شایعات سامسونگ Z Fold 6 (آپدیت)

مطمئن‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های تاشو قصد دارد اواخر جولای 2024 (حدود میانه‌ی مرداد ماه 1403) گوشی هیجان‌انگیز دیگری را روانه‌ی بازار کند. زد فولد ۶ جدیدترین تاشوی این برند است که تاکنون لقب باریک‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ را از آن خود کرده است. از این رو در این مقاله قصد داریم تمام شایعه‌هایی که درباره‌ی این گوشی جذاب وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه با شایعات مربوط به زد فولد ۶ همراه موبونیوز باشید.

 

آیا ابعاد نمایشگر Z Fold 6 تغییر می‌کند؟

پاسخ این پرسش مثبت است و جالب‌تر اینکه در ۲۰ فوریه (اسفند ۱۴۰۲) اعلام شده که نمایشگر بیرونی ZFold6 نسبت به تمام مدل‌های پیشین خود بزرگ‌تر بوده و چیزی حدود 6.4 اینچ است. اگر این شایعه درست باشد یعنی یکی از مهم‌ترین ایرادات این گوشی از بین رفته؛ نمایشگر باریک و درازی که ظاهر جالبی ندارد. همچنین باید اضافه کنیم ZFold6 گوشه‌های تیزتر و فریم فلت خواهد داشت. منبع این شایعه معتقد است جدیدترین نسخه‌ی فولد سامسونگ از نظر قاب و گوشه‌ها مشابه nubia Z60 Ultra خواهد بود.

حالا در فروردین 1403، خبرگزاری Ice Universe می‌گوید در حالی که ارتفاع صفحه‌نمایش کمتر می‌شود، Z Fold 6 قطر 7.6 اینچی را برای صفحه‌نمایش داخلی حفظ می‌کند. در گوشی Z Fold 5 نسبت تصویر 23.1:9 بود، اما این بار Z Fold 6 را به 22:9 می رساند که باعث می‌شود در حالت بسته پهن‌تر و کوتاه‌تر شود. مورب صفحه نیز از 6.2 اینچ به 6.3 اینچ افزایش می‌یابد.

در حالی که Ice Universe می‌گوید این اندازه‌گیری‌ها در مورد Fold6 «وانیلی» محسوب می‌شود، یکی دیگر از افشاگران معروف OnLeaks ادعا می‌کند که احتمال بیشتری وجود دارد که این شایعات مربوط به Z Fold 6 Ultra باشد، زیرا فایل‌های CAD نشان می‌دهند که ضخامت مدل غیر Ultra در هنگام باز شدن 6.1 میلی متر است. به همین دلیل باید صبر کنیم تا مشخصات کامل این گوشی‌های تاشو سامسونگ منتشر شود.

 

ضخامت سامسونگ گلکسی ZFold6

گوشی‌های تاشوی غول کره‌ای در مقایسه با رقبای چینی ضخامت بیشتری دارند که تأثیر مستقیم در تجربه‌ی منفی کاربر می‌گذارد. به‌طور مثال آنر مجیک V2 وقتی بسته باشد تنها 10.1 میلی‌متر ضخامت دارد اما ZFold5 ضخامت 13.4 میلی‌متری دارد. حالا در تاریخ ۲۲ فوریه (اسفند ۱۴۰۲) شایعه شده که جدیدترین عضو خانواده‌ گلکسی فولد بسیار نازک‌تر خواهد بود. سامسونگ سخت در تلاش است تا ضخامت این دستگاه را در حالت بسته 11 میلی‌متر نگه دارد. درست است که این عدد بین همه تاشوهای بازار رکوردشکن نیست اما در میان فولدهای سامسونگ بهترین خواهد بود.

ضخامت گوشی زد فولد ۶ سامسونگ

طبق شایعات فروردین ۱۴۰۳، گفته میشود که Z Fold6  در حالت باز 5.6 میلی متر ضخامت و در حالت بسته 12.1 میلی متر ضخامت خواهد داشت. برای مقایسه، توجه داشته باشید که ضخامت این گوشی در سری Z Fold 5 در حالت باز 6.1 میلی‌متر و در حالت بسته  13.4 میلی‌متر است، در حالی که OnePlus Open به ترتیب 5.8 میلی‌متر و 11.7 میلی‌متر بود.

بنابراین می‌توانیم مطمئن شویم که زد فولد ۶ همچنان گوشی‌ تاشوی ضخیمی خواهد بود و سامسونگ در ضخامت و وزن تاشوی بزرگ خود به رقابت با سایر رقبا می‌پردازد.

 

وزن گلکسی زد فولد ۶ دشمن دست کاربر؟

همان‌طور که بالاتر گفتیم سامسونگ در تلاش برای کاهش ضخامت عضو جدید فولدهاست و همین کافی‌ست تا بدانیم این گجت وزن کمتری هم خواهد داشت. گویا سامسونگ اعلام کرده که قصد استفاده از تیتانیوم را در بدنه این گوشی دارد تا وزن دستگاه را کاهش دهد. کاری که در مورد پرچم‌دار اس ۲۴ اولترا اصلاً موفقیت آمیز نبود!

حالا در اوایل فروردین ۱۴۰۳ طبق پست جدیدی که ICE UNIVERSE در ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده است، به نظر می‌آید که قرار است Z Fold 6 به وزن 239 گرمی برسد؛ یعنی کمتر از وزن 253 گرمی Fold 5 و هم وزن با گوشی تاشو OnePlus Open که نسبت به سری‌های قبل خود به پایین‌ترین وزن ممکن رسیده است.

 

آیا دوربین گلکسی ZFold6 آپدیت خواهد شد؟

بنا بر اطلاعات منتشرشده توسط یکی از منابع مورد اعتماد در تاریخ ۱۵ فوریه (اواخر بهمن ۱۴۰۲)، سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 که در گوشی اس24 اولترا بکار رفته در فولد 6 هم حضور خواهد داشت. قبل از این نیز اطلاعاتی به بیرون درز کرده بود که حاکی از وجود همان لنز 50 مگاپیکسلی ZFold5 در جدیدترین گوشی فولد سامسونگ در کنار حس‌گر 10 مگاپیکسلی زوم و 12 مگاپیکسلی فوق عریض بود.

دوربین Z fold 6

 

از سامسونگ گلکسی ZFold6 دیگر چه میدانیم؟

قلب تپنده‌ی این دستگاه اسنپدراگون 8 نسل 3 است که با همراهی باتری بزرگ‌تر 4600 میلی‌آمپری و دوربین زیر نمایشگر ارتقا یافته است. نکته‌ی جالب‌تر اینکه چون سری Flip فروش بسیار بیشتری نسبت به فولد دارد سامسونگ می‌خواهد یک فولد ارزان‌تر هم طراحی و عرضه کند تا سری فولد 6 شاهد یک جهش فروش و درآمدزایی باشد. اگر این شایعه واقعی باشد زنگ خطری جدی برای رقبای چینی به شمار می‌رود.

ظراحی بدنه گوشی z fold 6

در نسخه‌ی پیشین فولد دو اتفاق خیلی خوب افتاده بود که امیدواریم در نسخه‌ی جدید هم شاهدشان باشیم؛ شکاف بین دو نیمه‌ی گوشی در حالت بسته از بین رفته بود و قابلیت DEX هم برای تجربه‌ی کاربری دسکتاپی افزوده شده بود. حالا باید منتظر رونمایی باشیم تا ببینیم این پرچم‌دار چگونه وارد میدان رقابت می‌شود که جنجال به پا کند.

در پایان باید به این مورد اشاره کنیم سامسونگ ZFold6 را به تنهایی رونمایی نمی‌کند بلکه گلکسی ZFlip6 هم در کنار آن خودنمایی خواهد شد. شما همراهان موبونیوز طرفدار گوشی‌های تاشو هستید؟ پرچم‌داران معمولی را برای استفاده روزانه استفاده می‌کنید یا تاشو؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : mobo.news , mobo.news
تاریخ انتشار 3 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 28
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

جالب بود

۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Hossein_sh

قدرتمند و بیخود

۱۹ فروردین ۱۴۰۳
Doctor_jakol

این گوشی واقعا گودرتمنده

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Doctor_jakol

این گوشی واقعا گودرتمنده ولی ارزش خرید نداره

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

مدل جدیده
انشالله استقبال بشه

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

مدل جدید و خوبیه
انشالله ازش استقبال بشه

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Mirhosein1389

این گوشی بیشتر برای افرادی که تریدر هستند و در بازار های مالی فعالیت دارند مناسب هست

۱۷ فروردین ۱۴۰۳