جدیدترین اخبار و شایعات درباره MIUI 14 شیائومی

تجربه خوب استفاده از یک گوشی بیشترین تاثیر رو از ظاهر رابط کاربری و امکاناتی که داره میگیره و کمپانی های بزرگ هر ساله با عرضه نسخه های جدید رابط کاربری اختصاصی خودشون سعی می کنند امکانات جدیدی در کنار ظاهر بهتری رو برای مخاطب های خودشون ایجاد کنند و صد البته باگ های قبلی رو برطرف کنند. شیائومی هم قصد داره با معرفی جدیدترین پرچمدار خودش یعنی Xiaomi 13 نسخه جدید رابط کاربری Miui 14 رو هم معرفی کنه که بر پایه اندروید 13 ساخته شده که علاوه بر ریدیزاین زبان طراحی رابط کاربری، امکانات جدید و کاربردی بیشتری رو قراره با خودش به همراه بیاره.

یکی از نقاط ضعف بزرگ گوشی های شیائومی باگ های عجیب و غریب رابط کاربریش بوده که با عرضه Miui 13 نسبت به قبل، باگ های کمتری رو شاهد بودیم و شیائومی میخواد در آپدیت های جدیدتر علاوه بر اضافه کردن امکانات جدید، تجربه استفاده روزمره با باگ کمتری بهتون بده. البته مثل روال سال های قبلی تعدادی از این قابلیت ها ممکنه فقط برای بازار چین عرضه بشه و در مناطق دیگه شاهدشون نباشیم و باید تا زمان عرضه رسمی این نسخه که سه ماهه اول سال 2023 اعلام شده صبر کنیم تا ببینیم کدوم از این قابلیت ها راهی بازار جهانی میشن. با موبونیوز همراه باشید تا تعدادی از شایعات و امکانات جدید لو رفته رابط کاربری شیائومی MIUI 14 رو با هم بررسی کنیم.

 

تغییرات ظاهری بخش ساعت و آلارم

بخش ساعت دستخوش تغییرات زیادی شده و ظاهر و امکاناتش تغییرات زیادی کرده و ظاهر مدرن تری به خودش گرفته تا به طراحی مینیمالیست تر رابط کاربری Miui 14 نزدیک تر باشه. تمامی بخش ها شامل تایمر، ساعت و زنگ های هشدار شامل این تغییرات شدند.

تغییرات ظاهری بخش ساعت و آلارم miui 14

تغییرات سیستم اعلانات

یکی از تغییرات مهمی که توی اندروید 13 و Miui 14 اعمال شده تغییرات بخش اعلان هاست که یه باز طراحی کلی شده و علاوه بر نشون دادن پیام یا اعلان آیکون اپلیکیشن رو هم کنار خودش به نمایش میزاره و طراحی ساده تر و جذاب تری به خودش گرفته.

 

امکان غیرفعال کردن اعلان های دائمی از پنل نوتیفیکیشن ها وجود داره و نیاز نیست که به تنظیمات برید و به راحتی اعلان های مزاحم رو می تونید غیرفعال کنید.

تغییرات سیستم اعلانات miui 14

تغییرات برنامه گالری شیائومی

بخش گالری هم دستخوش تغییراتی شده و به Google Photos و Apple Photos نزدیک تر شده. برنامه گالری میتونه متن های موجود در عکس ها رو به راحتی تشخیص بده و به شما این امکان رو میده که اون متن رو به سرعت کپی و ارسال کنید. البته فعلا از 8 زبان پشتیبانی میشه که طبق معمول زبان فارسی رو شامل نمیشه.

تغییرات برنامه گالری شیائومی miui 14

تغییر مهم دیگه اضافه شدن بخش On this Day که مثل اینستاگرام و اپل عکس های قدیمی شما که توی همین زمان سال قبلی گرفتید یا عکس های خاطره انگیز شما رو به صورت کلیپی کوتاه بهتون نشون میده و یادآوری میکنه.

تغییرات برنامه گالری رابط کاربری جدید شیائومی

افزایش امنیت و اضافه شدن بخش ضد کلاهبرداری

یکی از خطرناک ترین جرائمی که میشه تو این زمان دیجیتال ما انجام داد دزدیدن اطلاعات و فیشینگه که خیلی راحت با یه پیامک و یه لینک حاوی بدافزار میتونه تمامی اطلاعات بانکی یا شخصی شما رو بدزدن. شیائومی برای جلوگیری از این موضوع سیستم ضد کلاه برداری قوی تری برای Miui 14 در نظر گرفته که با تشخیص این موارد به صورت خودکار جلوی این پیامک ها، تماس ها و بدافزار ها رو میگیره تا تجربه امن تری با استفاده از این رابط کاربری داشته باشید.

باز طراحی ظاهری بخش App Vault

این بخش هم دستخوش تغییرات ظاهری شده و توی رابط کاربری و ظاهرش تغییرات زیادی اعمال شده.

باز طراحی ظاهری بخش App Vault رابط کاربری miui 14

تغییرات بخش پاپ آپ و اجازه دسترسی

اعلان های اجازه دسترسی برنامه ها هم تغییرات ظاهری زیادی داشته و به صورت کلی بازطراحی شده و طراحی مینیمال تری مثل بقیه بخش های این رابط کاربری گرفته. به طور مثال برای اجازه دسترسی لوکیشن شما می تونید دسترسی دقیق یا حدودی رو به برنامه بدید.

تغییرات بخش پاپ آپ و اجازه دسترسی miui 14

تغییرات نمایش رم مجازی

یکی دیگه از تغییرات ظاهری رابط کاربری Miui 14 نمایش دادن مقدار رم مجازی در صفحه مولتی تسک برنامه هاست که مقدار رم واقعی و مجازی رو به شما نشون میده و میتونید از فضای درگیر رمتون مطلع بشید.

تغییرات نمایش رم مجازی miui 14

تغییرات بخش ویجت ها

بخش ویجت ها هم تغییراتی کرده و علاوه بر اضافه شدن یک سری ویجت جدید و تغییرات ظاهری، رابط کاربری MIUI 14 مثل اپل به شما اجازه ترکیب چند ویجت رو میده و میتونید با استفاده از فضای کمتری شخصی سازی بیشتری روی ویجت ها و ظاهر رابط کاربریتون داشته باشید.

تغییرات بخش ویجت ها miui 14

طراحی جدید بخش تنظیمات لانچر در miui 14

تغییرات ساختاری MIUI 14

تغییرات ساختاری بزرگی هم توی این رابط کاربری معرفی شده مثل مصرف رم بهینه تر و بهتر، امکان حذف برنامه های پیش فرض بیشتری مثل ساعت، آب و هوا و گالری و … که تعداد برنامه های اصلی و غیرقابل حذف رو به 8 عدد میرسونه. تغییرات ظاهری گسترده ای توی برنامه های مثل ساعت، ماشین حساب و ضبط صدا و … انجام شده که در مجموع باعث میشه با ارتقا به این رابط کاربری تجربه جدید و سبک تری داشته باشید.

اضافه شدن قابلیت Bluetooth LE

یکی از مهمترین تغییرات MIUi 14 پشتیبانی از فناوری بلوتوث LE است. این تکنولوژی نسل جدید اتصال بیسیم صوتیه که علاوه بر پشتیبانی از کدک های با کیفیت LC3، دو قابلیت Auracast و Multi-Stream رو هم به گوشی شما اضافه میکنه. قابلیت Auracast این امکان رو به گوشی میده که به عنوان یک منبع صدا به صورت همزمان به چندین دستگاه از طریق اتصال بلوتوث وصل بشه و صدا رو منتقل کنه. مثلا شما و دوستتون می تونید به صورت همزمان به یه موسیقی گوش بدید ولی هر کدوم از هندزفری و هدست مخصوص خودش استفاده کنه. البته برای استفاده هم دستگاه گیرنده و هم فرستنده باید از این تکنولوژی پشتیبانی کنند.

قابلیت Multi-Stream هم به جای ارسال صدا به یه گوشی هندزفری بیسیم و گرفتن صدا گوشی دیگه ازش به صورت مستقیم صدا رو به هر دو گوشی ارسال میکنه.

 

باز طراحی بخش کنترل سنتر

بخش کنترل سنتر هم دستخوش تغییرات شده و حالا با یه ظاهر جدید و زیباتر توی Miui 14 استفاده شده و دیگه خبری از کنترل سنتر قدیمی نیست.

تغییرات سیستم اعلانات miui 14

لیست گوشی هایی که آپدیت Miui 14 رو دریافت میکنن

در کنار اطلاعاتی که از رابط کاربری MIUI 14 لو رفته یک اسکرین شات که شامل گوشی هایی که این رابط کاربری رو در کنار اندروید 13 دریافت میکنن هم لو رفته که شامل گوشی های زیر می باشد:

Xiaomi 13 (هنوز معرفی نشده)
Xiaomi 12 Pro
Mi 11 Ultra
Xiaomi 11T Pro
Xiaomi 11i Hypercharge
Xiaomi 11i
Xiaomi 11 Lite NE
Mi 11 Lite
Mi 11X Pro
Mi 11X
Xiaomi Pad 5 (تبلت)

 

Redmi K50i
Redmi Note 11 Pro Plus
Redmi Note 11 Pro
Redmi Note 11S
Redmi Note 11
Redmi Note 11T
Redmi Note 10 Pro Max
Redmi 10
Redmi Note 10 Pro
Redmi Note 10T
Redmi Note 10S
Redmi Note 10 Lite
Redmi 10A
Redmi 10 Power
Redmi 10 Prime (2022)
Redmi 10 Prime
Redmi 9T

البته این لیست رسمی نیست و شاید در آینده و با معرفی رسمی شامل تغییراتی بشه. ولی اکثر گوشی هایی که اندروید 12 رو دریافت کردن این نسخه از MIUI 14 رو هم دریافت میکنن.

لیست گوشی های پوکو که این آپدیت رو دریافت میکنن هم شامل گوشی زیر میشه:

Poco M3
Poco M4 Pro 4G
Poco M4 Pro 5G
Poco M4 5G
Poco M5
Poco M5s
Poco X4 Pro 5G
Poco X3 / NFC
Poco X3 Pro
Poco X3 GT
Poco X4 GT
Poco F4
Poco F4 GT
Poco F3
Poco F3 GT
Poco C40
Poco C40 Plus

جمع بندی

رابط کاربری  MIUI 14 مثل اندروید 13 خیلی تغییرات بنیادی توی رابط کاربری گوشی ایجاد نکرده و اکثر بهبودها شامل باز طراحی و ساده تر شدن شکل و شمایل برنامه ها و رفع باگ های قبلی رابط کاربری میشه. البته بعضی از بلاگرها از این تغییرات استقبال کردن و امیدوارن که شاهد یکی از بهترین تجربه های کاربری در miui 14 باشیم. به نظر شما شیائومی با رابط کاربری جدید خودش میتونه یکی از بزرگترین نفطه ضعف های خودش یعنی مشکلات رابط کاربری رو حل کنه یا باز هم شاهد باگ های عجیب و غریب شیائومی توی این نسخه هم هستیم؟

 

 

 

 

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 79
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Kach

خیلی آپدیت سوپر معرکه و فوق العاده ای هست ، از موبونیوز تشکر می کنم

۱۵ تیر ۱۴۰۲
PARSHAN Ka

MIUI 14 برای Redmi10c میاد ؟؟؟؟؟

۲۰ خرداد ۱۴۰۲
SM.M

پیشرفت خوبی داشته

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
Riast

Assume

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
Nurse

آپدیت های جدید پیشرفت خوبی داشتن.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
Mehdimobo

لطفاً بگید کسی گوشیش به MIUI 14ابدیت نکنه حداقل فعلا چون باگ های فراوان داره MIUI 13واقعا بهتر بود
الان نه گوشیم درست شارژ میشه نه بعضی از قسمت هاش کار میکنه

۳۰ بهمن ۱۴۰۱
Ehsan0030

هنوز خیلی جا داره

۱۵ دی ۱۴۰۱
01Moein86

برای ردمی نوت ۱۰ پرو کی اندروید ۱۳ میاد؟

۱۳ دی ۱۴۰۱
Mahdi2005

Miui جا برای بهتر شدن داره

۱۳ دی ۱۴۰۱