بهترین گوشی هر بازه قیمتی (آبان 1403)

انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی همیشه سخت بوده و به خاطر تنوع بالا و نوسان قیمت گوشی های هوشمند و عرضه مدل های جدید در بازار، انتخاب یه گوشی با ارزش خرید خوب و عملکرد مناسب با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، کمی سخت تر هم شده و نیاز به کمک گرفتن از بقیه یا استفاده از راهنمای خرید گوشی های هر بازه قیمتی وجود داره. اگه سایت موبونیوز رو چک کرده باشید یه بخشی داریم به نام راهنمای هوشمند خرید گوشی، که به صورت هوشمند با توجه به جواب سه سوال

  1. بودجه مد نظرتون برای خرید گوشی؟ (از کمتر از 3 میلیون تا بیشتر از 30 میلیون تومان به صورت نمایش بازه های قیمتی)
  2. اولویت های استفاده شما از گوشی؟ (سخت افزار، دوربین، باتری، صفحه نمایش و طراحی)
  3. و برند مد نظرتون؟ (فرقی نداره، سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا)

سه مدل از بهترین گوشی های قابل خریداری رو با توجه به نیازهای شما بهتون پیشنهاد میده. اما شاید راهنمای هوشمند خرید گوشی برای کسانی که اطلاعات خوبی از گوشی ها دارن و میدونن چقدر میخوان هزینه کنن و بین گزینه های موجود دنبال مقایسه اجمالی هستن، کاملا پاسخگو باشه. ولی خیلی از افرادی که دنبال خرید گوشی هستن شاید ندونن تو هر بازه قیمتی انتظار چه امکاناتی رو باید داشته باشن و برای استفاده مدنظر خودشون، چه مقدار برای خرید گوشی هزینه کنن بهتره. با مشاهده این نیاز، مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی به سایت موبونیوز اضافه شده تا با توضیحات مفصل تری بگیم در هر بازه قیمتی انتظار چه مشخصات و عملکردی رو باید داشته باشید و بهترین گزینه های خرید در هر بازه قیمتی کدوم گوشی ها هستند و یه بررسی مختصر در مورد نقاط قوت و ضعف و دلیل انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو هم داشته باشیم.

توضیحات عملکرد و انتظارات از هر بازه قیمتی و بررسی مختصر بهترین گوشی های معرفی شده هر بازه باعث شده تا مقاله خیلی جامع و طولانی باشه. ولی میتونید با استفاده از بخش فهرست مطالب، به بازه قیمتی حدودی مد نظرتون برید و خیلی سریع توضیحات مدنظرتون رو مطالعه کنید. مقاله های راهنمای خرید به صورت مداوم با توجه به تغییرات بازار به صورت ماهیانه یا فصلی بروزرسانی میشن تا با مراجعه به راهنمای خرید گوشی موبونیوز همیشه به اطلاعات بروز و قابل استنادی برای خرید بهترین گوشی موبایل دسترسی داشته باشید (میتونید این صفحه رو بوکمارک کنید چون هر ماه همین مقاله با همین آدرس آپدیت میشه). در انتهای بخش معرفی هر مدل گوشی هم لینک لیست قیمت گوشی مدل معرفی شده اومده که میتونید با مراجعه به صفحه قیمت هر گوشی، با قیمت روز خرید کانفیگ های مختلف هر گوشی از فروشگاه های اینترنتی معتبر معرفی شده توسط موبونیوز با خبر بشید.

(توجه داشته باشید که متن راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی موبونیوز هر 10 روز یکبار به صورت منظم آپدیت میشه اما ویدئو در بازه های زمانی چند ماهه آپدیت میشه و دیتای مقاله متنی به روز تره.)

 

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان؟

با توجه به شرایط بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور اکثر گوشی های اقتصادی فروش بیشتر و طرفداران بیشتری هم دارند، اما با افزایش بی سابقه قیمت ارز در ماه های اخیر تنوع محصولات نسبتا به روز و با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی کم شده و اکثر گوشی های اقتصادی با کیفیت و مناسب، به خصوص از برند شیائومی به بازه های بعدی انتقال پیدا کردند. تو بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومن، طراحی گوشی ها اکثرا مناسبه و سعی شده کمی توشون خلاقیت به کار بره. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت نسبتا خوبی داره. از این بازه قیمتی به بالا فقط از پورت تایپ سی استفاده میشه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم برعکس گوشی های میان رده به بالا تو اکثر گوشی های این بازه استفاده شده. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 اما به صورت محدود صفحه نمایش با رزولوشن بالات هم دیده میشه. اکثرا نرخ به روز رسانی 60 هرتزیه، اما نرخ به روز رسانی 90 هرتزی تو تعداد بیشتری از گوشی ها استفاده میشه.

تو بخش دوربین کیفیت و جزئیات خیلی پیشرفتی نکرده، فقط پکیج دوربین کامل شده و معمولا سنسور ماکرو هم در کنار بقیه سنسورها استفاده میشه. اسپیکرهای استفاده شده در گوشی های این بازه کیفیت و بلندی خوبی دارن هر چند که همشون استریو نیستن. حسگر اثر انگشت در گوشی های این بازه دیده میشه ولی اکثرا روی قسمت پشتی استفاده شدن و در چند مورد با دکمه پاور روی لبه گوشی ترکیب شدن تا هم ظاهر گوشی های جذاب تر و به روزتر باشه و هم دسترسی راحت تری داشته باشید. قدرت سخت افزاری بخشیه که هنوز نسبت به قیمت مناسب نیست و فقط تو کاربری روزانه مناسبه اما در بعضی گوشی ها با توجه به استفاده از رابط کاربری به روز و نسخه اندروید 12 شاید کمی لگ و مشکل داشته باشه و انتظار اجرای بازی ها با جزئیات و فریم خوب رو هم نداشته باشید. تو بخش باتری بیشتر به حجم و مدت زمان شارژدهی توجه شده و همچنان با شارژدهی خوب اما سرعت شارژ پایین طرفیم. برای افرادی که نمیخوان زیاد برای گوشی هزینه کنن و دنبال یه گوشی کار راه بنداز با دوربین مناسب، صفحه نمایش نسبتا با کیفیت و شارژدهی بالا هستن و زیاد قدرت پردازشی براشون مهم نیست با انتخاب گوشی از بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومن میتونن کارشون رو راه بندازن. در آبان ماه 1403 مقداری قیمت گوشی های منطقی تر شده و حالا در این بازه قیمتی هم میتونید یک گوشی اقتصادی با قیمت و امکانات مناسب تهیه کنید. گزینه پیشنهادی تا 5 میلیون تومن موبونیوز

  • شیائومی Redmi A3

در ادامه با ویژگی های این گوشی بیشتر آشنا میشیم.

 

شیائومی Redmi A3

بهترین گوشی اقتصادی شیائومی با سخت افزار معمولی، رابط کاربری ساده، طراحی خوب و به روز و همچنین امکانات اولیه گوشی های جدید مثل رفرش ریت 90 هرتزی و دوربین کار راه بنداز رو با قیمت حدودی 5 میلیون تومان برای نسخه با 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی داره. قیمت به نسبت ماه قبل حدود 200 300 هزار تومانی کاهش داشته.

گوشی شیائومی redmi a3

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی ردمی A3 شیائومی عبارتند از:

  • پردازنده 12 نانومتری مدیاتک Helio G36
  • نمایشگر 6.71 اینچی IPS LCD با وضوح 720 در 1650 پیکسل
  • دارای حافظه 64 و 128 گیگابایت و رم‌های 4 و 6 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p تا 30 فریم بر ثانیه
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی حدود یک روزه
  • پشتیبانی از آداپتور با زمان شارژ کامل 2 ساعت و نیم
  • حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور

 

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان؟

تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان گوشی های اقتصادی ولی با کیفیت ساخت و امکانات خوب رو میبینیم که چند تا از گوشی های پرفروش بازار هم در این بازه قرار میگیرن. حاشیه صفحه نمایش ها هنوز زیاده و از طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میشه. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم وجود داره. هنوز از پنل های امولد با جزئیات رنگ بالا خبری نیست و بیشتر از پنل های LCD با زاویه دید نسبتا محدود و روشنایی نسبتا کم استفاده میشه ولی رزولوشن 1080 در بعضی از گوشی ها استفاده شده تا کیفیت تصویر نمایش داده به شما تا حدودی زیباتر به نظر بیاد.

بخش دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و فقط تعداد سنسورهای فرعی کمی بیشتر شده و تا حدودی پردازش عکس ها بهتر انجام میگیره ولی در کل بهبود خیلی زیادی انجام نگرفته. اسپیکر مونو در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و خیلی خبری از اسپیکر استریو نیست. پردازنده های استفاده شده خیلی قدرت مناسبی برای اجرای بازی ها روز و سنگین تر با کیفیت بالا و با لگ کم ندارند ولی تا حدودی تجربه کاربری بهتر شده و لگ و باگ خیلی زیادی دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده. سرعت شارژ خیلی بهبود پیدا نکرده، البته استفاده از پورت تایپ سی در اکثر گوشی های این بازه باعث شده کمی سرعت شارژ بهتر باشه. اگه دنبال یه گوشی با قیمت مناسب که از پس بیشتر کارها بدون مشکل خاصی بربیاد میگردید، گزینه های معرفی شده در این بازه میتونه نظرتون رو جلب کنه.

گزینه های پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان موبونیوز:

  • سامسونگ A05s

هستند که در ادامه با مشخصات این گوشی ها و دلیل انتخابشون به عنوان بهترین گوشی های تا 6 میلیون بازار، بیشتر آشنا می شویم.

 

سامسونگ A05s

گوشی A05s سامسونگ با توجه به بهبودهایی که در بخش های مختلف به خصوص نمایشگر و پردازنده به نسبت نسل قبلی ایجاد شده، هم از لحاظ عملکرد سخت افزاری و هم نمایشگر به نسبت گوشی A04s برای طرفداران سامسونگ گزینه مناسب تریه و بین گوشی های اقتصادی سامسونگ در این بازه یعنی A05 و A06 سامسونگ گزینه با ارزش خرید بیشتری به حساب میاد. نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 این گوشی، قیمت حدودا 5 میلیون و 800 هزار تومانی داره که به نسبت گوشی های دیگه این بازه هم طراحی بروز و مدرنی داره و هم از لحاظ سخت افزار و نرم افزار کاملا کار شما رو راه میندازه. در ماه اخیر هم حدود 500 600 هزار تومانی کاهش قیمت داشته و مجددا به این بازه قیمتی برگشته.

سامسونگ A05s

 

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی سامسونگ A05s عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 194 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با وضوح 1080 × 2400 پیکسل
  • رفرش ریت 90 هرتزی
  • تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 680
  • سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5.1
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 25 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری

 

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان؟

موجودی کمتر گوشی ها در کنار روندی افزایشی قیمت دلار باعث شده بعضی گوشی های پرفروش این بازه مجدد افزایش قیمت داشته باشند و به بازه های بالاتر منتقل بشن، به خاطر همین موضوع گوشی های این بازه قیمتی خیلی تفاوت خاصی با بازه قبلی ندارند و بهبودهای ایجاد شده خیلی کم و نامحسوسه. تو بخش طراحی گوشی های هنوز از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنن و خیلی با توجه به قیمت حس خوبی موقع استفاده به شما دست نمیده. اکثر صفحه نمایش ها از LCD استفاده میکنن و با اینکه رزولوشن 1080 استفاده شده جزئیات و کیفیت خوبی به شما نمایش میده ولی ترکیب رنگ و روشنایی معمولیه. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کمابیش استفاده میشه و از نرخ 120 هرتزی فعلا خبری نیست.

دوربین گوشی ها نسبت به بازه قبلی بهبود خیلی زیادی نداشته و هنوز با کیفیت عکس های معمولی رو به خوب طرفیم. اسپیکر استریو هنوز خیلی استفاده نمیشه ولی اسپیکر های مونو استفاده شده کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. تو بخش سخت افزار و قدرت پردازشی هم یه بهبود ریزی داریم و دیگه توی استفاده معمولی خیلی لگ و باگ دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده اما سرعت شارژ خیلی بهتر شده و به خصوص در گوشی های شیائومی شاهد سرعت شارژ های زیر 80 دقیقه هستیم. اگه دنبال یه گوشی با مشخصات و طراحی خوب میگردید و خیلی دوربین با کیفیت خفن و قدرت پردازشی بالا براتون مهم نیست، این بازه قیمتی تقریبا اکثر نیاز های شما رو برآورده میکنه. به خاطر تغییرات قیمت ها در این بازه انتخاب های خیلی زیادی ندارید و دو گزینه پیشنهادی هم با مقداری ارفاق در این بخش قرار گرفتن و بیشتر گوشی های مناسب با کمی افزایش قیمت به بازه بعدی منتقل شدند. اگه طرفدار برند شیائومی هستید به غیر از چند گزینه نسبتا قدیمی چیز خاصی در این بخش پیدا نمی کنید و بهتره برای خرید یه گوشی مناسب از این برند سراغ بازه بعدی برید. گوشی پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان عبارتند از:

  • سامسونگ A15
  • شیائومی Redmi 14C

در ادامه این گوشی‌ ها رو به طور عمیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

سامسونگ A15

گوشی A15 سامسونگ یکی از گوشی های جذاب و اقتصادی سامسونگه که با داشتن نمایشگر سوپر امولد، طراحی جذاب، نرم افزار بروز و همچنین قدرت سخت افزاری مناسب، یکی از بهترین گوشی های اقتصادی امسال به حساب میاد. این گوشی اقتصادی سامسونگ در ماه اخیر تغییر قیمتی خاصی نداشته و با داشتن قیمت حدودی 8.1 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128 با کمی ارفاق بهترین گزینه ممکن برای خرید یک گوشی اقتصادی در این بازه به شمار میره.

بررسی گوشی A15 سامسونگ

از مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 200 گرم
  • پنل نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 90 هرتزی با روشنایی 800 نیت
  • تراشه 8 هسته‌ای مدیاتک Helio G99
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری

 

شیائومی Redmi 14c

گوشی ردمی 14c جدیدترین عضور گوشی های سری c برند ردمی هست که با طراحی نسبتا جدید و امکانات مناسب برای یک گوشی اقتصادی به بازار عرضه شده. این گوشی با داشتن صفحه نمایشی بزرگ با رفرش ریت 120 هرتزی، باتری با شارژدهی خوب و سرعت شارژ مناسب، رابط کاربری به روز و همچنین سخت افزار قابل خوب گزینه مناسبی برای خرید یک گوشی اقتصادی از برند شیائومی با قیمت حدودی 7.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/128 به شمار میره.

Xiaomi Redmi 14c Price بهترین گوشی هر بازه قیمتی (آبان 1403)

ویژگی های مهم و فنی گوشی ردمی 14c از قرار زیر هستن:

  • بدنه پلاستیکی با طراحی تخت و وزن حدودا 211 گرمی
  • صفحه نمایش 6.68 اینچی IPS با رزولوشن +HD
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بیشینه 600 نیتی
  • پردازنده مدیاتک Helio G81
  • باتری 5160 میلی آمپر ساعتی با شارژر 18 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی سلفی
  • سیستم عامل اندروید 14 و هایپر OS

 

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان؟

صفحه نمایش خوب، بازدهی باتری مناسب و عملکرد سخت افزاری بدون دردسر از ویژگی های مهم بازه میان رده اقتصادی به حساب میاد که در کنار دوربین خوب یه پکیج مناسب رو در اختیارتون میزاره اما با توجه به افزایش قیمت ها اکثر گوشی های میان رده اقتصادی به بازه های قیمتی بالاتر منتقل شدن و این بازه قیمتی در حال حاضر بیشتر نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی گوشی های رده قبلی و چند نمونه گوشی های بازارهای هند و شرق آسیا قرار داره. طراحی و کیفیت ساخت خیلی با بازه قبلی تفاوت آنچنانی نمیکنه و اکثرا گوشی ها کیفیت ساخت و طراحی مناسبی دارند. پنل های امولد تا حدودی استفاده میشه ولی بیشتر از صفحه نمایش های LCD بهره میبرند. رزولوشن تصویر 1080 و وضوح رنگ و کیفیت تصویر خوب تقریبا دیگه عادی شده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم بیشتر استفاده میشه اما هنوز گوشی های با نرخ پایین تر هم بین گوشی های این بازه وجود داره. دوربین با کیفیت مناسب عکس و فیلمبرداری هم میشه تو این بازه قیمتی پیدا کرد. جک 3.5 میلیمتری صدا از این بازه به بالا ممکنه در بعضی گوشی ها استفاده نشه و اگه گوشی استفاده کنه جز نقاط مثبتش به حساب میاد. قدرت سخت افزاری عملکرد مناسبی داره و در استفاده معمولی مشکلی با این گوشی ها ندارید و توی بازی یا استفاده سنگین هم خیلی شما رو اذیت نمیکنن. بازدهی باتری خیلی تفاوت و پیشرفت خاصی نسبت به بازه قبلی نداره و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ میشه گفت راضی کننده است.

توی این بازه تنوع بالایی از محصولات با کانفیگ های مختلف رو میشه پیدا کرد و تقریبا برای هر سلیقه ای یه گزینه وجود داره و از گوشی قدیمی جدید و هر برندی توی این بازه میتونید پیدا کنید اما با بالا رفتن نرخ دلار در ماه اخیر در این بازه خیلی گوشی های جدید و جذابی پیدا نمیشه و بیشتر گوشی های قدیمی سال قبل و یا نسخه های با رم و حافظه بالاتر بازه قبلی دیده میشه.

در حال حاضر بهترین انتخاب برای خرید گوشی تا 10 میلیون تومان عبارتند از:

  • شیائومی Redmi Note 13 4G

که در ادامه با دلایل انتخاب این گوشی ها به عنوان بهترین گوشی تا 10 میلیون آشنا میشیم.

 

شیائومی Redmi Note 13 4G

آخرین نسل از میان رده اقتصادی شیائومی تفاوت های خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و در برخی بخش ها مثل پردازنده عملا تفاوتی بین دو نسل وجود نداره. اما اگر دنبال جدیدترین و بروزترین گوشی های شیائومی با رابط کاربری HyperOS هستید، این گوشی با قیمت حدودی 9 میلیون و 200 هزار تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 انتخاب مناسبی برای طرفداران برند شیائومی و در کل گوشی های اقتصادی و با ارزش خرید بالا به شمار میره. به نسبت ماه قبلی یک مقداری کاهش قیمت، در حدود 100 200 هزار تومان پیدا کرده.

قیمت گوشی redmi note 13 4g

ویژگی های مهم و فنی گوشی ردمی Note 13 4G از قرار زیر هستن:

  • بدنه پلاستیکی با طراحی تخت و وزن حدودا 189 گرمی
  • صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن +FHD
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بیشینه 1800 نیتی
  • پردازنده اسنپدراگون 685
  • گواهی IP54 و گوریلا گلس 3 برای نمایشگر
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی سلفی
  • سیستم عامل اندروید 13 و MIUI 14

 

بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان؟

تو گوشی های میان رده امکانات و قابلیت های به روز با مناسب ترین قیمت در کنار همدیگه قرار گرفته تا یه گزینه بسیار عالی برای کسایی که میخوان تو اکثر زمینه ها یه عملکرد خوب داشته باشه، اما نمیخوان هزینه خیلی زیادی کنن به وجود بیاره. البته با افزایش قیمت دلار تا حدودی گوشی های میان رده خوب افزایش قیمت داشتند و تقریبا تمامی گوشی ها یه رده قیمتی جابجا شدند. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ خوب و روشنایی صفحه نمایش کافی که توی محیط بیرون هم مشکلی براتون ایجاد نمیکنه تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. رفرش ریت 120 هرتزی هم استفاده بیشتری میشه اما هنوز نرخ های 90 هرتزی هم دیده میشه. هنوز خیلی از شیشه و فلز برای ساخت گوشی های استفاده نمیشه و بیشتر از ترکیب پلاستیک و بعضی موارد شیشه استفاده میکنن. طراحی هم در عین سادگی بسیار زیبا و خوش دسته. حسگر اثر انگشت هم مثل بازه های اقتصادی تر روی دکمه پاور قرار گرفته و از حسگر های بی کیفیت روی صفحه نمایش کمتر استفاده شده. قدرت سخت افزاری خیلی پیشرفت زیادی نکرده اما اکثر گوشی های تجربه مناسب و بدون مشکل خاصی در استفاده روزمره و عادی به شما میدن ولی هنوز در بازی و استفاده های سنگین تر خیلی نباید انتظار جزئیات و فریم های بالا رو داشته باشید. بازدهی باتری و سرعت شارژ تقریبا مشابه بازه قبلیه ولی گوشی های بیشتری از شارژرهای با توان بالا استفاده میکنن. امکانات عکسبرداری و فیلمبرداری متنوع به همراه جزئیات مناسب رو می تونید تو بخش دوربین گوشی های این بازه ببینید. وای فای ورژن 6، بلوتوث ورژن 5.2 و 5G از این بازه به بالا توی اکثر گوشی ها استفاده میشه و اما جک 3.5 میلیمتری صدا تقریبا دیگه از گوشی ها حذف میشه و استفاده از اون جزو نقاط مثبت حساب میشه! اسپیکر استریو با کیفیت و صدای خوبم بخشیه که تو بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده.

در حال حاضر بهترین انتخاب برای خرید گوشی تا 12 میلیون تومان عبارتند از:

  • سامسونگ A25
  • شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G
  • آنر Magic5 Lite

در ادامه توضیحات مفصل‌تری راجع به مشخصات فنی این گوشی‌‌ ها بهتون میدیم.

 

سامسونگ A25

برای خرید از برند سامسونگ در این بازه قیمتی میتونید سراغ گوشی A25 سامسونگ برید. گوشی A25 با قیمت 10.4 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 گزینه پیشنهادی این بازه است که به نسبت ماه قبلی حدود 300 400 هزار تومانی کاهش قیمت پیدا کرده. A25 با توجه تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدنه و همچنین استفاده از سخت افزار و نرم افزار مناسب و با لگ و باگ نسبتا کم، گزینه بسیار خوب و با ارزش خرید بالایی در این رنج قیمتی به شمار میره.

سامسونگ A25

مهمترین ویژگی‌های این گوشی عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 197 گرم
  • پنل نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • دارای نمایشکر همیشه روشن
  • تراشه 8 هسته‌ای Exynos 1280
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G

ردمی نوت 13 پرو 4G یکی از میانرده های خوب بازاره و با داشتن دوربین مناسب، سخت افزار با قدرت خوب ولی طراحی نه چندان جذاب با داشتن قیمت حدودی 12 میلیون و 100 هزار تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 گزینه پیشنهادی در این بازه برای طرفداران شیائومی و افرادی هست که به دنبال یک گوشی میان رده اقتصادی با امکانات مناسب و قیمت خوب هستند. به نسبت ماه قبلی مقداری کاهش قیمت پیدا کرده و میشه به عنوان یکی از گزینه های مناسب در این بازه بهش اشاره کرد.

ردمی Note 13 Pro 4G

مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی redmi note 13 pro 4g عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 188 گرم
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2400 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1300 نیت
  • استاندارد IP54 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Helio G99 Ultra
  • سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 67 وات
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p

 

Honor Magic5 Lite

گوشی های آنر با داشتن قدرت سخت افزاری مناسب در کنار طراحی جذاب و خاص و همچنین شارژدهی بسیار خوب به عنوان گزینه جذابی برای کسانی که دنبال یک گوشی میان رده اقتصادی با عملکرد مناسب، طراحی زیبا و خاص و همچنین نرم افزار بدون مشکل هستند باشه. گوشی آنر مجیک 5 لایت با قیمت حدودی 12.4 میلیون تومان که به نسبت ماه قبلی مقداری کاهش قیمت داشته، با کمی ارفاق در این بازه به عنوان یک انتخاب قدرتمند با طراحی خاص و شبیه به گوشی های گرون قیمت تر به حساب میاد.

قیمت honor magic5 lite

مهمترین ویژگی‌های این گوشی عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 175 گرم
  • نمایشگر 6.67 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2400 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 800 نیت
  • تراشه Snapdragon 695
  • سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری Magic UI 7.1
  • باتری 5100 میلی آمپر ساعتی با آداپتور 40 وات
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی

 

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان؟

توی این بازه قیمتی بالاخره میتونید سراغ گوشی های میان رده بازار برید که تقریبا اکثر امکانات و قابلیت های لازمه یه گوشی خوب رو میتونید توی اونا ببیند و نسبت به بازه قیمتی قبلی در کنار بهبود ظاهر و امکانات داخلی باعث میشن تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی داشته باشید. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. متریال استفاده شده اکثرا از شیشه و فلزه ولی هنوز گوشی های سامسونگ از پلاستیک استفاده میکنن که تا حدودی کیفیت ساخت اونها نسبت به گوشی های اقتصادی تر بهتر شده. صفحه نمایش ها حاشیه خیلی کمتری دارند و بیشتر از طراحی پانچ هول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده میشه. حسگر اثر انگشت هم بیشتر روی صفحه نمایش قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی داره و خیلی از حسگر روی دکمه پاور استفاده نمیشه. قدرت سخت افزاری و پردازشی بخشیه که تقریبا بهبود نسبتا زیادی نسبت به بازه قبلی کرده و یکی از دلایلی به حساب میاد که شما رو مجبور به خرید از این بازه نسبت به بازه قبلی میکنه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ باتری هم تقریبا تغییر خاصی نکرده. فیلمبرداری 4k و قابلیت لرزشگیر و سنسور های واید و ماکرو بهتر از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره. اسپیکر استریو هم دیگه تقریبا عادیه و استفاده از اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی پایین جزو نقاط ضعف گوشی ها به حساب میاد.

گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی زیر 15 میلیون موبونیوز عبارتند از:

  • سامسونگ A35

این گوشی‌‌ها رو در ادامه مشخصاتشون رو بررسی کنیم تا مشخص بشه چرا به عنوان بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان معرفی شدند.

 

سامسونگ A35

با حدود قیمت 14.3 میلیون تومان میتونید سراغ میان رده خوش ساخت و با امکانات مناسب A35 سامسونگ، برای نسخه با رم و حافظه 4/128 برید که به نسبت نسل قبلی یعنی A34 که در این بازه قرار داره گزینه جذاب تر و به روز تری هست. به نسبت ماه قبلی مقداری تغییر قیمتی خاصی پیدا نکرده و در این بازه به جای خرید گوشی قدیمی تر A34 میتونید سراغ خرید این گوشی جدیدتر سامسونگ با ظاهر، رابط کاربری و سخت افزار به روز و نسبتا قدرتمند برید.

سامسونگ A35

مشخصات فنی گوشی A35 سامسونگ رو در ادامه توضیح دادیم:

  • بدنه شیشه ای و فریم پلاستیکی با وزن 209 گرم
  • پنل نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • استاندارد ضدآب IP67 بدنه و گوریلا گلس ویکتوس پلاس نمایشگر
  • تراشه اگزینوس 1380
  • سیستم عامل اندروید 14 و One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از آداپتور 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان؟

کم کم داریم به بازه قیمتی گوشی های شبه پرچمدار نزدیک میشیم و تقریبا تو اکثر بخش ها عملکرد نزدیکی به گوشی های پرچمدار دیده میشه، فقط یه سری امکانات خاص که تو گوشی های پرچمدار اکثرا استفاده میشه رو اینجا نمی بینید. تو این بازه عملکرد در اکثر بخش ها بهتر شده نسبت به قبل و تقریبا اکثر گوشی های تو بیشتر بخش ها کاملا نیاز های شما رو برطرف میکنن. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده شده و کاملا شما رو از خریدتون راضی میکنه. توی ساخت بدنه اکثر گوشی ها از فلز و شیشه استفاده شده و تقریبا استفاده از پلاستیک خیلی کم شده ولی هنوز گوشی های سامسونگ سر این موضوع کوتاه نیومدن! گوشی های بیشتری هم از گواهی IP با مقاومت بالا استفاده میکنن. از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش هم بیشتر استفاده میشه که سرعت و دقت خوبی هم دارند.

از تراشه های پرچمدار سال قبل در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و همین باعث میشه قدرت سخت افزاری بیشتر و بهتری رو توی گوشی ها شاهد باشیم. تغییر دیگه استفاده از رم های LPDDR5 که تو مولتی تسکینگ و سرعت اجرای برنامه ها عملکرد بهتری نسبت به بازه قبلی میده. عملکرد و سرعت شارژ باتریم تقریبا مشابه بازه قبله و تغییر خاصی توش دیده نمیشه، فقط امکان شارژ بیسیم به بعضی از گوشی ها اضافه میشه. فیلمبرداری 8k، قابلیت لرزشگیر، سنسورهای واید و ماکرو بهتر و زوم اپتیکال از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره، تو بعضی از گوشی ها از تایپ سی ورژن 3.1 به بالا هم استفاده میشه ولی خیلی محدود تره و در بازه های بعدی بیشتر ازشون استفاده شده.

گزینه های پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی زیر 20 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A55
  • شیائومی Poco X6 Pro
  • شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

در بخش‌های زیر این گوشی رو به صورت عمیق‌تر بررسی کردیم.

 

سامسونگ A55

سامسونگ A55 یکی از بهترین و همچنین محبوب‌ترین گوشی های میان رده بازاره که تو چند ماه گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته و تو بازه قیمتی 20 تا 25 میلیون تومان در نوسان بوده. البته در یکی دو ماه اخیر کاهش قیمت مناسبی پیدا کرده و نسخه با 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی این گوشی حدود 17.8 میلیون قیمت داره. با توجه به بهبودهای ایجاد شده به نسبت نسل قبلی، بهترین گزینه برای خرید از برند سامسونگ به حساب میاد.

samsung a55 بهترین گوشی هر بازه قیمتی (آبان 1403)

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی سامسونگ A55 عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی 213 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح 2340 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • استاندارد IP67 بدنه و گوریلا گلس ویکتوس پلاس نمایشگر
  • تراشه Exynos 1480
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • طراحی مشابه پرچمداران سری S24

 

شیائومی Poco X6 Pro

با عرضه نسل جدید گوشی های سری X پوکو تقریبا اکثر موبایل گیمرها و افرادی که دنبال یه گوشی قدرتمند و به صرفه هستند، میتونن با خیال راحت سراغ گوشی ها این برند برن. گوشی پوکو X6 Pro با قیمت حدودی 18.2 میلیون تومان برای نسخه 12/512 گیگابایتی در دسترسه، که به نسبت ماه قبلی کاهش قیمت زیادی پیدا کرده و حدودی 1.5 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و علاوه بر طراحی و نمایشگر زیبا یه پردازنده قدرتمند در اختیارتون میذاره. از این جهت میشه این گوشی رو به عنوان بهترین انتخاب برای طرفداران گوشی‌های گیمینگ میانرده مثل پوکو اف 5 در نظر گرفت.

پوکو ایکس ۶ پرو

مشخصات فنی و بهترین ویژگی های گوشی پوکو ایکس 6 پرو عبارتند از:

  • بدنه پلاستیکی (یا چرم گیاهی) با وزن 186 (190) گرم
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1800 نیت
  • استاندارد IP54 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 8300 Ultra
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS
  • 3 سال بروزرسانی اندروید و 4 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 67 وات
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

با ناموجود شدن و بالا رفتن قیمت نسخه پلاس، طرفداران گوشی های میان رده با دوربین خوب باید در این بازه سراغ گوشی Note 13 Pro 5g برن که برای نسخه با رم و حافظه 12/512 حدود 18.9 میلیون تومان قیمت داره. این گوشی به نسبت گزینه دیگه شیائومی در این بازه عملکرد دوربین نسبتا بهتر و طراحی زیبا و خوش دست تری داره و یک گوشی میان رده با قدرت مناسب به حساب میاد. به نسبت ماه قبل هم مقداری افزایش قیمت داشته.

گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

مشخصات فنی و بهترین ویژگی های گوشی ردمی Note 13 Pro 5G شیائومی عبارتند از:

  • بدنه پلاستیکی با وزن 187 گرم
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1800 نیت
  • استاندارد IP54 بدنه و گوریلا گلس ویکتوس نمایشگر
  • تراشه Snapdragon 7s Gen 2
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری MIUI 14
  • 3 سال بروزرسانی اندروید و 4 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی حدود یک روزه
  • آداپتور 67 واتی با زمان شارژ کامل 45 دقیقه ای
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی گوشی های پرچمدار اقتصادی برندهای چینی یا قاتل پرچمدار جدید پیدا میشه که به خاطر افزایش قیمت ها به اینجا منتقل شدن. از لحاظ کیفیت ساخت بدنه اکثر از فلز و شیشه استفاده میکنن و صفحه نمایش ها تقریبا به جز قابلیت LTPO تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارن. عملکرد پردازشی عالی که از پس هر بازی و برنامه ای برمیاد، در کنار شارژدهی مناسب و سرعت شارژ خیلی خوب چند تا از ویژگی های دیگه این بازه هستن. البته یه تفاوت بزرگ این بخش با گوشی های پرچمدار توی دوربین دیده میشه و هنوز خیلی عملکرد خفن و جذابی نداره.

با عرضه شدن گوشی های شبه پرچمدار از برندهای شیائومی و سامسونگ، بعد از مدت‌ها در این بازه گوشی های جذاب و جدیدی قابل انتخاب هستن که میتونن عملکرد بسیار خوبی و نزدیک به گوشی های پرچمدار اما با قیمت بسیار مناسب تر به شما بدن.

گوشی های زیر گزینه های پیشنهادی بازه زیر 30 میلیون تومان هستن:

  • شیائومی Poco F6 Pro
  • سامسونگ S23 FE

در ادامه با دلایل این انتخاب ها بیشتر آشنا میشید.

 

شیائومی Poco F6 Pro

گوشی Poco F6 Pro جدیدترین گوشی قاتل پرچمدار شیائومیه که در زمان نگارش این مقاله برای نسخه با رم و حافظه 12/512 حدود 29.5 میلیون تومان قیمت داره و با توجه به کاهش قیمت مناسبی که در ماه اخیر پیدا کرده، جایگزین نسخه معمولی در این بازه شده و بهترین انتخاب برای خرید از برند شیائومی به شمار میره. این قاتل پرچمدار شیائومی جایگزین گوشی 13 تی پرو شیائومی شده و به نسبت این گوشی از صفحه نمایش با جزئیات و کیفیت بیشتر، پردازنده با قدرت پردازشی بیشتر و طراحی و بدنه جذابتری استفاده میکنه و یک گزینه با ارزش خرید بالا در این بازه به حساب میاد.

گوشی پوکو F6 Pro

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی 209 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 3200 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی بیشنه 4000 نیت
  • گوریلا گلس 5 روی نمایشگر
  • تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS 1.0
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی حدود یک روزه
  • پشتیبانی از آداپتور 120 واتی با زمان شارژ کامل 30 دقیقه ای
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

سامسونگ S23 FE

در حال حاضر گوشی سامسونگ S23 FE با رم و حافظه داخلی 8/256 گیگابایت، با قیمت حدودی 27.2 میلیون تومان به فروش میرسه. این گوشی نسبت به ماه قبلی در حدود 1 میلیون تومانی برای برخی رنگ ها کاهش قیمت داشته. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادات خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار و نسبتا کامپکت از سامسونگه، که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های نسبتا زیاد در بخش پردازنده و دوربین به شما بده.

سامسونگ S23 FE

مشخصات اصلی S23 FE رو با هم مرور می‌کنیم:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 209 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 2340 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1450 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس 5 نمایشگر و بدنه
  • تراشه Exynos 2200
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به 14 و رابط کاربری One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 10 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

بهترین گوشی تا 40 میلیون تومان؟

به خاطر نوسان ارز، بعضی گوشی های اپل و قاتل پرچمدار افزایش قیمت شدیدی پیدا کردن و به خاطر اینکه با گوشی های پرچمدار رقابت نکنن به این بازه منتقل شدن تا اگه قصد دارید گوشی های پرچمدار قدیمی و یا قاتل پرچمدار خفن رو تهیه کنید سراغ این بازه برید. گوشی های این بازه تفاوت خیلی خاصی به جز نسبتا قدیمی بودن با گوشی های پرچمدار ندارن و میتونید تقریبا انتظار یه عملکرد خوب رو از گوشی های این بازه داشته باشید.

به طور کلی از اینجا به بعد تقریبا همه مدل‌هایی که معرفی میشن تو رنج بالارده هستن و قابلیت‌های پریمیوم دارن. اگه میخواید گوشی خاص باشه و رابط کاربری تمیزی داشته باشه و در عین حال قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش قابل قبولی به نسبت قیمتش داشته باشه، گوشی ناتینگ فون 2 تو این بازه قرار داره و انتخاب خوبیه.

به طور کلی مدل های زیر به عنوان بهترین گوشی ها تا 40 میلیون تومان در نظر گرفته شدن:

  • Samsung S24 FE
  • Pixel 8
  • Oneplus 12r

در ادامه دلایلی که این گوشی‌ها رو داخل این بازه قرار میده بهتون توضیح دادیم.

 

سامسونگ S24 FE

گوشی S24 FE بدون سر و صدای خاصی و با فاصله کم به نسبت نسل قبل به تازگی به بازار عرضه شده و با توجه به افزایش قیمت جهانی به نسبت نسل قبلی قیمت پایه بیشتری داره و برای نسخه با رم و حافظه 8/256 حدود 36 میلیون تومان قیمت داره. این نسل با افزایش ابعاد دیگه گوشی کامپکتی به شمار نمیره و بیشتر به گوشی S24 Plus شباهت پیدا کرده و همون طراحی، بدنه و حجم باتری رو در این گوشی میبینم و اگر به دنبال خرید یک پرچمدار اقتصادی با دوربین خوب و سخت افزار مناسب هستید، این گوشی میتونه نیاز شما رو برآورده کنه.

سامسونگ S24 FE

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی پرچمدار عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی با وزن 213 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی امولد با وضوح 2340 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1900 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس ویکتوس پلاس بدنه و نمایشگر
  • تراشه اگزینوس 2400e
  • رابط کاربری One UI 6.1 و اندروید 14
  • 4 سال بروزرسانی نرم افزاری
  • باتری 4700 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از آداپتور 27 واتی با سیم و 15 وات بیسیم
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 10 مگاپیکسلی

 

گوگل Pixel 8

پیکسل 8 با بهبودها و تغییراتی نه چندان زیاد به نسبت نسل قبلی عرضه شده و در مراسم گوگل با قول آپدیت نرم افزاری 7 ساله و کلی قابلیت هوش مصنوعی معرفی شد. با معرفی و عرضه نسل جدید گوشی های پیکسل مقداری این نسل کاهش قیمت پیدا کرده و در حال حاضر قیمت حدودی 35.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 داره. اگه دنبال یه گوشی پرچمدار اندرویدی با یه رابط کاربری تمیز و خالص اندروید هستید که عملکردی شبیه به گوشی آیفون 15 داشته باشه و به عکاسی هم علاقه مندید، این گوشی میتونه گزینه بسیار خوب و جذابی برای شما در این بازه قیمتی باشه.

گوشی گوگل پیکسل 8a

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی پرچمدار عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 187 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.2 اینچی OLED با وضوح 2400 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 2000 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس ویکتوس بدنه و نمایشگر
  • تراشه Google Tensor G3
  • سیستم عامل اندروید 14 خالص
  • 7 سال بروزرسانی نرم افزاری
  • باتری 4575 میلی آمپر ساعتی 27 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 10.5 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

Oneplus 12r

گوشی وان پلاس 12R با قیمت حدودی 39.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 16/256 نسخه اقتصادی تر پرچمدار جدید برند وان پلاس هست که از لحاظ سخت افزاری و امکانات به کار رفته واقعا یک سر و گردن از رقبای دیگه خودش بالاتر قرار داره. این قدرت سخت افزاری در کنار باتری نسبتا حجیم با آداپتور توان بالا و یک رابط کاربری جذاب ترکیب شده تا به عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار خوش قیمت بتونید به این گوشی فکر کنید.

بررسی گوشی OnePlus 12R

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی پرچمدار عبارتند از:

  • بدنه و فریم آلومینیومی 207 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.78 اینچی امولد با وضوح 2780 × 1264 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 4500 نیت
  • استاندارد IP65 و گوریلا گلس ویکتوس 2 نمایشگر
  • تراشه Snapdragon 8 Gen 2
  • سیستم عامل اندروید 14 با رابط کاربری OxygenOS 14
  • باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با آداپتور 100 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

بهترین گوشی تا 60 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی همه گوشی های جذاب و خفن از برندهای مختلف رو میتونید پیدا کنید، از پرچمدارهای اپل و سامسونگ گرفته تا گوشی های تاشوی خاص و قدرتمند. اما به خاطر اینکه اکثر گوشی های خاص مثل گوشی های گیمینگ و یا گوشی های تاشو و خمیده از برندهای موتورولا و اوپو با تعداد خیلی زیادی وارد بازار نمیشن و قیمت به نسبت بالاتری هم پیدا کردن، پس توی این بازه باید به انتخاب هایی از برندهای محبوب سامسونگ و اپل بسنده کنید که قیمت مناسب تری دارند و میتونن به نسبت قیمت ارزش خرید بسیار بیشتری بهتون بدن. از امکانات خوب اضافه شده به این بازه، قابلیت LTPO میشه اشاره کرده که این امکان رو داره نرخ به روز رسانی رو تا 1 هرتز پایین بیاره تا زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید، باتری کمتری مصرف بشه.

بهترین گوشی‌های زیر 60 میلیون تومن به پیشنهاد موبونیوز از قرار زیر هستن:

  • سامسونگ S24 Ultra
  • شیائومی 14T Pro
  • iPhone 13

در ادامه هر کدام از این گوشی‌ها رو به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

سامسونگ S24 Ultra

گوشی S24 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازاره که با کلی قابلیت هوش مصنوعی نه چندان کاربردی اما جذاب و بدنه ای تیتانیومی و نسبتا تخت و با یک نمایشگر تخت به بازار عرضه شده. با داشتن قیمت حدودی 60 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی در این بازه به حساب میاد.

اگه بهبودهای ایجاد شده در طراحی و قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و آپدیت بلند مدت 7 ساله برای شما اهمیتی نداره، خرید گوشی پرچمدار قدیمی سامسونگ یعنی S23 ultra که حدود 8 میلیون تومان ارزونتره میتونه گزینه مناسب تری باشه.

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات فنی و ویژگی های مهم این گوشی به شرح زیره:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم تیتانیومی با وزن 232 گرم
  • پنل نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X
  • وضوح 3120 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 2600 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس آرمور نمایشگر و بدنه
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3
  • سیستم عامل اندروید 14 و One UI 6.1.1
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 45 واتی
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

شیائومی 14t Pro

گوشی شیائومی 14 تی پرو تقریبا همزمان با عرضه جهانی در بازار ایران موجود شده و اگه دنبال یک گوشی با قدرت پردازشی بالا، دوربین با کیفیت، صفحه نمایش با کیفیت و جزئیات و همچنین شارژدهی خوب با سرعت شارژ بالا هستید، نسخه با رم و حافظه 12/512 این گوشی با قیمت حدودی 42 میلیون تومان میتونه مناسب شما باشه. البته قیمت این گوشی ممکنه در آینده با فرض ثابت بودن قیمت دلار مقداری کاهش پیدا کنه اما با توجه به شرایط بازار خیلی در مورد ثبات قیمت نمیشه دقیق صحبت کرد.

شیائومی 14 تی پرو

از مهمترین ویژگی‌های این قاتل پرچمدار شیائومی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 195 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی امولد با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 144 هرتزی روشنایی حداکثری 1600 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس کورنینگ 5 بدنه و نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 8300 Ultra
  • اندروید 14 به همراه HyperOS 1.0
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از آداپتور 67 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی

 

اپل iPhone 13

سری آیفون 13 آخرین نسل از گوشی های اپله که توی ایران رجیستر شده و با اینکه در ماه قبل مقداری کاهش قیمت پیدا کرده بود اما در حال حاضر برای خرید این پرچمدار قدیمی اپل برای نسخه با حافظه 128 باید حدود 50 میلیون تومان هزینه کنید و برای وارد شدن به اکوسیستم اپل تنها گزینه معقول و کاربردی به شمار میره.

طراحی همون گوشی آیفون 12 اپله، فقط چینش دوربین ها به جای عمودی به صورت ضربدری در اومده و با همون بدنه خوش ساخت و با کیفیت طرفیم. وزنش هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و کمی سنگین تر شده که بیشتر به خاطر حجم بالاتر باتریه ولی هنوز به خاطر سایز مناسب و وزن 174 گرمیش از آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خوش دست تره و اگه طولانی مدت از گوشی استفاده میکنید این گوشی برای شما ساخته شده!

اپل iPhone 13

از مهمترین ویژگی‌های این پرچمدار اپل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 174 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 2532 × 1170 پیکسل
  • روشنایی حداکثری 1200 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس کورنینگ بدنه و نمایشگر
  • تراشه Apple A15 Bionic
  • سیستم عامل iOS 15 قابل ارتقا به 17.5.1 و iOS 18
  • باتری 3240 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

بهترین گوشی پرچمدار ( 60 میلیون به بالا)؟

رسیدیم به بخش جذاب گوشی های پرچمدار! تو این بازه شرکت های تولید کننده هر چی تو چنته دارن ریختن وسط دایره و بهترین های دنیا گوشی های هوشمند رو اینجا می تونید ببینید. قدرت و کیفیت ساخت بالا، عدم افت قدرت و پشتیبانی نرم افزاری چندین ساله در کنار حفظ ارزش قیمتی شون باعث شده کسایی که میخوان یه گوشی رو سالیان سال استفاده کنن و موقع فروشش بتونن راحت تر و با کاهش قیمت کمتری این کار رو بکنن بیان سراغ این بازه. تو همه بخش ها بهترین عملکردی که میشه داشت شاهدیم و تقریبا به ته راه رسیدیم! پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم و HDR10+ امکاناتیه که تو بخش های قبلی هم داشتیم. استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال باعث شده تو بخش طراحی و کیفیت ساخت کاملا پرچمدار بودن این گوشی ها رو حس کنید. بهترین و قوی ترین پردازنده ها برای استفاده در این بخش ساخته میشن و شرکت ها هم سعی میکنن بیشترین عملکرد و خروجی رو از این تراشه ها بگیرن تا یه تجربه فوق العاده از عملکردشون داشته باشید. بخش باتری هم با توجه به قدرت بالا و مصرف زیاد صفحه نمایش ها عملکرد خوبی داره اما هنوز سرعت شارژهای فوق العاده بالا مثل بازه های میان رده رو نمی بینیم. شارژر هم دیگه در جعبه یه سری از گوشی ها پرچمدار قرار نمیگیره و یه هزینه جدا باید بابت این بخش بزارید کنار. شارژ معکوس، شارژ بیسیم، شارژ مگنتی از امکاناتیه که تو این بخش در اکثر گوشی ها استفاده شده. بهترین سنسورهای دوربین، در کنار قدرت سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده که دوربین ها عملکرد عالی داشته باشن. بخش صوتی این گوشی ها هم عملکرد خیلی خوبی داره و کاملا راضی تون میکنه اما طبق سنت چند ساله تو این بازه دیگه از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست.

بهترین گوشی های پرچمدار بازار عبارتند از:

  • iPhone 13 Pro Max
  • Xiaomi 14 Ultra
  • Motorola Edge 50 Ultra

در ادامه گوشی‌های این لیست رو زیر ذره بین می‌بریم.

 

اپل iPhone 13 Pro Max

بهترین، خفن ترین و بزرگترین گوشی رجیستر شده برند اپل، گوشی آیفون 13 پرو مکسه و تمام. اگه دنبال صفحه نمایش با جزئیات زیاد، قدرت سخت افزاری خفن و شارژدهی باتری خیلی خوب می گردید و کمی هم شم عکاس حرفه ای بودن دارید، حتما باید سراغ iPhone 13 Pro Max برید. البته با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و 15 و 16 آیفون ها و اخبار مربوط به اینکه این سری آخرین گوشی های رجیستر شده رسمی اپل در ایران هستن، باعث شده قیمت این گوشی با توجه به قدیمی بودن و عرضه سری های جدیدتر هنوز مقداری بالا باشه و لازمه که برای خرید این گوشی چیزی بین 95 تا حدود 120 میلیون تومان کنار بزارید. هیچ نشونه‌ای هم از کاهش قیمت از خودش نشون نمیده و این ماه حتی افزایش هم داشته! البته شاید این عدد برای عاشقان سینه چاک اپل خیلی بالا نیست و میتونید برای خودتون توجیه بیارید و به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کنید! (برای دیدن سایر گزینه های قابل خریداری اپل و مقایسه ارزش خریدشون میتونید به راهنمای خرید گوشی آیفون موبونیوز مراجعه کنید.)

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

ویژگی‌های مهم و مشخصات سخت افزاری این گوشی عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم استیل با وزن 240 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED
  • وضوح 2778 × 1284 پیکسل وروشنایی حداکثری 1200 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس کورنینگ بدنه و نمایشگر
  • تراشه Apple A15 Bionic
  • سیستم عامل iOS 15 قابل ارتقا به 17.5.1 و iOS 18
  • باتری 4352 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

Xiaomi 14 Ultra

گوشی پرچمدار سال 2024 شرکت شیائومی، 14 اولترا هست که بین بقیه گوشی‌های این شرکت دلبری می‌کنه و بهترین گوشی شیائومی فعلی بازار به حساب میاد. نسخه‌های رم و حافظه مختلف این گوشی توی بازار ایران بالای 70 میلیون تومان به فروش می‌رسه و بخاطر امکانات فوق‌العاده‌ای که داره در کنار آیفون و پرچمدارهای سامسونگ، ضلع سوم گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش رو تشکیل داده. البته در ماه اخیر مقدای (در حدود 5 6 میلیون تومان) افزایش قیمت داشته. این گوشی شیائومی با بدنه چرمی و ضدآب، 4 دوربین 50 مگاپیکسلی، پردازنده 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 و نمایشگر 6.73 اینچی که رزولوشن فوق‌العاده 1440 در 3200 پیکسل رو نشون میده، قطعاً یکی از بهترین گوشی‌های دنیاست.

شیائومی نسخه 16GB رم و 512GB حافظه داخلی این گوشی رو هم تولید کرده که تو بازار ایران حدود 67 میلیون تومان فروخته میشه و برای گیمرها و بلاگرهای حرفه‌ای خیلی کاربردیه. این گوشی تو ماه اخیر یه مقداری کاهش قیمت داشته و ارزش خریدش بالاتر هم رفته.

شیائومی 14 اولترا

مهم‌ترین ویژگی‌های این پرچمدار جدید شیائومی عبارته از:

  • بدنه شیشه‌ای (چرم گیاهی) و فریم تیتانیومی (آلیاژ آلومینیوم) با وزن 219 تا 229 گرم
  • پنل نمایشگر 6.73 اینچی LTPO AMOLED با وضوح 3200 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 3000 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس Longjing برای نمایشگر
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3
  • سیستم عامل اندروید 14 و HyperOS
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 90 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

موتورولا Edge 50 Ultra

گوشی موتورولا اج 50 اولترا یکی از گوشی های پرچمدار جذاب، زیبا، خوش دست و با کلی امکانات خفن نرم افزاری هست که در کنار یک سخت افزار خوب با شارژدهی مناسب قرار گرفته. این گوشی در حدود 87 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 16/1024 قیمت داره که حافظه ذخیره سازی زیادی رو در کنار رم بالا و سخت افزار قدرتمند در اختیار شما میزاره و اگه دنبال یه گوشی پرچمدار خاص و خفن و مقداری متفاوت با پرچمدارهای چند سال اخیر هستید، حتما این پرچمدار موتورولا رو در نظر داشته باشید.

قیمت گوشی edge 50 ultra موتورولا

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

اگه به اینجای مقاله رسیدید یعنی یا واقعاً مقاله اونقدری جذاب بوده که زمان بذارید و این همه محتوا رو بخونید یا خیلی سریع اسکرول کردید تا به بخش انتهایی برسید که امیدواریم احتمال اول اتفاق افتاده باشه! تو مقاله بهترین گوشی هر بازه قیمتی موبونیوز سعی کردیم تو هر بازه قیمتی بهترین گوشی هایی رو که هم جدید باشن و هم خریدشون دردسر و ریسک زیادی نداره رو معرفی کنیم. تو بعضی بازه های قیمتی انتخاب بهترین گوشی کار ساده ای بود و تو بعضی بازه های تنوع مدل ها و نزدیکی عملکرد و مشخصات، انقدری انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو سخت کرده بود که زمان زیادی رو سر مقایسه میلیمتری گوشی ها صرف کردیم تا بشه پای منطق و دلیل انتخاب گزینه هایی که معرفی کردیم با قدرت بیشتری بایستیم! البته که هیچ کاری مصون از خطا نیست و ممکنه چند تا گوشی این وسطا حقشون ضایع شده باشه یا شما استدلال قوی تری برای انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی داشته باشید که امیدواریم با مشارکتی که تو قسمت نظرات توسط موبوبکس شکل میگیره تو آپدیت های بعدی، مقاله راهنمای خرید گوشی جامع تر و کامل تری داشته باشیم. نظر شما در مورد بهترین گوشی هر بازه قیمتی چیه و به نظرتون جای کدوم گوشی ها تو این لیست خالیه؟

نویسنده : سجاد یوسفی
تاریخ انتشار 15 ساعت پیش
تعداد نظرات : 1427
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
BIG D

درود به موبو نیوز
به نظرت خرید NOTE 20 ULTRA 8/256 زیر 20 تومن تو این تایم و بازار صرفه داره ؟
برای یه استفاده روزمره غیر گیمینگی؟؟؟

۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سجاد یوسفی

    به صورت کلی خرید گوشی های قدیمی خیلی توصیه نمیشه چون عمر مفید و آپدیت نرم افزاری گوشی چند سال بیشتر نیست مگه یه گوشی خیلی خیلی خوش قیمت باشه و استفاده خاصی هم از گوشی نداشته باشید.

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
showan

ببخشید من بین دو گوشی آیفون 15promaxو سامسونگs24ultra گیر کردم لطفا راهنمایی کنیدکدوم رو بخرم

۱۶ مهر ۱۴۰۳
    Soheil xs

    اصلا آیفون بالای 13 promax نگیر تو ایران ک بزرگترین اشتباهه s24ultra عالیه از همه لحاظ اگه از شیائومی هم بدت نمیاد 14 ultra بهترین دوربینو داره

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
امیرعباس صفری

سلام. وقت بخیر تیم موبو. من یه سوال دارم.
من می خوام گوشی بخرم از سامسونگ. بین A05s و A15 گیر کردم. میشه کمکم کنید کدوم رو بخرم؟

۱۳ مهر ۱۴۰۳
    Alip98

    سلام خدمت شما.گوشی a15 صفحه نمایش و پردازنده بهتری نسبت به گوشی a05s داره.بین این دو گوشی قطعا گوشی a15 ارزش خرید بیشتری داره.

    ۱۶ مهر ۱۴۰۳
Mahan_mm88

S24 ultra on top

۰۴ مهر ۱۴۰۳