لیست قیمت روز گوشی پوکو (قیمت خرید و فروش در تاریخ ۰۸ اردیبهشت)

مشاهده نتایج بیشتر

قیمت گوشی پوکو

گوشی پوکو در بخش قیمت رقابت سنگینی رو راه انداخته و تو بعضی از گوشی هاش تونسته با قیمت مناسب و گاهی حتی پایین، برند سامسونگ رو که سالهاس شناخته شده و در خیلی از محصولات یکه تاز بود رو کنار بزنه. اگر در خرید گوشی، مقوله قیمت برای شما حرف اول رو میزنه، بدون شک برید سراغ گوشی شیائومی. امروزه گوشی های poco طیف گسترده ای از گوشی ها از اقتصادی تا گوشی های پرچمدار رو شامل میشن. قیمت گوشی پوکو بزرگترین مزیت این گوشی ها هست. ما لیست قیمت گوشی پوکو به همراه بررسی انواع مدل های اون رو در سایت موبونیوز و کانال یوتیوبمون قرار دادیم و به محض معرفی جدیدترین گوشی های پوکو، ویدئو بررسیش رو داخل سایت و کانالمون قرار میدیم.

گوشی پوکو

گوشی های پوکو زیر مجموعه گوشی شیائومی هستن که در سال 2018 تولید و معرفی اونها شروع شد. این گوشی ها در ابتدا با هدف و تمرکز روی گوشی های گیمینگ میان رده وارد بازار شدن. اولین گوشی پوکو، پوکوفون F1 بود. شعار برند پوکو، “More for Less” هست. این شعار به معنای “بیشتر برای کمتر” هست و نشون‌دهنده تمرکز این برند روی ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسبه. علاوه بر اون، پردازنده‌های قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت و نمایشگرهای باکیفیتی داره. پوکو تو چند سال اخیر، محصولات با کیفیت با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه کرده و تونسته به یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در جهان تبدیل بشه. این شرکت همچنان در حال توسعه و تولید محصولات جدید هست و انتظار میره در آینده هم شاهد محصولات جدید و جذابی از این شرکت باشیم.

قیمت گوشی پوکو
گوشی پوکو معمولا برند محبوب گیمرها (خصوصا سری X) و افرادی است که دنبال مشخصات سخت افزاری بالا موبایل با قیمت مناسب هستند.

 

خرید آنلاین گوشی پوکو

درسته که هنوز با وجود همه پیشرفت ها سهم خرید آنلاین گوشی پوکو نسبت به حجم کل فروش گوشی های poco بازار ایران خیلی زیاد نیست اما حتی اگه قصد خرید گوشی به صورت حضوری از نمایندگی ها، مغازه های موبایل فروشی یا پاساژهای موبایل رو دارید توصیه میکنیم برای بررسی گوشی پوکو حتما ویدئوهای بررسی گوشی پوکو موبونیوز رو ببینید و بعد از انتخاب مدل مد نظرتون برای این که بازه دقیق و قیمت روز گوشی رو هم بدونید به لیست قیمت گوشی پوکو موبونیوز سر بزنید چون قیمت تمام شده (قیمت خرید + هزینه ارسال) رو میتونید چک کنید و بر اساس این قیمت تصمیم بگیرید که خرید حضوری یا خرید آنلاین، کدوم برای شما میتونه به صرفه تر باشه.

لیست قیمت گوشی پوکو

همونجوری که گفتیم گوشی های poco تنوع زیادی در سری و مدل های مختلف و کانفیگ (مقدار رم و ظرفیت حافظه) تو بازار دارن. تو لیست قیمت گوشی پوکو موبونیوز سعی کردیم تمام مدل های موجود و با ارزش خرید گوشی پوکو (گوشی هایی که خیلی قدیمی نباشن و موجودی قابل قبولی تو بازار داشته باشن) رو تو یه لیست قیمت بروز، کنار هم بیاریم تا با توجه به بازه قیمتی مدنظرتون، گوشی های پوکو قابل خریداری رو بتونید مشاهده کنید. مرجع قیمت نمایش داده شده در لیست قیمت پوکو هم قیمت اعلام شده توسط فروشگاه های معتبر اینترنتی فعال در بازاره که با کلیک کردن روی اسم هر گوشی میتونید فروشنده ها رو با هزینه ارسال مشاهده کنید و با مقایسه قیمت اعلام شده، بهترین فروشگاه رو انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تمام فروشگاه های معرفی شده در لیست قیمت گوشی موبونیوز جز معتبرترین فعالین بازار فروش آنلاین گوشی هستند که با فیلترهای سخت گیرانه و با نظارت مستمر به لیست فروشنده ها اضافه میشن. گوشی‌های پوکو شامل طیف گسترده‌ای از محصولات هستن که از گوشی‌های اقتصادی تا گوشی‌های پرچمدار رو پوشش میدن. در ساخت این گوشی‌ها معمولاً از پردازنده‌های قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت و نمایشگرهای باکیفیت استفاده میشه.

ویژگی های اصلی هر رده از گوشی poco چی هست؟

گوشی‌ اقتصادی پوکو: در ساخت این گوشی‌ها معمولاً از پردازنده‌های اقتصادی استفاده میشه که برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک مناسبه. دوربین‌های گوشی poco کیفیت خوبی  ندارن و نمیشه انتظار خیلی بالایی ازشون داشت. نمایشگرهای این گوشی‌ها هم کیفیتشون معمولیه و برای تماشای فیلم و سریال جوابه.

گوشی‌ میان‌رده پوکو: این گوشی‌ها معمولاً از پردازنده‌های میان رده ساخته میشن که برای انجام کارها و بازیای نیمه سنگین مناسبه. دوربین‌های این گوشی‌ها هم معمولاً کیفت متوسطی دارن. در کل گوشی های پوکو تو بخش دوربین ضعیفن. نمایشگرهای این گوشی‌ها هم نسبتا خوبن و برای تماشای فیلم و سریال، و بازی مناسبن.

گوشی‌ قاتل پرچمدار پوکو: بهترین گوشی پوکو از این سری هست که معمولا از پردازنده‌های پرچم دار سال قبلش برای ساختشون استفاده میشه. دوربین‌های این گوشی‌ها هم برای عکاسی و فیلمبرداری کیفیت مناسبی داره. نمایشگرهای این گوشی‌ها هم انواع فرمت های فیلم و عکس رو پشتیبانی میکنن و برای تماشای فیلم و سریال و بازی مناسبن.

دسته بندی دیگه ای که برای گوشی های پوکو در نظر گرفته میشه بر اساس اسم اونها هست که هر کدوم ویژگی خاص خودش رو داره و هدف خاصی رو دنبال میکنه.

  • گوشی های پوکو سری C : گوشی پوکو در رده سوپر اقتصادی و قیمت مناسب، با این اسم لیبل میخوره.
  • گوشی های پوکو سری M : میانرده های اقتصادی پوکو که تو اجرای بازی‌ها معمولی و کارهای روزانه ای که با گوشی دارید خیلی خوبن، دوربین‌های خوب و باتری‌های با ظرفیت بالا دارن.
  • گوشی های پوکو سری X : میانرده‌های گیمینگ و فوق العاده خوش‌قیمت که نمایشگرهای خوب، پردازنده های قوی و بدنه‌ی و طراحی مقاومی دارن. سخت افزار گوشی در این دسته از گوشی های پوکو، بزرگترین نقطه قوت اونها هست.
  • گوشی های پوکو سری F : این سری از گوشی پوکو در رده قاتلین پرچمدار عرضه میشن و مشخصات فنی خوبی رو در کنار قیمت عالی، ارائه میدن. بهترین گزینه برای گیمینگ سری F گوشی های پوکو محسوب میشن.

با وجود این طیف گسترده از ویژگی ها و دسته بندی ها که در گوشی های پوکو وجود داره، میشه گفت که تمام سلیقه ها و نیازها رو در بخش گوشی داره پوشش میده. این موضوع میتونه برای گوشی های سامسونگ در آینده نگران کننده باشه.

جدیدترین گوشی های پوکو

چه عواملی باعث میشه گوشی های گیمینگ POCO معروف باشه؟

پردازنده یکی از مهم‌ترین عواملی هست که روی عملکرد گوشی‌ گیمینگ تأثیر میذاره. گوشی های پوکو معمولاً از پردازنده‌های قدرتمندی مثل Snapdragon 8+ Gen 1 یا MediaTek Dimensity 9000 استفاده میکنن. این پردازنده‌ها عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های سنگین و اپ های مختلف دارن. کیه که قبول نداشته باشه نمایشگر گوشی، ترکیب برنده پردازنده گوشی برای گیم هست و یکی دیگه از عوامل مهمیه که روی تجربه بازی تأثیر میذاره و کمک میکنه که بازی بدون هیچ لگ و باگی پیش بره و سرعت بیشتری داشته باشه. گوشی‌های Poco معمولاً از نمایشگرهای باکیفیتی ساخته میشن که کیفیت تصویر و رنگ‌های خوبی داره و بازی ها رو با وضوع و کانتراست عالی نمایش میده. علاوه بر پردازنده و نمایشگر، گوشی‌ poco دارای مزایای دیگه ای هم هستن که اونها رو تبدیل به گزینه های عالی برای گیم میکنه.این مزایا شامل موارد زیر میشن:

  • باتری با ظرفیت بالا: باتری با ظرفیت بالا باعث میشه که بتونید مدت زمان بیشتری بدون نیاز به شارژ، بازی کنید. و مدام به شارژر وصل نباشید موقع بازی. فست شارژهای این گوشی ها هم عالی هستن.
  • خنک‌سازی: پوکو برای گوشی‌هاش ازسیستم خنک‌کننده‌ی چندلایه استفاده کرده که باعث میشه گوشی شما در حین بازی داغ نشه و عملکرد خوبی داشته باشه.
  • پشتیبانی از 5G: پشتیبانی از 5G باعث میشه که بتونید بازی‌های آنلاین رو با سرعت بیشتری انجام بدید. اما متاسفانه این نوع از اینترنت در کشور ما پشتیبانی نمیشه و عملا این ویژگی از گوشی های پوکو شامل حال کاربران ایرانی نمیشه.

البته، باید حواستون باشه که عملکرد گوشی شما در بازی، به عوامل دیگه ای هم بستگی داره، مثل نوع بازی، تنظیمات بازی و محیط بازی. با این حال، به طور کلی میشه گفت که گوشی‌های Poco برای بازی مناسبن.

قیمت گوشی پوکو در بازار بر اساس چه عواملی مشخص میشه؟

در بعضی موارد مشاهده میشه که قیمت گوشی پوکو در بازار ایران با تبدیل قیمت دلاری گوشی (یا ارزهای دیگه مثل یورو یا درهم) همخوانی نداره یعنی قیمت دلاری گوشی رو اگه ضرب در قیمت روز دلار کنیم،‌ قیمت به دست آمده با قیمت تمام شده تفاوت داره و بعضی جاها ارزان تر و در بیشتر موارد گران تره. در این خصوص این تفاوت قیمت بهتره که به موارد زیر توجه کنید.

قیمت متفاوت کانفیگ ها موبایل poco

در خیلی از موارد کاربران با مراجعه به سایت های مرجع خارجی پایین ترین قیمت اعلام شده برای هر گوشی رو به عنوان قیمت گوشی پوکو در نظر میگیرن. برای مثال اگه قیمت کانفیگ حافظه 64 یه گوشی 250 دلار باشه برای حافظه 128 هم همون قیمت رو محاسبه میکنن. یا در برخی گوشی ها در حافظه یکسان ۲۵۶ بین رم ۱۲ و رم ۸ حدود ۱۰۰ دلار اختلاف قیمتی وجود داره که باید بهش توجه کرد.

تعرفه رجیستری گوشی پوکو

به قیمت تمام شده همه گوشی ها در ایران باید چند درصد هزینه رجیستری گوشی رو اضافه کنیم. خصوصا برای گوشی های گران قیمت، هزینه رجیستری عدد قابل توجهی رو به قیمت فروش گوشی اضافه خواهد کرد.

سود واردات گوشی پوکو

چون برند پوکو در ایران شعبه رسمی فروش نداره کار واردات گوشی های پوکو توسط بعضی وارد کننده ها و شرکت های گارانتی انجام میشه و قاعدتا این شرکت ها برای بحث هزینه واردات، هزینه انجام خدمات گارانتی و صد البته سود اقتصادی درصدی به قیمت گوشی اضافه میکنن و در راه رضای خدا فعالیت نمیکنن!

نوسانات ارزی

یکی دیگه از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت خرید گوشی پوکو در بازار ایران، قیمت روز ارز در زمان ثبت سفارش یا ترخیص گوشی از گمرکه. ممکنه بالا یا پایین رفتن قیمت ارز باعث بشه تا قیمت تمام شده گوشی برای وارد کننده های مختلف وابسته به زمان واردات متفاوت باشه و قیمت تمام شده به نسبت قیمت روز تبدیل دلاری گوشی ارزان تر یا گران تر باشه و شرکت وارد کننده بر اساس سیاست خودش اقدام به تعیین قیمت فروش گوشی پوکو کنه.

پروموشن ها

بعد از عرضه اولیه معمولا قیمت جهانی گوشی ها افت میکنن و برای ثبت سفارش خصوصا در تعداد بالا،‌ تخفیف هایی در نظر گرفته میشه که میتونه باعث کاهش قیمت بعضی گوشی ها در بازار بشه.

موجودی و تقاضای بازار

تقاضای بالا و کمبود موجودی باعث بالا رفتن قیمت گوشی میشه یا از طرف دیگه تقاضای کم و موجودی زیاد و یا وارد شدن نسل یا رقیب جدید باعث میشه تا فروشنده ها درصد سود روی قیمت گوشی رو پایین بیارن تا قبل از افت بیشتر قیمت موجودی انبارشون سبک تر کنن.

گوشی poco

آیا خرید گوشی poco توصیه میشه؟

برای خرید گوشی پوکو بهتره بدونید که این گوشی‌ها معمولاً با قیمت خیلی کمتر از گوشی‌های رقیب، با مشخصات فنی مشابه یا حتی بهتر، عرضه میشن. در اکثر گوشی‌های پوکو از پردازنده‌های قدرتمندی مثل Snapdragon 8+ Gen 1 یا MediaTek Dimensity 9000 استفاده میشه. این پردازنده‌ها عملکردی عالی در اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های مختلف دارن. دوربین های این گوشی‌ها معمولاً رزولوشن 64 مگاپیکسل یا بالاتر رو دارن که در سطح خودشون بسیار باکیفبت هست. نقطه قوت دیگه ای که این گوشی‌ها دارن، اینه که معمولاً از نمایشگرهای AMOLED در ساختشون استفاده میشه. همه ی این عوامل باعث میشه که برای خرید و انتخاب گوشی، بدون شک سراغ گزینه های مختلفی که پوکو وشیائومی در محدوده های قیمتی مختلف در اختیارمون قرار میده هم بریم و در لیست قیمت گوشی اونها رو با گوشی های رقیب مقایسه کنیم.

چرا موبونیوز بهترین مرجع خرید و قیمت گوشی پوکو محسوب میشه؟

همونجوری که بالاتر توضیح دادیم صفحه لیست قیمت گوشی پوکو تمام گوشی های برند poco که در بازار موجود هستند رو از فروشگاه اینترنتی معتبر بازار جمع آوری کرده و شما میتونید برای خرید گوشی پوکو با استفاده از این لیست بروز قیمت،‌ گوشی های موجود در بازار رو مشاهده کنید و بعد از کلیک روی هر گوشی،‌ قیمت کانفیگ های مختلف (رم و حافظه یا پک) گوشی پوکو مدنظرتون رو از فروشگاه های مختلف با قیمت روز و آنلاین مشاهده کنید. اگه نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص گوشی هم داشته باشید میتونید با مراجعه به بررسی موبونیوز،‌ جواب سوالاتتون درباره عملکرد و مشخصات یا رقبای جایگزین رو به راحتی پیدا کنید.

نمایش کامل متن
بروزرسانی ۰۸ اردیبهشت ساعت 07:09:26

آخرین مقالات

فیلتر‌کردن نتایج
مرتب‌سازی قیمت‌ها
مرتب‌سازی بر اساس
پربازدیدترین کمترین قیمت بیشترین قیمت پرفروش‌های بازار