مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

گوشی های Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro دو مدل میان رده شیائومی هستن که سخت افزار و امکانات خیلی خوبی رو در مقایسه با قیمتشون دارن. گوشی ردمی نوت 13 پرو 5G توی تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۳۰ شهریور ۱۴۰۲) معرفی شد، اما خیلی دیرتر از زمان معرفی و با فاصله ۲ روز زودتر از گوشی پوکو X6 پرو، در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۰ دی ۱۴۰۲) روانه بازارهای جهانی شد. با مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro همراه موبونیوز باشین تا این دو میان رده نسبتا قوی و البته خوش قیمت شیائومی رو از نظر امکانات و ارزش خرید با هم مقایسه کنیم، تا موقع خرید انتخاب بهتری داشته باشین.

 

مقایسه طراحی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G در مقایسه با نسل قبلی خودش، طراحی جالب تر و منظم تری به خصوص توی بخش چیدمان ماژول های دوربین داره. جنس عقب و بخش جلوی بدنه گوشی Redmi Note 13 Pro 5G از جنس شیشه هست که توی بخش جلویی، نمایشگر با پوششی از گوریلا گلس victus پوشونده شده. بخش فریم گوشی هم با پلاستیک مقاوم ساخته شده و در مقایسه با نسل قبل، طراحی به نسبت تخت تری داره. تخت شدن فریم گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو، به نظرم تاثیر خیلی خوبی توی خوش دستی این گوشی داره و با توجه به اینکه بخش پشتی گوشی از شیشه طراحی شده، امکان بهتری برای کنترل گوشی بهتون میده.

مقایسه طراحی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

گوشی Poco X6 Pro برخلاف ردمی نوت ۱۳ پرو، طراحی انقلابی تری نسبت به نسل قبلی خودش توی بخش طراحی ماژول های دوربین داره. توی این گوشی، شیائومی تقریبا هر چیزی که توی جزیره دوربین قرار داره رو توی قاب های دایره ای گذاشته و شکل و شمایل عجیب و غریبی رو برای دوربین های این گوشی ایجاد کرده که به نظر من چندان جالب نیست. این گوشی میان رده در بخش جلوی بدنه با گوریلا گلس ۵ پوشونده میشه و این بخش در کنار فریم پلاستیکی و بدنه ای ساخته شده از دو جنس پلاسیتک یا سیلیکون-پلیمر در نسخه های مختلف این گوشی، بدنه تقریبا خوش دست پوکو X6 پرو رو تشکیل میدن. اگه مبنای مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از لحاظ وزن و ابعاد باشه، میتونیم بگیم که از نظر ابعادی، هر دو گوشی در یک اندازه و ضخامت هستن و از نظر وزنی، ردمی نوت ۱۳ پرو با نسخه پلاستیکی پوکو X6 پرو تقریبا هم وزن هست و از نسخه سیلیکون-پلیمر این گوشی یه مقدار سبک تره.

مقایسه طراحی Redmi Note 13 Pro 5G و پوکو X6 پرو

هر دو گوشی نوت ۱۳ پرو شیائومی و پوکو X6 پرو دارای گواهی IP54 برای مقاومت در برابر گرد و غبار هستن و فقط در مقابل پاشیدن آب تا حدودی مقاوم هستند. توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر طراحی، هر دو گوشی دارای بدنه های مقاوم، ابعاد یکسان و وزن تقریبا مشابه هستند اما اگه بخوایم طراحی و ظاهر رو ملاک انتخاب یکی از این دو مدل در نظر بگیریم؛ باید بگم که ردمی نوت ۱۳ پرو با فاصله خیلی زیاد از پوکو X6 پرو برنده میشه چون هم طراحی دلچسب تر و زیباتری داره و هم به نظرم به خاطر طراحی بهتر ماژول های دوربین، خوش دست تره و زمانی که باهاش کار میکنین؛ با چهار تا دایره مزاحم توی بخش پشت گوشی روبرو نمیشین!

 

مقایسه نمایشگر ردمی نوت 13 پرو 5G و Poco X6 Pro

صفحه نمایش گوشی Redmi Note 13 Pro 5G یه پنل اولد (با نام تجاری AMOLED) ۶٫۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هست که حدود ۸۹٫۸ درصد از بخش جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده و میتونه تصاویر رو با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل نمایش بده. این نمایشگر، دارای حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیتی هست و توی محیط های باز و در زیر نور خورشید، عملکرد خیلی خوبی داره.

مقایسه نمایشگر ردمی نوت 13 پرو 5G و Poco X6 Pro

گوشی Poco X6 Pro از یه پنل ۶٫۶۷ اینچی از نوع اولد (با نام تجاری AMOLED) با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل استفاده می کنه که این نمایشگر هم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داره و حدود ۹۰٫۱ درصد از بخش جلویی بدنه گوشی رو اشغال کرده. نمایشگر این گوشی میان رده شیائومی از فناوری HDR10+ پشتیبانی می کنه و امکان تماشای ویدیوهایی که با این استاندارد تولید شدن رو براتون فراهم میکنه.

نمایشگر Poco X6 Pro هر دو فضای رنگی DCI-P3 و sRGB رو به ترتیب به میزان حدود ۹۶ و ۹۹ درصد پوشش میده و به لطف استفاده از فناوری FRC توانایی بالایی در نمایش عمق رنگ ها داره. نماینده شیائومی در سری ردمی نوت هم، وضعیت مشابهی داره و رنگ ها رو با دقت و عمق کاملا مناسبی نمایش میده.

مقایسه نمایشگر Redmi Note 13 pro 5g و Poco X6 Pro

در مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر وضوح نمایشگر، نرخ نوسازی، حداکثر روشنایی، دقت و عمق رنگ و همینطور تراکم پیکسل، تقریبا هر دو در یک سطح قرار دارن؛ از طرفی نمایشگر پوکو X6 پرو به لطف پشتیبانی از فناوری HDR10+ برای نمایش ویدیوهای باکیفیت و همچنین، داشتن نسبت نمایشگر به بدنه بالاتر، میتونه امتیاز بهتری رو در مقایسه با ردمی نوت 13 پرو کسب کنه.

 

مقایسه عملکرد باتری Redmi Note 13 Pro 5G و پوکو X6 پرو

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G از یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کنه که با آداپتور ۶۷ واتی سیمی شارژ میشه و از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی میکنه؛ اما امکان استفاده از فناوری شارژ بی سیم یا شارژ معکوس رو نداره.

باتری این گوشی در مدت ۱۵ دقیقه، حدود ۴۹ درصد شارژ میشه و پس از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان شروع فرایند شارژ، درصد باتری به ۸۳ درصد میرسه. برای شارژ شدن کامل باتری ردمی نوت ۱۳ پرو از صفر تا صد درصد به حدود ۴۲ دقیقه زمان نیاز دارین که این سرعت از رقبای مشابه این گوشی مثل گوشی A54 سامسونگ با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی و گلکسی S23 FE با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر هست.

مقایسه عملکرد باتری Redmi Note 13 Pro 5G و پوکو X6 پرو

پوکو X6 پرو مجهز به یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت هست که با آداپتور ۶۷ واتی سیم دار در مدت ۱۵ دقیقه حدود ۴۷ درصد و در مدت ۳۰ دقیقه ۸۳ درصد شارژ میشه و برای شارژ صفر تا صد به ۴۳ دقیقه زمان نیاز داره.

در مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر شارژدهی، باتری ردمی نوت ۱۳ پرو با وجود ظرفیت بالاتر، عملکرد به نسبت ضعیف تری در مقابل پوکو X6 پرو داره و میتونه ۲۶ ساعت و ۳۱ دقیقه برای تماس یا ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه برای وبگردی یا ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه برای تماشای مداوم ویدیو یا ۶ ساعت و ۹ دقیقه برای بازی کردن، دوام بیاره. از اون طرف، باتری پوکو X6 پرو، امکان استفاده برای تماس به مدت ۲۹ ساعت و ۶ دقیقه یا وبگردی به مدت ۹ ساعت و ۲۱ دقیقه یا تماشای مداوم ویدیو به مدت ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه یا انجام بازی به مدت ۷ ساعت و ۲۳ دقیقه رو داره.

اگرچه باتری های ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو X6 پرو از نظر سرعت شارژ شدن، ظرفیت باتری و حتی توان آداپتور پشتیبانی شده، تفاوت چندانی با هم ندارن؛ با این حال، توی بخش مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر شارژدهی، باتری پوکو X6 پرو عملکرد قوی تری داره و میتونیم امتیاز این بخش رو هم به پوکو X6 پرو بدیم.

 

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد دوربین

هر دو گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G و پوکو X6 پرو از ساختار سه تایی واید، اولتراواید و ماکرو برای دوربین های پشتی استفاده می کنن. گوشی Redmi Note 13 Pro 5G مجهز به یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی هست که در کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو، مجموعه دوربین های پشتی گوشی رو تشکیل میدن؛ در مقابل، دوربین های پشتی پوکو X6 پرو شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستن.

 

مقایسه عملکرد مجموعه دوربین پشتی ردمی Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G، عملکرد بسیار خوبی توی نور روز داره و با کمترین میزان افت کیفیت، تصاویر رو ثبت میکنه. عکس های گرفته شده با این دوربین، وضوح فوق العاده ای دارن و علاوه بر محدوده دینامیکی بالا و رنگ بندی قوی، با جزئیات دقیقی ثبت میشن که بخشی از این کیفت، مدیون دو قابلیت لرزش گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز هست.

در عکاسی با دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G با بزرگنمایی ۲ برابر، مقداری افت کیفیت و ایجاد نویز رو داریم ولی همچنان، تصاویر گرفته شده با این دوربین در حد قابل قبولی هستن و جزئیات با دقت خوبی ثبت میشه. با افزایش بزرگنمایی و رسیدن به زوم ۴ برابر، نویز تصاویر افزایش محسوسی پیدا میکنه اما باز هم کیفیت عکس ها، در اون حدی افت نکرده که بگیم عملکرد این دوربین در زمان زوم کردن روی سوژه های مختلف، قابل قبول نیست.

عملکرد دوربین اصلی این گوشی در نور کم در سطح خیلی خوبی قرار داره. این تصاویر، چه با فعال کردن حالت شب و چه در زمانی که این حالت غیرفعال هست، جزئیات رو به شکل دقیقی ثبت میکنن و وضوح خیلی خوبی دارن. از طرفی، کنتراست تصاویر و محدوده دینامیکی دوربین اصلی در نور کم هم فوق العاده هست و رنگ های محیط با دقت و عمق خیلی خوبی ثبت میشن. با افزایش بزرگنمایی دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G در نور کم به میزان ۲ و ۴ برابر، همچنان جزئیات محیط با دقت بالایی ثبت میشن؛ البته در حالت بزرگنمایی ۴ برابر، کمی نویز ایجاد میشه که برای بهبودش میتونین حالت Night mode رو فعال کنین.

تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G کیفیت خوبی دارند و علاوه بر رنگ های زنده، محدوده دینامیکی بالا و وضوح خوب، میتونن رنگ پوست رو با دقت بیشتر و به شکل طبیعی تری ثبت کنن.

دوربین اصلی پوکو X6 پرو تصاویر رو در نور روز با جزئیات دقیق و محدوده دینامیکی مناسب (نه بالا) ثبت میکنه اما از طرفی، رنگ بندی تصاویر گرفته شده با این دوربین، چندان چنگی به دل نمیزنه و یه جاهایی عکس ها خیلی بی روح میشن و یه جاهایی هم رنگای تصاویر رو خیلی تند و گرم تر از چیزی که هست نشون میده. با افزایش بزرگنمایی دوربین به زوم ۲ برابر، دقت این گوشی در ثبت جزئیات در سطح بسیار خوبی قرار میگیره ولی باز هم مشکل طبیعی نبودن رنگ تصاویر توی ذوق میزنه.

در عکاسی در نور کم، عملکرد دوربین اصلی در زمانی که حالت شب فعال نباشه؛ در حد خوبی هست و جزئیات به شکل دقیقی ثبت میشن. از طرفی، نویزی که این دوربین روی تصاویر میندازه، کاملا توی چشم میاد و حتی بعضی از سایه ها رو به شکل شدیدتری نسبت به چیزی که در واقعیت هست، نشون میده. با افزایش بزرگنمایی دوربین اصلی در نور کم به زوم ۲ برابر، برخلاف انتظارمون شاهد عکس های خوبی هستیم که جزئیات دقیقی دارند اما بازم نمیشه از سافت شدن تصاویر و از بین رفتن جزئیات توسط این دوربین توی این حالت چشم پوشی کنیم.

تصاویر گرفته شده در حالت پرتره با دوربین اصلی پوکو X6 پرو، امکان بزرگنمایی ندارن اما از طرفی، این دوربین توی تشخیص سوژه، ثبت جزئیات و کاهش تاری عکس، عملکرد قابل قبولی داره و جزئیات چهره رو هم در حد مناسب و رضایت بخشی ثبت میکنه.

عملکرد دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G، در حدی هست که کار شما رو راه بندازه نه فراتر از اون! این دوربین، از یه لنز کوچیک و البته نه چندان جدید استفاده میکنه که محدوده دینامیکی کمی داره و نمیتونه جزئیات تصاویر رو به شکل دقیقی ثبت کنه؛ از طرفی، کنتراست تصاویر و رنگ بندی اونا هم یه جاهایی حتی در حد قابل قبول هم نیست و نتیجه اش واقعا جالب از آب درنمیاد.

عملکرد این دوربین توی نور کم و شب هم، در حد مناسبی قرار داره. توی تصاویر گرفته شده با این دوربین، میشه گفت که جزئیات به خوبی ثبت میشن اما اونقدر دقیق نیستن و یه جاهایی تا حد زیادی تصویر رو سافت میکنه و عملا هیچی از جزئیات مشخص نیست. از یه طرف دیگه، توی عکاسی شب با دوربین اولترا واید این گوشی نقاط تاریک کمتری رو میتونیم ببینیم که به نظرم بد نیست ولی خوب انتظار بیشتری رو هم نمیشه از این دوربین ۸ مگاپیکسلی داشته باشیم.

دوربین اولتراواید پوکو X6 پرو، در نور روز عملکرد بسیار خوبی داره و اگرچه محدوده دینامیکی پایینی داره و همچنان توی این دوربین هم مشکل رنگ بندی غیرطبیعی عکس هارو داریم؛ اما این دوربین هم مثل دوربین اصلی، جزئیات رو با دقت مناسبی ثبت میکنه.

عملکرد دوربین اولترا واید این گوشی توی نور کم چندان بد نیست و اگه زیاد حساس نباشین؛ میتونین تصاویری با جزئیات نسبتا دقیق، بازتاب رنگ خوب و محدوده دینامیکی قابل قبول رو با این دوربین ثبت کنین که وضوح مناسبی هم دارن و کارتون رو راه میندازن.

برخلاف دوربین اولترا واید ردمی نوت Redmi Note 13 Pro 5G، عملکرد دوربین ماکرو این گوشی در حد قابل قبولی هست و توی شرایط نوری مناسب، عکس های با کیفیتی رو بهتون میده. البته این موضوع که پایین بودن رزولوشن پایین این دوربین باعث ثبت تصاویری با جزئیات محدود میشه رو هم نباید نادیده بگیرین که در نهایت، در کنار نداشتن قابلیت فوکوس خودکار، گاهی وقت ها باعث گرفتن عکس های تار و نه چندان دلچسب توسط این دوربین میشه. از اون طرف، دوربین ماکرو Poco X6 Pro هم خروجی قابل قبولی داره و اگه از تاری جزئی تصاویر چشم پوشی کنیم؛ میتونیم بگیم که عکاسی ماکرو این گوشی، کاملا متناسب با وضوح دوربینش هست.

مجموعه دوربین های پشتی Redmi Note 13 Pro 5G قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080P با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه رو دارن. در مقابل، دوربین های پشتی پوکو X6 پرو، میتونن با وضوح 4K با نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح 1080P با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، ویدیوهای مختلف رو براتون ضبط کنن. توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro در بخش مجموعه دوربین های پشتی گوشی، ردمی نوت ۱۳ پرو با اختلاف از نماینده دیگه شیائومی جلو میزنه و عملکرد خیلی بهتری توی عکاسی در حالت های مختلف داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین سلفی Redmi Note 13 Pro 5G و پوکو ایکس 6 پرو

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G، از یه دوربین ۱۶ مگایپیکسلی سلفی استفاده میکنه که تصاویر رو با محدوده دینامیکی خیلی خوبی ثبت میکنه. رنگ صورت توی تصاویر گرفته شده با این دوربین تقریبا طبیعی هست اما رنگ سایر اجزای محیط، در مقایسه با رنگ واقعیشون کمرنگ تر ثبت میشه. این دوربین، توی ثبت جزئیات صورت و محیط اطراف شخص هم عملکرد خوبی داره اما یه جاهایی، تصاویر رو سافت تر ثبت میکنه و جزئیات رو نادیده میگیره.

دوربین سلفی پوکو X6 پرو هم مثل نماینده سری ردمی نوت، یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی داره که تصاویر رو با محدوده دینامیکی خیلی خوبی ثبت میکنه اما رنگ پوست صورت توی محیط باز، به خوبی محیط بسته نیست و نور طبیعی محیط بیرون، تاثیر قابل توجهی روی افت کیفیت تصاویر سلفی داره. عکاسی سلفی با دوربین این گوشی، اگرچه کارتون رو راه میندازه ولی خوب از یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، انتظار دیگه ای میره که پوکو X6 پرو توی برآورده کردن این انتظار، ناتوان هست.

با در نظر گرفتن کارایی دوربین های سلفی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro و قابلیت فیلمبرداری با وضوح 1080P با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه توی هر دو گوشی، من امتیاز رو به سلفی های گرفته شده با دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو میدم.

در نهایت، توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد دوربین های پشتی و سلفی در حالات مختلف عکاسی و فیلمبرداری، اگه از عملکرد ضعیف دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G چشم پوشی کنیم؛ امتیاز این بخش رو میتونیم به این گوشی بدیم چون هم توی ثبت تصاویر با رنگ بندی طبیعی تر و جزئیات بیشتر، عملکرد خوبی داره و هم اینکه، از یک سنسور با وضوح بیشتر برای دوربین اصلی استفاده می کنه که طبیعتا عکاسی رو براتون دلچسب تر از نماینده سری پوکو X میکنه.

 

مقایسه قدرت پردازشی ردمی Note 13 Pro 5g و پوکو X6 پرو

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G از تراشه اسنپدراگون 7S نسل ۲ استفاده میکنه. گوشی Poco X6 Pro مجهز به پردازنده ۴ نانومتری Mediatek Dimensity 8300 Ultra هست. گوشی پوکو X6 پرو، به لطف داشتن نسخه اولترا پردازنده نسبتا قدرتمند مدیاتک، توی بخش عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای، یه سر و گردن بالاتر از پردازنده اسنپدراگون 7S نسل ۲ عمل میکنه و این عملکرد بهتر رو به خصوص توی بخش اجرای بازی ها و برنامه های سنگین میتونین به وضوح ببینین. پوکو X6 پرو، میتونه بازی سنگین و چالشی Genshin Impact رو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و تنظیمات گرافیکی حداکثری اجرا کنه؛ البته دمای بدنه دستگاه در حین اجرای این بازی و برنامه ها یا بازی های مشابه تا حدی بالا میره اما اونقدر چشمگیر نیست.

مقایسه قدرت پردازشی ردمی Note 13 Pro 5g و پوکو X6 پرو

عملکرد Redmi Note 13 Pro 5G در زمینه اجرای بازی های مختلف و اغلب سنگین به لطف تراشه اسنپدراگون، در حد قابل قبولی قرار داره و میتونین بازی هایی مثل فورتنایت رو با نرخ ۶۰ یا ۹۰ فریم بر ثانیه و تنظیمات گرافیکی بالا و حداکثری (بهتره تنظیمات گرافیکی حداکثری رو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنین) و بازی های سنگین تری مثل Genshin Impact رو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کنین. در حین اجرای بازی ها و برنامه های سنگین، بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو، گرم میشه ولی این گرما با توجه به عملکرد خوب تراشه، در اون حدی نیست که باعث اذیت شدن شما یا ایجاد اختلال توی اجرای بازی و درگیر شدن با مشکلاتی مثل لگ و کندی بازی بشه.

مقایسه قدرت پردازشی ردمی Note 13 Pro 5g و poco x6 pro

در مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر سخت افزار و عملکرد پردازشی، هر دو گوشی رو میشه تقریبا مشابه در نظر گرفت اما از لحاظ تنوع حافظه داخلی و میزان رم دستگاه، ردمی نوت ۱۳ پرو جایگاه بهتری رو بدست میاره؛ در مقابل، پوکو X6 پرو به تراشه ای مجهز شده که در مقایسه با پردازنده کوالکام، از پس چالش های مختلف به خوبی برمیاد و عملکردی فراتر از یه گوشی میان رده رو از خودش نشون میده. به همین خاطر، من توی بخش مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد پردازشی سخت افزار، در نهایت امتیاز رو به پوکو X6 پرو میدم.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد نرم افزاری

گوشی Redmi Note 13 Pro 5G به طور پیشفرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می شه اما شیائومی گفته که تمام مدل های سری نوت ۱۳، بروزرسانی پوسته HyperOS که حالا جایگزین MIUI شده رو هم دریافت میکنن. تغییرات نسخه جدید MIUI در مقایسه با نسخه قبلی این رابط کاربری، چندان زیاد نیست اما بعضی از این تغییرات مثل بهینه سازی عملکرد پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی دستگاه، امکان تشخیص و جداسازی متن از تصاویر، اضافه شدن ویجت های مختلف، تنوع بیشتر تم ها و پوسته های گوشی و بهبودهای مهم امنیتی برای جلوگیری از ورود بدافزارها به دستگاه، ویژگی های چشمگیرتر و مهمتری هستن که شیائومی توی MIUI 14 اضافه کرده. ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G، تا سه سال بروزرسانی اندروید و تا چهار سال بروزرسانی های امنیتی رو دریافت میکنه.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد نرم افزاری

گوشی Poco X6 Pro مجهز به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS هست. این پوسته جدید اندروید که به تازگی جایگزین رابط کاربری MIUI شده، از نظر ظاهری به خصوص روی گوشی پوکو X6 پرو که جزو اولین دستگاه های شیائومی هست که به شکل پیشفرض با این پوسته عرضه میشه؛ شباهت زیادی به MIUI داره.

اولین و مهمترین تغییر توی پوسته HyperOS، طراحی کامل و جدید بخش مرکز کنترل دستگاه هست که برچسب های آیکون ها به کلی تغییر کرده. شیائومی توی این رابط کاربری، طبق همون فرمولی که توی MIUI دنبال میکرد؛ تمرکز زیادی روی سفارشی کردن گوشی داره و گزینه های بیشتری رو نسبت به رابط کاربری MIUI در اختیارتون میذاره تا ظاهر بخش های مختلف گوشی رو به دلخواه خودتون تغییر بدین. یکی دیگه از تغییرات پوسته HyperOS، اضافه شدن فونت Mi Sans به دستگاه هست که توی شخصی تر کردن گوشی بهتون کمک میکنه و توی زبان فارسی هم، شکل و شمایل دلنشینی داره. شیائومی گفته که این گوشی میان رده سری پوکو X، سه نسخه بروزرسانی اندروید و تا چهار سال بروزرسانی های امنیتی رو دریافت میکنه.

مقایسه ردمی Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر عملکرد نرم افزاری

توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro، تقریبا هر دو گوشی در یه سطح قرار دارن و اگه از تبلیغات گاه و بیگاه رابط کاربری HyperOS که آزاردهنده تر از MIUI شده و البته قابلیت غیرفعال کردن داره، صرف نظر کنیم؛ میتونیم بگیم که انتخاب برنده این قسمت بر عهده خودتونه. اگه قبلا با رابط کاربری MIUI کار کرده باشین؛ HyperOS پوسته ای هست که همون کارایی اما با گزینه ها و آزادی عمل بیشتری رو بهتون میده اما از اون طرف، تبلیغات زیادی داره که ممکنه براتون چندان خوشایند نباشه.

 

مقایسه اسپیکر Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro

اسپیکرهای استریو دوگانه Redmi Note 13 Pro 5G توی بخش بالا و پایین بدنه قرار گرفتن که کانال اصلی اسپیکر، در بخش پایین بدنه طراحی شده و اسپیکر مکالمه گوشی هم در نقش کانال دوم اسپیکر عمل میکنه که البته صدای ضعیف تری داره. اسپیکر ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G به لطف پشتیبانی از صدای دالبی اتموس، کیفیت صدای بسیار خوب و قوی داره اما بیس کوبنده ای رو تولید نمی کنه که البته از یه گوشی میان رده، انتظار بیشتری هم نداریم.

گوشی Poco X6 Pro از دو اسپیکر استریو توی بخش بالا و پایین بدنه استفاده می کنه که با تغییر جهت دستگاه، صداها هماهنگ با جهت قرارگیری گوشی پخش میشه. عملکرد هر دو خروجی اسپیکر این گوشی، در حد خوبی هست اما نسبت به نسل قبل، به نظرم پسرفت داشته و صدای ضعیف تری رو در مقایسه با گوشی پوکو X5 پرو تولید میکنه.

توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر قدرت و کیفیت صدای خروجی، اسپیکرهای ردمی نوت ۱۳ پرو، عملکرد بهتری دارن و صدای قدرتمند، با کیفیت و دارای بیس بالاتری رو تولید میکنن و نماینده سری پوکو X شیائومی، موفقیت چندانی در مقابل این رقیبش نداره.

مقایسه ردمی Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر ارزش خرید

ردمی نوت ۱۳ پرو نسخه 5G و پوکو X6 پرو، هر دو جزو گوشی هایی هستن که در مقایسه با قیمتشون، ارزش خرید خوبی دارن؛ اما کدوم یک از این دو تا مدل، بهتر هستن؟ ردمی نوت ۱۳ پرو توی بخش طراحی به لطف چیدمان زیباتر و خوش دست ماژول های دوربین، طراحی فریم تخت، استفاده از شیشه برای ساخت پشت و جلوی بدنه گوشی و رنگ بندی متنوع تر، بهتر از پوکو X6 پرو هست. از اون طرف، نمایشگر پوکو X6 پرو اگرچه از نظر مشخصات، وضوح، نرخ نوسازی، حداکثر روشنایی و ابعاد، مشابه ردمی نوت ۱۳ پرو هست؛ اما در مقابل، از فناوری HDR10+ پشتیبانی میکنه و ویدیوها رو با کیفیت بهتری نمایش میده. توی بخش پردازنده، هر دو نماینده شیائومی عملکرد خوبی رو توی اجرای برنامه های مختلف و سنگین و پایداری پردازنده دارن اما پوکو X6 پرو، میتونه پایداری بهتری رو توی بازه های زمانی طولانی در اجرای برنامه های سنگین از خودش نشون بده. باتری هر دو گوشی، ظرفیت تقریبا مشابهی دارن و با آداپتور یکسان شارژ میشن اما باز هم توی این بخش، پوکو X6 پرو به خاطر شارژدهی بهتر، امتیاز بیشتر رو میگیره.

در بخش دوربین هم، اگه از عملکرد دوربین اولترا واید توی ردمی نوت ۱۳ پرو فاکتور بگیریم، میتونیم بگیم که دوربین های پشتی و سلفی این گوشی، چندین پله با مجموعه دوربین های پوکو X6 پرو فاصله دارن و بهتر هستن. توی سایر بخش ها مثل اسپیکر و نرم افزار هم، عملکرد این دو میان رده تقریبا مشابه هست و با اختلاف خیلی کمی، کفه ترازو به سمت پوکو X6 پرو سنگین تر میشه. در کل بخوام توی مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 Pro از نظر ارزش خرید، یکی رو برنده اعلام کنم؛ باید بگم که اگه طراحی گوشی براتون مهم نیست، زیاد اهل عکاسی نیستین ولی از اون طرف با گوشی زیاد بازی میکنین، پوکو X6 پرو از همه نظر بهتره ولی اگه یه گوشی خوش دست و زیبا میخواین و ثبت عکس های دقیق و با رنگ و لعاب براتون مهم هست اما چندان اهل بازی کردن با گوشی نیستین، ردمی نوت ۱۳ پرو رو انتخاب کنین.

مقایسه مشخصات poco x6 pro با redmi note 13 pro 5g

Xiaomi Poco X6 Pro
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 12
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

جفتش خوبه ولی پوکو بنظرم بهتره در مجموع

۲۱ فروردین ۱۴۰۳
tahamousavi

هردوشون گوشی های خوبین، اما اسم پوکو برای من معتبرتره تا ردمی. انتخاب منم پوکو هست…

۰۷ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

بخاطر پردازنده و باتری بهتر پوکو رو انتخاب میکنم..

۲۵ اسفند ۱۴۰۲
Behi babaii

نظرم رو پوکو بود اما با توجه ب اختلاف قیمت قابل توجه نوت سیزده بصرفه تره

۱۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

دوربین عالی نوت
پردازنده فوق العاده پوکو

۰۱ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

پردازنده پوکو که با لودر از روی رقبا رد میشه؛ ولی بازهم از دوربین ردمی نوت۱۳ پرو نمیشه گذشت…..

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

اگه یه ادم معمولی اید که دوربین براتون یه کم مهم تره نوت۱۳ و اگه گیم یه کم براتون مهم تره پوکو،

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

پوکو بهتره

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

خیلی سخته انتخاب هر کدومشون

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

اگه عکاسی نوت ۱۳ پرو
اگه گیمری ایکس شش پرو
ولی به نظرم توی بخش پردازشی به ایکس شش کمی کم توجهی شده چون دوبرابر (200 درصد بهتره)

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

شخصا سمت پوکو میرم

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
yaser_khamseh

ویدیو بررسیشون کی میزاری پس؟

۳۰ بهمن ۱۴۰۲