بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra

بعد از معرفی و عرضه نسخه های معمولی و پرو نسل جدید پرچمدارهای شیائومی حالا نوبت به نسخه Xiaomi 13 Ultra رسیده تا خودی نشون بده و معنای قدرت دوربین در یه گوشی هوشمند رو مجدد تعریف کنه! بعد از یکی دو سال عرضه نکردن نسخه Ultra در پخش جهانی و محدود بودن به بازار چین، امسال شیائومی این رسم رو شکونده و نسخه جهانی گوشی شیائومی 13 اولترا هم عرضه میشه ولی زمان دقیقش فعلا معلوم نیست. اگه داشتن یه دوربین خفن در کنار صفحه نمایش فوق العاده و تراشه قدرتمند به روز و به طور کلی بررسی گوشی های پرچمدار براتون جذابه با بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra، گوشی 900 دلاری شیائومی، همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi 13 Ultra

گوشی شیائومی 13 اولترا با برآمدگی بزرگ دوربین ها شناخته میشه و شیائومی به سبک گوشی های پرچمدار هواوی یه دوربین بزرگ و خفن رو به یه گوشی متصل کرده و به فروش میرسونه! در این نسل هم اهمیت این موضوع بیشتر شده و شیائومی یه سری تغییرات ظاهری به نسبت Xiaomi 12s Ultra ایجاد کرده که باعث شده ظاهر گوشی خاص تر به نظر برسه. این گوشی یکی از قطورترین گوشی های عرضه شده امساله و حتی از گوشی سامسونگ S23 Ultra هم بزرگتره و این باعث میشه بیشتر حس کنید یه دوربین DSLR دستتونه تا یه گوشی هوشمند! البته وزن 227 گرمی این گوشی به نسبت رقبا یه چند گرمی کمتره ولی تقریبا تنها گوشی امساله که برآمدگی دوربین اون خودش یه برآمدگی دیگه داره! این موضوع باعث شده وقتی از سمت پایین به بالا دستتون رو بکشید با یه شیب نسبتا زیاد به سمت بالای بدنه هدایت میشید که جزیره بزرگ دوربین رو در خودش جا داده و در این بخش قطر گوشی از 9.1 میلیمتر هم بیشتر میشه.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Xiaomi 13 Ultra

جزیره دوربین ها به صورت دایره ای ساخته شده ولی نوع قرار گرفتن چهار سنسور عوض شده و تقریبا به صورت یه مربع توی این دایره جا خوش کردن و وسط این بخش لوگو بزرگ Leica به چشم میخوره. در پایین این دایره فلش دوگانه LED قرار داره. برای محافظت از این بخش شیشه ای یه فریم فلزی به رنگ طلایی دور این بخش قرار گرفته که باعث جالب شدن این بخش میشه و از دور این بخش شبیه به یه لنز غول پیکر به نظر میرسه.
قاب پشتی از جنس چرم دست ساز با کیفیت ساخته شده که یه حس لاکچری به این گوشی داده و به نسبت شیشه یا سرامیک مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و کثیفی داره. البته ممکنه در طولانی مدت یه مقداری رنگ و روش بره. در پایین این بخش هم لوگو Xiaomi دیده میشه. یه مورد جالب در طراحی گوشی 13 اولترا نوع اتصال قسمت پشتی به فریم میانی که در اکثر گوشی های قاب با یه انحنا به فریم متصل میشه اما اینجا شیائومی برعکس کار کرده و فریم آلومینیومی مات با یه خمیدگی نسبتا زیاد و پهن به قسمت پشتی متصل شده و اون رو در بر میگیره.
خود لبه های گوشی خمیدگی خاصی نداره و به صورت تخت ساخته شده تا در ترکیب با خمیدگی قسمت پشتی باعث بشه کمی گوشی خوش دست تر بشه و با وزن و قطر زیادش خیلی زیاد در استفاده طولانی مدت اذیت نکنه و یه حالت مربع مکعب شکل به گوشی داده. اگه گوشی روی میز یا یه سطح صافی بود موقع برداشتن از دستتون لیز نخوره و نیاز به حرکت خاصی نداشته باشه. البته به خاطر برآمدگی زیاد بخش دوربین همیشه چند سانتی از زمین فاصله پیدا میکنه. بالای این فریم بزرگ اسپیکر دوم گوشی، دو تا میکروفون و یه فرستنده مادون قرمز دیده میشه. لبه پایینی اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، میکروفون و درگاه سیم کارت کار شده که فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه. سمت راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا دیده میشه که مثل فریم از فلز ساخته شدن و حس کلیک خوبی موقع فشار دادن میدن. سمت چپ هم کویره.

مشخصات بدنه گوشی شیائومی 13 اولترا
صفحه نمایش به رسم باقی پرچمدارهای شیائومی به صورت خمیده ساخته شده ولی خمیدگی خیلی زیاد نیست و باعث نمیشه موقع دست گرفتن تاچ اشتباهی تشخیص بده. این خمیده بودن صفحه نمایش باعث میشه حاشیه نمایشگر خیلی کم باشه و موقع استفاده از گوشی یا تماشای فیلم مزاحمت زیادی نداشته باشید. دوربین سلفی توی یه پانچ هول کوچیک وسط صفحه قرار داره. در بحث محافظت از گوشی شیائومی چیزی کم نذاشته و روی نمایشگر از گلس گوریلا ویکتوس استفاده کرده و برای محافظت در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار از گواهی IP68 استفاده کرده که میتونه تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم باشه، اما به خاطر قیمت بالای گوشی های پرچمدار بهتره این مورد رو تست نکنید!
در مجموع گوشی شیائومی 13 اولترا کاملا حس یه پرچمدار گرون قیمت رو منتقل میکنه و با اینکه گوشی قطور و بزرگی به حساب میاد، در استفاده خیلی اذیت نمیکنه. از لحاظ گواهی های به کار رفته و محافظت در مقابل ضربه و خط و خش هم خیالتون میتونه از این گوشی یغور راحت باشه و در این بخش کم کاری نشده.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 اولترا

صفحه نمایش 6.73 اینچی با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل با امکان نمایش 1 میلیارد رنگ و قابلیت دالبی ویژن و رفرش ریت 120 هرتزی و روشنایی بیشینه 1200 نیتی، این نمایشگر رو به یکی از بهترین تجربه های شما تبدیل میکنه و شیائومی هر چیزی که میتونسته رو در این گوشی استفاده کرده و از لحاظ جزئیات، ترکیب رنگ و سریع بودن پاسخگویی هیچ کم و کاستی دیده نمیشه. به خاطر رزولوشن بالای صفحه و شارپنس و دقت رنگ ها تماشای ویدیو یا استفاده روزمره بسیار لذت بخشه و با داشتن حاشیه خیلی کم حس خوبی به شما میده. روشنایی صفحه به خفنی گوشی آیفون 14 پرو مکس نیست ولی چیزی از بقیه رقبا کم نداره و در حالت دستی میتونه تا 500 نیت و در روشنایی زیاد تا حدود 1200 نیت میتونه افزایش پیدا کنه و یه تجربه شفاف و روشن و بدون هیچ مشکلی در محیط بیرون از خونه به شما بده.( البته در مشخصات محصول و روی کاغذ شیائومی روشنایی این محصول رو در حدود 2600 نیت عنوان کرده اما طبق تست های انجام شده، روشنایی بیشینه خودکار این محصول میتونه نهایتا به حدود 1200 نیت برسه.)

بررسی صفحه نمایش گوشی شیائومی 13 اولترا
قابلیت تغییر رزولوشن به صورت دستی و یا خودکار رو هم دارید و میتونید همیشه از حالت های 1080 یا 1440 استفاده کنید و یا به گوشی اجازه بدید به خاطر مصرف کمتر باتری در مواقعی که نیازی نیست از حالت 1440 به حالت 1080 تغییر کنه که هم جزئیات زیاد رو داشته باشید و هم مصرف باتری بهینه بشه. نرخ به روز رسانی هم با به کار رفتن قابلیت LTPO همین توانایی رو داره و میتونه بسته به نوع استفاده از گوشی و کاری که انجام میدید بین 1 هرتز و 120 هرتز تغییر کنه، مثلا موقع پخش ویدیو 30 فریم به 30 هرتز برسه و موقعی که از گوشی استفاده نمی کنید تا 1 هرتز هم کاهش پیدا کنه که باعث میشه هم تجربه روونی با گوشی داشته باشید و هم مصرف باتری بهتر و بهینه باشه.
حسگر اثر انگشت اپتیکال روی صفحه نمایش قرار گرفته و نه خیلی پایینه و نه خیلی بالا و دسترسی مناسبی داره. سرعت اون هم موقع باز کردن گوشی مناسبه اما به نسبت سنسورهای اولتراسونیک گوشی های پرچمدار سامسونگ یه مقداری باید دستتون روی محل اثر انگشت بیشتر بمونه تا صفحه نمایش باز بشه.

 

مشخصات باتری و شارژدهی Xiaomi 13 Ultra

باتری 5000 میلی آمپری استفاده شده مطابق استانداردهای گوشی های دیگه بازاره و کم کاست خیلی خاصی نداره. شارژدهی باتری در استفاده معمولی و روزمره خوبه و میتونه حدود یک روز به راحتی شارژدهی کنه. البته اگه استفاده سنگین تری از گوشی داشته باشید این عدد کاهش پیدا میکنه. در مقام مقایسه به نسبت رقبای دیگه این گوشی مثل سامسونگ S23 Ultra یا iPhone 14 Pro Max خیلی شارژدهی بهتری نداره و حدود 10 درصد عملکرد ضعیف تری داره.

مشخصات باتری و شارژدهی Xiaomi 13 Ultra
به لطف استفاده از پورت تایپ سی نسخه 3.2 (که امکان انتقال تصویر رو هم به شما میده)، قابلیت PD 3.0 و QC 4.0 رو پشتیبانی میکنه و در کنار آداپتور 90 واتی (که برخلاف بقیه گوشی های پرچمدار بازار داخل خود جعبه قرار گرفته و نیازی به خرید جداگانه نداره)، سرعت شارژ گوشی بسیار خوبه البته به شرطی که با گوشی های سامسونگ و اپل مقایسه بشه ولی در مقایسه با باقی گوشی های رده بالای چینی بهترین محسوب نمیشه. توی حدود 15 دقیقه 58 درصد گوشی شارژ میشه و فول شدن حدود 40 دقیقه زمان میبره و شیائومی مثل برخی گوشی های میان رده یا قاتل پرچمدار خودش شارژدهی رو فدای سرعت شارژ نکرده و یه ترکیب مناسب و خوب از سرعت شارژ و شارژدهی تقدیم مخاطب های خودش کرده.
شارژ بیسیم 50 واتی هم برای شیائومی 13 اولترا استفاده شده به گفته شیائومی میتونه توی حدود 50 دقیقه گوشی رو فول شارژ کنه (البته باید شارژر بی سیم شما از این توان پشتیبانی کنه). شارژ معکوس بیسیم 10 واتی هم میتونه در مواقع ضروری ساعت های هوشمند یا هندزفری های بیسیم شما رو شارژ کنه.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

گوشی های پرچمدار امسال اکثرا از سنسورهای با اندازه بزرگ 1 اینچی استفاده میکنن و دیگه این موضوع خیلی جذاب به نظر نمیرسه اما شیائومی علاوه بر این سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی از یه دیافراگم متغیر هم استفاده کرده تا در کنار سه دوربین یکسان تله فوتو و اولترا واید با سنسور 50 مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی جذاب تر بشه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

سنسور اصلی طبق معمولی توسط سونی ساخته شده و از لنز Sony IMX989 sensor استفاده میکنه که به صورت پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی میگیره. دیافراگم متغییر میتونه بین f/1.9 و f/4.0 تغییر کنه تا بتونید عمق تصویر بهتری داشته باشید و در فاصله نزدیک عکس های شارپ تر و با عمق تصویر بهتری ثبت کنید. سه تا سنسور دیگه از لنز های 50 مگاپیکسلی Sony IMX858 استفاده میکنن که در کنار با لنز اصلی میتونه یه ترکیب جالب و خوب رو تشکیل بده.
با کمک لنز اصلی و با استفاده از لنز های لیکا مثل نسخه پرو میتونید در دو حالت Authentic و Vibrant عکاسی کنید که در حالت دوم رنگ ها زنده تر و تو چشم تر گرفته میشن که هم جزئیات بسیار خوبی دارند و هم دینامیک بسیار مناسبه. در محیط داخل خونه و با نور کمتر خیلی نویز دیده نمیشه. در حالت Authentic پردازش رنگ ها کمتر دستکاری میشه و سعی میشه عکس ها به واقعیت نزدیک تر بشن ولی این حالت ممکنه خیلی به مذاق همه خوش نیاد. چون خیلی عکس ها به سمت تیره شدن میرن و خیلی واقعی واقعی به نظر نمیرسن.
با کمک دیافراگم متغیر که در گوشی های پرچمدار هواوی فقط استفاده میشد شما میتونید تقریبا از هر سوژه ای چه خیلی نزدیک و چه نسبتا دور عکس های پرتره با دقت بالا در محو سازی پس زمینه و جزئیات و ترکیب رنگ خوب و روشنایی مناسبی بگیرید و در عکاسی پرتره حالت های و وضعیت های مختلفی به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده تا در هر سوژه ای با هر اندازه و وضعیت نوری بتونید عکس های خیلی جذاب و با افکت محو شدن واقعی بگیرید.

مشخصات لنز دوربین شیائومی 13 اولترا
عکس های شب به صورت خودکار با نایت مود روشن گرفته میشن و اگه دوست داشته باشید میتونید این قابلیت رو در تنظیمات خاموش کنید. عکس ها اکسپوژر بسیار خوبی دارند، رنگ ها طبیعی گرفته میشن و وایت بالانس بسیار مناسبه و جزئیات بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت گرفته میشن.
زوم دو برابری هنوز با لنز اصلی گرفته میشه و خود گوشی عکس های لنز اصلی رو کراپ میکنه و تحویل شما میده که کیفیت خوبی دارند اما با داشتن دوتا لنز تله فوتو اختصاصی کمی این کار شیائومی عجیبه. بریم سراغ زوم 3.2 برابری که توسط یکی از لنزهای تله فوتو گرفته میشه شارپنس بسیار خوبی دارند و جزئیات زیادی در اونها دیده میشه و خیلی نویز زیادی دیده نمیشه و ترکیب رنگ تقریبا با لنز اصلی تفاوتی نداره. با زوم بیشتر و رسیدن به زوم 5X این گوشی روی لنز دوم تله فوتو سوییچ میکنه که یه مقداری نویز بیشتر میشه ولی ترکیب رنگ و جزئیات هنوز مناسبه.
لنز اولترا واید با زاویه بزرگ 122 درجه عکس های نزدیک به لنز اصلی و با تقریبا همون ترکیب رنگ و دینامیک رنج میگیره و خیلی افت کیفیت زیادی نداره.
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات مناسب و رنگ های طبیعی میگیره و به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه یه مقداری کیفیت پایین تری داره، مخصوصا اگه در پس زمینه نور بتابه به سمت لنز یه مقداری عکس ها محو میشه و جزئیات و رنگ ها به هم میریزه.
هر چهار دوربین پشتی میتونن با کیفیت 8K و 24 فریم و 4k تا 60 فریم فیلمبرداری کنن ولی سنسور سلفی یه مقدار در این بخش ضعف داره و فقط میتونه تا رزولوشن 1080 و 60 فریم فیلم ضبط کنه. در همه سنسورهای حتی در حالت 8K لرزشگیر اپتیکال فعاله و میتونید با خیال راحت در حالت حرکت ویدیوهای با لرزش کم و جزئیات خوب ثبت کنید. 

 

مشخصات سخت افزار و رابط کاربری Xiaomi 13 Ultra

مثل اکثر گوشی های پرچمدار امسال شیائومی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گوشی 13 اولترا استفاده کرده که باعث شده عملکرد کلی این بخش چه در زمینه مصرف انرژی و دمای اون و چه قدرت پردازشی مطلق بسیار خوب باشه. این گوشی توی سه نسخه با 12/16 گیگ رم از نوع LPDDR5X و 256/512 و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 4.0 عرضه میشه و دیگه خبری از نسخه های با رم و حافظه پایین تر نیست. این گوشی در اکثر بنچمارک ها و بررسی های انجام شده چه در بخش استفاده تک هسته و چه استفاده همزمان از چند هسته و مولتی تسک پا به پای اکثر رقبای خودش عمل میکنه و در برخی مواقع عملکرد بهتری هم داره. البته این موارد خیلی توی استفاده معمولی و روزمره فرق خاصی بین گوشی ها نداره و بیشتر در برنامه های سنگین و بازی خودش رو نشون میده.

مشخصات سخت افزار Xiaomi 13 Ultra

در همه بازی ها چه با گرافیک بالا چه معمولی، xiaomi 13 ultra عملکرد بسیار خوبی داره و میتونید با بیشترین جزئیات و فریم بازی دلخواه خودتون رو انجام بدید. به خاطر استفاده از Mi IceLoop که نسل جدید خنک کننده شیائومی برای این گوشیه، دما به خوبی از بخش ها مهم دور میشه و با اینکه پشت گوشی داغ میکنه ولی تاثیر زیادی رو راندمان و عملکرد گوشی نداره و به خوبی میتونه تحت فشار زیاد عملکرد پایدار خودش رو حفظ کنه و خیلی دچار افت فریم و باگ خاصی نشه.
رابط کاربری MIUI 14 در کنار اندروید 13 یه تجربه نرم افزاری به روز به این گوشی میدن که غیر از این هم برای یه گوشی پرچمدار نمیشه انتظار داشت. تجربه رابط کاربری با گوشی های قبلی شیائومی تفاوت خاصی نداره و بیشتر تغییرات برای بهینه شدن تجربه رابط کاربری و بهبود در عملکرد کلی اون ایجاد شده و برای اطلاع از امکانات جدید اضافه شده میتونید سراغ مقاله رابط کاربری MIUI 14 برید تا در مورد امکانات جدید توضیحات کامل تری داشته باشید. نسخه چین برنامه های تبلیغاتی و اضافه زیادی داره اما در نسخه گلوبال ممکنه این موارد کمتر بشه. پشتیبانی نرم افزاری شیائومی هنوز به پای سامسونگ و اپل نمیرسه اما برای این گوشی قول 3 سال آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی رو داده که باعث میشه این گوشی قدرتمند حالا حالا ها کنار شما باشه.

 

مشخصات اسپیکر گوشی Xiaomi 13 Ultra

اسپیکر استریو به صورت بالانس صدا رو پخش میکنه و اگه گوشی رو به صورت افقی یا عمودی نگه دارید صدا با توجه به نوع قرارگیری دستگاه خودش تنظیم میشه و چون هر کدوم از اسپیکرها بخشی از صدا دیگری رو هم پخش میکنن به هیچ وجه با خفه کردن یکی از اونها باعث از دست رفتن جزئیات خاصی نمیشید. کیفیت و بلندی صدا نیازی به تعریف نداره و کاملا در حد یه گوشی پرچمدار ظاهر میشه. از برند هارمن کاردون دیگه خبری نیست ولی قابلیت دالبی اتموس به کار گرفته شده که یه مقداری صداهای زیر رو با کیفیت بیشتری پخش میکنه.

مشخصات اسپیکر گوشی Xiaomi 13 Ultra

 

آیا گوشی Xiaomi 13 Ultra ارزش خرید دارد؟

گوشی شیائومی 13 اولترا در همه بخش ها نهایت تکنولوژی و امکاناتی که شیائومی در چنته داشته رو به کار برده و با اینکه در بخش باتری شیائومی از آداپتورهای با توان بالا و پر سرعت خودش استفاده نکرده ولی یه توازن خوبی تونسته بین سرعت شارژ و شارژدهی ایجاد کنه تا این بخش از جهت خاصی ضعف نداشته باشه. بدنه با کیفیت بسیار بالا و متریال عالی که با وزن و اندازه زیادش ظاهر جذابی داره و خیلی در استفاده طولانی مدت اذیت نمیکنه و در مقابل خط و خش و نفوذ مایعات و گرد و غبار هم به خوبی مقاومه باعث میشه حس یه گوشی پرچمدار واقعی موقع استفاده از گوشی به شما دست بده. صفحه نمایش و پردازنده هم نیازی به توضیح نداره و جزو بهترین عملکردها در رده خودش به حساب میاد و نمیشه ایرادی به عملکرد این گوشی گرفت و اگه اهل بازی کردن با گوشی هستید ترکیب خوب این دو همه جزئیات زیاد و تجربه روونی به شما میده و هم در استفاده طولانی مدت خیلی اذیت نمیکنه و با لگ و باگ طرف نمیشید. مهمترین بخش این گوشی که باعث جذاب تر شدن اون به نسبت گوشی های همه رده خودش میشه یعنی بخش دوربین هم با امکانات مختلف و سنسورهای متنوع که در اکثر شرایط نوری میتونه عکس های جذابی به شما بده و دست شما رو در عکاسی کاملا باز میذاره و اگه خیلی عکاس حرفه ای هم نباشید و از تکنیک ها و قابلیت های مختلف گوشی سر در نیارید، بتونید عکس ها و ویدیوهای جذاب و با جزئیات خوبی بگیرید. البته تمام این موارد بدون هزینه نیست و باید برای نسخه پایه گوشی Xiaomi 13 Ultra حدود 900 دلار هزینه کنید که به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه خیلی عدد بالایی نیست ولی چون هنوز این گوشی به صورت جهانی عرضه نشده فعلا خبری از اون در داخل لیست قیمت گوشی شیائومی بازار نیست و باید تا زمان عرضه نسخه گلوبال و اومدنش در بازار برای مشخص شدن قیمت نهایی صبر کنیم. ولی اگه طرفدار شیائومی هستید و یه شم عکاسی هم دارید، گوشی شیائومی 13 اولترا میتونه یه گزینه پرچمدار بسیار جذاب با امکانات خیلی خفن و متنوع برای شما باشه که به نسبت گوشی های پرچمدار دیگه قیمت مناسبی هم داره.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 53
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
sayyedhamidreza

طبق اندازه گیری که ۱۲۰۰ نیت هست فقط عدد گفته شیائومی 2600 نیت الکیه

۲۷ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
matin 5

دوستان روشنایی فقط یه عدد که در حالت خودکار تغییر میکنه و وقتی که گوشی تشخیص بده به ۲۶۰۰ شیائمی ۲۰۰۰ ایفون ۱۷۵۰ سامسونگ میرسه

اما مشکل اینه که اینا هیچ وقت تشخیص نمیدن😂😂😂😂

۰۶ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
matin 777777

ویدیو بزار

۲۹ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Rasool8079

گوشی که ایران نوشته نیومده چطور نقد کرده :/

از کجا گوشی نیومده می‌دونه کیفیت اسپیکرهاش مثلا چطوره :/

اونیکی ها رو هم اینطور نقد می‌کنی ؟

۱۹ مرداد ۱۴۰۲
    comment-user-img
    sayyedhamidreza

    عزیزم وقتی به یک شرکت دیگه اختصاصی داده درست کنه اسپیکر هاشو یعنی خفنه دیگه ، تازه اسم اون شرکت بلندگو سازی رو سرچ کن ببین چی میگه

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲