بررسی گوشی Poco M6 شیائومی

پوکو که یکی از برندهای زیر مجموعه شیائومی است و به عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه و پر قدرت برای بازی و کارهای پردازشی معروف است، بار دیگر با معرفی یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه به نام Poco M6 قصد رقابت با باقی برندهای موجود در بازار را دارد. شیائومی اعلام کرده این گوشی، ارزان‌ترین مدل 5G موجود در بازار است و به عنوان یک گوشی اقتصادی میتواند گزینه مناسبی برای استفاده روزمره و عادی به شمار برود. برای خرید گوشی پوکو ام 6 شیائومی در گران‌ترین نسخه که از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، باید ۱۶۲ دلار هزینه کنید. با بررسی گوشی Poco M6 شیائومی همراه موبونیوز باشید تا در ادامه مشخصات کامل این گوشی را با هم بررسی کنیم و ببینیم آیا با توجه به امکانات و قابلیت ها و همچنین قیمت، ارزش خرید دارد یا نه؟!

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت پوکو M6 شیائومی

اولین چیزی که در هر گوشی هوشمندی در نگاه اول تاثیرگذار است و میتواند نظر مخاطب را به خودش جلب کند، طراحی آن است. پوکو طرح این گوشی را «رقص آسمان ممتاز» نامیده است. قسمت پشتی گوشی poco m6 چشمگیر و جذاب به نظر می‌رسد و جزو براق‌ترین گوشی‌هایی است که تا به حال در بازار عرضه شده است که بدنه و فریم آن از پلی کربنات و پلاستیک ساخته شده است. این متریال استفاده شده با توجه به قیمت گوشی خیلی ضعف خاصی به شمار نمی رود و در هنگام استفاده از گوشی خیلی حس ارزان و اقتصادی بودن به شما منتقل نمی شود.
رنگ سایه آبی (Orion Blue) به کار رفته در این گوشی با تابش نور به آن چندین طراحی مانند شعله را منعکس می کند که به جذابیت بیشتر این رنگ به کار رفته اضافه میکند. قاب گوشی پوکو M6 روکش ماتی دارد و به راحتی اثر انگشت و لکه روی آن باقی نمی ماند.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت پوکو M6 شیائومی

در قسمتی بالایی پنل پشت پوکو یک ماژول دوربین مستطیلی مشکی قرار دارد که دارای 2 لنز اصلی در دو دایره بسیار بزرگ و یک فلاش LED است. نام تجاری Poco در گوشه این باکس مشکی رنگ که به آرم تجاری پوکو تبدیل شده و در کنار دوربین‌ها حک شده است و در پایین پنل پشتی نوشته 5G با فونت بسیار کوچک حک شده است. این گوشی هوشمند با داشتن ضخامت 8 میلی متری و وزن تنها 195 گرم نسبتا گوشی خوش دست و سبکی به شمار می‌رود. البته به دلیل لبه های تیز به کار رفته ممکن است در استفاده طولانی مدت فشار نسبتا زیادی به انگشتان دست شما وارد کند. در بخش جلوی گوشی یک صفحه نمایش محافظت شده توسط Corning Gorilla Glass 3 وجود دارد که برای یک گوشی با این رنج قیمتی مناسب به نظر میرسد. البته به نسبت نسل قبلی در مورد محافظت و مقاومت در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار گواهی خاصی ندارد.
دوربین سلفی در گوشی Poco M6 5G در یک بریدگی U شکل قرار دارد. 83.7 درصد از پنل جلویی گوشی را نمایشگر تشکیل داده که با توجه به اقتصادی بود گوشی میتوان گفت طراحی مناسب و قابل قبولی دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه روشن و خاموش کردن در لبه سمت راست قرار دارند. در لبه سمت چپ درگاه سیم کارت که به طور همزمان از یک کارت حافظه microSD و دو سیم کارت پشتیبانی میکند قرار گرفته و در لبه پایینی دارای پورت تایپ سی و بلندگو را میبینیم. در لبه بالایی جک 3.5 میلی متری صدا برای کسانی که می‌خواهند از هدفون های سیمی استفاده کنند قرار گرفته است. گوشی poco m6 در دو رنگ Orion Blue و Galactic Black به بازار عرضه شده است. در کل در قسمت طراحی و کیفیت ساخت در مقایسه با گوشی‌های هم رده اقتصادی طراحی زیبا و مناسب دارد و گوشی نسبتا خوش دستی به شمار میرود.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی poco m6 شیائومی

Poco M6 5G از یک نمایشگر LCD با اندازه مناسب 6.74 اینچ با وضوح تصویر 1600×720 پیکسل بهره می‌برد. صفحه نمایش تصاویری مناسب را با رنگ‌های نسبتا زنده ارائه می‌دهد. شیائومی در این بخش برخلاف نسخه سال قبل از یک صفحه نمایش HD+ استفاده کرده است و با اینکه عملکرد قابل قبولی دارد اما در زمان نمایش محتوای ویدیوی ممکن است تجربه مناسبی نداشته باشید. نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی هنگام کار با برنامه‌ها، چرخیدن در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به خوبی عمل می‌کند و میتواند عملکرد قابل قبولی رو به نمایش بگذارد و تا حدودی پایین بودن رزولوشن تصویر را جبران میکند.

بررسی صفحه نمایش گوشی poco m6 شیائومی

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت خودکار تا حدود 600 نیت افزایش می یابد که در این زمینه تا حدودی به نسبت نسل قبلی پیشرفت ایجاد شده. زمانی که از گوشی در محیط داخلی استفاده کنید مشکلی از بابت مشاهده تصویر نخواهید داشت، اما در فضای باز و زیر مستقیم خورشید، صفحه نمایش حتی در سطح 100 درصد روشنایی نیز به وضوح قابل مشاهده نیست. دیدن محتوا در این صفحه نمایش مناسب است زیرا اندازه آن خوب است و رنگ‌ها غنی هستند. در مجموع صفحه نمایش این گوشی با توجه به قیمت نه عملکرد خیلی مناسب و خاصی دارد و نه میتوان به آن لقب ضعیف را داد، اما استفاده از پنل LCD با رزولوشن +HD در این گوشی باعث شده است، تا حدودی برای تماشای محتوای ویدیوی و با کیفیت خیلی مناسب نباشد، اما برای استفاده های روزمره و عادی میتوانید روی این گوشی پوکو حساب باز کنید.

 

مشخصات باتری گوشی Poco M6

طبق معمول، گوشی Poco M6 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری استفاده میکند. در صورت استفاده کم یا متوسط و به صورت روزمره، باتری این گوشی پوکو به راحتی بیش از یک روز دوام می‌آورد. در صورت استفاده زیاد و سنگین (مانند بازی طولانی یا ساعت‌های طولانی پخش ویدیو)، باتری باید در پایان روز مجددا شارژ شود.

مشخصات باتری گوشی Poco M6

داخل باکس این گوشی یک آداپتور شارژ 10 واتی قرار دارد و جالب اینجاست که دستگاه از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند! آداپتور داخل جعبه سرعت شارژ بسیار آهسته‌ و پایینی دارد و بیش از 2 ساعت طول می‌کشد تا دستگاه از 0 تا 100 درصد شارژ شود که زمان نسبتا زیادی حتی برای یک گوشی اقتصادی به شمار میرود. با خرید یک آداپتور 18 واتی می‌توانید این گوشی شیائومی را سریع‌تر شارژ کنید، استفاده از آداپتور 18 واتی سازگار در عرض 90 دقیقه شارژ گوشی را به 100 درصد می‌رساند. در مجموع گوشی M6 با داشتن شارژدهی مناسب و سرعت شارژ قابل قبول (در صورت تهیه شارژر 18 واتی) در این بخش عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.

 

بررسی عملکرد دوربین پوکو M6 شیائومی

گوشی Poco M6 شیائومی دارای دو ماژول دوربین در پشت گوشی است که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با مدیریت هوش مصنوعی و یک دوربین با 0.08 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی با پشتیبانی از قابلیت HDR میتواند دامنه دینامیکی خوبی از تصاویر ثبت کند. تصاویر در نور روز نه خیلی روشن و نه خیلی کسل کننده هستند. تصاویری که در نور روز و همچنین نور کم ثبت می‌شوند، جزئیات خوبی را در هنگام زوم نشان می‌دهند. رنگ‌ها نسبتا غنی هستند و حتی در شرایط داخلی نیز نویز خیلی زیادی ندارند. گوشی پوکو M6 با کمک هوش مصنوعی به کار رفته برای لنز اصلی تقریباً عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند و شما میتوانید از این عکس ها در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید.

بررسی عملکرد دوربین پوکو M6 شیائومی 

در قسمت جلویی گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار دارد که عکس‌هایی با دقت و شفافیت قابل قبولی ثبت می‌کند و تشخیص لبه‌ها مناسب است و هایلایت‌ها خیلی کمرنگ نمی‌شوند. چهره ها طبیعی به نظر می‌رسند و سوژه با پس زمینه ثانویه در کانون اصلی قرار می‌گیرد. در کل شما نباید از این گوشی انتظار ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت خیلی خوب با توجه به مبلغی که برای این گوشی می‌پردازید را داشته باشید. هر دو دوربین سلفی و اصلی میتوانند با کیفیت 1080 پیکسل و 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. فیلم های ثبت شده در حالت ثابت مناسب هستند اما به دلیل لرزشگیر دیجیتالی نسبتا ضعیف ویدیوهای در حال حرکت مناسبی ثبت نمی‌کند. در مجموع پکیج دوربین این گوشی با توجه به قیمت اقتصادی عملکرد قابل قبول اما بدون نکته مثبت خاصی دارد.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری گوشی Poco M6

گوشی Poco M6 مجهز به چیپست مدیاتک Dimensity 6100 Plus با معماری 6 نانومتری است. این چیپست از ارتباط 5G پشتیبانی می‌کند و به این گوشی اقتصادی امکان اتصال پرسرعت 5G را در اکثر شبکه های می دهد. گوشی M6 در زمان اجرا بیش از 3-4 برنامه سنگین به طور همزمان شروع به هنگ کردن و لگ زند می کند و گاهی اوقات حتی منجر به از کار افتادن گوشی و عدم پاسخ دهی می‌شود. البته در زمان استفاده برای کارهای اساسی روزمره مانند تماس، پیام‌ دادن، گوش دادن به موسیقی، تماشای ویدیو و انجام بازی‌های سبک (مانند Candy Crush) دستگاه به خوبی کار می‌کند.
این مشکل هنگ کردن زمانی بیشتر به چشم می‌خورد که می‌خواهید از گوشی برای ویرایش ویدیو یا عکس، انجام بازی‌هایی سنگین مانند COD Mobile یا اجرای برنامه‌های سنگین مختلف به طور همزمان استفاده کنید. در این حالت، چیپست شروع به ارائه عملکرد ضعیف و کند می‌کند. در کل می‌توان گفت که اگر اولویت شما دریافت 5G با قیمت مقرون به صرفه است و استفاده های سبک تا متوسطی از گوشی دارید، گوشی Poco M6 برای شما انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر گیمر هستید، این گوشی اصلا مناسب شما نیست. گوشی پوکو ام 6 در سه نسخه عرضه شده و از 4، 6 و 8 گیگابایت رم و در کنار 128/256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 استفاده میکند.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری گوشی Poco M6 

Poco M6 5G از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 استفاده می‌کند. MIUI سفارشی سازی‌ها و گزینه‌های شخصی سازی مختلفی را ارائه می‌دهد. پوکو همچنین وعده 2 سال به‌روز رسانی نرم افزاری را برای این گوشی داده است. تنها مشکل، تعداد زیادی برنامه های اضافی و غیر کاربردی است که از قبل روی Poco M6 نصب شده است. برنامه‌هایی مانند Amazon، Netflix، Bubble Shooter، Crazy Juicer، Phone Pe، Snapchat، Spotify و موارد دیگر از قبل نصب شده‌اند و فضایی تقریباً 30 گیگابایتی را از حافظه داخلی گوشی پر کرده‌اند. البته در صورت عدم نیاز این برنامه‌ها را می‌توان حذف کرد، اما این پروسه مقداری زمان بر است.

 

آیا گوشی Poco M6 5G ارزش خرید دارد؟

Poco M6 5G یک گوشی هوشمند فوق‌العاده جیب‌پسند و اقتصادی است که اتصال 5G، عملکرد مناسب سخت افزاری برای انجام کارهای روزمره و طراحی شیک و جوان پسندی را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. عملکرد شارژدهی مناسب و سرعت شارژ نسبتا خوب البته با شارژر مجزا 18 واتی و همچنین دوربین کار راه بنداز این گوشی باعث می شوند اگر به گوشی 5G نیاز داشته باشید گوشی Poco M6 برای شما مناسب باشد و بتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی با این گوشی انجام دهید. ولی اگر با گوشی قصد بازی کردن دارید، یا با گوشی ویرایش ویدیو و عکاسی میکنید، و یا حتی قصد تماشای محتوا ویدیوی را با گوشی دارید ممکن است این گوشی پوکو با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد. البته این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده اما با توجه به قیمت 120 130 دلاری میتوان به عنوان یه گوشی اقتصادی مناسب روی این گوشی حساب باز کرد، اما با توجه به تغییرات کم این گوشی به نسبت گوشی Poco M5 و همچنین قیمت مناسب نسل قبلی، با قیمت های مشابه نسل قبل خیلی ارزش خرید بالایی نمیتوان برای این گوشی قائل شد و بهتر است تا زمان عرضه گوشی های اقتصادی برندهای دیگه برای خرید یک گوشی با قیمت مناسب دست نگه دارید.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 17
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

ظاهرشو که دیدم، گفتم عجب گوشی ای بشه، ولی مشخصات رو که دیدم، فهمیدم درحد همون گوشی دومه و به درد گوشی اصلی بودن نمیخوره…

۲۶ بهمن ۱۴۰۲
!Just trust me

آخرشم پوکو داد بیرون

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
iman

طراحی نسبتا خوبی داره

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
AboravA

مشخصات قابل قبولی داره ولی در بخش شارژر می‌تونست بهتر باشه

۰۱ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

بیشتر از اینها انتظار می‌رفت، کاش حداقل با قیمت پایین عرضه بشه.

۳۰ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

گوشیه خوبیه ولی نه تو ایران حداقل امکاناتش که ۵جی هست رو داخل ایران نداریم

۳۰ دی ۱۴۰۲
Amir A B

سری poco m بیشتر توی همون قسمت اقتصادی کار را میگیرن اما توی دراز مدت من پوکو ام. ۴ داشتم بعضی وقت ها دل سردم می‌کرد

۳۰ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

کلا از سری m پوکو معمولا انتظتری نمیره.


‌طراحیش واقعا قشنگه اما توی بقیه ی موارد زیاد جالب نی

۳۰ دی ۱۴۰۲
A.A.O.6945

چرا صفحه نمایشش LCD هست؟ چرا ،همه چیش خوبه ها؟!
از شیائومی بعید بود

۳۰ دی ۱۴۰۲
Amir ali namaei

چنان چه نباید از سری m توقع خاصی داشت

۳۰ دی ۱۴۰۲
Amir ali namaei

عالی گوشی خوبیه چنان چه نباید از سری m توقع خاصی داشت

۳۰ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون 🌹🌹🌹🌹

۳۰ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

صفحه نمایش فاجعه ای داره

۳۰ دی ۱۴۰۲
SinaRe8596

بدرد نمیخوره

۳۰ دی ۱۴۰۲
Mohammadamin

هر چی که از یه گوشی اقتصادی انتظار میره + طراحی جذاب و خوش دست – نمایشگر با کیفیت = Poco M6

۳۰ دی ۱۴۰۲
    SinaRe8596

    از این چیزایی ک گفتی فقط طراحیش خوبه

    ۳۰ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

صفحه نمایش
یک پس رفت

۳۰ دی ۱۴۰۲