مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro

گوشی های میان رده و اقتصادی شیائومی توی چند سال گذشته حسابی بازار موبایل رو در اختیارشون گرفتن و با ارائه یکی دو تا قابلیت خوب سطح گوشی رو بالاتر کشیدن. یکی از دلایل اصلی موفقیت شیائومی توی بازار ایران به خاطر تولید گوشی های با کیفیت و پر امکاناته که قیمت بسیار پایینی در مقایسه با سایر رقبا دارن. امسال دو تا میان رده جدید Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی (دی ماه ۱۴۰۲) وارد بازار جهانی شدن که توی بخش های مهم و اصلی دوربین، سخت افزار، نمایشگر و باتری همدیگه رو به چالش میکشن. پس اگه به دنبال یه گوشی میان رده ارزان قیمت هستین و بودجه تا ۱۰ میلیون تومان دارین، توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro با ما همراه باشین تا ارزش خرید دو تا گوشی رو با هم بسنجیم.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش طراحی و کیفیت ساخت

گوشی های ردمی و پوکوی شیائومی از اقتصادی تا میان رده و حتی قاتل پرچمدار، ظاهر متفاوت و عجیبی دارن که اونا رو از مابقی برندهای موبایل تفکیک میکنه. توی بخش طراحی، میان رده Poco M6 Pro توی ساخت درب و فریم گوشی از پلاستیک باکیفیت استفاده میکنه. درب گوشی پوکو از جنس پلاستیک براق شیشه مانند ساخته شده که حس استفاده از یه گوشی باکیفیت رو بهتون میده. دوربین های پشتی پوکو با چیدمان بدون جزیره ای روی درب پشتی قرار گرفته.
از اون طرف، فریم پوکو هم پلاستیکی طراحی شده که توی رنگ های بنفش و آبی ظاهر زیبای رو به این گوشی میده. برای جلوی گوشی پوکو از شیشه حرارت دیده استفاده شده که توی اکثر گوشی میان رده و اقتصادی این فرمول رعایت میشه. برای محافظت از شیشه جلو و نمایشگر پوکو m6 پرو از لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت مناسبی رو در برابر ضربه و خط و خش بهتون میده.

مقایسه طراحی Redmi Note 13 4G و Pocoدر مقابل، میان رده ردمی نوت ۱۳ ظاهر کاملا پلاستیکی و اقتصادی داره. درب پشتی Redmi Note 13 4G از پلاستیک براق و با کیفیت ساخته شده. دوربین های پشتی ردمی با چیدمان بدون جزیره ای روی درب پشتی قرار گرفتن که در مقایسه با طراحی گوشی های سال قبل، یه جورایی سنت شکنی شیائومی به حساب میاد.
فریم گوشی هم مطابق انتظارمون از جنس پلاستیکه که جذابیت خاصی داره و کاملا به درب گوشی میخوره. جلوی گوشی از جنس شیشه ساخته شده و میزبانی دوربین سلفی رو داره. برای محافظت از نمایشگر و شیشه جلوی گوشی از لایه لایه گوریلا گلس ۳ استفاده شده که مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش داره.

مقایسه کیفیت ساخت Redmi Note 13 4G و Poco M6 Proاز نظر ابعاد بدنه دو تا گوشی هیچ فرقی با هم ندارن، ولی از اون طرف میان رده پوکو تا ۱۰ گرم از ردمی سبک تره (۱۷۹ گرم در برابر ۱۸۹ گرم ردمی) که قطعا توی استفاده های روزانه فشار کمتری به دست میاد. هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ 4G و پوکو M6 پرو به استاندارد IP54 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب مجهز شدن که برای یه گوشی میان رده لازم و حتی کمه! با این اوصاف، هیچکدوم از گوشی های میان رده جدید ردمی و پوکو ضد آب نیست و اگه اتفاقی از دستتون توی آب بیفته باید فاتحه‌ش رو بخونین.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش طراحی و ساخت، میشه گفت که پوکو ام ۶ پرو با محافظ گوریلا ۵ و وزن کمتر برتری بیشتری نسبت به رقیبش داره.

 

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت ۱۳ ۴جی و پوکو M6 پرو

توی بخش نمایشگر، میان رده پوکو M6 پرو از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی آمولد با نرخ بروز رسانی متغیر ۱۲۰ هرتزی استفاده میکنه. این نمایشگر بیشتر از 88 درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده که میتونه تصاویر با رزولوشن بالای ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو به کاربر نشون بده. بر اساس تست های انجام شده معتبر، نمایشگر پوکو توانایی تولید روشنایی ۴۹۳ نیت در حالت دستی و تا ۱۰۵۳ نیت در حالت خودکار رو داره.
شیائومی ادعای کرده که نمایشگر پوکو توانایی تولید روشنایی ۱۳۰۰ نیت در حالت پیک رو داره که روی این حساب میتونین پوکو رو توی محیط های باز و زیر نور خورشید ببرین و بدون دردسر ازش استفاده کنین. نمایشگر این گوشی HDR نداره اما از استانداردهای تصویر دالبی ویژن، HDR10 و HLG پشتیبانی میکنه که میتونین محتوای استریم رو با کیفیت بالا تماشا کنین. این گوشی میان رده برخلاف انتظارمون به نرخ بازخورد لمسی ۲۱۶۰ هرتزی هم مجهز شده که روی این حساب گزینه مناسبی برای موبایل گیمرا به حساب میاد.

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت ۱۳ ۴جی و پوکو M6 پرواز اون طرف میان رده Redmi Note 13 4G هم مثل رقیب، از یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی آمولد مجهز شده که از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +FHD پشتیبانی میکنه. نمایشگر ردمی بیشتر از 87 درصد فضای جلوی گوشی رو به خودش اختصاص داده که از این نظر، حاشیه نمایشگر بیشتری نسبت به رقیبش داره.
نمایشگر ردمی توانایی تولید روشنایی ۴۹۲ نیت در حالت معمولی و تا ۱۳۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره که بالاتر از Poco M6 Pro و میان رده های سامسونگ A25 و A34 سامسونگ قرار خواهد گرفت. چینی ها ادعا دارن که نمایشگر ردمی توانایی روشنایی حداکثری ۱۸۰۰ نیت رو هم داره که روی این حساب، میتونین از این گوشی توی محیط های باز و زیر نور شدید خورشید هم استفاده کنین و مشکلی به وجود نمیاد.

مقایسه ردمی نوت ۱۳ ۴جی و پوکو M6 پرو در بخش صفحه نمایشدر حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش های مختلف نمایشگر و روشنایی صفحه، پوکو M6 پرو به دلیل برخورداری از گوریلا گلس 5 و پشتیبانی نرم افزاری از استاندارد های دالبی ویژن، HDR10 و نرخ بازخورد لمسی ۲۱۶۰ هرتزی، گزینه خوبی برای موبایل گیمرا به حساب میاد.

مقایسه باتری ردمی نوت 13 4G و پوکو M6 پرو

در بخش باتری، میان رده Poco M6 Pro به یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده که توی استفاده های روزانه و ترکیبی شارژدهی خوبی داره و تا یه روز کامل هم دوام میاره. باتری پوکو با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه گوشی توی کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۷۱ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری باید حدود ۴۸ دقیقه منتظر بمونین.
از اون طرف، ردمی نوت ۱۳ هم مثل رقیب از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که با آداپتور ۳۳ واتی مورد تایید شیائومی شارژ میشه و کارایی و شارژدهی بالایی توی کاربری روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره. باتری این گوشی با آداپتور داخل جعبه توی ۳۰ دقیقه به ۵۱ درصد میرسه و برای فول شارژ شدن باتری باید ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه صبر کنین.

مقایسه باتری ردمی نوت 13 4G و پوکو M6 پرواز نظر شارژدهی هر دو تا گوشی، باتری پوکو ام 6 پرو با هر بار فول شارژ شدن تا ۴۰ ساعت برای تماس گرفتن، ۱۰ ساعت برای وب گردی، ۱۳ ساعت برای تماشای ویدیو و تا بیشتر از ۶ ساعت برای بازی کردن کاربر رو همراهی میکنه. از اون طرف، باتری میان رده ردمی نوت ۱۳ توی هر بار فول شارژ شدن تا ۲۴ ساعت برای زنگ زدن، ۱۱ ساعت برای گشت و گذار توی اینترنت، ۱۴ ساعت تماشای ویدیو و ۷ ساعت بازی کردن جواب میده. اینجا باتری ردمی نوت ۱۳ غیر از بخش تماس تلفنی توی سایر بخش شارژدهی بالاتری در با پوکو داره.

مقایسه باتری Poco M6 Pro و Redmi Note 13 4Gدر حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش باتری و شارژدهی، میان رده پوکو m6 پرو به دلیل پشتیبانی از آداپتور ۶۷ واتی تا دو برابر سریع تر از ردمی نوت ۱۳ شارژ میشه. ولی از اون طرف ردمی در حدود ۲ تا ۳ ساعت شارژدهی بیشتری داره اما در کل امتیاز بخش باتری با اختلاف جزئی به میان رده پوکو میرسه.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش دوربین

توی مقایسه دوربین، میان رده پوکو m6 پرو از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با لرزش گیر اپتیکال، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که با چیدمان بدون جزیره روی درب پشتی گوشی سوار شدن. همچنین در جلوی گوشی از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده که در زیر ناچ حفره ای نمایشگر قرار گرفته و کیفیتی بالای داره. مجموعه دوربین های اصلی و سلفی پوکو m6 پرو توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار کاربر میذاره.
در مقابل، میان رده ردمی نوت ۱۳ ۴ جی هم به دوربین های سه گانه شامل یه دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل مجهز شده که با چیدمان بدون جزیره روی درب صاف و صیقلی پشت گوشی قرار دارن. از اون طرف برای جلوی نمایشگر هم از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده که در زیر نمایشگر قرار داره. دوربین های پشتی و سلفی ردمی نوت ۱۳ توانایی 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن که از این نظر، یه پله پایین تر از پوکو قرار میگیره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اصلی

دوربین اصلی Poco M6 Pro عکس های با کیفیت پیشفرض ۱۶ مگاپیکسلی رو ثبت میکنه که جزئیات فوق العاده مناسب، رنگ های طبیعی و نویز محدودی دارن. دوربین اصلی پوکو در محیط باز و زیر نور خورشید افت عملکرد محسوسی داره، ولی همچنان عکس های با کیفیت، دارای نوردهی مناسب و محدوده داینامیک و کنتراست استاندارد رو ثبت میکنه که نویز کمی دارن ولی میشه ازش چشم پوشی کرد.
توی حالت زوم ۲ و ۴ برابری، دوربین میان رده پوکو عکس های با کیفیت بالا و جزئیات کامل رو ثبت میکنه که محدوده داینامیک و کنتراست خوبی دارن. دوربین پوکو توانایی عکسبرداری در حالت پرتره رو داره که میتونین توی زوم ۲ برابری تصاویر پرتره با کیفیت رو ثبت کنین. معمولا عکس های پرتره دوربین اصلی، جزئیات پوست و صورت سوژه به طور کامل ثبت میشه و رنگ بندی کاملا طبیعی داره که در حد خودش عالیه و انتظارات رو برآورده میکنه.
عکاسی با دوربین Poco M6 Pro توی حالت نور کم و عکسبرداری در شب، وضوح و کیفیت مناسبی داره، ولی توی این حالت به دلیل عدم نورسنجی دوربین معمولا اکثر جزئیات تصویر حذف میشه که در نهایت خروجی مناسبی نداره.

از اون طرف توی حالت عکاسی شب، دوربین نوردهی مناسبی نداره که در نتیجه عکس های با کنتراست و وضوح پایین رو ثبت میکنه که نویز زیاد و نقاط تاریک دارن. برای حل این مشکل پس از فعال کردن (night mode) دوربین تصاویر بهتری رو ثبت میکنه، ولی نوردهی بالایی داره که عکس ها از حالت طبیعی خارج میشه و زیاد جالب نیست.

مقایسه دوربین اصلی Redmi Note 13 4G و Poco M6 Proاز اون طرف دوربین اصلی ردمی نوت ۱۳ فورجی، تصاویر با کیفیت بالا و نوردهی مناسبی رو ثبت میکنه که تمامی جزئیات محیط مثل درخت، چمن و شاخ و برگ درختان به طور کامل گرفته میشن. دوربین اصلی ردمی کنتراست تصویر پایینی داره که توی فضای باز افت کیفیت زیادی پیدا میکنه، اما در حالت کلی محدوده داینامیک به طور کامل رعایت میشه و رنگ بندی کاملا طبیعی داره. متاسفانه دوربین اصلی ردمی در اکثر مواقع عکس های با جزئیات نرم رو ثبت میکنه که شاید زیاد جالب نباشه، ولی خب با توجه به قیمت گوشی انتظار زیادی ازش نداریم.
در حالت عکسبرداری توی زوم ۲ و ۴ برابری، عکس های دوربین اصلی کمی نرم تر میشن که در این حالت بیشتر جزئیات مثل شاخ و برگ درختان حذف میشه و یه نمای کلی رو ثبت میکنه که زیاد جالب نیست. توی عکسبرداری در نور کم و شب، دوربین اصلی ردمی افت عملکرد زیادی داره که معمولا جزئیات تصویر به طور کامل حذف میشن و نویز زیادی روی عکس میندازه. با فعال کردن حالت شب، عکس های با وضوح بالاتر و کنتراست و محدوده داینامیک بهتری گرفته میشن، اما از اون طرف دوربین نور زیادی به عکس های میتابونه که در نهایت تصاویر بسیار روشن و غیر طبیعی داریم.

با این حساب، دوربین میان رده Poco M6 Pro کیفیت عکسبرداری روز و شب بالاتری در مقایسه با ردمی داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین های اولترا واید

دوربین اولترا واید پوکو m6 پرو عکس های با کیفیت بالا و جزئیات مناسب با رنگ بندی کاملا طبیعی رو ثبت میکنه. معمولا بیشتر عکس های ثبت شده با دوربین اولترا واید پوکو، کنتراست بالا و محدوده داینامیک مناسب و نویز محدودی دارن. توی حالت عکسبرداری در نور کم کیفیت و کارایی دوربین تا حد زیادی حفظ میشه و معمولا عکس های با وضوح بالا ولی دارای نویز کم و نقاط تاریک رو ثبت میکنه. در مقابل توی حالت عکاسی در شب، دوربین کنتراست پایینی داره که در نتیجه عکس های تار و فاقد جزئیات رو ثبت میکنه که نقاط تاریک زیاد و نویز بالایی دارن.

دوربین پوکو m6 پرو
دوربین اولترا واید ردمی نوت ۱۳ برخلاف رقیب، عکس های با کیفیت و دارای نوردهی بالا رو ثبت میکنه که نویز زیادی ندارن. تقریبا دوربین اولترا واید ردمی شباهت زیادی با دوربین اصلی داره که توی اکثر وقتا عکس های با کیفیت فوق العاده، دارای محدوده داینامیک و کنتراست مناسب و رنگ بندی کاملا طبیعی رو براتون ثبت میکنه.
دوربین ردمی حتی توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم همچنان کارایی خودش رو حفظ میکنه و میتونین عکس های با کیفیت بالا و نوردهی مناسبی رو ثبت کنین که نویز محدودی داره. در مقابل توی حالت عکاسی در شب، دوربین اولترا واید ردمی افت کیفیت زیادی داره که تصاویر با وضوح پایین، بدون جزئیات و پر از نویز رو ثبت میکنه.

 

مقایسه عملکرد دوربین های ماکرو

عکس های ثبت شده با دوربین ماکرو هر دو تا گوشی توی حالت های مختلف نور روز، حالت کم نور و عکاسی در شب کیفیت متوسط و معمولی رو داره که در حد خودش کار راه بندازه. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هر دو تا گوشی ردمی و پوکو رزولوشن پایینی داره که در نتیجه عکس های با وضوح پایین و بدون جزئیات رو ثبت میکنه که چندان جالب نیست.

در حالت کلی دوربین ماکرو پوکو و ردمی جنبه نمایشی داره که حتی نبودش هم مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد.

 

مقایسه عملکرد دوربین های سلفی

توی بخش دوربین سلفی، میان رده Poco M6 Pro به یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده که عکس های با کیفیت بالا و وضوح مناسبی رو ثبت میکنه. تقریبا تمامی گوشی های ردمی و پوکو دوربین سلفی یکسان دارن که عملکردشون فرقی با هم نداره. توی تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی پوکو، رنگ پوست و صورت سوژه ها به طور کاملا طبیعی ثبت میشه و خبری از نور شدید و زردی توی عکس نداریم. دوربین سلفی پوکو حتی توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم عکس های با کیفیت بالا و محدوده داینامیک و کنتراست مناسبی رو ثبت میکنه.
از اون طرف میان رده ردمی نوت ۱۳ مثل رقیب، از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که عکس های با وضوح مناسبی رو براتون ثبت میکنه. تقریبا دوربین سلفی ردمی نویز زیادی نداره ولی اونقدر کم نیست که بگیم از دوربین های سامسونگ بهتر کار میکنه. دوربین سلفی ردمی توی محیط های باز و زیر نور خورشید تا حد امکان کیفیت خودش رو حفظ میکنه ولی در اکثر مواقع عکس های تاریک و با نویز زیاد رو تحویلتون میده که انتظار زیادی ازش نمیره.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش مجموعه دوربین های پشتی و سلفی، میان رده پوکو m6 پرو تقریبا توی اکثر بخش عملکرد بهتری در مقایسه با ردمی داره و توی شرایط عکسبرداری روز، نور کم و حتی حالت شب، عکس های با کیفیت تری رو ثبت میکنه. روی این حساب امتیاز بخش دوربین به پوکو میرسه.

 

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro از نظر قدرت پردازشی

تو سخت افزار، میان رده Poco M6 Pro با تراشه سفارشی مدیاتک Helio G99 Ultra به بازار عرضه شده که در عین داشتن قدرت پردازش مطلوب، مصرف باتری کمتری در مقایسه با مدل های سال گذشته داره. این تراشه جدید با معماری داخلی ۶ نانومتری هستش که از ۸ هسته پردازشی ساخته شده که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 بخش پردازشی میان رده پوکو رو هدایت میکنه.
در مقابل، میان رده ردمی نوت ۱۳ به تراشه اقتصادی اسنپدراگون ۶۸۵ با معماری ۶ نانومتری مجهز شده که عملکرد مناسبی توی کاربری های روزانه و ترکیبی در اختیار کاربر میذاره. این تراشه نه چندان قدرتمند مثل رقیب از ۸ هسته پردازشی ساخته شده و همراه با پردازنده گرافیکی Adreno 610 بخش پردازشی میان رده جذاب ردمی نوت ۱۳ رو به دوش میکشه.

مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro از نظر قدرت پردازشیبر اساس تست های بنچمارک های معتبر، تراشه مدیاتک Helio G99 Ultra استفاده شده در پوکو در بخش های تک هسته ای و چند هسته ای تا 20 درصد عملکرد و کارایی بالاتری در مقایسه با تراشه کوالکام Snapdragon 685 در ردمی نوت ۱۳ داره.

مقایسه قدرت پردازشی Redmi Note 13 4G و Poco M6 Proاز اون طرف تراشه ردمی نوت ۱۳ یه پله عقب تر عملکرد و کارایی متوسطی داره که روی این حساب، میتونین بازی های جدید مثل کالاف و پابجی رو با تنظیمات مدیوم اجرا کنین. تراشه ردمی مطابق انتظارمون قدرت زیادی نداره و توی استفاده های طولانی فشار زیادی به گوشی میاد و لگ و کندی زیادی توی بازی کردن بهتون میده که زیاد جالب نیست. در واقع اگه میخواین برای بازی سمت ردمی برین بهتر تنظیمات پایین رو انتخاب کنین تا فریم بیشتری در بازی بهتون بده.
گوشی گیمینگ پوکو m6 پرو با ترکیب حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت وارد بازار شده که میتونین یه مدل رو به دلخواه انتخاب کنین. از اون طرف میان رده ردمی نوت ۱۳ برخلاف رقیب، با ظرفیت حافظه های ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ و ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت به بازار اومده.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش پردازشی و سخت افزاری، میان رده پوکو m6 پرو به دلیل رم بیشتر و عملکرد پردازشی بالاتر توی بازی های نیمه سنگین امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro

از نظر نرم افزاری، هر دو تا گوشی ردمی نوت ۱۳ ۴جی و پوکو m6 پرو با آخرین نسخه پایدار اندروید ۱۳ و پوسته شخصی MIUI 14 وارد بازار جهانی شدن. رابط کاربری شیائومی توی سال های قبل مشکلات زیادی داشت که در اکثر مواقع مشکلات ناجوری مثل هنگی های مداوم، خاموش و روشن شدن گوشی و فریز شدن صفحه رو به همراه داشت که اصلا جالب نبود. روی این حساب شیائومی برای گوشی های میان رده و اقتصادی جدیدش به سراغ تراشه های مدیاتک و اسنپدراگون رفت که نتیجه خوبی گرفت.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 4G و Poco M6 Proبر اساس اخبار اعلام شده از سوی سازندگان، تمامی گوشی های شیائومی تا ۳ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۴ سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن. پس همون اول کار هر دو تا گوشی ردمی و پوکو به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS آپدیت میشه. رابط کاربری جدید هایپر در اکثر بخش های ویجت و لاک اسکرین شخصی شباهت بالایی به سیستم عامل اپل داره که قطعا این خبر برای کاربران شیائومی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش نرم افزاری، هر دو تا گوشی میان رده شیائومی محیط کاربری روون و بدون باگ رو دارن و از اون طرف آپدیت نرم افزاری تا ۳ سال آینده برای هر دو تا گوشی وجود داره. پس بخش نرم افزاری هر دو تا گوشی یکیه و میتونین به سلیقه خودتون یکی رو انتخاب کنین.

 

مقایسه اسپیکر ردمی نوت 13 4G و پوکو M6 پرو

توی مقایسه اسپیکر، هر دو تا گوشی ردمی و پوکو از اسپیکرهای استریو قدرتمندی استفاده میکنن که در بالا و پایین فریم گوشی قرار داره. بلندگو های پوکو m6 پرو کیفیت صدای معمولی داره که در بیس بالا عملکرد خوبی رو از خودش نشون میده. از اون طرف توی تست واقعی و پخش آهنگ بیس و کوبندگی زیادی رو بهتون میده که برای یه گوشی میان رده بسیار عالیه و انتظارت رو برآورده میکنه.

مقایسه اسپیکر ردمی نوت 13 4G و پوکو M6 پرواز اون طرف، بلندگوی های میان رده ردمی نوت ۱۳ کیفیت صدای خروجی بالایی داره، ولی بیس خوبی نداره که با توجه به بودجه انتظار زیادی ازش نداریم. بلندگوی های استریو ردمی به دلیل پشتیبانی از صدای فراگیر دالبی اتموس، حس فضایی بیشتری به آهنگاتون میده که در نوع خودش جالبه.
هر دو تا گوشی جک هدفون رو هم دارن که میتونین از هندزفری های سیمی براشون استفاده کنین.

در حالت کلی توی مقایسه Redmi Note 13 4G و Poco M6 Pro در بخش اسپیکر، هر دو تا گوشی عملکرد و کارایی یکسانی دارن. ولی پوکو m6 پرو به دلیل داشتن بیس قوی تر امتیاز بخش اسپیکر رو به طور کامل دریافت میکنه.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی Redmi Note 13 4G با ترکیب حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت 8 میلیون تومان (اسفند ماه ۱۴۰۲) در بازار فروخته میشه. این در حالیه که Poco M6 Pro با همین ترکیب رم و حافظه قیمت 8.2 میلیون داره. بنابراین اختلاف زیادی بین قیمت گوشی شیائومی و پوکو نیست، اما همین اختلاف کم هم از شارژ سریع‌تر، پردازنده بهتر و محافظ بدنه جدیدتر پوکو ناشی میشه که منطقی به نظر میاد. تازه با پوکو این شانس رو دارین تا با پرداخت ۱ تومن هزینه بیشتر نسخه رم 12 رو بخرین که تو ردمی وجود نداره. به طور کلی پیشنهاد ما تو این رنج قیمت گوشی پوکو ام ۶ پرو هستش. اما اگه می‌خواین سراغ برندهای دیگه برین گوشی A15 سامسونگ رو هم داریم که اندروید 14 روشه و رابط کاربری سامسونگ رو داره که یه سال پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتری در اختیارتون قرار میده.

مقایسه مشخصات redmi note 13 4g با poco m6 pro

Xiaomi Redmi Note 13 4G
Xiaomi Poco M6 Pro 4G
تاریخ عرضه

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, Blue, Purple

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame

Weight179 g (6.31 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 8 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM), 1300 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 1/2.0", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek Helio G99 Ultra

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -25.0 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 386301 (v9), 428531 (v10) GeekBench: 1892 (v5), 1979 (v6) GFXBench ES 3.1: 15fps (offscreen 1080p)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$249.99 / 218.68 / 249.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

به نظر من، برتری مطلق نماینده پوکو رو شاهد هستیم…

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Amir Ali

فرق زیادی ندارن

۲۶ فروردین ۱۴۰۳
Amir Sayyad

بررسی a15 و poco m6 4g
لطفا بزارید ممنون میشم

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
Ali6678

عالی بود

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
AliNajafiJahani

جفتشونم خوبن

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

با این اختلاف قیمت پوکو واقعا گزینه بهتری هست

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

👍👍👍👍

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
majid_kh

هیچکدوم

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
arsalansh

گوشی های پوکو چند سالی میشه که فوق‌العاده باارزش شدن و M6 pro هم به خوبی وارث M5s دوست داشتنی شده 👏

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

به نظرم پوکو ارزش خرید بالاتری داشته باشه

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

ردمی نوت ۱۳ 4G پردازنده خیلی ضعیفی داره

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

بنظرم نوته بهتره.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه خیلی خوبی بود.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
alirza.amiry

merC

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

پوکو به نظر بهتر میاد

۲۶ اسفند ۱۴۰۲