مقایسه گوشی A33 و A34 سامسونگ

گوشی های میان رده به خاطر عملکرد کلی خوب و قیمت مناسب برای افرادی که خیلی دل خوشی از گوشی های اقتصادی ندارن و خیلی هم نمیخوان برای خرید گوشی هزینه کنن، گزینه مناسب تری به حساب میان. گوشی های میان رده سامسونگ هم به خاطر پشتیبانی نرم افزاری زیاد و مقبولیت بیشتر بین ایرانیها به نسبت گوشی های دیگه فروش بیشتری دارند. گوشی A33 یکی از گوشی های میان رده با عملکرد خوب به حساب میاد که هنوز به نسبت قیمت در بخش هایی مثل صفحه نمایش و دوربین عملکرد بسیار خوبی داره. ولی با عرضه گوشی A34 و وارد شدن این گوشی به بازار ایران شاید برای شما که تازه قصد خرید گوشی رو دارید، سوال پیش بیاد که بین این دو گوشی کدوم رو انتخاب کنید؟ و آیا ارزش داره که به خاطر جدید بودن و به روز بودن هزینه بیشتری پرداخت کنید؟ پس اگه قصد خرید گوشی میان رده از سامسونگ رو دارید و بین دو گوشی A33 و A34 برای انتخاب دچار سردرگمی شدید، با مقایسه گوشی A33 و A34 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A34 با Samsung A33

توی طراحی گوشی بیشترین تغییر ایجاد شده و سامسونگ سعی کرده با استفاده از یه طراحی جذاب و مدرن برای گوشی A34 نسبت به نسل قبلی که شباهت خیلی زیادی به گوشی های پرچمدار 1000 دلاری خودش داره، باعث جلب نظر بیشتر علاقه مندان خودش بشه. استفاده از بدنه تخت با طراحی شبیه به گوشی S23 و حذف جزیره دوربین های قبلی و ترکیب لنز ها بدنه باعث شده که ظاهر گوشی A34 میان رده نسبت به گوشی A33 جذاب تر بشه و با اینکه هر دو گوشی کاملا از بدنه پلاستیکی مات استفاده میکنن اما رنگبندی و صیقل بخش پشتی گوشی A34 حالت بهتری داره و حس بهتری منتقل میکنه.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

مشخصات بدنه گوشی A33 سامسونگ

یه تغییر بزرگ دیگه بزرگ شدن سایز گوشی A34 به نسبت نسل قبله که حدود 0.2 اینچ گوشی بلندتر شده و خیلی گوشی سبک و جمع و جوری مثل قبل به حساب نمیاد. وزن هم حدود 13 گرم بیشتر شده، اما فریم هنوز مثل قبل خمیده ساخته شده تا استفاده طولانی مدت از گوشی باعث نابودی دستتون نشه.

گواهی IP67 که توی اکثر گوشی های میان رده سامسونگی دیده میشه و یه برتری گوشی های این برند نسبت به سایر رقبا به حساب میاد، برای هر دو گوشی استفاده شده و اگه با دست خیس از گوشی استفاده کنید و یا آبی روی گوشی بپاشه مشکلی پیش نمیاد ولی به عنوان ضد آب بودن گوشی ها نیست. برای محافظت صفحه نمایش از گوریلا گلس 5 برای هر دو استفاده شده که تا حدودی در مقابل خط و خش از نمایشگر محافظت میکنه. نمایشگر دو گوشی از لحاظ ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با همدیگه ندارن و هنوز از همون طراحی قدیمی و با حاشیه زیاد استفاده شده و دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای بالای صفحه قرار داره. البته یه کوچولو حاشیه A34 کمتره که خیلی توی استفاده روزانه مشخص نیست. بخوایم جمع بندی کنیم، طراحی کلی گوشی A34 به جز بخش نمایشگر تغییرات خوبی داشته و باعث زیباتر و شیک شدن گوشی شده و با اینکه متریال استفاده شده تقریبا یکیه، حس خوبی هم موقع استفاده شده منتقل میکنه.

برای مشاهده عکس های بیشتر و بررسی دقیق تر میتونید به مقاله بررسی جداگانه گوشی ها سر بزنید:

بررسی مشخصات گوشی a34 سامسونگ

بررسی مشخصات گوشی a33 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A34 با A33

با اینکه از لحاظ ظاهری تو این بخش تغییرات زیادی بین دو گوشی وجود نداره، اما زیر کاپوت اتفاقات نسبتا خوبی برای گوشی A34 افتاده. اول اینکه صفحه نمایش از 6.4 اینچ گوشی A33 به 6.6 اینچ افزایش پیدا کرده و صفحه نمایش بزرگتری در اختیار دارید. دوم رفرش ریت از 90 هرتز به 120 هرتز ارتقا پیدا کرده و باعث شده تجربه سریع تر و روون تری موقع کار و استفاده از گوشی داشته باشید. البته رفرش ریت هر دو گوشی هوشمند نیست و باید به صورت دستی بین حالت های مختلف سوییچ کنید.  سومین و آخرین تغییر این بخش افزایش روشنایی صفحه نمایشه که باعث شده دیگه مثل گوشی A33 در محیط روشن اذیت نشید و بتونید راحت تر در فضای بیرون از خونه هم از گوشی استفاده کنید. پنل هر دو گوشی هم سوپر امولد با رزولوشن 1080 که جزئیات و ترکیب رنگ هر دو خوبه و دقیقا با توجه به ذات میان رده دو گوشی کاملا راضی کننده است. برای حسگر اثر انگشت توی هر دو گوشی از سنسور اپتیکال زیر صفحه نمایش استفاده شده که دقت و سرعت مناسبی داره. تغییرات این بخش با اینکه خیلی زیاد نبوده ولی باعث میشه تجربه استفاده روزمره از گوشی بهتر و روون تر بشه.

 

مقایسه باتری سامسونگ A34 و Samsung A33

در این بخش هم تقریبا تفاوت خاصی بین دوتا گوشی نیست، هر دو از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده میکنن، اما گوشی A34 به خاطر پردازنده با مصرف بهینه تر یه مقداری در استفاده معمولی مثل وبگردی و چرخیدن توی شبکه های مجازی و یا تماشای ویدیو مصرف باتری بهینه تری داره و میتونه به راحتی در استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ بده. اگه سراغ بازی با گوشی برید تقریبا شارژدهی هر دو گوشی نزدیکه و حدود 5 تا 6 ساعت میتونید به بازی مشغول بشید.

در بحث سرعت شارژ باز هم هیچ تغییری ایجاد نشده و هنوز آداپتوری توی جعبه نیست و باید جداگانه تهیه کنید. با استفاده از آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی توی نیم ساعت حدود 50 درصد شارژ میشه و هر دو توی حدود یک ساعت و 20 دقیقه کاملا شارژ میشن. تو این بخش با یه اختلاف کوچیک اونم به خاطر پردازنده، گوشی A34 شارژدهی بهتری داره و میتونه بیشتر شما رو همراهی کنه.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A34 و A33

برای گوشی a33 سامسونگ چهار تا سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده شده. دوربین اصلی عکس های با کیفیت و کنتراست بالا و نزدیک به واقعیت میگیره اما مثل بقیه دوربین های سامسونگ، کمی رنگ ها روشن تر و تو چشم تر میشن. دوربین اولترا واید خوبه به نسبت قیمت و مثل لنز اصلی عکس های با جزئیات و سایه های خوبی داره و نویز کمی هم داره. عکاس های پرتره اکسپوژر خوبی دارن و جداسازی سوژه خوب انجام میشه و رنگ های صورت هم نزدیک به واقعیت در میاد. دوربین ماکرو، عکس ها جزئیات خوبی دارن و کنتراست هم خوبه اما کمی نویز دیده میشه. توی نور کم عکس ها خوبی میگیره و اکسپوژر مناسبه و نویز کمی هم دارن. اگر نایت مد رو هم فعال کنید کمی عکس ها شارپ تر میشه و نویز هم کاهش پیدا میکنه.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی رنگ پوست رو خوب در میاره و تقریبا نزدیک به واقعیت عکاسی میکنه. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم توی دوربین سلفی و دوربین اصلی هم امکان پذیره. کیفیت فیلم های دوربین اصلی خوبه و دینامیک رنج عکس ها مناسبه و رنگ ها واقعین. لرزشگیر اپتیکال هم داره و نسبتا خوب میتونه فیلم های با لرزش کم بگیره.

گوشی A34 از سه تا لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که دقیقا همون سنسورهای نسل قبلی به حساب میاد و فقط سنسور تشخیص عمق حذف شده که خیلی تاثیر منفی توی عملکرد این بخش نداره. عکس های لنز اصلی جزئیات خوبی داره مثل A33 و همون روتوش گوشی های سامسونگ برای روشن تر شدن رنگ ها اینجا هم استفاده شده. با اینکه سنسور پرتره حذف شده ولی توی کیفیت این بخش تاثیر منفی زیادی نذاشته و هنوز عکس ها جزئیات خوبی دارند و ترکیب رنگ و جداسازی سوژه خوبه، البته توی تشخیص سوژه به غیر از انسان کمی مشکل داره و باید یه مقداری تلاش کنید. لنز اولترا واید مثل قبل به نسبت کیفیت خوبی داره و افت کیفیت نسبت به لنز اصلی نداره و نویز و به هم ریختگی خاصی توی عکس های اون دیده نمیشه. لنز ماکرو به خاطر فوکوس ثابت تا 4 سانت کمی گرفتن عکس خوب باهاش سخته ولی اگه تلاش کنید عکس های با کیفیت و با کنتراست خوبی میگیره. در نور کم عکس ها با جزئیات و اکسپوژر خوبی گرفتن میشن و دینامیک رنج هم مناسبه، با روشن کردن نایت مود تا حدودی نویز ها کم میشه ولی تغییر خیلی زیادی دیده نمیشه.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات بسیار خوب، رنگ پوست واقعی و با کنتراست بالا میگیره. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم توی جفت دوربین سلفی و اصلی وجود داره که جزئیات و کیفیت بسیار خوبی داره و مثل باقی گوشی های سامسونگ کنتراست رنگ ها بالاست. لرزشگیر اپتیکال هم به خوبی کار خودش رو انجام میده.

در کل بخش دوربین تفاوت زیادی بین دو گوشی نداره و هر دو عملکرد بسیار خوبی تو بازه قیمتی خودشون دارن و حتی با گوشی های یه مقدار گرون تر هم میتونن رقابت کنن.

 

مقایسه قدرت پردازشی A34 با A33

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده توی A34 عملکرد بسیار خوبی در بخش پردازش CPU داره که باعث میشه تجربه کار و استفاده از گوشی خیلی سریع و روون باشه و حتی در مولتی تسکینگ هم مشکلی خاصی پیش نیاد. البته توی بخش پردازش گرافیکی خیلی عملکرد خفنی نداره و به نسبت گوشی های میان رده دیگه که از تراشه های اسنپدراگون استفاده میکنن قدرت کمتری داره ولی هنوز میتونه اکثر بازی ها رو با گرافیک خوب و قابل قبولی اجرا کنه. مثل پردازنده های اگزینوس محدودیت های نرم افزاری مثل بسته بودن جزئیات بالا نداره و پشتیبانی خوبی به خاطر استفاده گسترده تر داره. مدیریت دما بسیار خوب انجام شده و حتی در استفاده طولانی مدت دما خیلی بالا نمیره و شاهد کاهش قدرت پردازشی به طور ناگهانی نیستیم و دما هم در حد معقولی قرار میگیره. گوشی A34 توی 3 نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه. هر دو گوشی امکان افزایش فضای ذخیره سازی با استفاده از رم مشترک با سیم کارت دوم رو هم دارن.

گوشی a33 سامسونگ از تراشه اختصاصی اگزینوس 1280 سامسونگ در کنار 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی استفاده میکنه. به خاطر پشتیبانی کمتر از این پردازنده تو بازی هایی مثل کالاف و Pubg بیشتر از 30 فریم نمی تونید بگیرید اما جزئیات خوبه و مشکلی توی اجراش نداره و افت فریمی هم نمی بینیم. بازی های با گرافیک سنگین تر به خاطر قدرت پردازشی معمولی به خوبی اجرا نمیشن و فریم خوبی بهتون نمیده و خیلی هم توی اجرا اونها داغ میکنه. در کاربری معمولی و روزانه همه چی بدون مشکل و لگ اجرا میشه ولی گهگداری موقع مولتی تسکینگ وقتی بین اپ ها سوییچ می کنید ممکنه کمی لگ ببینید.

عملکرد هر دو برای یه گوشی میان رده خوبه ولی گوشی A34 به خاطر استفاده از پردازنده مدیاتک عملکرد نسبتا بهتری توی بازی ها و برنامه سنگین داره و در کل بهبود پیدا کرده و بهتر شده ولی اونقدر تفاوت فاحشی ندارند.

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ a34 و a33

گوشی A33 به صورت پیش فرض از اندروید 12 و One UI 4.1 استفاده میکنه که میتونه به اندروید 13 و One Ui 5.1 که به صورت پیش فرض توی گوشی A34 استفاده شده آپدیت بشه، به همین خاطر تجربه استفاده روزمره از دو گوشی خیلی تفاوت خاصی با هم دیگه نداره. امکانات شخصی سازی خوب و جذابه و یه تجربه سبک و روون رو به شما میده. هر دو گوشی 4 سال آپدیت های جدید اندروید رو دریافت میکنن، ولی چون گوشی A33 یکسال قدیمی تره این مدت زمان کمتر میشه و به خاطر به روز بودن گوشی و دریافت آپدیت بیشتر، در این بخش هم طبیعتا گوشی برتر به حساب میاد.

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ a34 و سامسونگ a33

هر دو گوشی از اسپیکر استریو استفاده میکنن ولی چون اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم استفاده میشه صدا خیلی بالانس نیست و صدای اسپیکر پایین بلندتره ولی بلندی و کیفیت در کل خوبه و تفکیک مناسبی هم دارن. جک 3.5 میلیمتری صدا از روی هر دو گوشی حذف شده. در این بخش خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی دیده نمیشه و هر دو عملکرد خوبی دارند.

 

بین A34 و A33 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی A34 توی اکثر بخش ها تونسته عملکرد بهتری نشون بده به خصوص با استفاده از پردازنده جدید که هم قدرت خوبی داره و هم مصرف باتری رو بهتر کرده. طراحی هم که به کل عوض شده و باعث جذابیت دو چندان این گوشی شده و دیگه مثل قبل نسبت به گوشی های پرچمدار سامسونگ تفاوت زیادی نداره و ممکنه با سری S23 اشتباه هم گرفته بشه که همین مورد میتونه جذاب باشه! استفاده از صفحه نمایش با رفرش ریت بالاتر 120 هرتزی و روشنایی بیشتر هم باعث شده تجربه استفاده روزمره از گوشی خیلی بهتر بشه. دوربین با اینکه تقریبا تفاوت خاصی نکرده هنوز کیفیت و عملکرد بسیار خوبی داره و به نسبت قیمت خودش عالیه. جدید بودن گوشی از لحاظ نرم افزاری هم به نفع شماست و میتونید مدت زمان بیشتری از نرم افزار به روز استفاده کنید.

شاید بگید خب اینارو که میدونستیم، طبیعتا یه گوشی نسل جدید نسبت به قبل بهتر میشه وگرنه توجیهی برای عرضه نداره؟ میشه گفت همیشه اینجوری نبوده و شرکت های سازنده در بعضی موارد از برخی بخش ها میزنن، ولی سامسونگ نه تنها از هیچ بخشی نزده بلکه یه گوشی میان رده خیلی خوب عرضه کرده. البته این حفظ کیفیت و بهبود اون بدون داستان نیست و باعث افزایش قیمت کلی دستگاه حدود 50 دلار نسبت به سال قبل شده. گوشی A34 در حال حاضر (فروردین 1401) به صورت خیلی محدود وارد بازار ایران شده و حدود 18 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 قیمت داره که حدود 6 میلیون از گوشی A33 گرونتره و این تفاوت قیمت فعلا خیلی زیاده و شما با این پول میتونید گوشی A73 رو خریداری کنید که به مراتب قوی تر و بهتره. البته با توجه به قیمت دلار و هزینه های گمرک قیمت گوشی های میان رده جدیدی که وارد بازار میشن همین مقدار میشه و تا زمانی که گوشی قدیمی تر تو بازار هستن خرید گوشی های سری جدید با توجه به قیمت خیلی منطقی نیست. پس از لحاظ اقتصادی فعلا خرید گوشی A34 خیلی منطقی نیست و باید تا زمان منطقی شدن قیمت برای خرید صبر کنید (البته اگه شاهد افت قیمت باشیم!) و اگه تفاوت این گوشی دو به حدود 1 الی 2 میلیون برسه، گوشی A34 ارزش خرید بسیار خوبی پیدا میکنه.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A33

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۶ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 57
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Yasinn

درود.دوستان امروز به نکته جالب متوجه شدم هر دو گوشی a33 va a34 رو کنار هم گذاشتم دوربین جلو رو روشن کردن .زمین تا آسمون کیفیتشون فرق داشت. آ سی و سه با کیفیت بالا و جزئیاتی مثل اپل و آ سیو چهار مثل دوربین های قدیمی و کاملا فیلتر شده و چهره ایی بی روح و روتوش شده .هر دو گوشی هم تنظیمات یکسانی داشتن

۰۶ دی ۱۴۰۲
Alireza.1402

تنها برتری گوشی a33 به a34 اینه که پردازنده ی a33 پنج نانومتری واسه a34 شیش نانومتری و اینکه پردازنده ی a33 از لحاظ عمر باتری بهتره

۳۱ مرداد ۱۴۰۲
Khosro74

گوشی عالی هست

۱۰ مرداد ۱۴۰۲
Amir_HM_faR

سلام
الان که قیمت های هر دو مدل تقریبا توو یک رنج هستن(۹ تیرماه ۱۴۰۲) خرید کدوم یکی منطقی تره؟
من از شیایومی نوت ۱۱ پرو ۵جی میخام به یکی ازین دو مدل سوییچ کنم کدوم گزینه مناسب تری هست و دوربین کارامد تر و با کیفیت تری داره؟

۰۹ مرداد ۱۴۰۲
Amir 139123m

اقای مهدی شجاری ویدیو A34 را بساز

۰۴ تیر ۱۴۰۲
Don14

سامسونگ امسال رو خیلی بد شروع کرده توی هیچ کدوم از گوشی های سری ای و ام پردازنده اسنپدراگون نگذاشته باید بریم ای 73 21 میلیون تومنی بگیریم

۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    Amir 139123m

    داش اسنپدراگون میخوای چیکار وقتی مدیا تک

    ۰۴ تیر ۱۴۰۲
Zektos 207

سلام الان یه سوال خرید نوت ۱۰ پلاس سامسونگ در این وضعیت و این زمان عقلانی هست یا نه؟

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
kiarashsbbasi

سلام.من حدود یک ماه این گوشی رو خریداری کردن.باتری عالی.دوریین با کیفیت دراه ولی یکم رنگا طبیعی نیستن.سخت افزار قابل قبول برای منی که یه دو دست دریم لیگ بازی می‌کنم خوبه.نمایشگرش هم با اینکه ۹۰ هزتزه خیلی خوبه.در کل برای استفاده های معمولی رو به بالا خوبه

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
tahamousavi

من میگم اگر تفاوت قیمت شون به یکی دو میلیون برسه تازه ارزش خریدشون با هم مساوی میشه؛ ولی اگر قیمت شون برابر بشه (که قطعا نمیشه) a34 ارزش خرید فوق العاده ای پیدا خواهد کرد…

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Amir a.s

A34 از نظر من بهتره

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    Amir_HM_faR

    الان هردو در رنج قیمتی یکسان قرار دارن کدوم منطقی تره خریدش؟

    ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
Amir a.s

ویدیو مقایسه را هم بساز

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

مقایسه خوبی بود 👌🏻

۳۰ فروردین ۱۴۰۲
godrati

A34

۲۹ فروردین ۱۴۰۲