بررسی گوشی S23 Ultra سامسونگ

بالاخره بعد از مدت ها گوشی های پرچمدار سری S23 سامسونگ با تغییرات کوچیک اما جذاب، معرفی شدند. قوی ترین گوشی سامسونگ و جدیدترین پرچمدار این شرکت معمولا گل سر سبد گوشی های اندرویدی محسوب میشود. حالا میخواهیم با بررسی اس 23 اولترا سامسونگ ببینیم که در مقابل آیفون 14 پرو مکس، میتواند در رقابت پیروز شود یا خیر. با بررسی S23 Ultra همراه موبونیوز باشید تا کیفیت و عملکرد گوشی پرچمدار 2023 سامسونگ را ارزیابی کنیم.

بررسی S23 Ultra از نظر طراحی و کیفیت ساخت

وقتی به یک طراحی خوب و قابل تحسین میرسید، تغییرات زیاد و تغییر دادن کلی بدنه برای یک محصولی که هر سال عرضه میشود، خیلی توجیه پذیر نیست. سامسونگ هم مثل اپل به این نتیجه رسیده است و گوشی اس 23 اولترا رو با کمترین تغییرات ظاهری نسبت به نسل قبلی عرضه کرده است. طراحی گوشی همانند قبلی می‌باشد که لبه های آن صاف‌تر شده تا بهتر در دست قرار بگیرد و خیلی حس استفاده از گوشی های نوت (خدا بیامرز!) را منتقل نکند.

بررسی سامسونگ s23 اولترا از نظر طراحی و کیفیت ساخت
اولین موردی که در بررسی S23 Ultra سامسونگ توجه ها رو به خودش جلب میکند، شباهت طراحی بدنه این گوشی با نسل قبلی یعنی S22 ultra است.

قاب پشتی از جنس گلس مات ساخته شده است که سنسور های دوربین به رسم نسخه سال قبل با بدنه ترکیب شدند و برآمدگی خاصی ندارند. فریم دور سنسورها از فلز نسبتا بزرگتری استفاده میکند که باعث تفاوت نسبت به نسل قبلی میشود و هم باعث محافظت بهتر از لنز ها. لوگوی SAMSUNG هم پایین این قسمت جا خوش کرده است.

وزن گوشی 234 گرمه که کمی بیشتر شده؛ البته به سنگینی آیفون 14 پرو مکس نیست ولی هنوز گوشی سنگین و بزرگی به حساب می‌آید. سامسونگ گوشی S23 Ultra رو در 9 رنگ بندی منتشر کرده است، که عبارتند از:

  • Phantom Black (مشکی فانتوم)
  • Green (سبز)
  • Cream (کرم)
  • Lavender (بنفش)
  • Graphite (سربی)
  • Sky Blue (آبی آسمانی)
  • Lime (لیمویی)
  • Red (قرمز)
  • BMW M Edition (مشکی نسخه BMW)

از این بین، رنگ های لیمویی، آبی آسمانی، سربی و قرمز رنگ‌های انحصاری هستن که فقط از سایت رسمی سامسونگ میتوانید سفارش بدید.

بررسی S23 Ultra از جهت کیفیت ساخت
تست کیفیت و مقاومت گوشی اس 23 اولترا نشان داد که کیفیت بدنه به لطف نسل جدید Gorilla Glass Victus 2 و گواهی IP68 افزایش پیدا کرده است.

پنل جلوی گوشی S24 Ultra

صفحه نمایش خمیده که سال های قبل پای ثابت گوشی های پرچمدار سامسونگ بودند، کم کم جای خودشان را به صفحه نمایش های تخت میدهند. گوشی S23 Ultra با کاهش این خمیدگی، یک صفحه نمایش تقریبا تخت ارائه میدهد.

در بررسی S23 Ultra دیدیم که این خمیدگی باعث شده تا از تاچ های اشتباهی و مشکلات حفاظتی صفحه نمایش های خمیده جلوگیری شود. همچنین، مشکل نصب گلس و حساسیت بیش از حد صفحه نمایش در مقابل ضربات حل خواهد شد. البته این تغییر به صورتی نیست که ظاهر صفحه مثل گوشی های میان‌رده شود و سامسونگ با حفظ ظاهر پرچمدار گوشی با این تغییر، استفاده از صفحه نمایش را راحت تر کرده است.

استاندارد محفاظتی اس ۲۴ اولترا

برای مقاومت بیشتر گوشی s23 ultra هر دو بخش صفحه نمایش و قاب پشتی از نسل جدید گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده میکنند که مقاومت بهتری در مقابل ضربه دارند. گواهی IP68 هم مثل نسل قبلی برای مقاومت در مقابل نفوذ گرد و غبار و مایعات (تا عمق 1.5 متری و 30 دقیقه) برای این گوشی استفاده شده است.

بررسی طراحی سامسونگ S23 Ultra
بدنه گوشی S23 اولترا از ظاهر قبلی که شبیه به سری Note بود فاصله گرفته و به هویت خودش تقریبا رسیده است.

طراحی اطراف بدنه اس ۲۴ الترا

فریم گوشی به گفته سامسونگ از زره آلومینیومی ساخته شده است که مقاومت بهتری در مقابل خط و خش و افتادن از ارتفاع دارد. روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار دارد. در بخش بالای گوشی میکروفون تعبیه شده است. پایین گوشی درگاه سیم کارت (که فقط از دو سیم همزمان پشتیبانی میکند)، پورت تایپ سی ورژن 3.2، میکروفون، اسپیکر و جایگاه قلم S-pen قرار دارد.

در مجموع طراحی گوشی با تغییرات کوچیک اما جذابی که داشته، کمی از ظاهر قبلی که شبیه به سری Note بود فاصله گرفته است. در مجموع، می‌شود گفت که سامسونگ به هویت خودش در طراحی تقریبا رسیده و باعث استفاده راحت تر از گوشی اس 23 اولترا در طولانی مدت شده است.

بررسی اس 23 اولترا از نظر صفحه نمایش

امسال صفحه نمایش کمترین تغییر رو داشته و به جز استفاده از یک صفحه نمایش با خمیدگی کمتر از لحاظ مشخصات فرقی با نسل قبلی ندارد. ولی این موضوع دلیلی بر معمولی بودن صفحه نمایش به حساب نمی‌آید و هنوز با یکی از بهترین پنل هایی که در یک گوشی هوشمند میتوانید ببینید، طرف هستیم.

صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یک تجربه فوق العاده رو ایجاد می کند. از استاندارد HDR10+ هم مثل نسل قبلی پشتیبانی میکند. روشنایی صفحه نمایش تا عدد فوق العاده 1750 نیت در حالت بیشینه بالا میبرد و به راحتی میتوانید از آن در محیط های خیلی روشن استفاده کنید.

بررسی s23 ultra سامسونگ از نظر کیفیت صفحه نمایش
در بررسی S23 Ultra دیدیم که صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic Amoled 2X این گوشی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل میتواند تصاویر را با غلظت و کنتراست بالا نمایش دهد.

صفحه نمایش فوق العاده که رنگ های با غلظت و کنتراست بالایی به شما نمایش میدهد و حالت 1440 پیکسلی باعث میشود جزئیاتی که میبینید معرکه و بی نقص باشد. نرخ به روز رسانی مثل نسل قبل از LTPO 2.0 استفاده میکند که باعث میشود به صورت خودکار و با توجه به استفاده شما از گوشی بین 24 تا 120 هرتز عوض شود تا هم مصرف باتری بهینه تر باشد و هم تجربه خیلی روونی با این گوشی داشته باشید.

موقع تماشای ویدیو با توجه به فریم ریت ویدیو بین حالت های مختلف (24، 30، 48 و 60) سوییچ میکند. استفاده از صفحه نمایش تخت تر باعث شده کمی حاشیه صفحه نمایش بیشتر شود که خیلی قابل توجه نیست و به خاطر تغییر در طراحی بدنه خیلی به چشم نمی‌آید.

بررسی دوربین S23 Ultra

بریم سراغ دوربین پرچمدار 2023 سامسونگ؛ تو گوشی اس 23 اولترا ما 5 تا لنز دوربین داریم:

  • لنز اصلی: سنسور 200 مگاپیکسلی HP2
  • لنز اولترا واید: 12 مگاپیکسل
  • لنز تله فوتو: 10 مگاپیکسل با زوم 3 برابر
  • لنز پریسکوپ تله فوتو: 10 مگاپیکسل با زوم 10برابر
  • دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

در بررسی S23 Ultra در بخش دوربین دیدیم که استفاده از پردازنده قوی تر و بهبود های بخش هوش مصنوعی باعث شده این بخش عملکرد بهتر و جذاب تری نسبت به نسل قبلی داشته باشد.

قابلیت های اپلیکیشن دوربین گوشی S24 Ultra

علاوه بر اینکه خود کیفیت دوربین خوب شده اپلیکیشن دوربین گوشی هم اعجاب انگیزه؛ سرعت فوکوس اتوماتیک دوربین و شاترش فوق العاده سریع تر شده و اصلا لگ ندارد. این شاتر خیلی سریع و بهینه شده است؛ رابط کاربری تمیز و کاربردی‌تر شده است.
میتوانیند رزولوشن و فریم ریت ویدیو رو عوض کنید و همه چیز خیلی راحت در اختیارتون قرار دارد. میشود گفت که بهینه تر شدن دوربین پرچمدار سامسونگ به خاطر اپلیکیشن دوربین، در بررسی S24 Ultra کاملا حس میشد که واقعا حس جذابی است. اما در حالت کلی عکسایی هم که میگیرد فوق العاده هستند.

دستکاری و ادیت های نرم افزاری که اپلیکیشن می‌زند و رنگ تصاویر را زیاد میکند، در تمامی گوشی های سامسونگ دیده می‌شود. در بررسی S23 Ultra تغییر اکسپوژر و کنتراست به وضوح در گوشی S24 Ultra هم دیده شد.
فقط حواستان باشد یک دونه حالت دارد که خودش به صورت پیشفرض فعال است که پیشنهاد میکنم غیر فعال کنید؛ قابلیت Auto Macro است. این قابلیت بین دوربین اصلی و ماکرو سوییچ میکند. این گزینه رو غیر فعال کنید، چرا؟ چون بعضی وقت‌ها میخواهید از یک چیزی مثلا غذا، یک سوژه مثل گلدون عکس بگیرید که سوییچ میشود روی ماکرو و عکس را خراب میکند.

عملکرد دوربین اصلی سامسونگ S23 اولترا

سامسونگ در این گوشی به جای سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی نسل قبلی از سنسور 200 مگاپیکسلی HP2 مخصوص خودش استفاده کرده است. در واقع 16 پیکسل رو با هم ترکیب میکند و خروجی عکس ها در حالت پیش فرض به صورت 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشود. این حالت باعث میشود جزئیات بیشتری در هر عکس دیده شود. البته شما میتوانید از حالت های 50 و 200 مگاپیکسلی هم در بخش تنظیمات بیشتر استفاده کنید که در ادامه بیشتر در موردش توضیح میدیم.

بررسی دوربین سامسونگ S23 Ultra
در بررسی S23 Ultra دیدیم که دوربین 200 مگاپیکسلی HP2 این گوشی تصاویر با جزئیات بالا را میتواند ثبت کند.

مابقی سنسور های تغییری نسبت به نسل قبلی نداشتن و از همون سنسور های 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 تا سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم های 3 و 10 برابری اپتیکال استفاده میکند که میشود گفت جزو تنها پرچمدارانی به حساب میاد که هنوز لنز های تله فوتو با زوم با کیفیت استفاده میشود.

عملکرد دوربین سلفی S23 Ultra

لنز سلفی هم دچار تغییر شده و به جای سنسور 40 مگاپیکسلی نسل قبلی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی که در همه گوشی های سری S23 مشترکه، استفاده میکند. این کاهش تعداد پیکسل باعث نشده که کیفیت عکس های سلفی کاهش پیدا کنه، دینامیک رنج خوب، رنگ های طبیعی و حالت پوست واقعی که دیگه خیلی به زردی نمیزنه و نویز خیلی کم عکس های در حد نسل قبلی و در بعضی مواقع بهتری هم به شما میدهد.

حالت Expert RAW با دوربین اصلی یکی شده و نیازی به برنامه جدا برای گرفتن عکس های خام ندارد. افرادی که دوست دارند عکس های ثبت شده رو خودشون با کیفیت و جزئیات بیشتری ادیت کنن، میتوانند به این بخش راحت تر دسترسی داشته باشند.

تست اس 23 اولترا در بخش دوربین
دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی نسل قبل با یک لنز 12 مگاپیکسلی تعویض شده ولی در بررسی اس 23 اولترا تفاوتی با نسل قبلی ندیدیم.

عکس های گرفته شده با لنز اصلی در نور مناسب جزئیات خیلی خوبی دارد. در بررسی S23 Ultra دیدیم که به خاطر تغییرات پردازش و هوش مصنوعی، نسبت به نسل قبلی کمی عکس های گرم تر و جذاب تری میگیره. مثل عکس های باقی گوشی های سامسونگی عکس های گرفته شده جزئیات و رنگ های تو چشم تری دارند.

اگه خیلی با این نوع پردازش هم حال نکنید، میتوانید با استفاده از عکس های RaW خروجی مورد نظر خودتون رو بگیرید، ولی برای یک کاربری معمولی که دنبال عکس های با جزئیات و قشنگ میگرده، دوربین اصلی به خوبی کار رو راه میندازه. با زوم عکس ها جزئیات خودشون رو حفظ میکنند و حتی گوشه های عکس هم جزئیات و شفافیت بسیار مناسبی دارند. نویز ها به شدت کاهش پیدا کرده است و سایه ها به خوبی و با جزئیات مناسبی در عکس های ثبت میشن.

در حالت 50 مگاپیکسلی جزئیات عکس ها بیشتر میشود و دینامیک رنج به خوبی حفظ میشود و میتوانید عکس های با جزئیات تری ثبت کنید. حالت 200 مگاپیکسلی خیلی جزئیات خیلی بیشتری نمیدهد و بیشتر باعث افزایش حجم عکس ها میشود و کمی هم دینامیک رنج مشکل پیدا میکند و نیاز به نور خیلی خوبی دارد و کمی هم تاخیر در ثبت عکس ها دیده میشود و بهتره به همون حالت 50 مگاپیکسلی بسنده کنید. مگه آپدیت جدیدی برای این بخش بیاد.

عملکرد دوربین اولتراواید اس 23 اولترا

سنسور اولترا واید عکس های با جزئیات خوب و دینامیک رنج مناسبی میگیره و نسبت به نسل قبلی نویز نسبتا کمتری دارد و باعث میشود عکس ها بسیار شفاف تر بشن و در مجموع عملکرد بسیار خوبی دارد. به لطف قابلیت اتوفوکوس این سنسور عکس های ماکرو و نزدیک خوبی میتوانید ثبت کنید.

بررسی S23 اولترا در بخش دوربین اولتراواید
لنز اولترا واید 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر و 10 برابری در S23 Ultra نسبت به نسل قبل بهبود یافته و نویز کمتری دارد.

زوم سه برابری خیلی بهبود خاصی نکرده است و انتظار کیفیت و جزئیات خوب با مقداری نویز رو میتوانید داشته باشید. در زوم های بیشتر هم به همین منواله، جزئیات و رنگ ها خوبه اما نویز افزایش پیدا میکند. عکس های پرتره به خوبی سوژه رو تشخیص میدن و جزئیات و رنگ های خوبی در آنها دیده میشود. جزئیات و شارپنس در عکس های پرتره با زوم 3 برابری بسیار بهتر شده و نویز کمتری دیده میشود.

قابلیت های موتور پرو ویژوال گوشی S24 Ultra

پرو ویژوال یک موتوری است که عکس را پردازش میکند. شما میتوانید روی عکس ها زوم کنید تا هوش مصنوعی گوشی نویزها را کم میکند. طبق بررسی S23 Ultra، قابلیت پرو ویژوال عکس های با کیفیت‌تری رو به عنوان خروجی به شما میدهد.

نقد کیفیت فیلمبرداری S23 Ultra

همه دوربین ها میتوانند با کیفیت 4k و 60 فریم فیلمبرداری کنن که جزئیات، شارپنس و دینامیک رنج مناسب است ولی سنسور اصلی امکان فیلمبرداری 8k رو هم دارد که به جای 24 فریم نسل قبلی امسال میتواند با 30 فریم فیلم ها رو ثبت کنه و فیلم های جزئیات و روشنایی بهتری دارند که پیشرفت خوبی برای طرفدارهای فیلمبرداری با گوشی به حساب میاد. حالت سوپر استدی حتی در حالت 8k هم به خوبی لرزش های اضافه رو حذف میکند و فیلم های با لرزش خیلی کم و جزئیات زیادی با لنز اصلی و اولترا واید میتوانید ثبت کنید.

بررسی عملکرد سخت افزار و رابط کاربری S23 اولترا

سامسونگ در این بخش یکسری از سنت های قدیمی خودش رو کنار گذاشته و برای همه خانواده سری S23 یعنی S23 5G و S23 Plus و S23 Ultra از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده است. البته به خاطر اینکه گوشی های این سری خاص تر باشن از نسخه مخصوص خودش استفاده میکند که سرعت CPU و GPU نسبتا بیشتری نسبت به نسخه معمولی دارد.

سرعت CPU از 3.32GHZ نسخه عادی شده 3.36GHZ و سرعت GPU از 680 نسخه عادی شده 719 که ممکنه خیلی تغییر زیادی به نظر نیاد. اما این GPU باعث میشود در کنار قدرت نسبتا بیشتر این گوشی، عملکرد و شارژدهی باتری هم بهتر شود. با عرضه این چیپست های مخصوص سامسونگ دیگه باید با پردازنده های اگزینوس خداحافظی کنیم.

دیگه از نسخه با حافظه 128 گیگابایتی خبری نیست و این گوشی در حافظه های ذخیره سازی 256/512/1TB از نوع UFS 4.0 و با 8/12 گیگ رم عرضه میشود. گوشی S23 Ultra در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین گوشی های هوشمند به حساب میاد. درواقع این گوشی به راحتی از پس همه بازی های با گرافیک بالا و برنامه های سنگین پردازشی و رندر برمیاد. پس با خیال راحت میتوانید با این گوشی با گرافیک بالا و فریم خوب بازی کنید و یا کارهای پردازشی خودتون رو انجام بدید. طبق بررسی S23 Ultra، در استفاده طولانی مدت و تحت فشار، هنوز به آیفون 14 نمیرسه و حدودا 20 درصد افت قدرت در استفاده سنگین و طولانی مدت دارد.

بررسی عملکرد سخت افزار سامسونگ S23 Ultra
چیپست snapdragon 8 gen 2 گوشی s23 اولترا به راحتی از پس همه بازی های با گرافیک بالا و برنامه های سنگین پردازشی برمیاد.

برای گوشی S23 Ultra از اندروید 13 و One UI 5.1 استفاده شده که تقریبا تجربه نزدیکی با باقی گوشی های سامسونگی دارد و یک تجربه روون و سبک رو در کنار امکانات شخصی سازی زیاد و خوب به شما میدهد. بیشتر امکانات رابط کاربری برای استفاده از قلم لمسی بهینه شده که در بخش قلم لمسی این ویژگی ها رو تا حدودی بررسی میکنیم. پس به عنوان جمع بندی بررسی عملکرد سخت افزاری میشود گفت:

  • تو اجرای بازی ها گرافیک بالا و برنامه های سنگین هیچ مشکل خاصی وجود ندارد
  • تو کار کردن عادی و اجرای برنامه های سبک هم لگ و باگ خاصی نداریم و همه چه روونه.

پس چیپست snapdragon 8 gen 2 گوشی اس 23 اولترا به راحتی از پس اجرای هر برنامه ای برمیاد.

لاک اسکرین اس ۲۴ اولترا

لاک اسکرین فوق العاده جذاب این گوشی یک تقلید دیگه از اپل کرده است. حالا شما توی پرچمدار جدید سامسونگ always on display دارین که کل والپیپر رو بهتون نشان میدهد. توی لاک اسکرین ویجت هایی که اپل توی iOS 17 اضافه کرده بود رو الان با Android 14 به گوشی پرچمدار خودش آورده. در واقع از هر کسی هر چیز خوبی که داشته رو تقلید کرده است و برای این گوشی استفاده کرده و همه چیز روان است.

سیستم خنک‌کننده S24 Ultra

نسخه پایه این گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با رم ۱۲ گیگابایتی دارد. سرعت حافظه اش فوق العاده سریعه و در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس ذخیره سازی دیتاها سریع تر اتفاق میفته. شما با یک گوشی طرف هستین که واقعا سریع هست و توی بازی کردن خوب کار میکند. ویپر چمبر (Vapor Chamber) یا همون سیستم خنک کننده به گفته سامسونگ تا ۹۰ درصد بزرگتر شده و واقعا توی بازی کردن داغ نمیکند. ولی یک گرمایی دارد که به مرور پایداری پردازنده رو پایین میاره و تست و بررسی S23 Ultra نشان میدهد که توی عملکرد بلند مدت انقدری که ازش انتظار میره پایدار نیست.

بررسی باتری سامسونگ S23 Ultra

بخش باتری برعکس باقی نسخه های سری S23 از لحاظ حجم تغییری نکرده است و از همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکند. اما به لطف پردازنده جدید و کم مصرف بخش باتری s23 ultra عملکرد بسیار درخشانی دارد و تقریبا انتظار شارژدهی نزدیک به آیفون 14 پرو مکس که یکی از بهترین شارژدهی ها در گوشی ها رو دارد، میتوانید داشته باشید.

در استفاده معمولی با داشتن رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی حدود یک روز و نیم میتوانید از گوشی استفاده کنید که تا دو روز هم ممکنه افزایش پیدا کنه. البته اگه رزولوشن رو افزایش بدید این عدد کمی کاهش پیدا میکند و اگه کیفیت تصویر براتون خیلی مهمه، واقعا ارزش کاهش شارژدهی رو دارد!

تست شارژدهی اس 23 اولترا

گوشی های سامسونگ سرعت شارژ نسبتا بهتری در مقایسه با رقیب اپل خودش دارد ولی هنوز سرعت شارژ آن به گوشی های برند های چینی مثل وان پلاس و شیائومی نمیرسه. امسال هم هیچ تغییری در این بخش دیده نمیشود و فقط از آداپتور 45 واتی پشتیبانی میشود. با استفاده از آداپتور 45 واتی، شارژ کامل گوشی حدود 1 ساعت زمان میبره و در مواقعی که نیاز به یک شارژ سریع دارید نمیتواند مثل گوشی های با شارژرهای پرسرعت 120 واتی کار شما رو راه بندازه. مثل نسل قبلی و باقی گوشی های پرچمدار، اس 23 اولترا سامسونگ از شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم پشتیبانی میکند. پس برای جمع بندی بخش بررسی باتری اس 23 اولترا میتوانیم بگیم:

  • تو بخش شارژدهی، عملکرد گوشی عالیه و تا دو روز (در استفاده معمولی) میتواند شارژدهی داشته باشد.
  • تو بخش سرعت شارژ، نبود شاژر در جعبه های سامسونگ یک امتیاز منفی بزرگه و سرعت شارژ هم خوبه ولی بهترین نیست.

یک قابلیت جالب که بیشتر در گوشی های گیمینگ دیده میشود و سامسونگ قول اضافه شدنش در آپدیت های بعدی این گوشی رو داده، امکان بایپس کردن شارژ زمان بازی کردنه که میتوانید از بخش Game Booster با نام Pause USB Power Delivery آن رو فعال کنید تا زمان بازی کردن فقط درصد شارژ ثابت بمونه و گرمایی بیشتری موقع بازی ایجاد نشه تا قدرت گوشی حفظ شود و با افت فریمی مواجه نشید که میتواند یک خبر خوب برای گیمرهایی که دنبال یک گوشی مناسب بازی و قدرتمند در همه زمینه ها میگردن، باشد.

تست قلم اس 23 اولترا سامسونگ

عملکرد قلم لمسی و مشخصاتش نسبت به نسل قبلی هیچ تغییری نکرده است و هنوز یکی از آپشن های سری Ultra به حساب میاد که ممکنه برای خیلی ها هیچ کاربردی نداشته باشد ولی افرادی که استفاده سنگین تری از گوشی دارند و از سری نوت به خانواده سری S کوچ کردن، مثل قبل میتوانند به راحتی از این قلم استفاده کنن. تاخیر 2.8 میلی ثانیه باعث میشود خیلی راحت بتونید یادداشت برداری کنید و یا توی برنامه های مختلف از این قلم استفاده کنید.

بررسی قلم S23 اولترا سامسونگ
از قابلیت های قلم اس 23 اولترا میتوان به گرفتن اسکرین شات، اسکرول کردن صفحات، بزرگ نمایی عکس ها، نوشتن نوت روی صفحه گوشی اشاره کرد.

وقتی که قلم رو از بدنه خارج کنید متیوانید از آن به عنوان ریموت استفاده کنید و از یکسری کاربردهای تعریف شده در این حالت مثل استفاده برای شاتر عکاسی بهره ببرید. مثل نسل قبلی از طریق بلوتوث به گوشی متصل میشود و باتری جداگانه ای دارد که با قرار دادن داخل گوشی مجدد شارژ میشود. زبان های قابل پشتیبانی این قلم هم به 100 زبان رسیده که امکان تشخیص و تبدیل از دست نوشته به متن رو دارد ولی هنوز از زبان فارسی در بین این زبان ها خبری نیست.

قابلیت هایی مثل گرفتن اسکرین شات با کمک قلم و ادیت یا ساختن گیف، اسکرول کردن صفحات، بزرگ نمایی عکس ها در گالری با قرار دادن قلم روی آنها، نوشتن نوت روی صفحه گوشی در زمانی که صفحه خاموشه و ذخیره شدن در بخش نوت ها و قابلیت های مولتی تسک مثل کوچیک یا بزرگ کردن پنجره ها و یا کاهش شفافیت بخش هایی از امکانات قلم لمسی در گوشی S23 Ultra به حساب می‌آید که اگه یک کاربر حرفه ای یا Power User باشید، یک تجربه خیلی جذاب و خاص رو به شما میدهد.

بررسی امنیت سامسونگ S23 Ultra

استفاده از حسگر اولتراسونیک باعث میشود باز کردن گوشی سریع و بدون مشکل انجام بگیرد. در واقع باعث میشود مثل سنسورهای اپتیکال موقع باز کردن گوشی توی شب کل اتاق را روشن نکند و مثل نسل قبلی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد.

از ویژگی تشخیص چهره هم استفاده شده. بررسی S23 Ultra نشون داد که قابلیت تشخیص چهره سامسونگ عملکرد قابل اتکا و سریعی دارد. اما به دلیل اینکه فقط با دوربین سلفی کار می‌کند خیلی نمیشود روی امنیتش حساب کرد.

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری اس 24 اولترا

گفتم سامسونگ از همه کمپانی های تولید کننده موبایل وام گرفته و در این رابط کاربری کلی آپشن های AI اضافه کرده است. قبلا هم یک مقاله جامع و ویدیو برای معرفی قابلیت های گلکسی Ai سامسونگ تهیه کردیم. یک سری قابلیت مثل circle to search که قبلا توضیح دادیم یا ادیت هایی که میتوانید با دوربینش انجام بدین رو توی گالریش هم میتوانید انجام بدید.

اما قابلیت های AI که این گوشی دارد تا سال ۲۰۲۵ یعنی آخر سال ۲۰۲۴ رایگانه. سامسونگ برای این گوشی توی مراسم معرفیش با AI خیلی مانور داد. اما حالا قراره یک بار برای گوشی پول بدیم و یک بار دیگه برای قابلیت های هوش مصنوعی یک پول اضافی بپردازیم.

اس ۲۴ اولترا یک سری قابلیت هام دارد که میتوانید باهاش والپیپر بسازین و با عوض کردن چند تا جمله تم رنگی بدین. تو این حالت خود AI تشخیص میدهد که از کجا عکس گرفتین و براساسش یک تم رنگی پیشنهاد میدهد.

بلوتوث به کار رفته تو این گوشی ورژن Bluetooth 5.3 بوده و از سیستم وای فای سه بانده Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7 استفاده می‌کند.

تست اسپیکر اس 23 اولترا

اسپیکر مکالمه به همراه اسپیکر اصلی که در پایین گوشی قرار دارد، صدایی بسیار بلند و فراگیری پخش میکنند که نسبت به نسل قبلی کیفیت و جزئیات صدا بهبود پیدا کرده است. دیگه با یک صدای معمولی طرف نیستیم و کیفیت بسیار خوب صدای خواننده و صدای های ریز خوب و با کیفیت مناسب حتی در بلندی بیشینه هم شما رو سورپرایز میکند. میشود گفت کیفیت اسپیکر ها در حد گوشی های سری آیفون 14 ظاهر میشود.

آیا گوشی S23 Ultra سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ S22 Ultra یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال پیش به حساب میومد. این بار در بررسی S23 Ultra دیدیم که از لحاظ ظاهری و صفحه نمایش نسبت به این گوشی تفاوتی ندارد اما در دو زمینه قدرت پردازشی و دوربین تونسته به خوبی تفاوت خودش رو با نسل قبلی به نمایش بذاره. اگه دنبال یک گوشی پرقدرت هستین که شارژدهی خیلی خوبی داشته باشه و عکس های با کیفیت خوبی هم بتونه ثبت کنه، بررسی سامسونگ S23 Ultra در موبونیوز ثابت کرد که این گوشی کاملا نیاز شما رو برطرف میکند. 

شاید گوشی هایی دیگه ای پیدا کنید که در بخش سرعت شارژ یا شارژدهی یا قدرت پردازشی از این گوشی عملکرد نسبتا بهتری داشته باشند، اما با توجه به لیست قیمت گوشی سامسونگ گزینه ای با ارزش خرید بالا به حساب میاد. تنها رقیب اس 23 اولترا برای عنوان بهترین گوشی فقط iPhone 14 Pro Max به حساب میاد که در حال حاضر هنوز وضعیت رجیستری مشخصی در داخل ایران ندارد و معلوم هم نیست که کی این مشکل حل شود. 

با توجه به قیمت S23 Ultra، این گوشی یکی از خفن ترین و بهترین گوشی های پرچمدار امسال به حساب میاد. بعد از بررسی S23 اولترا میتوانیم بگیم این پرچمدار اندرویدی میتواند هم کاربرانی که دنبال جدیدترین گوشی های روز هستن رو راضی کنه و هم کاربرانی که گوشیشون علاوه بر استفاده معمولی وسیله کارشون هم به حساب میاد. البته اگه بخوایید از نسل قبلی به این گوشی مهاجرت کنید به نسبت تفاوت قیمتی خیلی تغییرات زیادی حس نمیکنید و بهتره تا نسخه سال بعدی صبر کنید.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳۰ بهمن, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 212
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ALLIENGER

سریع ۱ سال گذشت واقعا

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
walkovere

گرون شده باز 3 تمن از وقتی اس 24 اومده

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
arsalansh

علی رغم معرفی خانواده S24 هنوز هم S23 Ultra ارزش خرید بالایی داره . سخت افزار قدرتمند، دوربین فوق‌العاده و پشتیبانی نرم‌افزاری ۵ ساله ( ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال امنیتی ) از ویژگی‌های متمایز کننده این گوشی خفن هستند .

۰۶ بهمن ۱۴۰۲
iman

خفنه

۱۸ دی ۱۴۰۲