مقایسه A33 سامسونگ با Poco X4 Pro 5G شیائومی

بازه قیمتی 7 8 میلیون تومن یه بازه ای که می خواید یه ذره از اقتصادی بیشتر هزینه کنید و توقعتون از امکانات گوشی بیشتر از اقتصادی میشه. به خاطر همین دوست داری اونی که از همه بهتره رو انتخاب کنی. دوتا گزینه برای این بازه قیمتی وجود داره Poco X4 Pro 5G شیائومی و A33 سامسونگ که می خوایم ببینیم کدومشون بهتره؟ اول از همه قبل بررسی بگید که اگه شما باشید با بودجه 7 8 تومنی سامسونگ رو انتخاب می کنید یا شیائومی رو؟ اگه می خواید بدونید کدوم یکی از این گوشی ها ازش خرید بیشتری دارن، برای خوندن مقایسه A33 سامسونگ با پوکو ایکس 4 پرو شیائومی همراه موبونیوز باشید.

طراحی

طراحی جاییه که گوشی شیائومی متریال، حس و کیفیت بهتری داره و جذاب تره. حالا از نظر گواهی IP گوشی سامسونگ گواهی IP67 داره و بهتر از IP53 گوشی شیائومیه.

ابعاد گوشی شیائومی یه کمی بزرگ تر و شاید یه ذره یغور به نظر برسه و کمتر به درد خانم ها بخوره ولی A33 یه ذره کوچیک تر و سبک تره برای خانم ها و کسایی که گوشی کوچیک و سبک تر دوست دارن مناسب تره.

شیائومی IR Blaster داره و مثلا می تونید تلویزیون رو باهاش خاموش روشن کنید. جفت گوشی ها هم دو سیم کارت هیبریدی هستن و می تونید ازشون استفاده کنید.

توی بخش طراحی هر دوتا گوشی تیک تایید رو می گیرن چون یه سری جاها سامسونگ بهتره و یه سری جاها شیائومی بهتر عمل کرده.

مقایسه طراحی پو ایکس 4 پرو و a33 سامسونگ

صفحه نمایش

صفحه نمایش سامسونگ یه نمایشگر سوپر امولد و شیائومی یه نمایشگر امولد برای این مدل گوشی خودش در نظر گرفته.

توی این بخش به جرات سامسونگ نسبت به شیائومی کم میاره. می پرسید چرا؟ چون شیائومی رفرش ریت 120 هرتزی داره، روشناییش بیشتره و اندازه بزرگ تری هم داره که به درد فیلم دیدن و بازی کردن می خوره.

در کل پکیج نمایشگر شیائومی بهتر از سامسونگه. این در حالی که همیشه می شنویم نمایشگرهای سامسونگ خیلی خفنن ولی شیائومی تقریبا توی همه بخش ها، نمایشگر بهتری از سامسونگ داره.

مقایسه و رقابت شارژدهی باتری a33 vs poco x4 pro

باتری

هر دو گوشی 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارن که توی عمل گوشی سامسونگ اسکرین تایم بیشتری بهتون میده. چرا؟ چون صفحه نمایشش کوچیک تره، 90 هرتزیه و پردازنده 5 نانومتری داره در حالی که توی پوکو ایکس 4 پرو پردازنده 6 نانومتری داریم. حدود یک ساعت یک ساعت و نیم A33 سامسونگ اسکرین تایم بیشتری بهتون میده.

یه نکته اینجا وجود داره که باید بگم. توی باکس Poco X4 Pro یه اداپتور 67 واتی وجود داره که خیلی سریع تر و زودتر از سامسونگ میتونه شارژ بشه؛ در حالی که توی باکس A33 اصلا آداپتور نیست! اگه هم داشت آداپتورش بیشتر از 25 وات پشتیبانی نمی کرد. پس توی شارژدهی سامسونگ یه ذره بهتره و توی شارژ شدن شیائومی خیلی بهتره!

دوربین

می رسیم به بخش مهم و جذاب دوربین. بخش دوربین رو توی دوتا بخش عکاسی و فیلمبرداری میگم.

توی عکاسی شیائومی با فاصله از سامسونگ بهتره. این فاصله که میگم تقریبا یه ذره بیشتره از یه کمه و یه فاصله قابل قبولی دارن. همون جوری که گفتم توی عکاسی شیائومی بهتره ولی وقتی میای روی ویدیو، کلا بازی عوض میشه.

توی A33 سامسونگ استبلایزر نرم و روون تری داریم که میشه ویدیو های بهتری گرفت. سامسونگ قابلیت فیلمبرداری 4K رو هم داره. نکته دیگه این که اسلوموشن بهتری هم میگیره و برای همین سامسونگ توی بخش فیلمبرداری از شیائومی بهتر عمل کرده.

توی دوربین سلفی هم دقیقا همین اتفاق میفته. هرجایی صحبت از عکس شد poco x4 pro 5G از A33 بهتره و هرجایی بحث ویدیو بود A33 از poco x4 pro 5G بهتره. توی دوربین سلفی هم A33 میتونه 4K فیلمبرداری کنه که می تونه بهتر باشه.

در کل اگه عکاسی براتون مهمه شیائومی و اگه فیلمبرداری براتون مهمه سامسونگ می تونه انتخابتون باشه.

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده بخش بحث برانگیز و جنجالی رقابت بین این دوتا گوشیه. اسنپدراگون 695 در مقابل اگزینوس 1080 قرار داره. اگه من باشم برای عملکرد بلند مدت شیائومی رو انتخاب می کنم چون پایداری و عملکردی که شیائومی با اسنپدراگون 695 از خودش نشون میده بهتره. توی بررسیش گفتم وقتی همه چیز رو روی Max میذاری، بعد از یک ربع بیست دقیقه شروع به لگ و باگ می کنه و اذیت می کنه ولی اگه روی Medium باشه این اتفاق نمیفته.

دقیقا توی ویدیو بررسی A33 هم گفتم که اگه بذاری روی مدیوم می تونه روون اجرا کنه و اصلا Max رو بهتون نمیده. حالا اینجا که دوتا گوشی مقابل هم قرار می گیرن، پوکو ایکس 4 پرو نسخه 5G توی پایداری، روون بودن و احتمال زیاد مدتی که می خواد بهتون خدمات بده بهتر از A33 سامسونگه.

اینا از نظر سخت افزاری بود. وقتی که بحث نرم افزار به میون میاد معمولا شیائومی ها لگ و باگ بیشتری دارن و آپدیت هم بدتر از سامسونگ ها می گیرن. سری جدید A سامسونگ 4 سال آپدیت می گیره اما شیائومی رسما اعلام نکرده و آپدیت هاش زمان مشخصی نداره. یکی میگه چهارسال، یکی میگه دو سال و یکی میگه یک سال آپدیت می گیره. توی بخش نرم افزار سامسونگ بهتره و توی بخش سخت افزار برتری با شیائومیه.

بقیه چیزاشون یکیه. مثلا جفتشون UFS 2.2 دارن. یه نکته دیگه که توی بخش باتری بهتون گفتم و توی پردازنده و سخت افزار هم باید بهتون بگم اینه که سامسونگ پردازنده اش 5 نانومتری و شاید یه مقداری توی عملکرد مصرف باتری و شارژ کم کردن بهتر باشه. در مجموع poco x4 pro از A33 بهتره.

بررسی عملکرد پردازنده poco x4 pro و a33

عملکرد اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکر استریو دارن. کیفیت تفکیک و لول هر دو توی یه رنجه ولی یه مقدار بلندی صدای A33 بهتره و از اون طرف شیائومی جک 3.5 میلی متری داره و همین قضیه می تونه یه توازنی رو ایجاد کنه. یه ذره صدای بلندتر در مقابل جک 3.5 میلی متری برای بازی کردن با هدفون با سیم بدون تاخیر صدا. اینجا دیگه تصمیم با شماست که کدوم رو انتخاب کنید.

مقایسه اسپیکر a33 و poco x4 pro

جمع بندی

توی بخش طراحی، صفحه نمایش، باتری، سخت افزار دونه به دونه گفتم که کدوم ارزش خرید داره. یه بحث برند هم پیش میاد که نکته ی ضروری داره. اگه که تا الان دو سه سال چهار سال با سامسونگ کار کردید، پشنهاد میدم که با سامسونگ کار کنید. اگه که با شیائومی کار کردید، پیشنهاد میدم که اگه الان هم راضی هستید با همون شیائومی کار کنید. تنها اگه از عملکرد هر کدوم از این ها راضی نبودید، می تونید سوییچ کنید روی یه مدل دیگه. خیلی ها میگن بین این گوشی و این گوشی کدوم رو بخرم؟ یه سوال اینه که تا الان چی داشتی؟ شاید سوییچ کردن بین دوتا برند حس بدی بده که وقتی نقاط ضعفش هم می دونید باعث بشه که توی یکی دو ماه اولی که گوشی رو گرفتید ناراضی باشید و حس کنید پولتون رو دور ریختید.

نکته برندی که گفتم خیلی مهمه. اگه هیچ کدوم از این برندها براتون مطرح نیست و قبلا یه گوشی نوکیا ساده داشتید مزایا و معایبی که گفتم می تونه بهتون کمک کنه.

حالا با توجه به کل نکاتی که گفتم اگه بخواید 7 تا 9 تومن هزینه کنید کدوم یکی از این دوتا گوشی رو انتخاب می کنید؟ گلکسی A33 سامسونگ یا poco x4 pro 5G شیائومی؟

با توجه به ارتقای سخت افزاری در نسل جدید گوشی a33 یعنی samsung a34 میتونید به خرید این گوشی هم فکر کنید (البته با یه اختلاف قیمت زیاد!). برای آشنایی با مشخصات این گوشی جدید میتونید به مقاله بررسی گوشی a34 سامسونگ موبونیوز مراجعه کنید.
سوالات متداول
(2 سوال)
مزیت های A33 سامسونگ نسبت به poco x4 pro 5G شیائومی چیه؟ چرا A33 رو بخریم؟

طراحی A33 جمع و جور و سبک تر و برای خانم ها مناسب تره. گواهی IP67 داره که بهتر از IP53 شیائومیه. شارژدهی A33 بیشتره و اگه فیلمبرداری گوشی به کارتون میاد با استبلایزر و وجود فیلمبرداری 4K و کیفیت بهتر توی این بخش برنده اس. رابط کاربری نرم و روونی داره و اگه می خواید از گوشی توی بلند مدت استفاده کنید با وجود آپدیت 4 ساله که می گیره خیالتون راحته.

مزیت های poco x4 pro 5G شیائومی در مقایسه با A33 چیه؟ چرا پوکو ایکس 4 پرو شیائومی رو بخریم؟

پوکو ایکس 4 پرو شیائومی متریال و کیفیت ساخت بهتری داره. نمایشگر بزرگ تر، رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بهتر از مزیت های دیگه پوکو ایکس 4 پرو محسوب میشه. توی باکسش یه آداپتور 67 واتی که زودتر شارژ میشه. اگه عکاسی براتون مهمه این گوشی توش بهتر عمل کرده. پردازنده اسنپدراگون هم توی عملکرد و پایداری طولانی مدت جوابه. با وجود IR Blaster هم می تونید مثلا تلویزیون رو کنترل کنید. در نهایت اگه طرفدار برند خاصی نباشید این گوشی ارزش خرید بالایی داره.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۵ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 191
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Shaian

اسکلم هیچکدام میرم یه ایفون ۸ دست دو

۲۰ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Nazi00

الان خودت باشی کدومو میخری ؟

۱۱ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
hesan

سلام بر مهدی شجاری عزیز و موبونیوز
می شه بررسی گوشی جدید گلکسی F54 5G
رو هم بذارین

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Don14

من A33گرفتم بالاترین نسخه و فایوجی
به جرئت میخوام بگم به صرفه ترین گوشی سامسونگه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

جالبه

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
MT87

موبو مارکت

۱۹ فروردین ۱۴۰۲