بررسی مشخصات Redmi Note 12 Pro 5G شیائومی

سری ردمی نوت شیائومی همیشه جز پرفروش ترین گوشی های این کمپانی خصوصا تو بازار ایران بودن. سری ردمی نوت 11 تا الان فروش خوبی داشتن و همچنان هم گوشی های این سری خصوصا ردمی نوت 11 فروش خوبی دارن. اما بعد معرفی سری ردمی نوت 12 شیائومی تو اوایل آبان 1401، همه منتظرن ببینن که گوشی های نسل جدید چند مرد حلاجن چون روی کاغذ که قیمت دلاری مناسب و مشخصات خیلی جذابی دارن. به عنوان استارت بررسی های این سری، تو این مقاله رفتیم سراغ بررسی زودتر از موعد ردمی نوت 12 پرو 5جی که ببینیم چه مشخصات و عملکردی داره و نسبت به نسل قبلی خودش چه پیشرفت هایی داشته. آیا ارزش داره برای خرید این گوشی 270  دلاری دست نگه داریم تا وارد بازار ایران بشه یا خیلی هم آش دهن سوزی نیست. با بررسی Redmi Note 12 Pro 5g همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی Redmi Note 12 Pro 5G

امسال شیائومی از یه طراحی خیلی تخت و صاف برای گوشی های سری نوت ۱۲ استفاده کرده و ظاهرشون رو کمی شیک تر کرده. چینش دوربین سه گانه شاهد تغییر بوده و به جای مربع طرح آیفون ۱۲ از یه مستطیل استفاده کردن ولی هنوز حس کپی برداری از اپل رو می تونید ببینید، مخصوصا با استفاده از لبه فلزی برای دور سنسور های دوربین، این حس قوی تر میشه و طراحی هر چه بیشتر شبیه آيفون ۱۳ پرو شده. پایین این قسمت هم لوگو Redmi به همراه علامت 5G حک شده. یه رنگ جدید بنفشی به همراه یه سری لکه های اکلیلی مانند هم امسال اضافه شده که این گوشی رو مورد پسند خانم ها هم قرار میده.

رنگ بنفش گوشی ردمی نوت 12 پرو

بدنه کاملا از پلاستیکه ولی قسمت پشتی جنسی شبیه به گلس براق داره و اثر انگشت و لکه هم تا حدودی روش می مونه. لبه ها از پلاستیک براق مشابه فلز ساخته شده تا هر چه بیشتر ظاهرش رو شبیه گوشی های بالا رده کنه. لبه راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار گرفته، لبه بالا جک ۳.۵ میلیمتری صدا، اسپیکر، NFC و فرستنده مادون قرمز، پایین گوشی اسپیکر دوم، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار گرفته (که فقط دو سیم کارت میخوره و امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی وجود نداره). لبه چپ هم برهوته.

بررسی طراحی Redmi Note 12 Pro

وزن ۱۸۷ گرمی گوشی در کنار طراحی تخت اون باعث میشه با یه گوشی خوش دست طرف باشیم. از گواهی IP53 تو ساخت گوشی استفاده شده که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و پاشیدن ذرات آب ازش محافظت میکنه. گوشه های صفحه نمایش با یه خمیدگی کمی به بدنه میرسه و از طراحی کاملا تخت استفاده نکرده و حدود ۸۶.۸ درصد بخش جلوی گوشی رو صفحه نمایش تشکیل میده.

تو بخش طراحی شیائومی یه سری تغییرات کوچیکی ایجاد کرده و با کاهش وزن نسبت به نسخه قبلی و یه طراحی کاملا تخت یه گوشی خوش دست و با کیفیت رو ارائه میده.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو 5 جی

میرسیم به بخش صفحه نمایش، جایی که از یه نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی استفاده شده. کیفیت صفحه نمایش خیلی خوبه، تراکم پیکسلی بالایی داره و امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داره و  استفاده از پنل اولد باعث شده رنگ ها وضوح و شفافیت خیلی خوبی داشته باشن. از قابلیت های HDR10+ و Dolby Vision توی صفحه نمایش استفاده شده و اگه محتوای ویدیویی که میبینید از این امکانات پشتیبانی کنن، تجربه خیلی خوب و بی نقصی رو می تونید باهاش داشته باشید.

مشخصات صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو

امسال حسگر اثر انگشت به روی صفحه نمایش منتقل شده، و از سرعت و دقت خوبی هم برخورداره. یه خبر خوب برای گیمرها اینه که از تاچ سمپلینگ با نرخ به روزرسانی 240 هرتزی استفاده شده که اگه با گوشی بازی هم میکنید تجربه بهتری توی بازی بهتون میده و میتونید واکنش های سریعتری توی بازی داشته باشید. روشنایی صفحه خوبه، در حالت دستی تا ۵۰۰ نیت و در محیط بیرون و روشنایی بیشتر تا حدود ۹۰۰ نیت روشنایی بهتون میده و می تونید به راحتی ازش استفاده کنید. هیچ محافظ پیش فرضی هم روی صفحه نصب نیست و بهتره حتما از گلس براش استفاده کنید.

عملکرد صفحه نمایش خیلی خوبه و با یه صفحه زیبا و با جزئیات طرفید که تقریبا فرق خاصی با یه گوشی بالا رده نداره و از همه لحاظ راضیتون میکنه.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5جی

شیائومی از یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی برای Redmi Note 12 Pro استفاده کرده. این گوشی تو استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ میده واگه استفاده سنگین تری داشته باشید مثل بازی یا تماشای ویدیو حدود ۶ تا ۸ ساعت می تونید ازش استفاده کنید. ۲۰ دقیقه بازی Pubg حدود ۴ درصد از باتری و تماشای ۳۰ دقیقه ویدیو ۱۰۸۰ در حدود ۵ درصد باتری رو مصرف میکنه. یه آداپتور شارژ ۶۷ واتی تو جعبه گوشی قرار داره که با استفاده ازش توی ۱۵ دقیقه ۵۰ درصد گوشی شارژ میشه و فول شارژ شدن باتری تقریبا ۵۰ دقیقه زمان میبره. در مجموع عملکرد باتری خوبه و هم از لحاظ شارژدهی و هم سرعت شارژ نیازتون رو برطرف میکنه و جز انتخاب های خوبه.

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 12 Pro 5g

سه سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو به همراه یه LED دوگانه بخش دوربین گوشی نوت ۱۲ پرو رو تشکیل میدن. کیفیت عکس های دوربین اصلی مناسبه، رنگ ها واقعی با کنتراست بالا هستن و توی محیط با نور کم هم عکس های با کیفیت خوبی میگیره.

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 12 Pro

دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی بد نیست ولی ازش انتظار خیلی بالایی نداشته باشید. دوربین ماکرو کیفیت خیلی خوبی نداره و عکس های متوسط رو به ضعیفی میگیره مگه تایم زیادی برای گرفتن عکس بذارید.

توی شب یا نور خیلی کم با فعال کردن نایت مد سایه ها و کنتراست عکس ها بهتر میشه اما دستکاری نرم افزاری بیشتر میشه و از واقعیت فاصله میگیرن.

امکان فیلمبرداری 4k با ۳۰ فریم امکان پذیره و فیلم ها کیفیت خوبی دارند، لرزشگیر هم خیلی عملکرد خوبی نداره و ممکنه بعضی وقت ها نتونه درست لرزش ها رو حذف کنه.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت نسبتا خوبی داره و کار راه بندازه. امکان فیلمبرداری ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم هم امکان پذیره. در مجموع کیفیت و عملکرد دوربین متوسط رو به خوبه و نباید ازش انتظار خیلی بالایی داشته باشید و نقطه قوت این گوشی محسوب نمیشه هر چند که اونجوری هم نیست که کار رو در نیاره.

عملکرد پردازشی و نرم افزار ردمی نوت ۱۲ پرو 5جی

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 در کنار ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و ۶/۸/۱۲ گیگ رم، بخش پردازشی گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو رو تشکیل میدن. در کاربری روزمره و عادی همه چی خوب و روون اجرا میشه و مشکل خاصی توش دیده نمیشه. اکثر بازی ها و برنامه های سنگین رو اجرا میکنه اما در بازی ها فقط انتظار گرافیک متوسط با فریم معقول رو میتونید داشته باشید. بازی هایی که نیاز به قدرت پردازشی بیشتری دارند به خوبی اجرا نمیشن و باید جزئیات رو کاهش بدید تا بتونید با فریم مناسب و بدون لگ و باگ بتونید بازی کنید.

به دلیل اینکه پردازنده برای مصرف انرژی بهینه شده، عملکرد باتری بهتری رو میبینم و دما هم بیش از حد معمول بالا نمیره و از این لحاظ مشکلی ایجاد نمیکنه. امکانات ارتباطی بخشیه که امسال بهتر و کامل تر شده و شاهد استفاده از وای فای نسخه ۶، بلوتوث نسخه ۵.۲ و امکان ارتباط 5g توی این گوشی هستیم. در مجموع عملکرد سخت افزاری نسبتا مناسبی رو میتونیم ببینیم که خیلی نسبت به سال قبل پیشرفت خفنی نکرده و بیشتر روی بهینه تر شدنش تمرکز شده. پس باز هم خیلی انتخاب مناسبی برای بازی کردن نیست.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو از رابط کاربری MIUI 13 که برپایه اندروید نسخه ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه. امکانات شخصی سازی مثل بقیه گوشی های شیائومی که از این رابط کاربری استفاده میکنن مناسبه و متنوع و دستتون رو برای تغییرات باز میذاره. به رسم بقیه گوشی های میان رده شیائومی، گوشی ردمی Note 12 Pro تا ۲ سال آپدیت نرم افزاری و ۳ سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنه.

مشخصات اسپیکر ردمی Note 12 pro 5g

در ردمی نوت 12 پرو شیائومی از اسپیکر استریو استفاده شده در کنار قابلیت دالبی اتموس کیفیت صدای خوب و شفافی میده و بلندی اون هم مناسبه. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم هنوز از این گوشی های حذف نشده که نکته مثبتی به حساب میاد.

آیا گوشی redmi note 12 pro 5g ارزش خرید داره؟

با توجه به قیمت فعلی ارز و هزینه های جانبی که متغیره مثل گمرگ و رجیستری، نمیشه قیمت دقیق redmi note 12 pro رو تو بازار ایران مشخص کرد و حتی معلوم نیست چه زمانی این گوشی به لیست قیمت گوشی های شیائومی قابل خرید در ایران اضافه میشه. اما بر اساس قیمت جهانی 270 دلاری با توجه به طراحی خوب، صفحه نمایش عالی، باتری با شارژدهی و سرعت شارژ خوب در کنار عملکرد پردازشی و دوربین مناسب، redmi note 12 pro یه گوشی با ارزش خرید بالا به حساب میاد. البته باید صبر کنیم و ببینیم سامسونگ، تو نسل جدید گوشی های سری A سامسونگ قراره چه مشخصاتی رو برای گوشی هاش در نظر بگیره. فعلا که شیائومی با دست پر اومده و توپ تو زمین سامسونگه!

مقایسه redmi Note 12 Pro 5g با redmi Note 11 Pro 4g

شیائومی تو تمامی زمینه ها گوشی نوت 12 پرو رو نسبت به نوت 11 پرو بهبود داده. از لحاظ طراحی با یه گوشی خوش دست تر و سبکتر و در عین حال زیباتری طرفیم. حسگر اثر انگشت از دکمه پاور به داخل صفحه منتقل شده. بخش صفحه نمایش به خاطر قابلیت 10 Bit امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره و جزئیات و تنوع رنگ بهتری رو می تونید داشته باشید، صفحه نمایش هم از حالت تخت به منحنی با کمی خمیدگی عوض شده. از پردازنده قوی تر و بهینه تری هم استفاده شده که هم قدرت پردازشی بیشتری به شما میده و هم مصرف انرژی بهینه تری داره. فقط امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی حذف شده.

امکانات ارتباطی مثل وای فای 6 و بلوتوث 5.2 هم نسبت به نوت 11 پرو جدیدتر شدن. تو بخش باتری تغییر خاصی دیده نمیشه فقط به خاطر پردازنده، مصرف باتری کمتره. با اینکه از دوربین اصلی با مگاپیکسل کمتری استفاده شده و سنسور تشخیص عمق هم حذف شده، اما عملکرد کلی دوربین بهتر شده و بهبود رو میشه توی عکس های گرفته شده دید، مخصوصا توی پردازش رنگ و کنتراست عکس ها. لرزشگیر اپتیکال و امکان فیلمبرداری 4K هم به نسخه ردمی نوت 12 پرو اضافه شده. در مجموع اگه گوشی نوت 11 پرو دارید تغییرات اونقدر زیاد نیست که شما رو مجاب به عوض کردن گوشی کنه ولی اگه میخواید از گوشی های قدیمی تر یا برندهای دیگه سراغ redmi note 12 pro بیایید کاملا نیازتون رو برای یه گوشی میان رده خوش قیمت برطرف میکنه و به نسبت redmi note 11 pro تو همه بخش ها عملکرد بهتری داره.

مقایسه redmi Note 12 Pro 5g با redmi Note 11 Pro 5G

از لحاظ طراحی و وزن گوشی نوت 12 پرو نسبت به نوت 11 پرو 5 جی حدود 15 گرم سبک تره و طراحی خوش دست تر و با لبه های تخت داره که بهتره توی دست قرار میگیره. صفحه نمایش به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، HDR10+ و دالبی ویژن برای دیدن محتوای ویدیویی مناسب تر شده و جزئیات و وضوح رنگ بهتری بهتون نشون میده. تراشه استفاده شده هم تا حدودی عملکرد پردازشی بهتری داره و میتونه بازی ها رو با جزئیات و کیفیت نسبتا بهتری اجرا کنه. امکان اضافه کردن کارت حافظه ولی وجود نداره و باید به حافظه ذخیره سازی پیش فرض قانع باشید.

پردازنده هر دو برای مصرف باتری بهینه است و به خاطر همین توی بخش باتری تفاوت خیلی خاصی بینشون دیده نمیشه. تو بخش دوربین با اینکه بجای سنسور 108 مگاپیکسلی از 50 مگاپیکسلی استفاده شده اما این سنسور امکان فیلمبرداری 4K و 1080 با 60 فریم و لرزشگیر اپتیکال رو بهتون میده و کیفیت عکس ها و جزئیات بهتری هم می تونید داشته باشید. امکانات ارتباطی مثل وای فای و بلوتوث هم نسبت به redmi Note 11 Pro 5G بهبود پیدا کردن. در مجموع تغییرات بیشتر روی ظاهر گوشی، صفحه و دوربین اعمال شده و این بخش های عملکرد خیلی بهتری نسبت به نوت 11 پرو 5g پیدا کردن و خرید redmi Note 12 Pro خیلی منطقی تر و با ارزش تر به حساب میاد (اگه قیمت فروش داخل ایران متناسب با قیمت جهانی باشه و اختلاف قیمت این دو گوشی زیاد نباشه).

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۳ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 104
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

parsa360

سلام. یک گوشی شیائومی که توی بازه 10 تا 11 تومن باشه و برای گیم خوب باشه و دوربینش هم خوب باشه، سراغ دارید؟؟

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Vahid1247

باسلام
آپدیت هایپر او ای اس براش اومده یا نه؟

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
    AmirrezA.124

    بله
    هایپر او اس کلا به سری نوت ۱۲ میاد

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mmt1359

سلام
به نظر شما poco x5 pro نسبت به این گوشی ارزش خرید بیشتری نداره؟

۰۶ دی ۱۴۰۲
mirza9360

سلام
تو قسمت راهنمای خرید بین 12 تا 15 تومن این گوشی و 12 ایکس رو معرفی کرده ولی وقتی میری تو نظرات دوباره ی گوشی دیگه رو پیشنهاد میدن موندم چیکار کنم ؟؟؟؟
تو این وضع اقتصادی نمیشه گوشی خرید و بعد رو مخ باشه اکه قراره پول بدی و گوشی مشکل داشته باشه برم ی گوشی 7.8 تومنی مثل ریلمی بخرم حداقل دلم نمیسوزه پول زیاد دادم
لطفا راهنمایی کنید تو ایتا جواب بدین ممنون میشم mirza_9360

۰۳ دی ۱۴۰۲
salar8108

سلام ببخشید یه سوال داشتم
ایا میشه حالت برنامه هارو به اسلایدی تبدیل کرد

۰۱ دی ۱۴۰۲
mohammadreza123

گوشی خوبیه توی این رنج قیمت

۰۹ آذر ۱۴۰۲
mohammadreza123

سلام لطفاً فیلمش را بزارید

۰۹ آذر ۱۴۰۲
Sh khadem

من هرجا رفتم برای حسگر اثر انگشت توی صفحه گفتن اصلا همچین چیزی نیست و دکمه پاوره!!!
جریانش چیه از کجا تهیه کنم؟

۰۹ مهر ۱۴۰۲
    hellish

    تو قسمت تنظیمات برید password & security
    بعد روی finger print unlock رو لمس کنید
    بعد طبق توضیحات انگشتتونو به صورت مداوم روی دکمه پاور بذارید.

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
      Sh khadem

      نه منظورم اینه شما توی توضیحات نوشتید حسگر به زیر صفحه نمایش منتقل شده
      ولی همه میگن توی پاوره!

      ۱۳ مهر ۱۴۰۲