لیست قیمت روز گوشی آیفون (قیمت خرید و فروش در تاریخ ۰۸ اردیبهشت)

مشاهده نتایج بیشتر

قیمت انواع گوشی آیفون

اغلب اوقات قیمت گوشی آیفون که از سیستم عامل انحصاری IOS استفاده می‌کند، گران توصیف می‌شود اما با توجه به عملکردی که دارد، مناسب است. با خرید گوشی آیفون یک دوربین باکیفیت، عملکرد پردازشی و نرم‌افزاری روان و در نهایت سخت‌افزاری سریع به دست می‌آید.

قیمت گوشی‌های اپل در بازارهای جهانی برحسب تاریخ تولید، اینکه سری چند است، میزان رم و حافظه گوشی می‌تواند به بیش از 1000 دلار آمریکا هم برسد. محبوب‌ترین سری گوشی آیفون در بازار ایران، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس هستند که قیمت آن‌ها از 47,764,000 تومان شروع می‌شود.

شما می‌توانید لیست قیمت روز گوشی آیفون شامل آیفون 13، آیفون 12، آیفون 11 در انواع پرو و پرومکس را در این صفحه مشاهده کنید. همین‌طور وقتی مدل گوشی آیفون مورد علاقه خودتان را با قیمت مناسب در فروشگاه‌های معتبر قابل دسترس در موبونیوز پیدا کردید، می‌توانید از همین طریق برای خرید گوشی اپل اقدام کنید.

معرفی گوشی اپل

آیفون معروف‌ترین برند گوشی دنیاست! این برند در عرض چند سال، به عنوان پرفروش‌ترین برند تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته شد و همه‌چیز از استیو جابز (مدیر و موسس کمپانی اپل) آغاز شد. در 29 ژوئن سال 2007 میلادی، استیو جابز از اولین گوشی هوشمند اپل با نمایشگر لمسی و مجموعه‌ای از امکانات نرم‌افزاری هیجان‌انگیز رونمایی کرد.

اپل طبق برنامه‌ای که داشت، در تابستان هر سال نسخه جدیدی از آیفون را معرفی می‌کرد که این موضوع تا همین حالا هم ادامه داشته است. مدل‌های مختلف گوشی آیفون به دلیل برندینگ و تبلیغات فوق‌العاده‌ای که دارند، به سرعت جای خود را در دل مردم عادی هم باز کرده‌اند. برخلاف نسخه‌های اولیه که خیلی گران‌تر از گوشی‌های معمول در بازار بودند، حالا حتی قشر با درآمد متوسط هم می‌توانند مدل‌های ارزان‌تر آیفون را خریداری کنند.

انواع مدل گوشی آیفون

کمپانی اپل (Apple) هر سال در ماه سپتامبر سری جدید آیفون خود را معرفی و در عرض چند ماه روانه بازار می‌کند. در ادامه انواع مدل گوشی آیفون که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارند، معرفی شده‌اند.

سری آیفون 11

آیفون 11 در 10 سپتامبر سال 2019 میلادی به عنوان یازدهمین نسل از آیفون‌های هوشمند اپل معرفی شد. سری آیفون 11 به همراه مدل‌های گران‌تر مانند اا پرو و اا پرو مکس عرضه شده و به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر شناخته می‌شود.

قیمت گوشی‌های سری آیفون 11 (تا این لحظه) به صورت استوک یا دسته دوم در بازار ایران عبارت است از:

  • آیفون 11 با رم 4GB و حافظه 64GB: حدود 20 میلیون تومان
  • آیفون 11 پرو با رم 4GB و حافظه 256GB: حدود 24 میلیون تومان
  • آیفون 11 پرو مکس با رم 4GB و حافظه 512GB: حدود 33 میلیون تومان

می‌توان گفت دامنه قیمت گوشی آیفون 11 در بازار موبایل ایران از 20 تا 33 میلیون تومان، متغیر دارد.

سری آیفون SE

سری گوشی‌های آیفون SE به عنوان یک مدل مقرون به صرفه از گوشی‌های این شرکت محسوب می‌شود. تاکنون سه نسل از گوشی‌های آیفون SE تولید و روانه بازار شده است. آیفون SE سال 2016، آیفون SE سال 2020 و آیفون SE سال 2022 سه نسل مختلف از این سری هستند.

هم‌اکنون در بازار ایران گوشی آیفون SE 2022 با رم 4GB و حافظه 128GB با قیمت حدودی 33 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سری آیفون 12

کمپانی اپل در 13 اکتبر 2020 میلادی و در گیر و دار همه‌گیری کووید 19 از سری جدید گوشی‌های خود رونمایی کرد. سری آیفون 12 شامل چهار گوشی آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو پلاس می‌شود که با توجه به امکاناتی که هرکدام دارند، برچسب‌های قیمتی مختلفی هم خورده‌اند.

در زیر حدود قیمت گوشی‌های سری آیفون 12 آورده شده است:‌

  • آیفون 12: حدود 40 میلیون تومان
  • آیفون 12 مینی: حدود 25 میلیون تومان
  • آیفون 12 پرو: حدود 50 میلیون تومان
  • آیفون 12 پرومکس: حدود 60 میلیون تومان

به عنوان جمع‌بندی قیمت گوشی آیفون 12 در بازار ایران می‌توان گفت قیمت این گوشی موبایل از 25 میلیون شروع شده و می‌تواند تا 60 میلیون تومان هم افزایش پیدا کند.

سری آیفون 13

در 14 سپتامبر 2021 سری آیفون 13 توسط شرکت اپل رونمایی شدند. مهم‌ترین تغییر این سری، توجه ویژه به دوربین و حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری سینماتیک بود که انقلابی در گوشی‌های آیفون به شما می‌رود. هنوز هم با گذشت بیش از 2 سال از معرفی این سری، به دلایل مختلف، گوشی‌های سری آیفون 13 پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت در بازار ایران هستند.

در ادامه حدود قیمت گوشی‌های سری 13 آیفون نوشته شده است:

  • آیفون 13 مینی: بین 42 تا 53 میلیون تومان
  • آیفون 13: بین 38 تا 57 میلیون تومان
  • آیفون 13 پرو: بین 69 تا 125 میلیون تومان
  • آیفون 13 پرومکس: بین 73 تا 170 میلیون تومان

طبق اطلاعات این لیست قیمت گوشی آیفون 13 اپل از 40 میلیون تومان شروع شده و تا 170 میلیون تومان هم می‌رسد.

سری آیفون 14

کمپانی اپل در 7 سپتامبر 2022 میلادی از سری آیفون 14 با طراحی جدید، حذف ناچ، دوربین ارتقاء یافته، چیپست جدید و قابلیت اتصال ماهواره‌ای رونمایی کرد. آیفون نسخه مینی را از سری 14 حذف کرده و به جای آن یک نسخه مکس به این سری اضافه کرد.

خرید و فروش این گوشی در بازار ایران حالت غیررسمی دارد و به همین دلیل قیمت‌های مختلفی برای گوشی‌های سری آیفون 14 در بازار دیده می‌شود؛ اما به طور کلی، قیمت آیفون 14 و سری کامل آن به دلیل مشکلات رجیستری، نسبت به گوشی‌های سری 13 در ایران ارزان‌تر است.

سری آیفون 15

22 سپتامبر 2023 گوشی سری آیفون 15 رونمایی شد. اپل در نام‌گذاری این سری هم تغییراتی داده و از نام پلاس در سری خود استفاده کرده است. آیفون 15، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرومکس چهار مدل از گوشی‌های این سری محسوب می‌شوند. گوشی آیفون 15 در ایران رجیستر نمی‌شود و به همین دلیل در صورت ورود به بازار، صرفاً برای عکاسی می‌توان از آن استفاده کرد.

قیمت گوشی آیفون

آیفون همیشه جزو گران قیمت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار ایران بوده است. بیش از یک دهه می‌شود که خرید گوشی آیفون و در دست گرفتن آن، نوعی شان اجتماعی به همراه دارد و چهره‌های مشهور از گوشی‌های آیفون در تبلیغات خود استفاده می‌کنند؛ اما با عرضه مدل‌های ارزان‌تر آیفون مانند مدل SE یا مدل‌های کوچک‌تر مثل آیفون مینی، قشر متوسط هم می‌توانند آیفون بخرند.

در بازار ایران شما با حدود 30 میلیون تومان می‌توانید یکی از گوشی‌های آیفون را خریداری کنید یا به صورت قسطی، بهترین گوشی این شرکت را خریداری کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گوشی آیفون

عوامل مختلفی به طور مستقیم و غیرمستقیم روی قیمت گوشی iPhone تاثیرگذار هستند که در زیر برخی از آن‌ها را برشمردیم:

  • مدل گوشی: شرکت اپل هر سال مدل‌های مختلفی از سری جدید آیفون‌های خود تولید و روانه بازار می‌کند. مدل‌هایی که امکانات بیشتری داشته باشند، قیمت بالاتری هم دارند.
  • ظرفیت حافظه: آیفون هیچ‌گاه شیار کارت حافظه نداشت و وقتی آن را خریداری می‌کنید دیگر نمی‌توانید حافظه آن را ارتقا دهید. همین موضوع روی قیمت آیفون تاثیرگذار بوده و هر چقدر حافظه بیشتری داشته باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.
  • ظرفیت رم: آیفون‌های مختلف با رم‌های متنوع تولید می‌شوند. هر چقدر رم گوشی بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.
  • کشور: در برخی از کشورها مانند ایران به دلیل اتخاذ سیاست‌های رجیستری و ممنوعیت ورود برخی از گوشی‌های آیفون، قیمت آیفون‌ها متغیر است. به عنوان مثال آیفون 13 پرومکس که در ایران فعال می‌شود، از آیفون 15 که رجیستر نمی‌شود گران‌تر است.
  • میزان تقاضا: هرچقدر تقاضای مدل خاصی از آیفون بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.
  • نرخ دلار: نوسانات دلار به طور مستقیم روی قیمت روز گوشی آیفون تاثیرگذار هستند.

حالا که با عوامل موثر بر قیمت گوشی اپل آشنا شدیم، لازم است تا با نکات مهم برای خرید آن هم آشنا شویم. با آگاهی از این موضوعات می‌توانیم بهترین خرید گوشی اپل را تجربه کنیم.

خرید گوشی آیفون و نکات آن

در هنگام خرید گوشی آیفون خوب است به نکات مهمی که در ادامه گفته شده توجه داشته باشید تا خریدی مطمئن‌تر را انجام دهید.

کیفیت ساخت گوشی آیفون

اولین موضوع در هنگام انتخاب گوشی آیفون، توجه به کیفیت ساخت گوشی است. مدل‌های قدیمی‌تر آیفون از پلاستیک ساخته می‌شدند اما مدل‌های جدید از ترکیب شیشه با فریم آلومینیومی هستند و مقاومت بیشتری در برابر ضربه و شکستگی دارند؛ اما به طور کلی، کیفیت ساخت اکثر گوشی‌های آیفون بالا بوده و نیازی نیست خیلی نگران آن باشید.

مشخصات گوشی اپل

با توجه به نیاز خود، گوشی آیفونی را خریداری کنید که مشخصات یا کانفیگ مناسب شما را داشته باشد. قیمت گوشی آیفون وقتی رم و حافظه زیادی داشته باشد، خیلی بیشتر از حالت ساده‌تر آن است. پس وقتی این نسخه گوشی آیفون را انتخاب می‌کنید، از آنجایی که هزینه بیشتری را پرداخت می‌کنید، بهتر است که به آن احتیاج داشته باشید.

آیفون‌های جدید به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بیشتری هم مجهز شده‌اند؛ در نتیجه لازم است قبل از خرید گوشی، امکانات آن‌ها را به دقت مطالعه کنید و ببینید آیا به آن امکانات نیازی پیدا می‌کنید یا خیر.

نرم‌افزار گوشی اپل

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های آیفون، نرم‌افزار آن‌هاست. آیفون نرم‌افزارهای اختصاصی برای کاربران خود را در اپ استور قرار داده تا راحت‌تر به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. سیستم عامل اختصاصی iOS روی تمام آیفون‌ها قرار داده شده که کار کردن با آن خیلی راحت است و مثل سال‌های ابتدایی آیفون که کاربران اندروید با iOS ارتباط برقرار نمی‌کردند، نیست.

به‌ روز رسانی سیستم عامل iOS

شما به راحتی می‌توانید سیستم عامل نصب شده روی آیفون خود را آپدیت کنید. آیفون برای این کار، همه ساله نسخه‌های جدید iOS را با امکانات جدید و سرعت پردازش بالاتر، ارائه می‌دهد و همه گوشی‌های آیفون حداقل تا 5 سال قابلیت آپدیت شدن دارند.

دوربین گوشی آیفون

خیلی از کاربران به خاطر کیفیت و امکانات دوربین، گوشی‌های آیفون را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم در همین دسته قرار دارید، در هنگام خرید، علاوه بر کیفیت و مگاپیکسل دوربین‌ها، بهتر است به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری هم توجه کنید.
آیفون چند سالی می‌شود که قابلیت‌های فیلم‌برداری سینماتیک فوق‌العاده‌ای برای گوشی‌های جدیدش در نظر گرفته که حتی می‌توان با آن‌ها فیلم‌های کوتاه و بلند تولید کرد.

لوازم جانبی گوشی آیفون

هنگام خرید آیفون باید لوازم جانبی همراه آن را هم خریداری کنید. شارژر،‌ کابل شارژ، ایرپاد، قاب و گلس جزو لوازم جانبی ضروری گوشی آیفون محسوب می‌شوند. شما همچنین می‌توانید ساعت هوشمند اپل را به همراه گوشی خریداری کنید تا از امکاناتی که هر دو دستگاه دارند لذت ببرید.

خرید گوشی آیفون رجیستر شده

در هنگام خرید و پرداخت قیمت گوشی آیفون، لازم است این گوشی را از مراکزی تهیه کنید که مدل‌های رجیستر شده آیفون را ارائه دهند. در دو سال گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار، واردات گوشی‌های آیفون 14 و 15 ممنوع بوده و این گوشی‌ها در ایران رجیستر نمی‌شدند. این مشکل کماکان وجود دارد اما شما می‌توانید سری‌های مختلف آیفون 13 رجیستر شده را به راحتی خریداری کنید.

مشکلات خرید آیفون ۱۴ و ۱۵

بیش از دو سال است که گوشی‌های آیفون 14 و 15 اجازه ورود به صورت رسمی به بازار ایران را ندارند و نمی‌توان آن‌ها را در سامانه همتا رجیستر کرد. مشکل رجیستری آیفون 14 و 15 باعث شده مدل‌های قدیمی‌تر، یعنی آیفون 13 و 12 در ایران با افزایش قیمت مواجه شوند.

با این حال، برخی از مردم با دور زدن غیرقانونی روال رجیستری گوشی، آیفون 14 و 15 را به طور موقت فعال می‌کنند و برای مدت کوتاهی می‌توانند از خدمات تماس آن استفاده کنند. به نظر نمی‌رسد به این زودی مشکلات خرید آیفون 14 و 15 در ایران برطرف شود.

مقایسه قیمت روز آیفون اپل با رقبا

گرچه گوشی‌های آیفون در دنیا محبوبیت بسیاری زیادی کسب کرده‌اند اما گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و شیائومی و سایر برندها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به عنوان مثال چند ماه پس از رونمایی آیفون 15، کمپانی سامسونگ از سری گوشی گلکسی S24 رونمایی کرد که در زمینه قدرت پردازش، کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری، امکانات نرم‌افزاری و ویژگی‌های هوش مصنوعی چیزی کمتر از آیفون 15 ندارد.

پرچمدار شیائومی یعنی سری Mi 14 هم با چهار دوربین فوق‌العاده جذاب، پردازنده نسل جدید کوالکام و حافظه 1 ترابایتی به عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای آیفون جدید به شمار می‌رود.

خرید گوشی آیفون با بهترین قیمت در موبونیوز

کاربرانی که گوشی آیفون خریداری می‌کنند از قبل انتخاب خود را کرده‌اند. یعنی می‌دانند که مثلاً با توجه به بودجه‌ای که دارند، آیفون 13 می‌خواهند یا 13 پرومکس. بنابراین مشکل اصلی، اطلاع از ارزان‌ترین قیمت برای خرید گوشی آیفون مورد نظر است.

سایت Mobo.news در صفحه لیست قیمت روز گوشی آیفون، جدیدترین قیمت گوشی آیفون را به ترتیب ارزان‌ترین، گران‌ترین و پرفروش‌ترین در اختیار شما قرار می‌دهد. کافیست به این صفحه مراجعه کنید تا آیفون مورد نظر خود را با قیمت‌های متنوع از فروشندگان و گارانتی‌های مختلف ببینید و به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

سوالات متداول:

قیمت گوشی آیفون چند میلیون است؟

قیمت آیفون در بازار ایران از حدود 25 میلیون تومان آغاز و تا 150 میلیون تومان می‌رسد. مدل‌های استوک و دسته دوم آیفون هم در بازار با قیمت‌های ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

گوشی اپل مال کدام کشور است؟

طراحی و تحقیق گوشی‌های اپل در آمریکا ولی تولید آن در شرکت‌های چینی فاکس‌کان و پگاترون انجام می‌شود. علاوه بر چین، آیفون‌هایی در ایرلند، برزیل، آمریکا و ویتنام هم تولید می‌شوند.

گوشی آیفون کدام کشور بهتر است؟

کشور چین سال‌هاست گوشی‌های آیفون را تولید می‌کند ولی هیچگاه به طور قطع نمی‌توان گفت که آیفون‌های چینی بهتر از آیفون‌های ساخته شده در کشورهای دیگر هستند.

برای خرید گوشی آیفون به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید گوشی اپل به نکاتی مانند مدل، ظرفیت حافظه داخلی، اندازه نمایشگر، وزن، قدرت پردازنده، باتری و سرعت شارژ، قیمت و شرکت گارانتی کننده آن توجه داشته باشید.

بهترین مدل گوشی آیفون کدام است؟

تا این لحظه آیفون 15 به عنوان آخرین مدل از گوشی‌های اپل شناخته می‌شود و جدیدترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای سری آیفون 15 در نظر گرفته شده است.

جدیدترین گوشی آیفون کدام است؟

سری آیفون 15 جدیدترین گوشی شرکت اپل بوده که در سپتامبر 2023 رونمایی شد.

نمایش کامل متن
بروزرسانی ۰۸ اردیبهشت ساعت 13:49:35

آخرین مقالات

فیلتر‌کردن نتایج
مرتب‌سازی قیمت‌ها
مرتب‌سازی بر اساس
پربازدیدترین کمترین قیمت بیشترین قیمت پرفروش‌های بازار