نقد و بررسی مشخصات گوشی S21 FE 5G سامسونگ

نقد و بررسی گوشی اس 21 اف ای سامسونگ

شرکت سامسونگ با ساخت S20 FE حسابی با استقبال طرفدارا مواجه شد و بعد از گذشت یه دوره تصمیم گرفت که گوشی Galaxy S21 FE 5G رو تولید کنه و به بازار بفرسته. اگه شما هم قصد خرید گوشی درحد پرچمدار دارید و میخواید مقدار کمتری هزینه کنید بهتون پیشنهاد میکنیم این ویدیو رو تا انتها ببینید. نگاه اولیه به این گوشی واقعا خوبه و پیشنهاد میشه اگر قصد خرید گوشی تو بازه قیمتی 17 میلیون تومن رو دارید ویدیو مطلب رو ببینید و تست دوربین و سایر مشخصات گوشی رو همراه تصویر تو متن ببینید!

گوشی Galaxy S20 FE

طراحی و کیفیت ساخت S21 FE 5G

بخش طراحی گوشی Galaxy S21 FE 5G یکی از نکات مثبت این گوشیه و میشه گفت که تو نگاه اول شما رو به وجد میاره. گوشی به شدت خوش دسته و کار کردن باهاش به شدت حس خوبی بهتون میده. تنها ایرادی که میشه تو نگاه اولیه دید پلاستیکی بودن بدنه گوشیه که باید ببینید که طبق سلیقتون جنس بدنه واستون مهمه یا نه. نوع این پلاستیک ماته ولی جای اثر انگشت روش میمونه و کثیف میشه. طراحی بخش دوربین ها تقریبا مثل سری S21 خود سامسونگه اما قاب دوربین ها مشخصه که از فریم دور خود گوشی نیومدن چون جنس بدنه از پلاستیکه. طراحی خیلی جالبی داره و فریم دور گوشی از بخش های زیر تشکیل شده:

فریم دوربین -Galaxy- S21 FE

پایین گوشی درگاه Type-C و خشاب سیم کارت قرار داره که از دوتا سیم کارت پشتیبانی میکنه و خبری از پشتیبانی از رم نیست. یه اسپیکر و میکروفون هم زیر گوشی دیده میشه. لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صداست. بالای گوشی هم یه میکروفونه و لبه سمت چپ گوشی هم خبری از چیز خاصی نیست. پنل جلویی تقریبا 86 درصدش نمایشگره و واقعا ظاهر خوبی داره و حاشیه های بشدت کمی داره، کل گوشی یه کرو و خمیدگی خاصی داره که به نوع خودش واقعا قشنگه. این گوشی گواهی IP68 هم داره.

فریم و طراحی Galaxy S21 FE

در مجموع این گوشی از نظر طراحی واقعا قشنگه و طراحی خیلی مدرن و جذابی داره، طرفدارای سامسونگ قطعا از این بخش طراحی خوششون میاد و این گوشی میتونه مورد پسندشون باشه، تنها قسمت طراحی این گوشی که میشه ازش ایراد گرفت متریال و جنس ساخت خود گوشی هستش که متریال تقریبا ضعیفیه و وقتی به گوشی دست بزنید این مسئله رو کامل حس میکنید.

بررسی کیفیت نمایشگر S21 FE 5G

بخش صفحه نمایش تو گوشی Galaxy S21 FE 5G جاییه که همیشه تمرکز سامسونگ بوده تو این گوشی هم برنده بازیه و این گوشی از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X استفاده میکنه که همون نمایشگر استفاده شده در پرچمدار هاست. از نظر روشنایی و رزولوشن واقعا خوبه، رنگ ها رو واقعا خوب نشون میده و عمق رنگ مشکی تو این نمایشگر گلکسی اس21 اف ای واقعا جذابه. 

حالت نمایشگر Galaxy S21 FE 5Gنمایشگر Galaxy S21 FE 5G

نرخ تازه سازی این صفحه نمایش 120 هرتزه و از HDR10+ پشتیبانی میکنه. رزولوشن نمایشگر هم 1080X2400 پیکسله که واقعا عدد خوبیه. در مجموع میشه گفت این نمایشگر واقعا کیفیت خوبی داره و هیچ عیب و ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت، تنها مشکلش که بیشتر به بخش طراحی مربوط میشه، اون حاشیه سنسور سلفیه که یه مقداری زیاده و شاید مورد پسند سلیقه بعضی ها نباشه. 

نرخ تازه سازی Galaxy S21 FE 5G

باتری و شارژدهی اس 21 اف ای سامسونگ

بخش باتری تو گوشی Galaxy S21 عملکرد خوب و قابل قبولی داره و این باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با توجه به بهینه بودن سخت افزارش عملکرد قابل قبولی داره. اگر از گوشی استفاده های معمولی بکنید این 4500 میلی آمپر ساعت یه روز کامل واستون کار میکنه.

باتری Galaxy S21 FE 5G

اما اگر استفاده های سنگین مثل بازی، فیلمبرداری یا کار های از این دست انجام میدید اگر صبح یک دور گوشی رو فول شارژ کنید تا بعد از ظهر شارژرش تموم میشه. یک ساعت کال اف دیوتی موبایل با این گوشی چیزی حدود 20 درصد از شارژش رو کم میکنه. دوساعت بازی کردن چیزی حدود 60 درصد کم میکنه.

کابل شارژر Galaxy S21 FE 5G

تو جعبه این گوشی آداپتور شارژر نداریم و شما باید یه شارژر 25 واتی که فست شارژ داشته باشه و type-c داشته باشه تهیه کنید چون کابل شارژری که تو جعبه گوشیه type-c هستش. شارژ کردن با شارژر 25 واتی تقریبا یه ساعت ربع تا یک ساعت و بیست دقیقه طول میکشه که عملکردش زیاد خفن نیست و تقریبا میشه گفت زمان زیادی لازمه تا این گوشی فول شارژ شه. رقیب شیائومی این گوشی تو این بازه قیمتی آداپتور 120 واتی داره که تو جعبه خود گوشیه و همین باعث میشه سامسونگ رقابت رو تو بخش باتری ببازه و شیائومی از این قضیه حسابی استفاده کنه. 

امنیت S21 FE 5G

این گوشی از دو روش برای امنیت خودش استفاده میکنه. حسگر اثر انگشت این گوشی عملکرد خوبی داره که تو بخش پایین نمایشگر قرار گرفته. عملکرد این سنسور مشابه سری S21 خود سامسونگه و سرعت خوبی داره. 

تشخیص چهره Galaxy S21 FE 5Gسنسور اثر انگشت Galaxy S21 FE 5G

سنسور تشخیص چهره این گوشی هم تقریبا عملکرد خوبی داره. هم تو زاویه های مختلف و هم تو نور کم به خوبی سوژه رو تشخیص میده و در مجموع مشکل خاصی نداره.

عملکرد دوربین S21 FE 5G

دوربین گوشی Galaxy S21 FE 5G جاییه که این گوشی هم مثل بقیه گوشی های قاتل پرچمدار کش خیلی بخش مهمیه، دوربین گوشی Galaxy S21 FE 5G همون دوربینیه که تو Galaxy S20 FE بود. این عملکرد سامسونگ تقریبا عجیب بود که همون دوربین سری قبل رو تو گوشی جدیدش استفاده کرده، سامسونگ میتونست این بخش یه مقدار دوربین رو ارتقا بده و کاربرا رو راضی تر کنه. 

دوربین Galaxy S21 FE 5G

  • سنسور اصلی:

سنسور لنز اصلی این گوشی 12 مگاپیکسله و عکسایی که با این سنسور ثبت میشه واقعا کیفیت خوبی دارن و شما رو راضی میکنن. شارپنس و دیتیل خوبی دارن، روشنایی و کنتراست خوبی دارن، نویز بسیار کمه و داینامیک رنج واقعا خوبی دارن. تو این رنج قیمتی این دوربین واقعا شما رو راضی میکنه، سنسور تشخیص عمق نداره اما عکس های پرتره هم عکسای خیلی خوبین و سوژه اصلی رو به خوبی از بک گراند جدا میکنه. تو خیلی از گوشی ها دیده میشه که وقتی عکس پرتره گرفته میشه سوژه با یه حالت خیلی بدی از بک گراند جدا میشه اما این جدا شدنه تو این گوشی واقعا به خوبی اتفاق میوفته. 

سنسور لنز اصلی Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
عکاسی پرتره Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • سنسور اولترا واید:

تو بخش اولترا واید هم S21 FE 5G واقعا عملکرد خوبی داره و عکسای اولترا وایدی که با این گوشی ثبت میشن واقعا جذابن. کیفیت عکس ها به سنسور لنز اصلی نمیرسه و مقدار کمی نویز دارن اما اعوجاج تصاویر خیلی کمه، روشنایی و شارپنس خوبی هم دارن که در نوع خودش واقعا خوبه و عملکرد خیلی خوبی رو نشون داده.

سنسور اولترا واید Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • تله فوتو

بخش تله فوتو این گوشی زوم 3 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال داره که عملکردش راضیتون نمیکنه و عکس ها اونقدر که باید عملکرد خوبی ندارن.

عکاسی تله فوتو Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
زوم تله فوتو Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • فیلم برداری:

این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 و 60 اف پی اس بر ثانیه رو داره و کیفیت تصویربرداریش واقعا خوبه. در مجموع کل قابلیت های فیلمبرداریش ایناست: 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps که واقعا فیلمبردایش راضی کنندست.

  • دوربین سلفی:

سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی Galaxy S21 FE 5G که عملکرد واقعا فوق العاده ای داره. داینامینک رنج، کنتراست، رنگ، نور، شارپنس، دیتیل و همه چی تو دوربین سلفی این گوشی واقعا خوبه. تو شرایط نوری مناسب عکسا فوق العادست و هیچ مشکل خاصی ندارید. دوربین سلفی این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 و 60 اف پی اس بر ثانیه رو داره.

دوربین سلفی Galaxy S21 FE 5G
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

سخت افزار و پردازنده S21 FE

این گوشی هم مثل خیلی از گوشی های سامسونگ در دو نسخه عرضه میشه، یه نسخه Snapdragon 888 5G که متاسفانه به کشور ما وارد نمیشه و یه نسخه Exynos 2100 که الان در دسترس ماس و قابل خریده. عملکرد پردازشی این گوشی واقعا خوبه و تو محیط های کاربری مختلف و اپلیکیشن های مختلف بدون هیچ لگ و باگی میتونید با این گوشی کار کنید. 

پردازنده Galaxy S21 FE 5G

تو بازی های سنگین مثل کال اف دیوتی موبایل مشکل خاصی ندارید و میتونید بدون هیچ لگ و باگ و مشکلی از این گوشی استفاده کنید. S21 FE با حافظه 128 و 256 گیگی عرضه شده که اگر عکس و فیلم زیادی میگیرید و یا قصد دارید بازی های سنگینی اجرا کنید از اونجایی که از رم میکرو هم پشتیبانی نمیکنه بهتره که نسخه 256 گیگی رو تهیه کنید. در مجموع پکیج پردازنده این گوشی خوبه و این باعث میشه که ارزش خرید این گوشی بالا میبره چون بخش پردازنده یکی از بخش هاییه که حسابی واسه کاربرا مهمه.

نرم افزار و رابط کاربری S21 FE 5G

گوشی Galaxy S21 FE 5G از همون ابتدای کار با اندروید 12 و OneUI 4 وارد بازار شد که میتونید مطلب رابط کاربری One UI 4 رو از سایت بخونید. کلی امکانات و قابلیت های شخصی سازی مختلف داره که در نوع خودش میتونه واسه کاربرا و مخصوصا طرفدار های سامسونگ جذاب باشه. 

رابط کاربری Galaxy S21 FE 5Gرابط کاربری Galaxy S21 FE 5G

عملکرد اسپیکر S21 FE 5G

اسپیکر اصلی این گوشی استریو هستش و اسپیکر دوم هم اون بالا همون اسپیکر مکالمه س، بلند صداش خوبه و کیفیت صداش هم عالی نیست ولی خوب و قابل قبوله. 

اسپیکر Galaxy S21 FE 5Gاسپیکر Galaxy S21 FE 5G

جمع بندی

گوشی سامسونگ اس 21 اف ای فایو جی که عرضه ش ماه ها به تاخیر خورده بود، بالاخره به بازار اومد و سریع وارد بازار ایران شد. اگر طراحی و متریال ساخت براتون مهمه رقیب شیائومی از این گوشی بهتره. تو بررسی Galaxy S21 FE 5G نمایشگرش نمره خوبی گرفت و میشه گفت که رقبا رو شکست داده. بخش باتری تقریبا میشه گفت که نقطه ضعف این گوشیه، هم تو نگه داشتن شارژ هم شارژ شدن این گوشی ضعف داره و این قضیه نداشتن شارژر هم باعث شده رقبای هم قیمت شیائومی تو این بخش از رقابت برنده باشن. تو بخش دوربین و تصویر برداری این گوشی تقریبا برندست و عکسایی که ثبت میکنه واقعا از کیفیت خوبی برخوردارن. بخش پردازشی هم باید دید که تو طولانی مدت کدوم نسخه از این گوشی عملکرد بهتری دارن اما در حال حاضر استفاده از این گوشی هیچ مشکلی واستون ایجاد نمیکنه و یه فضای کامل روان و خوب در اختیار دارید. اسپیکر هم که عملکردش قابل قبول و خوبه و نمیشه زیاد بهش سخت گیری کرد. 

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای S21 FE سامسونگ چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

صفحه نمایش با کیفیت، پردازنده قدرتمند به همراه عملکرد خوب دوربین و خوش دست بودن از جمله مزایای اس 21 اف ای به شمار میره.

معایب سامسونگ S21 FE چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

اگر باتری گوشی و شارژدهی براتون اولویت داره در این بازه ی قیمتی انتخاب های بهتری وجود داره.

آیا S21 FE از رم میکرو پشتیبانی میکنه؟

خیر، در اسلات سیم کارت اس 21 اف ای تنها محل قرار گیری دو سیم کارت وجود داره و خبری از امکان اضافه کردن کارت حافظه در این مدل نیست.

خرید گوشی s21 fe
نقاط قوت
صفحه نمایش با کیفیت
پردازنده قدرتمند
عملکرد خوب دوربین
نقاط ضعف
جنس بدنه پلاستیکی
عملکرد نه چندان خوب باتری
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۳ بهمن, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 836
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
mamad10

با توجه به قیمتش ارزش خرید داره. آنتن دهی ،کیفیت دوربین و صفحه نمایش خیلی خوبه . فقط باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر گ با حالت دارک من استفاده میکنم و یک روز کامل جواب میده. حدود ۸ ماه گوشی دارم و هیچ باگی نداره آپدیت اندرید ۱۳ گرفته و رابطه کاربی ui6 آپدیت شد…..

۲۲ دی ۱۴۰۲
comment-user-img
1383abolfazl

سلام خوب هستید بنظرتون من s21fe رو بگیرم
یا شیائومی 13t

۲۳ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
zahra7777

a54 یا 21fe کدومش بهتره مخصوصا دوربین خیلی برام مهمه و اینکه کدوم گوشی ت همین بازه قیمتی خیلی خوبه از لحاظ دوربین؟

۰۱ مهر ۱۴۰۲
    comment-user-img
    Rezza2010

    S21 بهترین دوربین رو داره

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Hanieh

زیاد داغ میکنه نخرید اصلا نخرید من واقعا پشیمونم

۲۱ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Mhds2013

S21 5g معمولی یا s21 fe؟؟

۱۵ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Mhds2013

S21 fe یا s21 معمولی ؟؟

۱۵ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
NOVA_11

لگ و باگ داره به مقدار زیاد.
آنتن دهی بسیار پایینه من از گوشی داداشم که مال 5 سال پیش از برند هواوی استفاده میکنم.
توی صفحه اصلی خودش و حالت استندبای داغ میکنه. از A52s اف پی اس پایین تری میده در بازی ماینکرفت که اف پی اس لیمیت نداره.
به شدت از برنامه های خودش مث ستینگ، گالری یا اینچیزا کرش میکنه و با بعضی از اپا سازگار نیست. دوربین در شب خیلی ضعیفه و حالت نایت مودش تاثیر نداره. تاچش بعد از یه مدت تو سمت چپ ضعیف شد و دیگه باید عین نوکیا دکمه هاشو فشار بدین. دوربین مایکرو هم متاسفانه نداره و توی فوکوس لنگ میزنه. در کل اگه آدم به سامسونگ تعصب داره بخره نداره بره یا nova 10 بخره یا شیائومی. دوربین شیائومی 12 هم کمی افت داره ولی افت دوربین s22 و s21 ها بیشتره. من همه این موبایل هارو داشتم. از a10 تاa52s از s4 تا s23 ultra و از همون اولی شیائومی تا آخرش. بهترین گزینه هواوی هست اگه نمیخواستید سامسونگ اونم نشد شیائومی. آرزوی موفقیت میکنم مارو در آپارات با اسم Technova دنبال کنید

۱۲ تیر ۱۴۰۲
    comment-user-img
    Reza iR

    هواوی بهترین گوشیاس؟ آخه ک.دن چیپستی که هواوی میزاره رو گوشی ۴۰۰ دلاری شیائومیو سامسونگ میزارن رو گوشی ۲۰۰ دلاری هواوی الان جوز ۵ شرکت برتر گوشی سازی نیست

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    comment-user-img
    Rezza2010

    حاجی دروغ نگگگگو

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Arvi0n

خیلی بده همش لگ و باگ

۰۸ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Arvi0n

افتضاحه هم داغ میکنه هم باگ داره هم ضعیف اینو فروختم ۱۱ تی پرو خریدم اون ازین بیشتر داغ میکنه ولی هیچ مشکلی نداره عالیع

۰۸ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Alimoradi9174

پرچم اس۲۳ اف ای بالاس

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Don14

اینو میخرم رابط کاربری سامسونگ عالیه منو جذب کرد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

فوق العاده ست

۲۱ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Navashi

سلام دوستان من میخوام گوشی بگیرم حالا عین خر به این سه تا گوشی سامسونگ a73 و a54 و s21fe موندم کدومو رو بگیرم و اینکه باتری برام یه خورده مهمه چون مصرفم نسبتا زیاده و دوربین و چیپست و حالا موندم بین این سه تا کدومش رو بگیرم و بدجور قفل کردم لطفا یه راهنمایی بکنید

۰۵ خرداد ۱۴۰۲
    comment-user-img
    Alip98

    سلام خدمت شما.گوشی s21fe از گوشی های a73 و a54،در بخش دوربین و پردازنده(چیپست) بهتره اما باتریش از اون دو تا گوشی ضعیف تره.همچنین گوشی s21fe از رم پشتیبانی نمیکنه اما در اون دو تا گوشی این محدودیت وجود نداره.گوشی s21fe از پردازنده exynos 2100 وsnapdragon 888پشتیبانی میکنه که نسخه snapdragon برای گیم مناسبتره اما در بازار بیشتر نسخه exynos موجوده.گوشی a73 از پردازنده snapdragon 778 پشتیبانی میکنه.گوشی a54 هم از پردازنده exynos 1380 پشتیبانی میکنه که گوشی a73 برای گیم مناسب تره نسبت به گوشی a54.گوشی s21fe باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت داره اما گوشی های a73 و a54 باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارند.

    ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
    comment-user-img
    Alimoradi9174

    پرچم اس۲۳ اف ای بالاس

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲