مقایسه گوشی S21 FE و A73 سامسونگ

بدون شک برنده رقابت عملکردی بین یه گوشی پرچمدار اقتصادی و یه گوشی میان رده مشخصه و نیازی به بررسی و مقایسه نداره. اما وقتی صحبت از ارزش خرید میشه باید ببینیم که آیا اختلاف عملکردی دو گوشی به اندازه اختلاف قیمتشونه یا نه. گوشی A73 با توجه به افت قیمتی که تو نسخه 128 گیگ داشته، چند وقتیه جز گوشی های محبوب بازار شده و برای خیلیا این سوال پیش اومده که همین A73 رو بخریم یا ارزش داره چند میلیون بیشتر هزینه کنیم و بریم سراغ S21 FE سامسونگ؟ اگه شما هم تو دو راهی خرید a73 یا s21 fe دچار شک و تردید شدید با مقایسه S21 FE و A73 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مقایسه طراحی سامسونگ A73 با S21 FE

وقتی گوشی S21 FE سامسونگ رو می بینید، حس کیفیت ساخت بالا بهتون داده میشه و ترکیب پلاستیک با کیفیت و فلز باعث میشه حس بهتری هنگام استفاده از گوشی بهتون دست بده. با اینکه از فلز توی ساخت این گوشی استفاده شده ولی به خاطر اندازه کوچیک و وزن کمی که داره (حدود 177 گرم)، گوشی خوش دستی به حساب میاد و مدت طولانی تری می تونید ازش استفاده کنید. طراحی هم به زبان سری S ساخته شده و همون ظاهر زیبا با چینش دوربین ها در گوشه قسمت پشتی استفاده شده فقط برعکس سایر گوشی های پرچمدار سری S قسمت پشتی هم از پلاستیک ساخته شده.

گوشی Galaxy S21 FE

طراحی گوشی A73 به سبک میان رده های سری A ساخته شده و با یه طراحی ساده با برآمدگی دوربین ترکیب شده با بدنه طرفیم. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده. قسمت پشتی از پلاستیک مات استفاده میکنه که اثر انگشت و لکه بیشتری به خودش جذب میکنه و به نسبت گوشی S21 FE، یه جورایی حس ارزون تر بودن رو منتقل میکنه. به خاطر اندازه بزرگتر گوشی کمی وزنش بیشتره (در حدود 4 گرم) که خیلی تو استفاده از گوشی محسوس نیست و هر دو مدل گوشی های خوش دستی به حساب میان اما اس 21 اف ای به خاطر سایز جمع و جور ترش استفاده ازش لذت بخش تره.

طراحی گوشی a73

هر دو گوشی از دوربین سلفی در پانچ هول استفاده میکنن. صفحه نمایش S21 Fe حاشیه کمتری داره و از گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت صفحه استفاده شده که برخلاف گوریلا گلس 5 استفاده شده برای A73 محافظت بیشتری در مقابل خرد شدن و خط و خش نشون میده. برای هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت اپتیکال استفاده شده که سرعت و دقت مناسبی دارند ولی سرعت گوشی S21 FE تا حدودی بیشتره. سامسونگ S21 Fe در ساختش از گواهی IP68 استفاده شده که نسبت به گواهی IP67 سامسونگ A73 تقریبا محافظت یکسانی در مقابل آب و ذرات گرد و غبار دارند فقط S21 FE تا ارتفاع بیشتری میتونه در آب غوطه ور بشه (نیم متر بیشتر). جک 3.5 میلیمتری صدا هم در هر دو گوشی حذف شده.

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت خیلی تفاوت ها بین این دو گوشی فاحش نیست ولی گوشی S21 FE با توجه به قیمت بالاترش هم کیفیت ساخت بالاتری داره و هم طراحی زیباتر و بدنه خوش دست تری داره اما این تفاوت اونقدری نیست که بگیم گوشی A73 تجربه بدی بهتون میده و با توجه به تفاوت قیمتی این دو گوشی عملکرد A73 بسیار مناسبه ولی در کل گوشی سامسونگ S21 Fe از طراحی و کیفیت ساخت بهتری بهره میبره.

 

مشاهده ویدئو بررسی کامل Samsung A73

مشاهده ویدئو بررسی کامل Samsung S21 FE

 

مقایسه صفحه نمایش سامسونگ A73 با S21 FE

گوشی سامسونگ ای 73 از صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۷ اینچی استفاده میکنه که نسبت به صفحه نمایش 6.5 اینچی با پنل دینامیک امولد گوشی S21 FE حدود 0.2 اینچ کوچکتره. نرخ به روز رسانی هر دو گوشی 120 هرتزه و امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو دارن و در کنار هم یه تجربه روون و با جزئیات و وضوح رنگ عالی رو بهتون میدن. روشنایی صفحه نمایش هر دو گوشی نسبتا زیاده و توی محیط بیرون هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد اما روشنایی بیشینه گوشی S21 FE تا حدودی بیشتره. هر دو گوشی صفحه نمایشی با حاشیه بسیار کمی دارند اما گوشی S21 FE کمی وضعیتش بهتره. با اینکه گوشی S21 FE از پنل داینامیک امولد استفاده میکنه اما مثل گوشی A73 نرخ به روز رسانی خودکار توش استفاده نشده و باید به صورت دستی مقدارش رو تعیین کنید که تا حدودی باعث افزایش مصرف باتری توی دو گوشی میشه.

در مجموع هر دو گوشی تجربه خیلی خوب و با جزئیاتی رو تو بخش صفحه نمایش بهتون میده و تقریبا هیچ تفاوتی بین عملکرد این دو گوشی وجود نداره و شاید بشه با سخت گیری گفت که گوشی A73 به خاطر اندازه بزرگترش برای تماشا ویدیو مناسبتره که تقریبا سلیقه ایه و شاید شما از صفحه نمایش کوچکتر S21 FE لذت بیشتری ببرید.

 

مقایسه قدرت پردازشی سامسونگ a۷۳ با S21 fe

سامسونگ S21 FE مثل اکثر گوشی های پرچمدار جدید سامسونگی با دو تراشه اسنپدراگون و اگزینوس به بازار عرضه شده که در ایران بیشتر نسخه اگزینوس موجوده. تراشه اگزینوس 2100 در کنار 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 3.1 و 6/8 گیگ رم DDR5 استفاده شده. عملکرد پردازشی خیلی خوبه و پردازنده اگزینوس به خوبی از پس اکثر برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین برمیاد (فقط در یک سری بازی ها جزئیات بالاتر و فریم بیشتر اونم به صورت محدود شاید به داستان بخورید). اما در حالت کلی لگ و باگی توی استفاده از گوشی دیده نمیشه و مصرف انرژی بهینه ای هم داره. معمولا با استفاده سنگین تر، دما خیلی بالا نمیره و عملکرد پردازشی افت خاصی نمیکنه.

سامسونگ A73 از پردازنده اسنپدراگون 778G در کنار 6/8 گیگ رم DDR4X و 128/256 گیگ فضای ذخیره سازی UFS 2.2 برای بخش پردازشیش استفاده میکنه. این تراشه عملکرد متوسطی داره و برای یه میان رده خیلی قوی نیست اما توی استفاده معمولی و روزمره از گوشی هیچ مشکل و کندی خاصی نمی بینید. اگه اهل بازی کردن هم باشید اکثر بازی های نسبتا سنگین رو با جزئیات خوب و فریم معقولی اجرا میکنه و لگ و باگ خاصی دیده نمیشه ولی بازی های با گرافیک بالا رو خیلی خوب نمیتونه اجرا کنه. سرعت اجرای برنامه ها و بازی ها هم در حدود چند ثانیه از S21 FE کند تره اما در حدی نیست که تفاوت خیلی فاحش و اذیت کننده باشه. سیستم خنک کننده هم خوب عمل میکنه و خیلی مشکل بالا رفتن دما و کاهش عملکرد دیده نمیشه. بر خلاف گوشی S21 FE امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم وجود داره.

در مجموع توی استفاده معمولی و روزمره و برای یه کاربر معمولی خیلی فرق خاصی بین دو گوشی نیست و اگه شما از گوشی در حد عکاسی و دیدن ویدیو و بازی سبک می کنید، پردازنده قوی تری گوشی S21 FE تفاوت خاصی براتون ایجاد نمیکنه و فقط اگه کمی از گوشی استفاده سنگین تری می کنید مثلا ویدیو رندر می گیرید یا بازی های سنگین تری رو میخوایید انجام بدید بهتره سراغ گوشی سامسونگ S21 FE برید.

 

مقایسه رابط کاربری سامسونگ A73 با سامسونگ S21 FE

هر دو گوشی سامسونگ از رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ که بر پایه اندروید 12 ساخته شده و امکانات شخصی سازی خیلی خوب و زیادی داره بهره میبرن. تجربه استفاده روزمره و عادی هر دو گوشی بسیار روون و بدون مشکله فقط گوشی S21 FE به خاطر رگ پرچمدارش یه سری امکانات نرم افزاری بیشتری مثل سامسونگ Dex توش قرار داره و می تونید با استفاده از پورت تایپ سی ورژن 3.2 به تلویزیون یا مانیتور وصلش کنید و یه سری کارهای سنگین تری رو باهاش انجام بدید. هر دو گوشی تا 4 سال آپدیت نرم افزاری اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن که باعث میشه عمر طولانی تری داشته باشن و اگه می خوایید مدت زمان بیشتری گوشی تون رو نگه دارید هر دو عملکرد راضی کننده ای دارند و خیلی تفاوت خاصی بین دو گوشی توی این بخش وجود نداره ولی گوشی S21 FE به خاطر رگ پرچمدارش و امکانات نسبتا بیشترش امتیاز این بخش رو به دست میاره.

 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ a۷۳ با سامسونگ S21 FE

گوشی سامسونگ A73 از یه باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه و سامسونگ s21 fe از یه باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که به خاطر حجم کمترش و قدرت بیشترش کمتر از یک روز در حالت نیمه استندبای بهتون شارژ میده و اگه استفاده سنگین تری ازش کنید بین 5 تا 6 ساعت می تونید ازش استفاده کنید در صورتی که سامسونگ A73 در استفاده معمولی و سبک تقریبا یه روز کامل بهتون شارژ میده و در استفاده سنگین بین 6 تا 8 ساعت که عملکرد شارژدهی مناسب تری داره. هر دو گوشی از شارژر 25 واتی ساپورت میکنن که 50 درصد شارژ گوشی در نیم ساعت پر میشه و شارژ کاملشون حدود 1 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که با توجه به حجم باتری باز هم سامسونگ A73 عملکرد بهتری از خودش نشون میده. آداپتور شارژ در پک هیچ کدوم از گوشی ها قرار نداره و باید به صورت جدا تهیه کنید.

امکان شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی هم از خانواده سری S به گوشی S21 FE به ارث رسیده که دستتون رو توی شارژ و استفاده از گوشی بازتر میزاره. عملکرد باتری گوشی S21 FE به خاطر شارژدهی کمترش یکی از نقاط ضعفش حساب میشه و خیلی نتونسته توی این بخش خودی نشون بده و باعث میشه عملکرد کلی باتری سامسونگ A73 بهتر باشه و اگه نگهداری باتری براتون مهمتره باید سراغ این گوشی برید.

 

مقایسه دوربین Samsung A73 با Samsung S21 FE

چهار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمیق بخش دوربین سامسونگ A73 رو تشکیل میدن. عکس های دوربین اصلی  دیتیل مناسبی داره، نویز کمی توی عکس ها میفته و کنتراست خوبی داره اما رنگ ها کمی از واقعیت فاصله داره. عکس های پرتره به کمک سنسور تشخیص عمق جداسازی سوژه رو خوب انجام میدن و عکس های خوبی ثبت میشه اما گهگاهی هم خطا در تشخیص داره. سنسور اولترا عملکرد خوبی داره و از دوربین اصلی عکس های با رنگ نرم تر و نزدیکتر به واقعیت بهتون میده. لنز ماکرو هم خیلی تعریف خاصی نداره و تا حدودی جنبه فانتزی داره و به خاطر نداشتن قابلیت اتوفوکوس برای گرفتن عکس های خوب باید کمی تلاش کنید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دیتیل و کنتراست خوبی داره و نویز تقریبا کمه. رنگ ها گرم و روشن ثبت میشن و تا حدودی نزدیک به واقعیته. فیلمبرداری با رزولوشن 4k و 30 فریم هم انجام میشه که جزئیات مناسب و رنگ خوبی دارند، لرزشگیر اپتیکال هم تقریبا عملکرد مناسبی از خودش نشون میده ولی خیلی دقت بالایی نداره.

سه سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال برای دوربین سامسونگ S21 Fe در نظر گرفته شده. دیتیل عکس های لنز اصلی خیلی خوبه، کنتراست مناسبه و نویز کمه و دینامیک رنج معقولی دارند و رنگ های گرم و روشنی بهتون میده. سنسور اولترا واید نسبت به قیمت گوشی عملکرد مناسبی از خودش نشون میده و دیتیل و شارپنس مناسبی توی عکس ها دیده میشه و کنتراست عکس هم خیلی بالا نیست.

لنز تله فوتو شارپنس نسبتا کمی داره اما دیتیل و جزئیاتی که در عکس ها ثبت میشه مثل دوربین اصلی گوشی های دیگه است و توی زوم های بالا هم خیلی کاهش جزئیات ندارید. عکسبرداری توی نور کم بدون نایت مود هم عالیه و عکس های با دیتیل و کیفیت خوب و کنتراست بالایی بهتون میده. با روشن کردن نایت مود عکس ها روشن تر میشن و جزئیات سایه ها بیشتر میشه اما نویز تصویر زیادتر میشه. عکس های دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی کیفیت خیلی خوبی داره و رنگ صورت نزدیک به واقعیت ثبت میشه. دینامیک رنج عالیه و میشه گفت جز دوربین های سلفی خیلی خوب به حساب میاد و کاملا از روی گوشی A73 رد میشه. امکان فیلمبرداری 4k با 60 فریم توی لنز اصلی و سلفی وجود داره و جزئیات مناسبی در کنار نویز کم بهتون میده فقط کمی شارپنس کمه. لرزشگیر اپتیکال هم عملکرد بهتری نسبت به گوشی ای 73 داره و فیلم های با لرزش کمتری گرفته میشه.

یکی از دلایل مهمی که می تونید به خاطرش سمت گوشی S21 FE برید، عملکرد دوربینشه که واقعا عملکرد خیلی خوبی داره و در حد یه گوشی پرچمدار عمل میکنه و چیزی از گوشی S22 کم نداره و با اختلاف زیاد نسبت به A73 برنده این بخش به حساب میاد.

 

مقایسه اسپیکر Samsung A73 با سامسونگ S21 FE

برای هر دو گوشی از اسپیکر دوگانه استریو و تکنولوژی دالبی اتموس استفاده شده که بلندی صدای خیلی خوبی دارند و به خاطر استفاده از قابلیت دالبی بیس خوبی بهتون میدن اما گوشی S21 FE نسبتا بیس کمتری داره اما تفکیک صدای هر دوی گوشی خیلی خوبه. جک 3.5 میلیمتری صدا هم البته ازش خبری نیست. در این بخش هم تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو عملکرد راضی کننده و خوبی دارند.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی S21 FE یه گوشی پرچمدار اقتصادی یا میشه گفت قاتل پرچمداره که کیفیت ساخت خیلی بهتری نسبت به گوشی A73 سامسونگ نداره اما خوش دست تره و اندازه مناسبی داره ولی توی دو بخش قدرت پردازشی و عملکرد دوربین به خوبی امکانات یه گوشی پرچمدار رو به ارث برده و با تفاوت نسبتا زیادی عملکرد خیلی بهتری از خودش نشون میده و اگه دوربین براتون خیلی مهمه حتما باید سراغ این گوشی برید اما شارژدهی به نسبت کمتری داره. صفحه نمایش و تجربه رابط کاربری و استفاده معمولی از دو گوشی تقریبا یکسانه و اگه شما دنبال یه گوشی میان رده با عملکرد دوربین مناسب و سخت افزار کار راه بنداز که اصلا شما رو اذیت نکنه و مشکلی هم توی اجرای برنامه ها و بازی های روز نداشته باشه میگردید گوشی A73 کاملا نیازتون رو برطرف میکنه و با قیمت حدودی 12.3 میلیون تومان برای نسخه 8/128 قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده و ارزش خرید نسبت به قیمتش خیلی بالا رفته که حدودا 4.3 میلیون تومان از نسخه 8/128 گوشی S21 FE ارزون تره (آذر 1401). البته بهتره که برای گوشی S21 FE سراغ نسخه 8/256 برید تا خیالتون بابت فضای ذخیره سازی هم راحت باشه (با توجه به اینکه امکان اضافه کردن رم وجود نداره) و اختلاف این دو گوشی به حدود 5 میلیون تومان میرسه. پس میشه اینجوری جمع بندی کرد اگه عملکرد حرفه ای دوربین و برتری سخت افزاری توی بازی های سنگین براتون مهم نیست بهتره چند میلیون کمتر هزینه کنید و برید سراغ خرید A73 سامسونگ که حتی شارژدهی بهتری هم داره. اگه هم دنبال یه عملکرد خارق العاده از دوربین (در حد گوشی های پرچمدار) هستید یا به صورت حرفه ای بازی میکنید، S21 FE ارزش هزینه کرد بیشتر رو داره.

 

مشاهده قیمت روز سامسونگ S21 FE

مشاهده قیمت روز سامسونگ a73

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱۴ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Parsazzz

S21 fe فقط اسم S روشه خریدش اشتباه به چند دلیل
۱. باتری واقعا افتضاحی داره و در بلند مدت نا امیدتون میکنه
۲.پردازنده e2100 قدرت بالایی داره ولی به شدت ناپایداره و زیاد داغ میکنه
۳.طراحی پلاستیکی پشت گوشی

همین

۲۰ مرداد ۱۴۰۲
AMIRMOHAMMD

سلام خدمت همگی دوستان
واقعا شاید مشخص باشه که یک گوشی قاتل پرچمدار بهتر از یک گوشی میانرده هست ولی باز هم باید خودتون نظر بدید و ببینید چه علاقه ای نسبت به چه گوشی ای دارید

۱۰ تیر ۱۴۰۲
Saman e

سلام عرض ادب به مدیر محترم سایت و همکی دوستان
خیلی شیک S21 fe امکانت و کیفیت پرچمداران رو داره و همه سری S ها همیشه نور چشمی سامسونگ بودن هستن و خواهند بود و اصلا a73 جوجه هم نیست در مقابل s21fe ، و باید a73 با a53 و a52 و ته تهش با a54 مقایسه بشه که بازم a54 خیلی سرتره از a73 توقف تولید شده 😂
بهنون بگم که همه میدونیم که سری A7x سامسونگ به دلیل فروش بسیار پایین کیفیت غیرقابل قبول از سوی کاربرانو.. کلا توقف تولید شد ، و در آخرین محصول معرفی شده سری A7x که A73 معرفی و منتشر شد بخاطر پایین آوردن قیمت نهایی و فروش بیشتر سامسونگ در حرکت بی‌سابقه‌ای اومد از صفحه‌ TCLچینی استفاده کرد که مشکل سخت افزار داره ، در نور کم رنگ خاکستری یا ارغوانی و.. رو که روی اسکیرین بیارین با لمس قسمت‌های بالای ال‌سی‌دی یه خطوط نورانی به وجود میاد !! حالا شما فکر کنید 20 دادی گوشی که هنوز باز نشده صفحه مشکل داره و خدا داند یه ضربه بخوره چی میشه ، گرمای بسیار زیاد که تو آمازون به a73 لقب بخاری جیبی دادن با فقط ۲ساعت بازی معمولی یا 1ساعت فیلمبرداری یا 2ساعت ضبط صدا میشه آتیش ، باتریش هم که مثلا ۵هزاره تو سایت رسمی سامسونگ تا 8 ساعت اسکیرین یکسره داده و s21fe هم در اسکیرین یکسره تا 7 ساعت داده این تست خوده سامسونگ در سایت رسمی هست که عزیزانی که در ساخت گوشی بودن ایمیل‌هاتون رو پاسخ میدن البته باید با ایمیل و قند شکن برین و فارسی نیست مگر اینکه با برنامه ترجمه باشین چون ترجمه گوگل جواب نمیده ، در آخر هم فروش 87 درصدی و بالاترین فروش تا سقف 25 میلیون تومان همچنان s21 fe بین تمام برندها و رقاباش پیشتازه که الان قیمتش ویتنام 256 گارانتی داریا تو مایه‌های 23 اینجوریاس صفحه داینامیک 2x هم که بهترین صفحه جهان و روی تمام پرچمداران تا s23 الترا داره استفاده میشه دوربین تله فوتو و کیفیت دوربین اصلیش که a73 درمقابلش مخصوصاااا تو زوم اسباب بازیه ،بقیه تست و گقایسه ‌هارو هم ادرس دقیقش در آمازون و لینک میده به سایت رسمی سامسونگ اونجا مو به مو خودشون مدلهارو دقیقا مقایسه کردن و دیگه حرفی توش نیست ، اینم بگم مدلی که کلا سری یعنی A7x توقف تولید شد تا 1کی 2سال دیگه به هرکی بگی a73 فرار میکنه حتی آپدیت‌هاش هم مشخص نیست کامل بیاد چون دیگه فرقی نداره واسه سامسونگ و از طرفی سامسونگ طبق عادت دیرینه زود زود و تند تند مدلهای جدید معرفی و منتشر میکنه ، در اخرم یه چیز بگم اوصولا کسایی که نمیتونن یه چند میلیون بدن و شرایط خاص دارن همیشه حالشون بد و نامناسبه و تنها صلاحشون حرفای خیالی و کودکانس 😂 وگرنه وقتی تو خوده سامسونگ دو گوشی رو مقایسه زده شدن 87 به 39 درصد و مدل توقف تولید شده !! دیگه بچه ۲ساله هم میفهمه چیه جریان و کدوم خوبه 😂 موفق و سربلند باشین

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    Sbp

    چطوری این همه نوشتی

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    09

    نخوندم ولی میدم خیلی چرت و پرت گفتی من که a73 رو ترجیح میدم که به عنوان یک میان رده و قیمت مناسب و کاری بیشتری داره تا اینکه برم برای s21fe پول خرج کنم و باتری خوبی نسبت به a73 نداره

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
Nurse

قبل از مقایسه ، نتیجه معلوم بود….

۲۱ خرداد ۱۴۰۲
beattp6

سلام
نویسنده محترم اطلاعات داری ولی نه در حدی که بیای دوتا گوشی رده بالای شرکت سامسوگ رو تحلیل کنی
نه از صفحه نمایش سر درمیاری نه از پردازش گر نه از دوربین و در نهایت از باطری هم هیچی نمیدونی
لطفا تحلیل نکن
با تشکر

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    Saman e

    باز یسری متعصب که توانایی هزینه بیشتر ندارن اومدن تجزیه تحلیل 😂 پ ن پ خوب درست بود مقایسه ادمین ، A73 یه گوشی با صفحه TCL چینی که در نور کم قسمت بالای صفحه با لمس کردن در رنگ‌های خاکستری یا ارغوانی و.. یسری خط‌های نورانی به وجود میاد که پشکل سخت افزار داره ، بعدم سری A7X کلا اونقدر داغون بود توقف تولید شد ، بعدم گوشی فول پلاستیگی که ۲ساعت کار نکرده میشه بخاری جیبی بعدم نداشتن حتی یه USB 3 بعدم جنس پشت بسیار ضعیف که با فوت خط و خش میوفته بعدم یسری مثل تو چون نتونستین S21 FE دست بگیرین چیزی واسه ارائه هم ندارین جز اسنپ و اگزینوس ، اونم چه اسنپی اسنپ 2سال پیش اما اگزینوس رو پرچمدارها در حال استفاده‌اس .. بازم بگم یا کافیه …😂

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      Sbp

      تو مگه a73 داشتی که نظر میدی بعدشم s21fe خوبه که ۳ سال از تولیدش گذشته کلا هم دو سال پشتیبانی اندروید داره

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      Sbp

      البته بازم s21fe بهتره ولی تو حق نداری مسخره کنی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      007m.reza

      مطمئنا رفتی s21 گرفتی 🤣

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      09

      یا الله این بوزینه نمی فهمه سامسونگ ساخت کدام کشور میگه ساخت چین هست بعد تحلیل میکه خنده هم می فرسته
      نخند شامپانزه

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
Taher3577

من a73 رو بهتر از fi میدونم

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
SadeGraphic

S21fe باتريش خوب نيست اما خواهر زاده‌ام A73 خريده ( شهریور 1401 ) راضيه البته زياد باهاش كار نميكنه

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
SadeGraphic

S21fe باتريش خوب نيست
خواهر زاده‌ام A73 خريده ( شهریور 1401 ) راضيه البته زياد باهاش كار نميكنه

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
fjdlhdkh

من 2 ماه a73 گرفتم و راضیم پردازنده و همچی تکمیل اگه بیشتر پول دارید s21 اف ای بگیرید ولی اگه بخواید پول کمتری بدید یا پس انداز کنید اصلا نگران عملکرد a73 نباشید

۱۱ فروردین ۱۴۰۲
Limb0onTop

۲ تا گوشی مزخرف از سامسونگ

۱۴ اسفند ۱۴۰۱
    Saman e

    نگو که طرفدار برند شیائومی یا همون برند بدبختی معروف هستی که پر لگ و باگ و هنگ ، کل گوشی رو شیشه میزته بعد یه استاتدارد ضد آب که هیچ ضد پاچش اب هم نداره گوشیاش تو این قیمتا 😂 از یه سنسور مجاورتی که نوکیا 3600 ۳۰ سال پیش داشت شیائومی نمیتونه بربیاد همچنان درگیر سنسور مجاورتیه جالبترین قسمت شیائومی اپدیت‌هاش هستش که خوده کاربراش وحشت دارن آپدیت جدیدکه میاد دانلود کنن 😂 اون به کنار جالبتر از اون آپدیت‌هایی هست که خوده شیائومی یادش میره گوشی رو با x آمدیت معرفی میکنه بعد تاریخ انتشار هم میده بعد یادش میره یهو ۶ماه بعد آپدیت میاد 😂 این بماند که مشخصاتش رو میخونی میگی این میانردش خوده پرچمداره !! بعد ۶ماه میشه دیونه خونه … عزیز هرچی مانی بدی آتش میخوری ، اما چون دل کاربران شیایومی نشکه باشه (( اکلی )) سامسونگ بد بد بد قهر قهر قهر شیایومی خوب خوب خوب آتشی آتشی آتشی 😂😂😂😂😂😂😂

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
      KALINA

      من خودم از ناچاری شیاومی گرفتم خوبه هنگ نداره دوربینش عالیه شارژ خوب نگه میداره اما خدایی سامسونگ چیز دیگه است خدایی خیلی دوست داشتم اس 21 بگیرم ولی خب پول نداشتم راستی یه آپدیتی کردم برنامه ام ایکس پلیر کار نمی‌داد ,🤣🤣🤣🤣 بعدشم سرعت آپلودد اگه ده مگ هم باشه باز نمیتونی یه فیلم پنج مگی تو ده دقیقه بفرستی تو واتساپ یعنی شیاومی یه کاری میکنه پشیمون بشی فیلم بفرستی فقط گوشی من نیست پسر عموم هم داره همین مشکله داره هر کاری میکنم حل نمیشه خیلی این رو اعصابه

      ۰۶ تیر ۱۴۰۲
    Sbp

    شیائومی خوبه که پر از لگ و باگه

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
Mmd007

قیمت گوشی a73 256 چقدره

۰۷ اسفند ۱۴۰۱
    Alip98

    سلام خدمت شما.قیمت گوشی a73 با حافظه 256 الان حدود ۲۱ میلیون تومنه اما مشخص نیست که در روزهای آینده به این قیمت میمونه یا نه.

    ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
Mahdi2005

S21FE گوشی واقعاً خوبیه نسبت به قیمتش 👌👌🔥

۱۲ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیوش هم هستیم!

۰۳ دی ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۰۳ دی ۱۴۰۱
Amormahdi1401

با تشکر از بررسی های خوبتون
خیلی مفید بود
‌کاش بعضی وقت ها قرعه‌کشی کنید و با موبوبکس تماس تصویری بگیرید.🤍

۲۲ آذر ۱۴۰۱
    Taher3577

    من a73 رو بهتر از fi میدونم

    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
tahamousavi

S21fe یه بالارده نزدیک به قیمت پرچمداره اما A73 یه میان رده کرون قیمته. طبیعتاً خیلی بهتره که S21fe رو بگیریم…

۲۱ آذر ۱۴۰۱
    09

    tahamousavi همه میدونیم که s21fe بالارده هست اما a73 درحد یک پرچم دار هست

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۲
ALI ZAREI

قطعا s21 را انتخاب میکنم

۱۹ آذر ۱۴۰۱
A.L.I

سری اس خیلی بهتره

۱۹ آذر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

A73 بهتره به نظرم 👌🏻

۱۹ آذر ۱۴۰۱
matin.b.1385

اس بیست و یک fe قدیمه

۱۷ آذر ۱۴۰۱
    Mojika1371

    هر چی پول بیشتر بدی بیشترم آش میخوری ولی در کل سری اس برند سامسونگه و فقط با توجه به قیمت دلار گوشی ها به قیمت غیرواقعی و نجومی عرضه میش متاسفانه

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۲