بررسی مشخصات گوشی A04 سامسونگ

گوشی های اقتصادی سامسونگ با اینکه فروش نسبتا خوبی دارن اما تقریبا تو سکوت خبری رونمایی میشن و خبری از مراسم هیجان انگیز معرفی نیست. البته میشه به سامسونگ حق داد چون مشخصات و عملکرد این گوشی ها برای کاهش قیمت اونقدری پایین اومده که نمیشه خیلی روشون مانور داد. حتی بررسی گوشی های سوپر اقتصادی در سایت موبونیوز هم خیلی مخاطب نداره چون انتظار خریداران این نوع گوشی ها محدود به برقراری تماس و پیام دادنه و بدون دیدن بررسی هم میشه گفت که مناسب بازی کردن نیستن یا دوربینشون فقط برای ثبت خاطراته نه بیشتر! اما با شرایط فعلی کشور گوشی های اقتصادی دارن پرمخاطب تر میشن و واردکننده ها هم تنوع خوبی از گوشی های اقتصادی رو به بازار عرضه میکنن. گوشی SAMSUNG A04 چند ماه بعد از عرضه جهانیش با قیمت بین 3 تا 3.5 میلیون تومن در ایران قابل خریداریه و قراره در ادامه ببینیم چه نقاط قوت و ضعفی داره و در مقایسه با رقبا ارزش خریدش چقدره. با بررسی گوشی A04 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی سامسونگ A04

طراحی گوشی a04 تقریبا به چیزی بین A13 و A03 سامسونگه و هنوز ظاهر سری a0 ها رو حفظ کرده و فقط کمی مدرن و در عین حال ساده تر طراحی شده. بدنه کاملا یکپارچه اس و از پلاستیک ساخته شده که اثر انگشت و لکه هم تا حدودی روش باقی می مونه. دو سنسور دوربین و فلش LED با بدنه قسمت پشتی گوشی ترکیب شدن و برآمدگی خیلی خاصی هم ندارن. لوگوی SAMSUNG هم پایین گوشی حک شده و خبری از برجستگی و طرح خاص دیگه ای نیست.A04 سامسونگ 194 گرم وزن داره و به خاطر طراحی یکدست و وزن نسبتا مناسبش تو استفاده روزمره خیلی اذیتتون نمیکنه و گریپ مناسبی توی دستتون داره.

بررسی طراحی سامسونگ A04

دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا روی لبه راست قرار دارن، لبه چپ هم فقط درگاه سیم کارت قرار گرفته که همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. پایین گوشی تک اسپیکر، پورت تایپ سی، جک 3.5 و میکروفون قرار داره و لبه بالایی هم فقط میکروفون و خبر دیگه ای نیست. هر جا رو هم گشتیم خبری از حسگر اثر انگشت نبود! پس مثل نسخه سال قبلی، باز باید به حسگر تشخیص چهره یا پین و الگو بسنده کنید.

 

در مجموع توی طراحی این گوشی، سامسونگ سعی کرده یه طراحی مدرن تر و نزدیک به دیگر گوشی هاش به شما بده و نسبت به قیمتش کیفیت و طراحیش نسبتا خوبه ولی هنوز ضعفی مثل استفاده نکردن از حسگر اثر انگشت توی ذوق میزنه.

مشخصات صفحه نمایش Samsung A04

میرسیم به بخش صفحه نمایش گوشی A04، جایی که سامسونگ از یه نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 و نرخ به روزرسانی 60 هرتزی استفاده کرده. حاشیه صفحه نمایش زیاده و حدود 81.3 درصد قسمت جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده. نمایشگرهای PLS LCD یه نسخه بهبود یافته از نمایشگر TFT به حساب میان که توسط خود سامسونگ بهینه شدن. دوربین سلفی هم تو یه ناچ قطره‌ای و اسپیکر مکالمه کمی بالاتر از اون، بالای نمایشگر دیده میشه.

مشخصات صفحه نمایش Samsung A04

سامسونگ از یه صفحه نمایش کاملا متوسط استفاده کرده و نقطه ضعف خاص یا برتری خاصی نسبت به رقباش نداره. جزئیات صفحه کمه و خیلی روشنایی بالایی هم نداره و توی محیط بیرون از خونه استفاده ازش کمی آزاردهنده میشه. اما با توجه به کاربری گوشی کار راه بندازه و کار رو براتون در میاره اما بهترین انتخاب برای این بازه قیمتی نیست.

بررسی عملکرد دوربین Samsung A04

سامسونگ برای A04 از دو سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده کرده. توی نور خوب عکس های مناسب و نسبتا با کیفیتی با توجه به قیمتش میندازه و آبرو داری میکنه! رنگ ها شبیه به واقعیت هستن و بیش از حد روشن نمیشن. سنسور تشخیص عمق هم چندان تزئینی نیست و عکس های پرتره نسبتا خوبی ثبت میکنه، جداسازی سوژه هم بد نیست اما خطا هم توش دیده میشه. فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه گرفته میشه که نسبتا کیفیت و نور خوبی دارن. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تعریف خاصی نداره و بیشتر کار راه بندازه و نباید انتظار خیلی خاصی ازش داشته باشید. در مجموع عملکرد دوربین گوشی سامسونگ ای 04 معمولیه و نه جز نقاط ضعفش به حساب میاد و نه نقاط قوت.

بررسی عملکرد دوربین Samsung A04

عملکرد پردازشی گوشی سامسونگ A04

برای گوشی سامسونگ ای 04 از تراشه مدیاتک هلیو P35 (برای نسخه آسیا) در کنار 32/64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 3/4/6/8 گیگ رم برای فضای ذخیره سازی استفاده شده. توی استفاده روزمره و عادی تا حدودی لگ و کندی داره ولی خیلی اذیت کننده نیست و سرعت اجرای برنامه ها بد نیست. موردی که باید بهش دقت کنید این گوشی توی نسخه جهانیش با تراشه Unisoc SC9863A عرضه میشه که یه مقداری عملکردش نسبت به تراشه مدیاتک ضعیف تره. گوشی های این بازه بیشتر برای استفاده سبک و معمولی مثل چت کردن، گشتن توی وب و تماس استفاده میشه و برای این کاربری ها عملکردش مناسبه. بعضی بازی های سبک تر و با گرافیک پایین رو هم اجرا میکنه ولی اگه سراغ بازی های سنگین تری مثل کالاف و Pubg برید تجربه خیلی بد و پر از لگ و باگی بهتون میده.

عملکرد پردازشی گوشی سامسونگ A04

برای Samsung a04 از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 هستش، استفاده میشه. با توجه قدرت کمتر این گوشی از نسخه کور رابط کاربری استفاده شده که یک سری امکانات کمتری داره و سبک تره تا تجربه روون تری داشته باشید.

مشخصات باتری سامسونگ A04

از یه باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت برای A04 استفاده شده. عملکرد شارژدهی خوبه و توی استفاده سبک و معمولی تقریبا دو روز بهتون شارژ میده. یک شارژر 15 واتی هم توی جعبه قرار گرفته که سرعت شارژ خیلی بالایی نداره و برای شارژ کاملش باید صبر زیادی داشته باشید. در کل پکیج باتری از لحاظ شارژدهی خوب و از نظر سرعت شارژ خوب نیست و عملکرد مشابه با بقیه گوشی های این بازه داره.

مشخصات باتری سامسونگ A04

بررسی اسپیکر Samsung A04

یه اسپیکر مونو و جک 3.5 میلیمتری صدا بخش صوتی گوشی A04 سامسونگ رو تشکیل میدن. کیفیت صدا خیلی تعریفی نداره و توی بلندی زیاد کمی نامفهومه، اما بلندی نسبتا مناسبی داره.

آیا Samsung A04 ارزش خرید دارد؟

قیمت سامسونگ A04

که به تازگی وارد بازار ایران شده (آبان 1401) تو بازه قیمتی 3.3 تا 3.9 میلیون تومنه که با واردات بیشترش تا حدودی پایین تر هم میاد. نسبت به بازه قیمتی فعلیش امکانات متوسط و کار راه بندازی داره. تقریبا هیچ مزیت خاصی نسبت به رقبا نداره و هیچ ضعف بزرگی هم نداره. اگه دنبال یه گوشی دوم برای تماس های کاری یا یه گوشی برای فرزند یا پدر و مادرهایی که خیلی رابطه خوبی با کار کردن طولانی مدت با گوشی هوشمند ندارن، هستید و میخواید یه تجربه کاربری روون و به روز داشته باشن، گوشی سامسونگ a04 عملکرد راضی کننده ای داره و با کاهش قیمتش ارزش خرید بیشتری هم بین  گوشی های سوپر اقتصادی پیدا میکنه. البته اگه استفاده جدی تری از گوشی دارید بهتره یه مقدار بیشتر هزینه کنید و از بازه های بعدی قیمتی، گوشی بخرید.

مشاهده لیست قیمت گوشی سامسونگ

 

 

مقایسه سامسونگ A04 با Samsung A03

در مقایسه با a03 بیشترین بخشی که تغییر توش ایجاد شده طراحی a04 سامسونگه که مدرن تر شده و حس بهتری از استفاده ازش دارید. پورت میکرو USB هم جاش رو بالاخره به تایپ سی داده ولی هنوز از حسگر اثر انگشت خبری نیست. به خاطر جدیدتر بودن و وجود اندروید 12 تجربه کاربری به روز تری داره. دوربین هم یه مقدار خیلی کمی بهبود داشته ولی آنچنان محسوس نیست. توی بقیه بخش ها تقریبا هیچ تغییری ایجاد نشده و سامسونگ دست به ترکیب از نظر خودش برنده نزده! با این تفاسیر اگه دنبال خرید یه گوشی اقتصادی سامسونگی هستید، سامسونگ A04 گوشی به روز تر و مدرن تریه و با پایین تر اومدن قیمت و نزدیک شدن قیمت این دو مدل، a04 ارزش خرید بالاتری نسبت به سامسونگ A03 داره.

مقایسه Samsung A04 و شیائومی ردمی 10c

سامسونگ a04 از ردمی 10c جدیدتره و نرم افزار به روز تری داره و در آینده هم پشتیبانی بیشتری خواهد داشت. تو بخش صفحه نمایش و دوربین تفاوت خاصی بین عملکرد دو گوشی نیست و هر دو عملکرد متوسطی دارن. طراحی هر دو گوشی نسبتا مدرن و خوب ساخته شده اما استفاده از حسگر اثر انگشت توی ردمی 10 سی برتری رو بهش میده. تو بخش پردازنده طبق معمول شیائومی عملکرد بهتری نسبت به رقبای سامسونگیش داره. پردازنده ردمی 10 سی مصرف باتری بهینه تری هم داره و عملکرد باتری با توجه به ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی یکسان تا حدودی بهتره. به خاطر استفاده از شارژر 18 واتی باتریش سریعتر هم شارژ میشه. پس گوشی redmi 10c عملکرد پردازشی کمی بهتری داره (که خیلی توی گوشی های اقتصادی نمود نداره)، باتریش شارژدهی و سرعت شارژ بیشتری داره و حسگر اثر انگشت هم داره. اما تجربه ثابت کرده تو قیمت های برابر گوشی های شیائومی باید عملکرد خیلی بهتری از گوشی های سامسونگ داشته باشن تا انتخاب بشن و در مقایسه a04 و redmi 10c این برتری خیلی زیاد نیست. پس هر کدوم رو خریدید، منطقیه!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۷ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 49
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Reza Mohamadi 1401

ok

۰۳ مرداد ۱۴۰۲
sayyedhamidreza

A04 هنوزم که هنوزه بلد از چند سال نذاشته هیچ رقیبی در بازه قیمتی خودش بهش خیلی نزدیک بشه

۲۴ تیر ۱۴۰۲
Nurse

اگ حسگر اثر انگشت هم می‌داشت معرکه بود

۱۸ تیر ۱۴۰۲
Eh$@n

هیی
تا همین ۶ ماه پیش با این قیمت نوت ۱۱ و پوکو m5s رو میشد خرید .. الان هردوتا رفتن بالای ۱۰ میلیون

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Amir a.s

من این گوشی رو دارم
نسبت به قیمتی که داره
خوبه ولی سخت افزار قوی نداره
دوربینش هم بد نیستش
واقعا بده که اثر انگشت نداره
باتریش هم از نظر من خوبه

۲۶ فروردین ۱۴۰۲
Mohamad 1616

هیچوقت فکر نمیکردم روزی پایینرده ها دوربین ۵۰ مگاپیکسلی داشته باشن

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
    Nikan Ahmadi

    ولی لزوما مگاپیکسل بالا کیفیت دوربین رو تضمین نمیکنه. مثلا الان با اینکه اس 23 اولترا دوربینش 200 مگاپیکسله ولی کیفیت عکس هاش انداره 48 مگاپیکسل آیفون 14 پرو مکسه!

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲