بررسی مشخصات گوشی F04 سامسونگ

سامسونگ هم مثل شیائومی برای بازار بزرگ هند نسخه های مختلف گوشی های ارزون قیمت خودش رو با پسوند های M و F عرضه میکنه که یه سری تغییرهای کوچیک نسبت به سری A دارن که باعث میشه با قیمت ارزونتری بتونه این مدل ها رو در این بازار عرضه کنه. بعد از معرفی و عرضه نسخه M04 حالا نوبت به گوشی F04 رسیده که با قیمت حدودا 100 دلاری معرفی و عرضه شده و به زودی به صورت محدود هم در بازار ایران موجود میشه. اگه طرفدار برند سامسونگ باشید و دوست دارید گوشی های این برند رو با قیمت پایین تر و نزدیک به گوشی های شیائومی داشته باشید، گوشی های سری F با امکاناتی نزدیک به سری های A ولی با قیمتی پایین تر میتونه گزینه مناسبی باشن. با بررسی مشخصات گوشی F04 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینم این تغییرات تا چه حدی هستن و آیا این قیمت پایین تر باعث میشه این گوشی گزینه جذابی در بین گوشی های اقتصادی سامسونگ به حساب بیاد یا نه؟

 

بررسی طراحی سامسونگ F04

طراحی گوشی F04 نسبتا با گوشی های A04 و M04 سامسونگ متفاوته و مثل M04 دقیقا مشابه نسخه سری A ساخته نشده. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی به صورت یکپارچه نیست و قاب پشتی و فریم طراحی متفاوتی دارند. قسمت پشتی از یه پلاستیک مات با یه تکسچر راه راه ساخته شده که حس جالبی موقع استفاده میده و توی دست هم بهتر قرار میگیره. لکه و کثیفی هم خیلی روش باقی نمیمونه. این گوشی توی دوتا رنگ بنفش و سبز عرضه میشه که در مقایسه رنگ های نرمال سیاه سفید گوشی های اقتصادی میتونه جذاب باشه. دوتا لنز دوربین به همراه یه فلش LED بدون برآمدگی خاصی توی بدنه قرار گرفتن و با قسمت پشتی یکی شدن. لوگوی SAMSUNG هم پایین این بخش حک شده. وزن گوشی هم مناسبه و حدود 188 گرمه که باعث میشه در کنار طراحی خمیده قسمت پشتی استفاده طولانی مدت ازش خیلی اذیت کننده نباشه.

بررسی طراحی سامسونگ F04

فریم گوشی از پلاستیک براقی ساخته شده که حس فلز رو میده و باعث شده ظاهر گوشی جذاب تر از نسخه M و A باشه. بالای گوشی یه میکروفون، پایین گوشی تک اسپیکر گوشی، پورت تایپ سی، جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون، روی لبه راستی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا و سمت چپ هم فقط درگاه سیم کارت (که از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی به صورت همزمان پشتیبانی میکنه) قرار گرفته. از حسگر اثر انگشت هم نه روی دکمه پاور و نه روی قسمت پشتی خبری نیست.

صفحه نمایش مثل نسخه های دیگه از یه طراحی ساده و قدیمی استفاده میکنه و حاشیه نسبتا زیادی داره. از گواهی IP هم خبری نیست که در این بازه قیمتی تقریبا عادیه. در مجموع گوشی F04 توی طراحی تغییرات کم ولی خوبی ایجاد کرده و باعث میشه تا حدودی نسبت به بردار های خودش کمی متفاوت باشه و مجدد با یه گوشی عینا تکراری طرف نباشیم.

 

مشخصات صفحه نمایش Samsung F04

سامسونگ باز هم از یه نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 720 با تراکم پیکسلی 270PPI استفاده کرده. نرخ به روز رسانی هم روی 60 هرتز ثابته. حاشیه صفحه نمایش هم به خصوص از پایین زیاده و حدود 81.8 درصد از پنل جلوی گوشی رو نمایشگر تشکیل میده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه قرار داره که بالای اون بلندگوی مکالمه رو میبینیم.

مشخصات صفحه نمایش Samsung F04

صفحه نمایش های PLS نسبت به IPS کمی جزئیات کمتر و زاویه دید محدودتری دارند ولی با توجه به قیمت گوشی تجربه نسبتا مناسبی میتونید داشته باشید اما به خاطر رزولوشن کم صفحه نمایش جزئیات خیلی بالایی نمیبینید و قابلیت پخش ویدیوهای بالای 720 رو هم نداره. روشنایی هم معمولیه و توی محیط های نسبتا روشن توی استفاده از گوشی به مشکل میخورید. البته با توجه به قیمت 100 دلاری گوشی انتظار بیشتری رو هم نمیشه داشت و سامسونگ نه چیزی برای این گوشی کم گذاشته و نه قابلیت های خاصی رو براش در نظر گرفته.

 

مشخصات باتری سامسونگ F04

باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری عملکرد شارژدهی مناسبی با توجه به قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش کم مصرف داره و در استفاده معمولی و روزانه در حد مکالمه، ارسال پیام و وب گردی به راحتی دو روز به شما شارژدهی میکنه. شارژر 15 واتی هم توی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه گوشی رو شارژ میکنه که زمان زیادیه ولی با توجه به شارژدهی مناسب گوشی میشه باهش کنار اومد.

مشخصات باتری سامسونگ F04

 

بررسی دوربین Samsung F04

مثل گوشی M04 از دو لنز 13 مگاپیکسلی اصلی به همراه 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای بخش دوربین گوشی F04 استفاده شده. در نور مناسب، عکس ها کیفیت قابل قبولی دارند و رنگ ها نزدیک به واقعیت ثبت میشه و روشنایی و اکسپوژر عکس ها هم قابل قبوله ولی جزئیات خیلی زیادی توی عکس ها دیده نمیشه. اما توی نور کم و یا شب وضعیت خیلی بد میشه و نویز زیاد در کنار دینامیک رنج بد باعث میشه عکس ها بی کیفیت ثبت بشن. سنسور تشخیص عمق هم تا حدودی به تشخیص سوژه در عکس های پرتره کمک میکنه و باعث میشه جداسازی مناسبی داشته باشه اما خطا توی عکس ها دیده میشه و باید چندین بار برای ثبت عکس خوب تلاش کنید.

فیلمبرداری هم فقط با رزولوشن 1080 و 30 فریم بر ثانیه انجام میشه که کیفیت قابل قبولی داره و انتظار خیلی زیادی نباید ازش داشته باشید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تعریفی نداره و فقط میتونید در حد ثبت خاطره استفاده کنید و جزئیات و رنگ های وضعیت خوبی نداره. در مجموع دوربین گوشی های اقتصادی تعریف آنچنانی ندارند و نباید خیلی روی این بخش حساب باز کنید.

 

بررسی عملکرد پردازشی و رابط کاربری F04

در این بخش هم مثل گوشی M04 از تراشه مدیاتک هلیو P35 برای f04 استفاده شده که برای استفاده عادی و معمولی مناسبه اما کمی لگ و کندی داره و انتظار مولتی تسک سنگین رو هم نباید ازش داشته باشید. بیشتر مناسب استفاده سبک مثل چت کردن و استفاده همزمان از مرورگر برای دیدن اخباره و خیلی نباید استفاده سنگینی ازش کنید. بازی های نسبتا جدید و سنگین رو مثل کالاف دیوتی موبایل اجرا میکنه، اما با جزئیات خیلی پایین و فریم متوسط و بعد از چند دقیقه بازی کردن هم گوشی داغ میشه و تجربه بدی به شما میده. برای همین بهتره سمت بازی با این گوشی نرید. گوشی F04 سامسونگ فقط توی یه نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 64/4 گیگ عرضه میشه. البته پشتیبانی از کارت حافظه جانبی مجزا میتونه خیالتون رو بابت فضای ذخیره سازی در طولانی مدت راحت کنه.

بررسی عملکرد پردازشی گوشی F04 سامسونگ

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده، برای گوشی اف 04 سامسونگ استفاده میشه. همین باعث میشه تجربه کاربری مثل گوشی های دیگه سامسونگ باشه و با یه هزینه نسبتا پایین یه تجربه مناسب و سبک با امکانات شخصی سازی زیاد و متنوع رو داشته باشید. گوشی های سری F سامسونگ نسبتا به سری A نسبتا آپدیت های نرم افزاری کمتر و با فاصله زمانی زیادتری دریافت میکنن و به خاطر همین مشخص نیست تا چه زمانی سامسونگ از این گوشی پشتیبانی میکنه.

 

مشخصات اسپیکر Samsung F04

اسپیکر مونو و جک 3.5 میلیمتری صدا از ویژگی های گوشی های اقتصادی به حساب میان که توی گوشی F04 سامسونگ هم به همین منوال پیش رفته. بلندی صدا مناسبه اما کیفیت صدا در بلندی زیاد، کمی نامفهوم و نویز دار میشه.

 

آیا Samsung F04 ارزش خرید دارد؟

با توجه به تنوع گوشی های بازه اقتصادی و عرضه گوشی های جدید شیائومی در این بازه که به احتمال زیاد در آینده بیشتر ازشون میشنویم و همچنین شباهت خیلی زیاده گوشی های این بازه از لحاظ امکانات که اکثرا یه سری استاندارد های معمول رو رعایت میکنن، بحث قیمت تمام شده خیلی اهمیت داره. چون گوشی های این دسته بیشتر به عنوان گوشی دوم یا گوشی اول برای کسایی که خیلی استفاده سنگین از گوشی ندارند تهیه میشه و با توجه به شباهت زیاد این گوشی با نسخه های M04 و A04 که گوشی های پر طرفداری توی بازار ایران به حساب میان، خیلی نمیشه در مورد ارزش خرید این گوشی به صورت صد در صدی نظر داد و باید تا زمان عرضه در بازار ایران و معلوم شدن قیمتش تو لیست قیمت گوشی سامسونگ صبر کرد. البته با توجه به رنگبندی جالب و امکانات قابل قبول این گوشی میتونه با یه قیمت اقتصادی یه گزینه مناسب دختر خانم هایی که گوشی اولشون رو میخوان تهیه کنن باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۰ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 51
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mahdi2005

مخلص آقا مهدی ❤️

۰۱ فروردین ۱۴۰۲
Mrprofessor

خوبه

۱۷ اسفند ۱۴۰۱
tahamousavi

چنین گوشی ای بعیده توی ایران موجود بشه…

۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    Queen 2007

    چرا موجود میشه مثل سری های دیگه F که بودن!

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      tahamousavi

      شاید اونا برای تجار یه صرفه اقتصادی ای چیزی داشته، ولی این گوشی نداره! برای این میگم که بعیده بیاد تو ایران…

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
afsheen

واسه گوشی دوم مناسبه البته با این قیمت دلار اینم داره میره جز بالا رده ها 😑

۱۵ اسفند ۱۴۰۱
Mrprofessor

زیاد باحال نیست

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
Ehsan_Sh

سلام
بین این و Redmi A1 plus
کدوم رو پیشنهاد میدید؟

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
shahab-021

واقعا رنگ بندی زیبایی داره و جذابه
ولی خب بازم همون مدلای تکراری

۱۴ اسفند ۱۴۰۱