بررسی مشخصات گوشی M54 سامسونگ

بازار کشور هند با توجه به جمعیت حدود 1.5 میلیارد نفر یکی از بازارهای جذاب دنیا به حساب میاد و برند های مختلف روی این بازار حساب ویژه ای باز میکنن. شیائومی و سامسونگ هم با یه سری تغییرات گوشی های مختلف خودشون رو برای عرضه در این بازار بهینه میکنن تا بتونن سهم بیشتری از بازار بزرگ هند داشته باشند. سامسونگ گوشی های سری M رو با تغییر گوشی های سری A و استفاده از باتری بزرگ تر و همچنین متریال و امکانات اقتصادی تر برای این بازار عرضه میکنه و بعد از معرفی و عرضه گوشی میان رده خوش ساخت و با کیفیت A54 حالا نوبت به گوشی M54 سامسونگ رسیده تا با قیمت حدودی 450 دلاری (با تبدیل روپیه به دلار) دل طرفداران خودش در هند رو به دست بیاره. گوشی های سری M سامسونگ خیلی در ایران طرفداران زیادی نداره و به صورت محدود هم وارد بازار میشن، ولی برای اینکه بتونید موقع خرید یکی از گوشی میان رده لیست قیمت گوشی سامسونگ راحت تر تصمیم بگیرید، قصد داریم این گوشی رو بررسی کنیم و ببینیم نقاط ضعف و قوتش چیه؟ با بررسی مشخصات گوشی samsung m54 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی M54 سامسونگ

طراحی گوشی M54 با اینکه مثل  سری A نسبت به قبل عوض شده ولی اونقدر که باید و شاید مدرن و زیبا نیست و یه ترکیبی بین گوشی های سری m و طراحی جدید گوشی A54 (با بدنه تخت و حذف برآمدگی دوربین) به حساب میاد. اول اینکه جزیره برآمده دوربین حذف شده و سه لنز گوشی با بدنه ترکیب و یکپارچه شدن و کنار لنز اصلی فلش LED قرار گرفته. دوم اینکه طراحی بدنه تخت نیست و اون طراحی نیمه تخت با لبه های منحنی شکل نسل قبل رو حفظ کرده و طراحی کلاسیک سامسونگی خودش رو نگه داشته. بدنه کلا پلاستیکی ساخت شده ولی جنس قسمت پشتی مات با یه تکسچر خاص و شن مانندی داره و با اینکه باعث میشه توی دست بهتر قرار بگیره اما یه حس ارزون بودن میده و خیلی استفاده از این نوع بدنه برای این گوشی با این قیمت جالب نیست. البته این نوع متریال باعث میشه کثیفی و لکه خیلی معلوم و مشخص نباشه. پایین این بخش طبق معمول لوگو SAMSUNG قرار گرفته.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی M54 سامسونگ

فریم گوشی هم از پلاستیک استفاده میکنه اما ظاهر و نوع صیقلی که خورده باعث شباهت به فلز براق میشه و یه مقداری خمیدگی برای بهتر توی دست قرار گرفتن داره. سمت راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که حسگر اثر انگشتم با این دکمه ترکیب شده و دسترسی و سرعت خوبی در باز کردن گوشی داره. البته تو این بازه گوشی ها بیشتر سراغ حسگر روی صفحه نمایش میرن که خیلی باهاش کاری نداریم. سمت چپ خیلی شلوغ نیست و فقط یه درگاه سیم کارت قرار داره که به صورت هیبریدی ساخته شده و از دو سیم کارت به صورت همزمان و یا یه سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. لبه بالایی یه میکروفون فقط قرار گرفته ولی پایین گوشی شلوغه و تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی و یه میکروفون اینجا قرار داره.

با اینکه یه باتری حجیم برای گوشی استفاده شده ابعاد و وزن گوشی خیلی زیاد و قطور نیست و با توجه به اندازه گوشی مناسبه و خیلی گوشی بد دست و یغوری نیست. البته خوش دست هم به حساب نمیاد ولی خوب و قابل قبوله.

صفحه نمایشم طراحی معقول و مناسبی داره و حدود 85 درصد بخش جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده و خیلی حاشیه زیادی نداره. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول متوسط وسط صفحه نمایش قرار گرفته. برای محافظت در مقابل خط و خش روی صفحه نمایش یه گوریلا گلس 5 استفاده شده. از گواهی IP هم خبری نیست که توی بیشتر گوشی های سری A در این بازه قیمتی دیده میشه و خیلی توی گوشی سری M استفاده نمیشه. بخوایم جمع بندی کنیم این بخش رو طراحی گوشی خیلی خاص و جذاب نیست و نمیتونه شما رو مجاب به خرید این گوشی کنه و با توجه به قیمت هم خیلی کیفیت ساخت خوب و بالایی نداره و گوشی سامسونگ ام 54 کاملا متوسط و بدون ریسک و خلاقیت خاصی ساخته شده که دقیقا بر خلاف استراتژی سامسونگ توی سری جدید گوشی های سری A عمل کرده.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Samsung M54

صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل سوپر امولد پلاس و رزولوشن 1080 جزئیات و کیفیت خوبی داره و کاملا در حد و اندازه یه گوشی میان رده سامسونگی ظاهر میشه. ترکیب رنگ به خصوص رنگ مشکی خوبه و رنگ های زنده و با کیفیتی نمایش میده. رفرش ریت 120 هرتزی یه تجربه روون و سریع به شما میده ولی آداپتیو یا هوشمند نیست و باید به صورت دستی بین حالت 120 یا 60 انتخاب کنید. روشنایی صفحه خوبه و توی محیط روشن و با نور زیاد لنگ نمیزاره، ولی خیلی زیاد و فوق العاده نیست. البته به خاطر اقتصادی تر بودن گوشی به نسبت سری A خیلی امکانات خاصی استفاده نشده ولی کلیات این بخش خوبه و هیچ مشکل یا ضعف خاصی در m54 دیده نمیشه.

بررسی صفحه نمایش گوشی Samsung M54

 

مشخصات باتری و شارژدهی سامسونگ M54

عملکرد باتری گوشی M54 به لطف استفاده از باتری 6000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده نسبتا کم مصرف بسیار خوب و قابل تقدیره و یکی از نقاط قوت این گوشی به حساب میاد. اگه استفاده معمولی و روزمره از گوشی داشته باشید این گوشی میتونه حدود یک روز و نیم شارژدهی کنه و اگه استفاده خیلی سبک باشه تا دو روز هم به راحتی جواب میده.

مشخصات باتری و شارژدهی سامسونگ M54

طبق معمول گوشی های دیگه سامسونگ از شارژر داخل جعبه خبری نیست و باید از یه آداپتور 25 واتی برای شارژ محصول استفاده کنید. سرعت شارژ با توجه به حجم باتری مناسبه و حدود یک ساعت و نیم الی یک ساعت و 50 دقیقه زمان میبره. در کل این بخش عملکرد خوبی داره و اگه همیشه با گوشیتون مشکل کمبود شارژ دارید، میتونه نیاز شما رو برآورده کنه، البته باید عملکرد بخش های دیگه این محصول رو هم در نظر بگیرید!

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی M54 سامسونگ

خود سامسونگ متوجه بی تاثیر بودن لنز تشخیص عمق شده و تقریبا تمامی مدل های امسال این برند با سه سنسور عرضه میشن مگه اینکه سال بعد مجدد آیفون لنز جدیدی رو مد کنه! این سه تا لنز شامل لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو میشن. لنز اصلی با اینکه تعداد مگاپیکسل زیادی داره خیلی از گوشی A54 کیفیت عکاسی خفن تر و بهتری نداره و میشه گفت حتی در بعضی مواقع ترکیب رنگ و کنتراست پایین تری داره، اما هنوز به نسبت قیمت خوبه و میتونید با اون عکس های با کیفیتی بگیرید. اگه بخواید با حالت 108 مگاپیکسلی عکاسی کنید، یه مقداری جزئیات و دیتیل عکس ها بیشتر میشه و به طبع اون حجم عکس ها بالاتر میره ولی به خاطر کراپ کردن و تبدیل عکس یه مقداری نویز و مصنوعی شدن رنگ ها در این حالت دیده میشه و همون بهتر که از حالت پیش فرض عکاسی استفاده کنید و از ادیت نرم افزاری مخصوص سامسونگ لذت ببرید. سنسور اولترا واید کیفیت نسبتا بدی نداره ولی نسبت به لنز اصلی مقداری افت کیفیت داره. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره و اگه بخواید عکس خوب باهش بگیرید باید تلاش زیادی کنید.

بررسی عملکرد دوربین گوشی M54 سامسونگ

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مشابه a54 سامسونگ کیفیت تقریبا نزدیکی به این گوشی داره و میتونه عکس های با کیفیت خوب و رنگ های نزدیک به واقعیت ثبت کنه. هر دو دوربین سلفی و اصلی میتونن با کیفیت 4k و 30 فریم فیلمبرداری کنن که فیلم های گرفته شده کیفیت و جزئیات خوبی دارن و کیفیت صدا هم خوب و مناسبه. لرزشگیر اپتیکال استفاده شده هم باعث میشه لرزش های اضافه موقع فیلمبرداری گرفته بشن و فیلم های تمیزتری داشته باشید.

 

مشخصات سخت افزار و نرم افزاری Samsung m54

دقیقا مشابه گوشی a54 برای این گوشی هم از تراشه اگزینوس 1380 استفاده شده که پردازنده خیلی قدرتمندی از لحاظ گرافیکی به حساب نمیاد اما برای یه گوشی میان رده میتونه کار رو براتون در بیاره. در استفاده معمولی و روزمره به خصوص موقع مولتی تسک عملکرد گوشی بسیار خوبه و بدون مشکل خاصی میتونید از گوشی استفاده کنید. گوشی های سامسونگ خیلی برای بازی مناسب نیستن و تراشه های اگزینوس iم به خاطر اینکه اکثر توی گوشی های سامسونگ استفاده میشن خیلی از طرف سازنده های بازی ها پشتیبانی نمیشن و به خاطر همین توی بعضی بازی ها ممکنه به جزئیات بالاتر از مدیوم یا فریم بالا دسترسی نداشته باشید و نتونید هم گرافیک خوب و هم فریم بالا رو با هم داشته باشید و این مشکلیه که باید در گوشی های با تراشه اگزینوس باهش کنار بیاید. بعد از تجربه طولانی مدت بازی دمای گوشی تا حدود 43 درجه افزایش پیدا میکنه و گوشی مقداری داغ میشه که باعث کاهش قدرت پردازشی و لگ تو بازی میشه که خیلی به صورت شدید و ناگهانی نیست. این گوشی فقط در دو نسخه با 8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 عرضه میشه و خبری از نسخه های با رم کمتر و قیمت پایین تر نیست.

مشخصات سخت افزار Samsung m54

اندروید 13 و One UI 5.1 پکیج نرم افزاری گوشی m54 رو تشکیل میدن و میتونید یه تجربه به روز از سیستم عامل اندروید با پوسته سامسونگ داشته باشید. امکانات شخصی سازی متنوع و متعدد سامسونگ اینجا دیده میشه و میتونید بسته به سلیقه خودتون از امکاناتش استفاده کنید. البته چون گوشی برای بازار هند عرضه میشه یه مقداری برنامه پیش فرض تبلیغاتی و به درد نخور رو گوشی از قبل نصب شده که میتونید اکثرشون رو حذف کنید. سامسونگ قول 4 سال پشتیبانی نرم افزاری و 5 سال آپدیت امنیتی رو برای این گوشی داده و اگه جزو افرادی هستید که چندین سال از یه گوشی استفاده میکنید، مدت زمان زیادی یه تجربه به روز میتونید داشته باشید.

 

مشخصات اسپیکر گوشی سامسونگ M54

یکی از نقاط ضعف مهم این گوشی استفاده کردن از اسپیکر مونو به حساب میاد که توی این بازه قیمتی خیلی جالب نیست و اکثر برندها سراغ اسپیکر استریو با کیفیت میرن. بلندی صدا خیلی زیاد و فراگیر نیست و کیفیت و تفکیک صدای معمولی داره و به خاطر نداشتن جک 3.5 میلیمتری صدا اگه کیفیت صدا براتون مهمه باید سراغ استفاده از هندزفری بلوتوثی برید. البته استفاده از بلوتوث ورژن 5.3 باعث شده اتصال با تاخیر و کیفیت خوبی داشته باشید، ولی به شرط پشتیبانی کردن هندزفری بلوتوثی شما از این نسخه.

 

آیا گوشی m54 سامسونگ ارزش خرید داره؟

گوشی M54 با داشتن یه صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات و یه باتری با شارژدهی خوب میتونه یه همراه مناسب برای افرادی باشه که خیلی اهل تماشای محتوای ویدیویی با گوشی هستن و یا خیلی با گوشی کار میکنن. رابط کاربری به روز و سخت افزار مناسب در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه روون و بدون مشکل رو میده و تا چند سال دیگه هم میتونه شما رو همراهی کنه. اما m54 خیلی مناسب بازی و کارهای سنگین نیست. اگه گهگداری با گوشی عکاسی میکنید یا فیلم میگیرید، m54 به خوبی کار رو با کیفیت خوب راه میندازه. اما از طرفی طراحی قدیمی و کیفیت ساخت پایین گوشی و استفاده از یه اسپیکر مونو با کیفیت معمولی رو به پایین از ارزش خرید ام 54 کم میکنه. یه نکته دیگه، واردات کم خود گوشی و لوازم جانبی این گوشی در بازار ایرانه که باعث میشه قیمت تمام شده این محصول با توجه به قیمت 450 دلاری m54 نسبتا بالا بیفته و به نسبت گوشی های دیگه چه از برند سامسونگ و چه برند های رقیب، خیلی ارزش خرید بالایی نداشته باشه. البته در صورتی که این گوشی با قیمت نسبتا پایین تری توی بازار ایران موجود بشه میشه به خریدش تا حدودی فکر کرد و باید تا زمان عرضه غیر محدود این محصول توی بازار ایران صبر کنیم.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amirsirjani19

اقا این m54 کی میاد ایران اصا میاد یا نه ؟؟

۰۱ تیر ۱۴۰۲
Don14

برین اس 21 اف ای بگیرین از نظر من 🗿💪

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    Ariyan1735

    چی؟؟؟؟؟
    اون موبایل با اون باتری ضعیفش ارزش خرید نداره

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
Mostrf

حالا من خودم میدونم ای ۵۴ واقعا فوق العاده تر از اینه
ولی دقیق انگار جوری مقاله رو نوشتن بچه ها تیم که انگار مالی نیس نسبت به اون قبلیا که تعریف کردیم 😂😂

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
iman_gangachin

خوبه ولی گرون

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mrprofessor

خپشگله

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
Hoseen 11228

سلام من A31دارم خوبه که گوشیم رو بفروشم و یه پولی روش بزارم این موبایل رو بخرم آیا لوازمش گیر میاد یا سری Aبهتره؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
Hwman

مشخصات وظاهرش خوبن

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
mms2099

چرا همه ی‌گوشی ناموجود هستن

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
tahamousavi

معمولی اگه گوشی بود…

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

من که با طراحیش خیلی حال کردم
Nice

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mohamad 1616

اگه هم قیمت a34 باشه عالیه ولی اگر از a34 گرونتر باشه ارزش خرید نداره

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

باتری خوب ، صفحه نمایش خوب، اما مشکلات همیشگی سامسونگ 😊😊😊

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲