بهترین گوشی هر بازه قیمتی (مرداد 1403)

انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی همیشه سخت بوده و به خاطر تنوع بالا و نوسان قیمت گوشی های هوشمند و عرضه مدل های جدید در بازار، انتخاب یه گوشی با ارزش خرید خوب و عملکرد مناسب با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، کمی سخت تر هم شده و نیاز به کمک گرفتن از بقیه یا استفاده از راهنمای خرید گوشی های هر بازه قیمتی وجود داره. اگه سایت موبونیوز رو چک کرده باشید یه بخشی داریم به نام راهنمای هوشمند خرید گوشی، که به صورت هوشمند با توجه به جواب سه سوال

  1. بودجه مد نظرتون برای خرید گوشی؟ (از کمتر از 3 میلیون تا بیشتر از 30 میلیون تومان به صورت نمایش بازه های قیمتی)
  2. اولویت های استفاده شما از گوشی؟ (سخت افزار، دوربین، باتری، صفحه نمایش و طراحی)
  3. و برند مد نظرتون؟ (فرقی نداره، سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا)

سه مدل از بهترین گوشی های قابل خریداری رو با توجه به نیازهای شما بهتون پیشنهاد میده. اما شاید راهنمای هوشمند خرید گوشی برای کسانی که اطلاعات خوبی از گوشی ها دارن و میدونن چقدر میخوان هزینه کنن و بین گزینه های موجود دنبال مقایسه اجمالی هستن، کاملا پاسخگو باشه. ولی خیلی از افرادی که دنبال خرید گوشی هستن شاید ندونن تو هر بازه قیمتی انتظار چه امکاناتی رو باید داشته باشن و برای استفاده مدنظر خودشون، چه مقدار برای خرید گوشی هزینه کنن بهتره. با مشاهده این نیاز، مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی به سایت موبونیوز اضافه شده تا با توضیحات مفصل تری بگیم در هر بازه قیمتی انتظار چه مشخصات و عملکردی رو باید داشته باشید و بهترین گزینه های خرید در هر بازه قیمتی کدوم گوشی ها هستند و یه بررسی مختصر در مورد نقاط قوت و ضعف و دلیل انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو هم داشته باشیم.

توضیحات عملکرد و انتظارات از هر بازه قیمتی و بررسی مختصر بهترین گوشی های معرفی شده هر بازه باعث شده تا مقاله خیلی جامع و طولانی باشه. ولی میتونید با استفاده از بخش فهرست مطالب، به بازه قیمتی حدودی مد نظرتون برید و خیلی سریع توضیحات مدنظرتون رو مطالعه کنید. مقاله های راهنمای خرید به صورت مداوم با توجه به تغییرات بازار به صورت ماهیانه یا فصلی بروزرسانی میشن تا با مراجعه به راهنمای خرید گوشی موبونیوز همیشه به اطلاعات بروز و قابل استنادی برای خرید بهترین گوشی موبایل دسترسی داشته باشید (میتونید این صفحه رو بوکمارک کنید چون هر ماه همین مقاله با همین آدرس آپدیت میشه). در انتهای بخش معرفی هر مدل گوشی هم لینک لیست قیمت گوشی مدل معرفی شده اومده که میتونید با مراجعه به صفحه قیمت هر گوشی، با قیمت روز خرید کانفیگ های مختلف هر گوشی از فروشگاه های اینترنتی معتبر معرفی شده توسط موبونیوز با خبر بشید.

 

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی انتظاراتتون باید از گوشی های هوشمند معقول یا ساده تر بگیم خیلی دست پایین باشه. تو بازه قیمتی زیر 3 میلیون تومن برای اینکه قیمت های تمام شده رو پایین تر بیارن از ساده ترین متریال برای ساخت گوشی استفاده شده و کیفیت ساخت خیلی بالایی رو شاهد نیستیم.

پورت شارژ هم اکثرا محدود به میکرو USB میشه و استفاده از تایپ سی برای گوشی های زیر 3 میلیون مزیت بزرگی محسوب میشه. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی هستن. دوربین ها بیشتر به درد اسکن کردن مدارک و یا گرفتن یه عکس خیلی ساده و با کمترین جزئیات ممکنه میخوره. قدرت سخت افزاری اکثرا در حدیه که فقط بتونید چت کنید و کمی وبگردی کنید و یا تو فضای مجازی به صورت محدود چرخی بزنید و به خاطر همین ضعیف بودن، اکثرا نسخه ساده شده رابط کاربری های معمول روی گوشی های این بازه قرار داره و خیلی امکانات خفن و خاصی در اونها استفاده نشده. تنها بخشی که عملکرد خوبی داره باتریه که اکثر گوشی ها با ظرفیت های بالا (حدود 5000 میلی آمپر ساعت) عرضه میشن و به راحتی میتونید ازشون دو روز شارژدهی بگیرید، فقط از فست شارژ خبری نیست و معمولا 2 الی 4 ساعت زمان میبره که شارژ بشن.

در این بازه با توجه به قیمت دلار، گزینه ای به جز گوشی های دکمه ای پیدا نمیشه و اگه به دنبال یه گوشی معمولی هستید که یه سری کارهای ساده رو باهاش انجام بدید و یا می خواید برای بچه ها یا افراد میانسالی که اولین گوشی هوشمندشونه و قرار نیست کاری به جز زنگ زدن یا پیام دادن داشته باشن، برای خرید باید سراغ بازه بعدی برید.

توجه داشته باشید که تموم گوشی‌هایی که در ادامه می‌بینید، بخاطر شرایط گمرک و خبرهای جدیدی که منتشر شده، افزایش قیمتی در حدود چند میلیون تومان داشتن. بنابراین اگر قصد خرید گوشی دارین لازمه بدونین که ممکنه به زودی قیمتشون دوباره کاهش پیدا کنه و شاید هم چند ماه روی همین قیمت ثابت بمونه.

 

بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان؟

کیفیت ساخت گوشی ها این بازه قیمتی خیلی بهبود خاصی نکرده و با توجه به افزایش قیمت ها، گوشی های این بازه عملا گوشی های سوپر اقتصادی به حساب میان که رابط کاربری ساده شده ای دارن و از حداقل امکانات برای اونا استفاده شده.

از پورت تایپ سی زیاد خبری نیست، ولی به صورت موردی در گوشی های این بازه استفاده شده و هنوز پورت میکرو USB رایج تره. حسگر اثر انگشت یه گزینه لاکچری در این بازه به حساب میاد و بیشتر گوشی ها از این قابلیت بهره ای نبردن. صفحه نمایش ها اکثرا از پنل LCD با رزولوشن تصویر 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی استفاده میکنن و خبری از نرخ های بالاتر نیست. دوربین ها کمی وضعیت بهتری پیدا میکنن و از سنسور های نسبتا قوی تری استفاده شده، اما تنوع سنسور ها زیاد نیست و اکثرا از دوربین ماکرو یا لنز اولترا واید خبری نیست.

قدرت سخت افزاری خیلی بالا نیست و از تراشه های اقتصادی و قدیمی استفاده میشه که بیشتر مناسب کارهای روزمره و سبک هستند و خیلی مناسب استفاده های سنگین و یا بازی کردن نیستند. باز هم تنها بخشی که عملکرد خیلی خوبی داره باتریه که اکثرا از ظرفیت های بالا (حدود 5000 میلی آمپر ساعت) استفاده شده و به راحتی میتونید ازشون یکی دو روز شارژدهی بگیرید. امکان فست شارژ با سرعت بالا تقریبا دیده نمیشه و برای شارژ شدن کامل گوشی اکثرا بین 2 الی 3 ساعت زمان نیاز هست. اگه به عنوان گوشی دوم یا یه گوشی اول برای بچه ها یا پدر مادرهاتون (که خیلی از گوشی استفاده نمی کنند)، به گوشی های این بازه نگاه کنید که نسبتا اقتصادی باشند و تجربه کاربری خوبی هم در اختیار شما بزارند و خیلی کار با این گوشی ها اذیت کننده نباشه، (مثل بازه قبلی) خرید گوشی از بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون احتمالا بتونه نیاز شما رو برطرف کنه.

در حال حاضر تو این بازه هیچ گوشی مناسبی نداریم و بهتره به سراغ مدل‌های بازه بعدی برین.

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان؟

با توجه به شرایط بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور اکثر گوشی های اقتصادی فروش بیشتر و طرفداران بیشتری هم دارند، اما با افزایش بی سابقه قیمت ارز در ماه های اخیر تنوع محصولات نسبتا به روز و با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی کم شده و اکثر گوشی های اقتصادی با کیفیت و مناسب، به خصوص از برند شیائومی به بازه های بعدی انتقال پیدا کردند. تو بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومن، طراحی گوشی ها اکثرا مناسبه و سعی شده کمی توشون خلاقیت به کار بره. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت نسبتا خوبی داره. از این بازه قیمتی به بالا فقط از پورت تایپ سی استفاده میشه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم برعکس گوشی های میان رده به بالا تو اکثر گوشی های این بازه استفاده شده. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 اما به صورت محدود صفحه نمایش با رزولوشن بالات هم دیده میشه. اکثرا نرخ به روز رسانی 60 هرتزیه، اما نرخ به روز رسانی 90 هرتزی تو تعداد بیشتری از گوشی ها استفاده میشه.

تو بخش دوربین کیفیت و جزئیات خیلی پیشرفتی نکرده، فقط پکیج دوربین کامل شده و معمولا سنسور ماکرو هم در کنار بقیه سنسورها استفاده میشه. اسپیکرهای استفاده شده در گوشی های این بازه کیفیت و بلندی خوبی دارن هر چند که همشون استریو نیستن. حسگر اثر انگشت در گوشی های این بازه دیده میشه ولی اکثرا روی قسمت پشتی استفاده شدن و در چند مورد با دکمه پاور روی لبه گوشی ترکیب شدن تا هم ظاهر گوشی های جذاب تر و به روزتر باشه و هم دسترسی راحت تری داشته باشید. قدرت سخت افزاری بخشیه که هنوز نسبت به قیمت مناسب نیست و فقط تو کاربری روزانه مناسبه اما در بعضی گوشی ها با توجه به استفاده از رابط کاربری به روز و نسخه اندروید 12 شاید کمی لگ و مشکل داشته باشه و انتظار اجرای بازی ها با جزئیات و فریم خوب رو هم نداشته باشید. تو بخش باتری بیشتر به حجم و مدت زمان شارژدهی توجه شده و همچنان با شارژدهی خوب اما سرعت شارژ پایین طرفیم. برای افرادی که نمیخوان زیاد برای گوشی هزینه کنن و دنبال یه گوشی کار راه بنداز با دوربین مناسب، صفحه نمایش نسبتا با کیفیت و شارژدهی بالا هستن و زیاد قدرت پردازشی براشون مهم نیست با انتخاب گوشی از بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومن میتونن کارشون رو راه بندازن.
در حال حاضر بهترین گوشی تو بازه زیر 5 میلیون اقتصادی سامسونگی A05 هست که در ادامه معرفیش می‌کنیم.

 

سامسونگ A05

گوشی A05 سامسونگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید گوشی تا 5 میلیون محسوب میشه. این گوشی با دوربین 50 مگاپیکسلی، نمایشگر بزرگ و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای خیلی از کاربرهایی که استفاده زیادی از گوشی ندارن و می‌خوان برای کارهای روزمره ازش استفاده کنن مناسبه. این گوشی با نسخه رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 با حدود قیمت 5 تا 5.4 میلیون تومان تو فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسه. البته بخاطر نوسانات ارز و مشکلاتی گمرک در هفته‌های گذشته، این گوشی کمی افزایش قیمت داشته و از بازه خارج شده بوده. اما دوباره قیمتش اومده پایین و می‌تونیم تو بازه زیر 5 تومن ببینیمش.

سامسونگ A05

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی سامسونگ A05 عبارتند از:

  • پردازنده 12 نانومتری مدیاتک Helio G85
  • نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با وضوح 720 در 1600 پیکسل
  • دارای حافظه 64 و 128 گیگابایت و رم‌های 4 و 6 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A05

 

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان؟

تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان گوشی های اقتصادی ولی با کیفیت ساخت و امکانات خوب رو میبینیم که چند تا از گوشی های پرفروش بازار هم در این بازه قرار میگیرن. حاشیه صفحه نمایش ها هنوز زیاده و از طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میشه. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره. جک 3.5 میلیمتری صدا هم وجود داره. هنوز از پنل های امولد با جزئیات رنگ بالا خبری نیست و بیشتر از پنل های LCD با زاویه دید نسبتا محدود و روشنایی نسبتا کم استفاده میشه ولی رزولوشن 1080 در بعضی از گوشی ها استفاده شده تا کیفیت تصویر نمایش داده به شما تا حدودی زیباتر به نظر بیاد.

بخش دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و فقط تعداد سنسورهای فرعی کمی بیشتر شده و تا حدودی پردازش عکس ها بهتر انجام میگیره ولی در کل بهبود خیلی زیادی انجام نگرفته. اسپیکر مونو در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و خیلی خبری از اسپیکر استریو نیست. پردازنده های استفاده شده خیلی قدرت مناسبی برای اجرای بازی ها روز و سنگین تر با کیفیت بالا و با لگ کم ندارند ولی تا حدودی تجربه کاربری بهتر شده و لگ و باگ خیلی زیادی دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده. سرعت شارژ خیلی بهبود پیدا نکرده، البته استفاده از پورت تایپ سی در اکثر گوشی های این بازه باعث شده کمی سرعت شارژ بهتر باشه. اگه دنبال یه گوشی با قیمت مناسب که از پس بیشتر کارها بدون مشکل خاصی بربیاد میگردید، گزینه های معرفی شده در این بازه میتونه نظرتون رو جلب کنه.

تنها گزینه پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی تا 6 میلیون اقتصادی A05s سامسونگه.

 

سامسونگ A05s

گوشی A05s سامسونگ جدیدترین عضو خانواده اقتصادی های سامسونگه و با توجه به بهبودهایی که در بخش های مختلف به خصوص نمایشگر و پردازنده ایجاد شده، هم از لحاظ عملکرد سخت افزاری و هم نمایشگر به نسبت گوشی A04s برای طرفداران سامسونگ گزینه مناسب تریه. نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 4/64 این گوشی، قیمت حدودا 5 میلیون و 800 تومانی داره که به نسبت گوشی های دیگه این بازه هم طراحی بروز و مدرنی داره و هم از لحاظ سخت افزار و نرم افزار کاملا کار شما رو راه میندازه. البته این گوشی قبلا تو بازه تا 5 میلیون تومن بود، ولی تو ماه اخیر به بازه بالاتر منتقل شده.

samsung A05s بهترین گوشی هر بازه قیمتی (مرداد 1403)

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی سامسونگ A05s عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 194 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با وضوح 1080 × 2400 پیکسل
  • رفرش ریت 90 هرتزی
  • تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 680 4G
  • سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI Core 5.1
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 25 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A05s

 

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان؟

موجودی کمتر گوشی ها در کنار روندی افزایشی قیمت دلار باعث شده بعضی گوشی های پرفروش این بازه مجدد افزایش قیمت داشته باشند و به بازه های بالاتر منتقل بشن، به خاطر همین موضوع گوشی های این بازه قیمتی خیلی تفاوت خاصی با بازه قبلی ندارند و بهبودهای ایجاد شده خیلی کم و نامحسوسه. تو بخش طراحی گوشی های هنوز از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنن و خیلی با توجه به قیمت حس خوبی موقع استفاده به شما دست نمیده. اکثر صفحه نمایش ها از LCD استفاده میکنن و با اینکه رزولوشن 1080 استفاده شده جزئیات و کیفیت خوبی به شما نمایش میده ولی ترکیب رنگ و روشنایی معمولیه. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کمابیش استفاده میشه و از نرخ 120 هرتزی فعلا خبری نیست.

دوربین گوشی ها نسبت به بازه قبلی بهبود خیلی زیادی نداشته و هنوز با کیفیت عکس های معمولی رو به خوب طرفیم. اسپیکر استریو هنوز خیلی استفاده نمیشه ولی اسپیکر های مونو استفاده شده کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. تو بخش سخت افزار و قدرت پردازشی هم یه بهبود ریزی داریم و دیگه توی استفاده معمولی خیلی لگ و باگ دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده اما سرعت شارژ خیلی بهتر شده و به خصوص در گوشی های شیائومی شاهد سرعت شارژ های زیر 80 دقیقه هستیم. اگه دنبال یه گوشی با مشخصات و طراحی خوب میگردید و خیلی دوربین با کیفیت خفن و قدرت پردازشی بالا براتون مهم نیست، این بازه قیمتی تقریبا اکثر نیاز های شما رو برآورده میکنه. به خاطر تغییرات قیمت ها در این بازه انتخاب های خیلی زیادی ندارید و دو گزینه پیشنهادی هم با مقداری ارفاق در این بخش قرار گرفتن و بیشتر گوشی های مناسب با کمی افزایش قیمت به بازه بعدی منتقل شدند. اگه طرفدار برند شیائومی هستید به غیر از چند گزینه نسبتا قدیمی چیز خاصی در این بخش پیدا نمی کنید و بهتره برای خرید یه گوشی مناسب از این برند سراغ بازه بعدی برید. گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان عبارتند از:

  • موتورولا Moto G24
  • سامسونگ A15 4G
  • شیائومی Poco M5s

در ادامه این گوشی‌ها رو به طور عمیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

موتورولا Moto G24

گوشی‌های سری G موتورولا که از سال 2013 به بازار عرضه شدن، همیشه به داشتن ویژگی‌های فنی قابل قبول در کنار قیمت مناسب مشهور بودن. موتورولا همچنان به این روند وفادار بوده و Moto G24 رو برای کاربرانی طراحی کرده که دنبال یک اقتصادی با عملکرد پردازشی خوب هستن. این گوشی تو ماه قبل حدود 1 میلیون افزایش قیمت داشته و حالا تو کانفیگ 8/128 گیگ با قیمت 7 میلیون تومن به فروش می‌رسه.

گوشی موتورولا Moto G24

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی عبارتند از:

  • صفحه نمایش 6.56 اینچی IPS LCD با وضوح 720 در 1612 پیکسل
  • نرخ نوسازی صفحه نمایش 90 هرتزی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • پردازنده مدیاتک Helio G85
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • سیستم عامل اندروید 14 و سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری

 

مشاهده قیمت روز گوشی موتورولا Moto G24

 

سامسونگ A15 4G

گوشی A15 4G سامسونگ یکی از گوشی های جذاب و اقتصادی سامسونگه که با داشتن نمایشگر سوپر امولد، طراحی جذاب، نرم افزار بروز و همچنین قدرت سخت افزاری مناسب، یکی از بهترین گوشی های اقتصادی امسال به حساب میاد. اولایل ماه قبل، این گوشی تا بازه 10 میلیون بالا رفته بود، اما کم کم پایین‌تر اومد و الان کانفیگ پایه‌ش با کاهش قیمتی 500 هزارتومنی نسبت به اواسط ماه، به 7 میلیون رسیده و جایگاه خودشو تو این لیست پس گرفته.

بررسی گوشی A15 سامسونگ

از مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 200 گرم
  • پنل نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 90 هرتزی با روشنایی 800 نیت
  • تراشه 8 هسته‌ای مدیاتک Helio G99
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری

 

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung A15 4G

 

شیائومی Poco M5s

گوشی پوکو M5s با اینکه مقداری قدیمی شده، اما همچنان یکی از گزینه های با ارزش خرید بالا به حساب میاد. مخصوصا که اکثر گوشی‌ها تو ماه اخیر افزایش قیمت نجومی خوردن و تو این بازه گزینه دیگه‌ای برای شیائومی نداریم. این گوشی از ماه قبل کمی کاهش قیمت داشته و حالا با کانفیگ 4/128 گیگ و با قیمت 7 میلیون تومنی تو بازه زیر 8 میلیون قرار داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5s

ویژگی‌های فنی مهم این پوکوی شیائومی از قرار زیره:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 178.8 گرم
  • پنل نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED با وضوح 1080 × 2400 پیکسل
  • رفرش ریت 60 هرتزی با روشنایی 1100 نیت
  • تراشه 8 هسته‌ای مدیاتک Helio G95
  • سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 33 وات
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5s

 

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان؟

صفحه نمایش خوب، بازدهی باتری مناسب و عملکرد سخت افزاری بدون دردسر از ویژگی های مهم بازه میان رده اقتصادی به حساب میاد که در کنار دوربین خوب یه پکیج مناسب رو در اختیارتون میزاره اما با توجه به افزایش قیمت ها اکثر گوشی های میان رده اقتصادی به بازه های قیمتی بالاتر منتقل شدن و این بازه قیمتی در حال حاضر بیشتر نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی گوشی های رده قبلی و چند نمونه گوشی های بازارهای هند و شرق آسیا قرار داره. طراحی و کیفیت ساخت خیلی با بازه قبلی تفاوت آنچنانی نمیکنه و اکثرا گوشی ها کیفیت ساخت و طراحی مناسبی دارند. پنل های امولد تا حدودی استفاده میشه ولی بیشتر از صفحه نمایش های LCD بهره میبرند. رزولوشن تصویر 1080 و وضوح رنگ و کیفیت تصویر خوب تقریبا دیگه عادی شده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم بیشتر استفاده میشه اما هنوز گوشی های با نرخ پایین تر هم بین گوشی های این بازه وجود داره. دوربین با کیفیت مناسب عکس و فیلمبرداری هم میشه تو این بازه قیمتی پیدا کرد. جک 3.5 میلیمتری صدا از این بازه به بالا ممکنه در بعضی گوشی ها استفاده نشه و اگه گوشی استفاده کنه جز نقاط مثبتش به حساب میاد. قدرت سخت افزاری عملکرد مناسبی داره و در استفاده معمولی مشکلی با این گوشی ها ندارید و توی بازی یا استفاده سنگین هم خیلی شما رو اذیت نمیکنن. بازدهی باتری خیلی تفاوت و پیشرفت خاصی نسبت به بازه قبلی نداره و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ میشه گفت راضی کننده است.

توی این بازه تنوع بالایی از محصولات با کانفیگ های مختلف رو میشه پیدا کرد و تقریبا برای هر سلیقه ای یه گزینه وجود داره و از گوشی قدیمی جدید و هر برندی توی این بازه میتونید پیدا کنید اما با بالا رفتن نرخ دلار در ماه اخیر در این بازه خیلی گوشی های جدید و جذابی پیدا نمیشه و بیشتر گوشی های قدیمی سال قبل و یا نسخه های با رم و حافظه بالاتر بازه قبلی دیده میشه.

در حال حاضر بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان فقط Note 13 4G شیائومیه.

 

شیائومی Redmi Note 13 4G

جدیدترین میان رده اقتصادی شیائومی تفاوت های خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و در برخی بخش ها مثل پردازنده عملا تفاوتی بین دو نسل وجود نداره. اما اگر دنبال جدیدترین و بروزترین گوشی های شیائومی با رابط کاربری HyperOS هستید، این گوشی با قیمت حدودی 10 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 انتخاب مناسبی برای طرفداران برند شیائومی و در کل گوشی های اقتصادی و با ارزش خرید بالا به شمار میره. باید توجه داشته باشید که این گوشی از ماه قبل حدود 2 تومن افزایش قیمت داشته و از بازه قبلی خارج شده.

قیمت گوشی redmi note 13 4g

ویژگی های مهم و فنی گوشی ردمی Note 13 4G از قرار زیر هستن:

  • بدنه پلاستیکی با طراحی تخت و وزن حدودا 189 گرمی
  • صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن +FHD
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بیشینه 1800 نیتی
  • پردازنده اسنپدراگون 685
  • گواهی IP54 و گوریلا گلس 3 برای نمایشگر
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی سلفی
  • سیستم عامل اندروید 13 و MIUI 14

 

مشاهده قیمت روز گوشی Redmi Note 13 4G

 

بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان؟

تو گوشی های میان رده امکانات و قابلیت های به روز با مناسب ترین قیمت در کنار همدیگه قرار گرفته تا یه گزینه بسیار عالی برای کسایی که میخوان تو اکثر زمینه ها یه عملکرد خوب داشته باشه، اما نمیخوان هزینه خیلی زیادی کنن به وجود بیاره. البته با افزایش قیمت دلار تا حدودی گوشی های میان رده خوب افزایش قیمت داشتند و تقریبا تمامی گوشی ها یه رده قیمتی جابجا شدند. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ خوب و روشنایی صفحه نمایش کافی که توی محیط بیرون هم مشکلی براتون ایجاد نمیکنه تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. رفرش ریت 120 هرتزی هم استفاده بیشتری میشه اما هنوز نرخ های 90 هرتزی هم دیده میشه. هنوز خیلی از شیشه و فلز برای ساخت گوشی های استفاده نمیشه و بیشتر از ترکیب پلاستیک و بعضی موارد شیشه استفاده میکنن. طراحی هم در عین سادگی بسیار زیبا و خوش دسته. حسگر اثر انگشت هم مثل بازه های اقتصادی تر روی دکمه پاور قرار گرفته و از حسگر های بی کیفیت روی صفحه نمایش کمتر استفاده شده. قدرت سخت افزاری خیلی پیشرفت زیادی نکرده اما اکثر گوشی های تجربه مناسب و بدون مشکل خاصی در استفاده روزمره و عادی به شما میدن ولی هنوز در بازی و استفاده های سنگین تر خیلی نباید انتظار جزئیات و فریم های بالا رو داشته باشید. بازدهی باتری و سرعت شارژ تقریبا مشابه بازه قبلیه ولی گوشی های بیشتری از شارژرهای با توان بالا استفاده میکنن. امکانات عکسبرداری و فیلمبرداری متنوع به همراه جزئیات مناسب رو می تونید تو بخش دوربین گوشی های این بازه ببینید. وای فای ورژن 6، بلوتوث ورژن 5.2 و 5G از این بازه به بالا توی اکثر گوشی ها استفاده میشه و اما جک 3.5 میلیمتری صدا تقریبا دیگه از گوشی ها حذف میشه و استفاده از اون جزو نقاط مثبت حساب میشه! اسپیکر استریو با کیفیت و صدای خوبم بخشیه که تو بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده.

گوشی پیشنهادی برای بهترین گوشی تا 12 میلیون الان فقط A25 سامسونگه. برای آشنایی با مشخصات فنی این گوشی‌‌ در ادامه توضیحات مفصل‌تری بهتون دادیم.

 

سامسونگ A25

برای خرید از برند سامسونگ در این بازه قیمتی میتونید سراغ گوشی A25 سامسونگ برید. این مدل تو ماه اخیر کاهش قیمت داشته و دوباره با قیمت 11 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 به بازه زیر 12 میلیون برگشته. در چند هفته گذشته بخاطر نوسانات ارز و خبرهای گمرگ، قیمت این گوشی خیلی نوسان داشته و نمیشه با اطمینان گفت قراره اینجا ثابت بمونه یا نه. A25 با توجه تغییرات ظاهری ایجاد شده در بدنه و همچنین استفاده از سخت افزار و نرم افزار مناسب و با لگ و باگ نسبتا کم، گزینه بسیار خوب و با ارزش خرید بالایی در این رنج قیمتی به شمار میره.

سامسونگ A25

مهمترین ویژگی‌های این گوشی عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 197 گرم
  • پنل نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • دارای نمایشکر همیشه روشن
  • تراشه 8 هسته‌ای Exynos 1280
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A25

 

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان؟

توی این بازه قیمتی بالاخره میتونید سراغ گوشی های میان رده بازار برید که تقریبا اکثر امکانات و قابلیت های لازمه یه گوشی خوب رو میتونید توی اونا ببیند و نسبت به بازه قیمتی قبلی در کنار بهبود ظاهر و امکانات داخلی باعث میشن تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی داشته باشید. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. متریال استفاده شده اکثرا از شیشه و فلزه ولی هنوز گوشی های سامسونگ از پلاستیک استفاده میکنن که تا حدودی کیفیت ساخت اونها نسبت به گوشی های اقتصادی تر بهتر شده. صفحه نمایش ها حاشیه خیلی کمتری دارند و بیشتر از طراحی پانچ هول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده میشه. حسگر اثر انگشت هم بیشتر روی صفحه نمایش قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی داره و خیلی از حسگر روی دکمه پاور استفاده نمیشه. قدرت سخت افزاری و پردازشی بخشیه که تقریبا بهبود نسبتا زیادی نسبت به بازه قبلی کرده و یکی از دلایلی به حساب میاد که شما رو مجبور به خرید از این بازه نسبت به بازه قبلی میکنه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ باتری هم تقریبا تغییر خاصی نکرده. فیلمبرداری 4k و قابلیت لرزشگیر و سنسور های واید و ماکرو بهتر از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره. اسپیکر استریو هم دیگه تقریبا عادیه و استفاده از اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی پایین جزو نقاط ضعف گوشی ها به حساب میاد.

گوشی های پیشنهادی برای بهترین گوشی زیر 15 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A34
  • شیائومی Note 13 Pro 4G

این گوشی‌‌ها رو در بخش‌های زیر به طور عمیق‌تر بررسی کردیم.

 

سامسونگ A34

اکثر گوشی‌ها و مخصوصا میانرده‌های سامسونگ، تو ماه اخیر نوسانات قیمت زیادی داشتن و A34 هم از این قاعده مستثنی نبوده. این گوشی که اوایل این ماه تو کانال 13 میلیون بوده، حالا تو نسخه 8/128 گیگ با رقم 14 میلیون و 600 هزار تومن تا 15 میلیون و خورده‌ای در فروشگاه‌ها به فروش میرسه. بنابراین با کمی ارفاق تو همین رنج قیمتی جا می‌گیره. A34 با توجه به قدرت پردازشی، پشتیبانی و امکانات نرم افزاری و همچنین عملکرد باتری، ارزش خرید مناسبی به نسبت گوشی های دیگه موجود در این بازه داره.

رنگ بندی گوشی A34 سامسونگ

مشخصات فنی گوشی A34 سامسونگ رو در ادامه توضیح دادیم:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 199 گرم
  • پنل نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • استاندارد ضدآب IP67 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 1080
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به اندروید 14 و One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

شیائومی Note 13 Pro 4G

یکی از گوشی‌هایی که در ماه‌های گذشته قیمتش افزایش پیدا کرده، ردمی نوت 13 پرو 4جیه. این گوشی بعد از ورودش به بازار ایران حدود 14 میلیون تومان قیمت داشت، اما بعد از چند ماه به حدود 11 میلیون تومان هم رسید و حالا نسخه 8GB رم و حافظه 256GB این گوشی رو می‌تونید با قیمت 13 تا 14 میلیونی خریداری کنید. ردمی نوت 13 یکی از میانرده های خوب بازاره و هرچند قیمتش یکم بالا رفته ولی همچنان ارزش خرید داره.

ردمی Note 13 Pro 4G

مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی عبارته از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 188 گرم
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2400 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1300 نیت
  • استاندارد IP54 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Helio G99 Ultra
  • سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 67 وات
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 1080p

 

مشاهده قیمت روز گوشی Redmi Note 13 Pro 4G

 

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان؟

کم کم داریم به بازه قیمتی گوشی های شبه پرچمدار نزدیک میشیم و تقریبا تو اکثر بخش ها عملکرد نزدیکی به گوشی های پرچمدار دیده میشه، فقط یه سری امکانات خاص که تو گوشی های پرچمدار اکثرا استفاده میشه رو اینجا نمی بینید. تو این بازه عملکرد در اکثر بخش ها بهتر شده نسبت به قبل و تقریبا اکثر گوشی های تو بیشتر بخش ها کاملا نیاز های شما رو برطرف میکنن. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده شده و کاملا شما رو از خریدتون راضی میکنه. توی ساخت بدنه اکثر گوشی ها از فلز و شیشه استفاده شده و تقریبا استفاده از پلاستیک خیلی کم شده ولی هنوز گوشی های سامسونگ سر این موضوع کوتاه نیومدن! گوشی های بیشتری هم از گواهی IP با مقاومت بالا استفاده میکنن. از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش هم بیشتر استفاده میشه که سرعت و دقت خوبی هم دارند.

از تراشه های پرچمدار سال قبل در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و همین باعث میشه قدرت سخت افزاری بیشتر و بهتری رو توی گوشی ها شاهد باشیم. تغییر دیگه استفاده از رم های LPDDR5 که تو مولتی تسکینگ و سرعت اجرای برنامه ها عملکرد بهتری نسبت به بازه قبلی میده. عملکرد و سرعت شارژ باتریم تقریبا مشابه بازه قبله و تغییر خاصی توش دیده نمیشه، فقط امکان شارژ بیسیم به بعضی از گوشی ها اضافه میشه. فیلمبرداری 8k، قابلیت لرزشگیر، سنسورهای واید و ماکرو بهتر و زوم اپتیکال از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره، تو بعضی از گوشی ها از تایپ سی ورژن 3.1 به بالا هم استفاده میشه ولی خیلی محدود تره و در بازه های بعدی بیشتر ازشون استفاده شده.

گزینه های پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی زیر 20 میلیون عبارتند از:

  • سامسونگ A35
  • شیائومی Poco X6 Pro
  • موتورولا Edge 40 Neo

در بخش‌های زیر این گوشی رو به صورت عمیق‌تر بررسی کردیم.

 

سامسونگ A35

گوشی A35، یه میان رده جذاب و خوش دست سامسونگه که با طراحی جدید و سخت افزار بهتر نسبت به نسخه قبلی عرضه شده. قیمت این گوشی در نسخه 256/8 تو فروشگاه‌های مختلف بین 17 تا 18 میلیونه و نسبت به ماه قبل افزایشی در حد 1 تومن داشته. سامسونگ A35 به خاطر بهره مندی از دوربین خوب و سخت افزار قوی (پردازنده یکسان با سامسونگ A54)، طراحی جدیدتر با بدنه مقاوم تر و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله، ارزش خرید بالایی به نسخه قبلی داره و میتونین به عنوان یک گزینه خوب توی این بازه قیمتی روش حساب باز کنین.

سامسونگ A35

مشخصات فنی و بهترین ویژگی های گوشی A35 عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی با وزن 209 گرم
  • پنل نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح 1080 × 2340 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • استاندارد ضدآب IP67 بدنه و گوریلا گلس ویکتوس پلاس نمایشگر
  • تراشه 8 هسته‌ای Exynos 1380
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 13 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • پشتیبانی از کارت حافظه

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A35

 

شیائومی Poco X6 Pro

با عرضه نسل جدید گوشی های سری X پوکو تقریبا اکثر موبایل گیمرها و افرادی که دنبال یه گوشی قدرتمند و به صرفه هستند، میتونن با خیال راحت سراغ این گوشی ها برند. گوشی پوکو X6 Pro با قیمت حدودی 18.5 میلیون تومان برای نسخه 12/512 گیگابایتی در دسترسه و علاوه بر طراحی و نمایشگر زیبا یه پردازنده قدرتمند در اختیارتون میذاره. از این جهت میشه این گوشی رو به عنوان بهترین انتخاب برای طرفداران گوشی‌های گیمینگ میانرده مثل پوکو اف 5 در نظر گرفت. این گوشی با توجه به کاهش قیمتی که در یک ماه اخیر داشته، بهترین انتخاب برای موبایل گیمرها به حساب میاد و ارزش خرید بالایی داره.

پوکو ایکس ۶ پرو

مشخصات فنی و بهترین ویژگی های گوشی پوکو ایکس 6 پرو عبارتند از:

  • بدنه پلاستیکی (یا چرم گیاهی) با وزن 186 (190) گرم
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1800 نیت
  • استاندارد IP54 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 8300 Ultra
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS
  • 3 سال بروزرسانی اندروید و 4 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 67 وات
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و سلفی 16 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X6 Pro

 

موتورولا Edge 40 Neo

این گوشی جذاب و خوش دست موتورولا، پیشنهاد ویژه ما برای مدل های بازه قیمتی تا 17 میلیون تومانه. نسخه 256/12 این گوشی با قیمت حدود 16.5 میلیون تومان به فروش میرسه و تو ماه قبل حدود 2 تومن افزایش داشته و به بازه بالاتر اومده. این گوشی یه مدل خوش دست با سخت افزار قوی و طراحی جذابه که از یک باتری قوی با سرعت شارژ خیلی خوب استفاده میکنه. اگه دنبال یه مدل خاص توی این بازه قیمتی میگردین، موتورولا اج 40 نئو یه گزینه عالی با ارزش خرید بالا است که میتونین بخرین.

موتورولا Edge 40 Neo

مشخصات فنی و ویژگی های مهم گوشی Motorola Edge 40 Neo عبارتند از:

  • بدنه و فریم پلاستیکی با وزن 170 گرم
  • پنل نمایشگر 6.55 اینچی P-OLED با وضوح 1080 × 2400 پیکسل
  • رفرش ریت 144 هرتزی با روشنایی 1300 نیت
  • استاندارد ضدآب IP68 بدنه و گوریلا گلس 3 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 7030
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به اندروید 14
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 68 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 40 Neo

 

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی گوشی های پرچمدار اقتصادی برندهای چینی یا قاتل پرچمدار جدید پیدا میشه که به خاطر افزایش قیمت ها به اینجا منتقل شدن. از لحاظ کیفیت ساخت بدنه اکثر از فلز و شیشه استفاده میکنن و صفحه نمایش ها تقریبا به جز قابلیت LTPO تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارن. عملکرد پردازشی عالی که از پس هر بازی و برنامه ای برمیاد، در کنار شارژدهی مناسب و سرعت شارژ خیلی خوب چند تا از ویژگی های دیگه این بازه هستن. البته یه تفاوت بزرگ این بخش با گوشی های پرچمدار توی دوربین دیده میشه و هنوز خیلی عملکرد خفن و جذابی نداره.

با عرضه شدن گوشی های شبه پرچمدار از برندهای شیائومی و سامسونگ، بعد از مدت‌ها در این بازه گوشی های جذاب و جدیدی قابل انتخاب هستن که میتونن عملکرد بسیار خوبی و نزدیک به گوشی های پرچمدار اما با قیمت بسیار مناسب تر به شما بدن.

گوشی های زیر گزینه های پیشنهادی بازه زیر 30 میلیون تومان هستن:

  • سامسونگ A55
  • Xiaomi 13T
  • سامسونگ S23 FE

در ادامه با دلایل این انتخاب ها بیشتر آشنا میشید.

 

سامسونگ A55

سامسونگ A55 یکی از بهترین و همچنین محبوب‌ترین گوشی های میان رده بازاره که تو چند ماه گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته و تو بازه قیمتی 20 تا 25 میلیون تومان قرار گرفته. هرچند این ماه، کمی کاهش قیمت خورده و حول و حوش 20 میلیون تومن در نوسانه. نسخه 8/256 این گوشی تو فروشگاه‌های مختلف حدود 21 میلیون قیمت‌گذاری شده و عملکرد خوب دوربین‌ها، افزایش رم تا 12 گیگابایت، طراحی بهتر و پردازنده جدیدتر، باعث شدن که این گوشی ارزش خرید بالاتری نسبت به A54 پیدا کنه.

samsung a55 بهترین گوشی هر بازه قیمتی (مرداد 1403)

مهمترین مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی سامسونگ A55 عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی 213 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با وضوح 2340 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1000 نیت
  • استاندارد IP67 بدنه و گوریلا گلس ویکتوس پلاس نمایشگر
  • تراشه Exynos 1480
  • سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K
  • طراحی مشابه پرچمداران سری S24

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A55

 

گوشی Xiaomi 13T

شما میتونید با قیمت حدودی 25 میلیون تومان نسخه 12/256 گیگ این شبه پرچمدار شیائومی رو خریداری کنین. این گوشی در ماه اخیر کمی افزایش قیمت داشته و هنوز جزو گزینه های خوب و جذاب این بازه مخصوصا برای طرفداران عکاسی به حساب میاد. گوشی 13 تی با داشتن صفحه نمایش عالی، دوربین بسیار خوب و قدرت سخت افزاری مناسب، میتونه یک گزینه ارزشمند در این بازه باشه که به نسبت رقبای دیگه اش، عملکرد بهتری در بخش عکاسی و فیلمبرداری داره.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13T

اصلی‌ترین مشخصات گوشی شیائومی 13 تی از قرار زیره:

  • بدنه شیشه‌ای (چرم گیاهی) و فریم پلاستیکی 193 (197) گرمی
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 144 هرتزی با روشنایی 2600 نیت
  • استاندارد IP68 بدنه و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 8200 Ultra
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به اندروید 14 و HyperOS
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 67 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 20 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13T 

 

سامسونگ S23 FE

در حال حاضر گوشی سامسونگ S23 FE با رم و حافظه داخلی 8/256 گیگابایت، با قیمتی حدود 28 میلیون تومان به فروش میرسه. این گوشی نسبت به ماه قبل حدودا 1 میلیون افزایش قیمت داشته و معلوم نیست همینطوری باقی می‌مونه یا نه. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادات خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگه، که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های نسبتا زیاد در بخش پردازنده و دوربین به شما بده.

سامسونگ S23 FE

مشخصات اصلی S23 FE رو با هم مرور می‌کنیم:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 209 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 2340 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1450 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس 5 نمایشگر و بدنه
  • تراشه Exynos 2200
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به 14 و رابط کاربری One UI 6.1
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی 25 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 10 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung S23 FE

 

بهترین گوشی تا 40 میلیون تومان؟

به خاطر نوسان ارز، بعضی گوشی های اپل و قاتل پرچمدار افزایش قیمت شدیدی پیدا کردن و به خاطر اینکه با گوشی های پرچمدار رقابت نکنن به این بازه منتقل شدن تا اگه قصد دارید گوشی های پرچمدار قدیمی و یا قاتل پرچمدار خفن رو تهیه کنید سراغ این بازه برید. گوشی های این بازه تفاوت خیلی خاصی به جز نسبتا قدیمی بودن با گوشی های پرچمدار ندارن و میتونید تقریبا انتظار یه عملکرد خوب رو از گوشی های این بازه داشته باشید.

به طور کلی از اینجا به بعد تقریبا همه مدل‌هایی که معرفی میشن تو رنج بالارده هستن و قابلیت‌های پریمیوم دارن. اگه میخواید گوشی خاص باشه و رابط کاربری تمیزی داشته باشه و در عین حال قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش قابل قبولی به نسبت قیمتش داشته باشه، گوشی ناتینگ فون 2 تو این بازه قرار داره و انتخاب خوبیه.

به طور کلی مدل های زیر به عنوان بهترین گوشی ها تا 40 میلیون تومان در نظر گرفته شدن:

  • Xiaomi 13T Pro
  • Pixel 8
  • Nothing Phone 2

در ادامه دلایلی که این گوشی‌ها رو داخل این بازه قرار میده بهتون توضیح دادیم.

 

Xiaomi 13T Pro

تنها گزینه شیائومی تو رنج 40 تومن، شبیه پرچمدار شیائومی 13 تی پرو هستش. با اینکه شیائومی از پلاستیک برای ساخت فریم این گوشی استفاده کرده، اما با بکارگیری شیشه توی قاب پشتی تا حد زیادی تونسته حس کار کردن با یک گوشی پرچمدار رو به کاربر القا کنه. این گوشی تو نسخه 12/512 گیگ حدود 31 میلیون قیمت داره و نسبت به ماه قبل نوسان چندان زیادی نداشته.

گوشی شیائومی 13T Pro

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای (چرم گیاهی) و فریم پلاستیکی 200 (206) گرمی
  • پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با وضوح 2712 × 1220 پیکسل
  • رفرش ریت 144 هرتزی با روشنایی 2600 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس 5 نمایشگر
  • تراشه مدیاتک Dimensity 9200+
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به 14 و رابط کاربری HyperOS
  • 4 سال بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 120 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 20 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13T Pro

 

گوگل Pixel 8

پیکسل 8 جدیدترین گوشی از خانواده پیکسل گوگله که با بهبودها و تغییراتی نه چندان زیاد به نسبت نسل قبلی عرضه شده و در مراسم گوگل با قول آپدیت نرم افزاری 7 ساله و کلی قابلیت هوش مصنوعی معرفی شده. در حال حاضر قیمت حدودی 39 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 داره و نسبت به ماه قبل نوسانی نداشته. اگه دنبال یه گوشی پرچمدار اندرویدی با یه رابط کاربری تمیز و خالص اندروید هستید که عملکردی شبیه به گوشی آیفون 15 داشته باشه و به عکاسی هم علاقه مندید، این گوشی میتونه گزینه بسیار خوب و جذابی برای شما در این بازه قیمتی باشه.

گوشی گوگل پیکسل 8a

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی پرچمدار عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 187 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.2 اینچی OLED با وضوح 2400 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 2000 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس ویکتوس بدنه و نمایشگر
  • تراشه Google Tensor G3
  • سیستم عامل اندروید 14 خالص
  • 7 سال بروزرسانی نرم افزاری
  • باتری 4575 میلی آمپر ساعتی 27 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 10.5 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Pixel 8

 

Nothing Phone 2

شما میتونید با حدود قیمت 38 میلیون تومان نسخه با رم و حافظه 12/512 شبه پرچمدار ناتینگ 2 با طراحی مخصوص خاص پسندها رو تهیه کنید. البته به نسبت گزینه های دیگه این بازه، با اینکه خیلی عملکرد دوربین و یا سخت افزار بهتری نداره، اما با استفاده از یه بدنه و طراحی جذاب و همچنین رابط کاربری کارآمد و با امکانات شخصی سازی مناسب و روون میتونه یه تجربه خاص رو به شما بده.

گوشی Nothing Phone 2

مهم‌ترین مشخصات فنی این گوشی شبه پرچمدار عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی با وزن 201.2 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی LTPO OLED با وضوح 2412 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی با روشنایی 1600 نیت
  • استاندارد IP54 و گوریلا گلس بدنه و نمایشگر
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8+ Gen 1
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل اتقا به اندروید 14 و Nothing OS 2.5.5
  • باتری 4700 میلی آمپر ساعتی 45 وات
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Nothing Phone 2

 

بهترین گوشی تا 60 میلیون تومان؟

در این بازه قیمتی همه گوشی های جذاب و خفن از برندهای مختلف رو میتونید پیدا کنید، از پرچمدارهای اپل و سامسونگ گرفته تا گوشی های تاشوی خاص و قدرتمند. اما به خاطر اینکه اکثر گوشی های خاص مثل گوشی های گیمینگ و یا گوشی های تاشو و خمیده از برندهای موتورولا و اوپو با تعداد خیلی زیادی وارد بازار نمیشن و قیمت به نسبت بالاتری هم پیدا کردن، پس توی این بازه باید به انتخاب هایی از برندهای محبوب سامسونگ و اپل بسنده کنید که قیمت مناسب تری دارند و میتونن به نسبت قیمت ارزش خرید بسیار بیشتری بهتون بدن. از امکانات خوب اضافه شده به این بازه، قابلیت LTPO میشه اشاره کرده که این امکان رو داره نرخ به روز رسانی رو تا 1 هرتز پایین بیاره تا زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید، باتری کمتری مصرف بشه.

بهترین گوشی‌های زیر 60 میلیون تومن به پیشنهاد موبونیوز از قرار زیر هستن:

  • اپل iPhone 13
  • Xiaomi 13 Ultra
  • سامسونگ Z Flip 5

در ادامه هر کدام از این گوشی‌ها رو به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

اپل iPhone 13

سری آیفون 13 آخرین نسل از گوشی های اپله که توی ایران رجیستر شده و با توجه به قیمت حدودی 56 میلیون برای حافظه 128 گیگابایتی، برای وارد شدن به اکوسیستم اپل تنها گزینه معقول و کاربردی به شمار میره. این گوشی در ماه اخیر کمی افزایش قیمت داشته و این افزایش باعث شده که آیفون 13 از بازه قیمتی تا 40 میلیون تومان خارج بشه و وارد کانال 50 میلیون بشه؛ اما به دلیل امکانات خوبی که داره و البته، نبود مدل های جدیدتر آیفون در بازار، هنوز هم ارزش خرید خوبی داره.

طراحی همون گوشی آیفون 12 اپله، فقط چینش دوربین ها به جای عمودی به صورت ضربدری در اومده و با همون بدنه خوش ساخت و با کیفیت طرفیم. وزنش هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و کمی سنگین تر شده که بیشتر به خاطر حجم بالاتر باتریه ولی هنوز به خاطر سایز مناسب و وزن 174 گرمیش از آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خوش دست تره و اگه طولانی مدت از گوشی استفاده میکنید این گوشی برای شما ساخته شده! 

اپل iPhone 13

از مهمترین ویژگی‌های این پرچمدار اپل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی 174 گرمی
  • پنل نمایشگر 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED با وضوح 2532 × 1170 پیکسل
  • روشنایی حداکثری 1200 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس کورنینگ بدنه و نمایشگر
  • تراشه Apple A15 Bionic
  • سیستم عامل iOS 15 قابل ارتقا به 17.5.1 و iOS 18
  • باتری 3240 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13

 

گوشی Xiaomi 13 Ultra

شما میتونید با یه هزینه ناقابل حدودا 60 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 16/512 گیگ، سراغ خرید این گوشی خفن برید و یکی از بهترین عملکردهای دوربین رو داشته باشید. البته به نسبت پرچمدار جدید سامسونگ قیمت نسبتا مناسب تری داره، ولی با داشتن یه دوربین خفن، کیفیت ساخت و طراحی منحصر به فرد و خاص و همچنین قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش عالی نه تنها چیزی از رقیب سامسونگی کم نداره، بلکه میتونه به خوبی با این گوشی رقابت کنه. ولی اگه دنبال یه گوشی پرچمدار اندرویدی با قیمت مناسب و همه چی تموم می گردید، گوشی S24 Ultra سامسونگ گزینه جذاب تر و به روزتری به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra

مهم‌ترین ویژگی‌های سخت افزاری این گوشی رو در ادامه ذکر کردیم:

  • بدنه چرم گیاهی و فریم آلومینیومی با وزن 227 گرم
  • پنل نمایشگر 6.73 اینچی LTPO AMOLED با وضوح 3200 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 2600 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس ویکتوس نمایشگر
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به اندروید 14 و HyperOS
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 90 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13 Ultra

 

سامسونگ Z Flip 5

اگه دنبال یه گوشی تاشوی حرفه‌ای و همه‌چیز تموم هستید، آخرین گوشی تاشوی سامسونگ، یعنی Z Flip 5 یکی از بهترین‌هاست. این گوشی که توی یه دوره‌ای قیمتش بالای 60 میلیون تومان هم شده بود، حالا برای نسخه 8 رم و حافظه 256 گیگابایت، برچسب قیمت 47 میلیون تومانی داره که در مقایسه با گوشی‌های تاشوی اوپو که حدود 80 میلیون قیمت دارن، گوشی بهتریه. اندازه کوچیک، وزن کم، ضدآب بودن و پردازنده 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 جذابیت‌های این گوشی رو بیشتر کرده. این گوشی تاشو به جدیدترین نسخه از رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 6.1 مجهز شده که امکانات هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای داره و در ضمن وجود پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام، ماندگاری باتری و سرعت پردازش بازی‌ها روی گوشی رو هم بیشتر می‌کنه. بنابراین اگه دنبال گوشی تاشوی خوب تا 60 میلیون تومان هستید، سامسونگ Z Flip 5‌ هم جدیده و هم مناسب.

سامسونگ Z Flip 5

ویژگی‌های برجسته این گوشی تاشوی سامسونگ عبارته از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی با وزن 187 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X تاشو با وضوح 2640 × 1080 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1750 نیت
  • استاندارد IPX8 و گوریلا گلس ویکتوس 2 بدنه
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2
  • سیستم عامل اندروید 13 قابل ارتقا به اندروید 14 و One UI 6.1
  • باتری 3700 میلی آمپر ساعتی 25 واتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 10 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی تاشو Z Flip 5

 

بهترین گوشی پرچمدار ( 60 میلیون به بالا)؟

رسیدیم به بخش جذاب گوشی های پرچمدار! تو این بازه شرکت های تولید کننده هر چی تو چنته دارن ریختن وسط دایره و بهترین های دنیا گوشی های هوشمند رو اینجا می تونید ببینید. قدرت و کیفیت ساخت بالا، عدم افت قدرت و پشتیبانی نرم افزاری چندین ساله در کنار حفظ ارزش قیمتی شون باعث شده کسایی که میخوان یه گوشی رو سالیان سال استفاده کنن و موقع فروشش بتونن راحت تر و با کاهش قیمت کمتری این کار رو بکنن بیان سراغ این بازه. تو همه بخش ها بهترین عملکردی که میشه داشت شاهدیم و تقریبا به ته راه رسیدیم! پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم و HDR10+ امکاناتیه که تو بخش های قبلی هم داشتیم. استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال باعث شده تو بخش طراحی و کیفیت ساخت کاملا پرچمدار بودن این گوشی ها رو حس کنید. بهترین و قوی ترین پردازنده ها برای استفاده در این بخش ساخته میشن و شرکت ها هم سعی میکنن بیشترین عملکرد و خروجی رو از این تراشه ها بگیرن تا یه تجربه فوق العاده از عملکردشون داشته باشید. بخش باتری هم با توجه به قدرت بالا و مصرف زیاد صفحه نمایش ها عملکرد خوبی داره اما هنوز سرعت شارژهای فوق العاده بالا مثل بازه های میان رده رو نمی بینیم. شارژر هم دیگه در جعبه یه سری از گوشی ها پرچمدار قرار نمیگیره و یه هزینه جدا باید بابت این بخش بزارید کنار. شارژ معکوس، شارژ بیسیم، شارژ مگنتی از امکاناتیه که تو این بخش در اکثر گوشی ها استفاده شده. بهترین سنسورهای دوربین، در کنار قدرت سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده که دوربین ها عملکرد عالی داشته باشن. بخش صوتی این گوشی ها هم عملکرد خیلی خوبی داره و کاملا راضی تون میکنه اما طبق سنت چند ساله تو این بازه دیگه از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست.

بهترین گوشی های پرچمدار بازار عبارتند از:

  • سامسونگ S24 Ultra
  • iPhone 13 Pro Max
  • Xiaomi 14 Ultra

در ادامه گوشی‌های این لیست رو زیر ذره بین می‌بریم.

 

سامسونگ S24 Ultra

گوشی S24 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازاره که با کلی قابلیت هوش مصنوعی نه چندان کاربردی اما جذاب و بدنه ای تیتانیومی و نسبتا تخت و با یک نمایشگر تخت به بازار عرضه شده. اما با توجه به نوسان ارز و قیمت 61 میلیون تومانی این گوشی برای نسخه 12/256، شاید برای همه افراد گزینه مناسبی برای خرید نباشه. البته این گوشی هم تو هفته‌های اخیر حدود 2 تومن ارزون‌تر شده و ارزش خریدش بالاتر رفته.

اگه بهبودهای ایجاد شده در طراحی و قابلیت های مختلف هوش مصنوعی و آپدیت بلند مدت 7 ساله برای شما اهمیتی نداره، خرید گوشی پرچمدار قدیمی سامسونگ یعنی S23 ultra که ارزونتره میتونه گزینه مناسب تری باشه.

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات فنی و ویژگی های مهم این گوشی به شرح زیره:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم تیتانیومی با وزن 232 گرم
  • پنل نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X
  • وضوح 3120 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 2600 نیت
  • استاندارد IP68 و گوریلا گلس آرمور نمایشگر و بدنه
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3
  • سیستم عامل اندروید 14 و One UI 6.1.1
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 45 واتی
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S24 Ultra

 

اپل iPhone 13 Pro Max

بهترین، خفن ترین و بزرگترین گوشی رجیستر شده برند اپل، گوشی آیفون 13 پرو مکسه و تمام. اگه دنبال صفحه نمایش با جزئیات زیاد، قدرت سخت افزاری خفن و شارژدهی باتری خیلی خوب می گردید و کمی هم شم عکاس حرفه ای بودن دارید، حتما باید سراغ iPhone 13 Pro Max برید. البته با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و 15 آیفون ها و اخبار مربوط به اینکه این سری آخرین گوشی های رجیستر شده رسمی اپل در ایران هستن، باعث شده قیمت این گوشی با توجه به قدیمی بودن و عرضه سری های جدیدتر هنوز مقداری بالا باشه و لازمه که برای خرید این گوشی چیزی بین 91 تا حدود 120 میلیون تومان کنار بزارید. هیچ نشونه‌ای هم از کاهش قیمت از خودش نشون نمیده و این ماه حتی افزایش هم داشته! البته شاید این عدد برای عاشقان سینه چاک اپل خیلی بالا نیست و میتونید برای خودتون توجیه بیارید و به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کنید! (برای دیدن سایر گزینه های قابل خریداری اپل و مقایسه ارزش خریدشون میتونید به راهنمای خرید گوشی آیفون موبونیوز مراجعه کنید.)

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

ویژگی‌های مهم و مشخصات سخت افزاری این گوشی عبارتند از:

  • بدنه شیشه‌ای و فریم استیل با وزن 240 گرم
  • پنل نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED
  • وضوح 2778 × 1284 پیکسل و روشنایی حداکثری 1200 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس کورنینگ بدنه و نمایشگر
  • تراشه Apple A15 Bionic
  • سیستم عامل iOS 15 قابل ارتقا به 17.5.1 و iOS 18
  • باتری 4352 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سلفی 12 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13 Pro Max

 

Xiaomi 14 Ultra

گوشی پرچمدار سال 2024 شرکت شیائومی، 14 اولترا هست که بین بقیه گوشی‌های این شرکت دلبری می‌کنه. نسخه‌های رم و حافظه مختلف این گوشی توی بازار ایران بالای 65 میلیون تومان به فروش می‌رسه و بخاطر امکانات فوق‌العاده‌ای که داره در کنار آیفون و پرچمدارهای سامسونگ، ضلع سوم گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش رو تشکیل داده. این گوشی شیائومی با بدنه چرمی و ضدآب، 4 دوربین 50 مگاپیکسلی، پردازنده 4 نانومتری کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 و نمایشگر 6.73 اینچی که رزولوشن فوق‌العاده 1440 در 3200 پیکسل رو نشون میده، قطعاً یکی از بهترین گوشی‌های دنیاست.

شیائومی نسخه 16GB رم و 512GB حافظه داخلی این گوشی رو هم تولید کرده که تو بازار ایران حدود 70 میلیون تومان فروخته میشه و برای گیمرها و بلاگرهای حرفه‌ای خیلی کاربردیه. این گوشی تو ماه اخیر کاهش داشته و ارزش خریدش بالاتر رفته.

در ضمن این گوشی باتری با قابلیت فس شارژی داره که در عرض 33 دقیقه 0 تا 100 ظرفیتشو پر می‌کنه که از این نظر در صدر جدول قرار داره. اگه شیفته برند آیفون یا سامسونگ نیستید، پیشنهاد می‌کنیم یه بار هم که شده به گوشی پرچمدار شیائومی اعتماد کنید و ازش لذت ببرید. ضرر نمی‌کنید!

شیائومی 14 اولترا

مهم‌ترین ویژگی‌های این پرچمدار جدید شیائومی عبارته از:

  • بدنه شیشه‌ای (چرم گیاهی) و فریم تیتانیومی (آلیاژ آلومینیوم) با وزن 219 تا 229 گرم
  • پنل نمایشگر 6.73 اینچی LTPO AMOLED با وضوح 3200 × 1440 پیکسل
  • رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 3000 نیت
  • استاندارد IP68 و گلس Longjing برای نمایشگر
  • تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 3
  • سیستم عامل اندروید 14 و HyperOS
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 90 واتی
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی
  • امکان ضبط ویدیو با وضوح 8K

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 14 Ultra

 

جمع بندی

اگه به اینجای مقاله رسیدید یعنی یا واقعاً مقاله اونقدری جذاب بوده که زمان بذارید و این همه محتوا رو بخونید یا خیلی سریع اسکرول کردید تا به بخش انتهایی برسید که امیدواریم احتمال اول اتفاق افتاده باشه! تو مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی سعی کردیم تو هر بازه قیمتی بهترین گوشی هایی رو که هم جدید باشن و هم خریدشون دردسر و ریسک زیادی نداره رو معرفی کنیم. تو بعضی بازه های قیمتی انتخاب بهترین گوشی کار ساده ای بود و تو بعضی بازه های تنوع مدل ها و نزدیکی عملکرد و مشخصات، انقدری انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی رو سخت کرده بود که زمان زیادی رو سر مقایسه میلیمتری گوشی ها صرف کردیم تا بشه پای منطق و دلیل انتخاب گزینه هایی که معرفی کردیم با قدرت بیشتری بایستیم! البته که هیچ کاری مصون از خطا نیست و ممکنه چند تا گوشی این وسطا حقشون ضایع شده باشه یا شما استدلال قوی تری برای انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی داشته باشید که امیدواریم با مشارکتی که تو قسمت نظرات توسط موبوبکس شکل میگیره تو آپدیت های بعدی، مقاله راهنمای خرید گوشی جامع تر و کامل تری داشته باشیم. نظر شما در مورد بهترین گوشی هر بازه قیمتی چیه و به نظرتون جای کدوم گوشی ها تو این لیست خالیه؟

اگه دنبال راهنماهای خرید تخصصی تر و مفصل تر هم هستید میتونید به مقالات زیر مراجعه کنید:

راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ

راهنمای خرید بهترین دوربین گوشی

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

راهنمای خرید گوشی شیائومی

راهنمای خرید گوشی آیفون

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 5 روز پیش
تعداد نظرات : 1405
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ataseyfi2000

مشکلت با انر چیه؟
honor x7b زیر ده میلیون بهترین گوشیه

۰۵ مرداد ۱۴۰۳
༒•✞Mr .E✧•༒

هعی قیمت ها رو نگا

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
Kurd

نظرتونه به جای a25 و redmi note 13 4g برم موتو جی ۸۴ بخرم؟

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
Javad1

فیلمو بروز نمیکنی

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
SaeedBarzegar

قیافه A25 سامسونگ وقتی توی بازه‌ی ۱۲ تا ۱۵ اسمشو نمی برین 😕 البته که با ۱۱ میلیون هم میتونید بخرینش

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
_109Ali

سلام تا ۳۰ میلیون پوکو اف ۶ ارزش داره؟

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

چرا ویدیو جدید نمیذاری این که تیر ماه گذاشته بودی): و هفته هست ویدیو نذاشتی

۰۱ مرداد ۱۴۰۳
    SaeedBarzegar

    الان قمیتا هر گوشی نسبت به تیر ماه 3.4درصد کمتر شده دلار از ۵۹ شده ۵۷

    ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
Saman453

جای پوکوF6پرو خالیه و پوکو m5sدیگه خیلی قدیمیه

۰۱ مرداد ۱۴۰۳
Saman453

جای پوکو F6 وF6پرو خالیه و پوکو m5sدیگه خیلی قدیمیه

۰۱ مرداد ۱۴۰۳
امیرعلی طالبی

سلام ممنون

۳۱ تیر ۱۴۰۳
Ataseyfi2000

چرا از poco m5s مال دوسال پیشه نمیکشی بیرون
ضمنا راجب گوشی های انر هم هیچ پیشنهادی ندادی

۲۲ تیر ۱۴۰۳
user403

مرسی. یه گوشی با صفحه E-ink برای کتاب خواندن معرفی میکنید؟ مرسی

۱۷ تیر ۱۴۰۳
محمد سابود

✌️جمعه صبح سر صندوق‌ها برای 🇮🇷

۰۷ تیر ۱۴۰۳
    PedRam13

    عهه جمعه بوود
    منم صبح شنبه فهمیدم…
    جمع بندیش با باقی دوستان!

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      داریوش زیارت‌زاده

      😄

      ۱۵ تیر ۱۴۰۳
    داریوش زیارت‌زاده

    والا ما هم رفتیم ولی دیدیم هیچ کس نیست برگشتیم😄

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳
Ali Afaghi

سلام بنظرتون خرید گوشی دست دوم خوبه ک(یعنی اینکه مثلاً دو ماه اینا استفاده شده باشه)؟

۰۶ تیر ۱۴۰۳
    داریوش زیارت‌زاده

    فکر نمی کنم کسی بعد از دو ماه گوشی‌اش رو بفروشه.

    ۱۵ تیر ۱۴۰۳