بررسی گوشی A34 سامسونگ

بعد از معرفی و عرضه گوشی های پرچمدار سری S23 سامسونگ که با تشریفات و سر و صدای زیاد خبری همراه بود، حالا نوبت به معرفی گوشی های میان رده پرطرفدار و پرفروش سری A رسیده. گوشی Samsung Galaxy A34 به صورت همزمان اواخر اسفند 1401 معرفی شدند و در این مقاله قصد داریم به بررسی A34 بپردازیم و ببینیم چه تغییراتی در این نسل از گوشی ها اتفاق افتاده است. با بررسی گوشی A34 سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی میتواند گزینه با ارزش خرید بالا برای طرفداران برند سامسونگ با بودجه نسبتا محدود تر باشه یا خیر.

بررسی A34 از نظر طراحی و کیفیت ساخت گوشی

یکی از مهمترین تغییرات گوشی های سری A امسال با پسوند عدد 4، تغییرات ظاهری و زیباتر شدن این گوشی ها است. a34 از یه بدنه نسبتا تخت استفاده میکند و باعث شده شباهت بسیار زیادی به گوشی های S23 و S23 Plus سامسونگ پیدا کند. طراحی تقریبا شبیه به گوشی های پرچمدار سامسونگ ساخته شده است و همین باعث میشود به نسبت قیمت حس بهتری موقع استفاده به شما بدهد.

برآمدگی یکپارچه بخش دوربین هم کاملا حذف شده است. سه لنز اصلی به همراه یه فلش LED بدون جزیره و بخش خاصی کاملا درون بدنه گوشی قرار گرفته‌اند که با یه قاب فلزی دور هر لنز محافظت میشوند.

بررسی بدنه گوشی A34 سامسونگ
طراحی گوشی A34 شباهت زیادی به پرچمدار 2023 سامسونگ یعنی S23 دارد.

قسمت پشتی کاملا پلاستیکی و به صورت تخت و مات ساخته شده است که خیلی اثر انگشت و کثیفی روی آن باقی نمی‌ماند و سامسونگ هنوز برای این گوشی میان رده خودش از فلز استفاده نکرده است. وزن و ابعاد گوشی کمی نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است و باعث شده کمی از خوش دست و جمع و جور بودن گوشی کاسته شود. با این حال، هنوز استفاده طولانی مدت از گوشی خیلی اذیت کننده نیست.

پایین قاب پشتی هم مثل همیشه لوگو SAMSUNG قرار دارد. گوشی A34 در 4 رنگ به بازار آمده:

  • Lime (لیمویی)
  • Graphite (سربی)
  • Violet (یاسی)
  • Silver (نقره ای)

رنگ نقره ای یه حالت 7 رنگ جالبی داره و با تابش نور، طیف رنگی آن تغییر پیدا میکند.

بررسی رنگ بندی گوشی Samsung a34
سامسونگ 4 رنگ یاسی، لیمویی، سربی و نقره ای را برای A34 در نظر گرفته است.

فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده است که ظاهری شبیه به فلز دارد. این فریم با یک خمیدگی خیلی کوچیک ساخته شده است تا در دست گرفتن و استفاده از گوشی راحت تر باشد. لبه راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است. پایین گوشی دو تا میکروفون، درگاه تایپ سی و اسپیکر تعبیه شده است. بالای گوشی هم یک میکروفون و درگاه سیم کارت قرار دارد که همزمان از دو سیم کارت یا یک سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکند.

مشخصات بدنه گوشی a34 سامسونگ

صفحه نمایش تغییر مثبت و خاصی نکرده و هنوز از یه طراحی قدیمی با حاشیه نسبتا زیاد و ناچ قطره ای استفاده میکند. البته وضعیت یه مقداری بهبود پیدا کرده و حاشیه پایین نمایشگر کمی نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده است. برای محافظت بیشتر صفحه نمایش هم از گوریلا گلس 5 استفاده شده است. گوشی های میان رده سامسونگ با اینکه از متریال خیلی خوب و گرون قیمتی استفاده نمیکنند ولی از لحاظ امنیت گوشی چیزی کم و کسر ندارند. گوشی سامسونگ A34 هم از گواهی IP67 استفاده میکند که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و مایعات به داخل گوشی جلوگیری میکند.

در مجموع، طبق بررسی A34 میشه گفت سامسونگ با تغییرات ظاهری نسبتا زیاد و زیبا باعث شده گوشی A34 برای طرفدارهای قدیمی و جدید سامسونگ جذابیت کافی را داشته باشد و از لحاظ طراحی و زیبایی تقریبا چیزی از پرچمداران نسل جدید سامسونگ کم نداشته باشد.

بررسی A34 بر اساس صفحه نمایش

تغییرات ظاهری گوشی A34 فقط منحصر به طراحی و ظاهر گوشی نشده است و از لحاظ ابعاد تغییراتی هم کرده است. از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی استفاده میکند که باعث شده کمی نسبت به نسل قبل گوشی بزرگتر باشد. البته برای تماشای محتوا صفحه نمایش بزرگتر میتواند جذابیت بیشتری داشته باشد. نمایشگر از پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده میکند.

جزئیات و کنتراست رنگ بسیار خوب است و میتوانید از دیدن ویدیو یا بازی و یا گردش توی شبکه های اجتماعی لذت ببرید. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی هم باعث شده تا تجربه استفاده از گوشی هم روان باشد. همچنین، به خوبی به دستورات لمسی شما پاسخ بدهد و یک تجربه سریع و بدون مشکل را با گوشی داشته باشید.

بررسی نمایشگر گوشی A34
نمایشگر 6.6 اینچی سوپرامولد با رزولوشن 1080 گوشی A34 باعث شده تا نسبت به رقبای هم قیمت ارزش خرید داشته باشد.

روشنایی هم افزایش پیدا کرده است و میتواند در حالت خودکار تا 1000 نیت زیاد شود. به همین خاطر میتوانید به راحتی حتی توی محیط های خیلی روشن هم از گوشی بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. حسگر اثر انگشت مثل قبل از یه سنسور اپتیکال روی صفحه نمایش استفاده میکند که سرعت و دقت مناسبی دارد و دسترسی مناسبی هم دارد. در کل صفحه نمایش خیلی تغییرات گسترده ای نکرده است و از لحاظ ظاهر نوآوری خاصی دیده نمیشود. بهبود نرخ به روز رسانی و افزایش روشنایی صفحه در کنار بزرگتر شدن نمایشگر باعث میشود استفاده از گوشی لذت بخش تر باشه و حس خوبی داشته باشد.

تست باتری و شارژدهی A34 سامسونگ

از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده شده است که میتواند در استفاده معمولی حدود یک روز کامل شارژدهی کند (اگه استفاده سبکی از گوشی داشته باشید). اگر نرخ به روز رسانی صفحه نمایش رو هم روی 60 هرتز بگذارید، میتوانید یک روز و نیم هم روی شارژدهی حساب باز کنید.

سامسونگ به رویکرد اپل برای حفظ محیط زیست عادت کرده است و دیگه تقریبا برای اکثر گوشی های خودش (چه پرچمدار و چه اقتصادی) از آداپتور داخل جعبه استفاده نمیکند. شما باید برای این گوشی یه آداپتور 25 واتی تهیه کنید و یا از آداپتور قبلی خودتان استفاده کنید. اونطور که در بررسی A34 دیدیم، سرعت شارژ کردن خوبه و توی حدودا 1 ساعت و ربع میتواند کاملا گوشی را شارژ کند. فست شارژ گوشی هم در نیم ساعت حدود 50 درصد شارژ را پر میکند.

بررسی دوربین A34 سامسونگ

لنز تشخیص عمق در این نسل حذف شده است که چندان هم مهم نبود. گوشی سامسونگ A34 با 4 لنز عرضه شده است:

  • دوربین اصلی: 48 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید: 8 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

در بررسی A34 دیدیم که عکس های لنز اصلی حتی در شرایط نوری سخت مناسب ارزیابی میشود و کیفیت قابل قبولی دارد. لنز اولترا واید نسبت به لنز اصلی افت کیفیت دارد ولی در مجموع عکس های مناسبی ثبت میکند. لنز ماکرو هم کمی از فانتزی بهتره و با کمی دقت و وقت گذاشتن میتوانید عکس های قابل قبولی ثبت کنید.

بررسی کیفیت دوربین A34 سامسونگ
در بررسی کیفیت دوربین گوشی سامسونگ A34 متوجه شدیم که در محیط های با نور بسیار شدید یا تاریک هم تصاویر باکیفیتی ثبت میکند.

عملکرد دوربین سلفی A34

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی تغییری نکرده است، با زوم روی عکس ها کمی کاهش کیفیت و آبرنگی شدن را میتوانید ببینید ولی در حالت عادی کیفیت و شارپنس عکس ها مناسب است. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتوانند با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری کنند. اما لنز اصلی به خاطر داشتن لرزشگیر اپتیکال میتونه فیلم های با کیفیت و بدون لرزش خاصی به شما بدهد. در کل، همانطور که در بررسی A34 شاهد بودیم، بخش دوربین تغییرات خیلی زیادی نکرده است ولی هنوز نسبت به قیمت عملکرد خیلی خوبی دارد. حتی میتواند در بعضی شرایط با گوشی های بالاتر از بازه خودش هم رقابت کند.

بررسی سخت افزار و تجربه کاربری Samsung A34

به جای پردازنده های اگزینوس انحصاری سامسونگ برای گوشی A34 سامسونگ از تراشه مدیاتک Dimensity 1080 با تکنولوژی ساخت 6 نانومتری استفاده شده است. این تراشه میان رده سامسونگ قدرت سخت افزاری خوبی داشته باشه و بتواند به راحتی با گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس رقابت کند و تقریبا یک خروجی در این بخش داشته باشد. در استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی اجرا میشود و هیچ لگ و مشکل خاصی دیده نمیشود.

نتیجه بررسی A34 سامسونگ در بخش پردازنده این بود که بازی های سنگین و با گرافیک بالا بدون مشکل خاصی و با جزئیات مناسب و فریم خوب اجرا میشوند و در استفاده طولانی مدت لگ و افت فریم خیلی شدیدی دیده نمیشود. یکی از دلایلی که باعث گرون تر شدن گوشی A34 به نسبت سال قبل است، حذف نسخه پایه با رم و حافظه 128/4 که در کنار تورم جهانی باعث افزایش قیمت این گوشی شده است. با حذف نسخه پایه این نسل در 3 نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشود. در مجموع عملکرد این بخش بسیار راضی کننده است و به خوبی از پس اکثر کارها و بازی های معمولی بر می‌آید.

از اندروید 13 و One UI 5.1 برای این گوشی استفاده شده است که باعث میشود تجربه استفاده از گوشی به روز و روان باشد. تغییرات و بهبود های ایجاد شده در گوشی های سری S23 اینجا هم استفاده می‌شود. تجربه استفاده از رابط کاربری مثل قبل بسیار روان است و امکانات شخصی سازی متنوع سامسونگ باعث میشود بتوانید بخش های مختلف گوشی رو با توجه به نیاز و سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. سامسونگ قول پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله و 5 ساله امنیتی را برای این گوشی داده است. اگه مدت زمان زیادی از گوشی استفاده میکنید و به روز بودن تجربه و دریافت منظم آپدیت های نرم افزاری براتون مهمه، گوشی A34 کاملا میتواند خیالتان را راحت کند.

تست اسپیکر سامسونگ A34

اسپیکر استریو که از اسپیکر مکالمه برای اسپیکر دوم استفاده میکند. بلندی خوب و مناسبی دارد و حتی در محیط شلوغ هم صدا به خوبی شنیده میشود. اما کیفیت و تفکیک صدا خیلی خوب نیست و در صدای بیشینه کمی افت کیفیت داریم. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم مثل قبل خبری نیست. اگر قصد استفاده از هندزفری بلوتوثی دارید، بلوتوث ورژن 5.3 استفاده شده ارتباط بدون تاخیر و سریعی میتواند به شما بدهد.

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

 

آیا گوشی a34 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

در بررسی A34 دیدیم که طراحی جذاب در کنار کیفیت ساخت خوب، صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات و ترکیب رنگ مناسب، شارژدهی خوب و دوربین با کیفیت باعث شده تا در بین گوشی های میان رده بازار توجه زیادی جلب کند. بررسی A34 سامسونگ در بخش پردازنده هم نشان داد که تراشه مدیاتک Dimensity 1080 این گوشی میتواند کسانی که با گوشی بازی میکنن رو هم راضی نگه دارد. در مجموع با توجه به قیمت A34 و مقایسه امکانات و مشخصاتش با لیست گوشی سامسونگ و حتی برندهای دیگه میشه گفت ارزش خرید بالایی دارد.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 9 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 268
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mmhn

سلام
دوستانی که این گوشیو دارن میشه لطفا از تجربه استفاده از حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره این گوشی بهم اطلاعات بدن
ممنونم ازتون

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Yasin1234

سلام
من الان حدود۵ماهه که این گوشی(ویتنامa34/128) را دارم و برای کسایی که میخوان این گوشی را بگیرن شاید مفید باشه
۱.پردازنده:توی بازیها براتون جواب گو و کمی داغ میکنه که عادی مثلا کالاف را روی گرافیک highو فریم ریت max میتونید بدون لگ و افت فریم بازی کنید توی رابط کاربری هم خوبه و خیلی خیلی کم شاید باگ بزنه.و کلا توی استفاده های عادی جواب گو است.
۲.صفحه نمایش:کیفیت عالی ۱۲۰هرتز است ولی چون اداپته نیست و خودش تنظیم نمیکنه یکم رو مخ عه و روشنایشم تو نور روز هم خوبه.
۳.باطری:باطریش اگه کارای عادی مثل وب گردی شبه های اجتمایی و اینا باشه حدود ۱۰ ساعت براتون با یک شارژ میره(۲۰٪تا٪۹۰)و یه شارژ دهی معمولی داره و اگه بازی میکنید روزی دو بار را حتما باید بزنید تو شارژ.یکم هم بعضی موقع ها خیلی کم داغ میکنه
۴.دوربین:دوربین اصلیش خوبه و کاملا کاربردی و تو نور کم عالیه و دوبین اوترا واید و سلفی کار راه اندازه ولی خوب کیفتشون خیلی خوب نیست و سلفی فقط جایی که نور مناسبه میتونید عکس های مناسب بگیرید.
۵.طراحی:گوشی بزرگ و سنگین ایی است ولی خوب کم کم عادت میکنید دیگه طراحیشم که همون طراحی ساده و شیک سامسونگ
اسپیکر:اسپیکرای این گوشی استریو است ولی نه استریو واقعی و اسپیکر دوم همون اسپیکر مکالم اس ولی خوب در مجوع برای بازی فیلم دیدن جوابتون میده
***و در اخر توجه داشته باشید که این گوشی در بازی ۱۱و۱۲ تومن است و توی این بازه قیمتی بی رقیب است
و نسبت به پولی که می دهید راضی کننده است
امیدارم مفید بوده باشه

۲۵ دی ۱۴۰۲
    Mmhn

    سلام
    حسگر اثرانگشتش چجوریه؟
    مثلا من a32 داشتم یه یک ساعتی که کار نمیکردم باهاش باید حتما اول دکمه پاورو میزدم صفحه روشن بشه بعد اثرانگشتو میگرفت تازه اونم با سرعت تشخیص پایین
    میخوام بدونم حسگر این گوشی چجوریه؟

    یه مورد دیگم راجب تشخیص چهره عملکردش چجوریه؟ خوبو راحت تشخیص میده؟
    ممنونم از تجربت بهم بگی

    ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Ehsan111

سلام و عرض ادب دوستان
چه گوشی مناسب تا ۱۰ تومن یا ۱۲ تومن هست که برای گیم مناسب باشه و باطری و دوربین خوبی داشته باشه .
آیا با هزینه بیشتر گزینه های بهتری هم هست؟

۱۵ دی ۱۴۰۲
Mahdiadler

سلام
من میخوام یه گوشی بخرم که باهاش گیم بزنم ۱۲ یا ۱۳ تومانم پول دارم اینو بخرم یا برم سراغ شیامی ؟ موندم اکه توی این بازه قیمتی پیشنهادی دارید بدید

۱۳ دی ۱۴۰۲
Mahdiadler

سلام
من میخوام یه گوشی بخرم که باهاش گیم بزنم ۱۲ یا ۱۳ تومانم پول دارم اینو بخرم یا برم سراغ شیامی ؟

۱۳ دی ۱۴۰۲
Sepehr1389

فقط با تری زود خالی میکنه

۱۰ آذر ۱۴۰۲
Sepehr1389

فقط با تری زود خالی میکنه متاسفانه

۱۰ آذر ۱۴۰۲
Sina Amr

کارو در میاره

۲۹ آبان ۱۴۰۲
mehdi1080

بعد دو روز استفاده باید بگم باتری افتضاحی داره حتی تو حالت ذخیره نیرو شارژش سریع خالی میشه👎

۱۷ آبان ۱۴۰۲
Saeid2023

سلام خدمت دوستان من یک هفته میشه گوشی آ۳۴ گرفتم نقاط قوت این گوشی :
۱.صفحه نمایش عالی ۲.پردازنده خوب ۳.اسپیکر استریو

نقاط ضعف این گوشی: ۱.باتری ۲.دوربین

۱۲ آبان ۱۴۰۲
farbod3838

بنظر من ارزش خرید خوبی داره ولی تو دو راهی موندم اخه یک سری ها میکن داغ میکنه و هنگ میکنه و یک سری ها میگن خوبه برای همین بین a34 و a54 موندم

۰۵ آبان ۱۴۰۲
    mohamad13870

    a54

    ۰۳ دی ۱۴۰۲
    mohamad13870

    صد در صد a54

    ۰۳ دی ۱۴۰۲
Wedfgh

سلام من دوستان من نمیدونم چکار کنم از یک طرف میگن ای ۳۴ آداپتور نداره از یک طرف میگن پوکو ایکس ۵ پرو چون آداپتور داره بهتره

۲۸ مهر ۱۴۰۲
Wedfgh

سلام من یک گوشی میخوام که پوکو باشه و تا ۱۲ میلیون بتونه گیم رو عالی اجرا کنه

۲۸ مهر ۱۴۰۲
Wedfgh

سلام من یک گوشی میخوام که پوکو باشه و تا ۱۵ میلیون آب بخوره

۲۸ مهر ۱۴۰۲
armin 90

استفاده بازی از گوشی ندارم،فقط صفحه خوب و دوربین متوسط میخوام.ولی خب کلی برنامه رو گوشی میریزم،باز همونا رو هم کلون میکنم!!!:
حالا واسه خرید تو دو راهی افتادم ،واسه اینکه رم 6/128 این گوشی با 8/128 گوشی 1.300 تومن و با 8/256 گوشی 3.500 تومن اختلاف داره (هر سه مدل پک هند و یک فروشگاه)
دلیل این اختلاف رو نمیدونم
ممنون میشم با توجه به کارکردی که انتظار دارم راهنمایی کنین

۱۴ مهر ۱۴۰۲
Reza_ansari

سلام دوستان این گوشی خوشدسته یا نه ؟؟
احساس میکنم خیلی عرض داره پهنه و بزرگ
و خسته کننده میشه
کسایی که تحربه با این گوشیو دارن لطف کنن پاسخ من رو بدن ممنونم

۱۱ مهر ۱۴۰۲
Oldman.128

سلام ، قطعا آقا مهدی بررسیشون درسته ، ولی من بدشانسم ، بعنوان سومین گوشیم ، گوشی A34 رم8 حافظه 256 خریدم ، ولی متاسفانه خیلی ناراحتم و پشیمونم ، اولا باتری بسرعت خالی میکنه ، دوم اینکه خیلی داغ میکنه ، و سوم دوربین سلفیش واقعا افتضاحه و یه فاجعس ، الان یه گوشی A12 و گوشی A50 دارم ،، از دوربین سلفی جفتشون شدیدا راضی هستم و عالی عکس و فیلم میگیرن ولی این A34 با این قیمت بالاش ، متاسفانه حالمو خراب کرد ، خواستم بفروشمش دیدم باید چند میلیون تومن ضرر کنم ، بخاطر همین نگهش داشتم ،، از قدیم میگن ،، مال گند بیخ ریش صاحبشه ، حالا شده حکایت منو خرید این A34 , خدایا…

۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    Saeid2023

    سلام داداش من میخوام آ۳۴ بگیرم به نظرت بگیرم یا برم سراغ گوشی دیگه

    ۰۱ مهر ۱۴۰۲
alireza-K

سلام دوستان من میخواستم این گوشی نسخه ۲۵۶/۸ خریداری کنم اما نمیدونم چرا فروشنده به من گفت این گوشی پردازنده اش ۲.۴ گیگاهرتز اما a54 ۲.۷ گیگاهرتز نمیدونم این حافظه اش پر بشه هنگ میکنه.
گفت اما a54 همچین اتفاقی توش نمیوفته

😂والا حقیقت الان که خودم کامنتم میخونم باخودم میگم همه اش حیله های فروشنده است فرق خاصی ندارن

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    Oldman.128

    دقیقا همینطوره ، باید خیلی قبل از خرید تحقیق کنیم و به تبلیغات فروشنده ها توجهی نکنیم

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲