نقد و بررسی مشخصات گوشی A33 سامسونگ

تنوع گوشی‌ های موبایل بین سری A سامسونگ زیاده. گلگسی A33 وارث A32، یکی از پرفروش ‌ترین گوشی‌های ایرانه و تازگی به بازار عرضه شده که قراره تو این مقاله بررسی بشه. به محض ورود این گوشی به بازار قیمتی حدود ۸.۵ تا ۹ میلیون براش در نظر گرفته شد که احتمالا وقتی سهم فروش خودش رو توی بازار پیدا کنه قیمتش ۷.۵ یا ۸ میلیون تومن هم بشه. برای بررسی بیشتر A33 سامسونگ با موبونیوز همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی A33

تو بخش طراحی، A33 طراحی همیشگی سامسونگی رو داره یعنی یه قاب پلاستیکی. توی قاب پشتی یه مستطیل وجود داره که ۴ تا لنز به همراه فلش توش قرار داره که این قاب مستطیل شکل بیرون زدگیش هم کمه. یه لوگوی SAMSUNG هم پایین قاب پشتی هست. با وجود این که قاب گوشی ماته اما خیلی کثیف می ‌شه و حتما باید از یه قاب استفاده کنید. فاصله‌ ی بین قاب پشتی و مدار‌های گوشی، کیفیت ساخت بد رو القا می ‌کنه که شاهد این اتفاق توی گوشی A73 هم بودیم‌.

قطر این گوشی زیاده که زمانی که توی دست قرار می گیره این مسئله احساس میشه. دور تا دور این موبایل یه پلاستیک مشکی، مات و جذاب وجود داره. توی پایین گوشی درگاه Type-c، اسپیکر و میکروفون وجود داره و توی لبه‌ی سمت راست دکمه‌ی پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. تو بالای گوشی خشاب سیمکارت و یه میکروفون دیگه وجود داره. تو خشاب سیم‌کارت دو تا جا وجود داره که دوتا سیم کارت و یا یه سیم‌ کارت و یه میکرو اس دی می‌تونه استفاده شه. توی لبه‌ ی سمت چپ گوشی چیزی وجود نداره.

پنل جلویی A33 یه صفحه نمایش تخته که 84 درصد اون نمایشگره و حاشیه ‌های اون از پایین خیلی زیاده. تو بالای گوشی به جای پانچ هول از ناچ قطره ‌ای استفاده شده! در کل A33 گوشیه که پنل جلویی اون حاشیه زیاد داره. گواهی IP67 که جدیدا توی بیشتر گوشی‌ های سری A سامسونگ وجود داره، شامل A33 هم میشه. این قابلیت وقتی به کار میاد که مثلا اگه دستتون خیس باشه، یا چند قطره بارون روی نمایشگر بباره اتفاقی برای این گوشی نیفته. باید توجه کنید که این گواهی به معنی ضد آب بودن این گوشی نیست.

برای جمع بندی بخش طراحی میشه گفت A33 یه طراحی مخصوص شرکت سامسونگ داره که البته دلیلی برای داغون بودن طراحی اون نیست،‌ اما کاملا معمولیه‌.

بررسی نمایشگر گوشی A33

توی بخش صفحه نمایش A33 یه نمایشگر سوپر امولد فول اچ دی داره که رفرش ریت اون ۹۰ هرتزه. فول اچ دی بودن این گوشی خیلی خوبه اما ۹۰ هرتزی بودنش در مقایسه با رقبای شیائومی خودش که توی این بازه‌ ی قیمتی با نرخ نوسازی‌ ۱۲۰ هرتزی هم وجود داره، چنگی به دل نمی ‌زنه چون می‌تونست بهتر باشه.

روشنایی نمایشگر خیلی خوب نیست اما خیلی هم بد نیست. نمایشگر، حس میان‌رده بودن موبایل رو القا می‌ کنه. مثلا توی A73 حس بهتری به نمایشگر وجود داره ولی توی این گوشی انگار سامسونگ یه کم توی بخش نمایشگر کم کاری کرده. گوشی‌ های شیائومی بهتری از نظر صفحه نمایش توی این محدوده‌ ی قیمتی داریم.

برای بخش صفحه نمایش میشه گفت قابل قبوله و با اغماض میشه گفت خوبه!

مشخصات باتری و شارژدهی گوشی A33

باتری A33 یه باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که یک ساعت بازی کالاف دیوتی با این گوشی تنها ۱۰ درصد از باتری مصرف می ‌کنه. شارژش از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌ کنه که در حدود یک ساعت و بیست دقیقه تا یک ساعت و نیم گوشی می‌تونه به شارژ کامل برسه.

تو استفاده‌ های معمولی رو به زیاد، یک روز کامل رو با باتری A33 میشه سپری کرد که این مسئله ممکنه به خاطر پردازنده ‌ی خوش مصرفش یا وجود نمایشگر کوچک ‌تر نسبت به A73 باشه. این گوشی توی بخش باتری می‌تونه راضی کننده باشه‌.

امنیت گوشی A33

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگره. حسگر A33 بهینه شده اما همچنان ایراد داره ولی به نسبت نسل اول مثل A30 و A51، پیشرفت کرده. حسگر شناسایی چهره دو بعدی به خوبی عمل کرده اما تو زاویه و نور کم، عملکردش یه مقدار افت می ‌کنه و حتما برای باز شدنش باید به دوربین نگاه کنید.

بررسی عملکرد دوربین گوشی A33

سنسور اصلی گلگسی A33‌ در واقع ۴۸ مگاپیکسله و عکس‌ هایی که با اون ثبت می‌‌ کنید یه کم از هزینه ‌ای که کردید بالاتره. دوربین این گوشی با A53 هم می‌تونه رقابت کنه. عکس ‌ها شارپنس خوبی دارن و داینامیک رنج اون ‌ها هم خوبه. وایت بالانس توی عکس‌ های گرفته شده یه کم ایراد داره و در حالت کلی تو این سری، دوربین سامسونگ یه کم توی تشخیص رنگ ‌ها ایراد داره ولی به نسبت قیمتش دوربین هم خوبه و میشه عکس‌ های خوبی ثبت کرد و تو این حالت ایراد جدی به عکس ‌ها نمیشه گرفت.

سنسور دوربین اولترا واید

تو سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید یه مقدار کیفیت عکس ‌ها کم میشه و شارپنس افت می ‌کنه به نسبت سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید A73 که این مسئله طبیعیه چون نسبت به A73 هزینه ‌ی کم‌ تری می ‌کنید. اعوجاج توی این لنز نسبتا کمتره اما شارپنس و جنس تصاویر مقداری افت می‌ کنه.

سنسور تشخیص عمق

با وجود سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق، عکس‌ های پرتره عکس‌ های خوبی می ‌شن که تو اغلب موارد قابل قبولن اما در برخی موارد تو تشخیص سوژه ‌ی اصلی از بک گراند ایراد دارن که طبیعیه و نمیشه خیلی به اون خرده گرفت. باید در نظر داشت که عکس ‌های پرتره حدود دو تا در میون می ‌تونن خراب باشن.

سنسور ماکرو

گوشی A33 یه سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم داره که در حد فانتزی عمل می‌ کنه و نمیشه عکس ‌های خیلی جالبی ثبت کرد‌.

دوربین سلفی

گوشی A33 سامسونگ یه سنسور ۱۳ مگاپیکسلی سلفی داره که شارپنس اون تعریفی نیست و زمانی که عکس رو زوم کنیم، عکس بهم می‌ ریزه و آبرنگی میشه اما بدون زوم عکس شارپ و خوبه. داینامیک رنج این گوشی هم چندان تعریفی نداره.

عکاسی در شب

تو حالت شب عکاسی معمولیه و یه مقداری نویز‌ها بر طرف میشه اما خیلی حالت شب و غیر شب توی یه نور تاریک قابل تشخیص نیست و اتفاق عجیب و غریبی برای حالت شب نمیفته.

فیلمبرداری

تو بخش فیلم‌برداری A33 قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K با فریم ریت ۳۰ فریم بر ثانیه داریم که کیفیت تعریفی نداره اما کیفیت 1080P با فریم ریت ۳۰ و ۶۰ عملکرد خوبی داره. استبلایزرش خیلی خوب نیست اما ملموسه که یه کم نویزها گرفته میشن.

تو سرعت تغییر فوکوس هم گاهی ایراد داره اما چیزی نیست که بشه خیلی به اون خرده گرفت‌. در مجموع توی فیلم‌برداری میشه فیلم‌ های خوبی ضبط کرد اما فیلم ‌ها خارق العاده نیستند و به اندازه ‌ی قیمتی که پرداخت می ‌کنید، کارایی داره.

مشخصات سخت افزار و پردازنده گوشی A33

برای سخت افزار، A33 از تراشه ‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده می ‌کنه که عملکرد اون نسبت به A32 خیلی بهتره و رشد سامسونگ که از پردازنده‌ ی خودش توی A33 بهره برده خیلی خوبه. تو عملکرد سنگین مثل بازی کالاف دیوتی وقتی کیفیت مدیومه عملکرد خوبه اما تو کیفیت بالاتر لگ وجود داره که برای همین فریم ریت و همچنین گرافیک مدیوم توصیه میشه. داغ شدن این گوشی به نسبت اسنپدراگونی که روی A73 وجود دارد خیلی کمه‌‌‌.

تو بررسی های موبونیوز گوشی با ۶ گیگابایت رم مورد استفاده قرار گرفت که البته با اختلاف یه کم هزینه میشه رم ۸ گیگابایت این موبایل رو تهیه کرد. در مجموع عملکرد سخت افزاری برای استفاده‌ های معمولی خوبه. همچنین عملکرد اون برای استفاده‌ های سنگین قابل قبوله. لازمه بدونید بین گوشی‌ های برند شیائومی پردازنده‌ های بهتر هم وجود داره تو این بازه قیمتی.

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری گوشی A33

اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی One UI 4.1 سامسونگ تو A33 استفاده شده. رابط کاربری این گوشی طبق قولی که سامسونگ داده می‌تونه تا ۴ سال آینده بدون نگرانی آپدیت بشه و تا اندروید ۱۶ رو دریافت کنه.

اتفاق جذاب برای A33، قابلیت ‌های شخصی سازی جالبیه که با اندروید ۱۲ اومده و با ترکیب شدن این گوشی با سوپر امولد تم‌ های رنگی مختلف، Always On Display‌‌ های متفاوت و اتفاقات جذاب دیگه رو در اختیارتون قرار میده.

بررسی کیفیت اسپیکر گوشی A33

در آخر به بخش اسپیکر می‌رسیم که رشد خوب سامسونگ تو سری جدید گوشی‌ های خانواده A دیده میشه. بلندی مطلوب، تفکیک و کیفیت خوب صدا توی A33 مثل A73 هست و واقعا عملکرد خوبی داره.

بالاخره گوشی a33 ارزش خرید دارد یا نه؟

گوشی A33 زمان ورود به بازار حدود ۹ میلیون قیمت‌ گذاری شده که این قیمت برای این گوشی بالاست ولی اگه یه کم قیمتش پایین بیاد، با توجه به این که برند سامسونگ در ایران مقبولیت داره، میشه جدی‌ به خرید اون فکر کرد‌. چند دلیلی که ارزش خرید A33 رو بیشتر می‌ کنه، طراحی مناسب بدون در نظر گرفتن حاشیه ‌های زیاد صفحه نمایش، وجود گواهی IP67، نمایشگر، باتری، دوربین مناسب و سخت افزار خوبش هست. نقاط ضعف این گوشی شاید قطر یه کم زیاد اون و بیشینه روشنایی نمایشگر باشه. در آخر بعد از بررسی موبونیوز شما A33 سامسونگ رو می‌ خرید؟ از نظر شما ارزش خرید این گوشی چقدره؟

نسل جدید گوشی a33 یعنی a34 سامسونگ هم وارد بازار شده که میتونید نقد و بررسی مشخصات گوشی a34 رو تو سایت موبونیوز مشاهده کنید.

سوالات متداول
(2 سوال)
آیا گوشی a33 samsung ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت این گوشی چیست؟

گلکسی a33 وارث گوشی پرفروش a32 سامسونگ با طراحی خوب، قدرت باتری مناسب و کیفیت خوب نمایشگر که اگه یه خرده قیمتش پایین تر بیاد ارزش خرید خوبی داره هر چند که رقبای قدری از برند شیائومی تو این رنج قیمتی وجود داره.

نقاط ضعف گوشی a33 سامسونگ چیست؟ چرا این گوشی را نخریم؟

در حال حاضر قیمت این گوشی به نسبت امکانات و ویژگی هایی که دارد کمی بالاست و به جز داستان قیمت، قطر زیاد گوشی، سرعت شارژ و کیفیت عکس های دوربین در مقایسه با رقبا تو این بازه قیمتی میتونست بهتر باشه.

خرید گوشی a33
نقاط قوت
گواهی IP67
باتری قوی
نقاط ضعف
متریال ضعیف
روشنایی صفحه نمایش
قیمت بالا به نسبت امکانات
نویسنده : zohreh
تاریخ انتشار ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 342
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mhch8877

گوشی خوبیه

۰۳ فروردین ۱۴۰۳