بررسی مشخصات گوشی M04 سامسونگ

گوشی M04  یکی از جدیدترین گوشی ها از سری M سامسونگه که بعد از معرفی برادر بزرگترش A04 برای بازار هند عرضه شده. تو گوشی ام 04 یک سری تغییرات کوچیک در سخت افزار ایجاد شده تا قیمت گوشی پایین تر بیاد. به صورت کلی گوشی های سری M با توجه به قیمت اقتصادی تر نسبت به نسخه های سری A برای طرفداران گوشی های سامسونگ که دوست ندارند سراغ برندهای چینی برن و خیلی هم قصد هزینه کردن زیاد برای اسم سامسونگ رو ندارند، مناسبه و با توجه به قابلیت ها و امکانات به کار رفته، خریدشون تا حدودی میتونه وسوسه کننده باشه. با بررسی مشخصات گوشی M04 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا این گوشی جدید که در اواخر آذر 1401 با قیمت حدودی 110 دلار به بازار هند عرضه شده و احتمالا به زودی وارد بازار ایران میشه رو ببینیم ارزش خرید داره یا نه.

 

بررسی طراحی سامسونگ M04

طراحی گوشی M04 مثل نسخه سری A از طراحی مدرن تر گوشی های میان رده سامسونگ استفاده میکنه. قسمت پشتی و فریم به صورت یکپارچه و کاملا از پلاستیک ساخته شده و اثر انگشت و لکه کاملا روی اون مشخصه. به خاطر طراحی خمیده قسمت پشتی و وزن نسبتا کم 185 گرمی، استفاده از گوشی راحته و برای استفاده طولانی مدت خیلی شما رو اذیت نمیکنه. دو دوربین اصلی به همراه فلش LED بدون برآمدگی جدا با قسمت پشتی ترکیب شدن، لوگوی SAMSUNG هم پایین گوشی حک شده و از لحاظ ظاهر هیچ تفاوتی بین این گوشی و گوشی A04 وجود نداره و فقط m04 حدود چند گرم سبک تره.

بررسی طراحی سامسونگ M04

دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا روی لبه راست قرار دارن، لبه چپ هم فقط درگاه سیم کارت قرار گرفته که همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. لبه پایینی گوشی تک اسپیکر، پورت تایپ سی، جک 3.5 و میکروفون قرار گرفته و لبه بالایی هم فقط میکروفون و خبر دیگه ای نیست. مثل گوشی A04 از حسگر اثر انگشت هم در هیچ جای گوشی خبری نیست و باید به پین یا الگو برای باز کردن گوشی اکتفا کنید.

در مجموع توی طراحی گوشی M04، سامسونگ نوآوری و خلاقیت خاصی به خرج نداده و از همون بدنه گوشی A04 برای این گوشی استفاده کرده تا هزینه ساخت رو کاهش بده ولی با توجه به طراحی تقریبا خوب و مدرن تو این بازه قیمتی نمیشه خیلی به بخش طراحی خرده گرفت و هنوز با یه گوشی نسبتا خوش دست و با طراحی ساده و زیبا طرفیم.

 

مشخصات صفحه نمایش Samsung M04

گوشی M04 سامسونگ از یه نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 با تراکم پیکسلی 270ppi و نرخ به روز رسانی 60 هرتزی استفاده کرده. حاشیه صفحه نمایش زیاده و حدود 81.8 درصد قسمت جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده. نمایشگرهای PLS LCD یه نسخه بهبود یافته از نمایشگر TFT به حساب میان که توسط خود سامسونگ بهینه شدن. طراحی صفحه نمایش مثل باقی گوشی های اقتصادی خیلی زیبا و مدرن نیست و دوربین سلفی تو یه ناچ قطره‌ای قدیمی قرار داره و اسپیکر مکالمه کمی بالاتر از ناچ، بالای نمایشگر دیده میشه.

بررسی صفحه نمایش Samsung M04

جزئیات صفحه نمایش خیلی زیاد نیست و اگه خیلی به صفحه نمایش دقت کنید، ممکنه پیکسل پیکسل شدن رو در بعضی برنامه ها تشخیص بدید. زاویه دید و روشنایی محدود صفحه هم باعث میشه نتونید در محیط های خیلی روشن یا با زاویه های خیلی زیاد از صفحه نمایش استفاده کنید. به خاطر رزولوشن کم صفحه نمایش امکان نمایش محتوای 1080 رو هم نداره و باید به کیفیت 720 راضی باشید. البته تمامی موارد گفته شده برای یه گوشی اقتصادی کاملا طبیعیه و سامسونگ برای این گوشی نه چیز کم گذاشته و نه چیزی فراتر از بازه قیمتی در نظر گرفته.

 

بررسی عملکرد باتری سامسونگ M04

باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت گوشی M04 عملکرد شارژدهی بسیار خوبی با توجه به قدرت سخت افزاری کم و صفحه نمایش کم مصرف داره و توی استفاده سبک و معمولی تقریبا دو روز میتونه شارژدهی کنه. از شارژر 15 واتی هم ساپورت میکنه که قابلیت فست شارژ رو به شما میده، ولی داخل جعبه فقط شارژر 10 واتی قرار گرفته و سرعت شارژ هم نسبتا پایینه و باید مدت زمان زیادی برای شارژ مجدد گوشی منتظر باشید که با توجه به شارژدهی خوب باتری، نقطه ضعف بزرگی به حساب نمیاد.

بررسی عملکرد باتری سامسونگ M04

 

مشخصات دوربین Samsung M04

دو سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین این گوشی رو تشکیل میدن. مثل باقی گوشی های اقتصادی در نور خوب عکس های مناسب و نسبتا با کیفیتی ثبت میکنه و رنگ ها تقریبا شبیه به واقعیت هستن و بیش از حد روشن نمیشن اما خیلی جزئیات زیادی در عکس ها دیده نمیشه و با توجه به ضعیف تر شدن سنسور در این گوشی نسبت به A04 تا حدودی طبیعی به نظر میاد، اما در نور کم وضع خیلی بده و نویز زیاد در کنار جزئیات کمی در عکس ها دیده میشه. سنسور تشخیص عمق هم چندان تزئینی نیست و عکس های پرتره نسبتا خوبی ثبت میکنه، جداسازی سوژه هم بد نیست اما خطا هم توش دیده میشه.

مشخصات دوربین Samsung M04

فیلمبرداری با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه گرفته میشه که نسبتا کیفیت مناسبی داره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی خیلی تعریفی نداره و در مواقع ضروری کارتون رو راه میندازه. در مجموع عملکرد دوربین گوشی M04 خیلی تعریفی نداره و خیلی نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید.

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری M04

برای گوشی سامسونگ m04 از تراشه مدیاتک هلیو P35 استفاده شده که در استفاده روزمره و عادی تا حدودی لگ و کندی داره ولی خیلی اذیت کننده نیست و سرعت اجرای برنامه ها بد نیست و بیشتر مناسب استفاده سبک و روزمره مثل چت کردن، گشتن توی وب و تماس ساخته شده. امکان اجرای بازی هایی مثل کالاف دیوتی موبایل رو هم با جزئیات پایین و فریم متوسط داره ولی تجربه خیلی خوبی به شما نمیده و موقع بازی با افت فریم و داغ شدن گوشی مواجه می شید.

بررسی عملکرد پردازشی M04 سامسونگ

این گوشی در دو نسخه با 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 4 گیگ رم عرضه شده و خبری از نسخه های ضعیف تر و پایه مثل نسخه A04 نیست و با توجه به مشخصات سخت افزاری قیمت مناسب تری میتونه داشته باشه.

برای Samsung M04 از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده، استفاده میشه. با توجه قدرت کمتر این گوشی برای تجربه بهتر موقع استفاده از گوشی از نسخه کور رابط کاربری سامسونگ استفاده شده که مقداری سبک تر و بهینه تر شده و خیلی امکانات شخصی سازی متنوع و زیادی نداره، اما تجربه نسبتا سبک و بدون باگ خاصی به شما میده. سامسونگ قول دو سال آپدیت نرم افزاری اندروید رو هم برای این گوشی داده، تا از لحاظ پشتیبانی نرم افزاری هم خیالتون بابت این گوشی راحت باشه.

مشخصات رابط کاربری گوشی M04

 

بررسی اسپیکر Samsung M04

یه اسپیکر مونو و جک 3.5 میلیمتری صدا بخش صوتی گوشی M04 سامسونگ رو تشکیل میدن. بلندی و کیفیت صدا تقریبا قابل قبوله اما کیفیت صدا در بلندی زیاد، کمی نامفهوم میشه.

 

آیا Samsung M04 ارزش خرید دارد؟

گوشی M04 سامسونگ با توجه به قیمت 110 دلاری خودش امکانات قابل قبول و مناسبی در اختیار شما میذاره و نقطه ضعف خاصی در هیچ بخش گوشی دیده نمیشه و سامسونگ به خوبی تونسته تمام استانداردهای یه گوشی اقتصادی رو رعایت کنه ولی خوب خلاقیت و نقطه مثبتی هم در این گوشی دیده نمیشه. البته هنوز این گوشی وارد بازار ایران نشده و نمیشه دقیقا در مورد قیمت ریالی M04 تو بازار ایران نظری داد ولی به احتمال زیاد در بازه قیمتی گوشی سامسونگ A04 قرار میگیره که بین 3 تا 4 میلیون تومانه و اگه قیمتی نزدیک به این گوشی داشته باشه خیلی ارزش خرید بالایی نداره، اما با توجه به اینکه همیشه گوشی های سری M به خاطر فروش کمتر و موجودی کمتر لوازم جانبی در بازار قیمت های کمتری نسبت به نسخه های سری A خودشون دارند، در صورت اختلاف قیمت بیشتر از 500 هزار تومان بین این دو گوشی میتونه گزینه مناسبی برای گوشی دوم یا افرادی که خیلی از گوشی استفاده نمیکنن باشه و به خاطر پشتیبانی نرم افزاری دو ساله هم میتونه عمر مفید نسبتا مناسبی داشته باشه. البته تنوع گوشی ها در این بازه قیمتی زیاده و برای دادن نظر قطعی در مورد ارزش خرید این گوشی باید تا زمان عرضه در بازار ایران صبر کرد. نظر شما در مورد گوشی های سری M سامسونگ چیه؟ با چه اختلاف قیمتی نسبت به گوشی های دیگه سامسونگ ارزش خرید دارند؟ و تجربه شما از این سری گوشی های سامسونگ چطور بوده؟

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 72
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

مخلصیم آقا مهدی ❤️

۲۸ بهمن ۱۴۰۱
afsheen

خیلی جای دلخوشی نداره ولی همینم واسه خیلیا کار راه بندازه

۲۰ بهمن ۱۴۰۱
Nurse

نبودن حسگر اثر انگشت فقدان مهمی ست.

۱۸ بهمن ۱۴۰۱
SinaRe8596

تا وقتی a04 هست چرا m04

۱۱ بهمن ۱۴۰۱
ebrahim_v.g.a

مفت نمی ارزه.. با همین قیمت میشه از گوشی های پیشرفته تر “شیائومی” استفاده کرد. تبلیغ یا تایید نمیکنم . هر گوشیه سامسونگ هم خوب و عالی نیست. حالا S21 بود یه چیزی.!✌باتشکر

۰۹ بهمن ۱۴۰۱