بهترین گوشی سامسونگ در هر بازه قیمتی

همونجوری که اپل طرفداران خاص خودش رو داره، تو بین خریداران گوشی های اندرویدی بازار ایران، برند سامسونگ هم از محبوبیت بالایی برخورداره. طرفداران سامسونگ معمولا حوصله آپدیت های ریز و درشت شیائومی رو ندارن و اعتقاد دارن عمر مفید گوشی های سامسونگ به نسبت اکثر گوشی های اندرویدی بیشتره و با همین منطق در بیشتر موارد معمولا بی خیال طراحی جذاب تر، کیفیت ساخت بالاتر، شارژ سریعتر، قدرت پردازشی بیشتر و سایر مزیت های گوشی های رقبا میشن و تو لیست قیمت گوشی سامسونگ بازار دنبال بهترین گوشی سامسونگ با بودجه خرید خودشون میگردن. البته از حق نگذریم در بیشتر موارد عملکرد دوربین، صفحه نمایش و پشتیبانی نرم افزار گوشی های samsung هم معمولا خیلی خوبه. خلاصه که اگه قصد خرید گوشی سامسونگ رو دارید، بررسی کوتاه مشخصات بیشتر گوشی های موجود تو بازار از این برند رو تو راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز کنار هم گردآوری کردیم تا خیلی سریع ارزش خرید گوشی سامسونگ مدنظرتون رو بررسی کنید و با بهترین گوشی سامسونگ تو هر بازه قیمتی از نظر موبونیوز آشنا بشید. در انتهای بررسی هر گوشی هم لینک مشاهده قیمت روز همون گوشی رو بر اساس قیمت فروشگاه های معتبر اینترنتی اومده که بتونید از مراکز معتبر و تایید شده، گوشی مورد علاقه خودتون رو به صورت آنلاین خریداری کنید یا حداقل با دونستن قیمت روز گوشی، با آگاهی بیشتری اقدام به خرید کنید.

 

گوشی سامسونگ A03 Core

گوشی سامسونگ A03 Core با قیمت حدودی 3.1 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 2/32 ارزون ترین گوشی از برند سامسونگه که میتونید بخرید. انتظاراتتون رو هم باید با توجه به قیمت کم پایین بیارید و انتظار یه گوشی خیلی معمولی رو داشته باشید که بیشتر مناسب زنگ زدن و یه خرده هم چک کردن اخبار و فضای مجازی و خیلی استفاده دیگه ای نمی تونید ازش بکنید. البته با عرضه نسل جدید این گوشی یعنی A04e خرید گوشی A03 Core دیگه خیلی منطقی نیست و بهتره اصلا سمت خرید این گوشی نرید.
صفحه 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 خیلی جزئیات خاص و زیادی بهتون نشون نمیده، زاویه دید خیلی خوبی نداره و روشنایی هم پایین مخصوصا توی محیط بیرون از خونه. صفحه نمایش هم طراحی ساده ای داره و حاشیه ها به خصوص از پایین و بالای صفحه خیلی زیاده. زبان طراحی مثل بقیه گوشی های سامسونگیه اما به جای پلاستیک ساده از یه پلاستیک با بافت نزدیک به چرم مصنوعی استفاده شده و باعث شده گوشی کمی طول عمرش بیشتر بشه. گوشی سنگین و قطوری به حساب میاد و استفاده طولانی مدتش کمی خستتون میکنه. از حسگر اثر انگشت هم خبری نیست و باید به پین و رمز برای باز کردن گوشی راضی باشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03 core سامسونگ

a03 core عملکرد باتری تقریبا خوبی داره، چرا تقریبا؟ چون توی استفاده معمولی حدود 2 روز بهتون شارژ میده اما توی سرعت شارژ هنوز سامسونگ نسبت به شیائومی عقبه توی همه گوشی ها و اینجا هم با آداپتور 10 واتی قرار گرفته توی جعبه حدود 2 ساعت و 40 دقیقه شارژ کاملش طول میکشه، از فست شارژ هم خبری نیست. توی این بازه قیمتی باید به دیدن پورت میکرو USB کمی عادت کنید، چون هنوز پورت تایپ سی به اینجا نرسیده! تک سنسور 8 مگاپیکسلی خیلی کیفیت خوبی نداره و اگه نور خوب داشته باشید تازه می تونید یه عکس یادگاری با جزئیات معمولی بگیرید و خیلی نباید روی دوربینش حساب باز کنید، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم به همین منواله و ازش نباید انتظار خاصی داشته باشید. پردازنده Unisoc SC9863A اصلا قدرت مناسبی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی هم لگ میزنه و حتی ممکن کرش هم بکنه، سمت بازی باهاش هم که اصلا نرید و فقط به درد همون تماس و چک کردن اخبار و فضای مجازی میخوره و تمام. به خاطر همین موضوع هم از نسخه سبک شده اندروید 11 گو استفاده شده که خیلی امکانات شخصی سازی نداره و بیشتر شبیه به اندروید خامه ولی سبکه و فشار زیادی به گوشی وارد نمیکنه. از اسپیکر هم نباید خیلی توی این رنج قیمتی انتظار زیادی داشته باشید، بلندی خیلی خوب نیست ولی کیفیت قابل تحمله.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A03 Core

 

گوشی سامسونگ A03

گوشی A03 سامسونگ با اینکه گوشی خیلی قدیمی شده و حدود 2 سال پیش به بازار اومده اما هنوز در بازار ایران به فروش میرسه اما با عرضه نسل جدید یعنی سری A04 سامسونگ و همچنین با توجه به قیمت حدودی 4.1 میلیون تومانی دیگه خیلی ارزش خرید بالایی نداره و بهتره اصلا سراغ خرید این گوشی با این قیمت نرید. با وجود گوشی سامسونگ A04 که برای نسخه با رم و حافظه یکسان 3/32، قیمت بسیار پایین تری داره و از پورت تایپ سی هم استفاده میکنه و ظاهر جدیدتر و به روزتری داره، ارزش خریدش رو از دست داده و بهتره دیگه سراغ خرید این گوشی قدیمی و نسبتا گرون نرید.
طراحی بدنه خیلی به زیباییش دقت نشده و بیشتر سعی شده جوری ساخته بشه که بشه راحت ازش استفاده کرد و ساختار دون دون قسمت پشتیش باعث میشه خوب توی دست قرار بگیره. از حسگر اثر انگشت هم خبری نیست بازم و برای باز کردن گوشی باید متکی به حافظه تون برای یادآوری پین یا پسورد باشید. به خاطر قدیمی بودن گوشی از پورت تایپ سی خبری نیست و از درگاه میکرو USB استفاده شده، جک 3.5 میلیمتری صدا هم مثل بقیه گوشی های اقتصادی اینجا ازش استفاده شده. صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS LCD به کار رفته طراحی قدیمی داره و حاشیه خیلی زیادی داره. کیفیت صفحه خیلی خوب نیست و به خاطر رزولوشن 720 اون جزئیات زیادی هم بهتون نمیده، توی محیط خیلی روشن هم دیدن صفحه کمی سخت میشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03 سامسونگ

بخش دوربین a03 عملکرد خوبی با توجه به قیمتش داره و دو دوربین 48 و 2 مگاپیکسلی اصلی و تشخیص عمق عکس های با نور و رنگ طبیعی ثبت میکنن. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تقریبا کار راه بندازه و نباید خیلی ازش انتظار زیادی داشته باشید. پردازنده Unisoc T606 عملکرد نسبتا مناسبی برای این گوشی داره و در استفاده معمولی خیلی لگ و باگ نمیزنه و می تونید ازش راحت استفاده کنید. بازی های سبک و قدیمی تر رو هم اجرا میکنه ولی خیلی برای بازی روش حساب نکنید. از One UI 3.1 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که تقریبا تجربه نزدیک به گوشی های میان رده سامسونگ رو بهتون میده و امکانات شخصی سازی خوبی داره. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تقریبا حدود 1 روز و نیم بهتون تو استفاده سبک و معمولی شارژ میده، اما سرعت شارژ خیلی خوب نیست و بخاطر پورت میکرو USB و شارژر 10 واتی قرار گرفته توی جعبه بیشتر از 3 ساعت شارژ گوشی زمان میبره. از آداپتور 15 واتی هم ساپورت میکنه که میتونید جداگانه تهیه کنید و باعث میشه کمی شارژ گوشی سریعتر بشه و قابلیت فست شارژ هم بهش میده. بلندی صدا و کیفیتش با توجه به اسپیکر مونو استفاده شده قابل قبوله.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A03

 

گوشی سامسونگ A03s

گوشی سامسونگ a03s با اینکه نسبت به A03 از لحاظ عملکرد کلی برتری خاصی نداره ولی داشتن حسگر اثر انگشت و پورت تایپ سی a03s رو به گزینه نسبتا بهتری تبدیل کرده، اما با توجه به عرضه نسل جدید یعنی A04s و همچنین افزایش قیمت و کاهش موجودی این گوشی قدیمی و همچنین قیمت بسیار بالای حدود 6 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 4/64 این گوشی اصلا ارزش خرید نداره و حتی فکر کردن به خرید این گوشی هم توصیه نمیشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a03s سامسونگ

پردازنده مدیاتک هلیو P35 خیلی بهبود خاصی نسبت به نسخه معمولی نداشته و تقریبا همون تجربه ولی یه مقدار ضعیف تر رو بهتون میده، تا حدودی توی استفاده معمولی کنده و ممکنه بعضی وقت ها اذیتتون کنه. سراغ بازی کردن هم اصلا نرید که خیلی تجربه خوبی بهتون نمیده و فقط یه سری بازی سبک رو میتونه اجرا کنه. از One UI Core 4.1 و اندروید 11 (که امکان ارتقا به نسخه 12 رو داره) برای گوشی ای 03 اس استفاده شده و تقریبا یه تجربه مناسب و با امکانات شخصی سازی خوب بهتون میده اما یه سری از امکانات رابط کاربری برای سبک تر شدنش و اجرای بهتر روی این گوشی حذف شده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی داره و حدودا توی استفاده معمولی و سبک 2 روز بهتون شارژ میده، از شارژ 15 واتی هم ساپورت میکنه اما توی جعبه یه آداپتور 10 واتی قرار گرفته که برای شارژ کامل گوشی حدودا 3 ساعت و 40 دقیقه باید منتظر بمونید. 3 سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و دوتا 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو بخش دوربین رو تشکیل میدن که نسبت به نسخه معمولی با اینکه از لحاظ اندازه مگاپیکسل کمتر شده اما خیلی کیفیت تفاوت خاصی نداره و توی روشنایی مناسب عکس های نسبتا معمولی میگیره ولی خیلی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. دو سنسور دیگه هم خیلی حالت تزئینی ندارند و اگه وقت براشون بزارید عکس های مناسبی می تونید باهاشون ثبت کنید. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تغییر نکرده و کیفیت خیلی خوبی نداره و بیشتر کار راه بندازه. اسپیکر مونو و جک 3.5 میلیمتری صدا برای گوشی A03s استفاده شده که اسپیکر خیلی بلندی زیادی نداره و کیفیتش هم متوسطه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A03s

 

گوشی سامسونگ A04e

سامسونگ گوشی A04e رو به جای گوشی A03 Core در سری A04 عرضه کرده و میشه این گوشی رو ارزونترین و اقتصادی ترین گوشی به روز سامسونگ به حساب آورد. با توجه به پیشرفت ها و بهبودهایی که به نسل A03 Core داره، اگه قصد خرید یه گوشی ارزون قیمت از برند سامسونگ رو دارید، بهتره به جای خرید این گوشی با قیمت حدودی 3.1 میلیون تومان برای نسخه 3/32 سراغ خرید گوشی A04 سامسونگ برید که حدود 200 هزار تومان گرونتره و دوربین بهتری هم داره و با توجه به اختلاف قیمتی کم این دو نسخه، خرید گوشی A04e سامسونگ خیلی منطقی نیست.

قیمت گوشی a04e سامسونگ

از لحاظ طراحی تفاوتی بین این گوشی و نسخه معمولی وجود نداره و همون بدنه یکپارچه پلاستیکی با طراحی خمیده و با چینش دوربین دوگانه برای این گوشی هم استفاده شده. از حسگر اثر انگشت هم هنوز خبری نیست ولی خوشبختانه از پورت تایپ سی برای این گوشی استفاده شده. درگاه سیم کارت هم از دو سیم و یک کارت حافظه جانبی استفاده میکنه که خیالتون رو بابت فضای ذخیره سازی تا حدودی راحت کنه. صفحه نمایش 6.5 اینچی PLC LCD با رزولوشن 720 و حاشیه زیاد نرم این بازه قیمتی به حساب میاد و خیلی نمیشه به کیفیت پایین صفحه و روشنایی کم اون خرده گرفت و برای یه گوشی ارزان قیمت کاملا مناسب به نظر میاد. دو سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق برای این گوشی استفاده شده که با توجه به قیمت و بازه عملکرد تقریبا مناسب و قابل قبولی داره، جزئیات ثبت شده در عکس ها خیلی بالا نیست اما ترکیب رنگ مناسبه، عکس های پرتره هم با یه درصد خطای قابل قبولی گرفته میشن. کیفیت عکس ها خیلی وابسته به نور مناسبه و در نبود نور خوب عکس های نویز شدیدی پیدا میکنن. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم تعریف خیلی زیادی نداره.
تراشه مدیاتک هلیو G35 در کاربری معمولی عملکرد مناسبی داره و به کمک رابط کاربری One UI Core 4.1 و اندروید 12 یه تجربه ساده و سبک رو به شما میده. بهتره سراغ بازی با این گوشی هم نرید که کاملا شما رو نا امید میکنه و تجربه بسیار بدی توی بازی های سنگین و جدید بهتون میده. بخش باتری هم مثل باقی گوشی های این بازه قیمتی شارژدهی مناسب دو روزه در استفاده سبک و سرعت شارژ نسبتا بالای 2 ساعت و نیم با استفاده از شارژر 10 واتی داخل جعبه رو میده. تک اسپیکر قرار گرفته در پایین گوشی در کنار جک 3.5 میلیمتری صدا، بخش صوتی گوشی A04e سامسونگ رو تشکیل میدن که بلندی مناسبی داره اما کیفیت و تفکیک صدا به خصوص در بیشینه زیاد خیلی تعریفی نداره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A04e

 

گوشی سامسونگ A04

گوشی سامسونگ A04 برای خرید یه گوشی اقتصادی از برند سامسونگ بهترین گزینه به حساب میاد و اگه دنبال یه گوشی برای استفاده های معمولی و روزمره هستید که از یه برند معتبر باشه و رابط کاربری مناسب و امکانات قابل قبولی هم داشته باشه، این گوشی با قیمت حدودی 3.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 3/32 میتونه گزینه بسیار مناسبی باشه. البته اگه دنبال بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ تا حدود 4 میلیون هستید، خرید گوشی A04s سامسونگ که حدود 400 هزار تومان برای نسخه مشابه گرونتره و دوربین، پردازنده، سرعت شارژ و همچنین حسگر اثر انگشت داره و بهترین گزینه اقتصادی و کاربردی برند سامسونگ به حساب میاد.
طراحی چیزی بین گوشی A13 و A03 ساخته شده و همون طراحی یکپارچه رو با طراحی مدرن تر a13 ترکیب کرده و با یه گوشی نسبتا خوش دست و با کیفیت ساخت مناسب طرفیم. بالاخره از درگاه تایپ سی استفاده شده اما هنوز خبری از حسگر اثر انگشت نیست و باید از حسگر تشخیص چهره یا الگو و پین استفاده کنید. صفحه نمایش تغییر خاصی توش ایجاد نشده و از همون صفحه 6.5 اینچی با حاشیه زیاد از بالا و پایین با پنل PLS LCD استفاده شده که به خاطر رزولوشن 720 خیلی جزئیات زیادی نداره و روشنایی کمی داره و خیلی مورد خاصی برای عرضه توی این بازه قیمتی نداره.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی a04 سامسونگ

دو سنسور 50 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی اصلی و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل که خیلی انتظار زیادی ازشون نباید داشته باشید، توی نور خوب عکس های مناسبی میگیره و رنگ های واقعی بهتون میده اما جزئیات خیلی بالا ندارن. توی عکس های پرتره هم اکثر مواقع سوژه به خوبی تشخیص داده میشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تغییر خاصی نسبت به A03 نداشته و هنوز همون عکس های معمولی و کار راه بنداز رو بهتون میده. سامسونگ A04 با دو تراشه مدیاتک هلیو P35 برای آسیا و Unisoc SC9863A برای نسخه گلوبالش عرضه شده، که نسخه مدیاتک عملکرد نسبتا بهتری داره و توی کاربری معمولی مثل چت و چک کردن فضای مجازی عملکرد بهتر و نسبتا بدون لگ و باگی داره. خیلی سراغ بازی کردن با گوشی های اقتصادی هم نمیشه رفت و نهایت بتونن یه سری بازی سبک رو با فریم مناسب و بدون باگ اجرا کنن. از One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای این گوشی استفاده شده که نسخه سبک تر رابط کاربری گوشی های میان رده سامسونگی به حساب میاد و تجربه مناسب با امکانات شخصی سازی خوبی رو بهتون میده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ مثل بقیه گوشی های هم قیمتش خیلی بالا نیست و حدود 2 ساعت و چهل دقیقه باید برای شارژ کامل گوشی صبر کنید. اسپیکر مونو بلندی خوبی داره اما توی بلندی بیشینه کیفیت افت میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A04

 

گوشی سامسونگ A04s؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 4 میلیون تومان

گوشی A04s سامسونگ با توجه به قیمت حدودی 3.7 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 3/32 میتونه یه گزینه اقتصادی مناسب برای طرفداران سامسونگ باشه که به نسبت نسخه معمولی A04 یه مقداری عمکلرد کلی بهتری داره، نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی داره و حسگر اثر انگشت هم برای اون استفاده شده و میتونه یه پکیج کامل تر رو به شما عرضه کنه و اگه تا 4 میلیون تومان قصد خرید یه گوشی اقتصادی سامسونگ رو دارید، بهترین گزینه به حساب میاد. البته با کاهش قیمت نسبی گوشی A14 و نزدیک شدن قیمتش به این گوشی در نسخه های با رم و حافظه بالاتر، بهتره که برید سراغ گوشی A14 و از صفحه نمایش بهتر، رم و حافظه بیشتر و طراحی جدیدتر این گوشی بهره ببرید.
بدنه یکپارچه پلاستیکی که طراحی نزدیک به سامسونگ A13 پیدا کرده و از طراحی ساده تری نسبت به نسل قبلی استفاده میکنه. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی داره. مثل بقیه گوشی های سامسونگ توی این بازه از یه صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS با حاشیه صفحه نسبتا زیاد و رزولوشن 720 استفاده شده که خیلی جزئیات زیادی نداره و روشنایی خیلی خوبی هم توی محیط بیرون بهتون نمیده، ولی از نرخ به روز رسانی 90 هرتزی برای این گوشی استفاده شده که با توجه به قیمتش خیلی نکته مثبتی به حساب میاد و تجربه خیلی روون تری توی استفاده روزمره از گوشی بهتون میده. سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بخش دوربین گوشی A04s سامسونگ رو تشکیل میدن. عکس های سنسور اصلی کیفیت مناسبی داره و نور خوب و رنگ های طبیعی بهتون میده. سنسور ماکرو و تشخیص عمق هم عملکردشون بد نیست و اگه بخواید عکس های خوبی باهاشون بگیرید باید یه مقداری تلاش کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی a04s سامسونگ

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تقریبا میشه گفت اوکیه و خیلی کیفیت خاصی نداره. پردازنده اگزینوس 850 که توی گوشی A13 سامسونگ هم استفاده شده، اینجا عملکرد نسبتا بهتری از خودش نشون میده و لگ و باگی که توی استفاده روزمره می بینید خیلی زیاد نیست و قابل تحمله، تجربه بازی کردن هنوز با این پردازنده خوب نیست و بهتر خیلی سراغ بازی با این گوشی نرید. رابط کاربری One UI Core 4.1 که از اندروید 12 برای این گوشی استفاده میکنه تجربه شخصی سازی و امکانات خوبی بهتون میده و در کنار رفرش ریت 90 هرتزی یه تجربه نسبتا روون بهتون میده. به خاطر پردازنده کم مصرف تر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی مناسبی داره و حدود 1 روز و نیم می تونید از این گوشی استفاده کنید. آداپتور 15 واتی قرار گرفته توی جعبه هم نسبتا سرعت شارژ مناسبی داره و کمتر از 2 ساعت و نیم باتری رو کاملا شارژ میکنه. اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی صدای معمولی در کنار جک 3.5 میلیمتری صدا هم توی این گوشی قرار گرفتن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A04s

 

گوشی سامسونگ M04

گوشی M04 دقیقا همون گوشی A04 که با یه سری تغییرات کوچیک در بخش سخت افزار و دوربین برای بازار هند عرضه شده. از لحاظ طراحی و امکانات خیلی با گوشی A04 تفاوتی نداره اما چون با رم و حافظه ذخیره سازی بالا عرضه میشه و به صورت محدود هم وارد بازار شده، حدود 3.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/64 قیمت داره. از لحاظ قیمتی تفاوت خیلی زیادی با گوشی A04 نداره اما مقداری آپدیت های نرم افزاری رو کمتر و دیرتر از گوشی A04 دریافت میکنه و توی بازار هم کمتر موجوده. پس اگه دنبال یه گوشی اقتصادی هستید، بهتره سراغ خرید گوشی A04 بریده که هم در دسترس تره و هم تفاوتی با این گوشی نداره.
طراحی با گوشی A04 تفاوتی نداره و همون بدنه یکپارچه و بدون جزیره دوربین مجزا و با کیفیت ساخت معمولی رو اینجا هم میبینیم. پورت تایپ سی داره ولی از حسگر اثر انگشت خبری نیست. وجه تمایز این گوشی با A04 رنگ هایی هست که عرضه شده و شاید در نگاه اول نتونید این دو گوشی رو از هم تشخیص بدید. نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 720 پیکسلی با حاشیه نسبتا زیاد در این گوشی هم دیده میشه و تفاوت خیلی خاصی با گوشی A04 نداره.

بررسی مشخصات گوشی M04 سامسونگ

دو سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین این گوشی رو تشکیل میدن. مثل باقی گوشی های اقتصادی در نور خوب عکس های مناسب و نسبتا با کیفیتی ثبت میکنه ولی دیتیل خیلی زیاد نیست و در نور کم عکس ها خیلی تعریفی ندارند. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم میتونه یه سری عکس های معمولی و با کیفیت پایین ثبت کنه.
تراشه مدیاتک هلیو P35 استفاده شده برای این گوشی در استفاده معمولی و روزمره مقداری لگ و باگ داره و خیلی سریع دستورهای دریافتی رو اجرا نمیکنه و برنامه ها خیلی سریع باز نمیشن که البته برای یه گوشی اقتصادی خیلی مورد خاصی نیست. به درد بازی کردن هم نمیخوره و در حد بازی های سبک و معمولی میتونید اجرا کنید.
از One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای این گوشی استفاده شده که نسخه سبک تر رابط کاربری گوشی های میان رده سامسونگی به حساب میاد و تجربه مناسب با امکانات شخصی سازی خوبی رو بهتون میده. البته به نسبت گوشی های سری A آپدیت های نرم افزاری رو دیرتر و با تاخیر بیشتری دریافت میکنه. از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای گوشی استفاده شده که میتونه حدود 1.5 تا 2 روز به شما شارژدهی کنه و به نسبت شارژدهی مناسبی داره. سرعت شارژ خوب نیست و با اینکه از آداپتور 15 واتی پشتیبانی میکنه ولی داخل جعبه یه آداپتور 10 واتی قرار گرفته.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M04

 

گوشی سامسونگ F04

گوشی F04 دقیقا همون گوشی M04 که با یه اسم و یه سری رنگ های جدید برای بازار هند عرضه شده و هیچ تفاوتی با برادر کوچیک ترش نداره. برای نسخه با رم و حافظه 4/64 حدود 3.9 میلیون تومان قیمت داره و یه مقداری از گوشی M04 و A04 گرونتره اما هیچ قابلیت و امکانات جدیدی به شما نمیده و از لحاظ طراحی و ظاهر هم هیچ تفاوتی با این گوشی ها نداره. البته یه مقداری آپدیت های نرم افزاری دیرتر براش عرضه میشه و لوازم جانبیش هم توی بازار کمه به همین خاطر بهتره خیلی سراغ خرید این گوشی نرید و اگه دنبال خرید یه گوشی اقتصادی هستید از بین گوشی های سری A سامسونگ مثل a04 و یا A04s انتخابتون رو بکنید. چون این گوشی هیچ تفاوتی با M04 نداره برای بررسی مشخصاتش میتونید به مشخصات و اطلاعات فنی این گوشی در بالا مراجعه کنید.

بررسی مشخصات گوشی F04 سامسونگ

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ F04

 

گوشی سامسونگ A14؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 6 میلیون تومان

جدیدترین گوشی سری A1X سامسونگ که با تغییرات کم نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه شده و با توجه به قیمت حدودی 5.4 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 4/128 بهترین گزینه اقتصادی و تا 6 میلیون تومان برای خرید از برند سامسونگ به حساب میاد. به نسبت نسل قبلی و همچنین بین گوشی های تقریبا هم قیمت مثل F14 ،M13، M14 و F13 هم گزینه منطقی تر و با ارزش خرید بالاتری به حساب میاد.
بیشترین تغییر در ظاهر گوشی A14 ایجاد شده و از یه بدنه با طراحی تخت و نسبتا قطور برای این نسل استفاده شده و باعث شده ظاهر گوشی به نسبت قیمت بهتر و مدرن تر باشه، اما وزن و قطر زیاد گوشی باعث شده کمی استفاده طولانی مدت از اون خسته کننده باشه. نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 طراحی قدیمی و با حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی نمایش میده. روشنایی صفحه نمایش هم متوسط به حساب میاد و ممکنه در نور زیاد استفاده از اون سخت و اذیت کننده باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت a14 4g سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک بین 1.5 تا 2 روز به شما شارژدهی میکنه. اما مثل گوشی های میان رده سامسونگ آداپتور شارژ از باکس گوشی حذف شده و با استفاده از آداپتور 15 واتی قابل پشتیبانی توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه گوشی کاملا شارژ میشه.
برای گوشی A14 از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت و ترکیب رنگ خوب و قابل قبولی با توجه به قیمت دارن و اون ادیت نرم افزاری مخصوص سامسونگ اینجا هم دیده میشه. لنزهای اولترا واید و ماکرو عملکرد خیلی خاص و قابل توجهی ندارند و شرایط نوری باید خیلی خوب باشه تا عکس های قابل قبولی بگیرند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و نویز خیلی کمی در عکس های اون دیده میشه.
تراشه مدیاتک هلیو G80 عملکرد خوبی داره و دیگه مثل A13 توی استفاده معمولی و عادی لگ و باگ دیده نمیشه. از پس اجرای بازی هم برمیاد اما با گرافیک و جزئیات پایین و فریم معمولی و نباید انتظار زیادی از این پردازنده داشته باشید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث میشه تجربه رابط کاربری گوشی به روز باشه و بتونید به راحتی از امکانات شخصی سازی و رابط کاربری روون این گوشی استفاده کنید. جدید بودن گوشی و عرضه حداقل دو آپدیت اندروید دیگه باعث میشه طول عمر نرم افزاری این گوشی هم زیاد باشه و بتونید تا حداقل تا سه سال آینده تجربه خوبی از گوشی داشته باشید. اسپیکر مونو استفاده شده هم بلندی و کیفیت صدای متوسطی داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A14

 

گوشی سامسونگ F12

گوشی سامسونگ F12 برادر سنگین وزن تر m12 به حساب میاد و تقریبا تفاوتش با این گوشی حجم بیشتر 1000 میلی آمپر ساعتی باتریشه که باعث شده وزن بیشتری هم داشته باشه. گوشی خیلی قدیمی به حساب میاد  و با توجه به موجودی خیلی کم و قیمت حدود 6.3 میلیون تومانیش برای نسخه با رم و حافظه 4/64 اصلا ارزش خرید نداره و بهتره به جای این گوشی سراغ خرید گوشی A14 سامسونگ برید. طراحی با گوشی M12 تقریبا مو نمی زنه و همون بدنه یکپارچه پلاستیکی با طراحی راه راه و چینش دوربین برای این گوشی هم استفاده شده. وزن و قطر گوشی به خاطر باتری حجیم کمی زیاد و تو استفاده طولانی مدت خستتون میکنه. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار گرفته و دقت و سرعت مناسبی داره. صفحه نمایش 6.5 اینچی به یه پنل PLS LCD با رزولوشن 720 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی مجهز شده که میشه گفت عملکرد خوبی داره اما نباید خیلی انتظار زیادی ازش داشته باشید، جزئیات صفحه نمایش نسبتا خوبه اما روشنایی خیلی زیاد نیست و توی نور زیاد ممکنه اذیتتون کنه. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی هم باعث شده کمی تجربه استفاده از گوشی روون تر بشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت f12 سامسونگ

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی کیفیت عکس برداری مناسبی داره ولی باید شرایط نور خوب باشه تا بتونید عکس های خوبی بگیرید. دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق اگه وقت بذارید می تونید عکس های مناسبی باهاشون ثبت کنید مخصوصا سنسور ماکرو که اتوفوکوس نداره و باید به صورت دستی فوکوس رو تنظیم کنید. دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی تا حدودی نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره ولی کارتون رو راه میندازه. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خیلی کیفیت قابل ذکری نداره و تقریبا میشه گفت کار راه بندازه. تراشه اگزینوس 850 مثل گوشی های A13 و M12 وظیفه پردازش این گوشی رو به عهده داره و تقریبا توی استفاده روزمره و عادی از گوشی خیلی لگ و باگ نمیزنه و تقریبا بدون مشکل اکثر برنامه ها رو اجرا میکنه. خیلی سراغ بازی کردن با این گوشی نباید برید چون تجربه خیلی خوبی بهتون نمیده و توی اکثر بازی های نسبتا سنگین بعد از یه مدت لگ و باگ پیدا میکنه. از رابط کاربری One Ui 3.1 که بر پایه اندروید 11 ساخته شده برای این گوشی استفاده شده که با اون نسخه 4.1 کمی قدیمی شده و امکانات خیلی جدید و به روزی نداره و خبری هم از آپدیت های جدید برای این گوشی نیست. باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خوبی داره و توی کاربری معمولی و سبک بیشتر از دو روز بهتون شارژ میده که عدد خیلی خوبی به حساب میاد. اما سرعت شارژ به خاطر حجم زیاد باتری و آداپتور 15 واتی نسبتا کمه و حدود 3 ساعت شارژ کامل گوشی زمان میبره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ F12

 

گوشی سامسونگ F13

گوشی سامسونگ F13 نسبت به گوشی A13 باتری حجیم تر و در نتیجه ضخامت بیشتری داره و تقریبا تفاوت قابل توجه دیگه ای بین دو گوشی وجود نداره و با توجه به قیمت حدودی 5 میلیون تومانی برای نسخه 4/64، عملکرد مناسب شارژدهی و همچنین جزئیات صفحه نمایش و دوربین قابل قبولی داره ولی با توجه به عرضه نسل جدید گوشی های سری A14 سامسونگ نه قیمت بهتر و پایین تری داره و نه عملکرد آنچنان درخشان و به هیچ وجه خریدش در این بازه قیمتی توصیه نمیشه.
طراحی با M13 سامسونگ مو نمیزنه و مثل همون گوشی از یه بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنه و فقط به خاطر داشتن باتری بزرگ تر کمی قطر گوشی بیشتر شده و باعث شده کمی گوشی سنگین تر بشه. صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل PLS و رزولوشن 1080 دقیقا کیفیتی مشابه گوشی های A13 و M13 بهتون میده و خیلی تفاوت خاصی بین این گوشی ها توی این بخش وجود نداره، یه صفحه نمایش با جزئیات متوسط و روشنایی کم و حاشیه نسبتا زیاد که کار رو براتون در میاره.

بررسی ارزش خرید و قیمت f13 سامسونگ

پکیج دوربین شامل سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمقه که تقریبا کیفیت مناسبی داره و برای یه گوشی اقتصادی مناسبه. سنسور اصلی توی نور خوب عکس های با دیتیل مناسبی میگیره، لنز اولترا واید کمی نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره و کمی عکس ها کدر میشن و لنز تشخیص عمق هم کمی به جداسازی سوژه توی عکسبرداری پرتره کمک میکنه و باعث میشه عکس های مناسبی بتونید باهاش ثبت کنید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم کیفیت مناسبی داره. پردازنده اگزینوس 850 هم برای این گوشی استفاده شده که عملکرد نسبتا مناسبی داره ولی خیلی تجربه روونی بهتون نمیده و ممکنه توی استفاده عادی از گوشی هم کمی لگ بزنه. اما مصرف باتری بهینه ای داره و در کنار باتری حجیم 6000 میلی آمپر ساعتی توی استفاده سنگین از گوشی هم کم نمیاره و بیشتر از یک روز بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ کمی بالاست و با استفاده از آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 2 ساعت و نیم الی 3 ساعت زمان میبره. از رابط کاربری One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده روی گوشی اف 13 استفاده شده که نسخه سبک تر شده رابط کاربری سامسونگ برای گوشی های اقتصادیه و امکانات شخصی سازی مناسبی داره. امکانات نرم افزاری به روزه ولی به احتمال زیاد آپدیت های جدید اندروید رو دریافت نکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ F13

 

گوشی سامسونگ M13

دو گوشی سامسونگ M13 و F13 برادرای دوقلو سامسونگی هستن که با یه سری تغییرات نسبت به A13 برای بازار هند عرضه شدن و نسبت به نسخه های سال قبلشون یه سری تغییرات کمابیش مثبتی داشتن. ولی با توجه به کمبود لوازم جانبی برای این گوشی ها و عرضه دیرتر آپدیت ها خیلی توی ایران پرطرفدار نیستن و به خاطر همین موضوع نسبتا قیمت پایین تری نسبت به گوشی های پر فروش سری A دارند. با توجه به عرضه گوشی A14 و قیمت پایین تر و جدیدتر بودن گوشی M13 با توجه به قیمت حدودی 5.2 میلیون تومانی برای نسخه 4/64 خیلی ارزش خرید بالایی نداره و به جز باتری حجیم تر عملا برتری نسبت به این گوشی نداره و بهتره سراغ خرید گوشی A14 جدیدتر برید که برای نسخه یکسان یه مقداری قیمت پایین تری داره و ارزش خرید اون به نسبت بالاتره.
گوشی M13 نسخه هند که بیشتر در بازار ایران موجوده از یه بدنه یکپارچه پلاستیکی دقیقا مشابه A13 ساخته شده و به غیر از قطر بزرگتره بدنه به خاطر باتری حجیم تر و نداشتن یه دونه سنسور دوربین کمتر تفاوتی با این گوشی نداره. صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS LCD با رزولوشن 1080 کیفیت خیلی بالایی نداره و نباید انتظار جزئیات خیلی زیاد ازش داشته باشید، روشنایی صفحه از A13 هم کمتره و توی نور زیاد خیلی اذیتتون میکنه. نرخ به روز رسانی هم نسبت به نسخه سال قبل کاهش پیدا کرده و به 60 هرتز رسیده که کمی این عقبگرد سامسونگ عجیبه.

بررسی ارزش خرید و قیمت m13 سامسونگ

سنسور 50 مگاپیکسلی توی نور خوب عکس های مناسبی ثبت میکنه که دیتیل مناسبی دارن و رنگ های روشنی بهتون میده ولی اگه نور خیلی مناسب نباشه کمی نویز توی عکس ها میفته. لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره و دیتیل عکس های کمه. لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق استفاده شده که تا حدودی به تشخیص سوژه و حذف بک گراند عکس های پرتره کمک میکنه. از لنز ماکرو هم خبری نیست، که خیلی توی این بازه کیفیت مناسبی هم ندارند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی کیفیت خیلی بالایی نداره اما با توجه به قیمت گوشی عملکردش مناسبه. پردازنده اگزینوس 850 برای این گوشی هم استفاده شده اما وضعیت به بدی گوشی A13 نیست ولی هنوز توی اجرا برنامه ها تقریبا کنده و خیلی تجربه روونی بهتون نمیده. برای بهتر شدن سرعت گوشی از رابط کاربری One Ui Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده استفاده شده و نسخه سبک تر رابط کاربری گوشی های پرچمدار سامسونگ به حساب میاد و از امکانات شخصی سازی خوبی برخورداره. سری M و F نسبت به بقیه گوشی ها سامسونگ آپدیت های نرم افزاری رو دیرتر و محدود تر دریافت میکنن و خیلی به عنوان یه گوشی با طول عمر بالا مناسب نیستند. باتری 6000 میلی آمپر ساعتی نسخه هند که بیشتر در ایران موجوده در کنار پردازنده کم مصرف تر عملکرد باتری خوبی به این گوشی داده و در استفاده معمولی و سبک حدود یک روز و نیم میتونید از گوشی استفاده کنید، سرعت شارژ خیلی خوب نیست و با آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 2 ساعت و ربع شارژ کامل گوشی زمان میبره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M13

 

گوشی سامسونگ M14

گوشی M14 بردار گمشده هندی گوشی A14 که با برخی تغییرات، مخصوصا در بخش ظاهری برای بازار این کشور عرضه شده و به صورت محدود هم در بازار ایران پیدا میشه. برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 6/128 حدود 6.2 میلیون تومان قیمت داره. دقیقا همون گوشی A14 5G که از لحاظ ظاهری بیشتر به گوشی های نسل قبلی سری M شباهت داره و از لحاظ ارزش خرید و قدرت پردازشی از نسخه 4G گوشی A14 گزینه مناسب تریه و قیمت تقریبا یکسانی هم با این گوشی داره و در کل میتونه یه پکیج اقتصادی معمولی با شارژدهی مناسب رو در اختیار شما بزاره. اما در مقایسه با گوشی A24 که نمایشگر، دوربین و عملکرد باتری بهتری داره به جز داشتن قابلیت ارتباط 5G نقطه مثبتی نداره و خیلی برای بازار ایران کاربردی نیست، اما اگه دنبال یه گوشی 5G ارزان قیمت در این بازه قیمتی هستید، شاید بتونه نیاز شما رو برای استفاده های معمولی برآورده کنه.
طراحی مثل گوشی های سری A04 سامسونگ به صورت یکپارچه و با لبه های خمیده ساخته شده که جزیره دوربین مجزایی نداره و لنزهای دوربین با بدنه ترکیب شدن. بدنه از پلاستیک ماتی ساخته شده که خیلی حس خوبی رو منتقل نمیکنه. گوشی سبک و خوش دستی نیست و به خاطر باتری حجیم مقداری سنگین و بزرگ تر از نمونه های اقتصادی دیگه از برند سامسونگ شده. صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل PLS LCD رزولوشن تصویر 1080 داره و میتونه تصاویر با کیفیت مناسبی رو پخش کنه. رفرش ریت 90 هرتزی عملکرد مناسب و نسبتا روونی داره و تا حدودی میتونه تجربه کار با گوشی رو بهبود ببخشه.

بررسی مشخصات گوشی M14 سامسونگ

باتری 6000 میلی آمپرساعتی میتونه حدود 8 تا 9 ساعت بهتون اسکرین تایم بده و در استفاده های ترکیبی و روزمره میتونید حدود 1.5 روز از گوشی استفاده کنید که نقطه مثبتی برای این گوشی به حساب میاد. در داخل باکس شارژی قرار نگرفته ولی از آداپتور 15 واتی پشتیبانی میکنه که میتونه گوشی رو توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه شارژ کنه. در کل در این بخش میتونه گزینه جذابی باشه. سامسونگ از یه دوربین سه گانه با لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی m14 استفاده کرده. عملکرد لنز اصلی در شرایط نوری مناسب خوبه و میتونه عکس های با جزئیات مناسب و کنتراست خوبی بگیره اما با کم شدن نور نویز زیاد میشه و ترکیب رنگ ها به هم میریزه. لنزهای فرعی خیلی عملکرد جذاب و قابل ذکری ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به نسبت رقبا عملکرد مناسبی داره، جزئیات خوبی توی عکس ها دیده میشه و رنگ صورت رو میتونه تقریبا واقعی ثبت کنه.
تراشه اگزینوس 1330 عملکرد مناسبی در استفاده های روزمره و برای بازی کردن نیمه سبک و تا حدودی بازی های سنگین داره و میتونه یه تجربه قابل قبول اما با کمی لگ و باگ رو، با توجه به قیمت در اختیار شما بزاره. از اندروید 13 و One UI Core 5.1 برای گوشی استفاده شده که نسخه سبک تر شده رابط کاربری سامسونگه و با توجه به سخت افزار گوشی میتونه امکانات شخصی سازی مناسب و تجربه خوبی رو برای شما ایجاد کنه. حدود 2 سال آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه اما به نسبت گوشی های سری A آپدیت ها یه مقداری دیرتر و با تاخیر بیشتری منتشر میشن. برای گوشی یه اسپیکر مونو استفاده شده که بلندی نسبتا خوبی داره و کیفیت صدای پخش شده بد نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M14

 

گوشی سامسونگ F14

گوشی F14 دقیقا همون گوشی M14 که برای بازار هند عرضه شده و برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 6/128 حدود 6.1 میلیون تومان قیمت داره. از لحاظ ظاهری و سخت افزاری هیچ تفاوتی با گوشی M14 نداره و میتونید به بخش بررسی این گوشی در بالا مراجعه کنید. البته دوتا تفاوت داره، یکی اینکه یه لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی کمتر داره و از شارژر 25 واتی هم ساپورت میکنه که البته باید مجزا تهیه کنید و دیگه تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی وجود نداره. به نسبت گوشی M14 یا گوشی های مشابه دیگه ارزش خرید چندانی نداره و بهتره سمت این گوشی نرید.

بررسی مشخصات گوشی F14 سامسونگ

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ F14

 

گوشی سامسونگ A22 5G

گوشی A22 5G سامسونگ با اینکه حدود 2 3 سالی از عرضه اش میگذره و گوشی خیلی قدیمی به حساب میاد هنوز تو بازار ایران موجوده. با توجه به قیمت حدود 6.8 میلیون تومانیش برای نسخه با رم و حافظه 4/64 و امکاناتی که داره و همچنین وجود گوشی های جدیدتری مثل A24، اصلا ارزش خرید نداره و بهتره تو همین بازه قیمتی سراغ خرید گوشی A24 برید که هم جدیدتره و هم دوربین، پردازنده و صفحه نمایش بهتری داره. بدنه از پلاستیک مات ساخته شده و کیفیت ساخت مناسبی داره و موقع توی دست گرفتن خیلی حس بدی بهتون نمیده. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پارو قرار داره و دقت و سرعت مناسبی داره. صفحه نمایش 6.6 اینچی از یه پنل TFT ساخت خود سامسونگ با رزولوشن 1080 استفاده میکنه که حاشیه نسبتا بالایی داره. جزئیات صفحه نمایش مناسبه و استفاده از نرخ به روز رسانی 90 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو بهتر و روون تر میکنه. روشنایی صفحه کمه و توی نور زیاد یا با تغییر زاویه دید کمی اذیتتون میکنه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی داره و تقریبا توی استفاده روزمره حدود 1 روز بهتون شارژ میده، سرعت شارژ هم برای یه گوشی سامسونگی مناسبه و با آداپتور 15 واتی داخل جعبه حدود 1 ساعت و نیم شارژ کامل زمان میبره.

بررسی ارزش خرید و قیمت a22 5g سامسونگ

خانواده سه تایی دوربین این گوشی رو سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی کیفیت و شارپنس مناسبی دارن اما توی نور معمولی کم نویز میفته و کمی رنگ ها از واقعیت فاصله میگیره. لنز اولترا واید مرکز تصویر رو خوب میگیره اما گوشه ها کمی نویز پیدا میکنه و افت کیفیت داره. عکس های پرتره هم به خوبی بکگراند رو حذف میکنه و سوژه رو به خوبی تشخیص میده اما گاهی به مشکل میخوره. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی خیلی کیفیت بالایی نداره و کمی عکس ها رو بیش از حد روشن میکنه و کمی از واقعیت فاصله میگیره. پردازنده مدیاتک Dimensity 700 5G عملکرد مناسبی توی این گوشی داره. توی استفاده روزمره و عادی لگ و باگ زیادی نمی بینید و رابط کاربری One UI Core 4.1 و اندروید 11 که امکان ارتقا به 12 رو هم داره تجربه خوب و با امکانات شخصی سازی مناسبی رو بهتون میدن. عملکردش در بازی ها هم مناسبه و بازی کالاف رو با جزئیات مدیوم و بدون لگ و باگ خاصی میتونه اجرا کنه و دما هم موقع بازی خیلی بالا نمیره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A22 5G

 

گوشی سامسونگ A23

گوشی a23 4g با قیمت حدودی 6.7 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/64 با توجه به عرضه نسل جدید این گوشی یعنی A24 که برای نسخه با رم یکسان ولی حافظه 128 گیگاباتی تقریبا قیمت یکسانی داره دیگه خیلی ارزش خرید نداره و با توجه به بهبودهای مختلف نسل جدید در زمینه نمایشگر، پردازنده و باتری خرید این گوشی خیلی منطقی نیست و بهتره به جای این گوشی نستبا قدیمی سراغ نسل جدید برید و یه تجربه کلی بهتر رو داشته باشید.
طراحی مثل بقیه گوشی های سری A امساله ولی کیفیت ساخت خیلی پایینه، بدنه براق پلاستیکی اصلا حس خوبی رو بهتون نمیده و موقع استفاده ارزون بودن گوشی رو کاملا حس می کنید. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار گرفته که دقت مناسبی داره اما خیلی سریع نیست. طراحی صفحه نمایش هم کمی قدیمیه و از صفحه با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای استفاده شده. صفحه نمایش 6.6 اینچی با پنل PLS LCD و رزولوشن 1080 جزئیات مناسبی داره اما به خاطر LCD بودن روشنایی خیلی زیادی نداره و زاویه دید به خصوص توی نور زیاده محدوده، از نرخ به روز رسانی 90 هرتزی هم استفاده شده و تا حدودی تجربه روونی رو به شما میده.

بررسی ارزش خرید و قیمت a23 سامسونگ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و توی استفاده سنگین هم حدود یک روز بهتون شارژ میده، از شارژر 25 واتی هم ساپورت میکنه اما توی جعبه یه آداپتور 15 واتی قرار داره که با اون شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و نیم زمان میبره که زمان نسبتا زیادی به حساب میاد و خیلی سرعت شارژ خوبی نسبت به رقبای شیائومی خودش نداره اما برای یه گوش سامسونگی مناسبه. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی و دو تا 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی A23 4g در نظر گرفته شده که در مجموع کیفیت قابل قبولی با توجه به قیمتش داره. عکس های لنز اصلی جزئیات و شارپنس خوبی داره و دیتیل عکس ها هم مناسبه اما رنگ های کمی بی روحه و به سمت رنگ آبی میزنه. عکس های پرتره نسبتا مناسبه اما همیشه خوب عمل نمیکنه و گاهی به خوبی سوژه رو تشخیص نمیده. لنز اولترا واید هم توی شرایط نوری مناسب عکس های نسبتا خوبی میگیره. لنز ماکرو هم خیلی تعریفی نداره و مثل اکثر گوشی های میان رده اقتصادی بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی نداره و شارپنس عکس های کمی پایینه و دیتیل عکس ها هم کمی نرم و دستکاری شده است. پردازنده اسنپدراگون 680 توی استفاده معمولی و اسکرول توی رابط کاربری بعضی وقت ها لگ داره ولی اونقدری نیست که اذیت کننده باشه، اکثر بازی ها رو هم میتونه اجرا کنه و بازی کالاف رو با جزئیات متوسط با فریم خوبی میتونید تجربه کنید و خیلی لگ و باگ خاصی توش دیده نمیشه، دما هم حین بازی خیلی بالا نمیره. رابط کاربری One ui 4.1 و اندروید 12 روی این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی خوبی داره و تجربه مناسبی به شما میده، 2 تا 3 سال هم آپدیت نرم افزاری و امنیتی برای این گوشی عرضه میشه که عمر نرم افزاریش رو بیشتر میکنه. بلندی اسپیکر مونو خوبه و حتی توی بلندی بیشینه هم خیلی کیفیت صدا افت نمیکنه، جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی این گوشی استفاده شده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A23

 

گوشی سامسونگ M32

با توجه به قدیمی شدن گوشی M32 و کم شدن موجودی اون توی بازار، به نسبت امکانات و قابلیت هایی که داره نسبتا قیمت بالایی داره و نسخه با رم و حافظه 4/64 در حدود 6.8 میلیون تومان قیمت داره و  با توجه به این قیمت و همچنین سخت پیدا شدن لوازم جانبیش توی بازار و پشتیبانی نرم افزاری کم، نسبت به گوشی های جدیدتر سامسونگ مثل A24 که قیمت تقریبا یکسان هم مشخصات سخت افزاری و ظاهری بهتری هم داره خیلی خریدش توصیه نمیشه.
بدنه گوشی a22 توی قسمت پشتیش یه سری خطوط عمودی اضافه کنید و گوشی جدید ما آماده است! بدنه کاملا پلاستیکی نسبتا کیفیت ساخت خوبی داره، چون توی دو نسخه جهانی و هند حجم باتری متفاوته باعث شده نسخه هند وزن بیشتری داشته باشه اما ظرفیت باتری بالاتر باشه و اگه سبک بودن گوشی براتون مهم تره بهتره سراغ نسخه با ظرفیت باتری کمتر برید. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار داره و سرعت و دقت مناسبی داره. صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد کیفیت خیلی خوبی داره و جزئیات زیاد با روشنایی خوبی بهتون میده و اگه کیفیت صفحه براتون مهمه کاملا راضیتون میکنه. حاشیه صفحه نمایش هم خیلی زیاد نیست. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی هم یه تجربه روون و خوب از کار با گوشی رو بهتون میده.

بررسی ارزش خرید و قیمت m32 سامسونگ

نسخه هند گوشی با باتری 6000 میلی آمپری و آداپتور 15 واتی عرضه شده که بیشتر توی بازار ایران این نسخه موجوده اما نسخه جهانی باتری 5000 میلی آمپری داره ولی توی جعبه آداپتور 25 واتی قرار گرفته. نسخه هند شارژدهی خیلی خوبی داره و توی استفاده معمولی از گوشی تقریبا 2 روز می تونید ازش استفاده کنید. شارژ کامل گوشی هم تقریبا 2 ساعت زمان میبره. چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص میدان برای گوشی ام 32 استفاده شدن که در کل کیفیت خوبی رو داره و با توجه به قیمتش راضی کننده است. عکس های لنز اصلی کیفیت خوبی دارن و جزئیات و شارپنس عکس ها خیلی خوبه اما کمی رنگ ها اغراق شده است. لنز اولترا واید کیفیتش نسبت به لنز اصلی افت داره و اگه نور خوبی نداشته باشید توی عکس ها نویز میفته. لنز ماکرو هم مثل اکثر گوشی های میان رده اقتصادی تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمی تونید بهش اتکا کنید. لنز تشخیص میدان هم تا حدودی کمک میکنه عکس های پرتره بهتری ثبت کنید اما همیشه دقت خوبی نداره و بستگی به شرایط نوری داره. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی کیفیت خوبی داره و عکس های خیلی نزدیک به واقعیت ثبت میشن و رنگ هاش خیلی اغراق شده نیست. پردازنده مدیاتک هلیو G80 استفاده شده عملکرد خیلی خوبی توی استفاده روزمره و عادی از گوشی داره و تقریبا مشکل و کندی خاصی توی گوشی نمی بینید. بازی کالاف رو هم روی جزئیات مدیوم بدون لگ و افت فریم اجرا میکنه و حتی توی استفاده طولانی مدت دماش خیلی بالا نمیره. اندروید 11 و One Ui 3.1 رابط کاربری گوشی m32 رو تشکیل میدن که تقریبا تجربه خوب و با امکانات شخصی سازی خوبی دارن اما کمی قدیمی شدن و نیومدن آپدیت های جدید هم باعث میشه قدیمی بودن گوشی بیشتر به چشم بیاد. اسپیکر مونو کیفیت خیلی خوبی نداره و به راحتی هم می تونید صدا رو خفه کنید اگه حواستون نباشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M32

 

سامسونگ A24؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 9 میلیون تومان

گوشی سامسونگ A24 یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی سامسونگه که پیشرفت های مناسب و قابل توجهی رو به نسبت نسلی قبلی به خصوص در بخش نمایشگر پیدا کرده و با قیمت حدودی 6.9 میلیون تومانی برای نسخه 4/128 به فروش میرسه. به نسبت نسل قبلی خودش یعنی A23 ارزش خرید بسیار بالاتری داره و تقریبا مشکل و باگ خاصی در عملکرد کلی اون دیده نمیشه، فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقباش داره. در مقایسه با باقی گوشی های سامسونگ در سری این توی این بازه مثل M32 یا M33 عمکلرد کلی بهتر به خصوص در بخش نمایشگر و پردازشی داره و گزینه بسیار بهتری به نسبت این گوشی ها به حساب میاد. البته در نسخه پایه یه مقداری لگ و باگ داره و بهتره 400 هزار تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ نسخه با رم 6 گیگ برید تا یه مقداری در طولانی مدت تجربه بهتری رو با این گوشی داشته باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه.
پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.
تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و روونی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم مناسبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A24 

 

گوشی سامسونگ M33

گوشی M33 سامسونگ یه گوشی نسبتا قدیمی از سامسونگ به حساب میاد که توی بازار موجودی کمی هم داره و با توجه به قیمت حدودی 9.2 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به نسبت رقیب دیگه اش در این بازه یعنی A24 تقریبا عملکرد یکسان و نزدیکی داره و فقط یه مقداری قدیمی تره و آپدیت های نرم افزاری کمتری دریافت میکنه اما نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی داره که یه مقداری استفاده از پنل TFT شایده اذیت کننده باشه اما توی بقیه بخش ها تقریبا پایاپای عمل میکنه ولی با توجه به قدیمی بودن و داشتن پنل TFT در نمایشگرش، خریدش خیلی توصیه نمیشه و اگه قصد خرید گوشی سامسونگی با این قیمت رو دارید سراغ خرید گوشی A34 برید که یکی از بهترین میان رده های اقتصادی سامسونگ در بازار به حساب میاد و عملکرد کلی بسیار بهتری هم داره.
طراحی چیزی شبیه به A22 و A23 ساخته شده و کیفیت ساخت پایین گوشی های میان رده اقتصادی سامسونگ اینجا هم دیده میشه. حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار گرفته و عملکرد دقیق و سریعی داره. صفحه نمایش های گوشی های سامسونگ توی این بازه قیمتی هنوز قدیمی و با حاشیه زیادی ساخته میشن و برند شیائومی توی این زمینه خیلی عملکرد بهتری داره. صفحه نمایش 6.6 اینچی با حاشیه زیاد و پنل TFT و رفرش ریت 120 هرتزی ترکیب عجیبی به شما میده، از یک طرف تجربه کار با صفحه خیلی روونه و جزئیات خوبی داره اما از طرف دیگه روشنایی نسبتا کمه و حاشیه زیادی داره ولی در مجموع نقاط مثبتش بیشتر از نقاط ضعفشه و تجربه نسبتا خوبی بهتون میده. نسخه گلوبال از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که عملکرد خوبی داره و تقریبا یک روز کامل توی استفاده معمولی رو به زیاد بهتون شارژ میده. با آداپتور 25 واتی تقریبا توی یک ساعت و 20 دقیقه کامل شارژ میشه که زمان نسبتا مناسبیه اما باید کلگی رو به صورت جداگانه تهیه کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت m33 سامسونگ

لنز 50 مگاپیکسلی اصلی کیفیت معمولی داره و خیلی جزئیات و دیتل بالایی توی عکس ها دیده نمیشه. عکس های سنسور اولترا واید هم کمی نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره. لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی تقریبا کمی عملکردش از فانتزی بهتره و بازم خیلی نمیشه روش حساب باز کرد. عکس های پرتره با کمک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق اکثر مواقع سوژه رو به خوبی تشخیص میده و به خوبی پشتش رو محو میکنه اما گهگداری خطا هم داره. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی هم خیلی تعریف خاصی نداره و کیفیت عکس ها تقریبا معمولیه. پردازنده اگزینوس 1280 عملکرد خوبی داره، توی استفاده روزمره و عادی همه چی روونه و بازی کالاف رو با جزئیات مدیوم و فریم بالا بدون لگ و باگ اجرا میکنه، دما هم خیلی بالا نمیره و باعث داغ شدن گوشی نمیشه. رابط کاربری One ui 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای گوشی M33 استفاده شده و تجربه کاربری خوب و امکانات شخصی سازی مناسبی داره. سری M توی آپدیت نرم افزاری کمی مشکل داره و ممکنه آپدیت های آینده رو بگیره ولی کی و تا چه حدی خیلی مشخص نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M33

 

سامسونگ A34؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 12 میلیون تومان

گوشی A34 سامسونگ یکی از بهترین میان رده های اقتصادی بازاره که که با داشتن قیمت حدودی 9.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به نسبت نسل قبلی و حتی گوشی های دیگه سامسونگ در این بازه مثل M52 5G هم ارزش خرید بیشتری داره و با توجه به قیمت مناسبش و عملکرد کلی خوب اون که حتی میتونه در اکثر بخش ها پا به پای رقبای چینی خودش با قیمت تقریبا یکسان عمل کنه، و حتی در بعضی بخش ها مثل دوربین و مقدار شارژدهی عملکرد بهتری از خودش نشون بده، ارزش خرید خیلی بالایی داره و میتونه یه گزینه میان رده اقتصادی بسیار خوب باشه که از پس انجام اکثر کارهای روزمره به خوبی برمیاد و میتونه یه تجربه مناسب رو با قیمت قابل قبول به شما بده.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.
صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.
تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

گوشی سامسونگ M52 5G

گوشی M52 سامسونگ با توجه به قیمت 9.8 میلیون تومانیش برای نسخه با رم و حافظه 8/128 که تقریبا با گوشی A34 یکسانه و با توجه به امکاناتی که داره خیلی گزینه جذابی برای خرید نیست و درسته که به صورت محدود در بازار موجوده اما با اومدن نسل جدید گوشی های سری A و امکانات بهبود یافته این سری، این گوشی اصلا ارزش خرید نداره و بهتره سمتش نرید.
طراحی نسبت به A52 کمی زشت تر شده و خطوط راه راه عمودی سری M اینجا هم دیده میشه. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده و از گواهی IP هم خبری نیست. وزن گوشی خیلی کمه و با یه گوشی بزرگ ولی خوش دست و سبک طرفیم. حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور قرار داره و سرعت و دقتش خوبه. صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر امولد کیفیت و جزئیات خیلی خوبی داره و رنگ های خیلی واقعی بهتون میده. روشنایی نسبت به قیمت کمی پایینه اما رفرش ریت 120 هرتزی تجربه استفاده ازش رو خیلی سریع و خوب کرده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده معمولی رو به سنگین حدود یک روز جواب میده که عملکرد خوبی به حساب میاد اما آداپتور 25 واتی که داخل جعبه قرار داره سرعت شارژ خیلی خوبی نداره و حدود 1 ساعت و 30 دقیقه شارژ کامل گوشی زمان میبره.

بررسی ارزش خرید و قیمت m52 سامسونگ

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی عکس های معمولی میگیره، توی نور زیاد عکس های خوبه اما وقتی نور کم باشه نویز میفته و دیتیل عکس ها کم میشه. لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی عملکرد خوبی داره. سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو هم تقریبا عملکرد فانتزی داره و خیلی کاربرد خاصی براتون نداره. در مجموع کیفیت دوربین خیلی خوب نیست و از هر دوی گوشی A53 و A52s و حتی A34 ضعیف تره. پردازنده اسنپدراگون 778G عملکرد خیلی خوبی داره، توی استفاده روزمره و عادی که همه چی روونه، اکثر بازی ها رو به خوبی اجرا میکنه مثلا کالاف رو با جزئیات بالا و فریم خوب میتونید تجربه کنید، اما دما نسبتا بالا میره ولی خیلی روی عملکرد گوشی تاثیر منفی نمیذاره. اندروید 11 و One Ui 3.1 روی گوشی M52 استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 13 و One Ui 5 رو داره و از لحاظ نرم افزاری گوشی به روزی حساب میشه اما به احتمال خیلی زیاد آپدیت های آینده رو دریافت نمیکنه. اسپیکر مونو برای این گوشی استفاده شده که خیلی بلندی زیادی نداره ولی کیفیتش مطلوبه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ M52 5G

 

گوشی سامسونگ A33 5G

گوشی سامسونگ A33 5G با توجه به قیمت حدودی 10.3 میلیون تومانی برای نسخه 6/128 و با توجه به عرضه نسل جدید A34 که هم عملکرد کلی بسیار بهتری داره و هم قیمتش پایین تره و هم از یه طراحی جذاب و جدید استفاده میکنه، خریدش خیلی منطقی نیست و بهتره سمت این گوشی قدیمی و نسبتا گرون (با توجه به نسل جدید) نرید.
طراحی گوشی خیلی خوب نیست مخصوصا صفحه نمایش که حاشیه خیلی زیاد و ناچ قدیمی داره اما کیفیت ساخت مناسبه و تقریبا گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 هم برای این گوشی استفاده شده تا کیفیت ساختش رو بالاتر ببره. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داره که خیلی عملکرد خوبی نداره و کمی سرعتش پایینه. صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد جزئیات خوبی داره و رنگ های خوبی بهتون نشون میده و روشنایی هم قابل قبوله، اما رفرش ریت 90 هرتزی استفاده شده خیلی بالا نیست و نسبت به رقباش توی این بازه کمی پایینه اما تجربه نسبتا خوبی رو بهتون میده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خیلی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده. به رسم گوشی های میان رده امسال سامسونگ آداپتور توی جعبه قرار نداره و باید جدا تهیه کنید اما با آداپتور 25 واتی قابل ساپورت شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و 30 دقیقه زمان میبره که خیلی سرعت شارژ خوبی نیست اما قابل قبوله.

بررسی ارزش خرید و قیمت a33 سامسونگ

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی نسبت به قیمت عملکرد خیلی خوبی داره و حتی با گوشی گرون تره A53 خیلی تفاوت خاصی نداره. عکس ها شارپنس و دینامیک رنج خوبی دارن اما خیلی رنگ های خوبی بهتون نمیده. لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به دوربین اصلی کمی کیفیت افت میکنه و شارپنس نسبتا کمی داره. سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی هم خیلی عملکرد خوبی نداره و بیشتر جنبه فانتزی داره. عکس های پرتره هم به کمک لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق به خوبی سوژه رو تشخیص میدن و پشت رو محو میکنن اما گاهی خطا هم داره. دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی خیلی شارپنس بالایی نداره و اگه زوم کنید عکس های کمی آبرنگی میشه. تراشه اگزینوس 1280 عملکرد خوبی توی این گوشی داره، توی استفاده روزمره و عادی که هیچ مشکلی دیده نمیشه و توی بازی کالاف هم با کیفیت مدیوم و فریم خوبی می تونید تجربه اش کنید. One Ui 4.1 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که تجربه کاربری روون و با امکانات شخصی سازی مناسبی داره. تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A33 5G

 

سامسونگ A54؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 15 میلیون تومان

گوشی سامسونگ A54 یکی از بهترین میان رده های سامسونگ و در کل گوشی های هوشمند بازار به حساب میاد که با یه طراحی خوب، زیبا، مدرن و استفاده از امکانات و سخت افزار مناسب تونسته یه گزینه جذاب در بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان باشه. با توجه به قیمت حدود 12.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 در مقایسه با گوشی نسل قبلی یعنی A53 ارزش خرید بسیار بیشتری داره. البته اگه خیلی دوربین و خوش دست و کوچیک بودن براتون اهمیتی نداره، با صرف حدود 2.5 میلیون تومان هزینه کمتر میتونید سراغ خرید گوشی A34 هم برید که واقعا تفاوت خیلی زیادی با این گوشی میان رده نداره.

 

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.
صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.
از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنزهای فرعی اما تفاوتی نسبت به نسل قبلی نداشتند و تقریبا عملکرد متوسط رو به خوب دارند. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره.
تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A54

 

گوشی سامسونگ A53

گوشی سامسونگ A53 با توجه به قیمت 13.7 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 برتری خیلی خاصی به نسبت گوشی ارزون‌تر و جدیدتر A54 که برای نسخه مشابه قیمت پایین تری هم داره نداره و شما با صرف یه هزینه کمتر میتونید یه گوشی با عملکرد بهتر در بخش های باتری، سخت افزار و دوربین داشته باشید و بهتره به جای صرف این هزینه سراغ خرید گوشی A54 برید. در کل با کاهش موجودی این گوشی و همچنین افزایش قیمتش بهتره خیلی به خرید این گوشی فکر نکنید.
طراحی گوشی A53 مثل بقیه گوشی های سامسونگی خیلی ساده و بی شیله پیله ساخته شده. کیفیت ساخت ولی خیلی خوب نیست اما به خاطر استفاده از پلاستیک وزن گوشی کمه و قطر خیلی زیادیم نداره و باعث شده گوشی خوش دستی به حساب بیاد. گواهی Ip67 هم توی ساختش رعایت شده. نمایشگر 6.5 اینچی سوپر امولد با نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و با جزئیات رو بهتون میده که رنگ های زنده ای داره و همه چی روون اجرا میشه. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه نمایش قرار گرفته دقت خوبه اما سرعت خیلی بالایی نداره و بهتر انیمیشن های باز شدن صفحه رو از توی تنظیمات غیر فعال کنید تا سرعتش بالاتر بره. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده کم مصرف باعث شده عملکرد شارژدهی خیلی خوب بشه و با استفاده نسبتا سنگین از گوشی حدود یک روز کامل بهتون شارژ بده. خبری از آداپتور توی جعبه نیست اما از کلگی 25 واتی پشتیبانی میکنه و حدود 1 ساعت و نیم شارژ کامل گوشی زمان میبره که خیلی عدد بالایی نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت a53 سامسونگ

4 دوربین شامل 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن. کیفیت عکس های لنز اصلی با توجه به قیمت خیلی خوبه و عکس های با کیفیتی می تونید باهاش بگیرید، فقط عکس ها کمی رنگ های روشن تری نسبت به واقعیت داره. عکس های پرتره هم با لنز تشخیص عمق به خوبی سوژه ها رو تشخیص میده و خیلی کم باگ داره. لنز اولترا واید هم نسبت به دوربین اصلی کمی افت داره و کیفیت تقریبا خوبی داره. لنز ماکرو هم خیلی تعریف خاصی نداره و باید دقت زیادی به خرج بدید تا بتونید عکس های مناسبی باهاش ثبت کنید. کیفیت دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم خیلی خوبه و عکس های با کیفیتی ثبت میکنه. پردازنده اگزینوس 1280 عملکرد خوبی توی استفاده روزمره و عادی از گوشی داره و مصرف انرژی خیلی خوبی داره اما به خاطر قدرت نسبتا کمتر و محدودیت های نرم افزاری توی بازی ها کیفیت جزئیات زیادی بهتون نمیده و خیلی مناسب بازی نیست و اگه بازی کردن با گوشی براتون مهمه بهتره سراغ گزینه های شیائومی برید. اندروید 12 و One Ui 4.1 تجربه کاربری خوب و با امکانات شخصی سازی خوبی رو بهتون میده و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه و اگه میخواید مدت زیادی از گوشی استفاده کنید خیالتون رو راحت میکنه. اسپیکر استریو بلندی نسبتا خوبی داره ولی کیفیت صدا خیلی خوب و مناسبه، از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A53

 

گوشی سامسونگ S20 FE 5G

گوشی s20 fe 5g با اینکه حدود دو سه سالی از عرضه اش میگذره و گوشی خیلی قدیمی به حساب میاد، ولی هنوز توی بازار ایران پیدا میشه و با توجه به قیمت 15.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به عنوان یه گوشی شبه پرچمدار که آپدیت نرم افزاری هم دریافت میکنه و یه طراحی خیلی قدیمی هم داره خیلی ارزش خرید نداره و بهتره با صرف هزینه کمتر (حدود 3 میلیون تومان) سراغ خرید گوشی A54 سامسونگ برید که به جز نداشتن دوربین تله فوتو، پردازنده میان رده و قابلیت شارژ بیسیم خیلی کمبودی به نسبت این گوشی نداره و حتی در بخش هایی مثل صفحه نمایش و عملکرد باتری بسیار بهتر عمل میکنه و پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری هم دریافت میکنه و میتونید با این اختلاف قیمتی یه گلکسی بادز 2 سامسونگ بخرید و لذت ببرید!
طراحی گوشی به خاطر زمان عرضه کمی قدیمی شده و خیلی به دل نمیشینه اما گوشی خوش دستی به حساب میاد و کیفیت ساخت نسبتا مناسبی داره. فریم میانی هم از آلومینیوم ساخته شده تا کیفیت ساخت رو بالاتر ببره. از گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی استفاده شده. صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل سوپر امولد کیفیت خیلی خوبی داره و دقیقا مشابه یه پرچمدار عمل میکنه. وضوح رنگ و جزئیات خیلی خوبی داره و به خاطر زاویه دید خوب و روشنایی بالا توی محیط روشن هم می تونید ازش به خوبی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم باعث میشه تجربه روونی داشته باشید. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره و عملکرد معمولی داره و خیلی خوب نیست. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عملکرد معمولی داره و توی استفاده سبک و معمولی در حدود یک روز بهتون شارژ میده. آداپتور 15 واتی قابل پشتیبانی هم حدودا توی یک ساعت و 40 دقیقه کامل گوشی رو شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 هم از خانواده پرچمدار S20 به این گوشی ارث رسیده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S20 FE 5g سامسونگ

سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسل اولترا واید بخش دوربین این گوشی رو تشکیل میدن. لنز اصلی کیفیت عکس های خیلی خوبی با توجه به قیمت داره و روشنایی خوب و وایت بالانس مناسبی داره که باعث میشه عکس ها نه بی روح بشن و نه خیلی اغراق آمیز. لرزشگیر اپتیکال هم توی این لنز استفاده شده. عکس های پرتره هم عملکرد خوبی داره و اکثر مواقع به خوبی سوژه رو تشخیص میده. لنز اولترا واید هم عملکرد خوبی داره و خیلی افت کیفیت نسبت به لنز اصلی نداره. سنسور تله فوتو هم تا زوم 10 برابری عملکرد خیلی خوبی داره ولی بیشتر از اون نباید خیلی ازش انتظار زیادی داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عملکرد خیلی خوب و راضی کننده ای داره. پردازنده اسنپدراگون 865 5g عملکرد خوبی تو استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و در استفاده سنگین و بازی هم ثبات مناسبی داره ولی مصرف انرژی بیشتری نسبت به نسخه معمولی با پردازنده اگزینوس داره. One UI 3.0 و اندروید 10 رابط کاربری گوشی S20 fe رو در حالت پیش فرض تشکیل میدن که عملکرد خوب با امکانات شخصی سازی مناسبی داره و به نسخه اندروید 13 و One Ui 5.0 هم ارتقا پیدا میکنه و تقریبا آخرین نسخه آپدیتی هست که برای این گوشی عرضه میشه. بلندی صدا خیلی نیست اما کیفیت صدا خوبه و راضیتون میکنه. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S20 FE 5G

 

گوشی سامسونگ S21 FE

گوشی S21 Fe سامسونگ یه پرچمدار اقتصادی خوش دست و جذابه که با عرضه نسل جدیدش مقداری کاهش قیمت هم پیدا کرده و به حدود قیمتی 18.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 رسیده و اگه دنبال یه گوشی شبه پرچمدار میگردید بهتره حدود 3.5 میلیون تومان بیشتر هزینه کنید و سراغ گوشی جدیدتر و قوی تری S23 Fe سامسونگ برید. البته اگه خوش دست و سبک بودن براتون خیلی خیلی اهمیت داره، این گوشی گزینه بهتریه اما با توجه به قدیمی شدن گوشی S21 FE و دریافت آپدیت های کمتر نرم افزاری و همچنین شارژدهی نسبتا ضعیف، دیگه خریدش خیلی توصیه نمیشه.
طراحی گوشی اس 21 اف ایی بسیار خوب و چشم نوازه، وزن و قطر کمش هم در کنار طراحی گرد فریم فلزی باعث شده گوشی خیلی خوش دست بشه. کیفیت ساخت خیلی خوب نیست و پلاستیک قسمت پشتی حس خیلی خوبی بهتون نمیده. گواهی IP68 استفاده شده کمی وضعیت کیفیت ساخت رو بهتر کرده. صفحه نمایش 6.4 اینچی دینامیک امولد پر جزئیات و با روشنایی و وضوح رنگ خوب همون حس استفاده از گوشی S21 پرچمدار رو میده و چیزی از این گوشی کم نداره. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم تجربه کار با صفحه رو خیلی روون تر کرده. حسگر اثر انگشت هم پایین صفحه قرار داره و سرعت و دقتش خیلی خوبه. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی عملکرد نسبتا قابل قبولی داره اما به خاطر مصرف زیاد پردازنده و صفحه نمایش توی استفاده معمولی تقریبا یه روز شارژدهی میکنه و اگه کمی استفاده سنگین تری ازش کنید اخر روز باید گوشی رو مجدد شارژ کنید. از آداپتور شارژ هم خبری نیست و باید جدا تهیه کنید و با کلگی شارژ 25 واتی پشتیبانی شده شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که تقریبا برای یه گوشی سامسونگی مناسبه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم هم از گوشی S21 به این گوشی ارث رسیده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S21 FE سامسونگ

از همون پکیج دوربین گوشی S20 Fe استفاده شده که یه مقداری عملکرد کلیش بهتر شده. لنز 12 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خیلی خوبی داره، شارپنس و دیتیل خیلی خوبه و دینامیک رنج عکس ها مناسبه. سوژه توی عکس های پرتره به خوبی شناسایی و جدا میشه و خیلی کم خطا توش پیش میاد. عکس های لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید به کیفیت لنز اصلی نمیرسه و کمی نویز داره اما اعوجاج تصویر خیلی کمی داره و روشنایی بسیار مناسبه. لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال داره که تا زوم 10 تقریبا خوبه اما بیشتر خیلی ازش نباید انتظار جزئیات زیاد داشته باشید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی فوق العاده است و اگه خیلی از این دوربین استفاده میکنید کاملا راضیتون میکنه.
این گوشی با دو نوع تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 عرضه شده که توی ایران نسخه اگزینوس هم موجوده. توی استفاده روزمره و رابط کاربری همه چی روون و خوب اجرا میشه، تو اجرای بازی ها هم هیچ مشکلی نداره و با جزئیات خیلی خوب و بدون لگ و باگ می تونید بازی ها رو اجرا کنید. اندروید 12 و One Ui 4 رابط کاربری گوشی s21 fe رو تشکیل میدن که یه تجربه خیلی خوب با امکانات شخصی سازی مناسب رو می تونید باهاش داشته باشید. حدود 3 سال هم پشتیبانی نرم افزاری میشه و آپدیت های جدید اندروید براش عرضه میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S21 FE

 

سامسونگ S23 FE؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 22 میلیون تومان

گوشی سامسونگ S23 FE همزمان با عرضه جهانی و با سرعت بسیار بالایی وارد بازار ایران شده که در حال حاظر قیمت حدودی 21.7 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 8/128 گیگ داره. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادهای خیلی خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگه که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های در بخش پردازنده و دوربین به شما بده. اگر دنبال خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگ تا حدود 22 میلیون تومان هستید، بهتره به جای خرید نسل قبلی سراغ خرید گوشی S23 FE برید و از بهبودهای ایجاد شده در بخش هایی مثل پردازنده، نمایشگر و همچنین باتری بهره ببرید.

سامسونگ S23 FE

از لحاظ طراحی گوشی تغییرات زیادی کرده. شبیه به گوشی های سری S23 شده و جزیره دوربین مجزا حذف شده. قسمت پشتی به جای پلاستیک از شیشه ساخته شده و با اینکه از لحاظ ابعاد نمایشگر تغییر نکرده اما به خاطر متریال جدید و همچنین بیشتر شدن قطر دیگه خیلی گوشی سبک و خوش دستی نیست و با بیشتر شدن حاشیه نمایشگر تا حدودی به گوشی A54 سامسونگ شباهت پیدا کرده. پنل 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X تغییر خیلی زیادی نکرده و همون کیفیت و دقت تصاویر گوشی های سامسونگی رو به شما میده. البته زیاد شدن روشنایی نمایشگر و همچنین هوشمند شدن رفرش ریت جزو تغییرات مناسب و خوب این بخش به حساب میاد.
شارژدهی باتری و سرعت شارژ خیلی تغییر پیدا نکرده و همون باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از آداپتور 25 واتی برای این گوشی هم استفاده شده. شارژدهی خیلی اذیت کننده نیست اما اگه استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید باید آخرای روز گوشی رو مجددا شارژ کنید که شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و نیم زمان میبره. با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای آمریکا و تراشه اگزینوس 2200 برای باقی بازارها عرضه میشه که در ایران هم نسخه اگزینوس موجوده. با اینکه این تراشه در گوشی S22 مشکل داغ شدن و افت عملکرد خیلی زیادی داشت اما روی این گوشی با استفاده از سیستم خنک کننده مناسب تونسته عملکرد خوبی از خودش نشون بده و در استفاده طولانی مدت خیلی افت عملکرد زیادی رو شاهد نیستیم.
از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده شده که تقریبا همون سنسور استفاده شده برای گوشی S23 هست. اما بقیه لنزهای پشتی ثابت باقی موندن و از همون لنزهای 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و 12 مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب و رنگ های زنده و مناسبی دارند و میتونید عکس های خوبی با این دوربین ثبت کنید. لنز تله فوتو در زوم های کم کیفیت خوبی به شما میده اما در زوم بالاتر مقداری جزئیات افت پیدا میکنه. عکس های پرتره خوبی هم میتونید با این لنز ثبت کنید. لنز اولترا واید هم با مقداری افت کیفیت به نسبت دوربین اصلی میتونه عکس های مناسبی رو ثبت کنه. لنز 10 مگاپیکسلی سلفی عکس های با جزئیات و دقت رنگ و دینامیک رنج مناسبی رو ثبت میکنه. کیفیت فیلمبرداری گوشی در حد پرچمدار سال قبل سامسونگ یعنی S22 و با استفاده از لرزشگیر مناسب میتونه ویدیوهای خوبی رو به ثبت برسونه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung S23 FE

 

گوشی سامسونگ S22

گوشی های کامپکت و پر قدرت خیلی کم تولید میشن و گوشی S22 سامسونگ هم جزو همین محدود محصولاته که با قیمت حدودی 30 میلیون تومان برای نسخه 8/128 توی بازار ایران با وجود قدیمی بودن هنوز به فروش میرسه، البته با عرضه شدن گوشی S23 این گوشی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزار خیلی جالب و جذاب به نظر نمیرسه ولی با وجود اختلاف قیمت حدود 9 میلیون تومانی میتونه برای کسایی که دنبال یه گوشی کامپکت ولی پرجمدار میگردن ولی خیلی قصد هزینه کردن ندارند، یه مقداری جذاب به نظر برسه ولی اگه از لحاظ بودجه مشکلی ندارید بهتره سراغ خرید گوشی S23 برید و از طراحی جدید و به روز، پشتیبانی نرم افزاری بیشتر، پردازنده پرچمدار خفن و بهبودهای ایجاد شده در بخش دوربین استفاده کنید و در کل یه گوشی به روز و مناسب تر داشته باشید.
بدنه ساخته شده از ترکیب شیشه و فلز و استفاده از گواهی IP68 از لحاظ کیفیت ساخت هیچ جای بحثی باقی نمیذاره. طراحی گوشی با اینکه با اومدن نسل جدید سری S کمی قدیمی به نظر میرسه اما هنوز طراحی و ظاهر مناسبی داره. وزن کم و بدنه کوچیک باعث خوش دستی گوشی شده. صفحه نمایش 6.1 اینچی دینامیک امولد با نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه تجربه با جزئیات بالا و بی نقص رو بهتون میده و هیچ نقص و ایرادی نمیشه از صفحه نمایش گرفت. برای محافظت صفحه هم از گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده شده. حسگر اثر انگشت هم پایین صفحه قرار داره و دقت و سرعت خیلی خوبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت S22 سامسونگ

پردازنده اگزینوس 2200 استفاده شده عملکرد خیلی خوبی داره و همه چی سریع و بدون مشکل اجرا میشه. اکثر بازی های سنگین و با گرافیک بالا رو هم بدون مشکل خاصی میتونه اجرا کنه. اندروید 12 و One UI 4.1 یه رابط کاربری خیلی خوب با امکانات شخصی سازی زیاد به گوشی داده که قابلیت های ویژه پرچمدار مثل سامسونگ Dex هم قابل استفاده است. سامسونگ قول سه سال آپدیت نرم افزاری رو برای این گوشی داده. برای جمع جور شدن گوشی و سبک شدنش سامسونگ مجبور شده از بخش باتری بزنه و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته خیلی عملکرد بالایی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی می تونید انتظار یه روز کامل رو داشته باشید ولی در صورتی که خیلی سبک باشه، در غیر این صورت باید بعد از ظهر هم مجدد گوشی رو شارژ کنید که با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی حدود 1 ساعت زمان میبره. آداپتور توی جعبه قرار نداره و باید جداگانه تهیه کنید. شارژ وایرلس 15 واتی و شارژ بیسیم معکوس هم بخش باتری رو تکمیل ترش میکنن.
دوربین گوشی از همه لحاظ شما رو راضی میکنه و کیفیت عکس های خیلی عالی و با جزئیاتی داره. سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسلی اولترا واید بخش دوربین گوشی S22 5G رو تشکیل میدن. امکان فیلمبرداری 4K تا 60 فریم و 8K تا 24 فریم وجود داره و بهتون فیلم های با کیفیت و رنگ های واضح و زنده ای میده. دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی کیفیت خیلی خوبی داره و کاملا عملکردش راضی کننده است. وای فای 6، بلوتوث نسخه 5.2 و درگاه تایپ سی نسخه 3.2 امکانات ارتباطی گوشی s22 رو تکمیل کردن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S22

 

سامسونگ S23؛ بهترین گوشی سامسونگ تا 40 میلیون تومان

گوشی سامسونگ S23 با داشتن اندازه مناسب و خوش دست و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های حوزه گوشی های هوشمند، میتونه به عنوان یه گوشی کامپکت و قدرتمند با قیمت حدودی 38.8 میلیون تومان برای نسخه 8/128 گزینه جذابی باشه و با توجه به قیمت یکی از پرچمدارهای جذاب بازاره. البته با توجه به وجود گوشی S22 توی بازار که حدود 9 میلیون تومان ارزونتره شاید کمی وسوسه بشید که سمت خرید این گوشی برید، اما با توجه به تغییرات ظاهری و همچنین باطنی گوشی این کار خیلی توصیه نمیشه. اگه اندازه بزرگتر و همچنین شارژدهی بیشتر برای شما اهمیت بیشتری داره، میتونید سراغ خرید گوشی S23 Plus هم برید که تقریبا با این گوشی قیمت یکسانی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت s23 5g سامسونگ
بیشترین تغییر در نسل جدید پرچمدار های سامسونگ در طراحی و ظاهر ایجاد شده و بدنه یکپارچه تخت بدون برآمدگی خاص دوربین که از متریال با کیفیت ساخت بالایی استفاده میکنه باعث شده همه گوشی های این سری ظاهر جذاب و تقریبا یکسانی داشته باشند. نمایشگر 6.1 اینچی با پنل دینامیک امولد 2x و رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده شده جزئیات و ترکیب رنگ خوبی رو به نمایش میزاره و به خاطر بهتر شدن روشنایی میتونید با خیال راحت از گوشی توی محیط های پر نور و شلوغ هم استفاده کنید.
با استفاده از باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و پردازنده بهینه تر میزان شارژدهی بهبود خوبی پیدا کرده و میتونید در استفاده معمولی و روزمره یک روز کامل از گوشی استفاده کنید. سرعت شارژ خیلی بالا نیست و با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی توی حدودا یک ساعت و ربع کاملا شارژ میشه که البته طبق روال گوشی های پرچمدار جدا باید تهیه بشه.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات خوب، شارپنس مناسب و دینامیک رنج خوبی ثبت میکنه و مثل باقی گوشی های سامسونگی رنگ ها کمی شادتر و زنده تر میشن. لنز تله فوتو عکس های با جزئیات خوب و رنگ های طبیعی تری نسبت به لنز اصلی میگیره. لنز اولترا واید هم کیفیت مناسبی داره اما به خاطر نداشتن قابلیت اتوفوکوس نمیتونید عکس های ماکرو و نزدیکی ثبت کنید. دوربین جدید سلفی 12 مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی داره و رنگ های بسیار خوب در کنار نویز کم در عکس ها دیده میشه.
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 که برای این نسل از پرچمدار ها بهینه شده قدرت سخت افزاری بسیار خوبی در کنار مدیریت دمای مناسب داره و باعث میشه عملکرد سخت افزاری حتی تحت فشار زیاد هم خوب باشه. اندروید 13 و One UI 5.1 باعث تجربه به روز از گوشی میشه و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ هم از این گوشی ها باعث میشه تا حدودی به رقیب آمریکایی خودش نزدیک بشه، البته هنوز مدیریت دما و هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار گوشی های سامسونگ به نمونه های اپلی نمیرسه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23

 

سامسونگ S23 Plus

برادر بزرگتر گوشی S23 که تنها در اندازه و شارژدهی با این گوشی متفاوته و در نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی یکسان تقریبا قیمت یکسانی داره و شما با توجه به سلیقه خودتون و اینکه خوش دست بودن و راحتی براتون مهمتره یا شارژدهی بیشتر و اندازه بزرگتر صفحه نمایش میتونید بین این دو گوشی انتخاب خودتون رو انجام بدید.

بررسی ارزش خرید و قیمت s23 plus سامسونگ

ظاهر و نوع طراحی گوشی بیشترین تغییر رو کرده. این تغییرات باعث شده کل گوشی های سری S23 ظاهر تقریبا یکسانی داشته باشند و مثل گوشی s23 ultra، نسخه گرون قیمت این سری از گوشی های سامسونگ، از جزیره دوربین مجزا، خبری نیست و لنزها با بدنه ادغام شدن. کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در این گوشی بسیار کیفیت خوبی داره. وزن گوشی که حدود 196 گرمه، با توجه به اندازه و متریال بکار برده شده، خیلی زیاد نیست.برای محافظت در مقابل خط و خش و نفوذ آب از گوریلا گلس ویکتوس 2 برای قسمت پشت و جلو و گواهی IP68 استفاده شده. نمایشگر 6.6 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی با تکنولوژی LTPO فقط از لحاظ اندازه با گوشی S23 تفاوت داره و مثل همین گوشی جزئیات بالا و کنتراست رنگی خیلی خوبی رو به نمایش میزاره. روشنایی صفحه نمایش هم بیشتر شده و تا 1200 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا میکنه.
حجم باتری به 4700 میلی آمپر ساعت، افزایش پیدا کرده و باعث شده گوشی S23 Plus بتونه حدود یک روز در استفاده معمولی، به شما شارژدهی کنه و ممکنه آخر روز هم مقداری شارژ باقی بمونه. سرعت شارژ برای یه گوشی سامسونگی خوبه و با استفاده از آداپتور 45 واتی قابل پشتیبانی توی حدود یک ساعت کاملا شارژ میشه. شارژ بیسیم هم بدون تغییر از توان 15 واتی استفاده میکنه.
سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال، دقیقا مشابه نسخه معمولی هست. فقط دوربین سلفی یه تغییری کرده و از یه لنز 12 مگاپیکسلی جدید استفاده میکنه. اما هنوز کیفیت عکس ها بسیار خوبه و در حد و اندازه یه پرچمدار ظاهر میشه اما این بخش به جذابیت گوشی S23 Ultra نیست. دوربین سلفی عکس های با جزئیات مناسب و ترکیب رنگ خوب و زنده ای میگیره و پیشرفت مناسب و قابل توجه در این بخش کرده.
تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گوشی های سامسونگ، برای همه گوشی های نسل جدید سری S استفاده شدن که نسبت به نسل قبل حدود 30 درصد قدرت بیشتری داره. تقریبا در هیچ برنامه و بازی مشکلی در اجرا و کیفیت نخواهید داشت. سال ها با قدرت تمام میتونه از پس همه چی بربیاد. اندروید 13 و One UI 5.1 باعث تجربه به روز و روون این گوشی با امکانات شخصی سازی متنوع و جدید سامسونگ میشه. پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ هم باعث به روز موندن این رابط کاربری و عمر بیشتر نرم افزاری گوشی اس 23 پلاس میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Plus

 

گوشی سامسونگ Z Flip 4

گوشی زد فلیپ 4 سامسونگ با قیمت حدودی 35.5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 در کنار زد فولد 4 یکی دیگه از گوشی های خاص این برنده که با توجه به قیمت امکانات خیلی خفنی به شما نمیده اما اون طراحی تاشو و منحصر به فردش میتونه برای افراد خاص پسند و صد البته مرفه جذاب باشه ولی شما با این پول میتونید سراغ گوشی های جدید و به روز سامسونگ از سری S23 برید و یه تجربه بی نقص رو داشته باشید و از مشکلات این گوشی مثل شارژدهی و قدرت سخت افزاری اذیت کننده در برنامه های سنگین دوری کنید. با عرضه نسل جدید این گوشی یعنی زد فلیپ 5 که تقریبا 3 4 میلیون تومان از این گوشی کوچیک تره، دیگه خرید این گوشی تاشو نسبتا قدیمی توجیه نداره و با توجه به کمتر شدن موجودیش در بازار بهتره برید سراغ خرید نسل جدید و بی خیال این گوشی تاشو خاص بشید.
طراحی گوشی نسبت به نسل های قبلی خیلی تفاوتی نکرده و از همون بدنه ساخته شده از شیشه و آلومینیوم استفاده شده که فقط لولا کمی ضخیم تر شده و استحکام بهتری پیدا کرده. گواهی IPX8 هم باعث مقاومت گوشی در مقابل نفوذ ذرات آب میشه. حسگر اثر انگشت روی لبه راست با دکمه پاور ترکیب شده و صفحه نمایش پشتی هم با اندازه 2.1 اینچی به شما اعلان ها و یک سری اطلاعات پیش فرض دیگه رو نمایش میده که نسبت به نسل قبلی مقداری بزرگتر شده.

بررسی ارزش خرید و قیمت Galaxy Z Flip4 سامسونگ

صفحه نمایش 6.7 اینچی دینامیک امولد تخت که روی لبه ها یه روکش پلاستیکی برای محافظت در زمان بسته شدن قرار گرفته و نسبت به نسل قبل حاشیه صفحه نمایش هم کمتر شده. هنوز رد تای وسط صفحه دیده میشه و ممکنه در استفاده شما رو کمی اذیت کنه. جزئیات و ترکیب رنگ و روشنایی صفحه هم مثل باقی پرچمدار های سامسونگ عالیه.
باتری 3700 میلی آمپر ساعتی شارژدهی قابل قبولی داره با توجه به اندازه گوشی ولی هنوز مقداری ضعیفه و در استفاده معمولی کمتر از یک روز به شما شارژدهی میکنه. شارژ با سیم 25 واتی هم در حدود 1 ساعت و ربع کاملا باتری رو شارژ میکنه. از شارژ بیسیم 15 واتی هم برای این گوشی استفاده شده. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 یکی از قدرتمندترین پردازنده ها عملکرد بسیار مناسبی و در حد یه پرچمدار به شما میده و در استفاده های معمولی و یا سنگین هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد. البته در استفاده طولانی مدت سنگین به خاطر اندازه کوچیک و سیستم خنک کننده ضعیف خیلی داغ میکنه.
دو تا دوربین اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی به همراه یه دونه 10 مگاپیکسلی سلفی بخش دوربین گوشی Z Flip 4 رو تشکیل میدن. کیفیت دوربین در حد عکس های گوشی های پرچمدار معمولی سامسونگ مثل S22 و خیلی نباید انتظار عکس های خفنی رو داشته باشید. دوربین سلفی هم وضعیتی به همین صورت داره. یه نکته دیگه در بخش دوربین استفاده از صفحه نمایش پشتی برای گرفتن سلفی با دوربین اصلیه که اجازه میده عکس های سلفی با کیفیت تر و با رنگ های بهتری ثبت کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ Z Flip 4

 

سامسونگ Z Flip 5

با عرضه گسترده تر نسل جدید گوشی های تاشو سری Z دیگه خرید نسل های قبلی خیلی توجیه نداره و با کاهش قیمتی که این نسل از گوشی های تاشو سامسونگ داشته حالا شما میتونید به جای گوشی زد فلیپ 4 سراغ گلکسی Z Flip 5 برید که حدود 40 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 قیمت داره و یکی از بهترین گزینه های برای خرید یه گوشی تاشو کلاسیک با عملکرد مناسب و طراحی جذاب و کاربردی به حساب میاد. البته هنوز این گوشی یه پیشنهاد خاص به حساب میاد و برای همه افراد مناسب نیست.

بررسی ارزش خرید گوشی Z Flip 5 سامسونگ

از لحاظ طراحی دو تغییر بزرگ به نسبت قبل پیدا کرده، یکی بزرگ شدن نمایشگر بیرونیه که حدود 300 درصد فضای بیشتری در اختیار میزاره و تغییر دیگه عوض شدن لولاست که باعث میشه گوشی به صورت کاملا تخت بسته بشه و حاشیه خاصی موقع بسته شدن توی گوشی دیده نشه. بدنه از شیشه و فلز ساخته شده و گواهی IPX8 هم این گوشی رو مقابل نفوذ مایعات مقاوم میکنه. صفحه نمایش پشتی 3.4 اینچی میتونه به راحتی بیشتر برنامه ها رو بدون مشکل خاصی اجرا کنه و کاربردهای گوشی در هنگام بسته بودن تنوع بیشتری پیدا کرده.
صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد که دورتا دورش رو یه لایه پلاستیکی برای محافظت بیشتر موقع باز و بسته شدن قرار دادن، هنوز کیفیت و جزئیات خیلی خوبی به نمایش میزاره ولی هنوز محل خم شدن گوشی کاملا مشخصه و ممکنه کمی موقع استفاده روی مخ باشه. قابلیت LTPO داره و نمایشگر با جزئیات و روون با روشنایی خوبی برای این نسل استفاده شده. باتری 3700 میلی آمپر ساعتی که به نسبت نسل قبلی هیچ تغییر نکرده شارژدهی خیلی خوبی نداره و در استفاده معمولی کمتر از یک روز به شارژ میده. از شارژر 25 واتی با سیم و 15 واتی بیسیم هم پشتیبانی میکنه که در حالت با سیم شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت و نیم زمان میبره.
دو تا دوربین اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یه دونه 10 مگاپیکسلی سلفی برای این گوشی در نظر گرفته شده که هیچ تغییری از لحاظ لنزها در مقایسه با گوشی Z Flip 4 نکرده ولی به نسبت قیمت عملکرد مناسبی داره، البته نباید انتظار عملکردی در حد گوشی S23 Ultra رو برای این گوشی داشته باشید. یه نکته جالب استفاده از صفحه نمایش پشتی برای گرفتن عکس سلفی با دوربین پشتیه که میتونه عکس های سلفی بسیار بهتری به شما بده.
پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده مخصوص گوشی های سامسونگ عملکرد بسیار خوبی داره و به راحتی از پس اکثر بازی ها و برنامه های سنگین بر میاد ولی به خاطر خاصیت تاشو بودن گوشی و نداشتن خنک کننده خیلی مناسب در استفاده های سنگین طولانی مدت داغ میکنه و افت کیفیت داره. اندروید 13 و One UI 5.1 امکانات شخصی سازی مناسب و تجربه استفاده روونی داره و برای صفحه نمایش پشتی هم میتونید از ویجت ها و برنامه های مختلف استفاده کنید و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه. اسپیکر استریو بلندی مناسبی داره اما کیفیت صدا خیلی خفن نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 5

 

گوشی سامسونگ S22 Ultra

با عرضه گوشی S23 Ultra لقب بهترین گوشی سامسونگ و اندرویدی بازار از این گوشی گرفته شده و با توجه به اختلاف قیمت حدود 4 تومنی این گوشی با s23 Ultra دیگه خرید این گوشی خیلی توجیه نداره و بهتره سراغ خرید گوشی نسل جدید برید و از بهبودهای ایجاد شده در بخش های طراحی، سخت افزار و دوربین استفاده کنید و بهتره به خرید این گوشی اصلا فکر نکنید.
طراحی گوشی S22 Ultra نسبتا با بقیه خانواده S22 تفاوت میکنه و ترکیبی بین گوشی نوت 20 اولترا و اس 22 سامسونگه. طراحی خمیده و یکپارچه گوشی که از گلس و فلز آلومینیوم ساخته شده باعث میشه علیرغم وزن زیادش گوشی خوش دستی باشه و توی استفاده طولانی مدت هم اذیت نشید. صفحه نمایش 6.8 اینچی خمیده با رزولوشن 1440 و نرخ به روز رسانی 120 هرتز و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ یه صفحه خیلی عالی و با جزئیات رو بهتون میده که هر چقدر ازش استفاده کنید اصلا خستتون نمیکنه. نرخ به روز رسانی هوشمند هم بین 1 تا 120 هرتز متغیره و باعث میشه در عین روون بودن مصرف باتری بهینه ای هم داشته باشه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی داره اما نه مثل آیفون 13 پرومکس، توی استفاده سنگین حدود 6 تا 7 ساعت بهتون شارژ میده، سرعت شارژ هم با آداپتور 45 واتی که باید جدا تهیه کنید حدود یک ساعته که عدد مناسبیه.

بررسی ارزش خرید و قیمت S22 Ultra سامسونگ

دوربین مثل نسل قبلی از لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوتا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتوی پریسکوپی تشکیل شده که شاید بگید پس تفاوت کیفیتی نداره اما به خاطر بهینه شدن نرم افزار و هوش مصنوعی گوشی عکس های خیلی بهتر و با کیفیت تری میگیره. عکس های لنز اصلی شارپنس و دینامیک رنج خیلی بالایی دارن و دیتیل خیلی زیادی توی عکس ها دیده میشه. عکاسی توی شب و نور کم هم فوق العاده است و به خوبی پشت سوژه رو محو میکنه. دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی دیتیل و شارپنس خیلی خوبی توی عکس ها ثبت میکنه.
پردازنده اگزینوس 2200 استفاده شده خیلی عملکرد خوبی توی استفاده روزمره و بازی ها و اپ های سنگین داره ولی مشکل نسبتا بزرگش داغ شده بیش از حدشه که بعد از نیم ساعت بازی یا استفاده سنگین داغ میشه گوشی و خیلی تجربه لذت بخشی ممکنه نداشته باشید. به خاطر همین موضوع مصرف باتری هم بیشتر میشه، البته نسخه اسنپدراگون که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده میکنه این مشکل رو کمتر داره و مصرف باتری هم بهینه تر و بهتر شده و تو ایران هم میتونید این نسخه رو پیدا کنید. اندروید 12 و One Ui 4.1 رابط کاربری S22 Ultra رو تشکیل میدن که عملکرد روون و با امکانات شخصی سازی خوبی رو می تونید ازش بگیرید و تا 4 سال هم آپدیت نرم افزاری دریافت میکنه. کیفیت و تفکیک صدا خیلی عالیه و توی بیشترین حالت هم مشکلی نداره اما بلندی صدا نسبتا کمه. قلم لمسی هم از سری نوت به این گوشی ارث رسیده و توی لبه پایین گوشی جا خوش کرده. قلم امکانات خوبی بهتونه میده و دیرکرد 2.8 میلی ثانیه استفاده ازش رو لذت بخش تر میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S22 Ultra

 

گوشی سامسونگ S23 Ultra؛ بهترین گوشی سامسونگ

گوشی S23 Ultra یکی از بهترین و جدیدترین گوشی های پرچمدار اندرویدی و سامسونگه بازاره و تقریبا جای خودش رو توی بازار پیدا کرده و میتونید با حدود قیمت 48.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 این گوشی قدرتمند و به روز رو داشته باشید. به نسبت نسل قبلی با توجه به اختلاف قیمت کمشون ارزش خرید بسیار بیشتری داره. بین گوشی های سری S23 هم با توجه به امکانا جذابی مثل داشتن قلم، نمایشگر LTPO و با کیفیت و همچنین دوربین بسیار بهتر، گزینه جذاب تری برای خرید به حساب میاد.
طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس هم حذف بشه. این پردازنده جدید و قدرتمند تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید. قلم لمسی هم همچنان در کنار گوشی اس 23 اولترا قرار داره و توی یه سری استفاده های روزمره و یا حرفه ای به کمک شما میاد.
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.
تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Ultra

 

گوشی سامسونگ Z Fold 4

گوشی زد فولد 4 روند رو به رشد گوشی های تاشو سامسونگ رو ادامه داده. با داشتن قیمت حدودی 58.6 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 که با عرضه نسل جدید مقداری کاهش پیدا کرده و حدود 10 میلیون تومان قیمت پایین تری داره. اما با توجه به اینکه گوشی های تاشو بیشتر گوشی های خاصی هستند و همه افراد سمت خرید این گوشی ها نمیرند و در مبحث خرید، فقط موضوع قیمت مطرح نیست، بهتره به جای این گوشی قدیمی سراغ خرید گوشی Z Fold 5 برید که بهبودهای مناسبی به خصوص در بخش لولا و دوربین داره.
طراحی نسبت به نسخه های قبلی خیلی تفاوتی نکرده و هنوز با یه گوشی پهن ولی خاص طرفیم که موقع بسته بودن حس اینکه دوتا گوشی رو هم قرار دارن رو بهتون میده! سامسونگ تا جای ممکن سعی کرده حاشیه صفحه و وزن گوشی رو کم کنه و لولا رو بهبود بده و تا حد خیلی زیادی موفق بوده، اما هنوز رد وسط صفحه ممکنه توی استفاده اذیتتون کنه، که در استفاده طولانی مدت بهش عادت میکنید. گواهی IPX8 فقط در مقابل نفوذ مایعات مقاومه و بهتره اونو توی محیط پر از شن و گرد غبار نبرید. هر دو صفحه نمایش گوشی از پنل دینامیک امولد 2x با رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن که دقت و کنتراست رنگ خیلی بالایی دارن. صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچه که از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده میکنه و همین باعث میشه حاشیه خیلی کم و تجربه خیلی خوبی با این صفحه نمایش داشته باشید. صفحه نمایش بیرونی هم 6.2 اینچه و رزولوشن 904 در 2316 پیکسلی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت z fold4 سامسونگ

باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عملکرد تقریبا مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک تقریبا 1 روز کامل بهتون شارژ میده اما با استفاده سنگین و مولتی تسک کردن زیاد حدود 5 6 ساعت می تونید ازش استفاده کنید. از شارژر 25 واتی فست شارژ هم پشتیبانی میکنه که باید جداگانه تهیه کنید که توی نیم ساعت 50 درصد باتری رو شارژ میکنه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم روش قرار گرفته تا دستتون برای شارژ دستگاه بازتر باشه. کیفیت دوربین های سه گانه عملکردی نزدیک به گوشی S22 Plus داره و خیلی کیفیت و جزئیات خوبی توی عکس های دیده میشه. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بیرونی کیفیتش خوبه اما دینامیک رنجش مشکل داره اما سلفی 4 مگاپیکسلی داخلی خیلی تعریفی نداره و بیشتر به درد حضور توی جلسات آنلاین میخوره. کیفیت فیلمبرداری هم نزدیک به S22 Ultra و کاملا شما رو راضی میکنه. خفن ترین پردازنده اسنپدراگون یعنی 8 پلاس نسل 1 روی گوشی Z Fold 4 قرار داره، توی استفاده معمولی و مولتی تسک سنگین که هیچ مشکلی نداره، همه بازی ها و برنامه ها رو هم به راحتی و بدون مشکل اجرا میکنه، اما بعد از یه مدت استفاده داغ میکنه و دچار افت قدرت میشه.
بخش مهم و کاربردی این گوشی امکانات نرم افزاری اونه که امکان مولتی تسک سنگین رو بهتون میده و می تونید توی هر بخش صفحه یه برنامه رو اجرا کنید و چندین کار رو همزمان انجام بدید. تسک بار هم به پایین صفحه اضافه شده که امکان قرار دادن برنامه های مورد علاقه رو بهتون میده. اندروید 12L هم که مخصوص گوشی های تاشوه توی این گوشی استفاده شده و امکانات شخصی سازی خوبی در کنار One UI 5 بهتون میده. استفاده از صفحه نمایش دوم و کوچیک کمی با یه دست سخته، مخصوصا موقع تایپ و بیشتر به درد اسکرول کردن توی نت و فضای مجازی میخوره. امکان تا کردن 90 درجه و استفاده از بخش پایینی به عنوان کیبورد رو داره و اگه دوست داشته باشید به عنوان یه لپ تاپ هم می تونید ازش استفاده کنید و تا حدودی در مواقع ضروری کارتون رو راه میندازه. صدای اسپیکر ها بلند و بسیار با کیفیته اما چون هر دو به سمت بیرونه ممکنه برای شنیدن بهتر سعی کنید با دست صدا رو به سمت خودتون بیارید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ Z Fold 4

 

سامسونگ Z Fold 5؛ بهترین گوشی خاص سامسونگ!

گوشی زد فولد 5 با داشتن قیمت حدودی 67.9 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 12/256 به نسبت باقی گوشی های پرچمدار مقداری گرونتره و خیلی قدرت سخت افزاری و امکانات بیشتری هم نداره اما با توجه به اینکه این گوشی برای افرادی ساخته شده که دنبال یه تجربه جدید و خاص توی دنیای گوشی های هوشمند میگردن و از تغییرات اندک گوشی های پرچمدار جدید خسته شدن و خیلی قیمت هم براشون اهمیت نداره، خرید نسل جدید با توجه به پیشرفت هایی که توی حوزه لولا، صفحه نمایش و سخت افزار ایجاد شده گزینه مناسب تری باشه و بتونن یکی از بهترین گوشی های تاشو بازار رو با خرید این گوشی داشته باشند. البته هنوز خرید این گوشی به نسبت باقی پرچمدارها مثل سامسونگ S23 Ultra خیلی منطقی نیست و باید دنبال یه تجربه خیلی خاص باشید که سمت خرید این نوع گوشی ها برید.

سامسونگ Z Fold 5

طراحی نسبت به نسل قبلی خیلی تفاوتی نکرده البته لولا تقویت شده و مقاومت بیشتری داره و حالا موقع بسته شدن، گوشی کاملا به حالت تخت درمیاد. البته هنوز رد وسط صفحه ممکنه توی استفاده اذیتتون کنه. گواهی IPX8 فقط در مقابل نفوذ مایعات مقاومه و بهتره اونو توی محیط پر از شن و گرد غبار نبرید و روی صفحه نمایش و قاب پشتی گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته. هر دو صفحه نمایش گوشی از پنل دینامیک امولد 2x با رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن که دقت و کنتراست رنگ خیلی بالایی دارن. صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچه که از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده میکنه و همین باعث میشه حاشیه خیلی کم و تجربه خیلی خوبی با این صفحه نمایش داشته باشید. صفحه نمایش بیرونی هم 6.2 اینچه و رزولوشن 904 در 2316 پیکسلی داره و خیلی به نسبت نسل قبلی تغییری توی این بخش ایجاد نشده و هنوز یه عملکرد خوبی رو به شما میده.
باتری 4400 میلی آمپر ساعتی عملکرد تقریبا مناسبی داره و توی استفاده معمولی و سبک تقریبا 1 روز کامل بهتون شارژ میده اما با استفاده سنگین و مولتی تسک کردن زیاد حدود 5 6 ساعت می تونید از گوشی استفاده کنید که هنوز مناسب نیست و یکی از باگ های این گوشی به حساب میاد. زد فولد 5 از شارژر 25 واتی فست شارژ هم پشتیبانی میکنه (که باید جداگانه تهیه کنید) و توی نیم ساعت 50 درصد باتری شارژ میشه. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم روش قرار گرفته تا دستتون برای شارژ دستگاه بازتر باشه.
کیفیت دوربین های سه گانه 50 اصلی، 10 تله فوتو و 12 اولترا واید به نسبت قبل خیلی تغییری زیادی نکرده و میتونه یه کیفیت مناسب و خوب رو بهتون بده. دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی بیرونی کیفیتش خوبه اما دینامیک رنج و وایت بالانسش مشکل داره اما سلفی 4 مگاپیکسلی داخلی خیلی تعریفی نداره و بیشتر به درد حضور توی جلسات آنلاین میخوره. البته میتونید با کمک نمایشگر بیرونی با دوربین های اصلی سلفی بگیرید که کیفیت بسیار خوبی دارند. کیفیت فیلمبرداری بسیار خوبی هم داره.
خفن ترین و آخرین پردازنده اسنپدراگون یعنی 8 نسل 2  که برای گوشی های سامسونگ بهینه شده روی گوشی Z Fold 5 قرار داره، توی استفاده معمولی و مولتی تسک سنگین که هیچ مشکلی نداره، همه بازی ها و برنامه ها رو هم به راحتی و بدون مشکل اجرا میکنه و میتونید به راحتی با گوشی مولتی تسک بکنید و چندین کار رو همزمان جلو ببرید. بخش مهم و کاربردی این گوشی امکانات نرم افزاری اونه که امکان مولتی تسک سنگین رو بهتون میده و می تونید توی هر بخش صفحه یه برنامه رو اجرا کنید و چندین کار رو همزمان انجام بدید. تسک بار هم به پایین صفحه اضافه شده که امکان قرار دادن برنامه های مورد علاقه رو بهتون میده. اندروید 13 در کنار One UI 5.1 امکانات شخصی سازی و قابلیت های مولتی تسک بسیار خوب و جامعی رو به شما میده. کیفیت و بلندی صدای اسپیکر استریو هم بسیار خوب و مناسبه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5

 

جمع بندی

تقریبا در مورد تمام گوشی های سامسونگ موجود در بازار در راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز یه بررسی کوتاه داشتیم و در مورد ارزش خریدشون صحبت کردیم و بهترین گوشی سامسونگ هر بازه قیمتی رو معرفی کردیم. به دلیل نوسان قیمتی ممکنه قیمت اعلام شده در راهنمای خرید گوشی سامسونگ موبونیوز با قیمت و موجودی روز بازار کمی تفاوت داشته باشه که برای اطلاع از قیمت روز و لحظه ای هر گوشی میتونید به لینک صفحه قیمت گوشی در انتهای بررسی کوتاه هر گوشی اومده، مراجعه کنید. اگه هم خیلی اصرار خاصی به خرید گوشی از برند سامسونگ ندارید میتونید با مراجعه به مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی هر بازه قیمتی موبونیوز، بببنید تو هر بازه قیمتی کدوم مدل ها ارزش خرید بالاتری دارند.

به نظر شما کدوم گوشی های سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند و جای کدوم گوشی تو این لیست خالیه؟

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 5 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 191
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ALLIENGER

بدون شک همه میرن سراغ a54 یا s23 fe

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
Nasir1400

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
Amirmalekpour21

عالی

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
Yassin1365

درود ، بین A15 و A25 کدوم رو پیشنهاد میکنین؟ هر دو 256 , 8

۲۰ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

به غیر از s23 ultra و z fold 5, عمرا بتونی بقیه گوشی ها رو از روی ظاهر از همدیگه تشخیص بدی!

۱۵ دی ۱۴۰۲
zaraox0

گوشیای سامسونگ جدیدا شبیه به هم شدن شکل هاشون.

۱۴ دی ۱۴۰۲
hossein0013

مثل همیشه عالی

۱۳ دی ۱۴۰۲