مقایسه گوشی Redmi Note 12 4G و Poco X5 شیائومی

شیائومی چند سالیه با گوشی های میان رده خودش توی بازار جهانی و به خصوص خاورمیانه حسابی گرد و خاک به پاک کرده؛ سری گوشی های ردمی و پوکو گل سرسبد میان رده های شیائومی هر کدوم ویژگی و امکانات جذابی دارن که بعضی وقتا یه سر و گردن بالاتر از میان رده های سامسونگ و سایر برندهای بازار قرار می گیرن. دو مدل پرفروش و محبوب شیائومی یعنی Redmi Note 12 4G و Poco X5 رو توی دو کفه ترازو قرار دادیم تا ببینم گوشی گرونتر پوکو با توجه به اختلاف قیمتی بیشتر برای چه افرادی ارزش خرید داره و اگه سمت خرید گوشی اقتصادی ردمی بریم، چه چیزهایی رو از دست میدیم. پس اگه طرفدار گوشی های اقتصادی و خوش قیمت شیائومی هستین و بین هزینه بیشتر یا صرفه جویی کردن موندید؛ پیشنهاد میکنم تا پایان مقایسه گوشی Redmi Note 12 4G و Poco X5 شیائومی  همراه موبونیوز باشین.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

زیبایی گوشی های شیائومی به خاطر رنگ و لعاب جذابیه که توی طراحی بدنه و فریم وجود داره و تقریبا هر کسی سمت این گوشی ها میره اولش مجذوب شکل و ظاهر گوشی های این برند میشه؛ پس انصافا باید همون اول طراحی و کیفیت ساخت هر دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم. تو نگاه اول جنس بدنه و فریم گوشی Redmi Note 12 4G از پلاستیک براق با کیفیت و نمایشگر از جنس شیشه هست که از این نظر، اکثر گوشی های میان رده با همین طراحی ساخته میشن؛ در مقابل، میان رده Poco X5 هم برای فریم و بدنه از پلاستیک استفاده کرده و نمایشگر هم شیشه ای کار شده. ردمی نوت ۱۲ بدنه کاملا تختی داره اما پوکو یه انحنای جزئی دور تا دور بدنه گذاشته که از این لحاظ خوش دست تره و راحت تر میشه ازش استفاده کرد.

طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G
چیدمان دوربین های پشتی توی گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G به شکل جزیره ای هست و سه دوربین و فلش LED توی جزیره باریک و عمودی گوشی جا خوش کردند؛ از اون طرف Poco X5 از یه جزیره به نسبت عریض تر استفاده کرده که میزبان دوربین های پشتی و فلش LED هستند، در کنار دوربین ها حاشیه مشکی نسبتا بزرگی وجود داره که لوگو “پوکو” روش نقش بسته و میشه گفت این میراث خانوادگی توی تمامی گوشی های پوکو رعایت میشه. تا اینجای کار ظاهر هر دو تا گوشی تفاوتی زیادی با هم نداره و اگه معیارتون چیدمان دوربینه پس راحت باشین و یکی رو به سلیقتون انتخاب کنین!
در بخش سمت راست فریم هر دو تا مدل، دکمه های تنظیم صدا و کلید پاور قرار گرفته که کاربرد دو منظوره داره و حسگر اثر انگشت رو توی خودش جا داده. خشاب سیم کارت شیائومی Redmi Note 12 4G در قسمت پایین فریم گوشی و در کنار پورت شارژر قرار داره؛ از اون طرف خشاب سیم کارت پوکو توی سمت چپ فریم گوشی قرار گرفته که قابلیت پشتیبانی همزمان از دو تا سیم کارت و مموری رو داره. هر دو تا گوشی یه سنسور مادون قرمز (IR Blaster) رو دارن که تقریبا توی بیشتر گوشی های ردمی و پوکو وجود داره و از این نظر برتری نسبت به هم ندارن.

طراحی گوشی Poco X5
شیائومی برای هر دو تا گوشی میان رده خودش از جک ۳/۵ میلیمتری صدا استفاده کرده که توی بخش بالایی گوشی کنار میکروفون قرار داره؛ از این نظر، هنوزم امکان وصل کردن هندزفری سیمی وجود داره و اگه اهل آهنگ گوش دادن باشین خیلی کارتون رو راه میندازه. در کل به نظرم، ردمی و پوکو بهتون حق انتخاب میدن که از هندزفری سیمی و یا هندزفری بلوتوثی استفاده کنین.
حسگر اثر انگشت توی شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5 رو کلید پاور قرار داره که عملکرد و سرعت بازخورد مناسبی رو بهتون میده؛ تقریبا اکثر گوشی های شیائومی از اقتصادی تا میان رده حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور دارند که به نظرم برای کارکردن یه دستی با گوشی مانور بهتری در اختیارتون میذاره. حاشیه نمایشگر توی هر دو تا مدل زیاد نیست و بیشتر پنل جلویی گوشی رو نمایشگر گرفته که از این نظر جذابیت زیادی نسبت به میان رده های سامسونگ داره. برای محافظت از نمایشگر ردمی نوت ۱۲ و پوکو از لایه Corning Gorilla Glass 3 استفاده شده که مقاومت مناسبی در برابر خط و خش و ضربه داره.
هر دو تا گوشی فقط گواهی محافظتی در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش مایعات رو دارن و در مقابل ورود آب مقاوم نیستن؛ پس اگر یه وقتی اتفاقی گوشی از دستتون بیفته توی آب دیگه روش حساب نکنین چون نه گارانتی میشه و تعمیرش هم هزینه زیادی داره. از نظر وزنی پوکو حدود 3 4 گرم از ردمی نوت ۱۲ سنگین تره، که خیلی محسوس نیست و به دلیل انحنای مناسب دور تا دور فریم و قسمت دوربین خیلی راحت تر توی دست جا میشه. از نظر طراحی و بدنه من نظرم روی پوکو هست که شکل و ظاهر شیک و جدیدی داره.

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی مجهز به یه نمایشگر امولد ۶/۶۷ اینچی هست که رزولوشن تصویر ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو نمایش میده و نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی داره؛ برخلاف نرخ بروز رسانی بالا در مقایسه با رقبا، ردمی نوت ۱۲ از استاندارهای ویدیویی HDR پشتیبانی نمیکنه که به نظر برای یه گوشی میان رده اقتصادی خیلی زیاد به چشم نمیاد. روشنایی نمایشگر در حالت دستی حدود ۴۷۴ نیته که در حالت خودکار تا ۷۰۰ نیت هم میرسه.

نمایشگر Redmi Note 12 4G

بر اساس ادعای شیائومی ردمی نوت ۱۲ در حالت حداکثری میتونه روشنایی ۱۲۰۰ نیت رو هم تولید کنه؛ از این نظر میشه گفت، این گوشی رو میتونین توی محیط های باز و حتی زیر نور شدید خورشید هم استفاده کنین و تصاویر و ویدیو ها با کیفیت و به راحتی دیده میشن. برای نمایشگر گوشی نرخ بروز رسانی هوشمند استفاده نشده و شما می تونین تنها یکی از دو تا حالت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز رو انتخاب کنیم که اگر موبایل گیمر باشین، نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی تجربه گیمینگ بهتری رو در مقایسه با نمایشگر های ۶۰ و ۹۰ هرتزی براتون داره که برای یه گوشی با قیمت حدود ۱۵۰ دلار واقعا عالیه و نمیشه انتظار زیادی رو ازش داشته باشیم.

توی نقطه مقابل، پوکو X5 از پنل ۶/۶۷ اینچی Super AMOLED با نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده که رزولوشن بالای تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو به نمایش میزاره. میان رده پوکو هم علیرغم نرخ بروز رسانی بالای خودش توانایی اجرای ویدیوهای HDR رو نداره که در مقایسه با قیمت بالای نسبت به ردمی یه کم توی ذوق میزنه. مثل گوشی ردمی نرخ به روزرسانی هوشمند نیست و باید به صورت دستی بین حالت های مختلف انتخاب کنید. نور نمایشگر این گوشی در بازه متغیر ۴۵۶ در حالت عادی و ۷۲۸ در حالت خودکار هست که روشنایی بیشینه تا ۱۲۰۰ نیت هم میرسه.

نمایشگر Poco X5

از این نظر، میان رده Poco X5 گزینه مناسبی برای استفاده های طولانی در محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه که تصاویر و ویدیوها رو با کیفیت مناسبی نشون میده. در حالت کلی دو تا گوشی نمایشگر های خوبی دارن؛ و هر دو میتونن انتخاب های مناسبی باشند.

 

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

شیائومی از تراشه میان رده Snapdragon 685 در ردمی نوت ۱۲ 4 جی استفاده کرده که در مقایسه با مدل های هم رده خودش کارایی مناسبی رو داره؛ این تراشه معماری ۶ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل ۴ هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴ هسته ۱/۹ گیگاهرتزی Cortex-A53 تشکیل شده و در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 610 بخش پردازش این گوشی رو برعهده دارن. از اون طرف، میان رده پوکو X5 تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 695 5G رو برای بخش پردازشی خودش انتخاب کرده که از هشت هسته شامل ۲ هسته اصلی ۲/۲ گیگاهرتزی Kryo 660 Gold و شش هسته پشتیبان ۱/۷ گیگاهرتزی Kryo 660 Silver تشکیل شده و برای بخش گرافیکی از پردازنده Adreno 619 پشتیبانی میکنه.

عملکرد پردازشی Poco X5
توی بنچمارک های مختلف و معتبر تراشه استفاده شده در گوشی Poco X5 توی بخش تک هسته ای تا ۹۲ درصد و توی بخش چند هسته ای تا ۴۲ درصد برتری و کارایی بالاتری نسبت به Redmi Note 12 4G داره که با توجه به اختلاف قیمت بالاتر پوکو جایی تعجبی هم نداره؛ توی بحث اجرای بازی و برنامه های نیمه سنگین و سنگین هر دو تا تراشه عملکرد مناسبی رو ارائه میدن و میتونین بازی های مطرح موبایل مثل کالاف و پابجی رو با تنظیمات و نرخ فریم متوسط اجرا کنین. البته گوشی پوکو یه مقداری دمای کمتری تولید میکنه ولی گوشی ردمی هم آنچنان در استفاده های سنگین داغ نمیکنه.
هر دو تا گوشی به عنوان میان رده های ردمی و پوکو برای استفاده های روزانه و ترکیبی کار رو عالی براتون درمیاره ولی اگه پشتیبانی از شبکه 5G پوکو رو فاکتور بگیریم، ردمی نوت ۱۲ تقریبا همون عملکرد گیمینگ رو بهتون میده ولی قیمت کمتری در مقایسه با پوکو داره. پس اگه دنبال بازی کردن و اجرای برنامه های نیمه سنگین با گوشی هستین و بودجه محدودی دارین، بهتره سراغ ردمی نوت ۱۲ برین که ارزون تره و کارایی مناسبی داره و گزینه مناسبی تر و منطقی تر از لحاظ اقتصادی برای موبایل گیمرا به حساب میاد.

تست بازی گوشی Redmi Note 12 4G
میان رده ردمی نوت ۱۲ با سه رم متفاوت ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و توی ترکیب با حافظه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت توی بازار عرضه شده؛ این در حالی هست که Poco X5 تنها با ظرفیت حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت رم های ۶ و ۸ گیگابایت تولید و عرضه شده، البته در صورتی که نیاز به فضای بیشتری داشتین میتونین یک کارت حافظه مجزا تا ظرفیت 1 ترابایت رو برای هر دو تا مدل استفاده کنین.

 

مقایسه عملکرد باتری شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

دو تا گوشی میان رده ردمی نوت ۱۲ شیائومی و پوکو X5 از یه باتری 5000 میلی آمپری به عنوان منبع تغذیه گوشی استفاده میکنن که تقریبا این ظرفیت باتری، برای اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی وجود داره. باتری گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G تا ۳۶ ساعت برای مکالمه، ۱۳ ساعت برای وبگردی و نزدیک به ۳۰ ساعت برای تماشای ویدیو بهتون جواب میده. در مقابل، باتری Poco X5 عملکرد فوق العاده ۱۰۶ ساعت استندبای رو داره که میتونین تا ۳۹ ساعت برای تماس، ۱۲ ساعت برای گشت و گذار توی اینترنت یا ۲۱ ساعت فیلم دیدن روش حساب باز کنین.

باتری گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G
باتری ردمی نوت ۱۲ با آداپتور ۳۳ واتی درون جعبه توی نیم ساعت تا ۵۵ درصد شارژ میشه که برای فول شارژ شدن باتری به ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارین؛ در مقابل، پوکو X5 هم از یه آداپتور ۳۳ واتی استفاده میکنه که باتری گوشی رو در عرض نیم ساعت تا ۶۳ درصد شارژ میکنه و توی ۱ ساعت و ۶ دقیقه باتری گوشی به طور کامل شارژ میشه که از این نظر سرعت شارژ شدن بهتری نسبت به ردمی نوت ۱۲ داره.
برخلاف سامسونگ که با حذف شارژ از توی جعبه گوشی های خودش مشکلات زیادی رو برای کاربراش به وجود آورد؛ شیائومی اعتقادی به توهمات سامسونگ و اپل نداره و شارژ رو به عنوان یکی از ضروری ترین لوازم هر گوشی، هنوزم توی جعبه گوشی هاش میذاره. پس از بابت خرید شارژ نگران نباشین چون هر دو تا گوشی شارژر 33 واتی رو توی جعبه دارن. در مجموع توی بحث شارژدهی و سرعت شارژ تفاوت چندانی بین دو تا مدل وجود نداره؛ اما گوشی ردمی نوت 12 در کنار امکانات مشابه و شارژدهی کلی نسبتا بیشتر (در حدود 20 درصد در استفاده های معمولی و روزمره) با داشتن قیمت کمتر، میتونه گزینه مناسب تری باشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

دوربین های پشتی شیائومی ردمی نوت ۱۲ شامل یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که با همکاری فلش دوربین امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره که به نظرم برای یه گوشی میان رده اقتصادی تقریبا مناسبه. در مقابل، پوکو X5 از ترکیب سه تایی دوربین ۴۸ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که در کنار فلش LED مجموعه دوربین های پشتی این گوشی رو تشکیل میدن. دوربین های پشتی پوکو قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن که از این نظر هر دو تا مدل گوشی تفاوت خیلی خاصی با همدیگه ندارن.

دوربین گوشی Poco X5
عکس های ثبت شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ کیفیت و نور دهی مناسبی داره، اما بر خلاف تصورمون گاهی اوقات نویز میفته و عکس ها به حالت آبرنگی نشون داده میشن؛ این مشکل برای عکس برداری توی محیط های باز و زیر نور خورشید بدتر هم میشه و نویزهای ناجوری روی عکساتون میفته. از اون طرف، پوکو توی شرایط نوری مناسب کار رو عالی براتون درمیاره، ولی توی محیط های باز و زیر نور خورشید عملکرد جالبی نداره و بعضی وقتا جزئیات سوژه خیلی دقیق ثبت نمیشه و نویز داره.
توی بحث سلفی شیائومی Redmi Note 12 4G از یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی واید استفاده میکنه که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره؛ در مقابل، نماینده خانواده پوکو هم از یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با مشخصات مشابه استفاده کرده که امکان فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. عکس های ثبت شده با دوربین سلفی هر دو تا گوشی، کیفیت و تعادل رنگ مناسبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست به خوبی رعایت میشه و توی شرایط نوری مناسب نویز زیادی رو عکس نمیفته که با توجه به میان رده بودن هر دو تا گوشی نمیشه انتظار زیادی ازشون داشته باشیم.

دوربین گوشی Redmi Note 12 4G
دوربین های پشتی و سلفی هر دو تا گوشی برای فیلمبرداری و عکسبرداری توی شب مناسب نیستند و تصاویر کمی تار و با نویز ثبت میشن؛ پس اگر بودجه نسبتا محدودی دارین و بخش عکاسی برای شما اهمیت داره، بین گوشی های ردمی نوت ۱۲ و پوکو X5، گوشی ردمی با توجه به قیمت پایین تر و عملکرد تقریبا یکسان گزینه منطقی تری به حساب میاد.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

توی بخش نرم افزاری شیائومی Redmi Note 12 4G با اندروید ۱۳ و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 عرضه شده که عملکرد و کارایی مناسبی داره؛ از اون طرف پوکو X5 با یه پله عقب گرد نسبت به رقیب خودش از اندروید ۱۲ استفاده میکنه و رابط کاربری ویژه MIUI 13 for POCO رو برای این گوشی در نظر گرفته. دو تا گوشی توی بخش نرم افزاری تفاوت چندانی با هم ندارن و هر دو از یک رابط کاربری یکسان و با امکانات شخصی سازی مشابه استفاده میکنن.

نرم افزار گوشی Redmi Note 12 4G
شیائومی به دلیل مشکلات و حرف و حدیث های پیش اومده توی سال جدید و انتشار رابط کاربری HyperOS یه لیست منتشر کرده که به احتمال زیاد ردمی نوت ۱۲ شیائومی در بین گوشی هایی باشه که این آپدیت رو دریافت میکنه. از اون طرف پوکو با داشتن اندروید ۱۲ در صورت دریافت آپدیت نرم افزاری تازه به اندروید ۱۳ میرسه و هنوز برنامه ای برای دریافت آپدیت رابط کاربری HyperOS این گوشی از سوی شیائومی مشخص نشده. شما حاضرید پول بیشتری بدید و یک گوشی با اندروید قدیمی تر بخرین یا اینکه بروزرسانی نرم افزاری و امنیتی براتون اهمیت داره؟ با این توضیحات به نظرم ردمی نوت ۱۲ با توجه به اینکه از رابط کاربری و نسخه اندروید جدیدتری استفاده میکنه و حداقل برنامه آپدیتش از همین الان مشخص شده، برخلاف قیمت پایین ترش به نسبت گوشی رقیب، ارزش خرید بیشتری به نسبت گزینه پوکو داره.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر شیائومی Redmi Note 12 4G با Poco X5

توی بخش اسپیکر، برای هر دو گوشی ردمی نوت ۱۲ و پوکو X5 از یک اسپیکر استریو استفاده شده که توی بخش پایینی بدنه هر گوشی قرار دارن. کیفیت صدای خروجی تفاوت خیلی خاصی نداره و میشه گفت، در حد قیمت گوشی مناسبه و نباید انتظار شاهکار ازشون داشته باشیم. توی هر دو تا مدل هنوزم جک صدای ۳/۵ میلیمتری صدا وجود داره و میتونید به راحتی از هندزفری و هدفون های با سیم خودتون استفاده کنین. در کل در این بخش تفاوت خیلی خاصی بین دو گوشی وجود نداره اما با توجه به قیمت پایین تر گوشی ردمی گزینه مناسب تری به شمار میره.

اسپیکر Poco X5

 

جمع بندی؛ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

دو تا گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G و Poco X5 توی نسخه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و رم ۶ گیگابایت اختلاف قیمت دو تا سه میلیونی تومانی با هم دارن و اینجاست که باید تصمیم بگیرین کدوم مدل رو میپسندین و به سراغش خریدش میرین؟ پوکو X5 توی بخش طراحی (کیفیت ساخت بدنه)، دوربین (دوربین های پشتی و سلفی با دقت تصویر بیشتر)، عملکرد سخت افزاری (اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین) و سرعت شارژ بالاتر بهتر از ردمی عمل کرده؛ این در حالیه که ردمی نوت ۱۲ نسخه اندروید جدیدتری داره و بروزرسانی رابط کاربری HyperOS رو هم دریافت میکنه و شارژدهی بیشتری رو توی استفاده های روزانه و ترکیبی بهتون میده.
توی بخش های نمایشگر و اسپیکر تفاوت زیادی بین دو گوشی دیده نمیشه و به نظرم، میتونین بر اساس علایق و سلیقه خودتون یکی از این دو مدل رو انتخاب کنین. پس اگه کیفیت ساخت و طراحی بدنه، دوربین بهتر و سخت افزار قوی تر براتون اولویت داره به سراغ خرید Poco X5 برین؛ از اون طرف اگه سرعت شارژ و شارژدهی بالا در کنار عملکرد معمولی سخت افزار توی بازی ها هم کارتون رو راه میندازه و بیشتر روی پشتیبانی نرم افزاری و آپدیت های امنیتی حساس هستین، تبریک میگم ردمی نوت ۱۲ همون چیزی هست که انتظارات شما رو برآورده میکنه و ۲ تا ۳ میلیون تومان کمتر از گزینه پوکو قیمت داره و میتونین با باقی مانده پولتون یه هندزفری بلوتوثی یا پاوربانک بخرین.
پشتیبانی از اینترنت نسل 5 دو سالیه که توی گوشی های میان رده و پرچمدار ارائه شده، اما از اون طرف هنوزم توی ایران اکثر کاربران با همون ارتباط 4G هم به زحمت به اینترنت وصل میشن! پس داشتن این قابلیت در گوشی poco X5 نمیتونه خیلی نکته مثبتی با توجه به قیمت به حساب بیاد. به نظرتون کدوم یکی از گوشی های شیائومی Redmi Note 12 4G و Poco X5 ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات redmi note 12 4g با poco x5

thumb مقایسه گوشی Redmi Note 12 4G و Poco X5 شیائومی
Xiaomi Redmi Note 12 4G
thumb مقایسه گوشی Redmi Note 12 4G و Poco X5 شیائومی
Xiaomi Poco X5
تاریخ عرضه

Announced2023, March 23

StatusAvailable. Released 2023, March 30

Announced2023, February 06

StatusAvailable. Released 2023, February 07

مشخصات بدنه

رنگ بندیOnyx Gray, Mint Green, Ice Blue

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight183.5 g (6.49 oz)

Dimensions165.7 x 76 x 7.9 mm (6.52 x 2.99 x 0.31 in)

رنگ بندیGreen, Blue, Black

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight189 g (6.67 oz)

Dimensions165.9 x 76.2 x 8 mm (6.53 x 3.00 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~85.3% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 450 nits (typ), 700 nits (HBM), 1200 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~85.0% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 700 nits (HBM), 1200 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/2.76", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, (wide), PDAF 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide), 1/3.0"

ویدئو1080p@30fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)

GPUAdreno 619

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 12, MIUI 13 for POCO

ویژگی ها

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (side-mounted), unspecified sensors

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -27.9 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 117h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 319219 (v9) GeekBench: 1797 (v5.1), 1341 (v6) GFXBench: 7.5fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو -27.3 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 106h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 400895 (v9) GeekBench: 2088 (v5.1)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$181.00 / 219.00 / 200.73

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$359.99 / 245.00

SAR EU

Models22111317PG

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
تعداد نظرات : 15
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

اگه قضیه hyper os شیائومی نبود،الان قطعا میگفتم پوکو بهتره،وولی باید منتظر باشیم ببینیم این هایپر او اس چی از آب در میاد بعد نظر بدیم.

۱۲ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

نوت 12 پرو فورجی من دارم و خیلی ازش راضیم

۲۹ دی ۱۴۰۲
shahab-021

الان دیگه با این وضع گرونی بازار
افزایش قیمت بخاطر این موارد اصلا به صرفه نیست

۱۹ دی ۱۴۰۲
Mobin.sn

Poco x5

۱۸ دی ۱۴۰۲
!Just trust me

پوکو

۱۸ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

من پوکو رو انتخاب میکنم

۱۸ دی ۱۴۰۲
Nurse

بله واقعا حرف حقه
نوت۱۲ 4G پردازنده گرافیکی ضعیفی داره، ولی با این حال اگر گیمر نیستید گزینه بهتری هست نسبت به پوکو

۱۷ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

با وجود اینکه حوصله خوندنشو نداشتم ولی این مقایسه باید خیلی زودتر منتشر می‌شد الان نوت ۱۳ اومده…
داریا باند منسوخ شده رو هم بررسی کنید.

۱۷ دی ۱۴۰۲
Hossein_sh

poco

۱۷ دی ۱۴۰۲
Ahamid1386

نوت ۱۳ کی وارد بازار ایران میشه؟

۱۷ دی ۱۴۰۲
    Ali tiny

    هنوز نسخه جهانیش معرفی نشده

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
Xhoo123

نوت 13 رو که تازه اومده برسی کن

۱۷ دی ۱۴۰۲
Xhoo123

آقا مهدی لطفاً نوت 13 رو که تازه اومده برسی کن

۱۷ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

پوکو بهتره🥸

۱۷ دی ۱۴۰۲
Miksa85M

ممنون از موبونیوز👍

۱۷ دی ۱۴۰۲