بهترین گوشی شیائومی در هر بازه قیمتی

آیفون و سامسونگ همیشه طرفداران خاص خودشون رو داشتن اما برندی که تو بازار ایران داره زمین بازی رو عوض میکنه و کم کم سهم بازارش رو افزایش میده بدون شک شیائومیه. گوشی های شیائومی معمولا نسبت به رقبای هم قیمتشون از برندهای دیگه، کیفیت ساخت بالاتری دارند. علاوه بر مزیت رقابتی تو بخش طراحی، سخت افزار گوشی های Xiaomi هم اکثرا برتری ملموسی داره و میشه گفت با پول کمتر، گوشی بهتری رو میتونید خریداری کنید، خصوصا اگه اهل بازی کردن باشید. البته پشتیبانی نرم افزاری کمتر، آپدیت های رگباری و نمایش تبلیغات تو رابط کاربری هم جز نقطه ضعف های گوشی شیائومی به حساب میاد که به مرور و با به بلوغ رسیدن MIUI این مشکلات داره کمتر میشه. اما چالش اصلی تو خرید گوشی شیائومی تنوع مدل های موجود در لیست قیمت گوشی شیائومی بازاره و انقدر اسم و مشخصات مدل ها به هم نزدیکه که انتخاب بهترین گوشی شیائومی در هر بازه قیمتی رو سخت کرده. همین تنوع بیش از 40 مدلی باعث شده تا راهنمای خرید گوشی شیائومی تبدیل به یکی از طولانی ترین مقاله های سایت موبونیوز بشه (با بیش از 20 هزار کلمه بشه). البته برای دسترسی راحت تر می تونید با استفاده از فهرست مقاله، خیلی سریع به بهترین گوشی شیائومی هر بازه قیمتی با یه کلیک دسترسی داشته باشید.

(متاسفانه چند وقتیه به دلیل نوسانات ارزی، قیمت و موجودی گوشی ها، نوسانات شدیدی داشته و حتی در حین نگارش مقاله در برخی مدل ها، قیمت گوشی چند میلیون تغییر کرد و باعث شد یه گوشی ارزش خریدش رو از دست بده. پس قبل از تصمیم گیری نهایی قیمت روز گوشی شیائومی مد نظرتون رو بررسی کنید.)

 

گوشی شیائومی Redmi 9A

گوشی شیائومی ردمی 9a یه گوشی قدیمی برای سه سال پیشه که با قیمت حدودی 3 میلیون تومان برای نسخه 2/32 هنوز توی بازار ایران موجوده و جزو ارزان‌ترین گوشی های شیائومی موجود در لیست قیمت موبایل بازاره. با اینکه تنوع گوشی های اقتصادی شیائومی در بازار کم شده اما این گوشی قدیمی با توجه به قیمتش ارزش خرید زیادی نداره و گوشی جدیدتر و بهتر ردمی A2 plus که عملکرد کلی بهتر و قیمت نسبتا نزدیکی داره میتونه گزینه بهتری برای خرید در این بازه به حساب بیاد و بهتره که سراغ خرید این گوشی قدیمی نرید.

بدنه پلاستیکی استفاده شده برای گوشی ردمی 9 ای یه حالت زبر و دون دون مانندی داره و علاوه بر اینکه راحت کثیف نمیشه توی دست هم بهتر قرار میگیره و سر نمیخوره. درگاه سیم کارت گوشی های اقتصادی بر عکس گوشی های گرون تر از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی به صورت همزمان پشتیبانی میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 9a شیائومی

باتری لیتیوم پلیمری 5000 هزار میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خوبی به این گوشی داده و در استفاده معمولی و عادی از گوشی می تونید دو روز از گوشی استفاده کنید، ولی سرعت شارژ خیلی پایینه و با استفاده از آداپتور شارژ 10 واتی و درگاه میکرو USB باید حدود 3 ساعت برای شارژ کامل گوشی منتظر بمونید که زمان زیادیه ولی به خاطر شارژدهی خوب گوشی میشه گفت ارزشش رو داره.

صفحه نمایش 6.53 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 720 کیفیت و جزئیات قابل قبولی داره اما خیلی نباید ازش انتظار بالایی داشته باشید. حاشیه صفحه هم زیاده و زاویه دید نسبتا محدوده. به خاطر روشنایی کم صفحه نمایش توی محیط بیرون و نور زیاد خیلی خوب نمی تونید ازش استفاده کنید.

لنز 13 مگاپیکسلی اصلی و دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی برای ثبت لحظه ها مناسبن و کیفیت خیلی بالایی ندارن و با توجه به قیمت گوشی نمیشه خیلی ازشون انتظار خاصی داشت.

تراشه مدیاتک هلیو G25 برای این گوشی استفاده شده که در استفاده روزمره و عادی عملکرد مناسبی داره اما گاهی کند میشه و هنگ میکنه ولی برای یه گوشی اقتصادی عملکرد مناسبی داره. یه سری بازی های سبک رو هم می تونید با redmi 9a اجرا کنید ولی به خاطر قدرت سخت افزاری پایینش خیلی نمی تونید سراغ بازی های سنگین تر برید. از رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 10 برای این گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 11 رو هم داره و این احتمالا اخرین آپدیتیه که دریافت میکنه و از لحاظ نرم افزاری قدیمی شده و میتونه در آینده شما رو اذیت کنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 9A

 

شیائومی Redmi A2 Plus؛ بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان

گوشی شیائومی ردمی A2 Plus با یه سری تغییرات خیلی کم به نسبت گوشی +a1 پلاس به بازار ایران عرضه شده و حالا با گذشتن مدتی از عرضه اش به بازار و با رسیدن به قیمت حدودی 3 میلیون تومان برای نسخه 2/32 تبدیل به یکی از بهترن و جدیدترین گوشی های اقتصادی شیائومی شده و میتونه به عنوان یه گوشی برای استفاده معمولی و روزمره عملکرد بسیار خوبی رو با یه قیمت مناسب به شما بده.

بررسی مشخصات گوشی Redmi A2 Plus شیائومی

بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده و دقیقا همون بدنه گوشی A1 plus رو اینجا شاهدیم ولی هنوز طراحی خوب و مناسبه و استفاده از یه تکسچر شبیه به چرم مصنوعی برای قسمت پشتی باعث میشه هم توی دست خوب قرار بگیره و هم خیلی چیپ و ارزون به نظر نیاد. هنوز از پورت میکرو USB استفاده میکنه و حسگر اثر انگشت هم روی پشت گوشی قرار داره که به نسبت رقبای دیگه بودنش نکته مثبتی به حساب میاد.

یه صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 720 با حاشیه نسبتا زیاد نمایشگر این گوشی رو تشکیل میده و دقیقا همون مشخصات سال قبل رو داره ولی با توجه به قیمت نباید انتظار کیفیت و روشنایی خیلی بالا و زیادی رو از اون داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپری طبق روال معمول اینجا استفاده شده و میتونه حدود یک روز و نیم به شما شارژدهی کنه. البته سرعت شارژ به لطف آداپتور 10 واتی و پورت میکرو USB نسبتا پایینه و حدود 3 ساعت زمان میبره. سنسور های اصلی 8 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مثل باقی گوشی های این بازه یه عملکرد کاملا معمولی و در حد ثبت خاطره رو به شما میدن و نباید انتظار زیادی داشته باشید.

تراشه مدیاتک هلیو G36 تنها جاییه که شیائومی تغییر ایجاد کرده و یه مقداری قدرت پردازشی مناسب تری به خصوص در مولتی تسک سبک به شما میده و مقداری لگ و باگ موقع کار با گوشی کمتر شده. با اینکه قدرت پردازش گرافیکی کمی بهبود پیدا کرده ولی هنوز مناسب بازی های نیمه سنگین و یا سنگین نیست و تجربه بدی بهتون میده. رابط کاربری اندروید 12 گو نسخه سبک شده اندرویده که شباهت زیادی به اندروید خام داره ولی یه مقداری امکانات شخصی سازی MIUI شیائومی اینجا دیده میشه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi A2 Plus

 

گوشی شیائومی Redmi A1 Plus

گوشی ردمی ای 1 پلاس با اینکه با گوشی ردمی +a2 خیلی تفاوت خاصی نداره و پیشرفت های نسخه جدید خیلی چشمگیر و زیاد نیست اما با توجه به قیمت حدودی 3.2 میلیون تومانی برای نسخه 2/32 یه مقداری از نسل جدیدش گرونتره و با وجود گوشی +a2 توی بازار خیلی ارزش خرید نداره و بهتره که به جای این گوشی با قیمت بالاتر سراغ خرید گوشی +Redmi A2 برید.

گوشی ردمی +A1 طراحی خوبی داره و نوع چینش دوربین و طراحی قسمت پشتیش کمی یادآور آیفون 11 اپله و به خاطر استفاده از پلاستیک زبر و دون دون مانند روی قسمت پشتی، توی دست خوب قرار میگیره و به راحتی از دستتون سر نمیخوره. حسگر اثر انگشت هم رو قسمت پشتی نزدیک برآمدگی دوربین قرار داره و وجودش توی این بازه قیمتی نکته مثبتی به حساب میاد. درگاه سیم کارت به طور همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی استفاده میکنه، از پورت میکرو USB هم برای شارژ و انتقال اطلاعات این گوشی استفاده شده که کاش تایپ سی بود.

بررسی ارزش خرید و قیمت redmi a1+ شیائومی

صفحه نمایش 6.52 اینچی کاملا معمولی و بدون مشکل خاصیه، پنل IPS LCD با رزولوشن 720 جزئیات مناسبی نشون میده اما زاویه دید و روشنایی محدودی داره و توی نور زیاد و محیط بیرون کمی اذیتتون میکنه، حاشیه صفحه هم خیلی زیاده.

گوشی های سوپر اقتصادی به خاطر صفحه نمایش معمولی و قدرت سخت افزاری کم عملکرد باتری خیلی خوبی دارند و اگه زیاد با گوشی چت یا وب گردی میکنید یا تماس های خیلی زیادی دارید، عملکرد بسیار خوبی داره و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اون حدود 2 روز بهتون شارژ میده. اما سرعت شارژ خیلی بالا نیست و با آداپتور 10 واتی قرار گرفته توی جعبه شارژ کامل گوشی حدودا 3 ساعت زمان میبره.

دو دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی و 0.3 مگاپیکسلی تشخیص عمق خیلی عملکرد خوبی ندارند اما اگه شرایط نوری مناسب باشه میتونید باهاشون عکس های نسبتا قابل قبولی ثبت کنید، سنسور تشخیص عمق هم عملا فقط برای حفظ ظاهر استفاده شده و خیلی کمک خاصی به ثبت عکس های پرتره نمیکنه و نسبتا خطای زیادی داره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم بیشتر به درد شرکت توی جلسات آنلاین میخوره.

تراشه مدیاتک هلیو A22 استفاده شده در کنار 2/3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه عملکرد سخت افزاری قابل قبولی داره و به خاطر استفاده از رابط کاربری MIUI 12 و اندروید 12 گو باعث شده استفاده روزمره و سبک از گوشی تقریبا روون باشه و کندی خاصی توش دیده نشه، ظاهر رابط کاربری هم شبیه به اندرویده خام و یکسری امکانات شخصی سازی MIUI توش دیده نمیشه اما سبکه و برای کاربری معمولی این گوشی بهینه شده. سمت بازی کردن با گوشی هم بهتره نرید که به خاطر قدرت پردازش گرافیکی پایینش، خیلی تجربه خوبی بهتون نمیده. تک اسپیکر گوشی صدای مناسبی داره ولی به خاطر مونو بودن، اگه حواستون نباشه و دستتون رو اسپیکر بره ممکنه صدا رو خوب نشنوید. جک 3.5 میلیمتری هم روی گوشی وجود داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi A1 Plus

 

گوشی شیائومی Redmi 10A

گوشی ردمی 10a در مقایسه با باقی گوشی های اقتصادی شیائومی مثل ردمی +a2 عملکرد بهتری نداره و گوشی قدیمی هم به حساب میاد و با توجه به امکانات و عملکردش به نسبت قیمت ۳.۲ میلیون تومانیش برای نسخه ۳/۳۲ خیلی ارزش خرید نداره و بهتره سراغ گوشی ارزون تر +a2 برید. اگه در حدود 900 هزار تومان بیشتر هزینه کنید میتونید برید سراغ گوشی C40 پوکو که قدرت سخت افزاری بیشتر و باتری با شارژدهی خیلی بهتری داره و از پورت تایپ سی هم استفاده میکنه و ارزش خرید کلی بیشتری به نسبت این گوشی داره.

بدنه redmi 10a مثل بقیه گوشی های سوپر اقتصادی شیائومی طراحی شده و با یه بدنه پلاستیکی راه راه با یه مربع خیلی بزرگ که توش دوربین و حسگر اثر انگشت قرار داره، روبرو هستیم. وزن و قطر گوشی نسبتا زیاده ولی به صورتی نیست که استفاده ازش اذیتتون کنه. به خاطر استفاده از درگاه حافظه جانبی جدا از دو سیم کارت برای افزایش فضای ذخیره سازی هم مشکلی ندارید. از درگاه میکرو USB برای گوشی ردمی 10 ای استفاده شده که استفاده نکردن از تایپ سی میتونه یه نقص قابل توجه باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 10a شیائومی

در این بازه قیمتی انتظار یه پنل LCD با رزولوشن 720 و رفرش ریت 60 هرتزی رو باید داشته باشید که جزئیات و کیفیت قابل قبولی داره. اینجا هم صفحه نمایش 6.53 اینچی به همین صورته و به خاطر روشنایی پایینش خیلی نمیشه توی محیط پرنور ازش استفاده کرد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهیش جوابه و به خاطر پردازنده کم مصرفش توی استفاده معمولی حدودا یک روز و نیم بهتون شارژ میده، اما سرعت شارژ خیلی خوب نیست و با آداپتور 10 واتی داخل جعبه و پورت میکرو USB حدود 2 ساعت و ربع شارژ کامل گوشی طول میکشه.

تک دوربین 13 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی نداره و به خاطر نویز بالا و جزئیات کمش نمیشه خیلی روش حساب کرد. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تقریبا نباید زیاد سمتش برید و توی نور مناسب هم عکس ها نویز بالایی داره و در کل پکیج دوربین راضیتون نمیکنه و اگه دوربین براتون مهمه باید سراغ گوشی های گرون تر شیائومی برید.

پردازنده مدیاتک هلیو G25 که توی اکثر گوشی های اقتصادی استفاده میشه اینجا هم عملکرد مناسبی داره و با اینکه بعضی مواقع توی رابط کاربری و استفاده معمولی لگ میزنه اما در کل تجربه بدون مشکلی رو بهتون میده. بازی های سنگین تری مثل کالاف رو هم میتونه اجرا کنه اما با پایین ترین جزئیات و در این حالت هم کمی لگ و باگ داره. رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 برای گوشی redmi 10a استفاده شده که تجربه بدون مشکل و با امکانات شخصی سازی خوبی بهتون میده و احتمالا یک نسخه هم براش آپدیت نرم افزاری عرضه میشه. تک اسپیکر گوشی بلندی و کیفیت صدای خوبی داره اما تفکیک صدا خیلی مناسب نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 10A

 

گوشی شیائومی Poco C40

گوشی پوکو سی ۴۰ با قیمت حدودی 4.2 میلیون تومان برای نسخه ۴/۶۴ برای افرادی که دنبال یه گوشی با شارژدهی خیلی عالی میگردن و خیلی هم نمیخوان برای خرید گوشی هزینه کنن و دوربین و صفحه نمایش و قدرت پردازشی متوسط خیلی اذیتشون نمیکنه، میتونه گزینه مناسبی باشه. در مجموع توی بازه قیمتی تا ۴ میلیون تومانی گوشی با ارزش خرید مناسبی به حساب میاد و میتونه عملکرد مناسب و شارژدهی بسیار خوبی رو به شما بده.

بدنه از پلاستیک یکپارچه ای ساخته شده که ساختاری شبیه به چرم مصنوعی داره و به خاطر نوع تکسچر استفاده شده روش موقع استفاده از دستتون لیز نمیخوره. طراحیش مثل گوشی های ردمی ۱۰a و ۱۰c ساخته شده و فقط مربع برآمدگی دوربین تبدیل به مستطیل شده و کل عرض قسمت پشتی رو در برگرفته. حسگر اثر انگشت هم توی این مستطیل قرار داره که سرعت و دقت مناسبی داره. توی ساخت بدنه گواهی IP52 رعایت شده که برای یه گوشی با این قیمت نکته مثبتیه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco c40 شیائومی

صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچی IPS با رزولوشن 720 جزئیات خیلی زیادی نداره و به خاطر روشنایی و زاویه دید کمش خیلی نمیشه توی محیط بیرون و نور زیاد از poco c40 استفاده کرد. حاشیه صفحه هم نسبتا زیاده که برای این بازه قیمتی عادیه.

باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و توی کاربری سبک و معمولی حدود یک روز و نیم تا دو روز بهتون شارژدهی میکنه. از پورت تایپ سی هم برای این گوشی استفاده شده ولی سرعت شارژ خیلی خوب نیست و با استفاده از آداپتور ۱۰ واتی قرار گرفته توی جعبه شارژ کامل گوشی حدودا سه ساعت زمان میبره. البته از شارژر ۱۸ واتی هم پشتیبانی میکنه که باید جداگانه تهیه کنید و باعث میشه سرعت شارژ کمی بهبود پیدا کنه.

پکیج دوربین پوکو c40 از دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده که مثل دوربین های دیگه این بازه قیمتی خیلی انتظار زیادی نمیتونید ازشون داشته باشید و توی نور مناسب عکس های نسبتا قابل قبولی میندازه ولی بیشتر به درد ثبت خاطرات میخوره و خیلی دیتیل و جزئیات زیادی توی عکس هاش دیده نمیشه. واسه دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی هم اتفاق قابل توجهی نیفتاده و نباید ازش انتظار خاصی داشته باشید.

پردازنده کمتر شناخته شده JLQ JL510 برای گوشی پوکو C40 استفاده شده که خیلی عملکرد خوبی نداره و توی استفاده معمولی و با باز کردن چند تا برنامه همزمان کم میاره. سراغ بازی کردن باهاش هم بهتره اصلا نرید که تجربه ناخوشایندی رو بهتون میده. تو دو نسخه با 3/4 گیگ رم و 32/64 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. رابط کاربری MIUI 13 با لانچر پوکو و اندروید ۱۱ برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسبی داره. بابت آپدیت های نرم افزاری گوشی های شیائومی به خصوص پوکو برنامه زمانی مشخصی ندارن و دقیقا معلوم نیست که چه زمانی براشون آپدیتی عرضه میشه و یا اینکه اصلا آپدیتی دریافت میکنن یا نه! اسپیکر مونو poco c40 هم کیفیت خیلی خوبی نداره اما بلندی صدا مناسبه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco C40

 

گوشی شیائومی Redmi 12C

گوشی ردمی 12C با قیمت حدودی 4.4 برای نسخه با رم و حافظه ۴/۱۲۸ با اینکه از لحاظ اسمی نسل بعدی گوشی ردمی 10C به حساب میاد اما در عمل خیلی پیشرفت خاصی نکرده و فقط مقداری از گزینه های اقتصادی تری شیائومی مثل Poco C40 و ردمی 10a عملکرد سخت افزاری بهتری داره ولی هنوز از پورت میکرو USB قدیمی استفاده میکنه و حسگر اثر انگشت هم روی قسمت پشتی قرار گرفته و شیائومی نتونسته اونطور که باید و شاید این گوشی رو به نسبت نسل قبلی بهبود بده و در بیشتر بخش ها تا جای ممکن از امکانات و قابلیت ها زده تا ارزش خرید این گوشی نسبت به نسخه قدیمی تر Redmi 10C پایین باشه. البته تفاوت قیمت حدود یک میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه یکسان باعث میشه یه مقداری بشه به خرید این گوشی فکر کرد و به نسبت گزینه های اقتصادی دیگه شیائومی میتونه عملکرد بهتری از خودش نشون بده ولی اگه دنبال گوشی بهتری هستید هنوز خرید گوشی ردمی 10c انتخاب بهتری به حساب میاد.

طراحی مشابه قبل ساخته شده و از همون بدنه با تکسچر دون دون مانند استفاده شده که باعث میشه توی دست به خوبی قرار بگیره و فقط ظاهر قسمت پشت به خاطر طراحی مورب دو تکه یه مقداری جذاب تر شده ولی هنوز خیلی طراحی جدید نداره و به نسبت گوشی های سامسونگی نه از لحاظ کیفیت ساخت و نه ظاهر خیلی حرف خاصی برای گفتن نداره. حسگر اثر انگشت هنوز روی قسمت پشتی قرار داره و به جای پورت تایپ سی شیائومی سراغ پورت میکرو USB رفته که واقعا جای تعجب داره! نمایشگر 6.71 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 720 تقریبا هیچ بهبودی پیدا نکرده و به نسبت گوشی های دیگه این بازه اصلا تجربه استفاده خوبی نداره. مشکل زاویه دید محدود و روشنایی کم به خاطر نوع پنل اینجا هم دیده میشه.

بررسی مشخصات گوشی Redmi 12C شیائومی

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی حدود 1 تا یک روز و نیم میتونه شارژدهی کنه اما سرعت شارژ به خاطر استفاده از پورت میکرو و یه آداپتور 10 واتی به نسبت قبل پسرفت کرده و حدود 3 ساعتی طول میکشه و در این بخشم شیائومی طرفداراشو ناامید کرده.

یه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی در کنار یه لنز پرتره 0.1 مگاپیکسلی برای گوشی ردمی 12C استفاده شدن که به نسبت قیمت بد نیست و میتونه کارتون رو راه بندازه، رنگ ها و دینامیک رنج عکس ها مناسبه اما دیتیل و جزئیات زیادی توی اونها ثبت نمیشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تقریبا وضعیت مشابهی داره. فقط امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم وجود داره و کیفیت فیلم ها بدک نیست و برای ثبت ویدیوهای بهتر استفاده از مونوپاد یا سه پایه تقریبا لازمه.

توی بخش سخت افزار هم شیائومی به روند کاهش هزینه خودش ادامه داده و به نسبت قبل نه تنها پیشرفت کرده بلکه یه مقداری از لحاظ قدرت گرافیکی پسرفت کرده. پردازنده مدیاتک هلیو G85 با اینکه عملکرد نسبتا مناسب و معمولی در استفاده روزمره داره ولی دیگه خیلی برای بازی کردن مناسب نیست. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 جدیدترین و بروزترین امکانات نرم افزاری رو در اختیار شما نمیزارن اما به نسبت تجربه شخصی سازی و امکانات خوبه و باید تا زمان عرضه آپدیت های جدید نرم افزاری برای بهینه شدن رابط کاربری صبر داشته باشید. تک اسپیکر گوشی بلندی و کیفیت قابل قبولی داره ولی توی صدای بیشینه کمی به هم ریختگی صدا پیش میاد.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 12C

 

 

گوشی شیائومی Redmi 10C؛ بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان

گوشی ردمی 10c با قیمت حدودی 4.6 میلیون تومان برای نسخه 4/64 بهترین گزینه برای بازی با بودجه کم به حساب میاد و به نسبت رقبای دیگه توی این بازه قیمتی عملکرد بسیار بهتری رو به خاطر پردازنده قدیمی اما مناسب اسنپدراگون داره. گوشی 12C هم با کاهش قیمت تبدیل به یه گزینه قابل تفکر شده و اگه داشتن پورت قدیمی میکرو USB و عملکرد معمولی پردازشی خیلی شما رو اذیت نمیکنه میتونید به خرید این گوشی ارزون‌تر و اقتصادی هم فکر کنید.

بدنه پلاستیکی با خطوط مورب روی قسمت پشتی و بریدگی مربع شکل دو دوربین گوشی که توی یه مربع دیگه احاطه شده و حسگر اثر انگشت رو هم توی خودش قرار داده باعث شده ظاهر گوشی redmi 10c یه مقدار خاص تر باشه. وزن گوشی خیلی زیاد نیست و مثل گوشی های اقتصادی دیگه شیائومی خیلی قطر زیادی نداره. از پورت تایپ سی استفاده شده و خدا رو شکر دیگه از درگاه میکرو USB خبری نیست!

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 10c شیائومی

به خاطر صفحه نمایش 6.71 اینچی، ردمی 10 سی کمی کشیده تر از گوشی های دیگه این بازه است ولی مثل بقیه، حاشیه صفحه زیادی داره. پنل IPS LCD با رزولوشن 720 اتفاق بدی توی این بازه نیست و طبیعیه. انتظار روشنایی زیاد و زاویه دید خوب رو هم نداشته باشید و دقت رنگ ها کمه ولی در مجموع با توجه به قیمت گوشی کار رو براتون در میاره و خیلی آزار دهنده نیستش.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده، توی بازی کالاف هر یک ساعت بازی حدود 15 درصد از شارژش رو کم میکنه. سرعت شارژ هم بد نیست و با استفاده از شارژر 18 واتی توی حدود 1 ساعت و 40 دقیقه کاملا شارژ میشه.

دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی ردمی 10c کیفیت خیلی خوبی نداره و دیتیل و جزئیات زیادی توی عکسش ثبت نمیشه ولی رنگ های طبیعیه. لنز تشخیص عمق هم تا حدودی به جداسازی سوژه توی عکس های پرتره کمک میکنه اما خطاش زیاده و خیلی دیتیل بالایی نداره. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم خیلی اتفاق خاصی توش نیفتاده و نمیشه زیاد بهش اتکا کرد. خبری از سنسور های دیگه هم نیست و پکیج دوربین امکانات خیلی خاصی نداره.

پردازنده اسنپدراگون 680 گوشی ردمی 10 سی واقعا عملکرد خیلی خوبی داره و حتی از گوشی های با قیمت بیشتر سامسونگ هم قدرت بیشتری داره و اگه عملکرد پردازشی یا بازی کردن با گوشی براتون مهمه و خیلی قصد هزینه کردن برای یه گوشی رو ندارید، میتونه گزینه خیلی مناسبی براتون باشه. بازی کالاف رو می تونید با فریم مدیوم و جزئیات گرافیکی خوب بازی کنید و توی یکی ساعتی که باهاش بازی کردیم، هیچ لگ و باگ خاصی ندیدیم و همه چی روون اجرا شد. توی استفاده معمولی هم همه چی روون و خوب اجرا میشه. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 استفاده شده بهتون امکانات شخصی سازی خوبی میدن و تجربه کاربری روون و خوبی باهاش دارید، در مورد آپدیت هم شیائومی خیلی پشتیبانی نرم افزاری خوبی از گوشی های اقتصادیش نمیکنه و اینکه تا چه زمانی آپدیت های جدید براش عرضه میشه خیلی معلوم نیست. کیفیت و بلندی تک اسپیکر گوشی redmi 10c مناسبه ولی توی بیشینه صدا کمی کیفیت و تفکیک صدا به هم میریزه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 10C

 

گوشی شیائومی Redmi 10

گوشی قدیمی ردمی ۱۰ که حدود ۲ سالی از عرضه اش به بازار میگذره هنوز به صورت محدود در بازار ایران موجوده و با قیمت حدودی ۵ میلیون تومان برای نسخه ۴/۶۴ به فروش میره اما با توجه به قدیمی بودن و عرضه گوشی های جدید با اینکه عملکرد کلی خوبی داره و از قابلیت های مناسبی برای این گوشی استفاده شده اما خیلی ارزش خرید نداره و بهتر سراغ خرید این گوشی قدیمی نرید. طراحی و کیفیت ساخت گوشی ردمی ۱۰ خیلی خوبه و نسبت به قیمتش کیفیت ساخت خوبی داره. بدنه کاملا پلاستیکی براق حس شیشه رو بهتون منتقل میکنه و در کنار وزن ۱۸۱ گرمی، باعث میشه گوشی خوش دست باشه و استفاده ازش راحت تر باشه. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور یکی شده و دسترسی مناسب و دقت و سرعت خوبی داره. خشاب سیم کارت هم به صورت همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 10 شیائومی

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی LCD با اینکه حاشیه نسبتا زیادی داره ولی طراحیش خوب و مدرنه و از پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده شده که ظاهر گوشی رو زیباترش کرده. رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی این صفحه نمایش باعث شده نسبت به قیمت صفحه نمایش عملکرد خوبی داشته باشه و در کنار جزئیات مناسب استفاده ازش روون باشه. اما به خاطر LCD بودن صفحه خیلی کنتراست رنگ ها خوب نیست و روشنایی زیادی نداره و استفاده توی محیط پر نور، کمی اذیت کننده است.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین یک روز کامل شما رو همراهی میکنه، اما سرعت شارژ خیلی خوب نیست و با استفاده از شارژ ۱۸ واتی داخل جعبه شارژ کامل حدود ۸۰ تا ۱۰۰ دقیقه طول میکشه. قابلیت شارژ معکوس ۹ واتی هم تو ردمی 10 وجود داره که می تونید ازش برای شارژ گجت های دیگه استفاده کنید.

بخش دوربین Redmi 10 از چهار تا لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت لنز تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی تشکیل شده. جزئیات و وایت بالانس عکس های سنسور اصلی خوبه اما غلظت و شارپنس عکس ها خیلی خوب و مناسب نیست. لنز اولترا واید هم مثل گوشی های دیگه نسبت به دوربین اصلی کمی افت داره ولی به هم ریختگی تصویر توی گوشه ها خیلی زیاد نیست. لنز های ماکرو و تشخیص عمق هم تقریبا جنبه فانتزی دارن و خیلی عملکرد خاصی ندارن. سنسور ۸ مگاپیکسلی سلفی کیفیت خیلی خوبی نداره و جزيیات و شارپنس عکس ها نسبتا پایینه.

پردازنده مدیاتک هلیو G88 در کنار ۴/۶ گیگ رم و ۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه قدرت پردازشی خوبی به redmi 10 داده و با توجه به قیمت می تونه نیاز های شما رو برآورده کنه. توی کاربری معمولی و استفاده روزانه تقریبا مشکل خاصی دیده نمیشه و فقط شاید توی مولتی تسک سنگین کمی کند بشه و بازی کالاف رو هم با جزئیات متوسط میتونه به خوبی اجرا کنه و دماش هم بعد از یک ساعت بازی کردن خیلی بالا نمیره و کنترل دمای مناسبی داره.

از رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید ۱۱ برای شیائومی ردمی 10 استفاده شده که امکان ارتقا به MIUI 13 و اندروید ۱۲ رو هم داره و امکانات شخصی سازی خوب و رابط کاربری ساده و روونی داره. اسپیکر استریو برای یه گوشی اقتصادی نکته مثبتی به حساب میاد و بلندی و کیفیت صدا مناسبه اما اگه صدا رو خیلی زیاد کنید کیفیت و تفکیک صدا کاهش پیدا میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 10

 

گوشی شیائومی Redmi 10 2022

Redmi 10 2022 نسخه به روزتر گوشی ردمی ۱۰ شیائومیه که یه سری تغییرات کوچیکی توش ایجاد شده و مجدد به بازار عرضه شده. با قیمت حدودی ۵.۵ میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۴/۱۲۸ به نسبت گوشی مناسبی به حساب میاد اما اگه عملکرد سخت افزاری و جدید و به روز بودن گوشی براتون مهمه بهتره سراغ خرید گوشی Poco M5 برید که تقریبا با این گوشی قیمت یکسانی داره و میتونه تجربه بهتری رو به شما بده و در کل به نسبت گوشی های دیگه این بازه خیلی چیز خاصی برای ارائه نداره و گزینه های بهتری رو میتونید پیدا کنید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی ردمی ۱۰ خوبه، بدنه کاملا پلاستیکی براق حس شیشه رو بهتون منتقل میکنه و در کنار وزن ۱۸۱ گرمی، باعث میشه گوشی خوش دستی به حساب بیاد و استفاده ازش راحت باشه. درگاه سیم کارت از حالت مجزا ردمی ۱۰ که امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی رو داشت به درگاه مشترک هیبریدی که امکان پشتیبانی یک سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی رو داره تغییر کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی redmi 10 2022 شیائومی

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی LCD با اینکه حاشیه نسبتا زیادی داره ولی طراحیش خوب و مدرنه و از پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده شده که ظاهر گوشی رو زیباتر کرده. رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی این صفحه نمایش باعث شده نسبت به قیمت صفحه نمایش عملکرد خوبی داشته باشه و در کنار جزئیات مناسب استفاده ازش روون باشه. اما به خاطر LCD بودن صفحه خیلی کنتراست رنگ ها خوب نیست و روشنایی زیادی نداره و استفاده توی محیط پر نور، کمی اذیت کننده است.

بخش دوربین Redmi 10 از چهار تا لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و در نهایت لنز تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی تشکیل شده. جزئیات و وایت بالانس عکس های سنسور اصلی خوبه اما غلظت و شارپنس عکس ها خیلی خوب و مناسب نیست. لنز اولترا واید هم مثل گوشی های دیگه نسبت به دوربین اصلی کمی افت داره ولی به هم ریختگی تصویر توی گوشه ها خیلی زیاد نیست. لنز های ماکرو و تشخیص عمق هم تقریبا جنبه فانتزی دارن و خیلی عملکرد خاصی ندارن. سنسور ۸ مگاپیکسلی سلفی کیفیت خیلی خوبی نداره و جزيیات و شارپنس عکس ها نسبتا پایینه.

پردازنده مدیاتک هلیو G88 در کنار ۴/۶ گیگ رم و ۶۴/۱۲۸ گیگ حافظه قدرت پردازشی خوبی به redmi 10 داده و با توجه به قیمت می تونه نیاز های شما رو برآورده کنه. توی کاربری معمولی و استفاده روزانه تقریبا مشکل خاصی دیده نمیشه و فقط شاید توی مولتی تسک سنگین کمی کند بشه و بازی کالاف رو هم با جزئیات متوسط میتونه به خوبی اجرا کنه و دماش هم بعد از یک ساعت بازی کردن خیلی بالا نمیره و کنترل دمای مناسبی داره.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین یک روز کامل شما رو همراهی میکنه، سرعت شارژ هم بد نیست و با استفاده از شارژ ۱۸ واتی داخل جعبه شارژ کامل حدود ۸۰ تا ۱۰۰ دقیقه طول میکشه. البته امکان استفاده از آداپتورهای با توان 22.5 واتی رو هم دارید که باعث میشه سرعت شارژ کمی بالاتر بره. قابلیت شارژ معکوس ۹ واتی هم تو ردمی 10 وجود داره که می تونید ازش برای شارژ گجت های دیگه استفاده کنید.

از رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید ۱۱ برای شیائومی ردمی 10 استفاده شده که امکان ارتقا به MIUI 13 و اندروید ۱۲ رو هم داره و امکانات شخصی سازی خوب و رابط کاربری ساده و روونی داره. اسپیکر استریو برای یه گوشی اقتصادی نکته مثبتی به حساب میاد و بلندی و کیفیت صدا مناسبه اما اگه صدا رو خیلی زیاد کنید کیفیت و تفکیک صدا کاهش پیدا میکنه. قابلیت دالبی اتموس هم میتونه به افزایش بیس و کمی بهبود کیفیت صدا کمک کنه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 10 2022

 

گوشی شیائومی Poco M5؛ بهترین گوشی شیائومی تا 6 میلیون تومان

پوکو ام 5 آخرین گوشی اقتصادی خانواده پوکو شیائومیه که با قیمت حدودی 5.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۶/۱۲۸ توی بازار موجوده و مثل بقیه گوشی های این برند یه پردازنده خوب رو در یه گوشی با قیمت اقتصادی قرار داده و باعث شده عملکرد پردازشی مناسبی در کنار عملکرد نسبتا خوب بقیه بخش ها داشته باشه. به نسبت گوشی های دیگه این بازه از شیائومی مثل Redmi Note 11SE علاوه بر عملکرد پردازشی بهتر، باتری و دوربین نسبتا بهتری هم داره و قیمت اون هم مناسب تره و به خاطر عرضه نسخه گلوبال این گوشی توی بازار ایران پشتیبانی نرم افزاری بهتری میتونه در آینده دریافت کنه.

بدنه poco m5 کاملا از پلاستیک ساخته شده و قسمت پشتی جنسی شبیه به چرم مصنوعی داره که حس بهتری موقع استفاده ازش بهتون دست میده. دوربین های گوشی توی یه مستطیل کشیده در بالای قسمت پشتی قرار گرفتن که کل عرض گوشی رو در بر گرفته. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5 شیائومی

صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی پوکو ام 5 کیفیت و جزئیات مناسبی داره ولی دقت و وضوح رنگ ها خیلی خوب نیست و به خاطر روشنایی پایین صفحه توی نور زیاد کمی اذییتون میکنه. حاشیه صفحه نمایش هم نسبتا بالاست و طراحی قدیمی تری داره و از ناچ قطره ای برای دوربین سلفی استفاده شده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی قابل قبولی داره و با استفاده معمولی یه روز کامل می تونید از گوشی استفاده کنید، اما مثل باقی گوشی های اقتصادی شیائومی هنوز از شارژر های توان بالا خبری نیست و باید به آداپتور 18 واتی داخل جعبه بسنده کنید. توی 2 ساعت و ربع هم گوشی کاملا شارژ میشه.

سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی پوکو M5 در نظر گرفته شده که میشه گفت کیفیتش قابل قبوله ولی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. توی شرایط نوری مناسب می تونید عکس ها قابل قبولی باهاش بگیرید. دوربین های ماکرو و تشخیص عمق هم عملکرد قابل توجهی ندارند و نمیشه خیلی بهشون اتکا کرد. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم در حد اینکه یه سری عکس های معمولی باهاش ثبت کنید به کارتون میاد و خیلی جزئیات و کیفیت بالایی نداره.

شیائومی از جدیدترین تراشه اقتصادی مدیاتک یعنی هلیو G99 برای گوشی Poco M5 استفاده کرده که قدرت سخت افزاری مناسبی داره، در استفاده معمولی لگ و باگی دیده نمیشه و می تونید بازی های مثل کالاف رو با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنید. این گوشی توی 4 نسخه با 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه به بازار عرضه شده. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 براش استفاده شده که تجربه استفاده روون و خوبی داره و امکانات شخصی سازی مناسبی بهتون میده، اما طبق معمول گوشی های اقتصادی شیائومی به خصوص سری پوکو تبلیغات و برنامه های اضافی زیادی روش دیده میشه. اسپیکر مونو استفاده شده هم بلندی خوبی داره اما کیفیت صدا خیلی خوب نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5

گوشی شیائومی Redmi Note 11 4G

گوشی ردمی Note 11 4g یکی دیگه از شاهکارهای شیائومی (!) توی معرفی و نامگذاری گوشی های عرضه شده از این برنده که با یه سری تفاوت ها نسبت به نوت 11 و استفاده از بدنه ردمی 10 به بازار چین عرضه شده که به صورت محدود هم در بازار ایران موجوده و با داشتن قیمت حدودی 6 میلیون تومان برای نسخه 4/128 تقریبا به نسبت ردمی نوت 11 معمولی حدود 800 تومن ارزونتره ولی با توجه به برتری های گوشی Redmi Note 11 در اکثر بخش ها خرید این گوشی با این قیمت منطقی به نظر نمیرسه.

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت با یه گوشی خوش دست با وزن 181 گرمی و با طراحی ساده ای طرفیم که حس بهتری رو موقع استفاده نسبت به قیمت میده و طراحی دوربین و نوع چینش اون هم مانند گوشی ردمی 10 ساخته شده. صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل LCD و حاشیه نسبتا زیاد کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب و مناسبی با توجه به قیمت نداره و روشنایی اون هم به خاطر نوع پنل خیلی زیاد نیست. البته رفرش ریت 90 هرتزی باعث شده تجربه استفاده از این گوشی نسبتا روون تر و بهتر باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت redmi note 11 4g

شارژدهی باتری در استفاده معمولی و نسبتا سبک حدود یک روز کامله ولی سرعت شارژ نسبتا پایینه و با شارژر 18 واتی داخل جعبه شارژ کامل گوشی حدودا 100 تا 130 دقیقه طول میکشه که نسبتا زمان زیادیه. از شارژ معکوس 9 واتی هم برای شارژ دستگاه های الکترونیکی دیگه هم برای این گوشی استفاده شده.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی پکیج دوربین گوشی ردمی Note 11 4G رو تشکیل دادن. عکس های سنسور اصلی جزئیات نسبتا مناسبی داره اما شارپنس و کنتراست تصویر خیلی تعریفی نداره. سنسور اولترا واید هم تا حدودی نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره. سنسور ماکرو هم اگه خیلی به سوژه نزدیک نشید و دستتون نلرزه عکس های قابل قبولی ثبت میکنه. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی اصلا قابل قبول نیست و شارپنس و جزئیات کمی مخصوصا با زوم روی عکس ها دیده میشه. از فیلمبرداری 4k هم خبری نیست. پردازنده مدیاتک هلیو G88 عملکرد مناسب و قابل قبولی در استفاده روزمره و بازی داره و بیشتر بازی های جدید رو با گرافیک متوسط و با لگ و باگ کم اجرا میکنه. اسپیکر استریو هم کیفیت قابل قبولی داره و بلندی اون هم مناسبه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11 4G

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11

گوشی ردمی Note 11 با توجه به اینکه کمی قدیمی شده و موجودیش توی بازار کم شده و گوشی Redmi Note 12 4G هم به بازار عرضه شده با توجه به قیمت حدودی 7 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 4/128 خیلی ارزش خرید نداره و بهتره با همین قیمت سراغ نسل جدید گوشی های ردمی برید و از بهبودهای اون بهره ببرید.

طراحی گوشی در حین سادگی جذاب کار شده و با استفاده از متریال با کیفیت و خوش ساخت و رعایت گواهی IP53، خروجی کار کاملا رضایت بخشه. وزن گوشی خیلی زیاد نیست و در حدود 180 گرمه که استفاده ازش رو راحت میکنه و باعث شده با یه گوشی خوش دست و زیبا طرف باشیم. صفحه نمایش 6.43 اینچی حاشیه نسبتا زیادی داره (به خصوص از پایین صفحه) ولی استفاده از پانچ هول کمی ظاهر صفحه رو بهتر کرده. پنل امولد استفاده شده با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کیفیت و جزئیات خوبی نمایش میده و کنتراست و دقت رنگ ها راضی کننده است. روشنایی صفحه هم خوبه و توی محیط بیرون از خونه و نور زیاد می تونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 11 شیائومی

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی  redmi note 11 شارژدهی مناسبی داره و توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ میده. یک ساعت بازی کالاف هم حدود 12 تا 15 درصد از شارژش رو کم میکنه. سرعت شارژ خوبه و نسبت به رقبای سامسونگی خودش برتری زیادی داره و با استفاده از شارژر 33 واتی توی حدودا یک ساعت باتری کاملا شارژ میشه.

پکیج دوربین شیائومی ردمی نوت 11 شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8MP، سنسور تشخیص عمق 2MP، سنسور ماکرو 2MP و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلیه که در کل عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولی دارن. لنز اصلی توی نور خوب عکس های مناسبی میگیره اما در شرایط نوری کم شارپنس و روشنایی کم میشه و وایت بالانس مناسبی هم نداره و باعث میشه کمی رنگ ها اغراق آمیز بشه. سنسور اولترا واید به هم ریختگی تصویر زیادی نداره و زاویه دیدش خوبه اما روشنایی و شارپنس مناسبی نداره. سنسور های ماکرو و تشخیص عمق هم تقریبا حالت فانتزی دارن و خطای نسبتا زیادی دیده میشه و باید برای ثبت عکس خوب باید تلاش زیادی کنید.

پردازنده اسنپدراگون 680 در کنار 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی، بخش سخت افزار گوشی ردمی نوت 11 رو تشکیل میدن. توی کاربری معمولی و استفاده روزمره تقریبا همه چی روونه، توی بازی ها هم قدرت پردازش گرافیکی مناسبی داره و بازی کالاف رو با جزئیات بالا و فریم متوسط می تونید اجرا کنید یا برعکس و هر دو رو نمی تونید با هم داشته باشید. یه نقطه ضعفی که داره به خاطر جمع جور بودن سیستم خنک کننده مناسبی نداره و موقع بازی و کار های سنگین داغ میکنه. از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 برای گوشی redmi note 11 استفاده شده که امکان ارتقا به نسخه 12 رو هم داره و از لحاظ امکانات شخصی سازی دستتون رو باز میزاره. اسپیکر استریو هم کیفیت و بلندی خوبی داره و جک 3.5 میلیمتری صدا تو گوشی ردمی نوت 11 وجود داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11

 

گوشی شیائومی Poco M5s؛ بهترین گوشی شیائومی تا 7 میلیون تومان

گوشی پوکو M5s برداشت زیر برند پوکو از ردمی نوت 10 شیائومیه که با یه سری پیشرفت ها به بازار عرضه شده و عملکرد کلی مناسب و قابل قبولی داره. اگه دنبال یه گوشی جایگزین برای ردمی نوت 11 میگردید که تقریبا همون عملکرد پردازشی و شارژدهی رو به شما بده ولی دوربین بهتری داشته باشه، گوشی Poco M5s با قیمت حدودی 6.1 میلیون تومان برای نسخه 4/128 میتونه گزینه مناسب و اقتصادی تری براتون باشه، البته اگه سریع و روون بودن صفحه براتون مهمه نرخ به روز رسانی 60 هرتزی شاید کمی شما رو اذیت کنه ولی در مجموع تا حدود 6 میلیون تومان یکی از بهترین گوشی های شیائومی به حساب میاد و به خاطر اختلاف قیمت مناسبش با گوشی ردمی Note 12 4G ارزش خرید مناسبی داره.

شیائومی همون بدنه گوشی ردمی نوت 10 رو به پوکو داده و این شرکت هم با چسباندن لوگوش کنار برآمدگی دوربین، Poco m5s رو ساخته و همون بدنه پلاستیکی و متریال با کیفیت رو با رعایت گواهی IP53  برای این گوشی هم استفاده کرده. به خاطر وزن کم 178 گرمی و ساختار خمیده قسمت پشتی، پوکو ام 5 اس گوشی خوش دستی به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت اذیتتون نمیکنه. صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5s

صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات مناسبی داره و رنگ های دقیقی بهتون نشون میده. رفرش ریت گوشی هم 60 هرتزه که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی خوب نیست ولی کیفیت و روشنایی زیاد صفحه، این مشکل رو تا حدودی برطرف میکنه.

چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی بخش دوربین گوشی پوکو ام 5 اس رو تشکیل میدن. عملکرد دوربین برای یه گوشی میان رده اقتصادی خوبه و توی شرایط نوری خوب و متوسط عکس های با کیفیت و خوبی ثبت میکنه. سنسور اولترا واید هم یه مقداری نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره ولی بازم میشه روش حساب باز کرد. دوربین ماکرو هم تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی عکس های مناسبی نمیشه باهاش ثبت کرد. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم امکان پذیره و کیفیت رضایت بخش و خوبی هم دارن اما اگه بخوایید لرزشگیر دیجیتال رو فعال کنید باید رزولوشن فیلم ها رو کاهش بدید. کیفیت دوربین سلفی هم با توجه به قیمت خیلی خوبه و امکانات مناسبی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ خوبی داره. توی استفاده معمولی یک روز کامل بهتون شارژ میده و با استفاده از آداپتور 33 واتی توی یک ساعت گوشی کاملا شارژ میشه. تراشه مدیاتک هلیو G95 در کنار 4/6 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه داخلی بخش سخت افزاری گوشی poco m5s رو تشکیل میده که عملکرد قابل قبولی رو بهش داده. بازی های سنگین گرافیکی رو میتونه با جزئیات متوسط و فریم قابل قبولی اجرا کنه ولی به خاطر یک سری ناهماهنگی ها بین سخت افزار و نرم افزار بعضی وقت های توی استفاده معمولی لگ و باگ میبینیم که ممکنه در آینده با آپدیت های نرم افزاری برطرف بشه.

از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسبی دارن و به خاطر جدید بودن تجربه نرم افزاری به روزی می تونید با این گوشی داشته باشید. کیفیت صدای اسپیکر استریو پوکو m5s خوبه اما بلندی خیلی زیاد نیست. جک 3.5 میلیمتری هنوز حذف نشده که میتونه خبر خوبی برای کسانی باشه که از هندزفری های با سیم استفاده میکنن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco M5s

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11se

گوشی ردمی Note 11se همون گوشی M3 pro 5g که با برند ردمی مجدد عرضه شده و فقط دوربینش کمی بهبود پیدا کرده و با توجه به قیمت حدودی 7.8 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 با وجود گوشی های ارزون تری مثل Poco M5 و یا حتی ردمی Note 11 معمولی اصلا ارزش خرید نداره.

طراحی گوشی دقیقا همون بدنه و ساختار M3 pro رو استفاده کرده و فقط به جای لوگو پوکو از برند ردمی استفاده شده، ولی هنوز این بدنه ساختار و طراحی زیبایی داره و میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه. کیفیت ساخت بدنه مناسبه ولی از گواهی IP در ساخت اون خبری نیست. صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل IPS کیفیت و جزئیات مناسبی داره اما روشنایی و تراکم رنگی پایینی به خاطر نوع پنل داره. رفرش ریت 90 هرتزی هم تا حدودی به تجربه بهتر و روون تر این گوشی کمک میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت redmi note 11se 5g شیائومی

باتری شارژدهی مناسب و قابل قبولی داره و در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز کامل به شما شارژدهی میکنه ولی سرعت شارژ خیلی بالا نیست و با استفاده از شارژر 18 واتی حدودا 2 ساعت شارژ کامل اون زمان میبره. پردازنده مدیاتک Dimensity 700 در استفاده روزمره عملکرد قابل قبولی داره ولی در بازی ها نمیتونه جزئیات خیلی زیادی به شما بده و بعد از استفاده سنگین طولانی مدت هم تا حدودی دچار لگ و باگ میشه. رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 هم برای این گوشی استفاده شده که فعلا آپدیت جدیدی برای اون منتشر نشده و مشخص نیست که آیا به روز رسانی های جدید برای اون عرضه میشه یا نه.

یه سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی و یه سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین Redmi Note 11 SE رو تشکیل میده که از لحاظ امکانات و سنسور های فرعی خیلی دست شما رو باز نمیذاره و برعکس گوشی های دیگه این بازه لنز های کمتری داره. به طور کلی کیفیت دوربین خوبه اما خیلی قابل توجه نیست و مشکلات گوشی M3 pro 5g مثل فوکوس نامناسب هنوز توی اون دیده میشه و از فیلمبرداری 4k هم خبری نیست. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم عکس های کاملا معمولی و نسبتا ضعیفی رو ثبت میکنه. اسپیکر مونو استفاده شده هم کیفیت معمولی ولی قابل قبولی داره و از جک 3.5 میلیمتری صدا هم برای این گوشی استفاده شده.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11SE

 

گوشی Redmi Note 12 4G؛ بهترین گوشی شیائومی تا 9 میلیون تومان

جدیدترین و آخرین عضو خانواده ردمی که به نسبت اوایل عرضه توی بازار ایران کاهش قیمت مناسبی داشته و با قیمت حدودی 7.7 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به فروش میرسه و به نسبت نسل قبلی و حتی باقی گوشی های این بازه از شیائومی عملکرد بهتری داره ولی فقط بخش دوربین اون خیلی جذاب نیست، اما طراحی جدید گوشی در کنار استفاده از نرخ به روز رسانی 120 صفحه نمایش این گوشی رو به گزینه میان رده اقتصادی خوب و جذاب تبدیل میکنه.

به جای یه طراحی خمیده، مثل نسخه های پرو امسال از بدنه کاملا تخت با لبه های تیزی استفاده شده که در کنار وزن کم 184 گرمی و قطر مناسب گوشی خوش دستی به حساب میاد. البته کیفیت ساخت بدنه خیلی تغییر خاصی نکرده و هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده که مثل قبل حس شیشه رو به شما منتقل میکنه. گواهی IP53 و گوریلا گلس 3 برای محافظت گوشی در مقابل خط و خش و نفوذ مایعات و گرد و غبار استفاده شدن.

بررسی گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد با اینکه نسبتا حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی به شما نمایش میده و ترکیب و کنتراست رنگ با اینکه عالی نیست اما یه تجربه مناسب در کنار رفرش ریت 120 هرتزی به شما میده. روشنایی صفحه هم خوبه و میتونه در محیط خارج از خونه و روشن به خوبی شما رو همراهی کنه.

باتری 5000 میلی آمپری به استاندارد اکثر گوشی ها تبدیل شده و گوشی ردمی Note 12 4G با این باتری و پردازنده جدید میتونه در استفاده سبک تا یک روز و نیم بهتون شارژدهی کنه. آداپتور 33 واتی داخل جعبه به نسبت باقی برندهای این بازه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه.

از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی Note 12 استفاده شده که به نسبت نسل قبل یه لنز تشخیص عمق حذف شده و خیلی عملکرد خیلی خوبی به نسبت باقی گوشی های این بازه نداره. لنز اصلی توی نور خوب عکس های به نسبت مناسبی میگیره که شارپنس خوبی دارن اما با زوم کردن روی عکس کمی جزئیات از دست میره و کمی آبرنگی میشن. عکس های پرتره با لنز اصلی سوژه رو به خوبی از پس زمینه جدا میکنن ولی اگه سوژه کمی سخت باشه به مشکل میخوره. عکس های لنز اولترا واید کمی نویز دارن ولی رنگ و کنتراست اونها بد نیست. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اگه نور مناسب نباشه کمی محو میشه و ترکیب رنگ اون به هم میریزه.

تراشه اسنپدراگون 685 عملکرد پردازشی مناسبی توی استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و لگ و باگ خاصی در اون دیده نمیشه اما به خاطر پردازنده گرافیکی معمولی خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه معمولی با جزئیات متوسط و فریم معقول بهتون میده و لگ و باگ خاصی در این حالت نداره. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 یه تجربه نرم افزاری به روز به این گوشی میدن. امکانات شخصی سازی خیلی بهبود خاصی نکرده اما تجربه و سرعت اون بهتر شده و مقداری روون شده. اسپیکر استریو نسل قبلی با یه اسپیکر مونو جایگزین شده که خیلی کیفیت صدای خوبی نداره و یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G

 

گوشی شیائومی Redmi 12

گوشی ردمی 12 با پرش از روی عدد 11 به تازگی به بازار عرضه شده و با داشتن قیمت حدودی 7.3 میلیون تومان به نسبت گزینه های دیگه مثل پوکو M5s و ردمی Note 12 4g خیلی عملکرد بهتر و درخشانی نداره و خیلی گوشی با عملکرد جذابی نیست اما از لحاظ ظاهری طراحی خوبی داره و در صورت موجود نبودن این گزینه ها یا کاهش قیمت میتونه ارزش خرید خوبی پیدا کنه.

گوشی شیائومی Redmi 12

شیائومی از یه طراحی جدید و به روز برای این گوشی استفاده کرده که باعث شده از لحاظ ظاهری خیلی جذاب بشه و بدنه تخت استفاده شده حس یه گوشی گرون قیمت تر رو به شما میده. با اینکه نمایشگر بزرگی داره اما خیلی سنگین نیست و وزن 198 گرمی این گوشی استفاده طولانی مدت ازش رو خسته کننده نمیکنه. برای قاب پشتی از گلس استفاده شده که حس خوبی رو موقع استفاده به شما میده. گواهی IP53 هم استفاده شده که باعث مقاومت گوشی در مقابل پاشیدن ذرات آب میشه. طراحی صفحه نمایش خوب و به روزه و از حاشیه متوسط برای گوشی استفاده شده. نمایشگر 6.79 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 1080 جزئیات مناسبی رو به شما نمایش میده ولی روشنایی و زاویه دید محدودی داره و به نسبت باقی گزینه های این بازه قیمتی خیلی جذاب نیست. رفرش ریت 90 هرتزی هم داره که میتونه به صورت هوشمند بین 60 و 90 هرتز با توجه به استفاده شما تغییر بکنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد کلی خوبی داره و میتونه در استفاده معمولی و روزمره بهتون یک روز کامل شارژدهی کنه اما یه مقداری مصرفش در استفاده های سنگین و بازی زیاده. یه آداپتور 18 واتی توی جعبه محصول قرار داره که میتونه توی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه کاملا باتری رو شارژ بکنه و به نسبت گزینه های دیگه با قیمت یکسان عملکرد خیلی جذابی در این بخش نداره. تراشه مدیاتک هلیو G88 برای گوشی استفاده شده که عملکرد مناسبی حتی در استفاده روزمره و معمولی نداره و هر از گاهی لگ و باگ میزنه. توی بازی ها هم میتونید با جزئیات معمولی و فریم متوسط یه تجربه نسبتا مناسب رو داشته باشید. اندروید ۱۳ و MIUI 14 برای گوشی ردمی 12 استفاده شده که باعث میشه تجربه استفاده از گوشی به روز باشه و امکانات شخصی سازی مناسبی رو هم به شما میده و شیائومی قول 2 سال آپدیت اندروید رو برای این گوشی داده. اسپیکر مونو استفاده شده بلندی و کیفیت صدای متوسطی داره و خیلی تعریفی نداره.

شیائومی از یه دوربین سه گانه ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یه ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی ۱۲ استفاده کرده. یه لنز ۸ مگاپیکسلی هم برای دوربین سلفی استفاده شده. عکس های لنز اصلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند و بسیار زنده به نظر میرسن. با کاهش نور هم مقداری نویز توی تصاویر دیده میشه. عکس های اولترا واید بد نیست اما مقداری به نسبت لنز اصلی مصنوعی به نظر میرسه و عملکرد لنز ماکرو هم فانتزی به نظر میاد. عکس های سلفی مناسبی میگیره و به نسبت قیمت راضی کننده است. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند که کیفیت این بخش به نسبت عکاسی خیلی تعریفی نداره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi 12

گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

گوشی ردمی Note 10 Pro هر از گاهی یه مقداری خاک خودش رو میتکونه و پیداش میشه ولی با اینکه حدود دو سالی از عرضه اون میگذره هنوز در بخش دوربین و قدرت پردازشی به نسبت نسل جدید Note 11 Pro به نسبت عملکرد بهتری داره، ولی در بحث سرعت شارژ و صفحه نمایش یه مقدار ضعف داره و آپدیت های نرم افزاری کمتری هم دریافت میکنه و با توجه به قیمت حدودی 7.3 میلیون تومان برای نسخه 6/64 خیلی خرید مناسبی به حساب نمیاد و بهتره سراغ گوشی های جدیدتر و با امکانات نرم افزاری به روزتری مثل ردمی نوت 12 برید.

طراحی گوشی ردمی نوت 10 پرو ترکیبی از گوشی های میان رده و بالارده شیائومیه و کیفیت ساخت خیلی خوبی نسبت به قیمتش داره. قسمت پشتی از گلس ساخته شده که با گوریلا گلس ۵ محافظت شده و به خاطر طراحی منحنی قسمت پشتی گوشی خوش دستی شده. فریم گوشی هم از پلاستیک ساخته شده و از گواهی IP53 هم برخورداره. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت خوبی داره. درگاه سیم کارت هم به صورت همزمان از دو سیم و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 10 pro شیائومی

صفحه نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی امولد وضوح عالی و کیفیت رنگ خیلی خوبه داره و دقت نمایش رنگ های توش خیلی زیاده و رنگ های مشکی و سفید عمق خیلی خوبی دارند و به خصوص رنگ سفید که به رنگ آبی و زرد متمایل نمیشه. روشنایی صفحه نمایش خوبه و توی نور مستقیم هم می تونید به راحتی از گوشی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی هم باعث شده تجربه استفاده از صفحه نمایش خیلی عالی و بی نقص باشه.

باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی redmi note 10 pro عملکرد شارژدهی خوبی داره و با استفاده معمولی حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده و اگه خیلی بازی کنید یا فیلم ببنید نزدیکای غروب باید مجدد شارژش کنید، که به لطف شارژر ۳۳ واتی خیلی زمان نمیبره و توی تقریبا ۸۰ دقیقه گوشی کاملا شارژ میشه.

سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی در کنار سه سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو رو تشکیل میدن. جزئیات عکس های سنسور اصلی خوبه و نویز کمی توش دیده میشه. دینامیک رنج و وایت بالانس عکس ها هم خوبه و نقاط تیره و روشن خیلی تعادل خوبی دارند. اگه شرایط نوری هم خوب نباشه نویز عکس ها زیاد میشه. سنسور اولترا واید زاویه دیدی نسبتا کمی داره و خیلی نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت نداره، دقت رنگ ها هنوز خوبه و بهم ریختگی توی عکس ها دیده نمیشه. دوربین ماکرو عملکرد خیلی خوبه داره و به خاطر تله ماکرو بودن و داشتن قابلیت اتوفوکوس عکس های با زوم دو برابری و با جزئیات و رنگ های خیلی طبیعی میشه باهاشون ثبت کرد. عکس های پرتره هم خوبه و تا حدودی کمک میکنه دوربین اصلی به خوبی سوژه رو تشخیص بده و پس زمینه رو حذف کنه که تا حدودی خطا توش زیاده. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سلفی مثل سنسور های دیگه عملکرد خیلی خوبی نداره و فقط توی شرایط نوری خیلی خوبه میتونه عکس های نسبتا مناسبی بگیره.

پردازنده اسنپدراگون 732g در کنار ۶/۸ گیگ رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بخش پردازشی گوشی redmi note 10 pro رو تشکیل میدن. عملکرد سخت افزاری خوبه و به خاطر مدیریت مناسب رو به خوبی میتونه از پس کارهای روزمره و اجرای همزمان چند برنامه با سرعت مناسب بربیاد. بازی کالاف رو هم می تونید با جزئیات بالا و فریم مناسب تجربه کنید و توی استفاده طولانی مدت هم خیلی داغ نمیکنه. رابط کاربری MIUI 12 و اندروید ۱۱ برای این گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به نسخه ۱۳ MIUI و اندروید ۱۲ رو داره و مثل بقیه گوشی های شیائومی از امکانات شخصی سازی مناسب و کاربری سبک و خوبی بهره میبره. اسپیکر استریو ردمی نوت 10 پرو صدای بلند و تفکیک صدای خوبی داره و صدای بالانسی بهتون میده اما ممکنه توی بلندی بیشینه کمی افت کیفیت پیدا کنه. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم برای این گوشی استفاده شده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11s

گوشی شیائومی redmi note 11s 4g نسخه ارتقا یافته گوشی ردمی Note 11 شیائومی با قیمت حدودی 8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 که عملکرد کلی دوربین ارتقا پیدا کرده ولی شارژدهی باتری مقدار ضعیف تر و کمتر شده. با توجه به کمبود موجودی این گوشی و همچنین قدیمی شدنش و اینکه Poco M5s هم تقریبا عملکرد کلی یکسانی با ردمی نوت 11 اس داره ولی قیمت پایین تری داره، خرید گوشی پوکو به نسبت این گوشی انتخاب بهتری به حساب میاد.

تو گوشی ردمی نوت 11 اس از لحاظ طراحی با همون ظاهر گوشی Redmi Note 11 طرفیم که فقط برآمدگی دوربینش بزرگ تر شده. بدنه پلاستیکی مات که به خاطر کیفیت خوبش حس خوبی موقع استفاده بهتون میده و گواهی IP53 هم توی ساخت گوشی رعایت شده. به خاطر وزن و قطر کم گوشی خوش دست و سبکه و به راحتی می تونید مدت طولانی ازش استفاده کنید. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت خوبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 11s شیائومی

صفحه نمایش 6.43 اینچی تخت مخصوصا از پایین صفحه حاشیه نسبتا زیادی داره. پنل امولد redmi note 11s کیفیت و جزئیات رنگ مناسب و خوبی داره ولی فقط مقداری روشنایی پایینه و ممکنه اذیتتون کنه. رفرش ریت 90 هرتزی هم باعث میشه تجربه خیلی روون و سریعی موقع کار با گوشی داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده اما به خاطر مصرف بالاتر پردازنده توی کارهای سنگین تر مثل بازی، خیلی بیشتر از گوشی های هم رده مصرف باتری داره و شارژدهی کمتری توی استفاده های سنگین داره. سرعت شارژ هم به کمک آداپتور 33 واتی قرار گرفته توی جعبه مناسبه و توی حدودا یک ساعت و 10 دقیقه کاملا باتری رو شارژ میکنه.

تفاوت اصلی این گوشی با نسخه معمولی اضافه شدن سنسور 108 مگاپیکسلی اصلیه که وایت بالانس و دینامیک رنج خیلی خوبی داره اما شارپنس و دیتیل عکس ها خوبه و باعث میشه عکس های ثبت شده با این سنسور کیفیت خوبی داشته باشن. سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق عکس های پرتره خیلی خوبی میگیره و سوژه به خوبی تشخیص داده میشه و پس زمینه محو میشه. سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید خیلی افت شارپنس و جزئیات داره و به هم ریختگی زیادی توی گوشه های تصویر دیده میشه و خیلی عملکرد خوبی نداره. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو یه مقداری از فانتزی بهتره و خیلی نمیتونید ازش انتظار زیادی داشته باشید. سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی عکس های فوق العاده با کیفیت و خوبی میگیره و شما رو کاملا به وجد میاره.

پردازنده مدیاتک هلیو G96 توی کاربری معمولی از گوشی ردمی نوت 11 اس مشکل خاصی نداره و خیلی لگ و باگ نمیزه. توی بازی می تونید با جزئیات مدیوم و فریم ریت خوبی بازی کالاف رو اجرا کنید. موقع استفاده سنگین هم خیلی داغ نمیکنه و افت کیفیت وحشتناکی نداره. به خاطر 12 نانومتری بودن پردازنده مصرف انرژی زیادی داره و توی استفاده های سنگین تر باتری بیشتری مصرف میکنه. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 که امکان ارتقا به اندروید 12 رو داره برای redmi note 11s استفاده شده و مثل باقی گوشی های شیائومی یه تجربه راحت و با امکانات شخصی سازی مناسب بهتون میده. اسپیکر استریو بلندی صدای خیلی زیادی نداره اما کیفیت و تفکیک صدا مناسبه و به خوبی میتونید صدا ها رو موقع بازی کردن هم تشخیص بدید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11s

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12S

گوشی ردمی نوت 12s نسخه ارتقا یافته گوشی ردمی نوت 12 به حساب میاد که قدرت پردازشی بهتری پیدا کرده و میتونه تجربه نسبتا بهتری رو به شما بده اما از لحاظ عملکرد دوربین و صفحه نمایش خیلی جذاب نیست و چون فقط نسخه با رم و حافظه 8/256 اون در بازار با قیمت حدودی 9.1 میلیون تومان موجوده باید عملکرد پردازشی خیلی براتون اهمیت داشته باشه که سراغ این گوشی برید در غیر این صورت گوشی ردمی نوت 12 میتونه گزینه اقتصادی تر و مناسب تری برای شما باشه.

گوشی شیائومی Redmi Note 12S

گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی قسمت پشتی یه پلاستیک شبیه به گلس داره که یه حس خوب و با حالی میده. صیقل این بخش خیلی براقه ولی خیلی راحت کثیف نمیشه و توی دست هم خوب قرار میگیره. سه تا دوربین اصلی به همراه یه فلش LED و نوشته AI CAM توی یه بخش مستطیلی با برآمدگی نسبتا متوسط قرار گرفتن که لنز اصلی فضای بیشتری از این بخش رو تشکیل میده و یه لول بیرون زدگی خارج از این جزیره داره و یه فریم فلزی دور اون قرار گرفته. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه و حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره. روی لبه چپ درگاه سیم کارت دیده میشه که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. بالای گوشی جک 3.5 میلی متری صدا، اسپیکر، IR Blaster یا فرستنده مادون قرمز و میکروفون دیده میشه و زیر گوشی درگاه Type-c، اسپیکر و میکروفون قرار گرفته.

شیائومی مجدد همون پنل امولد قبلی با اندازه 6.43 اینچی و رزولوشن 1080 رو اینجا استفاده کرده. امولد بودن صفحه نمایش باعث شده عمق رنگ های مشکی خوب و زیاد باشه و کنتراست تصویر خوبی داشته باشید. همچنین استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی و تاچ سمپلینگ 180 هرتزی باعث شده تجربه استفاده روزمره از گوشی روون و بدون لگ و گیر خاصی باشه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی مناسبی توی استفاده روزمره و عادی داره و میتونه حدود یک روز به شما شارژدهی کنه. البته اگه استفاده سنگینی از گوشی بکنید مثلا خیلی بازی کنید یا عکاسی و فیلمبرداری سنگین بکنید، به احتمال خیلی زیاد آخر روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشید. شیائومی برای گوشی ردمی نوت 12 اس از آداپتور 33 واتی نسل قبل استفاده کرده که دیگه الان خیلی خوب و خفن نیست و میتونه توی حدود یک ساعت تا یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو شارژ کنه.

سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی عکس هایی با وایت بالانس خیلی خوب و دینامیک رنج عالی میگیره، البته شارپنس و جزئیات خیلی خوب نیست و تقریبا متوسطه. توی عکس های سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید شارپنس و دیتیل نسبت به سنسور اصلی افت میکنه و در لبه های تصویر به هم ریختگی زیادی دیده میشه. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو تعریفی نداره و تقریبا عملکرد فانتزی داره و جزئیات و ترکیب رنگ بد توی عکس های این لنز دیده میشه. هر دو لنز اصلی و سلفی فقط میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنند. سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی عکس های با کیفیت و خوبی میندازه که به نسبت قیمت و گوشی های دیگه میشه گفت راضی کننده است.

شیائومی از پردازنده قدیمی مدیاتک هلیو G96 که توی گوشی ردمی Note 11s هم استفاده شده بود، استفاده کرده. تو بازی های نسبتا سنگینی مثل کالاف و Pubg میتونه با گرافیک متوسط تجربه خوب و بدون لگ و باگی به شما بده ولی اگه گرافیک رو ببرید بالاتر فشار زیادی به گوشی وارد میشه و لگ زیادی میزنه. بعد از چند دست بازی کردن هم خیلی داغ نمیکنه. رابط کاربری از اندروید 13 و MIUI 14 تشکیل شده که یه تجربه نرم افزاری به روز رو به شما میده و با پشتیبانی 2 ساله نرم افزاری میتونه خیالتون رو بابت این موضوع تا چند ساله دیگه راحت کنه.

اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و تفکیک صدای بسیار خوبی داره ولی بلندی صدا معمولیه و در حد بخش های دیگه نیست. جک 3.5 میلیمتری حذف نشده و اگه قصد استفاده از هندزفری یا هدست با سیم رو داشته باشید، نیاز به تبدیل خاصی ندارید.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12s

 

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 4G

گوشی نوت ۱۱ پرو نسبت به گوشی ردمی Note 12s به جز صفحه نمایش بزرگتر و با رفرش ریت 120 هرتزی و استفاده از یه شارژر با توان بالاتر برتری خاصی نسبت به این گوشی ارزون تر نداره و با داشتن قیمت حدودی 9.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 نه به نسبت گوشی های ارزون تر برتری زیادی داره و به نسبت گوشی های رده بالاتر شیائومی در این بازه میتونه به نسبت قیمت عملکرد بهتری نشون بده و با این قیمت خیلی ارزش خرید بالایی نداره.

طراحی و کیفیت ساخت redmi note 11 pro مثل گوشی های دیگه شیائومی خوبه و به خاطر قسمت پشتی که از شیشه ساخته شده و طراحی تختی داره، حس خوبی موقع استفاده بهتون دست میده. فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده و توی ساخت از گواهی IP53 استفاده شده. صفحه نمایش بزرگ ۶.۶۷ اینچی امولد ردمی نوت 11 پرو حاشیه نسبتا مناسبی داره و جزئیات و دقت رنگ خیلی بالا و مناسبی داره. به خاطر نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی تجربه استفاده از گوشی خیلی روونه و تقریبا صفحه نمایش چیزی از گوشی های بالارده کم نداره.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 11 pro 4g شیائومی

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد معمولی رو به خوبی داره، در استفاده معمولی و سبک بازدهی خوبی از خودش نشون میده و حدودا یه روز می تونید از ردمی نوت 11 پرو استفاده کنید اما توی استفاده های سنگین مثل بازی، شارژ نسبتا سریع تر خالی میشه. اما به خاطر آداپتور ۶۷ واتی این گوشی خیالتون بابت سرعت شارژ راحته و توی حدود ۴۰ دقیقه کاملا گوشی رو شارژ میکنه و سرعت شارژ خیلی مناسبی داره.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی redmi note 11 pro کیفیت عکاسی خوبی داره و عکس هایی که باهاش ثبت میکنید دیتیل بالا، دینامیک رنج و شارپنس بالا و وایت بالانس خیلی خوبی دارن و یکی از دوربین های خوب این بازه به حساب میاد. سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به دوربین اصلی کمی افت کیفیت داره و عکس های تقریبا بی روحی میگیره. سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی نسبت به نسخه سال قبلی پسرفت کرده و بیشتر جنبه فانتزی پیدا کرده و خیلی نمیشه بهش اتکا کرد. کیفیت فیلمبرداری خیلی خوب نیست و فقط امکان ضبط ویدیو ۱۰۸۰ با ۳۰ فریم وجود داره که کیفیت خیلی خوبی نداره و لرزشگیر هم به خوبی عمل نمیکنه. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی هم تقریبا خوبه، در حالت عادی دیتیل و شارپنس عکس ها مناسبه اما با زوم کردن روی عکس رنگ های آبرنگی و غیر واقعی میشن.

پردازنده مدیاتک هلیو G96 پاشنه آشیل گوشی redmi note 11 pro 4g به حساب میاد و آنچنان عملکرد خوبی نداره. توی بازی کالاف میتونید با جزئیات مدیوم و فریم بالا بازی کنید و انتخاب بالاتری بهتون نمیده و بعد از یکی دو دست بازی هم دچار افت فریم میشه. اما توی استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی اجرا میشه و به لطف رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی همه چی خیلی روونه و خیلی راحت میتونید باهاش کار کنید. برای گوشی ردمی Note 11 pro رم ۶/۸ گیگ و حافظه ۱۲۸/۲۵۶ در نظر گرفته شده. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید ۱۱ برای این گوشی استفاده شده که میتونید به نسخه ۱۲ ارتقا بدید و امکانات شخصی سازی خوب و مناسبی داره. بلندی صدای اسپیکر استریو خیلی خوبه و حتی توی بلندی زیاد هم کیفیت و تفکیک صدا مناسبه و به خوبی صدا از هر دو اسپیکر پخش میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 4G

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G

گوشی redmi Note 11 Pro 5g با قیمت حدودی 10 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 6/128 به نسبت گوشی ردمی نوت 12 پرو 4g که قیمت یکسان اما رم و حافظه ذخیره سازی بیشتری داره خیلی عملکرد درخشان و بهتری نداره و با توجه به عرضه این گوشی جدید ارزش خرید چندان بالایی نداره.

از لحاظ طراحی و اندازه redmi note 11 pro 5g فرقی با نسخه 4g نداره و از همون بدنه با طراحی تخت استفاده میکنه که طراحی چشم نوازی داره و به خاطر وزن مناسب و طراحی، گوشی تقریبا خوش دستی به حساب میاد. استفاده از متریال با کیفیت شیشه و پلاستیک در کنار رعایت گواهی IP53 باعث شده کیفیت ساخت خوبی داشته باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با حاشیه نسبتا کم با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی برای گوشی ردمی نوت 11 پرو 5 جی استفاده شده که کیفیت و وضوح رنگ خیلی خوبی داره و کاملا برای بازی و تماشای فیلم بهینه شده. روشنایی بیشینه صفحه هم بالاست و توی استفاده از محیط بیرون از خونه مشکلی ندارید.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 11 pro 5g

پردازنده اسنپدراگون 695 در کنار 4/6/8 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه در گوشی redmi note 11 pro 5g  عملکرد نسبتا مناسبی داره ولی خیلی نباید انتظار زیادی داشته باشید. امکان ارتقا حافظه ذخیره سازی هم از طریق درگاه هیبریدی مشترک با سیم کارت وجود داره. توی استفاده معمولی و روزمره تقریبا مشکل خاصی دیده نمیشه و توی بازی های نسبتا سنگین گرافیکی مثل کالاف بهتره با جزئیات High اجرا کنید تا فریم مناسبی بهتون بده و بیشتر کردن جزئیات باعث کاهش فریم میشه. از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به نسخه 12 رو داره و مثل بقیه گوشی های شیائومی امکانات شخصی سازی مناسب و تجربه ساده و روونی رو بهتون میده.

شارژدهی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خوبه و مخصوصا موقع بازی که نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی مصرف انرژی کمتری داره و با استفاده معمولی و نسبتا سبک حدودا یک روز کامل بهتون شارژ میده. سرعت شارژ هم خوبه و با استفاده از شارژر 67 واتی داخل جعبه توی حدودا 45 دقیقه باتری کاملا شارژ میشه.

دوربین سه گانه 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو ردمی نوت 11 پرو 5 جی کیفیت خوبی دارن و می تونید باهاشون عکس های با جزئیات و شارپنس بالایی بگیرید و رنگ های عکس ها هم مناسب و واقعیه. دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به دوربین اصلی کمی افت کیفیت داره اما جزئیات و شارپنس خوبی توی عکس ها ثبت میکنه. لنز ماکرو هم تقریبا جنبه فانتزی داره. دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی با توجه به قیمت کیفیت و جزئیات خوبی ثبت میکنه و شما رو راضی میکنه. اسپیکر استریو redmi note 11 pro 5g کیفیت صدا و بلندی مناسبی داره و هنوز جک 3.5 میلیمتری صدا رو میتونیم اینجا ببینیم.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro 5G

 

گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

گوشی پوکو X4 Pro 5G برداشت برند پوکو از گوشی Redmi Note 11 Pro 5G شیائومیه که توی ظاهرش تغییراتی ایجاد شده و مصرف باتری نسبتا بیشتری پیدا کرده و توی بقیه بخش ها عملکرد تقریبا یکسانه ولی قیمت این گوشی برای نسخه 6/128 حدود 10.5 میلیون تومانه که نسبت به گوشی ردمی نوت 12 پرو 4g که هم قیمته اما رم و حافظه ذخیره سازی بیشتری به شما میده خیلی ارزش خرید نداره و بهتره سراغ خرید این گوشی نرید. حتی نسخه معمولی poco x5 که حدود 500 هزار تومان گرونتره هم میتوه انتخاب مناسب تر و به روزتری باشه.

طراحی تخت در کنار متریال با کیفیت شیشه و پلاستیک برای پشت و فریم گوشی و رعایت گواهی IP53 باعث شده با یه گوشی خوش ساخت طرف باشیم. poco x4 pro 5g نسبت به اندازه بزرگ صفحه نمایشش وزن مناسبی داره و تقریبا گوشی خوش دستی به حساب میاد. درگاه سیم کارت هم به صورت همزمان از دو سیم کارت یا یه سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. صفحه نمایش 6.67 اینچی پوکو ایکس 4 پرو 5جی حاشیه نسبتا کمی داره و به خاطر استفاده از پنل امولد جزئیات صفحه خیلی خوبه و کنتراست و دقت رنگ ها خیلی واضح و زیاده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی در کنار تاچ سمپلینگ 320 هرتزی استفاده از صفحه نمایش رو خیلی روون و سریع کرده. خبری از پشتیبانی از تکنولوژی HDR هم نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco x4 pro 5g شیائومی

باتری 5000 میلی آمپر poco x4 pro 5g شارژدهی مناسبی داره و با استفاده معمولی از گوشی حدود یک روز بهتون شارژ میده که با بازی و تماشای ویدیو مقداری کمتر میشه، اما سرعت شارژ خوبه و با استفاده از آداپتور 67 واتی قرار گرفته توی جعبه توی حدودا 40 تا 50 دقیقه باتری کاملا شارژ میشه.

عکس های سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی کیفیت و جزئیات مناسبی داره و شارپنس و وایت بالانس عکس ها مناسبه. سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت داره ولی به هم ریختگی تصویر توی لبه هاش دیده نمیشه. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو خیلی تعریف خاصی نداره و به خاطر نداشتن فوکوس خودکار گرفتن عکس های خوب باهاش مقداری سخته. عکس های پرتره هم کیفیت خوبی دارن و خطا توی تشخیص سوژه کم دیده میشه و پس زمینه رو به درستی محو میکنه. کیفیت فیلمبرداری هم مناسبه و می تونید با رزولوشن 1080 و 30 فریم ویدیو ها رو ثبت کنید. سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی جزئیات و شارپنس خوبی داره و عملکردش برای این گوشی راضی کننده است.

پردازنده اسنپدراگون 695 استفاده شده در گوشی Poco X4 Pro 5g با توجه به اینکه این سری بیشتر مناسب بازی ساخته شدن خیلی عملکرد خوبی نداره و بازی های گرافیکی سنگین مثل کالاف رو باید با جزئیات High بازی کنید تا بتونید فریم قابل قبولی بگیرید و بعد از حدود یک ساعت هم تا حدودی داغ میکنه و کمی افت کیفیت توش دیده میشه. در استفاده معمولی و روزمره مشکل خاصی دیده نمیشه ولی ممکنه هر از گاهی مقداری کند بشه. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 برای گوشی پوکو x4 pro 5g استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 12 رو هم داره و امکانات شخصی سازی مناسب در کنار لانچر پوکو رو بهتون میده که یه مقداری ساده تر از گوشی های ردمیه. اسپیکر استریو بلندی معمولی رو به خوبی داره و کیفیت صدا و تفکیکش مناسبه اما خیلی بالانس نیست و صدا به خوبی از دو اسپیکر بالا و پایین تنظیم نشده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X4 Pro 5G

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G؛ بهترین گوشی شیائومی تا 12 میلیون تومان

گوشی ردمی note 12 Pro 4g که مدتی بعد از عرضه قیمت حدودی 10.1 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 پیدا کرده یکی از بهترین انتخاب ها تا 10 میلیون تومان از برند شیائومی به حساب میاد که به نسبت نسل قبل و گوشی های ردمی نوت 11 پرو و پوکو X4 Pro میتونه انتخاب بهتر و با ارزش خرید بیشتری باشه.

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G

گوشی به صورت کاملا تخت با لبه های تیز ساخته شده ولی به جای جزیره دوربین نسل جدید گوشی های ردمی Note از یه طراحی جزیره دوربین با چهار تا لنز و یه فلش LED استفاده میکنه و یه مقداری به گوشی Note 10 Pro شباهت داره. وزن گوشی با اینکه از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده خیلی سبک نیست و در حدود 201 گرم قرار داره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات خوبی نمایش میده و کنتراست و دقت رنگ مناسبی داره و یه مقداری از پایین نمایشگر حاشیه زیادی داره.  نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده شده و روشنایی بیشینه 1100 نیتی باعث میشه توی محیط پر نور هم بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده با مصرف مناسب باعث شارژدهی خوب  گوشی میشه و استفاده از یه شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه که توی حدودا 50 دقیقه گوشی رو کامل شارژ میکنه و باعث میشه پکیج باتری در مجموع عملکرد مناسبی داشته باشه.

چهار سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو عدد 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن که به نسبت شیائومی سعی کرده کمیت رو افزایش بده تا کیفیت. امکان فیلمبرداری 4k با 30 فریم فقط با لنز اصلی امکان پذیره. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم به نسبت کیفیت خوبی داره.

تراشه اسنپدراگون 732G یه مقداری قدیمی شده و همون پردازنده گوشی ردمی Note 10 Pro برای این گوشی مجدد استفاده شده و خیلی در این بخش زرق و برق خاصی نداره اما مشکل خاصی در اجرای برنامه ها و بازی های روز نداره به شرطی که خیلی انتظار جزئیات و فریم ریت بالا رو نداشته باشید. یه تفاوت دیگه با نسخه 5G امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبیه که میتونه تا حدودی خیالتون رو بابت فضای ذخیره سازی راحت کنه. در کنار اسپیکر استریو با کیفیت و بلندی صدای مناسب جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار گرفته تا پکیج صوتی این گوشی هم کامل باشه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 4G

 

گوشی شیائومی Poco X5

گوشی Poco X5 برداشت زیر برند پوکو با قیمت حدودی 10.8 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 از ردمی Note 12 5G که خیلی تفاوت زیادی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ باطنی با این گوشی نداره و اگه میخوایید گوشی Note 12 5G رو در داخل ایران داشته باشید باید سراغ این گوشی برید. البته یه مقداری به خاطر شرایط بازار موجودی این گوشی کاهش پیدا کرده و با توجه به این قیمت گوشی ردمی نوت 12 پرو 4g میتونه گوشی اقتصادی تر و جذاب تری به حساب بیاد.

طراحی گوشی دقیقا مانند گوشی ردمی Note 12 ساخته شده و فقط اون بخش مستطیلی مشکی به قاب پشتی اضافه شده و جزیره دوربین و بقیه بخش ها یکیه. گوشی کاملا پلاستیکی ساخته شده و با داشتن وزن 189 گرمی گوشی خوش دست و راحتی به حساب میاد، اما کیفیت ساخت شما رو شگفت زده نمیکنه ولی خوب و قابل قبوله. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 اینجا هم دیده میشه.

بررسی مشخصات گوشی Poco X5 5G شیائومی

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و به نسبت حاشیه زیادی به خصوص از پایین نمایشگر داره. به لطف رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده روزمره از گوشی روونه ولی نرخ هوشمند نیست و باید دستی اون رو تغییر بدید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده روزمره و معمولی خیلی راحت یک روز شما رو همراهی میکنه. سرعت شارژ خیلی خفن نیست و با آداپتور 33 واتی داخل جعبه در حدود یک ساعت کاملا شارژ میشه.

پردازنده اسنپدراگون 695 برای این گوشی استفاده شده که تجربه استفاده روزمره مناسب و بدون مشکلی داره اما در بازی ها خیلی عملکرد خفن و قدرتمندی نداره و باید اکثر بازی ها رو با گرافیک متوسط و فریم قابل قبول تجربه کنید. اندروید 12 و MIUI 13 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تجربه به روزی نیست ولی احتمالا در آینده آپدیت های جدید رو دریافت میکنه.

دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده در این گوشی عملکرد مناسبی داره ولی خیلی نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. عکس های لنز اصلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند اما نویز زیاده و دینامیک رنج هم کمه. لنزهای فرعی خیلی کیفیت خاصی ندارند ولی بودنشون خالی از لطف نیست و تا حدودی به شما کمک میکنن. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی خفن نیست و به نسبت نویز زیادی در تصاویر اون دیده میشه. از کیفیت 4k هم خبری نیست در فیلمبرداری و فقط باید به کیفیت 1080 بسنده کنید.

اسپیکر مونو استفاده شده خیلی بلندی و کیفیت خاصی نداره و برای یه گوشی با این قیمت خیلی راضی کننده نیست ولی در عوض جک 3.5 حذف نشده و میتونید از هندزفری های سیم دار خودتون استفاده کنید.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X5

 

گوشی XIAOMI 11 Lite 5G NE

گوشی شیائومی 11 لایت 5 جی ان ای با قیمت حدودی 11.9 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/128، گوشی زیبا و خوش دستیه که نسبت به گوشی های دیگه شیائومی توی این بازه ردمی نوت 11 پرو 4g خوش دست تره و پردازنده و دوربین بهتری داره اما به خاطر همین سایز کوچیک شارژدهی کمی داره و به خاطر استفاده از آداپتور با توان کم سرعت شارژ خیلی بالایی نداره. به خاطر قدیمی بودن هم پشتیبانی نرم افزاری کمتری دریافت میکنه ولی اگه دنبال یه گوشی خوش دست و روون میگردید میتونه گزینه مناسب اما قدیمی باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت xiaomi 11 Lite 5G NE

طراحی و خوش دست بودن اولویت اول این گوشیه و طراحی مینیمال و  وزن سبک 158 گرمی xiaomi 11 lite 5g ne باعث شده یکی از خوش دست ترین گوشی های میان رده باشه و ساعت ها بدون هیچ مشکلی به راحتی ازش استفاده کنید. قسمت پشتی از گلس مات با کیفیت و فریم از پلاستیک شبیه به فلز ساخته شده که در کنار رعایت گواهی IP53 باعث شده کیفیت ساخت خوبی هم داشته باشه. درگاه سیم کارت امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت یا یه سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی رو بهتون میده. حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره اما طراحیش به صورتیه که شاید در نگاه اول متوجه این اتفاق نشید و دنبال حسگر اثر انگشت بگردید!

صفحه نمایش 6.55 اینچی امولد حاشیه های نسبتا کمی داره و دوربین سلفی توی یه پانچ هول گوشه صفحه قرار گرفته. شیائومی 11 لایت 5g ne از تکنولوژی های دالبی ویژن و HDR10+ هم استفاده میکنه و در کنار نرخ به روز رسانی 90 هرتزی تجربه ویدیو دیدن و استفاده ازش رو لذت بخش میکنه. وضوح و جزئیات رنگ ها به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ خوبه، اما روشنایی صفحه نسبتا کمه و ممکنه توی نور زیاد استفاده ازش کمی اذیت کننده باشه.

به خاطر اندازه باریک و کوچیک گوشی بخش باتری صدمه خورده و به یکی از نقاط ضعف گوشی تبدیل شده. باتری 4250 میلی آمپر ساعتی با استفاده سبک حدود 1 روز دووم میاره اما اگه ازش استفاده سنگین مثل بازی و ویدیو دیدن داشته باشید ممکنه موقع غروب نیاز به شارژ مجدد باشه. آداپتور 33 واتی هم نسبت به گوشی های دیگه این بازه شیائومی خیلی سرعت شارژ بالایی نداره و توی حدودا یک ساعت باتری رو میتونه کاملا شارژ کنه.

بخش دوربین با اینکه از سنسور های خفن و زیادی استفاده نمیکنه اما عملکرد مناسبی داره، سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی پکیج دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن. سنسور اصلی عکس های با کیفیت و وایت بالانس خوبی میگیره که تا حد ممکنه به واقعیت نزدیکن. عکس های پرتره هم کیفیت خوبی دارن اما پس زمینه رو به درستی محو نمیکنه. عکس های اولترا واید افت کیفیت کمی نسبت به سنسور اصلی داره و خیلی به هم ریختگی و نویز توی عکس هاش دیده نمیشه. سنسور ماکرو هم به خاطر داشتن فوکوس خودکار می تونید باهاش عکس های خوب و پر جزئیاتی بگیرید. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی کیفیت خوبی داره و شارپنس عکس ها مناسبه ولی وایت بالانس خیلی خوب نیست و در کل عملکرد مناسبی داره.

پردازنده اسنپدراگون 778G در کنار 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه بخش سخت افزاری گوشی شیائومی 11 Lite 5G ne رو تشکیل میدن. این گوشی خیلی قدرت پردازشی بالایی نداره و نهایتا بازی کالاف رو میتونه با جزئیات متوسط بدون هیچ لگ و باگ خاصی با حدود 50 تا 60 فریم می تونه اجرا کنه. در استفاده روزمره و عادی هم هیچ مشکل و کندی نداره و همه چی به خوبی اجرا میشه. از رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی خوبی داره و امکان ارتقا به MIUI 13 و اندروید 12 هم وجود داره. کیفیت و بلندی صدای اسپیکر استریو ها خیلی خوبه و توی صدای بیشینه هم افت خاصی نمیکنه، اما از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی XIAOMI 11 Lite 5G NE

 

گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus

گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس یه گوشی با امکانات خوب و سرعت شارژ فوق العاده است ولی با توجه به قیمت حدودی 12.5 میلیون تومانی گوشی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 به نسبت گوشی Poco X5 Pro و یا ردمی Note 12 pro 5g به جز شارژر با توان بالا مزیت خاص دیگه ای نداره و بهتره به جای این گوشی قدیمی سراغ گوشی های جدید پوکو و ردمی برید که در مجموع عملکرد کلی بهتری به شما میدن.

طراحی تخت گوشی ردمی Note 11 Pro Plus باعث شده ظاهر گوشی خاص و جذاب به نظر برسه و استفاده از متریال با کیفیت و رعایت گواهی IP53 باعث میشه کیفیت ساخت مناسبیم داشته باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی سوپر امولد redmi note 11 pro+ 5g حاشیه کمی داره و دوربین سلفی توی یه پانچ هول ریز وسط صفحه قرار گرفته. صفحه نمایش مثل بقیه گوشی های میان رده شیائومی کیفیت خوبی داره و وضوح و دقت رنگ های بسیار مناسبی بهتون نمایش میده. رفرش ریت 120 هرتزیم باعث میشه تجربه استفاده روزمره از گوشی روون باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 11 pro plus شیائومی

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی جز نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد که باعث شارژدهی کمتر باتری شده و ممکنه کمی اذیتتون کنه. تو استفاده معمولی و سبک کمتر از یه روز شارژدهی داره و در بازی کالاف یکساعت بازی کردن حدود 23 درصد از شارژش رو کم میکنه که عدد خیلی مناسبی نیست. در عوض ردمی نوت 11 پرو پلاس سرعت شارژ فوق العاده بالایی داره و با آداپتور شارژ 120 واتی قرار گرفته توی جعبه شارژ کامل حدودا 20 دقیقه زمان میبره و اگه در محیطی باشید که به راحتی به پریز برق دسترسی داشته باشید میتونه تا حدودی ضعف بخش شارژدهی رو براتون جبران کنه.

سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی redmi note 11 pro plus دیتیل و شارپنس خوبی داره و رنگ های ثبت شده وضوح و دقت خیلی خوبی دارن. با اینکه سنسور تشخیص عمق جدایی برای گوشی در نظر گرفته نشده اما عکس های پرتره کیفیت مناسبی داره و در اکثر مواقع به خوبی سوژه رو جدا میکنه. سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی عملکرد نسبتا خوبی داره و می تونید تا حدودی روش حساب کنید. سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی در مجموع توی اکثر بخش ها نسبت به لنز اصلی افت کیفیت داره ولی جوری نیست که عکس ها بی کیفیت بشن و به هم ریختگی زیادی توی تصاویر دیده بشه. کیفیت فیلمبرداری هم مناسبه و فیلم هایی با رنگ و نور و با لرزش کمی ثبت میکنه. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی کیفیت خوبی داره و دیتیل و شارپنس خوبی توی عکس های دیده میشه و حتی با زوم روی عکس ها هم افت جزئیات زیادی دیده نمیشه.

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰ قدرت پردازشی خوبی داره و یه تجربه مناسب از کار با این گوشی رو می تونید داشته باشید، توی استفاده معمولی و روزمره همه چی روون و خوب اجرا میشه و موقع بازی کردن هم مشکلی با گوشی ندارید و بازی کالاف رو با جزئیات High و با فریم مناسبی می تونید اجرا کنید و بعد از یکساعت بازی کردن هم افت کیفیت خاصی نمیبینم و دما خیلی بالا نمیره. رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 برای گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس استفاده شده که به نسخه MIUI 13 آپدیت میشه و امکانات شخصی سازی و تجربه کاربری خوبی داره اما شیائومی خیلی پشتیبانی نرم افزاری خوبی از گوشی های میان رده خودش نمیکنه و شاید مقداری دیرتر آپدیت های جدید رو دریافت کنید. اسپیکرهای دوگانه گوشی ردمی Note 11 Pro Plus توسط JBL تنظیماتش انجام شده و همین موضوع باعث میشه در کنار بلندی، کیفیت صدا و تفکیک خیلی مناسبی داشته باشه و واقعا جز اسپیکر های خوب این بازه قیمتی به حساب بیاد. جک 3.5 میلیمتری صدا هم هنوز از گوشی حذف نشده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 11 Pro Plus

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5جی که نسخه گلوبال و جهانیش با قیمت حدودی 13 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 توی بازار موجود شده و به نسبت زمان عرضه قیمت مناسبی پیدا کرده و اگه دنبال جدیدترین گوشی های عرضه شده و یکی از گوشی های خوب و با کیفیت امسال از برند شیائومی هستید، این گوشی کاملا میتونه شما رو راضی کنه. البته اگه خیلی طراحی و خوش دست بودن براتون مهم نیست و بیشتر اهل بازی با گوشی هستید میتونید با یه 200 300 هزار تومان هزینه بیشتر سراغ خرید گوشی Poco X5 Pro برید.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 12 pro

طراحی تخت و خوش دست این گوشی در کنار وزن مناسب 187 گرمی و استفاده از متریال مناسب باعث میشه این گوشی از لحاظ ظاهری کاملا شیک و زیبا باشه و به خاطر استفاده از رنگ های جدید مثل رنگ بنفش با نقطه های اکلیلی مانند میتونه برای خانم ها هم گوشی مناسبی باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات خیلی خوبی نمایش میده و امکان نشون دادن 1 میلیارد رنگ باعث میشه دقت و وضوح تصاویر خیلی مناسبی داشته باشه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی هم تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کردن.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز بهتون شارژ میده، شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه هم توی حدودا 50 دقیقه گوشی رو شارژ میکنه و باعث میشه پکیج باتری در مجموع عملکرد مناسبی داشته باشه. سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خوبی داره و در شرایط نوری معمولی هم عکس های مناسبی میگیره. سنسور های فرعی مثل باقی گوشی های این بازه خیلی عملکرد خاص و قابل توجهی ندارن. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم عملکرد خوبی داره ولی در مجموع پکیج دوربین در این بازه قیمتی راضی کننده است.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 عملکرد خوبی در اجرای برنامه ها و بازی ها داره ولی خیلی نباید انتظار جزئیات بالا و فریم خوب رو همزمان توی بازی ها داشته باشید. در استفاده طولانی مدت هم مشکلی پیش نمیاد و دمای گوشی خیلی بالا نمیره. امکانات ارتباطی هم بهبود زیادی پیدا کرده و از Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.2 برای این نسخه استفاده شده. امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم حذف شده و اگه فضای ذخیره سازی بیشتر از 128 گیگ که نسخه پایه است نیاز دارید باید هزینه بیشتری بکنید. در کنار اسپیکر استریو با کیفیت و بلندی صدای مناسب جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار گرفته تا پکیج صوتی این گوشی هم کامل باشه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G

 

گوشی شیائومی Poco X5 Pro؛ بهترین گوشی شیائومی تا 15 میلیون تومان

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده شیائومی که با کاهش قیمت به نسبت زمان عرضه به قیمت حدودی 13.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 رسیده و با اینکه به نسبت گوشی ردمی نوت 12 پرو خیلی عملکرد خفن تری نداره اما با داشتن یه پردازنده مناسب از اسنپدراگون میتونه یه گزینه بهتر برای بازی توی بازه قیمتی خودش باشه و یکی از بهترین گوشی های میان رده امسال هم به حساب میاد.

طراحی شبیه گوشی ردمی Note 12 Pro شده و یه بدنه تخت ساده اما زیبا برای گوشی استفاده شده که متریال اون از شیشه به پلاستیک تغییر پیدا کرده ولی این کار باعث سبک شدن گوشی و خوش دست تر شدن اون شده. بخش مستطیلی بزرگ مشکی رنگ با لوگوی Poco هم در قسمت پشتی دیده میشه. گواهی IP53 استفاده شده که مقداری کیفیت ساخت رو بالاتر میبره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات بسیار خوبی داره و به خاطر امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و ترکیب رنگ خیلی دقیقه. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث تجربه روون از گوشی میشه. روشنایی هم به خوبی توی محیط های پر نور باعث استفاده بدون مشکل از گوشی میشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco x5 pro 5g

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و میتونه توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ بده، البته مقداری پردازنده توی استفاده سنگین داغ میکنه و باعث مصرف بیشتر باتری میشه. آداپتور 67 واتی سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 50 دقیقه باتری رو کاملا شارژ کنه، امکان شارژ معکوس هم میتونه توی مواقع ضروری به کمکتون بیاد.

سه سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب، رنگ های زنده و گرمی داره ولی جزئیات ثبت شده توی عکس ها متوسطه. جزئیات و رنگ های عکس های دوربین اولترا واید بد نیست ولی کنتراست و دینامیک رنج معمولیه. لنز ماکرو تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمیشه بهش اتکا کرد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تقریبا کیفیت معمولی داره و کنتراست رنگ هم بد نیست. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم وجود داره که کیفیت تقریبا مشابه بخش عکاسیه و لرزشگیر دیجیتال تا حدودی میتونه لرزش ها اضافه رو حذف کنه.

پردازنده اسنپدراگون 778G خیلی عملکرد خارق العاده ای نداره ولی از پس اکثر برنامه ها و بازی ها بر میاد و خیلی جای نگرانی نیست. یه مشکلی که در این بخش وجود داره داغ کردن نسبتا زیاده گوشیه که باعث میشه موقع استفاده سنگین و طولانی مدت نسبتا لگ بزنه و اذیت کنه. از رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی پوکو X5 Pro استفاده شده و میتونید از امکانات و بهینه سازی های جدید مثل بهبود عملکرد مموری و افزایش برنامه های قابل حذف پیش فرض توی این رابط کاربری استفاده کنید. اسپیکر استریو کیفیت صدا و بلندی خوبی داره اما گاهی توی صدای بیشینه تا حدودی نویز پیدا میکنه. اگه از هندزفری های سیم دار استفاده میکنید، بودن جک 3.5 میلیمتری صدا میتونه شما رو خوشحال کنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco X5 Pro

گوشی Xiaomi 12 Lite

عرضه نسخه های لایت یا اقتصادی تر گوشی های پرچمدار با قیمت یه میان رده برای گرفتن سهم بازار بیشتر خیلی وقته توسط شرکت های مختلف داره انجام میشه. گوشی شیائومی 12 لایت نسخه سبک و اقتصادی شیائومی 12 به حساب میاد که با قیمت حدودی 14 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/256 نسبت به گوشی های دیگه شیائومی توی این بازه خیلی گزینه جذابی به نظر نمیرسه اما به خاطر نوع رنگ های گوشی و طراحی و اندازه اش میتونه گزینه مناسبی برای خانم های که دنبال یه گوشی میان رده سبک و خوش دست با صفحه نمایش و دوربین خوبی میگردن، باشه. البته گوشی شیائومی 13 لایت هم در بازار موجوده که طراحی جدید تر و زیباتری داره و هم توی اکثر بخش ها تونسته عملکرد خوب و بهتری نسبت به این گوشی از خودش نشون بده، ولی حدود 1.5 میلیون تومان گرونتره و بهتره به جای این گوشی نسبتا قدیمی سراغ خرید نسل جدید اون برید.

طراحی تخت و ساده شیائومی 12 لایت در کنار نوع جنس قسمت پشتی که با تغییر نور و حرکتش طیف جذابی رو به نمایش میزاره و باعث میشه ظاهر گوشی در حین سادگی خیلی جذاب باشه. فریم پلاستیکی گوشی هم به صورت تخت ساخته شده و به خاطر وزن سبک 173 گرمی و نوع طراحی باعث شده گوشی خیلی خوش دستی باشه. xiaomi 12 lite کیفیت ساخت خوبی داره و گواهی IP53 هم توی ساختش رعایت شده.

بررسی ارزش خرید و قیمت xiaomi 12 Lite

صفحه نمایش 6.55 اینچی امولد جزئیات زیادی داره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ، وضوح و دقت رنگ ها خیلی بالاست و از قابلیت های دالبی ویژن و HDR10+ هم پشتیبانی میکنه. روشنایی صفحه نمایش خیلی خوبه و توی نور زیاد هم تقریبا مشکلی توی استفاده از گوشی ندارید. رفرش ریت 120 هرتزی هم به تجربه خوب و روون موقع استفاده از گوشی کمک میکنه. حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و دقت خوبی داره اما کمی محل قرار گیریش پایینه و ممکنه اوایل استفاده کمی اذیتتون کنه.

پردازنده اسنپدراگون 778G یه تراشه میان رده است که توی گوشی شیائومی 12 لایت عملکرد خوبی از خودش نشون داده و توی محیط کاربری هیچ مشکل و لگی نمی بینید. توی اجرای بازی ها هم مشکلی نداره و از پس اکثر بازی های روز بدون کمترین مشکل برمیاد. اما توی بازی های سنگین و با گرافیک ممکنه توی استفاده طولانی مدت کمی داغ کنه و دچار افت کیفیت بشه. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده که مثل بقیه گوشی های شیائومی تجربه خوب و با امکانات شخصی سازی مناسبی رو بهتون میده.

سه تا لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی شیائومی 12 lite رو تشکیل میدن. عکس های سنسور اصلی جزئیات و کیفیت خوبی دارن و رنگ ها طبیعی و نزدیک به واقعیته. سنسور اولترا واید افت کیفیت کمی نسبت به لنز اصلی داره و کیفیت و جزئیاتی که ثبت میکنه خوبه. لنز ماکرو نسبتا ضعیفه و خیلی نمی تونید ازش انتظار زیادی داشته باشید. کیفیت فیلم ها هم خوبه و با کمک لرزشگیر دیجیتال فیلم های با لرزش کمی ثبت میکنه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی سلفی کیفیت خوبی داره و امکاناتی مثل فوکوس خودکار و لرزشگیر دیجیتال باعث شده دستتون توی عکسبرداری و فیلمبرداری باز باشه.

بخش باتری نقطه ضعف بزرگ گوشی های سبک و جمع و جوره و توی گوشی شیائومی 12 لایت هم شاهد همین موضوع هستیم. باتری 4300 میلی آمپر ساعتی شارژدهی نسبتا کمی داره و توی استفاده معمولی و رو به کم حدودا یک روز بهتون شارژ میده، سرعت شارژ اما کمی ضعف این بخش رو جبران میکنه و با استفاده از شارژر 67 واتی توی حدودا 45 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ میکنه. اسپیکر استریو xiaomi 12 lite کیفیت صدا و بلندی خوبی داره و شما رو راضی میکنه. طبق روال گوشی های میان رده جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده و باید از تبدیل تایپ سی یا هندزفری های بلوتوثی استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 12 Lite

 

گوشی Xiaomi 13 Lite

گوشی خوشگل و زیبای شیائومی 13 لایت که با کاهش قیمت نسبت به اوایل عرضه به قیمت حدودی 15.5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 8/256 رسیده به نسبت نسل قبلی خودش در اکثر بخش ها بهبود پیدا کرده و میتونه به عنوان یه گوشی خوش دست، قوی و جذاب توی این بازه قیمتی به حساب بیاد.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی یکی از برتری های این گوشی به حساب میاد و با استفاده از طراحی نزدیک به گوشی شیائومی 13 با نوع جزیره دوربین سری 12 شیائومی با طراحی خمیده قاب پشتی و متریال با کیفیت خوب ساخته شده از شیشه و پلاستیک و وزن مناسب 171 گرمی یه گوشی خوش ساخت و خوش دست به حساب میاد که رنگبندی خیلی جذابی هم داره. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 هم برای این گوشی استفاده شدن.

بررسی ارزش خرید شیائومی 13 لایت و قیمت xiaomi 13 lite

صفحه نمایش 6.55 اینچی با طراحی خمیده و پنل امولد با جزئیات یه تجربه مناسب و خوب موقع استفاده از گوشی به شما میده و کنتراست و دقت رنگ مناسبی داره. رفرش ریت 120 هرتزی که میتونه به صورت خودکار تا 60 هرتز هم کاهش پیدا کنه چیز خاصی از گوشی های پرچمدار دیگه نداره.

باتری 4500 میلی آمپری شارژدهی خیلی خوبی نداره و در استفاده معمولی با کمی رعایت میتونید از گوشی یه روز شارژ بگیرید. سرعت شارژ به لطف استفاده از آداپتور 67 واتی داخل جعبه خوبه و نهایتا برای شارژ کامل فقط باید 45 دقیقه منتظر بمونید.

از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای بخش دوربین xiaomi 13 lite استفاده شده که به نسبت قیمت خوبه و باقی گوشی های این بازه خوبه و ضعف خاصی نداره. لنز اصلی عکس های با جزئیات و دینامیک رنج خوبی میگیره و به نسبت ترکیب و کنتراست رنگ ها مناسبه. البته لنزهای فرعی دیگه خیلی خفن نیستند و در حد رفع تکلیف کاربرد دارند. دوربین سلفی به جای یه سنسور از دو سنسور 32 اصلی و 8 پرتره استفاده میکنه و با اینکه دو سنسور برای این گوشی استفاده شده خیلی عملکرد خفنی نداره و یه مقداری عکس های سلفی پرتره بهتر ثبت میشن ولی هنوز مقداری نویز و کاهش جزئیات در عکس های دیده میشه.

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 قدرت پردازشی مناسبی برای یه گوشی با این قیمت داره ولی مثل بعضی گوشی های قاتل پرچمدار شیائومی قدرت وحشتناکی نداره. توی استفاده معمولی همه چی روون اجرا میشه و اگه بخوایید بازی کنید مشکل و محدودیتی در جزئیات گرافیکی و فریم ریت ندارید. البته به خاطر اندازه کوچیک گوشی زود داغ میشه و قدرت پردازشی مقداری افت میکنه. اندروید 12 و MIUI 14 یه ترکیب عجیب رو به این گوشی میدن ولی یه سری تغییرات رابط کاربری جدید شیائومی اینجا دیده میشه تا عملکرد کلی گوشی بهتر بشه و احتمالا در آینده آپدیت های به روز برای این گوشی عرضه بشه. شیائومی در بخش اسپیکر کم کاری کرده و از یه اسپیکر مونو استفاده کرده که خیلی کیفیت صدا و بلندی خوبی نداره و از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی XIAOMI 13 Lite

 

گوشی XIAOMI 11T

گوشی شیائومی 11 تی مقداری قدیمی شده ولی اگه قدرت پردازشی برای بازی براتون مهمه و حوصله شارژدهی کم گزینه های دیگه این بازه مثل شیائومی 13 لایت رو ندارید، میتونه با توجه به قیمت حدودی 16 میلیون تومانی برای نسخه 8/128 به نسبت قیمت گزینه مناسبی باشه ولی برای بازی گوشی Poco F4 GT که حدود 500 هزار تومان گرونتره، هم گوشی جدیدتریه و هم قدرت سخت افزاری به مراتب بیشتری به شما میده.

کیفیت ساخت بدنه xiaomi 11t مثل بقیه گوشی های میان رده شیائومی خوبه. از شیشه برای قسمت پشتی استفاده شده که با اضافه شدن یه سری خطوط مورب فلز مانند، ظاهر خوبی به گوشی داده. فریم گوشی از فلز ساخته شده و در کنار گواهی IP53 کیفیت ساخت خوب و بالایی به گوشی میده. به خاطر نوع متریال وزن گوشی زیاد شده ولی خمیده بودن قسمت پشتی باعث شده تا حدودی گوشی راحت تر توی دست قرار بگیره و وزن زیادش خیلی اذیت کننده نباشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Xiaomi 11t

صفحه نمایش 6.67 اینچی تخت استفاده شده در 11 تی شیائومی حاشیه کمی داره و دوربین سلفی توی یه پانچ هول وسط صفحه قرار گرفته. شیائومی 11 تی از یه پنل امولد استفاده میکنه که جزئیات تصویر خیلی خوبی بهتون نشون میده و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ وضوح و دقت رنگ های بسیار خوبه، روشنایی صفحه نمایش هم مناسبه و توی استفاده در محیط بیرون از خونه باهاش به مشکل نمی خورید. از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم استفاده شده که باعث میشه تجربه استفاده از گوشی خیلی روون باشه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی مثل چت کردن، وب گردی و کمی هم بازی حدود یک روز میتونه دووم بیاره. حدود یک ساعت بازی کالاف هم حدود 15 درصد از شارژ باتری رو کم میکنه. شارژر 67 واتی سرعت شارژ بسیار خوبی داره و توی حدودا 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ میکنه.

توی گوشی شیائومی 11T یه سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی داریم، یه سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید و یه 5 مگاپیکسلی ماکرو که در مجموع کیفیت قابل قبول و خوبی دارند. عکس های دوربین اصلی دیتیل و شارپنس خوبی داره اما کمی روشنایی عکس هاش کمه. عکس های پرتره توی 80 درصد مواقع به خوبی سوژه رو تشخیص میده اما پس زمینه خیلی خوب و واقعی محو نمیشه. سنسور اولترا واید خیلی تعریفی نداره و نسبت به دوربین اصلی تا حدودی افت کیفیت داره. سنسور ماکرو عملکرد خیلی خوبه داره و اگه به عکاسی نزدیک علاقه دارید یکی از بهترین گزینه های این بازه قیمتیه. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی عملکرد تقریبا متوسطی داره، وایت بالانس و شارپنس عکس ها خوبه اما وقتی روی عکس ها زوم کنید تا حدودی جزئیات از دست میره.

پردازنده مدیاتک Dimensity 1200 5G در xiaomi 11t عملکرد پردازشی خیلی خوبی به نسبت قیمت داره و اکثر بازی های روز رو با گرافیک بالا میتونه با جزئیات خوب و فریم مناسبی اجرا کنه اما یه مشکل بزرگش عدم ثبات عملکردشه که توی استفاده سنگین و طولانی مدت داغ میکنه و قدرتش کاهش پیدا میکنه. توی استفاده روزمره و عادی از گوشی تقریبا مشکل خاصی دیده نمیشه. گوشی شیائومی 11 تی توی دو نسخه با رم 8 و حافظه ذخیره سازی 128/256 از نوع UFS 3.1 عرضه شده که امکان ارتقای این فضا از طریق کارت حافظه جانبی وجود نداره. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 برای 11t استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 12 رو هم داره و مثل بقیه گوشی های شیائومی امکانات شخصی سازی مناسب در کنار یه رابط کاربری سبک ولی با کمی باگ رو داره. اسپیکر استریو  کیفیت و بلندی خوبی داره و صداها به خوبی تفکیک میشن، ولی از جک 3.5 میلیمتری روی گوشی شیائومی 11t خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی XIAOMI 11T

 

گوشی شیائومی Xiaomi 12x

گوشی 12X شیائومی نسخه کامپکت و جمع جور سری 12 شیائومی که بعد از مدت ها غیبت مجددا توی بازار ایران موجود شده و با توجه به قیمت 16.2 میلیون تومانی برای نسخه 8/128 خیلی نسبت به گزینه های دیگه بازار و خود شیائومی ارزش خرید خیلی بالایی نداره و فقط اگه دنبال یه گوشی سبک و خوش دست با سایز کوچیک ولی با قدرت مناسب و دوربین آبرودار برای استفاده توی شبکه های اجتماعی میگردید میتونه گزینه قابل فکر کردنی باشه.

طراحی و کیفیت ساخت بدنه مثل گوشی های پرچمدار هم کیفیت ساخت بالایی داره و از متریال خوش ساختی استفاده شده و هم زیبا و خوش دست ساخته شده تا بتونید مدت زیادی به راحتی از گوشی استفاده کنید. صفحه نمایش خمیده 6.2 اینچی باعث خوش دست بودن گوشی شده و به خاطر حاشیه خیلی کم نمایشگر فضای بیشتری در اختیار شما میزاره ولی ممکنه این خمیده بودن برای بعضی افراد اذیت کننده باشه و نیاز به دقت بیشتری موقع استفاده و نگه داری داشته باشه. نمایشگر امولد با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی جزئیات بسیار زیادی به شما نمایش میده و ترکیب رنگ ها بسیار خوبه و رنگ های زنده و جذابی به شما نمایش میده.

مشخصات بدنه xiaomi 12x

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خیلی شارژدهی بالایی نداره و اگه استفاده معمولی رو به سنگین از گوشی بکنید شاید به زور یک روز شما رو همراهی کنه و کمی استفاده سنگین تر باعث میشه آخر روز نیاز به شارژ مجدد داشته باشید، البته شارژر 67 واتی به کمک این بخش میاد و میتونه توی حدود 50 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ بکنه و تا حدودی ضعف این بخش رو پوشش میده.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی کیفیت عکس های بسیار خوبی داره، دیتیل، شارپنس و دینامیک رنج بسیار خوبه و کاملا به نسبت رقبای دیگه و قیمت عملکرد پایاپایی داره. عکس های پرتره هم مثل عکس های اصلی خوب ثبت میشه و خطای نسبتا کمی داره. لنز 13 مگاپیکسلی اولترا واید به نسبت قیمت و رقبای دیگه خیلی عملکرد خوبی نداره و راضی کننده نیست. لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو عملکرد خوبی داره و میتونید با اون عکس های جذاب و خوبی ثبت کنید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی جزئیات، شارپنس و وایت بالانس خوبی داره اما کمی دینامیک رنج اون مشکل داره ولی به کل خیلی در این بخش راضی کننده ظاهر میشه و میتونه عکس ها و فیلم های مناسبی برای استفاده توی شبکه های اجتماعی به شما بده.

پردازنده اسنپدراگون 870 به نسبت رقبای دیگه با اینکه خیلی پردازنده به روز و خفنی نیست ولی به خوبی از پس اکثر برنامه ها و بازی ها برمیاد و لگ و باگ خاصی توی اجرا برنامه ها دیده نمیشه. البته به خاطر اندازه کوچیک و مصرف بالای پردازنده گوشی در استفاده سنگین و طولانی مدت داغ میکنه و خیلی مناسب بازی طولانی مدت نیست. در حالت پیش فرض اندروید 11 و MIUI 13 روی گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به اندروید 13 و MIUI 14 رو داره و میتونید با گوشی یه تجربه به روز نرم افزاری با جدیدترین امکانات شخصی سازی شیائومی داشته باشید، ولی به خاطر قدیمی شدن گوشی احتمالا دیگه آپدیت های آینده رو دریافت نکنه. بلندی صدا و تفکیک اون بسیار خوبه و همکاری شیائومی با هارمن کاردون باعث شده بیس و کیفیت صدای پخش شده خیلی خوب و در حد یه گوشی پرچمدار باشه.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی XIAOMI 12X

 

گوشی شیائومی Poco F4 GT

گوشی شیائومی Poco F4 GT با قیمت حدودی 16.5 میلیون تومان برای نسخه 8/128 یکی از اقتصادی ترین گوشی های گیمینگ واقعی توی بازاره که یه پردازنده قوی رو با امکاناتی مثل دکمه مکانیکی مخصوص بازی توی خودش جا داده و باعث شده نسبت به قیمت، ارزش خرید بالایی برای یه گیمر داشته باشه. ممکنه گوشی های دیگه ای از شیائومی توی این بازه باشند که توی عملکرد باتری یا صفحه نمایش و دوربین گزینه های بهتری باشند ولی با این قیمت تقریبا هیچ گوشی دیگه ای نمیتونه در مبحث قدرت سخت افزاری با این گوشی رقابت کنه.

توی بخش طراحی poco f4 gt سعی میکنه حس گیمینگ رو بهتون منتقل کنه ولی خیلی توی این کار موفق نبوده و با یه گوشی شبه گیمینگ طرفیم. کیفیت ساخت خوبه و از متریال با کیفیت برای گوشی استفاده شده، قسمت پشتی از شیشه مات ساخته شده که با یه سری خطوط سعی شده حس گیمینگ رو منتقل کنه. فریم از آلومینیوم ساخته شده و باعث شده وزن گوشی نسبتا بالا باشه. دکمه های مکانیکی بازی روی لبه راست گوشی قرار داره و به تجربه بهتر شما توی بازی کمک میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Poco F4 GT

صفحه نمایش 6.67 اینچی تخت با پنل امولد جزئیات خوبی داره و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ عمق و وضوح رنگ ها خوبه. روشنایی صفحه نسبتا کمه و باعث میشه توی محیط بیرون و نور زیاد کمی توی استفاده از گوشی مشکل داشته باشید. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه تجربه استفاده از پوکو اف 4 جی تی روون و سریع باشه.

باتری 4700 میلی آمپر ساعتی عملکرد خیلی خوبی توی بازی ها نداره و اگه به صورت مداوم باهاش بازی کنید حدود 4 تا 5 ساعت بهتون شارژ میده ولی توی استفاده معمولی رو به سنگین با یکی دو دست بازی کردن میتونید یه روز کامل ازش استفاده کنید. سرعت شارژ فوق العاده بالا باعث میشه کمی مشکل شارژدهی کم بشه و با آداپتور 120 واتی داخل جعبه poco f4 gt توی حدودا 25 دقیقه باتری گوشی کاملا شارژ میشه.

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی کیفیت خیلی بالایی نداره و اگه دوربین براتون مهمه خیلی راضیتون نمیکنه و بهتره سراغ گزینه های دیگه این بازه برید، عکس ها کیفیت و وایت بالانس خوبی دارند ولی شارپنس و دینامیک رنج معمولیه. عکس های پرتره خوبه و جداسازی سوژه تقریبا بدون مشکل انجام میشه. سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید خیلی تعریفی نداره و نسبت به سنسور اصلی افت کیفیتش زیاده. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو هم خیلی نمیتونید روش حساب کنید و بیشتر جنبه فانتزی داره. سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی عکس های مناسبی ثبت میکنه و حتی با زوم کردن روی عکس هم دیتیل و شارپنس خودش رو از دست نمیده.

اسنپدراگون 8 نسل 1 که تراشه استفاده شده روی گوشی های پرچمدار نسل قبل به حساب میاد، برای این گوشی اقتصادی استفاده شده و میتونید توی اکثر بازی ها با گرافیک بالایی بدون مشکل بازی کنید. اما به خاطر سیستم خنک کننده نسبتا ضعیف و مشکلات تراشه، دما بعد از حدود 15 تا 30 دقیقه بازی خیلی بالا میره و باعث افت قدرت و در نتیجه کاهش فریم بازی میشه. دکمه های مکانیکی مخصوص بازی در کنار موتور ویبره قوی باعث میشه موقع بازی حس واقعی و خفنی بهتون بده. از 8/12 گیگ رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی برای poco f4 gt استفاده شده که امکان ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی وجود نداره. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده و از رابط کاربری مخصوص بازی با امکانات شخصی سازی خاص خبری نیست و تجربه شبیه به بقیه گوشی های شیائومی می تونید باهاش داشته باشید. برای گوشی پوکو اف 4 جی تی 4 تا اسپیکر استفاده شده که بیس فوق العاده بالایی دارند و کاملا موقع بازی شما رو توی محیط خودشون غرق میکنن. یه نقطه ضعف این گوشی هم قرار ندادن جک 3.5 میلیمتری صدا روی بدنه اس و باید از تبدیل تایپ سی قرار داده شده توی جعبه استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F4 GT

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی یه خط اسم دار! شیائومی که با قیمت حدودی 17 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 و یه سری امکانات جالب و دهن پر کن مثل سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی و شارژر 120 واتی به نسبت گزینه های شیائومی حتی با قیمت پایین تر مثل شیائومی 13 لایت خیلی گزینه جذابی به نظر نمیاد و فقط عملکرد باتری و به خصوص شارژر 120 واتی اون به نسبت گوشی ارزونتر 13 لایت جذابه و به نسبت امکانات خیلی ارزش خرید بالایی نداره.

طراحی خیلی شبیه به باقی گوشی های سری Note 12 نیست و بیشتر به گوشی 12t شباهت داره و از یه بدنه قطور با کیفیت ساخت بالا که از ترکیب شیشه و فلز با یه طراحی خمیده برای قرار گرفتن بهتر در دست استفاده میکنه. البته به خاطر این موضوع وزن گوشی زیاد شده و به 210 گرم رسیده. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 مثل باقی گوشی های میان رده شیائومی اینجا هم دیده میشه.

رنگ بندی کامل گوشی redmi note 12 pro+ xiaomi

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1080 ترکیب رنگ و جزئیات خوبی داره و به خاطر نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و دقت رنگ ها مناسبه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث میشن موقع کار با گوشی تجربه روون و مناسبی داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خوبی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی میتونه با ارفاق حدود یک روز به شما شارژدهی کنه. البته شارژر 120 واتی قرار گرفته توی جعبه یه مقدار میتونه مرهم زخم باشه و بعد از تموم شدن شارژ گوشی بیشتر از 20 دقیقه نیاز به صبر برای پر شدن شارژ گوشی ندارید.

سه سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس رو تشکیل میدن که روی کاغذ خیلی میتونه جذاب باشه اما در عمل اونقدر عملکرد خفنی نداره و مثل باقی گوشی های شیائومی در این بازه قیمتی عمل میکنه. لنز های فرعی هم به نسبت خوبن اما باید برای گرفتن عکس خوب با اونها کمی تلاش کنید. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی به نسبت خوب و کار راه اندازه.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 یه پردازنده میان رده است که به نسبت گوشی های دیگه عملکرد قابل قبولی داره اما نباید انتظار قدرت یه قاتل پرچمدار رو ازش داشته باشید، در استفاده معمولی همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه و موقع بازی هم گرافیک خوب و با فریم معقولی میتونید بگیرید. MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی استفاده شده که میشه گفت به نسبت تجربه نرم افزاری به روزی بهتون میده و یه سری تغییرات و بهبودهای شیائومی در این بخش باعث تجربه روون تر گوشی شده. اسپیکر استریو با قابلیت دالبی اتموس، جک 3.5 میلیمتری صدا و بلوتوث نسخه 5.2 امکانات بخش صدا گوشی ردمی Note 12 Pro Plus رو تشکیل میدن.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 

 

گوشی شیائومی Redmi K50

گوشی ردمی K50 تقریبا نسخه چین گوشی پوکو F4 به حساب میاد که عملکرد باتری بسیار بهبود پیدا کرده و یه شارژدهی خوب رو به شما میده و نمایشگر با کیفیتی هم داره اما با توجه به قیمت حدودی 19.2 میلیون تومان این گوشی که تفاوت خیلی خاصی با گوشی جدید و به روز Poco F5 نداره خیلی ارزش خرید نداره و بهتره به جای این گوشی سراغ رقیب جذاب و به روزش از پوکو برید. طراحی گوشی redmi k50 دقیقا همون Poco F4 شیائومیه که قسمت پشتی طیف رنگی جذاب تری داره و کمی عامه پسند تر شده. از همون طراحی تخت و شیشه برای قسمت پشتی و پلاستیک برای فریم استفاده شده و توی ساخت هم گواهی IP53 رعایت شده. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت خوبی داره. خشاب سیم کارت هم فقط از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی redmi k50 شیائومی

صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد با رزولوشن 1440×3200 جزئیات خیلی زیاد و بی نقصی رو بهتون میده و دقت رنگ و کنتراست بالایی هم داره. روشنایی زیاد صفحه نمایش هم خیالتون رو برای استفاده توی محیط بیرون راحت میکنه. رفرش ریت 120 هرتزی هم یه تجربه روون و سریع رو موقع استفاده از گوشی بهتون میده.

سه تا سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای دوربین گوشی ردمی K50 استفاده شده. عملکرد کلی دوربین نسبت به قیمت گوشی خوبه و میتونه راضیتون کنه اما شما رو شگفت زده نمیکنه و اگه قصدتون برای خرید گوشی عملکرد دوربینه بهتره سمت این گوشی نرید.

پردازنده مدیاتک Dimensity 8100 گوشی ردمی کی 50 عملکرد پردازشی خوبی داره و توی بازی های نیمه سنگین خروجی خوبی بهتون میده. توی استفاده معمولی در کنار رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 یه تجربه راحت و بدون مشکل رو بهتون میده. باتری 5500 میلی آمپر ساعتی redmi k50 باعث شده توی استفاده معمولی رو به سنگین حدود یه روز کامل بهتون شارژ بده و عملکرد شارژدهی خیلی خوبی داشته باشه. با کمک آداپتور 67 واتی داخل جعبه هم شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت زمان میبره که با توجه به حجم باتری خیلی مناسبه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi K50 

 

شیائومی Poco F5؛ بهترین گوشی شیائومی تا 25 میلیون تومان

گوشی شیائومی پوکو F5 با افزایش موجودی توی بازار و تا حدودی ثابت شدن قیمت به یکی از گزینه های جذاب، جدید و پرقدرت برای طرفداران گوشی های شیائومی با قیمت حدودی 19.2 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه ۱۲/۲۵۶ تبدیل شده که به نسبت قیمت و امکاناتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده بیشتر شبیه گوشی های قاتل پرچمدار به نظر میرسه تا گوشی میان رده و یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید از شیائومی به حساب میاد و میتونه به خوبی با گوشی های گرون قیمت تر شیائومی هم رقابت کنه.

مشخصات بدنه گوشی پوکو اف 5 شیائومی

طراحی با اینکه ساده و بدون شیله پیله ساخته شده ولی جذابه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره و با حذف جزیره دوربین یه مقداری ظاهر گوشی مدرن تر شده و با داشتن قطر و وزن کم 181 گرمی یه گوشی خوش دست و راحت به حساب میاد. فریم به صورت تخت ساخته شده و از گواهی IP53 توی ساخت استفاده شده.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه بسیار کم و متقارنی داره و طراحی نزدیک به گوشی های پرچمدار پیدا کرده. پنل اولد با رزولوشن 1080 جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. روشنایی خوبی داره و توی نور زیاد مشکلی در استفاده از اون ندارید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به نسبت نسل قبل بزرگتر شده و شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی پیدا کرده. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F4 برای این گوشی استفاده شده که مثل باقی بخش ها خیلی جذاب نیست ولی به نسبت مناسبه. عکس ها جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی دارند و مثل نسل قبل خیلی فانتزی و اغراق شده نیستن. در نور کم هم کیفیت خوبه و نویز خیلی زیاد نمیشه. لنز های فرعی تعریفی ندارند و سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی یه مقداری ضعیف عمل میکنه و خیلی عملکرد جذابی نداره.

تراشه جدید و به روز اسنپدراگون +7 نسل 2 عملکردی شبیه و نزدیک به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 داره و به همین خاطر عملکرد پردازشی گوشی خیلی خوبه و میتونه در استفاده معمولی و روزمره همه چی رو بدون مشکل اجرا کنه. توی اجرای بازی ها مشکلی نداره و میتونه یه عملکرد پایدار و با افزایش دمای معقولی به شما بده و فقط توی بازی های خیلی سنگین کم فریم پایین تری میده. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خیلی خوبی داره ولی صدا بالانس نیست و کیفیت و تفکیک مناسبی داره اما بیس خیلی جذاب و کوبنده نیست. جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی گوشی قرار گرفته.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F5

 

 

گوشی XIAOMI 11T Pro

گوشی شیائومی 11 تی پرو با قیمت حدودی 20.5 میلیون تومان برای نسخه 8/256، یکی از گوشی های قاتل پرچمدار قدر شیائومیه که با وجود گوشی پوکو F5 که حدود 1.5 میلیون تومان ارزونتره خیلی گزینه جذابی به نظر نمیرسه و فقط یه مقداری دوربین بهتر و شارژر سریع تری داره ولی گوشی Poco F5 با قیمت پایین تر و عملکرد کلی بهتر مخصوصا در بخش شارژدهی و قدرت پردازشی گزینه بسیار بهتری نسبت به این قاتل پرچمدار پیر به حساب میاد.

در بحث طراحی و کیفیت ساخت شیائومی هیچی برای 11 تی پرو کم نذاشته و توی ساخت بدنه از شیشه مات با طراحی خمیده و فلز آلومینیوم برای فریم گوشی استفاده کرده. طراحی خمیده قسمت پشتی باعث میشه با اینکه وزن گوشی حدود ۲۰۴ گرمه خیلی توی استفاده بلند مدت اذیتتون نکنه. گواهی IP53 هم توی ساخت گوشی رعایت شده. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره.

بررسی ارزش خرید و قیمت 11t pro شیائومی

صفحه نمایش تخت ۶.۶۷ اینچی با حاشیه معمولی رو به زیاد و پنل اولد برای گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو استفاده شده. این صفحه امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داره و در کنار جزئیات خوب صفحه ترکیب و وضوح رنگ خیلی خوبی بهتون میده. از تکنولوژی دالبی ویژن و HDR10+ هم پشتیبانی میشه و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتزی تجربه استفاده از صفحه نمایش رو خیلی روون کرده.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی xiaomi 11t pro با استفاده معمولی رو به سنگین حدود ۱ روز و با استفاده سبک تا یک روز و نیم هم بهتون شارژ میده. سرعت شارژ به خاطر استفاده از آداپتور ۱۲۰ واتی فوق العاده است و توی حدودا ۲۰ دقیقه باتری گوشی رو کاملا شارژ میکنه.

سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی خانواده دوربین شیائومی 11 تی پرو رو تشکیل میدن. عکس های سنسور اصلی کیفیت قابل قبولی داره و دیتیل و وایت بالانس خوبی داره و رنگ عکس ها به واقعیت نزدیکه، شارپنس و روشنایی عکس ها هم قابل قبوله. پیدا کردن سوژه توی عکس های پرتره گاهی اوقات دچار مشکل میشه و بعضی اوقات پس زمینه خیلی خوب محو و تار نمیشه. افت کیفیت دوربین اولترا واید نسبت به دوربین اصلی مشهوده و جزئیات و شارپنس توی نور کم به هم میریزه، به هم ریختگی تصویر توی گوشه های تصویر هم کمه. کیفیت عکس های ماکرو خیلی خوب نیست و اگه شرایط نوری مناسب باشه و بتونید گوشی رو ثابت نگه دارید میتونید عکس های مناسبی باهاش ثبت کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عملکرد نسبتا خوبی داره ولی اگه روی عکس ها زوم کنید جزئیات و دیتیل عکس ها از دست میره ولی در مجموع کارتون رو راه میندازه.

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ به خوبی از پس اکثر کارهای سنگین و بازی های با گرافیک بالا بر میاد و به راحتی می تونید با جزئیات بالا و فریم خیلی خوبی اونها رو تجربه کنید. البته بعد از حدود یک ساعت بازی کردن گوشی کمی داغ میشه و ممکنه تا حدودی کیفیت کاهش پیدا کنه. در کاربری معمولی و روزانه هم همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه. رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید ۱۱برای گوشی شیائومی 12 تی پرو استفاده شده که امکان ارتقا به MIUI 13 و اندروید ۱۲ رو داره و تجربه استفاده و امکانات شخصی سازی مشابه بقیه گوشی های شیائومی داره. اسپیکر های xiaomi 11t pro رو شرکت هارمن کاردون طراحی کرده و باعث شده بلندی صدای خوب در کنار تفکیک و کیفیت خیلی بالایی رو داشته باشه. از جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم خبری نیست و باید از تبدیل تایپ سی قرار گرفته توی جعبه استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی XIAOMI 11T Pro

 

گوشی Xiaomi 12

شیائومی 12 یکی از خوش دست ترین و خوش ساخت ترین گوشی های شیائومیه که با قیمت حدودی 22 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 میتونه یه گزینه جذاب اما نسبتا قدیمی باشه و امکانات گوشی های پرچمدار رو با یه قیمت اقتصادی و مناسب در اختیارتون میزاره. البته اگه امکانات پرچمدار مثل کیفیت ساخت بالای بدنه، دوربین بسیار خوب، شارژ بیسیم و خوش دست بودن براتون خیلی اهمیت نداره و بیشتر دنبال یه گوشی قدرتمند با شارژدهی خوب میگردید گوشی Poco F5 میتونه به مراتب گزینه اقتصادی تر و جذاب تری باشه.

طراحی گوشی xiaomi 12 در حین سادگی خیلی زیبا و شیک ساخته شده، استفاده از متریال با کیفیت هم باعث میشه موقع دست گرفتن گوشی حس پرچمدار بودن کاملا بهتون منتقل بشه. قسمت پشتی از شیشه با طراحی مات ساخته شده و فقط برآمدگی دوربین ها با لنز بزرگ اصلی توش دیده میشه. فریم هم از آلومینیوم ساخته شده و از گواهی IP هم توی گوشی خبری نیست. به خاطر اندازه کوچیک گوشی وزنش کمه و حدود 180 گرمه که باعث میشه استفاده از گوشی خیلی لذت بخش باشه و توی استفاده طولانی مدت هم اذیتتون نکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Xiaomi 12

صفحه نمایش 6.28 اینچی امولد امکان نمایش 68 میلیارد رنگ رو داره و همین باعث میشه شارپنس، غلظت، جنس و عمق رنگ ها خیلی خوب باشه. صفحه نمایش خمیده طراحی شده که ممکنه توی یه سری برنامه ها و بازی ها کمی اذیتتون کنه ولی توی استفاده معمولی خیلی لذت بخش و حس خوبی بهتون میده. روشنایی خیلی بالا نیست اما اذیت کننده هم نیست و توی نور زیاد میتونید بدون مشکل ازش استفاده کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه تجربه بازی و کار با گوشی بسیار روون و عالی باشه. حسگر اثر انگشت هم روی صفحه قرار داره، سرعت باز کردنش خیلی خوبه اما محل قرارگیری کمی پایینه و ممکنه اوایل برای پیدا کردنش کمی اذیت بشید.

همیشه بخش باتری توی گوشی های کامپکت صدمه میبینه و گوشی شیائومی 12 هم به خاطر باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و قدرت سخت افزاری بالاش شارژدهی نسبتا کمی داره و توی استفاده معمولی و سبک حدودا یه روز بهتون شارژ میده که با استفاده سنگین و بازی یا تماشای ویدیو زیاد تقریبا بعد از ظهر مجدد باید گوشی رو شارژ کنید. با استفاده از شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه، شارژ مجدد خیلی طول نمیکشه و توی حدودا 40 تا 50 دقیقه باتری گوشی کاملا شارژ میشه. امکان شارژ وایرلس 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم هم برای این گوشی در نظر گرفته شده.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی شیائومی 12 عکس های خیلی با کیفیت و خوبی میگیره، رنگ ها و وایت بالانس درسته و دینامیک رنج عالی توی عکس ها دیده میشه. عکس های پرتره هم به خوبی با این سنسور ثبت میشن و خطای کمی دارن. سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید کمی افت دیتیل و شارپنس داره و تا حدودی توی عکس ها نویز دیده میشه. سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو کیفیت خیلی خوبه داره و به خاطر قابلیت اتوفوکوس به راحتی میتونید عکس های با کیفیتی باهاش ثبت کنید. سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی هم عملکرد خیلی خوبی داره و جزئیات و دیتیل خیلی زیادی توش عکس هاش دیده میشه و رنگ صورت رو هم به صورت واقعی ثبت میکنه.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 برای گوشی شیائومی 12 استفاده شده که قدرت پردازشی خیلی خوبی داره و به راحتی از پس اکثر برنامه ها و بازی ها برمیاد، اما مشکل دمای بالا اینجا هم دیده میشه و بعد از حدود 1 ساعت و نیم بازی سنگین گوشی داغ میشه و دچار افت کیفیت و لگ و باگ میشه که بیشتر به خاطر سایز کوچیک و سیستم خنک کننده ضعیفشه و بخاطر همین خیلی مناسب بازی نیست. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 مثل بقیه گوشی های شیائومی اینجا هم استفاده شده و امکانات شخصی سازی زیاد و تجربه کاربری خوبی رو بهتون میده و به خاطر پرچمدار بودن آپدیت های نرم افزاری نسبتا بیشتری نسبت به گوشی های میان رده شیائومی میگیره. اسپیکر های ساخته شده توسط هارمن کاردون xiaomi 12 تفکیک و بلندی صدای خیلی خوبی داره و شما از کیفیت صدا کاملا لذت خواهید برد.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 12

 

گوشی شیائومی Poco F5 Pro؛ بهترین گوشی شیائومی تا 30 میلیون تومان

گوشی شیائومی پوکو F5 Pro با قیمت حدودی 30 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/512 یکی از جذاب ترین قاتل پرچمدار های امسال به حساب میاد که قدرت پردازشی خفنی رو با یه طراحی و کیفیت ساخت نزدیک به گوشی های پرچمدار ترکیب میکنه و به شما میده و به نسبت گوشی های قدیمی تر هم قیمت خودش مثل شیائومی 12 پرو عملکرد بسیار بهتر و ارزش خرید بالاتری داره و گوشی به روز و جدیدی هم به حساب میاد. از لحاظ مقدار رم و حافظه ذخیره سازی هم میتونه به راحتی خیالتون رو تا چند سال آینده راحت کنه تا هر چقدر که میخواد فایل و یا بازی داخل گوشی بریزید و نگران حافظه باقی مونده نباشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی Poco F5 Pro

طراحی مثل نسخه معمولی خیلی جدید و جذاب نیست و شیائومی از یه طراحی کلاسیک تر برای این گوشی استفاده کرده ولی توی متریال و کیفیت ساخت چیزی کم نذاشته و از شیشه توی ساخت گوشی استفاده کرده که باعث شده وزن اون به حدود 204 گرم برسه و قاب پشتی مقداری خمیده طراحی شده تا توی دست بهتر قرار بگیره. گوریلا گلس 5 و گواهی IP53 هم به بالا رفتن کیفیت ساخت گوشی کمک میکنن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه مناسبی داره اما به نسبت نسخه معمولی از پایین یه مقداری بیشتره اما شیائومی از لحاظ جزئیات کم و کاستی برای گوشی نذاشته. پنل اولد با رزولوشن +WQHD جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه موقع بازی پاسخ دهی بهتری به دستورات شما داشته باشه و بتونید سریع تر توی بازی های اکشن واکنش نشون بدید. روشنایی بیشینه 1400 نیتی بسیار خوبه و تا حدودی میتونه مثل یه گوشی پرچمدار توی روشنایی زیاد عمل کنه.

باتری 5160 میلی آمپر ساعتی با اینکه شارژدهی خیلی زیادی به نسبت نسخه معمولی نداره اما میتونه شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی و رو به سنگین داشته باشه. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه. شیائومی به جای بالا بردن سرعت شارژ از شارژ بیسیم 30 واتی برای این گوشی قاتل پرچمدار خودش استفاده کرده که باعث میشه این بخش در کل عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون بده.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F5 برای این گوشی استفاده شده که به نسبت بخش های دیگه خیلی عملکرد جذاب و خفنی نداره ولی میتونه عکس هایی با جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی بگیره و دستکاری نرم افزاری رنگ ها و جزئیات یه مقداری طبیعی تر به نظر میرسه. سنسور های فرعی عملکرد جذابی ندارند و شاید هر از گاهی بتونید با اونها عکس های خوبی ثبت کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی عملکرد مناسبی داره و توی شرایط نوری نسبتا معمولی هم میتونه عکس های خوبی ثبت کنه.

تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برای اف 5 پرو استفاده شده که یه مقداری به نسبت گوشی های دیگه که از این تراشه استفاده میکنن سرعت هسته های کمتری داره و خنک کننده بهتری برای این گوشی استفاده شده تا دیگه بیش از حد موقع بازی یا استفاده سنگین داغ نکنه. عملکرد پردازشی بسیار خوبه و میتونه به راحتی توی بازی های سنگین و جدید با گرافیک بالا حدود 50 تا 60 فریم به راحتی به شما بده. در استفاده طولانی مدت خیلی افت قدرت پردازشی خاصی نداره و ممکنه بعد از حدود یک ساعت بازی سنگین ممتد گوشی شروع به داغ شدن شدید بکنه. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده. اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خوب و صدای بالانسی داره و کیفیت و تفکیک مناسبی داره و بیس اون هم مناسبه اما جک 3.5 میلیمتری صدا حذف شده و باید از تبدیل یا هندزفری های بلوتوث برای گرفتن صدای خیلی بهتر استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Poco F5 Pro

 

گوشی شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو فعلا جدیدترین پرچمدار شیائومی با قیمت حدودی 31 میلیون تومان بری نسخه 12/256 به حساب میاد و نسبت به گوشی  Poco F5 Pro که قیمت پایین تری هم داره و جدیدتره خیلی گوشی قوی تری به حساب نمیاد اما یه سری امکانات مخصوص گوشی های پرچمدار مثل کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش خمیده و تکنولوژی LTPO و شارژ بیسیم توش قرار داره و سرعت شارژ باسیم بیشتر و دوربین نسبتا بهتری داره که میتونه یه مقداری شما رو به سمت خرید این گوشی هول بده ولی اگه این موارد براتون مهم نیست، گوشی پوکو پکیج به صرفه تر و کامل تری به شما میده.

طراحی گوشی زیبا و ساده است و متریال با کیفیت ساخت خیلی خوبی توی اون استفاده شده که باعث شده دست گرفتن گوشی حس خیلی خوبی بهتون بده، قسمت پشتی از گلس مات استفاده کرده که برآمدگی دوربین های بزرگی توش دیده میشه و فریم فلزی استفاده شده به خوبی حس پرچمدار بودن رو موقع استفاده بهتون میده. از گواهی IP خبری نیست و بابت این موضوع نسبت به پرچمدارهای دیگه کمی ضعف داره. صفحه نمایش 6.73 اینچی امولد با رزولوشن 1440 و رفرش ریت 120 هرتزی که از تکنولوژی LTPO هم پشتیبانی میکنه و باعث میشه با توجه به نوع استفاده و برای کاهش مصرف انرژی نرخ به روز رسانی رو تغییر بده. این صفحه امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره که باعث میشه رنگ ها توش خیلی شارپ و جذاب باشه. طراحی خمیده صفحه نمایش باعث میشه تقریبا از لبه ها هیچ حاشیه ای نداشته باشید و همین موضوع تماشای ویدیو و کاربری معمولی رو با شیائومی 12 پرو خیلی لذت بخش میکنه. محل قرار گیری حسگر اثر انگشت خوبه و خیلی راحت میتونید پیداش کنید و به سرعت گوشی رو باز میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت Xiaomi 12 pro

باتری 4600 میلی آمپری xiaomi 12 pro توی استفاده معمولی و ساده شارژدهی مناسبی داره و حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده اما با استفاده سنگین تر مثل فیلمبرداری و بازی، خیلی مصرف باتری بیشتری داره. نکته مثبت دیگه برخلاف گوشی های پرچمدار دیگه قرار گرفتن آداپتور توی جعبه است و این آداپتور توان 120 واتی هم داره و میتونه توی 20 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه. همین موضوع باعث میشه مصرف بالای باتری خیلی شما رو اذیت نکنه و خیلی زود بتونید مجدد از گوشی استفاده کنید. شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم هم برای این گوشی استفاده شده که دستتون روی توی شارژ گوشی بازتر میذاره.

سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی شیائومی 12 پرو با اینکه عدد خیلی بالایی نداره اما جزئیات، شارپنس، دینامیک رنج و وایت بالانس عالی داره و رنگ های طبیعی توی عکس ها دیده میشه. سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا واید افت کیفیت زیادی نسبت به دوربین اصلی نداره و عکس های خیلی خوبی می تونید باهاش ثبت کنید. سنسور 50 مگاپیکسلی تله فوتو خیلی کیفیت خوبی نداره و فقط تا زوم دو برابری به صورت اپتیکال ثبت میشه و توی زوم های بیشتر به صورت دیجیتالیه و افت کیفیت زیادی داره. عکس های پرتره هم عالیه و توی اکثر مواقع به خوبی سوژه رو تشخیص میده و روشنایی و دیتیل زیادی توی عکس های دیده میشه. بهترین لرزشگیر گوشی های اندرویدی رو میتونید اینجا ببینید و فیلم های اکشن خیلی خوب و بدون لرزشی می تونید با این گوشی ثبت کنید. سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی واقعا عملکرد خوبی داره و نور و رنگ های خیلی خوبی توی عکس هاش دیده میشه.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در xiaomi 12 pro به خوبی و بدون هیچ مشکلی اکثر بازی های سنگین رو با بالاترین کیفیت و فریم اجرا میکنه اما مشکل داغ شدن توی استفاده طولانی مدت داره که هم باعث میشه مصرف باتری بیشتر بشه و هم تا حدودی قدرت پردازشی رو کاهش میده. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 تجربه خیلی خوب و با امکانات شخصی سازی مناسبی بهتون میده. اسپیکر های هارمن کاردون استفاده شده کیفیت و تفکیک صدای فوق العاده ای دارن اما بلندی نسبت به باقی گوشی های پرچمدار پایین تره ولی کیفیت صدا میشه گفت بهتر هم هست.

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی 12 پرو

 

گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو یکی از ارزونترین گوشی های گیمینگ پرچمدار و پرقدرت بازار به حساب میاد و گزینه های گیمینگ دیگه که از شرکت های Asus و ZTE هستند تقریبا قدرت یکسان اما باتری و ظاهر گیمینگ بهتری دارن ولی حدود 20 تا 30 میلیون تومان گرونترن ولی این گوشی گیمینگ اقتصادی و جذاب شیائومی با حدود قیمت 33 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 میتونه یه تجربه بسیار خوب رو موقع بازی با یه قیمت مناسب که جیبتون رو هم سوراخ نمیکنه بده.

توی طراحی بلک شارک 5 پرو خیلی از چراغ های RGB متنوع و LCD مثل گوشی های ROG Phone خبری نیست و طراحی نسبتا ساده تری داره اما هنوز ژن گیمینگ رو میشه توش دید و طراحی ساده اش ظاهر خوبی به این گوشی داده. گوشی های گیمینگ اکثر وزن بالا و قطر زیادی دارن اما گوشی بلک شارک 5 پرو تونسته در کنار قدرت مناسب گوشی خوش دستی رو بسازه که استفاده ازش اذیت کننده نباشه و زود خستتون نکنه. دکمه های فیزیکی استفاده شده خیلی تجربه شما توی بازی ها رو  بهبود میدن و می تونید کنترل بیشتری توی بازی داشته باشید. موتور ویبره استفاده شده قدرت خوبی داره و موقع استفاده از دکمه ها و لرزش های بازی بازخورد لمسی خیلی خوبی بهتون میده و کاملا شما رو توی محیط بازی غرق میکنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت black shark 5 pro

صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد جزئیات و کیفیت خوبی داره و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، وضوح و دقت رنگ خیلی بالا و خوبی داره و توی بازی هیچ جزئیاتی رو از دست نمیدید. نرخ به روز رسانی 144 هرتزی در کنار تاچ سمپلینگ 720 هرتزی باعث شده یه تجربه روون از بازی رو داشته باشید و سرعت واکنشتون توی بازی ها زیاد باشه و دیگه سر دیر عمل کردن تاچ گوشی کیل های الکی به رقیب هاتون ندید.

باتری 4650 میلی آمپر ساعتی باعث شده در کنار قدرت زیاد گوشی، باعث شده black shark 5 pro خیلی شارژدهی خوبی نداشته باشه و در بهترین حالت و استفاده معمولی از گوشی کمتر از یک روز بهتون شارژ بده. یک ساعت بازی کالاف حدود 15 درصد از شارژ گوشی رو کم میکنه که اگه به صورت مداوم با گوشی بازی کنید حدود 4 تا 5 ساعت بهتون شارژ میده. شارژدهی کم گوشی شاید کمی اذیت کننده به نظر برسه اما با استفاده از آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی جعبه توی کمتر از 20 دقیقه می تونید کاملا شارژش کنید و با یه استراحت کوتاه بین بازی می تونید بدون دغدغه به ادامه بازیتون برسید. البته امکان بایپس شارژ هم توی گوشی وجود داره که به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ کردن گوشی رو به آداپتور متصل کنید و فقط درصد شارژ ثابت بمونه و هم به باتری آسیبی وارد نشه و هم باعث داغ شدن و افت عملکرد گوشی نشه.

دوربین گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro با اینکه از یه لنز 108 مگاپیکسلی استفاده میکنه اما خیلی خبر خاصی توش نیفتاده و می تونید توی نور خوب عکس های قابل قبولی بگیرید و انتظار زیادی نباید ازش داشته باشید.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از لحاظ قدرت پردازشی ثابت شده است و همه بازی های سنگین گرافیکی مثل کالاف و Apex و Genshin Impact رو با بیشترین جزییات و 60 فریم اجرا میکنه و هیچ لگ و کندی توش دیده نمیشه. این پردازنده در گوشی Poco F4 GT گوشی اقتصادی گیمینگ دیگه شیائومی هم استفاده شده اما توی اون گوشی به خاطر مدیریت ضعیف دما و فن ضعیف بعد از مدت کوتاهی بازی سنگین به شدت قدرت پردازشی گوشی افت میکنه و تجربه بدی رو بهتون میده، اما اینجا به خاطر فن های قوی و مدیریت خوب دما دیگه این مشکل رو نمی بینیم و حتی در استفاده طولانی مدت هم افت قدرت پردازشی دیده نمیشه، اما گوشی هنوز داغ میشه و اگه از فن های خنک کننده جدا هم برای گوشی استفاده کنید علاوه بر اینکه دیگه شاهد بالا رفتن زیاد دما نیستید، طول عمر گوشی رو هم بیشتر میکنید. نسخه 256 گیگ از ترکیب 128 گیگ حافظه UFS 3.1 و 128 گیگ حافظه NVme استفاده میکنه که باعث کاهش سرعت لود و اجرای سریع تر بازی ها میشه.

همونطور که توی نسخه معمولی گفتیم رابط کاربری JoyUI در کنار Shark Space تجربه کاربری خیلی خوب و منحصر به فرد در کنار امکانات شخصی سازی زیادی بهتون میدن و شما می تونید از قدرت پردازشی تا نحوه عملکرد دکمه های فیزیکی و نقاط حساس رو صفحه نمایش رو تنظیم کنید و حتی یه سری عملکرد رو با تنظیم ماکرو براشون به صورت خودکار و با زدن یه دکمه انجام بدید.

بخش صدا هم عملکرد کاملا قابل قبول و خوبی داره و قرار گرفتن 4 میکروفن روی گوشی به شما اجازه چت صوتی بدون تاخیر و با کمترین نویز رو میده، متاسفانه از جک 3.5 میلیمتری خبری نیست و باید از تبدیل یا هندزفری بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

 

گوشی شیائومی 12T pro

گوشی شیائومی 12 تی پرو قبل از عرضه گوشی پوکو F5 Pro یه گوشی قاتل پرچمدار پرقدرت و همه چی تموم به حساب میومد اما با افزایش قیمتش و رسیدن به حدود 38 میلیون تومان برای نسخه 12/256 و همچنین عرضه گوشی جذاب پوکو که 8 میلیون تومان هم ارزونتره و به جز یه مقدار عملکرد پایین تر دوربین و سرعت شارژ باسیم کمتر تفاوتی با این گوشی نداره و حتی در بخش سخت افزاری هم تا حدودی مشکلات دما و کاهش قدرت پردازشی کمتری داره و بهتره به جای این گوشی سراغ خرید Poco F5 Pro برید و هزینه کمتری هم بکنید.

طراحی مثل گوشی های سری 12 شیائومی ساده ولی در عین حال شیکه و از یه بدنه با طراحی خمیده و با برآمدگی دوربین مستطیلی شکل با یه دوربین اصلی خیلی بزرگ استفاده میکنه. قسمت پشتی از شیشه و فریم از پلاستیک براقی ساخته شده و گواهی IP53 هم توی ساخت گوشی رعایت شده. با توجه به متریال و اندازه گوشی قطر و وزن مناسبی داره و به خاطر نوع طراحی خمیده توی استفاده طولانی مدت خیلی اذیت نمیشید. صفحه نمایش 6.67 اینچی CrystalRes AMOLED با رزولوشن 1220×2712 و رفرش ریت 120 هرتزی، جزئیات زیادی رو بهتون نمایش میده و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ وضوح و غلظت رنگ ها و کنتراستشون خیلی بالاست. روشنایی صفحه نمایش هم به صورتی که توی نور مستقیم آفتاب هم می تونید به راحتی با گوشی کار کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت 12t pro شیائومی

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی و نسبتا سنگین حدود یک روز بهتون شارژ میده و اگه استفاده سنگینی داشته باشید تا حدود 6 ساعت میتونید ازش استفاده کنید، اما به لطف آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی جعبه هیچ مشکلی نیست و با حدود نیم ساعت صبر باتری گوشی کاملا شارژ میشه و میتونید مجدد از گوشی استفاده کنید.

شیائومی 12t pro از سه تا سنسور 200 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه. دوربین اصلی در حالت معمولی با 12.5 مگاپیکسل عکسبرداری میکنه که کیفیت، روشنایی و رنگ های خیلی خوبی بهتون میده و با افزایش این اندازه جزئیات و دیتیل عکس ها بیشتر میشه. سنسور های اولترا واید و ماکرو نسبت به سنسور اصلی تعریفی ندارن و در حد یه گوشی میان رده عمل میکنن و خیلی نباید ازشون انتظار زیادی داشته باشید. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی عملکرد معمولی رو به خوب داره، جزئیات و روشنایی خوبی داره اما رنگ ها به سری میزنه که با دستکاری نرم افزاری می تونید اصلاحش کنید.

پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 شیائومی 12 تی پرو که یه تراشه پرچمدار به حساب میاد عملکرد خیلی خوبی اینجا داره و به راحتی از پس سنگین ترین بازی ها و برنامه ها با کیفیت خیلی بالایی بر میاد و توی اجرای همزمان چندین برنامه سنگین هم هیچ مشکلی نداره. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای گوشی xiaomi 12t pro استفاده شده که تجربه راحت و با امکانات شخصی سازی مناسبی داره و به خاطر پشتیبانی نرم افزاری زیاد 3 ساله خیالتون بابت طول عمر و رفع مشکلات شایع گوشی های شیائومی راحت تر میشه. چند سالیه که شیائومی برای اسپیکر های گوشی های پرچمدار خودش با شرکت هارمن کاردون همکاری میکنه و اینجا هم این همکاری باعث شده بلندی، کیفیت و تفکیک صدای خیلی خوبی داشته باشیم.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی 12T Pro

 

گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

یکی از گرون ترین پرچمدارهای حال حاضر شیائومی توی بازار ایران که در حدود 40 میلیون تومان قیمت داره و بیشترین توجه به بخش دوربین و نزدیک شدن عملکرد اون یه یه دوربین تخصصی صورت گرفته اما با توجه به قدیمی بودن گوشی و عرضه گوشی های پرچمدار جدیدتر برند های سامسونگ و اپل و احتمالا واردات پرچمدارهای جدیدتر شیائومی، خیلی خرید جذابی به نظر نمیرسه و بهتره که سراغ خرید این گوشی پرچمدار قدرتمند اما قدیمی شیائومی نرید.

در نگاه اول فریم بزرگ و برآمدگی زیاد دوربین های گوشی می 11 اولترا توی چشم میاد که توی یه مستطیل بزرگ تمام عرض گوشی رو در بر گرفته که توش سه دوربین گوشی در کنار یه صفحه نمایش کوچیک قرار گرفته. جنس قسمت پشتی بر خلاف گوشی های دیگه از سرامیک براق ساخته شده و به خاطر طراحی خمیده توی دست گرفتن و استفاده ازش راحته. فریم از آلومینیومه و توی ساخت گوشی گواهی IP68 رعایت شده تا مقاومت گوشی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار بیشتر باشه. روی صفحه نمایش هم گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته. وزن گوشی حدود 234 گرمه که تعادل وزن بیشتر به سمت بالایه گوشیه که ممکن توی استفاده طولانی مدت کمی اذیتتون کنه.

بررسی ارزش خرید و قیمت mi 11 ultra شیائومی

پنل جلویی به صورت منحنی طراحی شده که از لبه ها تقریبا هیچ حاشیه ای نداره و حدود 92 درصد این بخش رو صفحه نمایش تشکیل میده. دوربین سلفی هم توی یه ناچ کوچیک گوشه چپ صفحه قرار گرفته. صفحه نمایش 6.81 اینچی غول پیکر از پنل امولد با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل استفاده میکنه که میتونه ساعت ها شما رو غرق خودش کنه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی به صورت هوشمند استفاده شده و میتونه با توجه به نوع استفاده نرخ رو عوض کنه و باعث کاهش مصرف باتری بشه. روشنایی صفحه هم توی محیط تاریک و هم در محیط خیلی روشن بدون نقص عمل میکنه. غلظت و کنتراست رنگ ها به کمک قابلیت 10 bit که امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو بهتون میده، خیلی عالیه. صفحه نمایش روی قسمت پشتی هم میتونه اعلان ها و تماس های دریافتی و یا یه سری امکانات کنترل سنتر رو برای راحتی بیشتر در دسترس تون بذاره. از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش برای این گوشی استفاده شده که دقت و سرعت خوبی داره.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی mi 11 ultra عملکرد شارژدهی خیلی خفنی نداره و مثل باقی گوشی های شیائومی با استفاده معمولی میتونید ازش یک روز استفاده کنید که با استفاده سنگین کاهش پیدا میکنه. آداپتور 67 واتی قرار گرفته توی جعبه هم توی حدودا 40 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ میکنه. البته امکان شارژ وایرلس 67 واتی (که توی کمتر از یک ساعت گوشی رو فول شارژ میکنه) هم برای گوشی می 11 اولترا در نظر گرفته شده. امکان شارژ معکوس بیسیم هم یکی دیگه از قابلیت های این بخشه.

توی عکس های سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی جزئیات و شارپنس فوق العاده ای دیده میشه و رنگ های خیلی طبیعی و به واقعیت نزدیکن و دستکاری نرم افزاری هم ترکیب رنگ ها رو به هم نمیزنه و اغراق توی رنگ ها دیده نمیشه. این سنسور با اندازه بزرگ باعث میشه در عکاسی توی شب نور بیشتری وارد بشه و یکی از بهترین عکاسی در شب رو با نویز خیلی پایینی داشته باشید. سنسور 46 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 128 درجه خودش عکس های با جزئیات و شارپنس خیلی بالایی ثبت میکنه و وایت بالانس عکس ها هم بسیار مناسبه و با یکی از بهترین سنسور های اولترا واید طرفید. سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو امکان زوم 120 برابری رو بهتون میده که تا 5 برابریش به صورت اپتیکال انجام میشه و تا زوم 60 برابریش کیفیت خوبی داره اما از این بیشتر دیگه شاهد افت کیفیت هستیم. عکاسی پرتره هم به بهترین شکل ممکنه با سنسور اصلی انجام میشه. کیفیت فیلمبرداری هم خیلی خوبه و اگه این بخش توی گوشی براتون مهمه کاملا شما رو راضی میکنه. سنسور سلفی 20 مگاپیکسلی کیفیت و شارپنس خیلی خوبی داره البته اگه کمی روی عکس ها زوم کنید ممکنه کمی افت کیفیت داشته باشه. با کمک صفحه نمایش پشتی میتونید با لنز های پشتی هم سلفی بگیرید که کیفیت خیلی خوبی رو بهتون میده و با کمک سنسور اولترا واید می تونید سلفی عریضی رو با دوستاتون ثبت کنید.

پردازنده اسنپدراگون 888 در کنار 8/12 گیگ رم و 256/512 گیگ حافظه بخش سخت افزاری گوشی شیائومی Mi 11 Ultra رو تشکیل میدن. امکان اضافه کردن حافظه از طریق کارت حافظه جانبی هم وجود نداره. عملکرد پردازشی خیلی خوبه و به راحتی از پس اکثر بازی ها و برنامه های سنگین بر میاد. البته یه مشکلی داره که بعد از بازی یا استفاده سنگین طولانی مدت گوشی، به خصوص صفحه نمایش داغ میکنه و همین موضع باعث میشه برای مصرف بهتر باتری روشنایی صفحه به صورت خودکار پایین بیاد که کمی اذیت کننده است. رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید 11 برای این گوشی استفاده شده که امکان ارتقا به MIUI 13 و اندروید 12 رو داره. امکانات شخصی سازی و تجربه کاربریش هم مثل گوشی های دیگه شیائومی خیلی خوب و راحته. اسپیکر استریو گوشی می 11 اولترا توسط شرکت هارمن کاردون ساخته شده و بلندی و کیفیت صدای خیلی خوبی داره و حتی توی بلندی بیشینه هم تفکیک صدا به مشکل نمیخوره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

 

جمع بندی

اگه داری این پاراگراف رو میخونی یا خیلی طرفدار گوشی شیائومی هستی یا بدون خوندن تا اینجا اسکرول کردی! اما جدا از شوخی، سعی کردیم مقاله راهنمای خرید گوشی شیائومی، تمام مدل های گوشی Xiaomi موجود در بازار رو پوشش بده و در مورد بهترین گوشی شیائومی هر بازه قیمتی، ارزش خرید هر گوشی و گزینه های جایگزین صحبت کنیم و یه مختصری هم به بررسی مشخصات هر گوشی بپردازیم تا بدونید با چه نقاط قوت و ضعفی در هر گوشی طرف هستید. البته ممکنه به خاطر نوسانات قیمتی فعلی، ارزش خرید بعضی گوشی ها عوض بشه که سعی میکنیم تو آپدیت ها بعدی، محتوای این مقاله رو بروز نگه داریم تا بشه ازش به عنوان مرجعی برای خرید بهترین گوشی شیائومی در هر بازه قیمتی استفاده کرد. به نظر شما کدوم گوشی شیائومی ارزش خرید بیشتری داره یا در حق کدوم گوشی کم لطفی شده؟

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 8 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 224
5/ 3.4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Soroush14

خیلی خوب بود ممنون

۱۷ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Abolfazl787898

سلام داش میگم من میخام گوشی ردمی ۹ بخرم الان قیمتش ۴ میلیون تا ۵میلیون و ۵۰۰ تومن هاین گوشی خوبه بخرم برا گیم؟

۱۶ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
ehtasan

مگه تو بررسی poco F5 pro نگفتین اشتباه شیائومی! چرا تو لیست بهترین هاست؟!

۱۳ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Hamid297

تا 12 میلیون چی پیشنهاد میدید
پردازندش برای بازی خوب باشه
دوربین هم خیلی ضعیف نباشه

۰۳ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
godrati

بدک نیس

۲۹ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
tahamousavi

فکر کنم تقریبا همه گوشی های شیائومی و پوکو تو این لیست بود…

۲۸ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
zenith

عالی👌🏻

۲۴ مرداد ۱۴۰۲