خبر دومین مراسم Galaxy Unpacked 2024 سامسونگ

سامسونگ در تاریخ 17 ژانویه 2024، طی مراسمی که به صورت آنلاین و حضوری در سان‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد، از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. این رویداد که با عنوان Galaxy Unpacked 2024 شناخته می‌شد، شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند سری S24، لپ‌تاپ‌های جدید و همچنین به‌روزرسانی‌هایی برای ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ بود. حالا قرار است سامسونگ دومین مراسم گلکسی آنپکد خود را در 10 جولای امسال (20 تیر 1403) و قبل از المپیک پاریس برگزار کند. حالا که زمان زیادی تا برگزاری این مراسم باقی نمانده است، شایعاتی مبنی بر معرفی جزئیات Galaxy Ring همراه با گوشی‌های و ساعت‌های هوشمند جدید منتشر شده است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

 

تاریخ رسمی رویداد دوم Galaxy Unpacked 2024

به تازگی بنر Galaxy Unpacked 2024 به صورت مخفیانه درز پیدا کرده و بازار گمانه‌زنی‌ها درباره تاریخ رسمی این رویداد داغ شده است. یک افشاگر در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) بنری را منتشر کرده که به نظر می‌رسد از وبسایت کره‌ای سامسونگ برداشته شده است. طبق اطلاعات و عکس‌های روی این بنر می‌توان زمان و مکان رسمی رویداد دوم گلکسی آنپکد 2024 را متوجه شد.

تاریخ رسمی رویداد دوم Galaxy Unpacked 2024

بر اساس این بنر، رویداد دوم گلکسی آنپکد 2024 به طور رسمی ساعت 10 شب 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) به وقت کره جنوبی برگزار می‌شود. ساعت این رویداد به وقت ایران حدودا 15:30 روز 20 تیر است. این گردهمایی قرار است در شهر پاریس برگزار شود و می‌توان این موضوع را از عکس برج ایفلی که بر روی این بنر نقش بسته متوجه شد. نکته جالب دیگری که روی این بنر وجود دارد، عبارت Galaxy AI است که به تمرکز بیشتر سامسونگ بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی در این رویداد اشاره دارد. در واقع بعد از معرفی هوش اپل در رویداد WWDC 2024 امسال، انتظار می‌رود که سامسونگ هم با دست پر به سراغ طرفدارانش بیاید.

 

رونمایی‌های جدید رویداد دوم گلکسی آنپکد 2024

با توجه به گزارش‌ها، دومین رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ در اوایل ماه جولای (20 تیرماه 1403) برگزار خواهد شد. این رویداد معمولاً به‌عنوان فرصتی برای معرفی گوشی‌های تاشو و دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی سامسونگ شناخته می‌شود، اما امسال منتظریم که با تنوع و تعداد بیشتری از محصولات نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو شویم. طبق گزارش ها، در دومین رویداد Unpacked سال سامسونگ، شاهد رونمایی از Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 و همچنین Galaxy Ring خواهیم بود. همچنین، محل برگزاری این مراسم پاریس انتخاب شده است و این مراسم کمی قبل از شروع المپیک 2024 برگزار خواهد شد. همان طور که اطلاع دارید سامسونگ به‌عنوان یکی از حامیان مالی رسمی المپیک پاریس شناخته می‌شود و احتمالاً در طول رقابت‌ها تبلیغات متعددی از محصولات این شرکت را مشاهده خواهیم کرد.

 

تاشوی مقرون به صرفه با پسوند FE!

سامسونگ به عنوان نخستین شرکتی که وارد بازار گوشی‌های تاشو شد، همواره در حال بهبود کیفیت تاشوی این دسته از گوشی‌هاست. یکی از ویژگی‌های ثابت این فناوری، قیمت نجومی آن است که در هر نسل تغییرات چندانی نکرده و همچنان گران قیمت است. اما حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ به نقطه‌ای رسیده که آماده ارائه یک مدل قیمتی مقرون به صرفه‌تر در کنار مدل پرچمدار فلیپ باشد.

این گوشی که با نام Galaxy Z Flip FE شناخته می‌شود به‌طور آزمایشی معرفی شده و مشابه سری Galaxy S FE و هندزفری‌های اقتصادی سامسونگ است. ابعاد آن در حالت باز شده مشابه زد فلیپ قبلی 165.2 x 71.9 x 6.9 میلی‌متر بوده و از Z Flip6 باریک‌تر است. این نکته ممکن است نشان دهنده یک نسخه Galaxy Z Flip5 FE با برخی یا شاید تمامی سخت‌افزارهای قرض‌گرفته شده از مدل سال 2023 باشد.

 

معرفی گوشی تاشو Galaxy Z Flip6

سامسونگ در رویداد تابستانی گلکسی آنپکد سال قبل از دو گوشی هوشمند تاشوی خود یعنی Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Z Fold 5 رونمایی کرد. Z Flip 5 با حفظ طراحی کلاسیک صدفی شکل، از نمایشگر خارجی بزرگ‌تر و همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری بهبودیافته بهره می‌برد. این گوشی از تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 و باتری با ظرفیت بیشتر نیز استفاده می‌کند. حالا در دومین مراسم Galaxy Unpacked 2024 آنطور که از شایعات گوشی تاشو Galaxy Z Flip6 برمیاید، شاهد حضور زد فلیپ 6 هستیم که در بخش‌های زیادی از جمله صفحه نمایش و باتری پیشرفت‌های خوبی داشته است.

همچنین به احتمال زیاد یک مدل مقرون به صرفه هم به خانواده تاشوی سامسونگ اضافه می‌شود که سامسونگ قصد دارد در این رویداد از آن رونمایی کند.

 

صفحه نمایش بزرگ‌تر در Z Flip 6

یکی از بروزرسانی‌های مهم در گلکسی Z Flip 5 پنجره فلکس (Flex Window) با صفحه نمایش پوششی 3.4 اینچی بود. این ویژگی در مقایسه با صفحه نمایش خطی 1.9 اینچی مدل قبلی، به طور قابل توجهی تجربه استفاده از گوشی را تغییر داد. با این قابلیت، صفحه نمایش گوشی نه تنها می‌تواند ویجت‌های ساده‌تری را نمایش دهد، بلکه می‌تواند برنامه‌های کامل اندروید را نیز اجرا کند.

صفحه نمایش بزرگ‌تر در Z Flip6

سامسونگ این طراحی جدید را یک پیشرفت دانسته و با توجه به نظرات کاربران ظاهراً می‌خواهد این ایده را گسترش دهد. گفته می‌شود که گلکسی Z Flip 6 صفحه نمایش 3.9 اینچی خواهد داشت. زره شیشه‌ای گوریلا که در حال حاضر در S24 Ultra استفاده می‌شود، ممکن است در این مدل هم دیده شود. این نوع شیشه جدید به طور قابل توجهی بازتاب را کاهش می‌دهد، اما ممکن است فقط بر روی صفحه نمایش مشخص باشد.

 

ابعاد ضخیم‌تر در گوشی Z Flip6

ابعاد گوشی گلکسی Z Flip6 سامسونگ هنگام باز شدن 165.0 در 71.7 در 7.4 میلی‌متر خواهد بود. این ابعاد اندکی نسبت به Z Flip5 با اندازه 165.1 در 71.9 در 6.9 میلی‌متر ضخیم‌تر است. این تغییر نشان می‌دهد که افزایش ضخامت گوشی به دلیل بزرگتر شدن نمایشگر نیست، بلکه به دلیل حاشیه‌های باریک‌تر است و رندرهای گمانه‌زنی Z Flip6 که ارائه شده است، به طور اساسی طراحی مشابهی با نسل‌های قبلی را نشان می‌دهد.

ابعاد ضخیم‌تر در گوشی Z Flip6

براساس گزارشات غیررسمی، گوشی گلکسی Z Flip6 در چند رنگ عرضه خواهد شد: آبی روشن، سبز روشن، نقره‌ای و زرد.

 

باتری با ظرفیت بیشتر در Galaxy Z Flip 6

با توجه به اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که Samsung Z Flip6 به باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که بیشتر از نسخه قبلی، یعنی Z Flip5، است که باتری آن ظرفیت ۳۵۹۱ میلی‌آمپر ساعت داشت. این باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، از دو سلول تشکیل شده است که با ظرفیت‌های ۱۰۹۷ و ۲۷۹۰ میلی‌آمپر ساعت به ترتیب عرضه شده‌اند. با این حال، ظرفیت کلی این باتری با توجه به مجموع ظرفیت دو سلول، حدوداً ۳۸۸۷ میلی‌آمپر ساعت است.

در مقایسه با نسخه قبلی، Samsung Z Flip5 که باتری‌ با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت داشت، این افزایش در ظرفیت باتری می‌تواند بهبود خاصی در عمر باتری و کارایی دستگاه به همراه داشته باشد.

 

گمانه‌زنی‌ها درباره پردازنده فلیپ 6؛ اگزینوس یا اسنپدراگون

در مارس، گزارش‌هایی منتشر شد که اشاره به احتمال استفاده از تراشه Exynos 2400 در گوشی Samsung Galaxy Z Flip6 داشتند؛ همان تراشه‌ای که در نسخه‌های جهانی گلکسی S24 و S24 Plus مورد استفاده قرار گرفته. در آزمایش‌های انجام شده، تراشه اگزینوس عملکرد بسیار خوبی داشت، اما گلکسی اس 24 به دلیل اندکی اندازه کوچکترش، در مقابل گرمای تولید شده توسط تراشه دچار مشکلاتی بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ در حال بهبود سیستم خنک‌کننده در نسخه‌ی جدید Flip است، اما اینکه آیا این تغییرات کافی خواهد بود یا خیر، هنوز مشخص نیست!

اگزینوس یا اسنپدراگون در Z Flip6

در اوایل این ماه، نتایج آزمایش‌هایی از گوشی Z Flip6 با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 در سایت Geekbench منتشر شد. بنابراین ممکن است باز هم بسته به ریجن گوشی‌ها برخی از نسخه‌های Flip از تراشه‌های سامسونگ و برخی از Qualcomm استفاده کنند.

درباره‌ی Galaxy Z Flip FE هم گفته شده است که از تراشه Snapdragon 7 Gen 2 استفاده خواهد کرد. هرچند که اخباری مبتنی بر از استفاده از تراشه Exynos 1480 منتشر نشده، اما با توجه به استفاده از تراشه‌های 7s Gen 2 در کارخانه‌های سامسونگ، احتمال استفاده از این تراشه نیز وجود دارد.

 

در نظر گرفتن رم 12 و 8 گیگابایتی برای زد فلیپ‌های 6 جدید!

با توجه به اطلاعاتی که ارائه شده است، مشخص شده که زد فلیپ 6 با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد، در حالی که برادر اقتصادی‌تر این مدل یعنی زد فلیپ FE با 8 گیگابایت رم به بازار خواهد آمد. در زمینه فضای ذخیره‌سازی، گزینه‌های 256 و 512 گیگابایتی برای Z Flip FE ارائه می‌شود، که با گزینه‌های Z Flip5 مطابقت دارد. گفته شده استکه گزینه 1 ترابایتی برای زد فلیپ 6 غیر ممکن نیست اما به احتمال زیاد عرضه نخواهد شد.

 

دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی

با توجه به شایعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که Samsung Z Flip 6 دارای یک دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل باشد؛ به این معنا که تجهیزات عکاسی این گوشی با دوربین‌های دوگانه 12+12 مگاپیکسلی فعلی تفاوت خواهد داشت. همچنین، انتظار می‌رود که دوربین اصلی با زوم حسگر دو برابری نسبت به مدل‌های قبلی ارائه شود، که این باعث بهبود کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری مختلف، به ویژه در حالت 1x خواهد شد.

اگرچه دوربین Z Flip 5 قبلاً با کیفیت مناسبی عرضه شده بود، اما به نظر می‌رسد که هنوز رقابت در این زمینه به طور کامل پایان نیافته است. احتمالاً دوربین عریض 12 مگاپیکسلی نیز در مدل Z Flip 6 حفظ خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که دوربین سلفی بهبودی نخواهد داشت و همانند مدل قبلی خواهد بود.

 

قیمت گوشی تاشو Z Flip 6 و FE

زد فلیپ 6 سامسونگ مانند همه مدل های جدید این برند، از ویژگی‌های جدید فناوری Galaxy AI بهره خواهد برد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت اشاره کرد که شامل بروزرسانی‌های سیستم‌عامل و پچ‌های امنیتی است. مدت پشتیبانی نرم‌افزاری برای Galaxy Z Flip6 احتمالاً مانند سری S24 به 7 سال افزایش می‌یابد.

در مورد قیمت، هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت Z Flip6 تغییر چندانی نکند و مشابه Z Flip5 باشد. در حالی که نسخه FE به عنوان یک نمونه مقرون به صرفه، با یک سطح قیمت پایین‌تر در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

معرفی گوشی تاشو Z Fold 6

حالا سامسونگ به احتمال زیاد در Galaxy Unpacked 2024 گوشی تاشو زد فولد 6 را معرفی خواهد کرد که تغییراتی در صفحه نمایش، باتری و پردازنده خواهد داشت.

 

جای خالی قلم و دوربین‌های قدیمی

به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ بار دیگر بدون جایگاه داخلی برای قلم S Pen راهی بازار خواهد شد. از نظر دوربین هم قرار است این گوشی مانند نسل قبلی با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی راهی بازار شود.

به طور طبیعی انتظار می‌رود سامسونگ از پردازنده جدیدتر یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ در زد فولد ۶ استفاده کند. نکته جالب اینکه ظرفیت باتری نسبت به زد فولد ۵ کمی افزایش یافته و به ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید.

 

صفحه نمایش بزرگ‌تر در زد فولد 6

شایعات گلکسی زد فولد 6 خبر از صفحه‌ی نمایش بیرونی 6.4 اینچی می‌دهند که در مقایسه با صفحه‌ی نمایش 6.2 اینچی فولد 5 بزرگ‌تر شده است. زد فولد 6 ممکن است عریض‌تر باشد و صفحه‌ی نمایش بیرونی آن از نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده کند، در حالی که این نسبت در فولد قبلی ۲۳.۱:۹ بود. در نتیجه، تغییر در شکل دستگاه، نسبت تصویر صفحه‌ی نمایش داخلی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را کمی مربعی‌تر می‌کند. در نتیجه به جای نسبت تصویر ۵:۶ با نسبت تصویر ۱.۰۸:۱ روبرو خواهیم شد.

صفحه نمایش بزرگ‌تر در زد فولد 6

علاوه بر تغییرات ظاهری، ضخامت زد فولد ۶ به طور قابل توجهی کم شده و در حالت تاشده ضخامت آن تنها ۱۱ میلی‌متر خواهد بود (در مقایسه با ۱۳.۴ میلی‌متر در زد فولد ۵). همچنین گفته می‌شود طراحی این گوشی شبیه به گلکسی اس ۲۴ اولترا، یعنی با لبه‌های تیزتر همراه خواهد بود. جنس بدنه نیز احتمالا تیتانیومی است که جایگزین فریم آلومینیومی زد فولد ۵ می‌شود.

 

معرفی حلقه هوشمند Samsung Galaxy Ring

محصولی که خیلی از ما تا رویداد قبلی آنپکد منتظرش بودیم، گلکسی رینگ از شرکت سامسونگ بود. بر اساس گفته‌ها و شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود که این محصول در رویداد جدید سامسونگ با جزئیات بیشتری معرفی شود.

معرفی Samsung Galaxy Ring

همچنین، به گفته منابع معتبر، سامسونگ قصد دارد که گلکسی رینگ را در سه رنگ مختلف عرضه کند. علاوه بر این، عمر باتری این گجت پوشیدنی نیز به نظر می‌رسد که با اعلام سامسونگ، به میزان ۹ روز خواهد بود که این مقدار برای یک گجت هوشمند همراه، قابل قبول و مناسب است.

بر اساس شایعات، اولین دوره تولید گلکسی رینگ به تعداد ۴۰۰ هزار واحد خواهد بود و تولید انبوه این محصول از ماه آتی میلادی آغاز خواهد شد.

 

معرفی گلکسی واچ 7 کلاسیک در کنار گلکسی واچ 7 پرو

سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد 20 تیرماه دو مدل جدید از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد:

  • گلکسی واچ ۷ پرو
  • گلکسی واچ ۷ کلاسیک

همچنین، احتمال معرفی یک مدل جدید دیگر نیز وجود دارد که احتمالاً به نام گلکسی واچ FE یا گلکسی واچ ۴ معرفی خواهد شد.

معرفی گلکسی واچ 7 کلاسیک در کنار گلکسی واچ 7 پرو

این ساعت‌های جدید از تراشه‌های با فناوری ۳ نانومتری بهره می‌برند که باعث بهبود مصرف انرژی شده و می‌توانند تا ۵۰ درصد بیشتر از ساعت‌های گلکسی واچ ۶ شارژدهی کند. ظرفیت حافظه داخلی این مدل‌ها نیز به ۳۲ گیگابایت ارتقا یافته است. احتمالاً این محصولات در دو نسخه وای‌فای و سلولار عرضه خواهند شد.

 

معرفی گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو

در دومین رویداد گلکسی آنپکد سال 2024 به احتمال زیاد دو هندزفری جدید از شرکت سامسونگ با نام‌های گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو با شماره‌های مدل SM-R630 و SM-R530 به بازار عرضه خواهند شد. احتمال حضور این دو محصول در رویداد آتی شرکت سامسونگ وجود دارد. همچنین، اطلاعاتی در دسترس است که نشان می‌دهد سامسونگ در طول این رویداد قصد دارد قابلیت‌های جدیدی که بر پایه هوش مصنوعی است، را معرفی کند.

 

اگر شما هم به مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ علاقه دارید، حتما این مقاله موبونیوز را برای خبرهای جدیدتر دنبال کنید.

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 1 ماه پیش
تعداد نظرات : 5
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

خوب تقریبا هیچ کدومش به درد ما نمیخوره

۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ali.sh2004

میشه گفت توی گوشیای تاشو ساسونگ از بقیه بهتر عمل کرده..

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

میشه گفت توی گوشیای تاشو ساسونگ از بقیه بهتر عنل کرده

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
arsalansh

در مورد گوشی های تاشو به نظرم فعلا فقط به همین سامسونگ میشه اعتماد کرد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

آقا عالی. منتظر مراسم هستیم

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳