بهترین ساعت هوشمند؛ راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها

ساعت های هوشمند در کنار هندزفری و پاوربانک جز محبوب ترین گجت ها و اکسسوری های موبایل هستن و دیگه تقریبا بازار فروش ساعت های کلاسیک رو به افوله. بند های سلامتی و ساعت های هوشمند علاوه بر نشون دادن ساعت، کلی قابلیت دیگه رو هم در اختیار خریداراشون قرار میدن و چون تنوع مدل و قیمتی خوبی هم دارن معمولا جز گزینه های روی میز برای دادن هدیه به دیگران هم میتونن باشن! البته این تنوع مدل ها و بازه های قیمتی مختلف باعث شده تا مخاطبین غیر حرفه ای تو خرید بهترین ساعت هوشمند گیج بشن و براشون سوال پیش بیاد برای مثال تمام امکانات موجود در ساعت 1.5 میلیون چرا تو ساعت 800 هزار تومنی هم موجوده و دلیل این تفاوت قیمت تو چیه؟ تو راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند هر بازه قیمتی موبونیوز سعی کردیم اول بگیم برای خرید ساعت هوشمند باید به چه نکات و قابلیت هایی توجه کنید و در ادامه برای هر بازه قیمتی بهترین مدل های بازار رو معرفی کنیم. بر خلاف راهنمای خرید گوشی نمیشه تو هر بازه قیمتی، بهترین ساعت هوشمند رو معرفی کرد چون اکثریت خریداران ساعت هوشمند بیشتر از اینکه دقت سنسور، عمر باتری یا سایر مشخصات فنی براشون مهم باشه، استایل و ظاهر اسمارت واچ براشون تو تصمیم گیری فاکتور مهم تریه. مثلا دنبال یه ساعت هوشمند مربعی یا دایره با حدود قیمت 1.5 میلیون هستن، پس ما تو هر بازه گزینه های پیشنهادی رو با یه توضیح مختصر معرفی کردیم تا خودتون از بین گزینه های بهترین ساعت هوشمند اون بازه مد نظر، مدل مورد پسندتون رو انتخاب کنید. با راهنمای خرید ساعت هوشمند موبونیوز همراه باشید.

 

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

برای خرید یه ساعت هوشمند مناسب علاوه بر در نظر گرفتن قیمت و بودجه، باید به کاربردی که بیشتر مد نظرتون هست هم توجه داشته باشید و یکسری امکانات و قابلیت ها رو زمان خرید ساعت هوشمند بیشتر در نظر داشته باشید. برای مثال اگه قصد پایش ورزش کردن و مصرف کالری با ساعت رو دارید باید توجه بیشتری به حسگر های حرکتی و پایش سلامتی به کار رفته داشته باشید و اگه بیشتر برای چک کردن اعلان های گوشی میخواید ساعت هوشمند تهیه کنید باید به پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات و نوع رابط کاربری توجه کنید. نکاتی که باید در خرید بهترین ساعت هوشمند بهشون دقت کنید شامل موارد زیر میشن:

  • فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت
  • برند و گارانتی
  • حسگر های حرکتی و پایش سلامتی
  • امکانات رابط کاربری
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • شارژدهی باتری ساعت
  • تنوع لوازم جانبی

که در ادامه این فاکتورهای موثر در هنگام انتخاب بهترین ساعت هوشمند مناسب با بودجه شما رو بیشتر توضیح میدیم.

 

فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت هوشمند

یکی از مهمترین نکات و اولین چیزی که با دیدن ساعت شما رو جذب خودش میکنه، فرم صفحه نمایش و ظاهر کلی ساعته. یه ساعت هوشمند میتونه صفحه نمایش گرد، مربعی یا مستطیل شکل داشته باشه. توی دستبند های سلامتی از طراحی مستطیلی کشیده بیشتر استفاده میشه. انتخاب فرم ساعت کاملا بستگی به سلیقه شما داره ولی اگه فقط دنبال ساعت های apple باشید چاره ای به جز صفحه نمایش های مربعی شکل اپل واچ ندارید! برای صفحه نمایش ساعت های هوشمند اکثرا از LCD و OLED استفاده میکنن که صفحه های OLED روشنایی و وضوح بهتری به شما میده اما باعث میشه مصرف باتری خیلی بیشتر بشه. البته اگه فقط برای دیدن اعلان ها و پاسخگویی به تماس ها قصد خرید ساعت هوشمند رو دارید یه صفحه نمایش LCD هم کار شما رو راه میندازه و عمر باتری بیشتری هم داره.

به جز فرم صفحه نمایش، نوع بند ساعت هوشمند هم میتونه توی انتخاب ساعت خیلی تاثیرگذار باشه. بند سیلیکونی با تنوع رنگی بالا، طراحی فانتزی یا کلاسیک مخاطب خاص خودش رو داره. هر چند که برای بیشتر ساعت های پرفروش و معروف، بندهای جایگزین تو بازار قابل خریداری هستن اما رخ اولیه ساعت شاید مهم ترین فاکتور خرید ساعت هوشمند برای خیلی از افراد باشه.

 

برند و گارانتی

اگه از اون دسته افرادی نیستید که فقط خوشگلی براتون مهمه و قراره تو طولانی مدت از ساعت هوشمند، استفاده کنید بهتره سراغ خرید ساعت هوشمند از برندهای شناخته شده تر بازار برید. در خصوص گارانتی هم خیلی از ساعت های هوشمند موجود در بازار با مهلت تست به فروش می رسند اما اگه سراغ خرید کالای با گارانتی برید، خیالتون جمع تره. البته اگه قیمت ساعت به خاطر گارانتی خیلی بالا نرفته باشه!

 

حسگر های حرکتی و پایش سلامتی

اگه خیلی اهل ورزش های استقامتی مثل دو و کوهنوردی هستید و یا اندازه گرفتن میزان کالری مصرف شده موقع ورزش براتون مهمه، باید سراغ ساعت های هوشمند با تنوع بالا حسگرهای حرکتی و پایش سلامتی برید که دقت بالایی هم داشته باشند. البته حسگرهای دقیق تر باعث میشه قیمت ساعت خیلی بالا بره و اگه به صورت حرفه ای ورزش میکنید باید بودجه خرید رو خیلی بالا ببرید! اکثر ساعت های هوشمند موجود بازار تنوع خوبی از حسگر ها و فعالیت های پیش فرض ورزشی دارند که به شما اجازه میده به راحتی ورزش مورد نظرتون رو انتخاب و اندازه گیری کنید، اما امکاناتی مثل تشخیص خودکار فعالیت ورزشی و حسگر تشخیص اکسیژن خون توی ساعت های گرون تر فقط مشاهده میشه. جا داره اینجا تاکید کنیم که درسته که دقت حسگر های سلامتی ساعت هوشمند خیلی پیشرفت داشته اما همچنان نمیتونن جایگزین تجهیزات تخصصی پزشکی باشن.

 

امکانات رابط کاربری

یکی از تفاوت مهم ساعت های هوشمند گرون قیمت با نسخه های ارزان تر، نوع رابط کاربری استفاده شده است. مثلا ساعت های اپل واچ و گلکسی واچ امکان نصب برنامه روی خود ساعت رو بهتون میدن و می تونید بدون نیاز به گوشی یک سری کار های ساده مثل ارسال پیام در پیام رسان های مختلف، مسیریابی و حتی وب گردی رو انجام بدید (که ممکنه به خاطر صفحه نمایش کوچیک خیلی تجربه لذت بخشی نباشه اما در مواقع خیلی ضروری میتونه به کمکتون بیاد). امکان پاسخگویی تماس روی خود ساعت در مواقعی که گوشی دم دست نیست هم یکی از امکانات خوب این ساعت هاست که به صورت محدود روی یک سری از ساعت های شیائومی و هواوی هم قرار گرفته. البته توجه داشته باشید که ساعت های اپل واچ رو فقط میتونید به iOS متصل کنید و ساعت های گلکسی واچ هم تعدادی از امکاناتش روی iOS فعال نیست و حتما باید با دستگاه های اندرویدی متصل بشه.

 

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از قابلیت ها و نکات خیلی مهم در خرید ساعت های هوشمند ارزان قیمت تر، پشتیبانی صحیح از فونت فارسی در اعلان ها و تماس هاست که استفاده شما از ساعت رو راحت تر میکنه و اگه دریافت و خواندن اعلان ها از روی ساعت براتون خیلی مهمه حتما موقع خرید به این نکته توجه کنید.

 

شارژدهی باتری ساعت

با توجه به اندازه کوچکتر ساعت های هوشمند باتری های استفاده شده ظرفیت نسبتا کمتری دارند و با توجه به امکانات و صفحه نمایش ساعت ها بازدهی متفاوتی دارند. ساعت های ارزان تر به خاطر صفحه نمایش ضعیف تر و امکانات محدود تر و در صورت استفاده معمولی، حدودا بین 7 تا 15 روز با یکبار شارژ قابل استفاده هستن اما ساعت های گران قیمت تر مثل اپل واچ ها و گلکسی واچ ها به خاطر امکانات بیشتر رابط کاربری و صفحه نمایش های با جزئیات شارژدهی خیلی کمتری دارند و با استفاده سبک نهایتا بتونید حدود 3 روز با یکبار شارژ ازشون استفاده کنید.

 

تنوع لوازم جانبی

به خاطر اینکه ساعت بیشتر یه وسیله تزئینی به حساب میاد و باید با لباس ها و مدهای روز ست بشه، یکی از نکات مهم تنوع و در دسترس بودن بندهای با رنگ و ظاهر متفاوته که علاوه بر ایجاد تنوع توی ظاهر ساعت میتونه از حساسیت پوستی نسبت به بعضی بندهای سیلیکونی جلوگیری کنه. به خاطر در خطر بودن صفحه نمایش ساعت ها هم استفاده از یک محافظ خوب و مقاوم طول عمر این دستگاه ها رو بیشتر میکنه. اپل واچ ها به خاطر تنوع خیلی بالای لوازم جانبی توی بازار محبوبیت زیادی دارند اما گلکسی واچ ها و ساعت های پرفروش شیائومی هم تا حدودی خیلی زیادی لوازم جانبیشون توی بازار پیدا میشه.

 

در ادامه بهترین ساعت هوشمند بازار توی هر بازه قیمتی رو بهتون معرفی میکنیم تا با توجه به بودجه و امکانات دلخواهتون، بین مدل های پرفروش یا معروف که احتمالا دردسر کمتری دارن گزینه مورد نظرتون رو انتخاب کنید. تو راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند موبونیوز سعی کردیم مدل های کپی یا از برندهایی که تو بازار ایران خیلی شناخته شده نیستن و احتمالا برای پشتیبانی به داستان بخورید رو معرفی نکنیم. قطعا مدل های با ارزش خرید بالایی هم در بازار وجود دارند که تو راهنمای خرید ساعت هوشمند نیومدن و امیدواریم تو آپدیت های بعدی این لیست کامل تر بشه.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 800 هزار تومان

برای خرید بهترین ساعت هوشمند تا ۸۰۰ هزار تومن باید سراغ ارزان ترین ساعت های هوشمند بازار بریم که High Copy و طرح مدل های اصلی یا خیلی قدیمی نباشند. تو این ساعت ها حداقل امکانات مورد نیاز برای یه ساعت هوشمند مثل دریافت اعلانات و پیام ها، نشون دادن تماس های دریافتی و از دست رفته، حسگرهای پایش سلامتی و کیفیت خواب و حسگرهای ورزشی وجود دارند ولی به خاطر قیمت پایین تر، خیلی دقت بالایی ندارند. کیفیت ساخت بدنه و بند خیلی معمولیه و نباید انتظار زیادی داشته باشید. صفحه نمایش ها هم عمدتا LCD با کیفیت قابل قبول و روشنایی معمولیه ولی کار رو راه میندازه. البته حاشیه زیاده و خیلی نباید انتظار صفحه نمایش زیبایی رو داشته باشید. به خاطر صفحه نمایش ضعیف تر و قدرت پردازشی معمولی، عمر باتری نسبت به بازه های دیگه زیاد تره و بیشترین بازدهی رو به شما میدن و اگه قصد استفاده طولانی مدت بدون شارژ مجدد رو دارید، ساعت های این بازه کاملا شما رو راضی میکنن. وسایل جانبی هم به خاطر فروش خوب و زیاد تر ساعت های این بازه نسبتا راحت پیدا میشه اما تنوع خیلی بالا و زیادی ندارند. عمده استفاده ساعت های هوشمند در این بازه برای دریافت اعلان ها و پیام هاست و کمی هم قابلیت قدم شمار. مدل های معرفی شده برای بهترین ساعت هوشمند تا ۸۰۰ هزار تومان، مناسب افرادیه که ظاهر ساعت هوشمند و یه سری امکانات پایه با یه بودجه معقول کارشون رو راه میندازه. البته در چند ماه اخیر با افزایش قیمت ها دیگه مدلی که ارزش خرید خوبی داشته باشه تو این بازه نداریم و باید سراغ بازه بعدی برید.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

در این بازه قیمتی پیشرفت چشمگیری توی امکانات به کار رفته در ساعت ها نمی بینیم و تنوع محصولی بالایی هم در این بخش دیده نمیشه. کیفیت ساخت بدنه و دقت حسگرها تقریبا مثل بازه قبل با یه پیشرفت نه چندان محسوسه و امکانات خیلی اضافه ای به شما داده نمیشه. بیشتر ساعت های پرفروش و با امکانات خوب بازار توی بازه بعدی دیده میشن و اگه قصد خرید یه ساعت هوشمند نسبتا خوب و قابل اتکا رو دارید بهتره کمی بودجه خودتون رو ارتقا بدید و سراغ بازه بعدی برید. البته اگه بیشتر برای انجام فعالیت های ورزشی میخواید سراغ ساعت های هوشمند برید، یکی از بهترین مچ بند های هوشمند توی این بازه دیده میشه که با توجه به امکانات و قابلیت های استفاده شده ارزش خرید خیلی بالایی نسبت به قیمتش داره. برای بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان، قبلا گزینه های بیشتری در دسترس بودن اما خوب با افزایش قیمت ارز، اکثر گزینه های پرفروش این بازه به بازه قیمتی بعدی منتقل شدن!

از بین ساعت هوشمند زیر 1 میلیون تومن، دو مدل زیر ارزش خرید بهتری نسبت به رقبا دارن:

  • ساعت هوشمند شیائومی Mibro C2
  • ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z10

در ادامه، قابلیت های مختلف این دو ساعت رو با هم بررسی می کنیم.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro C2

این اسمارت واچ برند شیائومی، یه ساعت با فریم مستطیلیه که از یک نمایشگر 1.69 اینچی TFT با وضوح 280 در 240 پیکسل استفاده میکنه. پشتیبانی از گواهی 2ATM توسط این ساعت، بهتون این امکان رو میده که بتونین در محیط های مرطوب ازش استفاده کنین و نگران پاشیدن آب به ساعت نباشین. علاوه بر این گواهی، جنس بدنه پلاستیک PC این ساعت، مقاومت خوبی در مقابل ضربه و خط و خش داره و برای باشگاه، یک ساعت کاملا مناسبه.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro C2

ویژگی های این ساعت هوشمند شیائومی عبارتند از:

  • وزن 34 گرم
  • ابعاد 45 × 35.3 × 11.2 میلی متر
  • فاقد قابلیت مکالمه
  • دارای 20 حالت ورزشی
  • بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • سازگار با اندروید 5 به بالا یا iOS 10 به بالا
  • ظرفیت باتری برابر با 270 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری برابر با 7 روز (استفاده روزانه)، 30 روز (حالت بهینه)
  • مجهز به سنسورهای ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، اندازه گیری سطح استرس

اگه دنبال بهترین ساعت هوشمند ورزشی مقرون به صرفه میگردین که سبک باشه، از زبان فارسی پشتیبانی کنه و باتریش تا چند روز بهتون جواب بده، میبرو C2 شیائومی، یک گزینه خیلی خوبه.

ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z10

ظاهر این ساعت هوشمند جوری طراحی شده که شما رو یاد اپل واچ ها میندازه. این ساعت هوشمند برند TCH به خاطر داشتن ابعاد نسبتا بزرگ، یک گزینه عالی برای افرادی هست که مچ دست های بزرگی دارن و دنبال ساعت های ظریف نیستن. صفحه نمایش 2.01 اینچی این ساعت، از نوع TFT هست و با بهره مندی از وضوح تصویر 240 در 296 پیکسل، کیفیت خوبی رو بهتون ارائه میده. باتری 230 میلی آمپری این ساعت، حدود 3 روز بهتون جواب میده و با شارژر مگنتی شارژ میشه.

ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z10

ویژگی های این ساعت هوشمند برند TCH شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 48 گرم
  • ابعاد 26 × 39 × 11 میلی متر
  • دارای قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • سازگار با اندروید 5 به بالا یا iOS 9 به بالا
  • مجهز به سنسورهای سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون
  • دارای گام شمار، کالری شمار و حسگر پایش وضعیت خواب

ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z10 با گارانتی 18 ماهه به فروش میرسه و یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های فهرست بهترین ساعت هوشمند برای اون دسته از افرادیه که دنبال یک ساعت با ابعاد بزرگ و بدنه مقاوم واسه باشگاه و ورزش کردن میگردن.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 1.5 میلیون تومان

به خاطر پیشرفت تکنولوژی و ارزان تر شدن ساعت های هوشمند، اسمارت واچ های اقتصادی هم مثل گوشی های اقتصادی طرفدارهای زیادی پیدا کردند و شما با صرف یه هزینه معقول میتونید ساعت هوشمندی با امکانات ورزشی و سلامتی خیلی خوب و یه صفحه نمایش با کیفیت داشته باشید که از لحاظ کاربردی چیزی از ساعت های هوشمند گران قیمت کم نداشته باشه. البته از لحاظ کیفیت ساخت و متریال به کار رفته نباید انتظار زیادی داشته باشید، ولی از لحاظ تنوع ظاهر و بدنه ساعت های این بازه کاملا شما رو راضی میکنند. بازدهی باتری هنوز خوب و قابل توجهه، ولی اگه از قابلیت های صفحه نمایش مثل Always on Display استفاده کنید این مقدار به طور محسوسی کاهش پیدا میکنه. اکثر حسگرهای جدیدتر مثل سطح پایش سطح اکسیژن خون تو اکثر مدل های معرفی شده برای بهترین ساعت هوشمند تا 1.5 میلیون تومان هم استفاده شده و توی این بخش هم کم و کسری ندارند.

4 اسمارت واچ زیر رو میتونیم جزو جذاب ترین مدل های فهرست بهترین ساعت های هوشمند بازه قیمتی تا 1.5 میلیون تومان در نظر بگیریم:

  • ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1
  • ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02
  • مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 8 Active
  • ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40

در ادامه با بهترین ویژگی های هر یک از این مدل ها آشنا میشیم.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1

اگه دنبایل یه ساعت هوشمند با طراحی اسپورت و مقاوم و همچنین قابلیت های سلامتی و امکانات مختلف هستید، میتونید سراغ ساعت هوشمند Mibro X1 برید که با طراحی و ظاهر سرسخت و بزرگش باعث میشه بابت طول عمر ساعت خیالتون راحت باشه و با داشتن قیمت حدودی 1.3 میلیون تومانیش خیلی به جیبتون هم فشاری وارد نمیکنه. طراحی گرد و اندازه 47 میلی متری، این ساعت رو برای دست های بزرگ مناسب کرده و وزن 57 گرمی، استفاده طولانی مدت ازش رو خیلی خسته کننده نمیکنه و به مچ دستتون فشار زیادی وارد نمیکنه. اگه در شرایطی باشید که نمیتونید درست از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید، مثلا دستکش دستتونه، میتونید از دو دکمه فیزیکی Home و Sport لبه راست ساعت برای گردش توی منوها استفاده کنید. صفحه نمایش 1.3 اینچی امولد با کیفیت و روشنایی بالا هم باعث میشه خیلی راحت و بدون مشکل بتونید از ساعت حتی توی روشنایی زیاد هم استفاده کنید. پنل امولد امکان استفاده از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن رو هم بهتون میده و دیگه نیازی به تکون دادن دستگاه برای مشاهده ساعت ندارید.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1

ویژگی های ساعت هوشمند شیائومی Mibro X1 عبارتند از:

  • وزن 57 گرم
  • ابعاد 22 × 47 × 11.4 میلی متر
  • بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • دارای نمایشگر 1.3 اینچی از نوع AMOLED
  • ظرفیت باتری برابر با 350 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری برابر با 14 روز (استفاده معمولی)، 60 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با اندروید 5 به بالا یا iOS 10 به بالا
  • پشتیبانی از 38 حالت ورزشی مختلف
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • دارای گام شمار، هشدارهای نوشیدن آب و عدم تحرک، ماشین حساب، حسگر پایش خواب

اگه دنبال بهترین اسمارت واچ ها در بازه 1 تا 1.5 میلیون میگردین و گرد بودن صفحه ساعت و طراحی کلاسیکش براتون اهمیت داره، این مدل ساعت شیائومی، یک انتخاب کاملا مناسبه و با توجه به قیمت مقرون به صرفه اش، امکانات خیلی خوبی رو در اختیارتون قرار میده.

 

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

اگه دنبال یه ساعت هوشمند اقتصادی با امکانات خوب و طراحی شبیه به اپل واچ میگردید، زیر برند imilab از شیائومی ساعت هوشمند W02 رو با قیمت حدودی 1.5 میلیون تومان عرضه کرده و در کنار عملکرد کلی مناسب و کار راه بندازه طراحی و ظاهر خوب و شیکی داره و میتونه یه همراه مناسب برای استفاده روزمره و یا فعالیت های ورزشی باشه. صفحه نمایش ۱.۸۵ اینچی به صورت مربعی و کاملا شبیه به اپل واچ ساخته شده و حتی تاج حرکتی و دکمه تخت این ساعت روی لبه راست با همون طراحی قرار گرفته و میتونید با اونها توی منوی بچرخید و از ساعت راحت تر استفاده کنید. نمایشگر از پنل TFT با رزولوشن ۲۸۰ × ۲۴۰ استفاده میکنه و به نسبت قیمت جزئيات و ترکیب رنگ و روشنایی متوسطی داره و خیلی توی این بخش خفن نیست؛ ولی قابل قبول عمل میکنه. ابعاد ساعت در حدود ۴۴ میلیمتره و با بند حدود ۵۵ گرم وزن داره و در استفاده روزانه خیلی اذیت نمیکنه. در جعبه محصول یه بند با قفل مگنتی مشکی و یه بند سیلیکونی سرمه ای با اندازه ۲۲ میلیمتری وجود داره و میتونید هم به صورت اسپرت و هم کلاسیک از این ساعت استفاده کنید.

ساعت هوشمند شیائومی Imilab W02

مهمترین قابلیت های این ساعت هوشمند شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 55 گرم
  • ابعاد 44.14 × 38.14 × 11.25 میلی متر
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • دارای قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • پشتیبانی از گواهی IP68
  • ظرفیت باتری برابر با 280 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با اندروید 4.4 به بالا یا iOS 9 به بالا

ساعت هوشمند شیائومی مدل Imilab W02 مجهز به سنسورهای سنجش اکسیژن خون و اندازه گیری ضربان قلبه و با پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف، یک گزینه عالی برای باشگاه رفتن محسوب میشه. اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرهای مختلف و معمول این بازه مثل ضربان قلب، پایش خواب و سطح اکسیژن خون هم تو برنامه Gloryfit به صورت کامل نمایش داده میشن.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8 Active

اگه به صورت حرفه ای ورزش می کنین و دوست دارین علاوه بر قابلیت های مرسوم ساعت های هوشمند ورزشی، به سنسورهای سلامتی دقیق تری دست پیدا کنین، این مچ بند هوشمند شیائومی گزینه مناسب شماست. مچ بند سلامتی مدل Mi Band 8 Active مجهز به حسگرهای سنجش اکسیژن خون، اندازه گیری ضربان قلب، سنجش سطح استرس، سنجش کیفیت خواب و همچنین، سنجش سلامت بانوانه. شما میتونین از طریق اپلیکیشن اختصاصی Mi Fitness به قابلیت های مختلف این ساعت از جمله بیش از 100 واچ فیس متنوع دست پیدا کنین.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 8 Active

قابلیت های متنوع این مچ بند هوشمند شیائومی عبارتند از:

  • وزن 14.9 گرم (بدون بند)
  • ابعاد 42.18 × 25.42 × 9.99 میلی متر
  • بند پلاستیک TPU با قفل پینی
  • نمایشگر 1.47 اینچی TFT با وضوح 320 × 172 پیکسل
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • فاقد قابلیت مکالمه
  • ظرفیت باتری برابر با 210 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با اندروید 8 به بالا یا iOS 12 به بالا

این مچ بند، بهترین ساعت هوشمند زیر 1.5 میلیونه که بیشترین کاربردش برای باشگاه و فعالیت‌های ورزشیه. استایل خاص می بند های شیائومی به خاطر اسپرت بودن طرفدارهای زیادی بین جوون‌ها داره.

ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40

این اسمارت واچ، طراحی جذابی داره و با یک فریم و نمایشگر گرد، میتونین هم برای استایل کردن و هم به عنوان ساعت مناسب باشگاه ازش استفاده کنین. این ساعت TCH مجهز به یک باتری 220 میلی آمپر ساعتیه که شارژدهی کمتری نسبت به رقبا داره و در حالت استندبای هم، 3 روز یک بار نیاز به شارژ داره. اگه اهل ورزش های آبی و استخر رفتن هستین، این ساعت چندان گزینه خوبی نیست و به خاطر پشتیبانی از گواهی IP53، صرفا در مقابل پاشش آب مقاومت داره و ضد آب نیست.

ساعت هوشمند تی سی اچ مدل Z40

قابلیت های متنوع این ساعت هوشمند تی سی اچ شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 48 گرم
  • ابعاد 24.7 × 45 × 11 میلی متر
  • بند سیلیکونی با قفل سگکی ساده
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در منوها و سیستم عامل
  • دارای قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 210 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با اندروید 8 به بالا یا iOS 12 به بالا

این ساعت از حالت های مختلف ورزشی پشتیبانی می کنه و دارای کالری شمار، گام شمار، پایش وضعیت خواب و حسگرهای سنجش فشار خون، ضربان قلب و سطح اکسیژن خونه. پشتیبانی کامل از زبان فارسی، مهمترین ویژگی این ساعته که این مدل رو در لیست بهترین ساعت هوشمند زیر 1.5 میلیون تومان قرار میده.

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

بعضی از ساعت های هوشمند بازه قبلی به خاطر تغییرات قیمت به این بازه منتقل شدن و به خاطر همین موضوع از لحاظ امکانات و قابلیت ها خیلی تفاوتی با بازه قبلی ندارن. فقط از لحاظ ظاهری و کیفیت ساخت وضعیت بهتری دارن و سنسورها اندازه‌گیری‌ها رو با دقت بیشتری انجام میدن. اگه دنبال یه ساعت میان رده اقتصادی با عملکرد و امکانات خوب میگردین و قصد دارین یه چند سالی ازش استفاده کنین، این بازه میتونه گزینه های مناسبی در اختیار شما بزاره.

4 اسمارت واچ زیر جزو بهترین ساعت های هوشمند زیر 20 میلیون تومان هستن:

  • مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8
  • ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2
  • ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active
  • ساعت هوشمند گلوریمی مدل M1 Pro

در ادامه با مهم‌ترین ویژگی های هر کدوم از این مدل ها آشنا میشیم.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8

مچ بندهای هوشمند شیائومی به خاطر طراحی ظریف، امکانات مختلف۷ شارژدهی خوب و قیمت مناسب، همیشه طرفداران خاص خودشون رو داشتند. Mi Band 8 جدیدترین نسل مچ بندهای شیائومی با قیمت حدودی 1.7 میلیون تومان جزو گزینه های با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی برای طرفداران مچ بندهای هوشمند به حساب میاد. بدنه مستطیلی/بیضی شکل با ابعاد کوچیک و وزن کم ۱۴ گرمی باعث میشه این مچ بند دیگه از دستتون جدا نشه. صفحه نمایش ۱.۶۲ اینچی با پنل امولد رزولوشن ۴۹۰ در ۱۹۲ پیکسلی داره که جزئیات خوب و ترکیب رنگی مناسبی رو به نمایش میزاره. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در این نسل هم استفاده شده و میتونید مثل یه ساعت معمولی از مچ بند Mi band 8 استفاده کنید.

 

مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 8

ویژگی های این ساعت هوشمند تی سی اچ عبارتند از:

  • وزن 14 گرم
  • ابعاد 4.8 × 2.25 × 1.1 سانتی متر
  • جنس بدنه از پلاستیک با فریم آلیاژ آلومینیوم
  • بند سیلیکونی
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 490 در 192 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • فاقد قابلیت مکالمه
  • ظرفیت باتری برابر با 190 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با اندروید 6 به بالا یا iOS 12 به بالا

مجهز بودن به نمایشگری با روشنایی 600 نیتی، امکان استفاده از این ساعت رو به در محیط های باز هم فراهم می کنه و میتونین به راحتی، جزئیات نمایشگر رو ببینین و در کوهنوردی و ورزش های داخل فضای باز ازش استفاده کنین. می بند 8 از بیش از 150 حالت ورزشی پشتیبانی می کنه تا یک محصول کارآمد برای باشگاه باشه. این مچ بند، علاوه بر سنسورهای ضربان قلب و اکسیژن خون، قابلیت پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت تناسب اندام و همچنین، پایش سلامت بانوان رو هم داره.

از نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتزی و روشنایی ۶۰۰ نیتی برای این نسل استفاده شده که باعث میشه بتونید توی نور زیاد بهتر و راحت تر از صفحه نمایش استفاده کنید. البته هنوز برای این مچ بند اسپیکری در نظر گرفته نشده و اعلان ها فقط از طریق ویبره به شما اطلاع داده میشه.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

اگر طرفدار ساعت های هوشمند با حال و هوای کلاسیک هستین، مدل میبرو لایت 2 شیائومی، یک گزینه جالبه که میتونه انتظاراتتون رو برآورد کنه. این ساعت از گواهینامه 2ATM پشتیبانی می کنه و در مقابل آب مقاومت بالایی داره و میتونین داخل استخر هم ازش استفاده کنین. این ساعت هوشمند شیائومی 60 حالت ورزشی متنوع داره و با داشتن سنسورهای اندازه گیری ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون، یه مدل خیلی خوب واسه ورزش کردن و باشگاه رفتنه.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro Lite 2

قابلیت های این ساعت هوشمند شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 54.2 گرم
  • ابعاد 44.7 × 44.7 × 11.5 میلی متر
  • بدنه فلزی
  • دارای دو بند سیلیکونی و چرمی در جعبه
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 360 در 360 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 350 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 12 روز (استفاده معمولی)، 60 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و iOS

پشتیبانی همزمان از قابلیت مکالمه و زبان فارسی در کنار بهره مندی از سنسورهای سلامتی برای پایش خواب و کنترل سلامت زنان، میبرو لایت 2 رو به بهترین ساعت هوشمند در بازه زیر 2 میلیون تومان تبدیل کرده که به نسبت قیمتش، امکانات مختلفی رو در اختیارتون قرار میده.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active

مثل اکثر ساعت‌هایی که تو این بازه و بازه‌های قبلی بودن، این مدل هم شباهت زیادی به اپل واچ ها داره و اگه دنبال ساعت با طراحی مربعی باشین، گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای براتون محسوب میشه. کیفیت نمایشگر ردمی واچ 3 اکتیو برای حضور در مکان های بسته خوبه؛ اما در فضای باز و نور آفتاب، ممکنه نتونین به خوبی جزئیات نمایشگر رو ببینین. این ساعت در حالت عادی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها پشتیبانی نمی کنه و باید در زمان تنظیمات اولیه ساعت، زبان دستگاه رو روی انگلیسی و کشور رو هم روی هند تنظیم کنین.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Redmi Watch 3 Active

ویژگی های این ساعت هوشمند شیائومی عبارتند از:

  • وزن 41.67 گرم
  • ابعاد 46.94 × 38.88 × 10.94 میلی متر
  • بدنه پلاستیکی
  • دارای بند سیلیکونی با قفل پینی
  • نمایشگر 1.83 اینچی LCD با وضوح 280 در 240 پیکسل
  • عدم پشتیبانی از زبان فارسی
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 289 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 12 روز (استفاده معمولی)، 8 روز (استفاده سنگین)
  • سازگار با سیستم عامل اندروید 6 و بالاتر و 12 iOS و بالاتر

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو از 100 حالت‌ ورزشی مختلف پشتیبانی می کنه و مجهز به سنسورهایی برای اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون، پایش ضربان قلب و وضعیت فشار خون و پایش وضعیت خوابه. با توجه به طراحی شبیه به اپل و امکانات خوبش، ارزش خرید بالایی داره و میتونین به عنوان یک ساعت هوشمند باکیفیت روش حساب کنین.

ساعت هوشمند گلوریمی مدل M1 Pro

طراحی جذاب این ساعت گلوریمی با صفحه گرد بزرگ و بند دو رنگ، این مدل رو به یه گزینه جالب برای کاربری های ورزشی، روزمره و حتی رسمی تبدیل می کنه که روی مچ های ظریف تا بزرگ هم ظاهر کاملا جذابی داره.
این ساعت، از گواهی IP68 پشتیبانی می کنه و تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه، کارایی خودش رو حفظ میکنه و یه انتخاب خوب واسه افرادیه که دنبال یک ساعت مقاوم به آب میگردن. نمایشگر این ساعت، روشنایی 1200 نیتی داره که برای یک ساعت هوشمند در این بازه قیمتی، عدد خیلی خوبیه و در محیط های باز به راحتی میتونین جزئیات نمایشگر رو ببینین.

ساعت هوشمند گلوریمی مدل M1 Pro

قابلیت های متنوع این ساعت هوشمند گلوریمی شامل موارد زیر میشه:

  • بدنه فلزی
  • مجهز به پردازنده Realtek 8763EW
  • نمایشگر 1.43 اینچی ultra-clear AMOLED با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلانات
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 280 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 2.5 روز (استفاده سنگین)، 13 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با سیستم عامل اندروید و iOS

سنسورها دقت مناسبی داره اما رابط کاربری خیلی جذاب نیست و کاستی هایی داره. اگه دنبال یک ساعت با صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، باتری نسبتا قوی، پشتیبانی از بیش از 100 حالت ورزشی و قابلیت هایی مثل ماشین حساب و کرنومتر میگردین، میتونین ساعت گلوریمی مدل M1 Pro رو جزو انتخاب های اصلیتون با بودجه تا 2 میلیون تومان قرار بدین.

بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

اگه قصد خرید یه ساعت هوشمند با صفحه نمایش امولد با ظاهر خوب، شارژدهی باتری بیش از دو هفته و کیفیت ساخت مناسب رو دارید، باید سراغ گزینه های پیشنهادی این بازه برید که نسبت به بازه قبلی حسگر ها دقت خوبی پیدا کردن و بیشتر روی بهبود عملکرد کار شده. امکانات خیلی زیادی به ساعت های این بازه اضافه نشده، ولی توی مواردی امکان مکالمه از طریق ساعت هوشمند هم اضافه شده که اگه این قابلیت براتون مهمه باید با کمی هزینه بیشتر سراغ گزینه های این بخش برید. GPS داخلی قوی تر برای رهگیری بهتر فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری و پیاده روی اضافه شده تا اطلاعات دقیق تری به شما نمایش داده بشه.

اکثر قابلیت ها و امکانات استفاده شده در ساعت ها از این بازه به بعد تغییر خاصی نمیکنن و بیشتر روی کیفیت ساخت بهتر بدنه و صفحه نمایش تمرکز شده و شما با هزینه بیشتر امکانات خیلی بیشتری به دست نمیارید و فقط حس بهتر از استفاده از ساعت و داستان های برندینگ رو میتونید داشته باشید.

3 مدل زیر جز بهترین ساعت های هوشمند زیر 3 میلیون تومان هستن:

  • ساعت هوشمند Amazfit Pop 2
  • ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS
  • ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks Pro

در ادامه، ویژگی های هر کدوم از این اسمارت واچ ها رو معرفی می کنیم تا بتونین بهترین ساعت هوشمند این بازه رو به تناسب بودجه و امکاناتی که در نظر دارین انتخاب کنین.

 

ساعت هوشمند Amazfit Pop 2

این ساعت امیزفیت، ظاهر جذابی داره که شما رو قطعا یاد اپل واچ ها میندازه؛ اما به گرونی اسمارت واچ های اپل نیست و با هزینه زیر 3 میلیون تومان، میتونین این ساعت رو بخرین. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی Zepp Active App میتونین هر کدوم از واچ فیس های متنوعی رو که دوست دارین، انتخاب کنین تا ظاهر ساعت، به چیزی که دوست دارین نزدیک بشه. نوع طراحی این ساعت در کنار نمایشگر 1.78 اینچی، امکان استفاده از این اسمارت واچ رو برای خانوم ها و آقایون فراهم میکنه و میتونین در باشگاه یا حتی موقعیت های رسمی روی دستتون ببندین و از جذابیت و شیک بودنش لذت ببرین.

ساعت هوشمند Amazfit Pop 2

مهمترین قابلیت های این ساعت هوشمند امیزفیت شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 59.4 گرم
  • ابعاد 51.7 × 38.8 × 13.2 میلی متر
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • نمایشگر 1.78 اینچی AMOLED با وضوح 448 در 368 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 350 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 10 روز (استفاده معمولی)
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و iOS

امیزفیت Pop 2، به خاطر پشتیبانی از بیش از 100 برنامه ورزشی مختلف، داشتن دستیار صوتی، امکان مکالمه از طریق بلوتوث و ضد آب بودن (پشتیبانی از گواهی IP68)، میتونه بهترین ساعت هوشمند مشابه اپل واچ ها باشه که فوق العاده مقرون به صرفه است.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS

برای افرادی که اهل استخر رفتن، طبیعت گردی و کوهنوردی هستن، خرید یک ساعت هوشمند که مقاومت بالایی در مقابل آب داشته باشه، اهمیت زیادی داره. این ساعت میبرو، به لطف پشتیبانی از گواهی 5ATM، میتونه تا عمق 50 متری آب دوام بیاره و یک گزینه عالی واسه استخر و گشت و گذار در طبیعت محسوب میشه. علاوه بر این قابلیت، ساعت Mibro GS مجهز به GPS هم هست که یک مزیت خاص نسبت به اغلب رقباش در این بازه قیمیتیه.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS

ویژگی های مهم این ساعت هوشمند شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 56.5 گرم
  • ابعاد 46.5 × 24.8 × 11.8 میلی متر
  • بدنه فلزی
  • دارای بند سیلیکونی
  • نمایشگر 1.43 اینچی امولد با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • فاقد قابلیت مکالمه
  • ظرفیت باتری برابر با 460 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 24 روز (استفاده معمولی)، 100 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و iOS

ساعت هوشمند میبرو GS شیائومی از بیش از 70 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می کنه و با داشتن سنسور اندازه گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون و همچنین، داشتن قابلیت گام شمار، یک ساعت خفن، اما ارزون واسه ورزشکارها هست.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks Pro

اگه دنبال یک اسمارت واچ با صفحه مستطیلی بزرگ میگردین که طراحیش شبیه اپل واچ ها باشه، این ساعت هوشمند برند کیسلکت میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. علیرغم بدنه آلومینیومی، وزن این ساعت حتی با بند هم بسیار سبکه و میتونین ساعت های طولانی ازش استفاده کنین، بدون اینکه روی دستتون احساس سنگینی داشته باشین. بند دو رنگ با طراحی جالب، ظاهر اسپورتی به اسمارت واچ Calling Watch Ks Pro داده که هم برای باشگاه مناسبه و هم برای استفاده های روزمره و به عنوان یه اکسسوری جذاب، استایل شما رو تکمیل میکنه.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks Pro

قابلیت های این ساعت هوشمند برند کیسلکت عبارتند از:

  • وزن 35.1 گرم
  • ابعاد 46 × 38 × 10.2 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی و مگنتی
  • نمایشگر 2.01 اینچی AMOLED با وضوح 502 در 410 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 300 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 3-4 روز (استفاده سنگین)، 6-7 روز (استفاده معمولی)
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و iOS

این اسمارت واچ، با پشتیبانی از گواهی IP68 (مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه) و 100 حالت ورزشی متنوع و داشتن سنسورهای گام شمار، سنجش ضربان قلب و اندازه گیری اکسیژن خون، بهترین ساعت هوشمند برای ورزشکارایی هست که دنبال گزینه های ارزون ولی با کیفیت میگردن.

بهترین ساعت هوشمند تا 4 میلیون تومان

افزایش 1 میلیون تومانی بودجه خرید ساعت هوشمند نسبت به بازه قیمتی قبلی، شما رو به سمت مدل هایی میبره که به قابلیت های جدیدی مثل GPS یا NFC و سنسورهای فشار سنج، تشخیص حرکت، ارتفاع سنج و قطب نما مجهز هستند. ظرفیت باتری و کیفیت نمایشگر در مدل های این بازه، افزایش چندان زیادی نداره؛ اما میتونین مدل هایی رو در بازه قیمتی تا 4 میلیون پیدا کنین که نه تنها در اعلان ها، بلکه در بخش منو و سیستم عامل هم از زبان فارسی پشتیبانی می کنن. اگه دنبال بهترین ساعت هوشمند در این بازه قیمتی هستید، 3 مدل زیر، قابلیت های خوبی رو در اختیارتون قرار میدن:

  • ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS Pro
  • ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Kr2
  • ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks2

در ادامه، این 3 مدل اسمارت واچ جذاب رو بررسی میکنیم.

 

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS Pro

ساعت هوشمند میبرو GS یکی از گزینه های پیشنهادی ما توی بازه ساعت های اقتصادی بود که یه بدنه مقاوم و اسپرت رو با قیمت مناسبی و امکانات متنوع در اختیار شما میذاشت. ساعت Mibro GS Pro نسخه بهینه تر، گرون قیمت تر و به روزتر این ساعته که به تازگی با قیمت حدودی 3 میلیون تومان توی بازار ایران موجود شده. بدنه از استیل ضد زنگ ساخته شده که کیفیت ساخت خوب و حس مناسبی رو به این محصول میده، ولی با توجه به نوع طراحی و همچنین متریال به کار رفته با داشتن وزن حدودی 58 گرمی مقداری سنگینه. یه بند پارچه ای شبیه به بندهای جدید اپل واچ توی پک قرار داره که هم ظاهر جالبی به این محصول میده و هم حدود 10 گرم سبک تره. روشنایی بالای صفحه نمایش در کنار سنسور حسگر نور محیطی باعث میشه این محصول در اکثر شرایط نوری تجربه خوبی رو در اختیار شما بزاره.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro GS Pro

ویژگی های چشمگیر این ساعت هوشمند شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 58 گرمی
  • ابعاد 46.5 × 46.5 × 11.8 میلی متر
  • بدنه از جنس استیل ضد زنگ، فیبر شیشه و پلی آمید
  • دارای بند سیلیکونی و پارچه ای با قفل سکگی و چسبی
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در منو، پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 460 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 20 روز (استفاده معمولی)، 60 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید و iOS

این ساعت هوشمند، دارای 105 حالت ورزشی مختلفه و مجهز به سنسورهای سلامتی (ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، پایش سلامت زنان و پایش خواب)، گام شمار، سنسور تشخیص حرکت 9 جهته و هشدار بیدار باش هست و یکی از بهترین اسمارت واچ ها در بازه قیمتی تا 4 میلیون تومانه.

 

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Kr2

یک اسمارت واچ صفحه گرد جذاب با ظاهر اسپورت و بند دو رنگ خاص، بهترین توصیف برای ساعت Calling Watch Kr2 هست. این ساعت هوشمند برند کیسلکت، مجهز به یک نمایشگر 1.43 اینچی با روشنایی 1000 نیتیه و کارایی خیلی خوبی در محیط های باز و زیر نور آفتاب داره. دقت سنسورهای بیومتریک پیشرفته این ساعت هوشمند نسبت به رقبای هم قیمتش بیشتره و برای کسایی که دنبال یک اسمارت واچ با سنسورهای دقیق میگردن، گزینه خیلی مناسبیه.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Kr2

قابلیت های مهم این ساعت هوشمند شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 58 گرم
  • ابعاد 46.4 × 46.4 × 11.65 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی با قفل مگنتی
  • مجهز به پردازنده دو هسته ای Nordic nRF52832
  • حافظه داخلی 4 گیگابایت
  • مجهز به NFC
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در منو، پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 360 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با سیستم عامل اندروید 6 به بالا

این اسمارت واچ، فقط یک ساعت ورزشی ساده نیست و شما میتونین باهاش تماس بگیرین، سابقه تماس هاتون رو ببینین، بازی کنین، روند ورزشتون رو در طی یک بازه زمانی ردگیری کنین و به صورت 24 ساعته، روی روند خواب، ضربان قلب و اکسیژن خونتون نظارت داشته باشین. همین ویژگی ها، Calling Watch Kr2 رو به یکی از مدل های جذاب فهرست بهترین ساعت های هوشمند تبدیل میکنن.

 

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks2

تصور کنین که ساعت هوشمند شما جزو ساعت های نسبتا ارزون قیمت باشه، اما از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی کنه و بتونین با استفاده از قابلیت های این دستیار صوتی، کارهای مختلفی رو با ساعتتون انجام بدین. Calling Watch Ks2 دقیقا همین قابلیت رو در اختیارتون میذاره؛ البته فقط همین قابلیت نیست و با سنسورهای سلامتی، به صورت 24 ساعته وضعیت تنفس و ضربان قلب شما رو پایش میکنه. علاوه بر این، با 100 حالت ورزشی مختلفی که در اختیارتون میذاره، میتونین به عنوان یک ساعت خفن واسه باشگاه، ازش استفاده کنین.

ساعت هوشمند کیسلکت مدل Calling Watch Ks2

ویژگی های ساعت هوشمند مدل Calling Watch Ks2 عبارتند از:

  • وزن 51.4 گرم
  • ابعاد 50.2 × 37.4 × 10.6 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی با قفل مگنتی
  • نمایشگر 2.01 اینچی AMOLED با وضوح 502 در 410 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 300 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 9 روز (استفاده معمولی)، 40 روز (حالت Clock Mode)
  • سازگار با اندروید 6 و بالاتر و 9 iOS و بالاتر

روشنایی 1000 نیتی نمایشگر این ساعت، یه مزیت مهم برای طبیعت گردان و افرادیه که در محیط های باز از ساعت های هوشمند استفاده می کنن. در کنار این قابلیت، نمایشگر این اسمارت واچ از نوع همیشه روشن هست و شما میتونین فقط با تکون دادن دستتون، جزئیات نمایشگر رو ببینین.

بهترین ساعت هوشمند تا 5 میلیون تومان

کیفیت ساخت عالی و امکانات زیاد، ویژگی های ساعت های این بازه است. البته شیائومی همچنان با عرضه ساعت های خوش ساخت و مقرون به صرفه توی این بازه قیمت حرف های زیادی برای گفتن داره و چند تا از گزینه های پرفروش و جذاب رو میتونید توی این بازه پیدا کنید که امکانات و حسگر های ساعت های هوشمند ارزون تر رو با یه بدنه با کیفیت ساخت بالا و مقاوم و صفحه نمایش با حاشیه کم و زیبا ترکیب کرده و یه محصول به معنای کلمه تمام و کمال بهتون تحویل داده. البته با نوسان نرخ ارز، باز هم ساعت‌های خفن این بازه به بازه‌های بالاتر منتقل شدن و از بین فهرست بهترین ساعت های هوشمند زیر 5 میلیون، تنها یک مدل از برند امیزفیت ارزش خرید خوبی نسبت به رقبا داره که در ادامه ویژگی هاش رو بررسی میکنیم.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR Mini

این مدل ساعت امیزفیت برای افرادی که دنبال ساعت های هوشمند صفحه گرد هستن و کیفیت نمایشگر ساعت براشون اهمیت زیادی داره، یک گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه است. پشتیبانی از GPS و گواهی ضد آب 5ATM (مقاومت تا عمق 50 متری آب) در این ساعت، دو مزیت جذاب برای طبیعت گردان محسوب میشن. علاوه بر این، باتری این ساعت در استفاده های زیاد و روشن بودن تمام سنسورها هم، تا 7 روز کامل بهتون جواب میده و شما رو از دردسر شارژ مداوم خلاص میکنه.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR Mini

قابلیت های مهم این مدل ساعت شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 32 گرم
  • ابعاد 42.83 × 42.83 × 9.25 میلی متر
  • بدنه از جنس استیل ضد زنگ و پلاستیک
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی
  • نمایشگر 1.28 اینچی AMOLED با وضوح 416 در 416 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ظرفیت باتری برابر با 280 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با سیستم عامل اندروید 7 به بالا و 12 iOS به بالا

پشتیبانی از 126 حالت ورزشی متنوع در کنار داشتن شتاب سنج، سنسورهای ژئومغناطیس و سنجش نور محیطی و امکان پایش 24 ساعته سلامت بدن، این ساعت امیزفیت رو به بهترین ساعت هوشمند در بازه قیمتی تا 5 میلیون تومان تبدیل کرده که ارزش خرید بالایی در مقایسه با رقبا داره.

 

بهترین ساعت هوشمند تا 6 میلیون تومان

شیائومی با استفاده از زیر برندهای متنوع خودش تونسته هم توی بازار ساعت های هوشمند اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشه و هم در بازه ساعت های هوشمند رده بالا میدون رو به رقبای سامسونگی و هواوی خودش نبازه. اکثر سنسور ها و حسگر های ساعت های هوشمند، به نستب بازه های اقتصادی از لحاظ تنوع عملکرد و قابلیت ها تغییری توشون ایجاد نشده و فقط سنسورهای دقیق تر و با کیفیت تری رو میبینیم که باعث میشن در کنار صفحه نمایش های با جزئیات تر، شارژدهی باتری موقع استفاده کاهش پیدا کنه. البته خرید یه ساعت هوشمند در کنار قابلیت ها و امکانات، بیشتر یه اکسسوری ظاهری به حساب میاد و شرکت ها با افزایش قیمت ها به سمت زیباتر کردن ظاهر و استفاده از متریال بهتر، طراحی خوش ساخت تر و مقاوم تر برای ساعت ها روی میارن و از لحاظ کیفیت ساخت شما رو کاملا راضی میکنن.

در ادامه، معرفی بهترین ساعت های هوشمند زیر 6 میلیون رو با 4 مدل خفن و جذاب از برندهای سامسونگ و شیائومی پیش میبریم:

  • ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4
  • ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 Active
  • ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2
  • ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 2

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

اگه طرفدار برند سامسونگ هستید و میخواید تجربه راحت تری از اتصال ساعت به گوشی داشته باشید، برای خرید یه ساعت نسبتا قدیمی 40 میلی متری سامسونگ حدود 6 میلیون هزینه کنید. البته سایز 44 میلیمتری این ساعت هم موجوده که در حال حاضر حدودی یکی دو تومن گرونتره. با اینکه این ساعت سامسونگ مقداری قدیمی شده ولی هنوز به نسبت، عملکرد قابل قبولی ارائه میده. بدنه آلومینیومی گرد و بند سیلیکونی با وزن کلی ۳۰ گرمی باعث میشه خیلی راحت بتونید روزها این ساعت رو دستتون کنید. طراحی تخت و خوش ساخت بدنه حس خوبی رو موقع استفاده به شما میده و دو دکمه فیزیکی کنار ساعت استفاده از منو ها رو راحت تر میکنن. صفحه نمایش ۱.۴ اینچی سوپر امولد با تراکم پیکسلی ۳۳۰ جزئیات خیلی زیادی رو به نمایش میذاره و توی نور زیاد و کم هم به راحتی و بدون مشکل میتونید ازش استفاده کنید. گوریلا گلس DX+ هم تا حدودی از خط و خش افتادن روی صفحه نمایش جلوگیری میکنه. امکان صفحه نمایش همیشه روشن هم روی این صفحه نمایش وجود داره. باتری ۳۶۱ میلی متری یکی از نقاط ضعف این ساعت به حساب میاد و توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ میده که اگه خیلی بهش فشار نیارید تا یک و روز نیم هم میتونید ازش استفاده کنید.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4

قابلیت های مهم این ساعت هوشمندسامسونگ عبارتند از:

  • ابعاد 40.4 × 39.3 × 9.8 میلی متر
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • مجهز به پردازنده دو هسته ای Exynos W920
  • دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت رم
  • نمایشگر 1.2 اینچی Circular Super AMOLED با وضوح 396 در 396 پیکسل
  • مجهز به GPS و NFC
  • ظرفیت باتری برابر با 247 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید 6 و بالاتر

این اسمارت واچ سامسونگ از فناوری شارژ سریع بی سیم پشتیبانی می کنه و بهترین ساعت هوشمند برای افرادیه که دنبال ساعت های برند با قیمت نسبتا منطقی میگردن.

مشاهده ویدئو بررسی ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ

 

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 Active

اگه دنبال یک ساعت هوشمند با امکانات متنوع ورزشی میگردین؛ اما گوشیتون قدیمی هست، نگران نباشین. ساعت شیائومی واچ S1 اکتیو از اندروید 6 به بالا پشتیبانی می کنه و به راحتی به گوشی هایی که از نسخه های اندروید 6 تا 9 استفاده می کنن، متصل میشه. 117 حالت ورزشی مختلفی که توسط این ساعت پشتیبانی میشه، دامنه انتخاب وسیعی رو برای ورزش های داخل و بیرون از باشگاه در اختیارتون قرار میده. علاوه بر این، شما میتوین اعلان های گوشی و تقویمتون رو روی این ساعت دریافت کنین و با استفاده های معمولی، تا 12 روز ازش استفاده کنین و نیازی به شارژ کردنش نداشته باشین.

ساعت هوشمند Xiaomi Watch S1 Active

ویژگی های مهم این ساعت شیائومی عبارتند از:

  • وزن 36 گرم
  • ابعاد 47.3 × 46.5 × 11 میلی متر
  • بدنه از جنس پلیمر
  • نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED با وضوح 466 در 466 پیکسل
  • مجهز به GPS و NFC
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 470 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 12 روز (استفاده معمولی)، 24 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 6 و بالاتر و 10.0 iOS و بالاتر

این ساعت هوشمند شیائومی، به قطب نما و GPS مجهزه و برای افرادی که به گشت و گذار در طبیعت علاقمند هستند، یک گزینه ایده آل محسوب میشه و با توجه به سایر امکانتش، ارزش خرید بالایی داره. 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

این اسمارت واچ امیزفیت، از یک باتری قدرتمند استفاده میکنه که با وجود استفاده های سنگین و روشن بودن تمام سنسورها، حدود 6.5 تا 7 روز بهتون جواب میده. صفحه گرد، بند ضخیم و ظاهر کلاسیک، سه ویژگی مهم ساعت امیزفیت GTR 2 هستند که میتونن استایل های اسپورت و روزمره شما رو تکمیل کنن و یک ظاهر شیک و جذاب بهتون بدن. شاید واستون جالب باشه که میتونین صفحه نمایش ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2 رو قفل کنین تا داده های شخصیتون مثل وضعیت سلامتی یا اعلان های پیامتون در اختیار بقیه قرار نگیره.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 2

قابلیت های متنوع ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit GTR 2 عبارتند از:

  • وزن 31.5 گرم
  • ابعاد 46.4 × 46.4 × 10.7 میلی متر
  • بدنه از جنس آلیاژ آلومینیوم
  • نمایشگر 1.39 اینچی AMOLED با وضوح 454 در 454 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 471 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 11 روز (استفاده معمولی)، 6.5 روز (استفاده سنگین)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 5 و بالاتر و 10.0 iOS و بالاتر

این ساعت هوشمند شیائومی، مجموعه کاملی از سنسورهای مختلف مثل حسگرهای اندازه گیری اکسیژن خون و سنجش ضربان قلب، ژیروسکوپ، حسگر ژئومغناطیسی 3 محوره، سنسور فشار هوا، شتاب سنج و حسگر نور محیط رو داره و برای باشگاه، طبیعت گردی و هر کاربرد دیگه ای که در نظر دارین، یک گزینه عالیه.

 

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 2

یک اسپیکر قوی در کنار 3 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره حدود 600 موزیک مختلف، اسمارت امیزفیت مدل GTS 2 رو به بهترین ساعت هوشمند مناسب باشگاه، دانشگاه و هر محیطی که دوست دارین با وسیله ای به غیر از گوشیتون، آهنگ گوش کنین، تبدیل میکنن. طراحی مستطیلی و محکم قاب این ساعت و اندازه مناسب نمایشگرش، دقیقا همون چیزایی هستند که میتونن نظر کاربرای سخت پسند رو که دنبال یک ساعت هوشمند مقاوم و خوش دست میگردن، عوض کنن.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 2

ویژگی های مهم ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTS 2 شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 24.7 گرم
  • ابعاد 42.8 × 35.6 × 9.7 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم و پلاستیک
  • مجهز به GPS
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • نمایشگر 1.65 اینچی AMOLED با وضوح 442 در 348 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 246 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 6 روز (استفاده معمولی)، 3 روز (استفاده زیاد)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 5 و بالاتر و 10.0 iOS و بالاتر

اگه اهل طبیعت گردی، کوهنوردی و پیاده روی در خارج از شهر باشین، به لطف بهره مندی این ساعت از GPS، میتونین کل مسیرتون رو کنترل کنین و خیالتون از بابت طی کردن مسیر درست راحت باشه. این قابلیت در کنار بهره مندی از 90 حالت ورزشی مختلف و حسگرهای مختلف سلامتی، گام شمار و کالری شمار، امیزفیت مدل GTS 2 رو به بهترین ساعت هوشمند با کاربردهای وسیع تبدیل میکنن.

بهترین ساعت هوشمند تا 7 میلیون تومان

در این بازه قیمتی، هم به دلیل تغییر موجودی بعضی گزینه ها و هم به خاطر قیمت ها خیلی گزینه های جذاب و زیادی پیدا نمیشن و برای خرید ساعت های هوشمند پرچمدار بهتر سراغ گزینه های بازه های بعدی برید. شرکت شیائومی هم با استفاده از سنسور های متنوع، قابلیت تماس از طریق ساعت، نمایشگرهای با کیفیت و پر نور و کیفیت ساخت بالای بدنه که از آلیاژ های آلومینیوم مقاوم و با کیفیت استفاده میکنه، در کنار یه باتری با شارژدهی بالا که ساعت های برند های دیگه رو شرمنده میکنه، هنوز یه گزینه خیلی عالی برای کاربران به حساب میاد که توی یه ساعت هوشمند علاوه بر امکانات متنوع، شارژدهی هم براشون مهمه و قصد ندارند هر روز ساعتشون رو شارژ کنند.

 

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

شیائومی با طراحی این ساعت هوشمند، یکی از بهترین اسمارت واچ ها رو برای افرادی که به ساعت های کلاسیک علاقه دارن، روانه بازار کرد. جنس شیشه روی نمایشگر این ساعت از مواد معدنی با کیفیت ساخته شده که مقاومت بالایی در مقابل خط و خش و ضربه دارن. از طرفی، بدنه آلومینیومی این ساعت هم، خیالتون رو از بابت ضد ضربه بودنش راحت میکنه؛ بدنه ای که نه تنها مقاوم و محکم هست، بلکه ضخامت کمی هم داره و به خوبی روی دستتون میشینه. این ساعت امیزفیت، مجهز به سیستم عامل Zepp OS هست و میتونین اونو به راحتی با برنامه های Google Fit و Apple Health به راحتی مرتبط کنین و داده های سلامتی و روند فعالیت های بدنیتون رو با قابلیت های این برنامه ها تحت کنترل داشته باشین.

ساعت هوشمند شیائومی Amazfit GTR 3 Pro

قابلیت ها و ویژگی های مهم این ساعت هوشمند شیائومی عبارتند از:

  • وزن 32 گرم (بدون بند)
  • ابعاد 46 × 46 × 10.7 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی/ چرمی با قفل سکگی ساده
  • نمایشگر 1.45 اینچی AMOLED با وضوح 480 در 480 پیکسل
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 450 میلی آمپر ساعت
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • شارژدهی باتری 6 روز (استفاده سنگین)، 12 روز (استفاده معمولی)، 30 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 7 و بالاتر و 12 iOS و بالاتر

علاوه بر قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری این ساعت مثل پشتیبانی از 150 حالت ورزشی مختلف، قابلیت مکالمه و سنسورهای سلامتی، روی بدنه این ساعت، 2 دکمه فیزیکی طراحی شده که بهتون اجازه میده بین گزینه ها و امکانات این ساعت، راحت تر جابجا بشین. این ویژگی برای افرادی که دنبال ساعت هایی با طراحی کاربر پسند باشن، میتونه یک مزیت به حساب بیاد و ارزش خرید این ساعت رو افزایش بده.

بهترین ساعت هوشمند تا 9 میلیون تومان

اپل و سامسونگ به خاطر امتیاز برندینگشون بازه سود خیلی بالاتری نسبت به شرکت های چینی در نظر میگیرند و به خاطر همین موضوع از این بازه به بعد ساعت های این دو برند رو خیلی بیشتر مشاهده میکنید. سنسور های جدید مثل حسگرهای دما و اندازه گیری مقدار چربی و آب بدن برای اولین بار در این ساعت ها استفاده میشه و احتمالا به زودی این قابلیت ها به ساعت های اقتصادی تر هم اضافه میشه ولی اگه دوست دارید جدیدترین و جالب ترین امکانات و قابلیت های حوزه سلامتی و ورزشی رو داشته باشید باید سراغ گزینه های گرون قیمت این برند ها برید. البته کیفیت ساخت بالای بدنه و صفحه نمایش که از بهترین متریال های موجود استفاده میکنن، حس خیلی خوبی موقع استفاده از این ساعت ها به شما میده. دو گزینه سامسونگ و شیائومی ما برای بهترین ساعت هوشمند زیر 9 میلیون، مدل‌های زیر هستن:

  • ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6
  • ساعت هوشمند Amazfit GTS 4

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

زمانی که صحبت از ساعت های هوشمند پرچمدار به میان میاد، گلکسی واچ 6 سامسونگ یکی از مدل هایی که به جرات میتونیم ازش به عنوان بهترین ساعت هوشمند برای صاحبان دستگاه های اندرویدی یاد کنیم. این ساعت، بدنه مقاومی داره و از گواهی نظامی MIL-STD-810H (یکی از معتبرترین و سخت گیرانه ترین استانداردهای حفاظتی دستگاه های الکترونیکی) پشتیبانی میکنه و یک گزینه عالی واسه هر کاربرد سنگینی که فکرش رو بکنین، محسوب میشه. بخش رویی نمایشگر این ساعت با کریستال سافایر (نوعی شیشه ترکیب شده با یاقوت کبود) محافظت میشه و مقاومت بالایی در مقابل خط و خش داره.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

مهمترین ویژگی های این ساعت هوشمند سامسونگ شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 33.3 گرم
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی با قفل سکگی ساده
  • مجهز به پردازنده دو هسته ای Exynos W920 با فرکانس 1.4 GHz
  • دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 2 گیگابایت رم
  • مجهز به GPS و NFC
  • نمایشگر 1.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 480 در 480 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در منو، پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 425 میلی آمپر ساعت
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 10 و بالاتر

مجهز بودن این ساعت به سنسور BioActive سامسونگ (شامل مجموعه سنسورهای تحلیل آمپدانس بیوالکتریک، سنجش ضربان قلب اپتیکال و تحلیل الکتریکی قلب) و همچنین، سازگاری با شارژ بی‌ سیم Qi با توان 10 وات، گلکسی واچ 6 رو در صدر فهرست بهترین ساعت های هوشمند پرچمدار زیر 10 میلیون قرار میدن.


ساعت هوشمند Amazfit GTS 4

این اسمارت واچ امیزفیت، از یک پنل با کیفیت، بزرگ و همیشه روشن استفاده میکنه که با شیشه حرارت دیده محافظت میشه و در کنار فریم آلومینیومی، بدنه ای با مقاومت بالا رو تشکیل میدن. کارایی باتری Amazfit GTS 4 نسبت به نمایشگری که داره، تقریبا منطقیه و شما با استفاده های زیاد (بدون روشن بودن GPS) میتونین حدود 4 روز روی شارژدهیش حساب باز کنین. علاوه بر حسگرهای سلامتی و پایش خواب و سلامت زنان که تقریبا اغلب مدل های این بازه قیمتی ازشون استفاده میکنن، این ساعت توانایی پایش وضعیت تغذیه و خواب نوزاد رو هم داره که یک مزیت عالی برای مادران به حساب میاد و میتونن وضعیت سلامتی نوزادتون رو به راحتی زیر نظر داشته باشن.

ساعت هوشمند Amazfit GTS 4

قابلیت های متنوع این ساعت هوشمند امیزفیت شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 27 گرم
  • ابعاد 42.7 × 36.5 × 9.9 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی
  • مجهز به GPS و قابلیت اتصال از طریق وای فای
  • نمایشگر 1.75 اینچی AMOLED با وضوح 450 در 390 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 300 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 16 روز (استفاده معمولی)، 8 روز (حالت استندبای)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 7 به بالا و 12 iOS به بالا

این ساعت هوشمند امیزفیت از سیستم‌عامل Zepp OS 2.0 استفاده می کنه و با اتصال به اپلیکیشن Zepp میتونین واچ فیس های مختلف این ساعت رو انتخاب کنین یا هر کدوم از سنسورهایی که خواستین رو فعال کنین.

بهترین ساعت هوشمند تا 15 میلیون تومان

اختلاف قیمتی این بازه با بازه های قبلی نسبتا زیاده و شما با هزینه خرید یه گوشی میان رده اندرویدی میتونید سراغ خرید پرچمدارهای دنیای ساعت های هوشمند برید که بیشتر گزینه های شرکت اپل و سامسونگ رو شامل میشه. GPS های دقیق و قوی و چندگانه که در محل هایی که گوشی شما هم دسترسی درستی به GPS نداره، میتونه شما رو راهنمایی کنه. ساعت های این بازه بهترین و دقیق ترین حسگرهای سلامتی که اطلاعات بسیار دقیق و نزدیک به گزارش های پزشکی به شما میدن، کیفیت ساخت و متریال عالی که از مقاوم ترین و بهترین مواد ساخته شده تا بتونید به راحتی فعالیت های ورزشی خودتون رو بدون نگرانی انجام بدید و صفحه نمایش های بزرگ و با حاشیه بسیار کم جز امکانات ساعت های هوشمند این بازه به حساب میاد.

بهترین ساعت هوشمند زیر 15 میلیون، دو مدل از اسمارت واچ های سامسونگ و اپل رو در برمی‌گیره:

  • ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic
  • ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023

 

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

اگه به گلکسی واچ ها علاقه دارین، اما از طرفی دوست دارین که ساعتتون در عین هوشمند بودن، طراحی کلاسیک و نوستالژی داشته باشه، میتونین نسخه کلاسیک گلکسی واچ 6 رو انتخاب کنین. کار با رابط کاربری One UI Watch 5 در این ساعت هوشمن سامسونگ، حس خیلی خوبی داره و با یک رابط کاربری روان و جذاب روبرو میشین. بخشی از این کارایی روان گلکسی واچ 6 کلاسیک، به پردازنده Exynos W930 مربوط میشه که از 2 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز تشکیل شده.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 Classic

ویژگی های چشمگیر این ساعت هوشمند سامسونگ عبارتند از:

  • وزن 59 گرم
  • ابعاد 46.5 × 46.5 × 10.9 میلی متر
  • بدنه از جنس استیل ضد زنگ
  • مجهز به پردازنده دو هسته ای Exynos W920 با فرکانس 1.4 GHz
  • دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 2 گیگابایت رم
  • نمایشگر 1.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 480 در 480 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در منو، پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 425 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری تا 40 ساعت (در حالت AOD Off)، تا 30 ساعت (در حالت AOD On)
  • سازگار با دستگاه های دارای اندروید 10 و بالاتر

گلکسی واچ 6 کلاسیک، مثل نسخه معمولی از فرامین صوتی پشتیبانی می کنه و مجهز به سنسور BioActive سامسونگ، حسگرهای دما، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب، فشار خون، و سنسورهای ژئو مغناطیس و ژیروسکوپه.


ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023

این اپل واچ برای اون دسته از افرادی که دوست دارن یک اسمارت واچ اپل بخرن؛ اما محدودیت بودجه دارن، گزینه مقرون به صرفه و با ارزش خرید خیلی خوبیه. اپل واچ SE نسل 3، از پردازنده Apple S8 استفاده می کنه و میتونین با استفاده از فرامین صوتی سیری، با بخش های مختلف این اسمارت واچ کار کنین. یکی از ویژگی های جذاب این ساعت در بخش حسگرهای سلامتی، هشدار ضربان نامنظم قلب هست که در کنار حسگرهای تشخیص سقوط و تصادف و همچنین، قابلیت Emergency SOS (تماس اضطراری از طریق ارتباطات ماهواره ای) میتونن نجات بخش شما در شرایط خاص و اضطراری باشن.

ساعت هوشمند Apple Watch SE 2023

قابلیت های متنوع این اپل واچ عبارتند از:

  • وزن 33 گرم
  • ابعاد 44 × 38 × 10.7 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی
  • مجهز به پردازنده Apple S8
  • دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 1 گیگابایت رم
  • نمایشگر 1.78 اینچی Retina LTPO OLED با وضوح 448 در 368 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 296 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 18 ساعت
  • سازگار با دستگاه های دارای 17 iOS و بالاتر (گوشی آیفون XS به بالا)

این اپل واچ از دو قابلیت مکالمه مستقیم (سیم کارت eSIM) و مکالمه از طریق بلوتوث پشتیبانی می کنه و میتونین به لطف میکروفون و اسپیکر قوی که داره، به راحتی تماس بگیرین یا به تماس های گوشیتون جواب بدین.

 

بهترین ساعت هوشمند 15 میلیون تومان به بالا

خوره های آی تی یا آدم های پولداری که دنبال جدیدترین و به روزترین ساعت های هوشمند هستن و دوست دارن علاوه بر ست کردن رنگ ساعت هوشمند با ماشین و گوشی های گرون قیمت هر از گاهی از امکانات ورزشی و سلامتی ساعت هوشمند خودشون استفاده کنن مخاطب این بازه قیمتی هستن! البته به دور از شوخی اگه شما قصد خرید جدیدترین ساعت های هوشمند اپل رو داشته باشید باید هزینه خیلی زیادی رو در نظر داشته باشید و تقریبا توی این بازه فقط میتونید سراغ همین برند برید و یا سراغ ساعت های گارمین که بیشتر برای فعالیت های ورزشی سخت و کوهنوردی ساخت شدن. به خاطر همین موضوع و رقابت کمتر توی این بازه خیلی قابلیت های جدید و قابل توجهی به این ساعت ها اضافه نمیشه و بیشتر بهبود و بهینه کردن نسخه های قبلی مد نظره. سنسورهای جدید و جالب مثل تشخیص تصادف هم فقط توی این بازه میتونید بهشون دسترسی داشته باشید و شاید در سال های آینده به ساعت های اقتصادی تر هم اضافه بشه. شارژدهی باتری هم هنوز ضعیف و کمه و اگه استفاده زیادی از امکانات و حسگرهای ساعت داشته باشید باید هر روز ساعت رو به شارژ بزنید.

دو اپل واچ جدید تو این بازه قرار دارن که ارزش خریدشون نسبت به مدل‌های دیگه بیشتره:

  • ساعت هوشمند Apple Watch Series 9
  • ساعت هوشمند 2 Apple Watch Ultra

 

ساعت هوشمند Apple Watch Series 9

اگه محدودیت بودجه نداشته باشین، این اپل واچ یه گزینه تقریبا همه چی تمومه که از ویژگی های پیشرفته مثل نوار قلب پشتیبانی می کنه و برای پایش سلامتی چه برای ورزش کردن و چه در طول روز، یک انتخاب خیلی خوبه. روشنایی 2000 نیتی این نمایشگر، خیالتون رو از بابت مشاهده دقیق و بدون دردسر صفحه ساعت در فضای باز راحت میکنه. علاوه بر این، پنل نمایشگر اپل واچ سری 9 با شیشه‌ تقویت شده Ion-X محافظت میشه که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش داره و در کنار فریم آلومینیومی و بخش پشتی که از سافایر و سرامیک ساخته شده، یک بدنه بسیار محکم رو برای Apple Watch Series 9 ایجاد میکنن.

ساعت هوشمند Apple Watch Series 9

مهمترین ویژگی های این ساعت هوشمند اپل عبارتند از:

  • وزن 39 گرم
  • ابعاد 45 × 38 × 10.7 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی
  • مجهز به پردازنده Apple S9
  • دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 1 گیگابایت رم
  • نمایشگر 1.9 اینچی Retina LTPO OLED با وضوح 484 در 396 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 308 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 18 ساعت (استفاده معمولی)، 36 ساعت (حالت کم مصرف)
  • سازگار با دستگاه های دارای 17 iOS و بالاتر

این اپل واچ از دو گواهی برای مقاومت در برابر گرد و غبار (گواهی IP6X) و فشار آب تا عمق 50 متری (5ATM) پشتیبانی میکنه و اگه اهل ورزش های آبی باشین یا بخواین توی باشگاه بی دردسر با ساعتتون کار کنین، بهترین ساعت هوشمند در این بازه قیمتیه که میتونین تهیه کنین.


ساعت هوشمند 2 Apple Watch Ultra

لقب گل سرسبد فهرست بهترین ساعت های هوشمند به اپل واچ اولترا 2 تعلق میگیره؛ اسمارت واچی که همه امکاناتی که انتظار دارین رو در اختیارتون میذاره و برای صاحبان آیفون ها که محدودیت بودجه ندارن، یک گزینه عالی محسوب میشه. اپل واچ اولترا 2 در کنار پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD 810H، گواهی EN13319 داره و در شیرجه داخل آب تا عمق 40 متری، هیچ آسیبی نمیبینه. بخش روی نمایشگر این ساعت با سافایر محافظت میشه و جنس قسمت پشت بدنه از ترکیب سافایر و سرامیکه که در کنار فریم تیتانیومی، یک بدنه بسیار مقاوم رو برای اپل واچ اولترا 2 به ارمغان میارن.

ساعت هوشمند 2 Apple Watch Ultra

قابلیت های متنوع این اسمارت واچ اپل شامل موارد زیر میشه:

  • وزن 61.4 گرم
  • ابعاد 49 × 44 × 14.4 میلی متر
  • بدنه از جنس آلومینیوم
  • دارای بند سیلیکونی
  • مجهز به پردازنده Apple S9
  • دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • نمایشگر 1.92 اینچی Retina LTPO OLED با وضوح 502 در 410 پیکسل
  • پشتیبانی از زبان فارسی در پیام ها و اعلان ها
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • ظرفیت باتری برابر با 564 میلی آمپر ساعت
  • شارژدهی باتری 36 ساعت (استفاده معمولی)، 72 ساعت (حالت کم مصرف)
  • سازگار با دستگاه های دارای 16.1 iOS و بالاتر

اپل واچ اولترا 2 بهترین ساعت هوشمند برای طبیعت گردی و کوهنوردیه، چون از یک نمایشگر با روشنایی 3000 نیتی استفاده میکنه، مجهز به حسگرهای فشارسنج هوا، قطب نما و ارتفاع سنجه، قابلیت تشخیص از ارتفا داره و میتونه وضعیت آب و هوا رو با دقت زیادی بهتون نمایش بده. علاوه بر این، قابلیت Emergency SOS این ساعت، خیالتون رو از بابت دریافت کمک در مواقع اضطراری راحت میکنه و میتونین به کمک ارتباطات ماهواره ای اپل، پیام ارسال کنین یا تماس بگیرین و درخواست کمک کنین.

 

جمع بندی

همونجوری که تو راهنمای خرید ساعت هوشمند موبونیوز دیدید، انتخاب های زیادی برای خرید بهترین ساعت هوشمند و اسمارت واچ تو بازه های قیمتی مختلف وجود داره و این انتخاب ها هر روز با معرفی و عرضه مدل های جدید، داره هر روز بیشتر و بیشتر میشه. سعی کردیم تو این مقاله، نکاتی رو گه در انتخاب بهترین مدل ساعت هوشمند به کار میاید رو در موردش صحبت کنیم. قطعا تو بخش معرفی مدل های منتخب، بعضی مدل ها یا حا مونده باشن یا نظر شما برای ارزش خرید متفاوت باشه پس ممنون میشیم تو بخش نظرات، تجربیاتتون از خرید و استفاده از ساعت هوشمند رو بیان کنید تا بقیه افرادی که قصد خرید دارن، با خوندن نظرات تصمیم بهتری رو بگیرن و تو آپدیت های بعدی مقاله از این نظرات استفاده کنیم. اگه از این سبک راهنماهای خرید جامع هم خوشتون میاد، میتونید به مقالات زیر هم سر بزنید:

 

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث هر بازه قیمتی

راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 4 هفته پیش
تعداد نظرات : 239
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Glvsid

سلام

۱۴ تیر ۱۴۰۳
Ali Sharifian

خسته نباشید
ببخشید بین گلوریمی m2 pro و گلوریمی m2 max از لحاظ امکانات کدوم بهتره؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
ممنون از مقاله خوبتون

۱۲ تیر ۱۴۰۳
About

سلام خسته نباشید لطفاً مقاله را بروز رسانی کنید.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳