مقایسه گوشی سامسونگ A23 و Samsung A33

خیلی از کسانی که دنبال خرید گوشی سامسونگ هستن، کاربرهای معمولی بازار گوشی موبایلن که خیلی دل خوشی از عملکرد گوشی های اقتصادی مثل a13 ندارن ولی از اون طرف هم نمیخوان بالای 10 میلیون پول خرید a52s یا a53 رو بدن. پس این افراد با بودجه ای که از 5.5 میلیون شروع میشه و نهایت به 8 9 میلیون میرسه دو تا انتخاب رند دارن: a23 یا a33. مشخصه که a33 از a23 گوشی بهتریه اما برای خیلی ها این سوال وجود داره که آیا همون a23 کار من رو راه میندازه یا بهتره بیشتر هزینه کنم و a33 رو بخرم؟ قراره تو این مقاله مشخصات و عملکرد بخش های مختلف این دو گوشی رو بررسی و با هم مقایسه کنیم تا ببینید با توجه به بودجه و نیازهاتون، کدوم گوشی میتونه انتخاب بهتری باشه. با مقایسه سامسونگ A23 و Samsung A33 همراه موبونیوز باشید.

مقایسه طراحی سامسونگ A23 با Samsung A33

از لحاظ طراحی این دو گوشی مثل بقیه گوشی های سری A ساخته شدن. برآمدگی و تعداد و محل قرار گیری دوربین و جنس بدنه و نوع فریم هم تقریبا یکسانه. فقط سامسونگ A23 از یه بدنه پلاستیکی براق ساخته شده که اثر انگشت و لکه رو بیشتر به خودش جذب میکنه. حدود 10 گرم سنگین تر و مقداری بزرگتره و خیلی حس خوبی موقع استفاده ازش بهتون دست نمیده. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور کار شده که دقت و سرعت خوبی داره. از گواهی IP هم خبری نیست.

گوشی A33 سامسونگ از یه بدنه کاملا پلاستیکی مات ساخته شده و به خاطر وزن کمتر و بدنه جمع جور ترش خوش دست تره و حس بهتری موقع استفاده بهتون میده. از گواهی IP67 داره که یعنی در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و آب به گوشی مقاومه. حسگر اثر انگشت روی صفحه کار شده و دقت و سرعتش خوبه. اگه انیمیشن شناسایی انگشت رو هم غیرفعال کنید سریع تر هم میشه.

از لحاظ طراحی خیلی فرق خاصی با هم دیگه ندارن ولی از لحاظ کیفیت ساخت و حسی که موقع استفاده بهتون میده گوشی A33 عملکرد بهتری داره و برنده این بخش به حساب میاد.

برای مشاهده عکس های بیشتر و بررسی دقیق تر میتونید به مقاله بررسی جداگانه گوشی ها سر بزنید:

بررسی مشخصات گوشی a23 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی a33 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A33 با A23

هر دو گوشی از یه صفحه نمایش با حاشیه زیاد (به خصوص در پایین صفحه) استفاده میکنن که حدود 83 درصد قسمت جلویی گوشی رو تشکیل میده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه قرار داره. برای محافظت صفحه از گوریلا گلس 5 برای هر دو گوشی استفاده شده. نرخ به روز رسانی یکسان 90 هرتزی دارند اما گوشی A23 رفرش ریت آداپتیو داره و به صورت خودکار بین 60 و 90 با توجه به کاربری شما سوییچ میکنه که این کار رو در گوشی a33 باید به صورت دستی انجام بدید. گوشی سامسونگ a23 از یه پنل PLS TFT با رزولوشن 1080 و اندازه 6.6 اینچی استفاده میکنه که خیلی کیفیت و ترکیب رنگ خوبی نداره و رنگ های زنده ای بهتون نشون نمیده. روشنایی صفحه هم خیلی زیاد نیست و نهایتا تا 460 نیت زیاد میشه و خیلی برای محیط بیرون مناسب نیست. به خاطر نداشتن حسگر مجاورت و تشخیص نور از دوربین سلفی برای تشخیص نور محیط استفاده میکنه که باعث میشه روشنایی خودکارش خیلی درست عمل نکنه و مجبور باشید دستی تغییرش بدید.

گوشی a33 از یه پنل سوپر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 استفاده میکنه و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره. ترکیب رنگ و وضوحشون خیلی خوبه و صفحه شفاف و با جزئیاتی داره. روشنایی صفحه به خصوص توی محیط بیرون خوبه، تو حالت دستی تا 400 نیت و در حالت اتومات تا 730 نیت بالا میره.

صفحه نمایش گوشی a33 سامسونگ خیلی خیلی بهتر از گوشی a23 عمل میکنه و خیلی تجربه با دیتیل و وضوح بهتری بهتون میده. پس بازم برنده میشه گوشی a33.

مقایسه باتری سامسونگ A23 و Samsung A33

هر دو گوشی از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن و تا 25 وات برای شارژ رو ساپورت میکنن، اما توی جعبه گوشی a33 کلا هیچ شارژری قرار نگرفته و باید جدا تهیه کنید ولی کابل تایپ سی به تایپ سی قرار داره. صفر تا 50 درصدش توی نیم ساعت شارژ میشه و فول شارژش حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره. با اینکه از یه پردازنده 5 نانومتری استفاده میکنه خیلی شارژدهی باتری بهینه نیست و در حالت استفاده سبک 1 روز بهتون شارژ میده.

در جعبه گوشی a23 یه آداپتور شارژر 15 واتی قرار گرفته که با استفاده از اون صفر تا 32 درصد توی نیم ساعت شارژ میشه و فول شارژ شدنش در حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره. تقریبا دو روز توی استفاده سبک میتونید از گوشی استفاده کنید و اگه کمی استفاده سنگین تر بشه مثلا با گوشی بازی کنید یا ویدیو ببینید حدود 6 تا 8 ساعت بهتون شارژ میده.

عملکرد باتری گوشی a23 خیلی بهتره نسبت به رقیبش و شارژدهی بهتری داره، نیازی هم به خرید یه کلگی شارژر جدا ندارید و اگه براش یه کلگی 25 واتی تهیه کنید زمان شارژش به 1 ساعت 10 دقیقه میرسه که بهتر از رقیب خودش به حساب میاد. پس برنده بخش باتری، گوشی a23 سامسونگه.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A23 با A33

گوشی a33 سامسونگ از 4 سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده میکنه. دوربین اصلی عکس های خوب با کنتراست بالا و نزدیک به واقعیت میگیره اما مثل بقیه دوربین های سامسونگ، کمی رنگ ها روشن تر میشن. دوربین اولترا واید بد نیست نسبتا، نسبت به دوربین اصلی شفاف تره و سایه های خوبی داره و نویز هم کمه. عکاسی پرتره اکسپوژر خوبی داره و جداسازی سوژه ها هم خوب انجام میشه و رنگ های صورت هم نزدیک به واقعیته. تو دوربین ماکرو، عکس ها به خاطر سنسور قوی تر جزئیات خوبی داره و کنتراست عکس هم خوبه اما کمی نویز داره. توی نور کم عکس ها خوبی میگیره و اکسپوژر مناسبه و نویز کمی هم دارن. اگه نایت مد هم فعال کنید کمی عکس ها شارپ تر میشه و نویز هم کاهش پیدا میکنه.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی رنگ پوست رو خوب در میاره و تقریبا نزدیک به واقعیته. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم توی دوربین سلفی و دوربین اصلی امکان پذیره. کیفیت فیلم های دوربین اصلی خوبه و دینامیک رنج عکس ها مناسبه و رنگ ها واقعین. لرزشگیر اپتیکال هم داره و نسبتا خوب میتونه فیلم های با لرزش کم بگیره.

4 سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 تا 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی a23 سامسونگ رو تشکیل میدن. سنسور اصلی توی روز خوبه عکساش و بهتر از قیمتش تقریبا عمل میکنه، جزئیات مناسبی داره و رنگ ها رو خوب درمیاره اما خیلی روشن تر از واقعیت میشه. عکس های پرتره اکسپوژر مناسبی داره و به خوبی پشت سوژه رو محو میکنه. دوربین اولترا واید کنتراست و رنگ شبیه دوربین اصلی داره اما جزئیات عکس ها کمتره و کمی نویز داره. دوربین ماکرو خوب نیست دیتیل خاصی نداره و به خاطر نداشتن اتوفوکوس باید وقت زیادی برای گرفتن عکس هاش بزارید. در نور کم نویز کمی داره و سایه ها خوب میفتن. با فعال کردن نایت مد نویز کم میشه اما دیتیل عکس ها افت میکنه و زمان زیادی هم برای پردازش عکس ها گرفته میشه.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیتیل و شارپنس خوبی و رنگ های مثل دوربین اصلی روشن تر از واقعیتن. فیلمبرداری هم با رزولوشن 1080 و 30 فریم انجام میشه. فیلم های دوربین اصلی هم 1080 با نرخ 30 فریم گرفته میشه و شارپنس و رنگ خوبی دارن و نویز عکس ها هم کمه. لرزش گیر اپتیکال هم برای این دوربین استفاده شده که نسبت به قیمت خیلی خوبه و عملکرد دوربین رو خیلی مناسب میکنه.

در نهایت و برای مقایسه، عملکرد کلی دوربین گوشی a33 سامسونگ خیلی بهتره و امکانات و جزئیات بیشتری در اختیارتون میزاره. پس اگه کیفیت دوربین براتون مهمه برید سراغ خرید a33.

 

مقایسه قدرت پردازشی A23 با A33

گوشی سامسونگ A23 از تراشه اسنپدراگون 680 در کنار 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 4/6/8 گیگ رم برای بخش سخت افزاریش استفاده میکنه. امکان اضافه کردن فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه مجزا امکان پذیره. تو کاربری عادی بعضی وقت های لگ داره به خصوص توی مولتی تسکینگ و سرعت اجرا برنامه هم مقداری کمه.

اگه اهل بازی کردن باشید خیلی تجربه بدی ندارید با این گوشی و اکثر بازی های سبک رو به خوبی اجرا میکنه و تو بازی هایی مثل Pubg و کالاف روی جزئیات پایین فریم خوبی بهتون میده فقط ممکنه گاهی اوقات لگ خیلی کوچیکی بزنه. می تونید گرافیک رو بالاتر ببرید ولی خیلی تجربه بدی بهتون توی بازی ها میده. بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه هم گوشی شروع به داغ شده میکنه مخصوصا نزدیک محل قرار گیری دوربین.

گوشی a33 سامسونگ از تراشه اختصاصی اگزینوس 1280 سامسونگ در کنار 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده میکنه. امکان افزایش این فضا با استفاده از رم مشترک با سیم کارت دوم رو هم دارید. به خاطر نوع پردازنده تو بازی هایی مثل کالاف و Pubg بیشتر از 30 فریم نمی تونید بگیرید اما جزئیات خوبه و مشکلی توی اجراش نداره و افت فریمی هم نمی بینیم. بازی های سنگین تر مثل Genshin Impact به خوبی اجرا نمیشه و فریم خوبی بهتون نمیده و خیلی هم توی اجرا اونها داغ میکنه. در کاربری معمولی و روزانه همه چی بدون مشکل و لگ اجرا میشه ولی گهگداری توی مولتی تسکینگ وقتی بین اپ ها سوییچ می کنید ممکنه کمی لگ ببینید. راستی a33 از 5G هم پشتیبانی میکنه که فاکتور مهمی میتونه باشه.

عملکرد کلی چه توی بازی چه در کاربری روزمره گوشی A33 سامسونگ خیلی بهتره و تجربه روون تر و بهتری بهتون میده اما هر دو گوشی انتخاب خوبی برای گیمرها نیستن و اگه نمیخواین به اندازه a52s هزینه کنید بهتره برید سراغ گوشی های شیائومی همین بازه قیمتی.

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ آ 23 و آ 33

برای هر دو گوشی از رابط کاربری مخصوص سامسونگ One UI 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده استفاده میشه. امکانات شخصی سازی خیلی خوب و منحصر به فردی داره، اما از امکانات پیشرفته تری که توی گوشی های پرچمدار استفاده میشه (مثل سامسونگ دکس و ویجت های هوشمند) اینجا خبری نیست، ولی تجربه خیلی روون و بدون مزاحمتی باهاش دارید. سامسونگ برای گوشی A33 قول 4 سال آپدیت نرم افزاری اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی و برای گوشی a23 دو سال آپدیت نرم افزاری و 4 سال امنیتی رو داده که نکته مثبتی برای این گوشی ها به خصوص a33 به حساب میاد و اگه طولانی مدت می خوایید از گوشیتون استفاده کنید خیالتون رو راحت تر میکنه. پس گوشی a33 سامسونگ به خاطر پشتیبانی طولانی مدت ترش برنده این بخش به حساب میاد.

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ a23 و سامسونگ a33

گوشی a23 سامسونگ از یه اسپیکر مونو استفاده میکنه که بلندی خوبی داره اما توی صدای بلند کمی نامفهوم میشه صداها و کیفیت خیلی خوبی نداره. جک 3.5 میلیمتری صدا اما مثل گوشی a33 حذف نشده. اسپیکر استفاده شده برای a33 شفافیت و بلندی مناسبی داره و صدای واضح تر و پر بیس تری بهتون میده. توی این بخش هم گوشی سامسونگ A33 به خاطر استفاده از اسپیکر استریو با کیفیت، رقابت رو میبره ولی نبود جک هندزفری اتفاق خوبی نیست.

 

بین A23 و A33 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

خوب از این مقایسه فهمیدیم که a23 فقط تو بخش باتری بهتره و تو بقیه بخش ها بازی رو به a33 میبازه. اگه دنبال خرید گوشی سامسونگی هستید که باهش زنگ بزنید و پیام بدید و خیلی دوربین و پردازنده براتون مهم نیست و با لگ و باگ هم کنار میاین، a13 هم حتی کار شما رو راه میندازه که قیمت مناسب تری داره (کمتر از 5 میلیون). اگه باتری و صفحه نمایش و پردازنده بهتری میخواین و از گوشی انتظارات بیشتری دارید، بیاین سراغ خرید a23 میان رده که قیمتش از 5.5 شروع میشه تا 6.2 میلیون تومن و ارزش داره که به نسبت a13 پول بیشتری پرداخت کنید. اگه هم میتونید بین 7.5 تا 8.5 میلیون هزینه کنید و دوربین براتون اولویت داره و یه گوشی با کیفیت بالاتر میخواین، برین سراغ خرید A33 که کلا تو همه بخش ها به جز باتری یه سر و گردن بالاتره.

(شاید برای مخاطبین حرفه ای خیلی توجیه پذیر نباشه که چرا کسی در مقایسه A23 و A33 بره سراغ A23 اما اختلاف قیمتی 2 میلیونی برای خیلی از مصرف کننده ها عدد بزرگیه متاسفانه و باعث شده A23 گوشی خیلی پرفروش تری از A33 باشه. از اون طرف هم A23 برای خیلی ها کار رو در میاره و اکثرا اگه گوشی بهتر بخوان میرن سراغ یه گوشی خیلی بهتر یعنی A52s یا A53 یا گوشی های شیائومی و این باعث میشه a33 تو سری A سامسونگ خیلی پرفروش نباشه)

 

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a23 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a33 سامسونگ

سوالات متداول
(1 سوال)
بین گوشی a23 و a33 کدوم ارزش خرید بیشتری داره؟

در مقام مقایسه، مشخصا گوشی a33 به جز بخش باتری تو عملکرد و مشخصات بقیه بخش ها یه سر و گردن از a23 بالاتره ولی اختلاف قیمت حدود دو میلیونی باعث شده تا خیلی از افراد که انتظار زیادی از گوشی ندارن، سراغ خرید a23 برن و a23 گوشی پرفروش تری باشه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۵ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

ممنون .

۲۹ اسفند ۱۴۰۱
Erfan022

A33
باطری خوب
صفحه نمایش خوب
دوربین متوسط
خوش دست خویلیییی
پردازنده بدک نیس اگه حرفه ای بازی میکنی ب دردت نمیخوره

۲۴ بهمن ۱۴۰۱