بررسی مشخصات Redmi Note 12 Turbo شیائومی

گوشی های میان رده و قاتل پرچمدار شیائومی با توجه به استفاده از قابلیت ها و امکانات به روز و قوی تر نسبت به رقبا و همچنین داشتن یه برچسب قیمتی پایین تر تا حالا موفق شدن نظر افراد زیادی رو تو کل دنیا و به طبعش بازار ایران به خودشون جلب کنن. البته تنوع شیائومی به نسبت خوبه و گوشی های مختلفی از زیر برندهایی مثل ردمی و پوکو عرضه میکنه که شباهت ها ظاهری و فنی نسبتا زیادی با هم دیگه دارند و با توجه به منطقه عرضه، با نام و برند متفاوتی به فروش میرسن. گوشی شیائومی Redmi Note 12 Turbo جدیدترین عضو خانواده سری ردمی نوت 12 به حساب میاد که به تازگی در بازار چین با قیمت حدودی 280 دلار عرضه شده و در بازار جهانی طبق خبرها با اسم Poco F5 عرضه میشه و به احتمال بسیار زیاد با این اسم وارد بازار ایران هم میشه. احتمالا ردمی نوت 12 توربو به صورت محدود به ایران هم برسه اما بیشتر از اون، دونستن مشخصات تقریبی گوشی بعدی نسل اف پوکو یعنی Poco F5 میتونه جذاب باشه! با بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 12 Turbo شیائومی همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی شیائومی Redmi Note 12 Turbo

گوشی ردمی Note 12 Turbo به رسم باقی خانواده سری Note 12 از یه بدنه تخت و با طراحی زیبا استفاده میکنه و در نگاه اول نظر مخاطب رو جذب خودش میکنه. جنس قسمت پشتی از پلاستیک ساخته شده ولی اصلا ارزون و چیپ به نظر نمیاد و حس شیشه رو میده و با توجه به قیمت، از متریال خوبی ساخته شده. البته همه رنگ های این گوشی با یه ظاهر ثابت ساخته نشدن و هر رنگ طراحی و سبک خاص خودش رو داره. مثلا رنگ مشکی از یه سری خطوط مورب برای این قسمت استفاده کرده که ظاهر اسپرتی به گوشی میده ولی رنگ آبی طراحی شن مانند داره و موقع استفاده و توی دست گرفتن یه حس جالبی داره.

با اینکه بدنه از شیشه ساخته شده ولی خیلی وزن زیادی نداره و با 181 گرم وزن، گوشی سبکی به حساب میاد. لبه های قسمت پشتی هم یه خمیدگی کوچیکی داره و باعث میشه استفاده طولانی مدت گوشی در کنار وزن کم خیلی خسته کننده نباشه. از لحاظ ابعاد و سایز، ردمی نوت 12 توربو خیلی گوشی بزرگ و یغوری به حساب نمیاد و کاملا خوش دستی و زیبایی از اولویت های ساخت قرار گرفته.

طراحی و نوع قرارگیری دوربین ها کمی با باقی گوشی های سری Note 12 تفاوت داره و سبک گوشی های سامسونگ امسال جزیره جدا دوربین حذف شده و سنسورهای دوربین با بدنه یکی شدن و به صورت یه مثلث در بالای قاب پشتی قرار گرفتن. دو سنسور اصلی و اولترا واید از لنز های بزرگتری استفاده میکنن و لنز ماکرو با یه دایره کوچیک کنار این دو قرار گرفته. نوشته 64 مگاپیکسلی و فلش LED ظاهر و امکانات این بخش رو تکمیل کرده. برای محافظت از سنسور ها یه بخش فلزی دور اونها کار شده که مثل یه محافظ لنز عمل میکنه و با طراحی هاشور مانندش علاوه بر زیباتر کردن گوشی تا حدود خیلی زیادی از این لنزها در مقابل ضربه و خط و خش محافظت میکنه.

در پایین قسمت پشتی لوگو REDMI و 5G به چشم میخوره. این گوشی در یک نسخه خاص و ویژه به نام نسخه هری پاتر هم عرضه میشه که به احتمال خیلی زیاد داخل ایران وارد نشه ولی اگه طرفدار هری پاتر باشید و دنبال یه گوشی با طراحی خاص میگردید، شاید بتونه کمی شما رو قلقلک بده!

فریم گوشی به صورت کاملا تخت و از پلاستیک براقی ساخته شده که یه مقداری به فلز شباهت داره. به خاطر طراحی تخت گوشی ظاهر زیبا و مدرنی پیدا کرده ولی اگه به این نوع طراحی علاقه ای نداشته باشید و یا دستتون رو اذیت میکنه، میتونه یه نقطه ضعف برای شما به حساب بیاد. سمت راست گوشی دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته و حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت بسیار خوبی داره. سمت چپ هیچ خبری نیست. لبه بالایی فرستنده مادون قرمز، میکروفون، اسپیکر و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. پایین گوشی میکروفون، اسپیکر، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار داره که به طور همزمان فقط از دو سیم پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست.

چون گوشی فعلا به صورت محدود در چین عرضه شده اطلاعات خاصی در مورد نوع گواهی IP و یا محافظ پیش فرض صفحه نمایش در دسترس نیست و باید تا زمان عرضه نهایی صبر کنیم. توی طراحی صفحه نمایش هم زیبایی و کارآمدی در نظر گرفته شده و یه نمایشگر با حاشیه بسیار کم و تخت دیده میشه که موقع استفاده از گوشی و یا تماشای ویدیو حس خیلی خوبی به شما میده. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول نسبتا کوچیک وسط نمایشگر قرار گرفته.

به طور کلی در طراحی گوشی ردمی نوت 12 توربو زیبایی و خوش دستی از اولویت های اول بوده و شیائومی به خوبی تونسته یه گوشی خوش دست و عامه پسند میان رده رو عرضه کنه.

 

بررسی صفحه نمایش ردمی نوت 12 توربو

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1080 در کنار نمایش جزئیات بسیار زیاد با داشتن عمق تصویر 12Bit امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ رو داره و تصاویر با کنتراست بالا و دقت بسیار خوبی نمایش داده میشن. استفاده از یه نمایشگر با حاشیه بسیار کم و جزئیات تصویر بالا حس استفاده از یه گوشی پرچمدار رو در این بازه به شما منتقل میکنه و تقریبا هیچ کم و کاست خاصی در اینجا دیده نمیشه. از قابلیت +HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی میکنه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه سریع و خوبی موقع استفاده از گوشی و یا بازی به شما میده.

روشنایی صفحه نمایش به خوبی در جاهای روشن و پر نور شما رو همراهی میکنه و میتونه در حالت خودکار تا حدود 1200 نیت افزایش پیدا کنه و تقریبا هیچ مشکلی در استفاده در محیط بیرون با گوشی نخواهید داشت.

 

مشخصات باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ توربو

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده با مصرف انرژی خوب و بهینه به راحتی یک روز رو در استفاده معمولی رو به سنگین جواب میده و اگه استفاده سبکتری از گوشی داشته باشید، حتی میتونه یک روز و نیم هم شما رو همراهی کنه. نیم ساعت بازی Pubg حدود 10 درصد از شارژ رو کاهش میده و نیم ساعت ضبط ویدیو هم حدود 10 درصد از باتری رو مصرف میکنه. در کل شارژدهی گوشی ردمی Note 12 Turbo به خوبی برای یه گوشی میان رده که باید ساعت های زیادی رو فعالیت کنه، کاملا راضی کننده است.

در بخش سرعت شارژ شدن و بحث آداپتور شیائومی باز هم عملکرد خوبی از خودش نشون داده و با اینکه از تکنولوژی ها جدید و خفن مثل آداپتور 200 واتی با سرعت شارژ بالا خبری نیست ولی آداپتور 67 واتی توی جعبه قرار داره و سرعت شارژ خوبی هم داره و میتونه توی حدود 15 دقیقه نصف شارژ گوشی رو پر کنه و شارژ کاملش هم حدود 50 دقیقه زمان میبره.

 

بررسی عملکرد دوربین Redmi Note 12 Turbo

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی نوت 12 توربو استفاده شده که عملکرد کلی خوبی به خصوص در دوربین اصلی داره اما با توجه به قیمت و یا گوشی های هم رده سامسونگی خیلی عملکرد درخشان و خفن تری نداره و تقریبا پایاپای و بعضی اوقات مثل لنز های فرعی ضعیف تر عمل میکنه.

لنز اصلی توی نور خوب و مناسب عکس های با کیفیت و جزئیات مناسبی میگیره و دقت رنگ ها به خاطر وایت بالانس مناسب واقعیه و خیلی اغراق شده نیست. عکس های اولترا واید خیلی تعریف خاصی نداره و به نسبت لنز اصلی مقداری افت کیفیت داره. عکس های لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی دارن و خیلی نمیتونید بهش تکیه کنید.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نسبتا خوبه و جزئیات و دیتیل مناسبی توی عکس ها ثبت شده دیده میشه ولی خیلی دقت رنگ بالایی نداره و کمی نویز توی عکس ها دیده میشه. فیلمبرداری با کیفیت 1080 و تا 60 فریم بر ثانیه انجام میگیره که به نسبت کیفیت خوبی داره و به خاطر عملکرد لرزشگیر مناسب میتونید فیلم های در حال حرکت یا ولاگ های با کیفیت مناسبی با اون بگیرید.

دوربین اصلی با کیفیت 4K تا 30 فریم و 1080 تا 60 فریم بر ثانیه میتونه فیلمبرداری کنه که کیفیت ویدیوها با توجه به قیمت خوبه و کاملا راضی کننده عمل میکنه. به لطف لرزشگیر اپتیکال با عملکرد خوب موقع حرکت خیلی کیفیت تصویر به هم نمیریزه و میتونید ویدیو های با کیفیت و لرزش کمی ثبت کنید. البته شیائومی با اینکه تراشه استفاده شده قابلیت فیلمبرداری 4k و 60 فریم رو داره این قابلیت رو به گوشی نداده و با توجه به رقبای دیگه این گوشی در این بازه یه نقطه ضعف نسبتا کوچیک برای این گوشی به حساب میاد.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزار Redmi Note 12 Turbo

برای گوشی ردمی نوت 12 توربو از پردازنده جدید و به روز اسنپدراگون 7 پلاس Gen 2 استفاده شده که یه تراشه میان رده ولی با عملکرد پردازشی نزدیک به پرچمدار به حساب میاد. این تراشه در بنچمارک ها و بازی ها تقریبا عملکرد نزدیک و پایاپایی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس Gen 1 از خودش نشون داده و با یه قیمت بسیار پایین تر میتونید عملکردی نزدیک به پرچمدارهای سال قبل داشته باشید. اکثر بازی های روز رو با گرافیک خوب و فریم مناسب بدون مشکل خاصی میتونه اجرا کنه و فقط در بازی های با گرافیک خیلی بالا ممکنه مقداری فریم زیر 50 فریم در ثانیه بیاد. مشکل مدیریت دما و داغ شدن بیش از حد این تراشه های قدرتمند هم تا حدودی حل شده و دیگه موقع حدود نیم ساعت بازی یا استفاده سنگین گوشی داغ نمیکنه و غیر قابل استفاده نمیشه. یکی دیگه از نکات قابل ذکر و جذاب این گوشی تنوع های حافظه و رم این گوشیه که به نسبت قیمت تقریبا مشابه دیگه ای نداره و شما میتونید بین 8/12/16 گیگ رم و 256/512 و 1 ترابایت (!) حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 با توجه به نیازتون انتخاب کنید.

اندروید 13 و MIUI 14 برای گوشی ردمی نوت 12 توربو استفاده شدن که یه تجربه نرم افزاری به روز رو به شما میده، البته از لحاظ ظاهری رابط کاربری جدید شیائومی تغییرات زیادی نکرده و بیشتر تغییرات در بخش بهینه سازی و عملکرد بهتر و روون تر گوشی انجام شده تا لگ و باگ های گاه و بیگاه کمتر بشه و یه تجربه خوب و بدون مشکل به شما بده. به گفته شیائومی رابط کاربری فضای کمتری از حافظه ذخیره سازی رو به خودش اختصاص داده و مدیریت رم و مموری به صورت بهینه تری انجام میشه تا موقع مولتی تسک یا باز کردن مجدد یه برنامه که در پس زمینه در حال اجرا بوده با لگ و مشکل کمتری انجام بشه. تعداد برنامه های پیش فرض بیشتری رو میتونید حذف کنید و در کل شیائومی تا حدودی به نظرات مخاطبین خودش گوش کرده و سعی در دادن یه تجربه بهتر و بهینه تر کرده.

 

مشخصات اسپیکر شیائومی ردمی Note 12 Turbo

اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی صدای خوبی داره ولی خیلی صدای بالانسی به شما نمیده و کمی بلندی صدا از پایین گوشی بیشتره. البته یه نکته مثبت برای این گوشی قرار گرفتن جک 3.5 میلیمتری صداست که تقریبا توی این بازه قیمتی خیلی استفاده نمیشه و اگه کیفیت صدا خیلی براتون مهمه میتونید از هندزفری و یا هدست های با سیم خودتون به راحتی استفاده کنید.

 

آیا گوشی redmi note 12 turbo ارزش خرید داره؟

طراحی زیبا و خوش دست Redmi note 12 Turbo با اینکه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی اصلا حس چیپ بودن و ارزون بودن نمیده در کنار صفحه نمایش زیبا و با حاشیه کم و جزئیات زیاد استفاده روزمره از گوشی رو لذت بخش میکنه. عملکرد پردازشی تراشه اسنپدراگون خوبه. هم قدرت مناسبی داره و هم مصرف باتری خوبی که باعث میشه بتونید با خیال راحت از گوشی استفاده کنید و نه نگران افت قدرت پردازشی در بازی طولانی مدت باشید و نه نگران زود تموم شدن شارژ باتری. اگه باتری هم خالی شد در کمتر از یک ساعت میتونید صفر تا صد باتری رو شارژ کنید. نیاز به هزینه جدا برای خرید آداپتور گوشی هم ندارید! تنها بخشی که خیلی نمیتونه نسبت به باقی رقبا حرف خاصی برای گفتن داشته باشه بخش دوربینه و با اینکه عملکرد خوب و قابل قبولی داره ولی مثل بخش های دیگه به نسبت قیمت بالاتر نیست.

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 توربو به خاطر اینکه فقط برای بازار چین ساخته شده به احتمال زیاد به صورت عمده توی بازار ایران وارد نمیشه و شاهد حضورش تو لیست قیمت گوشی شیائومی بازار نباشیم ولی نسخه جهانی اون که هنوز به صورت رسمی معرفی شده یعنی Poco F5 احتمالا در ایران مثل نسخه های قبلی محبوبیت زیادی بین طرفداران شیائومی و به خصوص افرادی که برای خرید گوشی و هزینه پرداختی حساب و کتاب زیادی میکنن، خواهد داشت و میتونه به عنوان یکی از گزینه های خیلی خوب برای خرید یه گوشی میان رده با قدرت زیاد و عملکرد خوب بشه روش حساب کرد. ولی باید تا زمان معرفی رسمی این گوشی صبر کنیم و ببینیم کدوم یک از بخش ها ممکنه تغییر کنه ولی اگر با همین مشخصات و همین قیمت حدودی 280 دلاری وارد بازار بشه میشه گفت یکی از اقتصادی ترین و با ارزش خرید ترین گوشی های میان رده به حساب میاد.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 12 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 77
5/ 3.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali885

واقعا با مشخصات که داره یک گوشی پرچمدار کش هست
من این گوشی رو به گیمر ها پیش نهاد میدم

۲۹ مرداد ۱۴۰۲
amirhoosin

عالی و کاربردی

۲۵ تیر ۱۴۰۲
Nimapvp

280 دلار که قیمت خوبیه اگه تا 2سال آینده بیاد بازار ایران قطعا میخرم

۱۴ تیر ۱۴۰۲
    Feri_online

    اومده با قیمت ۱۸ تومن

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    Majid0566

    بزرگترین ایراد شیایومی ها که خوودم دارم.لگ و باگ شدید بعد ۲سال.عاشق گوشی های شیایومی ام ولی با این وضع آپدیت و باگ هاش دلمو بدجور زده

    ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
iliay

خوب هست ولی پولش تو جیبمون نسیت

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
Mr.jalil.n.38

واقعا گوشی اولیه حرف ندارد امیدوارم قیمتش مناسب باشه

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
I love Mehdi Shajari

این یه گوشی قاتل پرچمداره که با قیمت یه گوشی میان رده عرضه میشه (قیمت جهانی ۲۷۰ یورو) هیچ گوشی نمیتونه به گرده پاش برسه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Amin3581

اسم گوشیم پوکو ایکس ۳ پرو

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    tahamousavi

    تا جایی که خبر دارم و اگر اشتباه نکنم، تا اندروید 13 و MIUI 14 رو گرفته ولی از ابن به بعد رو نمیگیره…

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Amin3581

برا گوشیم اپدیت نیومده؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Parham1288

یه سوال گواهی IP داره ایا اگر داره چنده

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
Emran.B1388

واقعا گوشیه عالی ای است👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

ویدئوش کو پَ

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
majid_kh

به نظرم خوب نیست

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
EminEm 19

ویدیو لطفاً

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
tahamousavi

به قیافش میخوره گوشی جذابی باشه؛ اما پوکو اف ۵ به نظرم جذاب تر خواهد بود…

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲