بررسی استفاده طولانی مدت iPhone 14 Pro Max اپل

لازم نیست حتما فن اپل باشی تا منتظر عرضه سری جدید گوشی های آیفون باشی. حتی اگه هیتر اپل هم باشی بازم نمیشه از تاثیری که گوشی های آیفون روی طراحی و امکانات گوشی های سایر برندها میذارن، چشم پوشی کرد. آیفون 14 پرو مکس شاخ ترین گوشی سری آیفون 14 که کامل ترین گوشی اپل هم محسوب میشه اومده تا برای رقبا کلاس درس بذاره! البته که با توجه به اخبار، دیگه فعلا خبری از واردات رسمی و حتی مسافری و بحث رجیستری گوشی های سری آیفون 14 نیست اما بازم خیلیا با علم به رجیستر نشدن آیفون 14 پرو مکس این گوشی رو خریدن و دارن استفاده میکنن و تماس هاشون رو با یه گوشی دیگه میگیرن! درسته که اکثریت جامعه خرید گوشی های پرچمدار براشون آرزو شده اما خوب هنوزم عاشقان فناوری، میخوان از کم و کیف گوشی های جدید اپل با خبر بشن و براشون یه سرگرمی محسوب میشه. پس با بررسی مشخصات گوشی iPhone 14 Pro Max اپل همراه موبونیوز باشید.

(اطلاعات این پست بر اساس استفاده چند ماهه از گوشی آیفون 14 پرو مکس به روز رسانی شده.)

 

بررسی طراحی iPhone 14 Pro Max

طراحی گوشی های آیفون تقریبا دو سه سالیه هیچ تغییری نکرده و این نسل هم با تغییرات خیلی کم در ابعاد به صورتی که اصلا به چشم نمیاد و با حفظ وزن قبلی عرضه شده. قسمت پشتی از همون طراحی تخت و جذاب استفاده میکنه که از جنس شیشه ساخته شده. سنسورهای دوربین هم در گوشه این بخش به صورت قبل و به صورت یه مثلث به همراه یه سنسور Lidar و فلش LED توی یه جزیره مربعی قرار گرفتن. به خاطر تغییر سنسورها، کمی اندازه لنزها بزرگ تر و کشیده تر شده که تنها تفاوت این گوشی با آیفون 13 پرو مکس از لحاظ ظاهری به حساب میاد. لوگوی Apple هم مثل سال های قبل وسط این بخش قرار گرفته. اگه طرفدار نوع طراحی نسل های قبل گوشی های آیفون بودید، این نسل هم میتونه نظر شما رو مجدد جلب کنه و با اندازه و وزن ثابت حدود 240 گرمی در عین سنگین بودن، گوشی خوش دستی به حساب میاد که فقط به خاطر تیز و تخت بودن لبه ها ممکنه در استفاده طولانی مدت و یک دستی، کمی اذیت کنه و اگه عادت به استفاده از گوشی بدون قاب دارید تو استفاده طولانی مدت ممکنه انگشتتون کمی سوراخ بشه! علاوه بر رنگ های قدیمی مشکی، نقره ای و طلایی رنگ جذاب بنفش که رنگ سال اپل هم به حساب میاد به نسخه های پرو اضافه شده.

بررسی طراحی iPhone 14 Pro Max

فریم استیل ضد زنگ با طراحی تخت دور تا دور گوشی رو در برگرفته. دکمه پاور سمت راست گوشی، زیر گوشی اسپیکر دو تکه، میکروفون و پورت لایتنینگ قرار گرفته و سمت چپ هم کلید سایلنت، دکمه کم و زیاد کردن صدا و خشاب سیم کارت قرار داره. البته خشاب سیم کارت در نسخه های آمریکا حذف شده و فقط از eSim پشتیبانی میکنه. پارت نامبرهای مختلف هم با توجه به منطقه خودشون از 1 یا 2 سیم کارت فیزیکی پشتیبانی میکنن. بالایی گوشی هم خالیه و هیچ خبری نیست.

برای محافظت پشت و جلو گوشی از سرامیک شیلد استفاده شده که تا حدود مناسبی از خط و خش افتادن روی گوشی جلوگیری میکنه. گواهی IP68 هم مثل قبل استفاده شده که تا 6 متر و به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب و مایعات به گوشی مقاومت میکنه. البته از لحاظ مقاومت کمی فریم فلزی مشکل داره و اگه موقع استفاده از قاب، شی خارجی مثل گرد و غبار یا شن روی لبه ها قرار بگیره میتونه باعث ایجاد نقطه و خط و خش های خیلی کوچیک روی بدنه میشه و باید حسابی مراقب این گوشی گرون قیمت باشید.

مشخصات بدنه آیفون 14 پرو مکس

مهمترین تغییر و چیزی که خیلی ها در موردش صحبت و گمانه زنی میکردن، حذف ناچ از آیفون های 14 بود که تا حدودی این اتفاق افتاده و به جای طراحی قدیمی ناچ، اپل از یه بخش شبیه به یه بالشت استفاده کرده که خودش اون رو Dynamic Island صدا میزنه و دوربین سلفی و Face ID درون این بخش قرار گرفتن و باعث شده این گوشی ظاهر مدرن تر و جالب تری پیدا کنه، البته یک سری امکانات مربوط به رابط کاربری هم به شما میده که در بخش نرم افزار در موردش بیشتر صحبت میکنیم. در کل این بخش به جز حذف ناچ تغییر خاصی نکرده و هنوز با همون طراحی قدیمی اما جالب اپل طرف هستیم و اپل باز هم به ترکیب برنده خودش (تا حدودی!) دست نزده از لحاظ شیپ و سایز، گوشی S23 Ultra سامسونگ طراحی راحت تر و خوش دست تری داره اما نمیشه از کیفیت ساخت و متریال خیلی خوب این گوشی هم چشم پوشی کرد.

 

مشخصات صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس

صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1290 در 2796 و رفرش ریت 120 هرتزی که از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی میکنه. کیفیت و جزئیاتی که نمایشگر به شما نشون میده فوق العاده است و دقت و کنتراست رنگ ها هم عالیه و از تماشای فیلم و بازی روی این گوشی کاملا لذت میبرید. تا اینجای کار خیلی تفاوتی با آیفون 13 پرو مکس دیده نمیشه اما اپل بالاخره قابلیت Always on Display رو به نسخه پرو گوشی های خودش اضافه کرده تا طرفدارهای اپل از آخرین تکنولوژی های روز بی بهره نباشن! البته اپل برای منحصر به فرد بودن خودش یه طراحی متفاوتی برای این بخش در نظر گرفته و در حالت صفحه نمایش همیشه روشن، صفحه لاک اسکرین گوشی روشنایی به کمترین حد خودش میرسه و رفرش ریت هم تا 1 هرتز کاهش پیدا میکنه و شما علاوه بر دیدن اعلان ها و زمان میتونید از ظاهر جذاب لاک اسکرین خودتون هم استفاده کنید. البته به خاطر مصرف بالای انرژی این حالت یه بخش تاریک هم در آپدیت های نرم افزاری جدید اضافه شده که حالت این بخش رو مثل گوشی های دیگه میکنه و از یه صفحه تاریک به همراه قابلیت هایی با امکان شخصی سازی مثل ساعت و اعلان ها استفاده میکنه.

مشخصات صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس

روشنایی هم بهبود خوبی پیدا کرده و یکی از روشنترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند رو میتونید داشته باشید که در حالت خودکار تا 200 نیت افزایش پیدا میکنه و تحت شدیدترین شرایط نوری هم مشکلی برای استفاده از گوشی نخواهید داشت. یه مشکلی توی بخش روشنایی وجود داره و اگه گوشی توی نور شدید باشه و از گوشی استفاده سنگین بکنید و گوشی داغ کنه روشنایی با کله میخوره و تقریبا دیگه چیزی از گوشی نمیتونید ببینید ولی هیچ تغییری نمیتونید توی روشنایی به صورت دستی ایجاد کنید و باید صبر کنید که گوشی خنک بشه تا بتونید مجدد به صورت عادی ازش استفاده کنید. احتمالا این باگه و باید حواستون توی محیط روشن به دمای گوشی باشه. رفرش ریت که در نسل قبلی به 120 هرتز افزایش پیدا کرد هنوز سریع و روونه و برای مصرف بهینه باتری هم در حالتی که از گوشی استفاده نکنید تا 10 هرتز کاهش پیدا میکنه.

دینامیک ایلند که جای ناچ قدیمی رو گرفته مقداری پایین تر اومده و بخش بیشتری از صفحه نمایش رو میگیره که کاربردهای جذابی داره ولی اون طوری که فکر میکنید خفن نیست و بعد از یه مدت استفاده کمی عادی میشه و هنوز بخش زیادی از نمایشگر رو گرفته. در مجموع بخوام جمع بندی بکنم خیلی نمایشگر خوش رنگ و پر جزئیات و خوش روشنایی هست.

 

مشخصات باتری آیفون 14 پرو مکس

بخش باتری تقریبا تفاوتی با نسل قبل نکرده و همون باتری 4323 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی عالی اینجا هم دیده میشه و میتونید در استفاده معمولی به راحتی دو روز از گوشی استفاده کنید و در استفاده های سنگین تر مثل بازی یا فیلمبرداری 4K طولانی مدت هم شارژدهی در حدود 7 تا 8 ساعتی داره. البته توی تست هایی که انجام شد به نظر من یه مقدار خیلی کمی شارژدهی نسبت به آیفون 13 پرو مکس افت کرده به جای پیشرفت و شاید یکی از دلایلش روشنایی خیلی بیشتر صفحه نمایش باشه ولی هنوز یکی از بهترین شارژدهی رو بین گوشی های هوشمند پرچمدار از خودش نشون میده.

این یکسان بودن با اینکه در بخش شارژدهی نکته مثبتی به حساب میاد اما باعث شده هنوز با سرعت شارژ معمولی طرف باشیم. با استفاده از آداپتور 20 واتی که باید جدا تهیه کنید، 48 درصد باتری توی 30 دقیقه شارژ میشه که یه مقداری از نسل قبل سریع تر شده ولی باعث شده گوشی بیشتر داغ بکنه و خود اپل هم برای حل این مسئله داغ شدن با یه آپدیت یه گزینه توی بخش باتری قرار داده که سرعت شارژ رو کاهش میده ولی باعث افزایش دما موقع شارژ نمیشه. شارژ کامل گوشی هم حدود 1 ساعت و 50 دقیقه زمان میبره. شارژ بیسیم معکوس و شارژ بیسیم مگ سیف هم بدون هیچ تغییری برای iPhone 14 Pro Max هم استفاده شده.

 

بررسی عملکرد دوربین iPhone 14 Pro Max

بریم سراغ بخش جنجالی و بحث برانگیز و جذاب دوربین که تو نسخه های پرو امسال بالاخره به سنسورهای جدید و با کیفیت 48 مگاپیکسلی مجهز شدن و آیفون 14 پرو مکس به سه سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال و یه سنسور LiDAR مجهز شده.

سنسور اصلی از تکنولوژی کواد بایر استفاده میکنه و 4 پیکسل رو در یه پیکسل ترکیب میکنه و در حالت پیش فرض عکس های 12 مگاپیکسلی ثبت میکنه که تقریبا شبیه نسل قبل هستن و جزئیات زیاد و نویز کم در کنار رنگ های جذاب با کنتراست خوب در اونها دیده میشه. دینامیک رنج هم در حدی نیست که عکس ها مصنوعی و دستکاری شده به نظر برسن، اما در پردازش چمن و علف کمی مشکل داره و تا حدودی مصنوعی به نظر میرسن. با حالت 48 مگاپیکسلی هم میتونید عکس بگیرید که به صورت RAW گرفته میشه و نسبت به باقی سنسورهای با دقت بالا عکس های خوبی ثبت میکنه و میتونید با توجه به سلیقه خودتون با حذف جزئیات ادیت های مختلف رو روی عکس ها پیاده کنید. البته این سنسور جدید بدون مشکلات هم نیست و عکس هایی که با این حالت میگیرید حجم بسیار بالایی داره و ممکنه هر عکس حدود 70 80 مگ از فضای گوشی رو بگیره و اگه بخواید پشت هم عکس های 48 مگاپیکسلی بگیرید به مشکل فضای ذخیره سازی میخورد و حتی نسخه 256 گیگابایتی هم میتونه براتون کافی نباشه.

عکس های پرتره با سنسور اصلی در حالت معمولی و با زوم 2 برابری دیجیتال گرفته میشه و کیفیت عکس ها بسیار عالیه و سوژه ها جداسازی خیلی خوبی دارن و پس زمینه هم به خوبی جدا میشه و به صورت واقعی و طبیعی محو میشه. با سنسور تله فوتو هم میتونید با زوم سه برابری پرتره بگیرید که مثل سنسور اصلی کیفیت خیلی خوب در کنار جزئیات بالا و پردازش رنگ طبیعی داره. عکس های زوم شده هنوز کیفیت خیلی خوبی نداره و به پای گوشی S23 Ultra نمیرسه.

بررسی عملکرد دوربین iPhone 14 Pro Max

لنز اولترا یکی از بهترین عملکرد ها رو در بین سنسورهای مشابه خودش داره و جزئیات زیاد در کنار دقت و کنتراست خوب رنگ رو میتونه ثبت کنه و از بهم ریختگی و مشکل در پردازش عکس ها حتی در لبه ها هم خبری نیست. به خاطر داشتن قابلیت اتوفوکوس تا فاصله 3 سانتی متری هم میتونید عکس های ماکرو بگیرید که جزئیات خوب با رنگ های مناسب و نویز کمی داره.

در عکاسی توی شب به صورت خودکار حالت نایت مد روشن میشه و باعث میشه عکس ها خیلی تاریک نباشن و نویز رو هم کاهش میده. در این حالت جزئیات بسیار خوبه و یه مقداری اکسپوژر عکس ها از واقعیت فاصله میگیره اما نویز بسیار کمه.

دوربین سلفی همون لنز 12 مگاپیکسلی قبلیه که توی عکاسی بد نیست ولی خوبم نیست. میشه گفت دوربین سلفی S23 Ultra از این گوشی بهتر عمل میکنه. علاوه بر OIS یا لرزشگیر اپتیکال قابلیت اتوفوکوس هم بهش اضافه شده ولی کیفیت فیلمبرداری اصلا در حد اندازه بخش های دیگه نیست و توی نور کم پر از نویز میشه و کیفیت مناسبی نداره و موقع سوییچ بین حالت عکاسی و فیلمبرداری هم مشکلاتی داره، مثلا توی حالت عکاسی همه چی اکیه و عالیه اما وقتی بری روی حالت ویدیو همه چی نویزی میشه و نور رو نمیتونه هندل بکنه. در کل بخش سلفی اصلا راضی کننده نیست و شاید در آپدیت های آینده درست بشه ولی فعلا تا نور مناسب نباشه نمیشه عکس های خوبی با این لنز گرفت.

همه دوربین ها میتونن با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنن و قابلیت Smart HDR هم باعث میشه دینامیک رنج فیلم ها بهبود پیدا کنه و کیفیت فیلم ها توی لنز اصلی محشره و هنوز یکی از بهترین گوشی های برای گرفتن فیلم های با کیفیت و واقعی و با نویز بسیار کم به حساب میاد. حالت اکشن مد هم که جدید اضافه شده به شما اجازه میده فیلم های سریع و با حرکت های زیادی بگیرید اما زاویه دید خیلی کمتری داره و جزئیات بسیار کاهش پیدا میکنه و نویز هم زیاده اما تجربه جدید و جذابی به شما میده. اما توی دو تا بخش یه مشکلاتی داره، یکی اینکه وقتی شما به یه سوژه نزدیک میشید ولی نه اونقدری که خودش به صورت خودکار بین لنز ها سوییچ کنه، یهو لنز ها عوض میشه و کیفیت کم میشه که شاید یه باگ نرم افزاری باشه و در آینده برطرف بشه. بخش دوم هم اینکه کیفیت فیلمبرداری لنزهای تله فوتو و اولترا واید خیلی خوب نیست که تا حدودی طبیعیه. پکیج دوربین خوبه اما اون لنز 48 مگاپیکسلی خوبه اما اونقدری نیست که انتظار معجزه توی عکس ها رو داشته باشید و دنیای عکاسی شما دگرگون بشه و بیشتر روی حجم عکس ها تاثیر گذاشته و همون لنز 12 مگاپیکسلی قبلی هم کار رو راه مینداخت و انگار اپل به زور منتقدان و طرفداران از این لنز جدید استفاده کرده.

 

عملکرد پردازشی و رابط کاربری آیفون 14 پرو مکس

تغییر جدیدی که با آیفون های نسل 13 تا حدودی استارت خورد، انگار قراره تبدیل به یه روند بشه و فقط نسخه های پرو نسل های جدید گوشی های آیفون قرار به پردازنده های جدید مجهز بشن و نسخه های معمولی باید به نسخه سال پیش بسنده کنن و اختلاف این سری گوشی ها رو بیشتر از قبل کرده. پردازنده جدید A16 Bionic از لحاظ عملکرد پردازشی CPU پیشرفت های زیادی کرده و بخش GPU هم یه سری تغییرات کوچیک اما مثبتی داشته اما این تغییرات رو خیلی در استفاده از گوشی نمیتونید متوجه بشید و بیشتر در بنچمارک ها و بررسی ها دیده میشه ولی این پردازنده جدید یکی از خفن ترین تراشه های دنیای گوشی های هوشمند به حساب میاد که به راحتی از روی تمامی گوشی های موجود بازار رد میشه. در استفاده معمولی همه چی روون و خوب و بدون هیچ مشکلی اجرا میشه. بازی های جدید و با گرافیک بالا هم با فریم خیلی خوب و بدون هیچ لگ و مشکلی اجرا میشن و به خاطر مدیریت خیلی خوب دما از افت کیفیت و کاهش فریم و لگ زدن توی بازی بلند مدت خبری نیست و این تراشه با کمترین کاهش قدرت و با افزایش دمای معقول به کارش ادامه میده. گوشی آیفون 14 پرو مکس در 4 نسخه با 6 گیگ رم و در حافظه های ذخیره سازی 128/256/512 و 1TB حافظه از نوع NVMe عرضه شده و تغییر خاصی در کانفیگ های عرضه شده دیده نمیشه.

عملکرد پردازشی آیفون 14 پرو مکس

اپل علاوه بر حذف کردن ناچ و قرار دادن ویژگی Dynamic Island بر روی نسخه های پرو یه سری ویژگی ها نرم افزاری هم قرار داده که باعث میشه اون ناچ بزرگ قدیمی علاوه بر خوشگل شدن، کاربرد هم داشته باشه. این بخش با رابط کاربری ترکیب شده و اگه برنامه های قابل پشتیبانی (که در آینده بیشتر هم میشن) مثل موزیک رو باز کنید بعد از بیرون اومدن، این برنامه سمت راست و چپ دینامیک آیلند قرار میگیره و با یه طراحی جالب شما رو از موسیقی در حال پخش و زمانش مطلع میکنه. دینامیک ایلند از چندین برنامه به صورت همزمان هم پشتیبانی میکنه و به دو بخش تقسیم میشه و برنامه دوم به صورت یه چشم کوچیک کنار این جزیره قرار میگیره. با نگه داشتن دست روی این جزیره یه شمای کلی و به صورت پاپ از برنامه قابل اجرا به شما نمایش داده میشه و اگه روش ضربه بزنید میتونید وارد برنامه مورد نظر بشید. موقع شارژ کردن گوشی هم میزان و درصد شارژ رو به صورت جالبی بهتون نشون میده. در حال حاضر Dynamic Island خیلی کاربردهای خفن و جذابی نداره و بعد از چند بار تست کردن و ور رفتن ممکنه فراموشش کنید اما به احتمال زیاد در آپدیت های بعدی iOS قابلیت های جذاب و جدیدی به اون اضافه میشه.

رابط کاربری نسخه iOS 16 امکانات خیلی جدید و متنوعی نداره اما علاوه بر ارتقا و به روز شدن یه سری برنامه ها مثل فیس تایم و والت، یه سری امکانات جدید هم اضافه میکنه که در ادامه بررسیشون میکنیم. یکی قابلیت صفحه نمایش روشنه که در بخش صفحه نمایش کاربرد و امکاناتش رو توضیح دادیم. بخش لاک اسکرین مقداری تغییرات داشته و میتونید ویجت های مختلفی رو قرار بدید و اونها رو شخصی سازی کنید. اعلان های دریافتی رو هم میتونید با کشیدن از پایین صفحه به بالا ببینید یا مجدد پنهان کنید و همیشه روی صفحه نمایش نشون داده نمیشن. قابلیت Visual Lookup هم با اینکه جدید نیست اما بهبود پیدا کرده و شما میتونید یک سری اجسام رو از عکس ها انتخاب کنید و اونها رو به یه عکس دیگه منتقل کنید و یا کپی کنید و در برنامه های ادیت دیگه استفاده کنید و یا به صورت مستقیم فقط همون مورد رو در پیام رسان ها ارسال کنید.

تصاویر پس زمینه هم با توجه به نوع فوکوس انتخاب شده میتونه عوض بشه و با توجه به نوع فعالیتی که ست کردید، مثل کار، خونه و یا ورزش به صورت خودکار عوض میشه. با نگه داشتن روی صفحه نمایش هم میتونید خیلی سریع و بدون رفتن به تنظیمات گوشی بین تصاویر انتخابی مختلف سوییچ کنید. تماس ماهواره ای هم به این نسل اضافه شده که فعلا فقط در آمریکا و کانادا فعاله و بهتون اجازه میده در زمانی که در مکان دور افتاده ای گیر کردید و هیچ آنتن دهی ندارید با ارسال یه پیام به نیروهای امداد رسانی جون شما رو نجات بده.

 

مشخصات اسپیکر گوشی iPhone 14 Pro Max

صدا از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه و بالانس مناسبی داره. اسپیکر هم بلندی و هم کیفیت صدای خیلی خوبی داره و صداهای خواننده و صدای زیر به خوبی پخش میشه و بیس هم بسیار مناسبه و از گوش دادن به موسیقی و بازی کردن با گوشی میتونید نهایت لذت رو ببرید.

بررسی مشخصات گوشی iPhone 14 Pro Max

 

آیا آیفون ۱۴ پرو مکس ارزش خرید داره؟

اگه به عنوان یه کاربر معمولی به این گوشی نگاه کنیم تغییرات ایجاد شده در این نسل مثل حذف ناچ و اضافه شدن Dynamic Island، تغییر سنسور اصلی و بهبود کیفیت اون و روشنایی بیشتر صفحه نمایش در کنار پردازنده جدید تغییرات عمده این گوشی به حساب میان و اگه از آیفون های قدیمی تر مثلا آیفون 12 پرو مکس به قبل میخواید به این نسل کوچ کنید یه انتخاب عالی به حساب میاد اما نسبت به iPhone 13 Pro Max تغییرات به جز حذف ناچ اونقدر زیاد و قابل توجیه نیست که ارزش تعویض رو داشته باشه. البته اگه دنبال جدیدترین و خفن ترین آیفون بازار باشید اصلا نیازی به بررسی ارزش خرید نیست و بدون شک باید سراغ این گوشی برید. اپل هم دیگه نیاز به ایجاد تغییرات بزرگ توی گوشی هاش داره و دیگه این تغییرات کوچیک کوچیک که هر سال همون گوشی رو با تغییرات خیلی کم به خورد مخاطبش میده، بسه.

ولی اگه به عنوان یه کاربر ایرانی بخوایم بررسی کنیم، بعد از تصمیمات مربوط به عدم رجیستر شدن گوشی های آیفون 14 و عدم حضور این گوشی در لیست قیمت گوشی آیفون بازار و به بهونه اون گرون شدن گوشی های نسل 13 که باعث شد قیمت آیفون 13 پرو مکس به حدود 100 میلیون برسه، خرید یه گوشی iPhone 14 Pro Max بدون رجیستر و آنتن دهی و در کنارش یه گوشی آیفون قدیمی یا اندرویدی معمولی برای استفاده از سیم کارت و اینترنت نه تنها انتخاب بهتری به حساب میاد بلکه ارزون تر هم میشه و فشار کمتری هم به جیبتون وارد میکنه!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۸ فروردین, ۱۴۰۲

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 118
5/ 3.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Shantia mobo

حدود چند میلیون هست؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲
Moein2002mz

14pro max بگیرم یا Redmi K60 Ultra 1tra 24ram

۰۸ مهر ۱۴۰۲
ALI222

بعضیا یه جوری میگن واااااای حیف شد انگاری 60 70 تومن نقد بغل دستشونه نمیدونن چیکارش کنن میخان ایفون بگیرن حالا نگران رجیستری هستن. تو هنوز از یه سایت معتبر مثل امازون یا ایی بی نمیتونی خرید کنی. هنوز که هنوزه میری توصف روغن نباتی. کار کرد یه روزت میشه پول دوتا تن ماهی. حالا رجیستر بشه یا نشه چه فرقی به حال تو میکنه.به جهنم که رجیستر نمیشه.s23 ultra هم خیلی گوشی خفنی نیست که بعضیا دو به شک هستن اینو بخرن یا اونو چون بعد یه مدت عملکرد باتریش شدییییییییید افت میکنه و خیلی رو مخه. توی ایران خرید موبایل بالای 30 تومن نهایتش غیر معقوله واقعا. خودتونو درگیر این داستانا نکنید مخصوصا الان که s12 و 13 پرو مکس شده بلای جون صاحباشون به خاطر دزدای موبایل

۱۳ شهریور ۱۴۰۲
parsa894

به نظر من تو ایران s23 ultra ازرش خرید بیشتری داره چون اپل تحریمه هم باتری ضعیفی داره .

۲۵ مرداد ۱۴۰۲
parsa894

به نظر من تو ایران s23 ultra ازرش خرید بیشتری داره چون اپل تحریمه هم باتری ضعیفی داره

۲۵ مرداد ۱۴۰۲