون، حسگر اندازه گیری اکسیژن خون، حسگر ضربان قلب، فشار سنج، حسگر تشخیص دما و تشخیص تصادف و همچنین حسگر تشخیص عمق و دمای آب در این نسخه دیده میشه که به نسبت قبل تغییری توشون دیده نمیشه اما حدود 25 درصد عملکرد بهتری پیدا کردند و میتونن اطلاعات دقیق تری رو به نمایش بزارند. GPS دوگانه پیشرفته باعث میشه توی محیط های شلوغ شهری و یا در جنگل و طبیعت بتونید مسیریابی دقیق تری داشته باشید. اکثر فعالیت های ورزشی موجود رو اندازه گیری میکنه و اطلاعات بسیار دقیقی به شما نمایش میده، به خصوص توی ورزش هایی مثل دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری که به صورت کاملا دقیق مسیر طی شده رو به شما نشون میده.
تراشه هم در این نسل تغییر پیدا کرده و اپل واچ اولترا 2 از تراشه S9 اپل به همراه 64 گیگ حافظه داخلی و 1 گیگ رم استفاده میکنه که به نسبت نسل قبل حدود 30 درصد عملکرد بهتری داره و فضای ذخیره سازی بیشتری هم در اختیار شما قرار میده. به لطف تراشه جدید عملکرد سیری بهبود پیدا کرده و میتونه بدون نیاز به اینترنت اطلاعات دقیق تری در اختیار شما قرار بده. استفاده از دو اسپیکر و سه میکروفون مثل نسل قبلی باعث میشه مکالمه خیلی خوبی داشته باشید و حتی در شرایطی که وزش باد زیادی هست به خوبی بتونید صدای های پخش شده توسط ساعت رو بشنوید. دوتا قابلیت Waypoints و Backtrack که مخصوص اپل واچ اولترا ساخت شدن اینجا هم دیده میشه و میتونید با کمک این دو برنامه و ساعت در کوهنوردی و پیاده روی در مناطق صعب العبور مسیریابی دقیقی داشته باشید و اگر گم شدید بتونید مسیر برگشت رو به راحتی پیدا کنید. قابلیت Double Tap هم در این نسل دیده میشه و میتونید با زدن انگشت شصت و اشاره به همدیگه دستوراتی مثل پاسخ به تماس، قطع موسیقی و یا آلارم رو انجام بدید.

 

جمع بندی

همونجوری که تو راهنمای خرید ساعت هوشمند موبونیوز دیدید، انتخاب های زیادی برای خرید بهترین ساعت هوشمند و اسمارت واچ تو بازه های قیمتی مختلف وجود داره و این انتخاب ها هر روز با معرفی و عرضه مدل های جدید، داره هر روز بیشتر و بیشتر میشه. سعی کردیم تو این مقاله، نکاتی رو گه در انتخاب بهترین مدل ساعت هوشمند به کار میاید رو در موردش صحبت کنیم. قطعا تو بخش معرفی مدل های منتخب، بعضی مدل ها یا حا مونده باشن یا نظر شما برای ارزش خرید متفاوت باشه پس ممنون میشیم تو بخش نظرات، تجربیاتتون از خرید و استفاده از ساعت هوشمند رو بیان کنید تا بقیه افرادی که قصد خرید دارن، با خوندن نظرات تصمیم بهتری رو بگیرن و تو آپدیت های بعدی مقاله از این نظرات استفاده کنیم. اگه از این سبک راهنماهای خرید جامع هم خوشتون میاد، میتونید به مقالات زیر هم سر بزنید:

 

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث هر بازه قیمتی

راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 235
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Vahid1358

عالی بود

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
Amirmr8

عالی بود .فقط یه سوال ساعت xiaomi s1 active سیستم عاملش wear os هست یانه؟

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
ALLIENGER

بی نقص

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ALLIENGER

آقا بینظیر

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ALLIENGER

عالی و قوی

۱۱ اسفند ۱۴۰۲
iman

بیش از 40 میلیون بدی 2 Apple Watch Ultra رو بخری! بجاش میشه یه گوشی خوب خرید با هزار برابر کارایی بالا تر

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

ب تازگی ساعت های سیم‌کارت خور و دوربین دار داره تو اینستا تبلیغ میشه میشه در بارشون مطلب بذارید ؟

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

کسی در مورد ساعت های سیم‌کارت خورد تجربه نداره ؟

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
alirezanikkhah

گزینه های خوبی پیشنهاد شد 👍

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

خسته نباشید بابت مقاله

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالبه بیشتر بزارید…

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Saedi

برند hk هم بد نیست

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

اپل واچا خوشگلن…

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

گلوریمی m2 واقعا جالبه؛ البته اگر از نظر نرم‌افزاری مشکلی نداشته باشه!

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
senator7444

سلام عالیست کامل و جامع🫡🥳

۲۸ بهمن ۱۴۰۲
Mak406

با سلام جای اسمارت واچ TCH Z10 خیلی خالی بود توی این مقاله اگه اضافه بشه خیلی خوب میشه

۱۷ دی ۱۴۰۲
Behrooz_nek

بسیار عالی

۱۶ دی ۱۴۰۲
Behrooz_nek

اگر ممکنه برندهای معتبر دیگه رو هم بررسی کنید مثل گارمین، پلار و ….

۱۶ دی ۱۴۰۲
Zahrasmo

عالی🔥

۱۴ دی ۱۴۰۲