بررسی مشخصات گوشی F14 سامسونگ

امکانات متنوع در کنار یه قیمت اقتصادی و داشتن قابلیت 5G برای مصرف کننده های کشور هند (که از این قابلیت بهره میبرن) برای یه گوشی هوشمند اهمیت زیادی داره. به همین خاطر، سامسونگ تنوع خیلی زیادی در بازه اقتصادی با اسم های مختلف و شبیه به هم عرضه کرده، از گوشی A14 5G که برای بازار جهانی عرضه شده بگیرید تا گوشی های m14، m04 ، f04 و … . اکثر این مدل ها با توجه به بازار هند عرضه میشن و با داشتن قابلیت های مناسب در کنار امکان ارتباط 5G و یه برچسب قیمتی حدود 150 دلاری یا کمتر عرضه میشن. F14 5G یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ با این رویکرده که به تازگی در بازار جهانی با قیمت حدود 150 دلار معرفی شده ولی هنوز وارد بازار ایران نشده. امروز میخوایم ببینم این گوشی به نسبت گوشی های اقتصادی دیگه بازار ارزش خرید داره و به جز داشتن قابلیت 5G میتونه چیزی اضافه بر این عرضه کنه یا نه؟ با بررسی مشخصات گوشی Samsung F14 5G همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی سامسونگ F14 5G

گوشی های این بازه قیمتی سامسونگ شباهت زیادی به هم دیگه دارند و فقط گوشی A14 به خاطر محبوبیت زیادش تونسته از این الگو خارج بشه و طراحی جدیدی داشته باشه. اگه گوشی های جدید اقتصادی سامسونگ رو دیده باشید، طراحی گوشی خیلی به نظرتون آشنا میرسه و گوشی A04 سامسونگ رو یادآوری میکنه. بدنه کاملا پلاستیکی و به صورت یکپارچه ساخته شده و فریم جدا از قسمت پشتی رو نمی بینیم. قسمت پشتی در لبه ها به صورت خمیده ساخته شده تا گوشی بهتر توی دست قرار بگیره. جنس بدنه تکسچر خاصی نداره و از یه پلاستیک مات ساده ساخت شده که نه حس خوبی موقع استفاده میده و نه خیلی ارزون و چیپ به نظر میاد. دو تا لنز دوربین در بدنه ترکیب شدن و کنارشون فلش LED قرار گرفته تا شباهت این گوشی به a04 بیشتر بشه. پایین قاب پشتی هم لوگو Samsung قرار داره. سامسونگ برای اینکه یه تفاوتی بین این گوشی های مشابه خودش ایجاد بشه از رنگ های مختلف بدنه برای هر گوشی استفاده میکنه و گوشی F14 توی سه تا رنگ مشکی، سبز روشن و بنفش روشن عرضه میشه.

بررسی طراحی سامسونگ F14 5G

گوشی های اقتصادی سامسونگ نسبتا وزن و قطر زیادی با توجه به نوع متریال دارند ولی گوشی F14 به خاطر باتری حجیم تر یه مقداری سنگین تر از معموله و در حدود 206 گرم وزن داره. قطر بدنه در حدود 9.4 میلیمتر قرار داره و گوشی یغوری به حساب میاد و خیلی گوشی خوش دستی نیست. برای استفاده طولانی مدت بهتره از یه استند یا پاپ سوکت برای نگهداری راحت تر f14 استفاده کنید. از گواهی IP طبیعتا توی این بازه خبری نیست ولی برای محافظت از صفحه نمایش در مقابل خط و خش سامسونگ از گوریلا گلس 5 برای این گوشی استفاده کرده که نکته مثبتی به حساب میاد و تا حدودی در مقابل ضربه و خط و خش از صفحه نمایش محافظت میکنه.

مشخصات بدنه گوشی اف 14 5جی سامسونگ

روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که دکمه پاور به عنوان حسگر اثر انگشت هم استفاده میشه و دقت و سرعت مناسبی موقع باز کردن گوشی داره. لبه چپ فقط درگاه سیم کارت دیده میشه که همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. پایین گوشی شلوغه، تک اسپیکر گوشی به همراه پورت تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری صدا اینجا دیده میشه. روی لبه بالایی هم یه دونه میکروفون فقط دیده میشه.

بررسی طراحی f14 سامسونگ

صفحه نمایش طبق استانداردهای این بازه با حاشیه زیاد و یه ناچ قطره ای ساخته شده و نه ایراد خاصی داره و نه مشکلی در طراحی و ظاهر اون دیده میشه. در مجموع طراحی گوشی F14 با توجه به عرضه گوشی های جدید سامسونگ خیلی جذاب نیست و با یه طراحی نسبتا ساده طرفیم که فقط کار رو در میاره.

 

مشخصات صفحه نمایش Samsung F14

نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات خوبی به نمایش میذاره و به نسبت گوشی های اقتصادی دیگه شیائومی از سری f و m به نسبت بهتره و دیگه با مشکل پیکسل پیکسل شدن تصویر و کمبود جزئیات طرف نیستم. البته به خاطر نوع پنل PLS که نوع خاصی از صفحه نمایش IPS به حساب میاد، ترکیب رنگ و زاویه دید خیلی خوب نیست که توی این بازه قیمتی طبیعی به حساب میاد. روشنایی هم به نسبت کمه و اگه توی محیط پر نور از گوشی استفاده کنید، خیلی دید خوبی نمیده. نکته مثبت دیگه صفحه نمایش استفاده از نرخ به روز رسانی 90 هرتزیه که باعث میشه تجربه استفاده و کار با گوشی روون و سریع تر باشه.

مشخصات صفحه نمایش Samsung F14

 

مشخصات باتری سامسونگ F14 5G

گوشی های سری F به داشتن باتری بزرگ و حجیم شهرت دارند، گوشی F14 5G هم به خوبی این سنت رو حفظ کرده. باتری 6000 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی و روزمره از گوشی حدود یک روز و نیم شارژدهی میکنه و نگهداری شارژرش حتی افراد سخت گیر رو هم راضی میکنه.

مشخصات باتری سامسونگ F14 5G

سنت حذف آداپتور شارژ به گوشی های این سری هم رسیده و دیگه از آداپتور داخل جعبه خبری نیست. البته یه برتری دیگه این گوشی نسبت به گزینه های دیگه سامسونگ در این بازه پشتیبانی از شارژر 25 واتیه که میتونه باتری گوشی رو توی حدود 2 ساعت تا 2 ساعت و ربع شارژ کنه که به نسبت بازه و حجم باتری عدد مناسبیه. در کل بخش باتری عملکرد راضی کننده ای داره و به خوبی میتونه ساعت ها شما رو همراهی کنه.

 

بررسی عملکرد دوربین سامسونگ F14 5G

دوربین گوشی از دوتا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده که میشه گفت در کل عملکرد خوب و قابل قبولی با توجه به قیمت داره ولی اگه دوربین اولترا واید هم به ترکیب لنز ها اضافه میشد میتونست تا حدودی جذاب تر بشه. لنز اصلی در شرایط نوری مناسب و خوب عکس های شارپ با کنتراست بالایی میگیره ولی اگه شرایط نوری بد باشه نویز زیاد میشه و ترکیب رنگ ها به هم میریزه. عکس های پرتره توی نور خوب رنگ خوب و جزئیات مناسبی داره اما کمی توی تشخیص لبه ها خطا داره. لنز ماکرو هم تقریبا عملکرد فانتزی داره و خیلی نباید ازش انتظار جزئیات زیادی داشته باشید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به نسبت بازه عملکرد خوبی داره، جزئیات مناسبی توی عکس ها دیده میشه و رنگ پوست طبیعی و زنده به نظر میرسه.

هر دو لنز اصلی و سلفی فقط امکان فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه رو دارند. کیفیت و جزئیات فیلم ها خوب و رنگ مناسبی دارند، از لرزشگیر دیجیتال هم خبری نیست و اگه میخواید فیلم ها لرزش خاصی نداشته باشند بهتره از یه مونوپاد یا سه پایه استفاده کنید.

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری Samsung F14

پردازنده اقتصادی جدید سامسونگ به نام اگزینوس 1330 برای گوشی اف 14 استفاده شده که به نسبت عملکرد مناسبی و بدون لگ و باگ خاصی داره و در استفاده روزمره اذیت نمیکنه و به لطف رفرش ریت 90 هرتزی نمایشگر میتونید یه تجربه مناسب داشته باشید.

بررسی عملکرد پردازشی Samsung F14

در اجرای بازی مشکلی خیلی خاصی نداره و میتونه بازی های مثل کالاف رو اجرا کنه اما به خاطر قدرت پردازش گرافیکی معمولی و همچنین نوع پردازنده خیلی نباید انتظار جزئیات و فریم ریت بالا رو داشته باشید. در استفاده طولانی هم کمی افت فریم و لگ دیده میشه و گوشی مقداری داغ میکنه. گوشی f14 توی دو نسخه با 128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 4/6 گیگ رم عرضه میشه.

مشخصات پردازنده گوشی سامسونگ f14 5g

استفاده از رابط کاربری One UI Core 5.1 در کنار اندروید 13 باعث میشه تجربه نرم افزاری گوشی به روز باشه و بتونید از امکانات جدید اندروید و رابط کاربری مخصوص سامسونگ به خوبی استفاده کنید. امکانات شخصی سازی مثل باقی گوشی های سامسونگی خوبه البته به خاطر استفاده از نسخه کور یه سری از قابلیت ها حذف شده تا هم زمان عرضه آپدیت سامسونگ زحمت کمتری داشته باشه و هم رابط کاربری سبک بشه و فشار کمتری به پردازنده وارد بشه. پشتیبانی نرم افزاری این گوشی با پایه نسخه مشابه سری A نمیرسه ولی میتونید انتظار عرضه 2 سال آپدیت اندروید و 4 سال عرضه آپدیت های امنیتی رو داشته باشید.

 

مشخصات اسپیکر F14 سامسونگ

اسپیکر مونو استفاده شده بلندی نسبتا خوبی داره و کیفیت صدای پخش شده بد نیست به نسبت قیمت و کار رو در میاره. البته مثل باقی گوشی ها با اسپیکر مونو اگه حواستون نباشه میتونید به راحتی صدا رو خفه کنید. اگه کیفیت صدا براتون اهمیت زیادی داره میتونید از هندزفری سیم دار با استفاده از جک 3.5 میلیمتری صدا استفاده کنید. نسخه بلوتوث 5.2 استفاده شده هم باعث میشه کیفیت اتصال خوب و پایداری داشته باشید.

 

آیا گوشی F14 5G سامسونگ ارزش خرید داره؟

یکی از نقاط مثبت این گوشی پشتیبانی از 13 باند 5G که باعث میشه آنتن دهی بهتری در مناطق مختلف داشته باشه و اگه روزی این تکنولوژی به ایران راه پیدا کنه به نسبت قیمت 150 دلاری میتونه گزینه ارزشمندی برای تجربه اینترنت با سرعت 5g باشه. پردازنده اگزینوس جدید به خوبی از پس اکثر کارهای روزانه بر میاد و به لطف مصرف خوب انرژی و باتری 6000 میلی آمپری میتونه تا یک روز و نیم شما رو همراهی کنه و به وب گردی و یا گردش توی فضای اجتماعی مشغول باشید. توان 25 واتی شارژ هم باعث میشه به نسبت قیمت در این بخش هم عملکرد مناسبی از خودش نشون بده. صفحه نمایش با جزئیات و رزولوشن 1080 و نرخ 90 هرتزی به نسبت گوشی های دیگه اقتصادی نه تنها چیزی کم نداره بلکه یه تجربه با جزئیات مناسب و روون رو به شما میده. دوربین هم با توجه به قیمت کیفیت خوبی داره و کمبود خاصی در این بخش احساس نمی کنید. پشتیبانی نرم افزاری دوساله سامسونگ از گوشی و عرضه شدن با نسخه جدید اندروید 13 میتونه تجربه به روزی به شما بده و خیالتون بابت آپدیت بودن در چند ساله آینده هم راحت باشه و مثل بعضی گوشی های اقتصادی دیگه نیاز نیست نگران کند شدن و قدیمی بودن رابط کاربری بعد از مدتی بشید. فقط طراحی قدیمی و ساده گوشی باعث میشه خیلی گوشی جذاب به نظر نرسه ولی بقیه بخش ها کاملا عملکرد رضایت بخشی با توجه به قیمت دارند. البته هنوز گوشی f14 داخل بازار ایران عرضه نشده ولی با توجه به رقبای دیگه این گوشی در بازه قیمتی دلاری میتونه گزینه جذابی به نظر برسه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 57
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Reza iR

خو کی میایی به ایران😐 سه ماه گذشت

۲۲ تیر ۱۴۰۲
Emran.B1388

گوشیه متوسطی است.

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
[email protected]

، پردازنده گوشی F14 قدرت بیشتری دارد.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
Emran.B1388

👍🏻

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
Ali._F

سلام این گوشی کی وارد ایران میشه؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mohammad#dark#love

حاشیه هاش خیلی رو مخه واقعا
ولی در کل خوبه

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
tahamousavi

حاشیه ش واقعا زیاده! من نمیتونم این حد از حاشیه رو تحمل کنم…

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
Ahmad1243

👍

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
zenith

👍🏻👍🏻

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
godrati

Great

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mahdi2005

Nice 👍👌

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Arsalan.CR7

گوشی خوبیه اما امیدوارم زیاد گرون نباشه تو ایران

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mohamad 1616

اگه تا ۸ میلیون قیمت داشته باشه عالیه

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
alirza.amiry

na vaghan!

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
afsheen

ارزش خرید بالایی داره اما نه توی بازار ایران و با این قیمت دلار

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عالیه واقعا 👌🏻

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
Sss1300

یاد جنگنده تامکت اف ۱۴ افتادم
دیگه فقط اسم جنگنده نزاشته بودن 😂

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲