بررسی مشخصات گوشی M53 5G سامسونگ

گوشی های سری M سامسونگ که بیشتر برای بازار هند عرضه میشن، بالا و پایین خیلی زیادی دارند و معمولا بر خلاف سری A که در اکثر بخش ها عملکرد مناسبی دارند، خیلی ارزش خرید بیشتری نسبت به گزینه های دیگه سامسونگ ندارن، مگه اینکه خلافش ثابت بشه! گوشی M53 هم که مدتی بعد از گوشی A53 معرفی و در بازار هند عرضه شده، به صورت محدود تو بازار ایران موجود شده و میخوایم ببینیم این گوشی نسبت به گزینه های دیگه سامسونگ یا شیائومی در بازار میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه و آیا ارزش خرید داره یا نه؟ با بررسی مشخصات گوشی M53 5G سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی سامسونگ M53

طراحی m53 چیزی بین گوشی A53 و A22 سامسونگه و خیلی انتظار زیادی نمیشه از طراحی گوشی داشت. بدنه کاملا از پلاستیک مات ساخته شده که با یه خمیدگی کم به فریم گوشی متصل میشه که باعث میشه نسبتا خوب توی دست قرار بگیره. به خاطر همین اثر انگشت و لکه هم خیلی روی بدنه گوشی باقی نمیمونه.

بررسی طراحی سامسونگ M53

نوع چینش دوربین ها بر خلاف A53 به صورت مربعی ساخته شده و چهار لنز گوشی در یه برآمدگی که با یه خمیدگی کوچیک به بدنه متصل میشن در این قسمت قرار گرفتن. پایین این بخش هم فلش LED دایره ای دوربین قرار گرفته. پایین این قسمت هم لوگو SAMSUNG و نوشته های در سطل زباله نیندازید قرار گرفته. اندازه گوشی نسبتا بزرگه ولی وزن 176 گرمی اون باعث میشه موقع استفاده اذیت کننده نباشه. با قطر 7.4 میلیمتری هم گوشی خیلی باریکی به حساب میاد و اگه برای دیدن ویدیو و یا گردش توی فضای مجازی دنبال یه گوشی با نمایشگر بزرگ میگردید ولی نمیخواید خیلی سنگین و یغور هم باشه، میتونه گزینه مناسبی برای شما باشه. البته خیلی از متریال خوبی برای ام 53 استفاده نشده و یه مقداری حس ارزون و چیپ بودن رو بهتون منتقل میکنه. از لحاظ مقاومت و امنیت در مقابل نفوذ مایعات و گرد غبار هم گواهی خاصی برای این گوشی استفاده نشده و یکی از دلایل ارزانتر بودن این گوشی نسبت به نسخه های سری A شاید این مورد هم باشه. با اینکه از این گواهی خبری نیست، جک 3.5 میلیمتری هم حذف شده که کمی عجیبه و کمی کم کاری سامسونگ رو در این بخش نشون میده.

مشخصات بدنه و رنگبندی گوشی ام 53 سامسونگ

فریم پلاستیکی و براق به صورت خمیده ساخته شده تا به بهتر قرار گرفتن گوشی توی دست کمک کنه. بالای گوشی فقط یه میکروفون قرار داره. پایین گوشی هم تک اسپیکر، میکروفون و پورت تایپ سی. سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور که حسگر اثر انگشت هم باهش ترکیب شده که دقت و سرعت مناسبی داره و سمت چپ گوشی هم درگاه سیم کارت قرار گرفته که به صورت هیبریدی ساخته شده و به صورت همزمان از یک سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی یا دو سیم کارت، پشتیبانی میکنه.

صفحه نمایش طراحی مناسبی داره و خیلی حاشیه زیادی نداره. دوربین سلفی توی یه پانچ هول وسط صفحه نمایش قرار گرفته. از گوریلا گلس 5 هم برای محافظت صفحه در مقابل ضربه و خط و خش استفاده شده. در مجموع طراحی گوشی M53 نکته خاص و قابل ذکری نداره و فقط سبک بودن و خوش دست بودن، مقداری این گوشی رو جذاب کرده.

 

مشخصات صفحه نمایش سامسونگ ام 53

صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد سامسونگ با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تمامی موارد مورد نیاز برای یه صفحه نمایش خوب و جذاب رو داره. جزئیات و کیفیت تصویر نمایش داده شده مناسبه و کنتراست و دقت رنگ ها خوبه ولی برای تجربه بهتر رنگ ها باید کمی با تنظیمات رنگ گوشی ور برید.

مشخصات صفحه نمایش سامسونگ ام 53

یه نکته ای که تفاوت صفحه نمایش این گوشی با گوشی های سری A رو نشون میده یکی پشتیبانی نکردن از قابلیت HDR که شاید برای خیلی ها مهم نباشه و مورد دیگه روشنایی نسبتا کمتر نمایشگره که در حالت دستی تا 400 نیت و در حالت خودکار تا 800 نیت افزایش پیدا میکنه و خیلی در استفاده در محیط بیرون و روشن اذیت کننده نیست ولی خیلی تجربه خوب و راحتی هم نمیده. نرخ به روز رسانی هم ثابته و باید اون رو به صورت دستی بین 60 و 120 هرتز سوییچ کنید. در مجموع صفحه نمایش نقطه ضعف خیلی بزرگی نداره و یه صفحه نمایش خوب و نرمال در بازه قیمتی خودش رو به شما میده.

 

مشخصات باتری Samsung M53

باتری لیتیوم یونی 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد مناسبی داره و در استفاده معمولی و نسبتا ساده حدود یک روز شارژ دهی میکنه که ممکنه آخر روز چند درصد از شارژ هم باقی بمونه. قرار ندادن شارژر در گوشی های میان رده و حتی اقتصادی سامسونگ تبدیل به امری عادی شده و کم کم دیگه باید به این موضوع عادت کنیم.

مشخصات باتری Samsung M53

با استفاده از شارژر 25 واتی قابل پشتیبانی (که جداگانه باید خریداری کنید) توی نیم ساعت حدود 44 درصد باتری شارژ میشه و فول شدن گوشی حدود 1 ساعت و نیم زمان میبره که خیلی سرعت شارژ بالا و مناسبی نیست.

 

بررسی عملکرد دوربین سامسونگ M53

چهار سنسور دوربین از یه لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شدن. دوربین اصلی در حالت پیش فرض و نور مناسب عکس های 12 مگاپیکسلی نسبتا خوبی میگیره و رنگ ها کنتراست مناسبی دارن و گرم و زنده ثبت میشن. نویز کمه و دینامیک رنج هم مناسبه. جزئیات عکس ها خوبه اما با زوم کردن کمی جزئیات عکس ها مصنوعی به نظر میرسه. عکس های پرتره جداسازی مناسبی دارن اما در سوژه های سخت تر کمی اشتباه در جداسازی و محو کردن دیده میشه. لنز اولترا رنگ ها رو کمی روشن تر از لنز اصلی میگیره، در گوشه ها هم به هم ریختگی دیده میشه و دینامیک رنج هم خیلی زیاد نیست ولی با توجه به قیمت خودش جزئیات مناسبی ثبت میکنه و عملکرد قابل قبولی داره.

بررسی عملکرد دوربین سامسونگ M53

لنز ماکرو کاملا جنبه فانتزی داره و جزئیات زیادی در عکس ها دیده نمیشه. در نور کم عکس ها تاریک و با دینامیک رنج کمی گرفته میشن ولی جزئیات مناسبه و در سایه ها و بخش هایی که نور خوبی دریافت نمیکنه، کمی نویز دیده میشه. با روشن کردن حالت نایت مد عکس ها روشن تر میشن و کمی کیفیت بهبود پیدا میکنه.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در حالت پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی میگیره که جزئیات و دینامیک رنج مناسبه اما در بخش های تاریک و کم نور نویز زیادی دیده میشه و باید شرایط نوری مناسب رو برای گرفتن عکس خوب فراهم کنید. عکس ها رو هم خیلی روشن نمیکنه و رنگ پوست و صورت رو به صورت نسبتا واقعی میگیره. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم هم وجود داره و جزئیات خوب در کنار رنگ های واقعی و دینامیک رنج خوبی در اونها دیده میشه. البته به خاطر نداشتن لرزشگیر خوب و قابل اتکا باید دستتون لرزش کمی داشته باشه تا کیفیت ویدیو ها مناسب باشه. در مجموع کیفیت دوربین مناسبه ولی حتی به گوشی A33 سامسونگ نمیرسه و نقاط ضعف مشخصی داره.

 

بررسی عملکرد پردازشی و نرم افزار سامسونگ M53 5G

رویه اقتصادی تر سامسونگ در این بخش هم دیده میشه و استفاده از تراشه مدیاتک Dimensity 900 که نسبت به تراشه اسنپدراگون 778G نسل قبل ضعیف تره باعث میشه خیلی روی این بخش هم نشه حساب باز کرد. البته در استفاده معمولی و عادی همه چی بدون مشکل و روون اجرا میشه و باگ و مشکل خاصی دیده نمیشه ولی اگه اهل بازی و یا استفاده از نرم افزار های سنگین تر هستید، این گوشی خیلی مناسب شما نیست. مثلا بازی کالاف موبایل رو با جزئیات پایین میتونید با 60 فریم اجرا کنید ولی در صورتی که M52 امکان اجرای این بازی با جزئیات High رو داشت. البته این قدرت پایین تر باعث میشه خیلی گوشی داغ نکنه و افت قدرت هم در استفاده طولانی مدت نداشته باشه. در بازی هایی هم که بیشتر از 60 فریم رو پشتیبانی میکنن، میتونه عددهایی بالاتری با جزئیات معمولی یا پایین بده و از این لحاظ برای تراشه محدودیتی ایجاد نشده. گوشی M53 در دو نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه عرضه شده.

از رابط کاربری One UI 4.1 و اندروید 12 برای گوشی M53 استفاده شده که در حال حاضر به اندروید 13 و One UI 5.0 هم میتونه ارتقا پیدا کنه و تا 2 سال هم آپدیت های اندروید رو دریافت میکنه و تا 3 سال آپدیت های امنیتی برای اون عرضه میشه. رابط کاربری مشکل و باگ خاصی نداره و مثل باقی گوشی های سامسونگی تجربه استفاده روزمره و خوبی داره و امکانات شخصی سازی مناسبی داره، اما چون در بازار هند عرضه میشه، برنامه های اضافی پیش فرض نصب شده نسبتا زیادی داره.

 

مشخصات اسپیکر سامسونگ M53

یکی دیگه از بخش هایی که باعث تفاوت این گوشی با نسخه های سری A میشه استفاده از یه اسپیکر مونو برای این گوشیه که صدای خیلی بلندی نداره و کیفیت هم متوسط رو به خوبه و نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. اگه بخواید تجربه بهتری موقع بازی یا تماشای ویدیو داشته باشید، خبری از جک 3.5 میلیمتری نیست و باید به استفاده از تبدیل تایپ سی یا استفاده از هندزفری بلوتوث بسنده کنید.

مشخصات اسپیکر سامسونگ M53

 

آیا گوشی M53 سامسونگ ارزش خرید داره؟

صفحه نمایش خوب و با جزئیات، طراحی سبک و خوش دست با اندازه مناسب، دوربین کار راه بنداز و باتری با شارژدهی خوب یک روزه باعث میشن این گوشی تا حدودی جذاب باشه ولی اسپیکر مونو، پردازنده نسبتا ضعیف و نداشتن شارژر در جعبه باعث میشه این گوشی نسبت به گزینه های سامسونگ و شیائومی در بازه قیمتی خودش خیلی ارزش خرید نداشته باشه. موجودی کمه این گوشی هم باعث میشه خیلی ها سراغ خریدش نرند ولی اگه قصد خرید یه گوشی میان رده سامسونگ رو دارید، گوشی A33 بسیار گزینه بهتر و قابل اتکا تریه و نیازهای شما رو بهتر جواب میده و دوربین خیلی مناسب تری هم داره. البته که تو شرایط فعلی بازار تو لیست قیمت گوشی سامسونگ شاهد جهش های عجیب غریبی برای خصوصا گوشی های پرفروش هستیم و باید ببینید تو زمان خرید، قیمت کدوم گوشی مناسب تره!

 

نسل بعدی این گوشی یعنی ام 54 هم وارد بازار شده که تو بررسی m54 سامسونگ میتونید با مشخصات و تغییراتش نسبت به m53 آشنا بشین.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۸ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 40
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

چنگی به دل نمی‌زنه

۱۶ تیر ۱۴۰۲
Sam1388

تا وقتی M52 هست چرا این مزخرف رو بخریم پردازنده M52 خیلی بهتر از اینه

۱۸ فروردین ۱۴۰۲
Mahdi2005

سری M آپدیت کم میگیره به نسبت سری A

۲۸ اسفند ۱۴۰۱
afsheen

خوشم نیومد ازش

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

باتوجه به گوشی های فوق العاده ای مثل m51 و m52 چنین گوشی ای یه پسرفت بزرگ محسوب میشه…

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

ارزش خرید نداره 👎🏻

۱۲ اسفند ۱۴۰۱
shahab-021

به نظر گزینه مناسبی نمیاد
همون آ۵۳ بهتره از این

۱۲ اسفند ۱۴۰۱
thisabasi

همون A53 رو ترجیح میدم به این

۱۲ اسفند ۱۴۰۱
ALI ZAREI

ارزش خرید بی نهایت کم

۱۱ اسفند ۱۴۰۱
A.L.I

دیگ الان گوشی خریدنم آرزو شده برا خیلیا

۱۱ اسفند ۱۴۰۱
hamidcipher

هعی بازم درجا !

۱۰ اسفند ۱۴۰۱
Md.r

گوشی m53فک نکنم گزینه مناسبی باشه

۱۰ اسفند ۱۴۰۱
Nurse

گوشی ها گرون شدن قبول ولی احتکار دیگ چرا

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
Mohamad 1616

ممنون که وقت گذاشتید

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
Mohamad 1616

ولی واقعا خفنه اگه قیمتش کمتر از a53 بمونه

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
Hamid__Reza__

M53 ارزش خرید کمی داره

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
Madi11

زیبا نبود

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
    hashemaqa

    گوشی A33 بسیار گزینه بهتر و قابل اتکا تریه

    ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
Mrprofessor

جالب نیست
روند سامسونگ رو دوست ندارم
چرا باید این همه گوشی بده تو دسته های مختلف
مثل پرچمدارا یه خط تولید بزاره برا میان رده تمرکز کنه رو اون

۰۹ اسفند ۱۴۰۱
alirezanikkhah

بدک نبود

۰۹ اسفند ۱۴۰۱