نقد و بررسی مشخصات گوشی A73 سامسونگ

بررسی عضو بزرگ خانواده کهکشانی‌ ها با یکان 3 یعنی A73

سری جدید گوشی‌ های میان‌رده سامسونگ با یکان 3 یعنی A23، A33، A53، A73 سامسونگ وارد بازار ایران شده‌ اند و قرار است بپردازیم به عضو بزرگ‌تر این خانواده یعنی گلکسی A73. اگر شما هم از گوشی‌ های سری A داشته‌ اید اسم آن را در کامنت‌ ها بنویسید تا ببینیم کدام‌ یک پرفروش بوده است. گوشی گلکسی A73 دو نسخه با رم‌ های 6 و 8 دارد، رم 8، 256 این گوشی در بازار حدود 14 میلیون قیمت دارد؛ آیا ارزش خرید دارد؟ در این ویدئو به جواب این سوال می‌ رسیم.

طراحی گوشی A73 سامسونگ، بدنه پلاستیک و طراحی زیبا

در بخش طراحی، با همان همیشگی سامسونگ مواجه هستیم؛ تماما پلاستیک، متریال نه‌چندان با کیفیت و خوب ولی یک طراحی نسبتا زیبا. در قاب پشتی گوشی که ما در حال بررسی آن هستیم، یک رنگ سبز آبی باحال داریم. بیرون‌ زدگی دوربین به بلوغ خوبی رسیده است و باحال شده است.

سه لنز را در زیر همدیگر می‌ بینیم و یک لنز و یک فلش هم زیر هم در کنار آنها قرار دارد که ترکیب جذابی را در قاب پشتی به نمایش می‌ گذارد. خوشبختانه جای اثر انگشت روی آن نمی‌ ماند، یک مات نسبتا براق دارد که خیلی عجیب است. لوگوی سامسونگ هم در قاب پشتی قرار دارد؛ اما از نظر کیفیت ساخت یک فضای خالی بین پلاستیک پشتی و سخت‌ افزار داخلی هست که حس خوبی نمی‌ دهد.

دور تا دور گوشی هم پلاستیک قرار دارد. در زیر گوشی درگاه تایپ سی، اسپیکر و میکروفون قرار دارد. در سمت راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، بالای گوشی خشاب سیم‌کارت و یک میکروفون دیگر قرار دارد.

در خشاب سیم‌ کارت دو سیم‌کارت به‌صورت هم‌زمان می‌ توان استفاده شود یا یک سیم‌کارت و یک مموری کارت می‌ تواند استفاده شود. لبه سمت چپ خالی است و خبر از چیز خاصی نیست.

در پنل جلویی یک نمایشگر تخت را می‌ بینیم که تقریبا 87% را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. عجیب است که پانچ هول به نسبت نسل قبلی بزرگ‌ تر شده است و به نظر می‌ رسد سامسونگ در این قسمت خودزنی کرده است. البته خیلی بزرگ نیست یک مقدار در طراحی پانچ هول ایراد دارد و دوربین در وسط حفره نیست.

طراحی گوشی a73

اسپیکر مکالمه در بالا قرار دارد. حاشیه از بالا و پایین یک مقدار زیاد است؛ اما تقریبا می‌ توان گفت طراحی بدی نیست، یک مقدار قطر گوشی آزار دهنده هست و به نسبت گوشی‌ های شیائومی در این بازه قیمتی، قطر زیادی دارد.

در مجموع با توجه به گواهی IP67 که این گوشی دارد، می‌ شود گفت با اغماض طراحی خوب است. اگرچه نقص‌ هایی دارد و کیفیت ساخت پایین است، متریال ضعیف است و خیلی گوشی آس و خفنی نیست. قطعا باید با قاب استفاده کنید چون بزرگ و کمی یغور است و ممکن است از دستتان سر بخورد و بیفتد و از طرفی به‌خاطر جنس پلاستیکی آن، احتمال شکستگی و خط و خش افتادن زیاد است. بنابراین اگر به دنبال گوشی خوش دست تر هستید می توانید سایر گوشی های این سری مانند a23 رو خریداری کنید. شما می توانید از طریق صفحه بررسی مشخصات A23 سامسونگ ارزش خرید آن را نیز بررسی کنید.

بررسی صفحه نمایش a73 سامسونگ، فوق العاده باکیفیت

در صفحه نمایش گلکسی a73 یک صفحه نمایش امولد 120 هرتزی FULL HD دارد که  HDR10 را هم پشتیبانی می‌ کند و می‌ توان گفت نمایشگر فوق‌العاده با کیفیتی است. روشنایی آن هم، روشنایی خوبی است و در مجموع در این بازه قیمتی در میان صفحه نمایش‌ ها حرفی برای گفتن دارد.

اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچ است که اندازه به شدت مناسبی برای بازی‌کردن و فیلم دیدن است. فقط ممکن است حاشیه‌ های دور صفحه نمایش کمی آزاردهنده باشد وگرنه در بخش صفحه نمایش امتیاز کامل را در این بازه قیمتی می‌ گیرد و ایراد خیلی خاصی ندارد. کنتراست رنگ‌ها، زاویه دید تقریبا می‌ توان گفت که بی نقص است.

صفحه نمایش ای 73

مشخصات باتری سامسونگ مدل ای 73، عملکرد قابل قبول

گوشی گلکسی A73 یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت دارد که عملکرد آن خوب نیست. چرا؟ چون یک ساعت بازی با  Call of Duty حدود 20 درصد شارژ آن را کم می‌ کند و این درحالی است که رم گوشی خیلی درگیر نیست و اپلیکیشن خاصی روی آن نصب نیست. فقط یک بازی و چند موزیک روی این گوشی دانلود شده است؛ بنابراین می‌ توان گفت عملکرد خوبی ندارد. حالا تصور کنید تعداد زیادی اپلیکیشن را هم روی آن نصب کنید و بخواهید رم آن را درگیر کنید در طول زمان احتمالاً شارژدهی آن کمتر هم خواهد شد.

برای استفاده معمولی در یک روز کامل به‌سختی می‌ توانید از آن استفاده زیادی کنید و در استفاده معمولی رو به زیاد خیلی سخت می‌ تواند یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. البته طوری نیست که شما را نامید کند. شارژدهی این گوشی معمولی است و نمی‌ توان آن را نه به عنوان نقطه قوت و نه به عنوان نقطه‌ضعف در نظر گرفت.

بررسی باتری گوشی a73

از طرف دیگر یک آداپتور 25 واتی هم دارد و در یک بازه زمانی یک ساعته از 10 تا 90 درصد را خیلی خوب و راحت شارژ می‌ کند. فول‌ شارژ شدن تقریبا یک ساعت و بیست دقیقه طول می‌ کشد و به طور کلی در بخش باتری، گوشی عملکرد معمولی دارد.

گوشی‌ های سامسونگ هم با توجه به اینکه در بلندمدت تجربه استفاده از آنها را داشتم؛ در بخش باتری بعد از مدتی افت می‌ کنند؛ بنابراین اگر باتری برای شما مهم است و از گوشی زیاد استفاده می‌ کنید احتمالا این گوشی نمی‌ تواند انتخاب اول شما باشد.

بررسی امنیت A73 سامسونگ، نسخه بهتر نسل های قبلی

در بخش امنیت گوشی گلکسی A73 یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد. حس گر اپتیکالی که عملکرد آن خوب است اما خفن نیست. به نسبت نسل‌ های قبلی بهتر شده است ولی گاهی اوقات اذیت‌ کننده است. مثلا وقتی من در حال سِت کردن اثر انگشت بودم، یک‌دفعه از برنامه خارج شد و گفت انگشتت را باید سفت‌ تر بگذاری! که ممکن است برای شما هم آزاردهنده باشد و اگر دست شما کثیف، چرب یا خیس باشد یا قاب گلس داشته باشید شاید حسگر اثر انگشت کمی آزار دهنده باشد.

اما می‌ توانید از سیستم تشخیص چهره دوبعدی آن استفاده کنید که خوب و سریع است. البته خیلی امن نیست ولی کار شما را راه می‌ اندازد.

بررسی امنیت گوشی ای 73

مشخصات دوربین ای 73، عکاسی با کیفیت فوق العاده

در بخش دوربین گوشی گلکسی A73 یک رشد عجیب و غریب داشت در بخش اعداد و ارقامی که ارائه داده است. لنز اصلی 108 مگاپیکسل عکس‌ ها در مجموع در حالت اصلی عکس های خوبی هستند ولی عالی نیستند و اصلا نمی‌ توانید توقعی که از یک گوشی پرچمدار را دارید از این گوشی هم داشته باشید؛ همان‌ طور که از اسم آن مشخص است یک گوشی میان‌ رده است و یک مقدار غیرمنطقی است برای یک گوشی میان‌رده 14 میلیون هزینه کنید.

عکس‌ ها تقریبا شارپنس خوبی دارند. داینامیک رنج فوق‌ العاده‌ای دارند، با اغماض جزئیات را خوب نشان می‌ دهد اما وایت بالانس آنها خیلی دقیق نیست یعنی گاهی اوقات رنگ‌ ها بی روح و گاهی اغراق‌آمیز می‌ شوند. وایت بالانس ایرادی است که دوربین اصلی دارد و اگر بخواهید عکس پرتره بگیرید یک سنسور 5 مگا پیکسلی تشخیص عمق دارد که از هر ده عکس سه عکس دچار اشتباه می‌ شود و نمی‌ تواند چیزهایی مثل عینک یا موها را تشخیص دهد و فقط در 70% مواقع می‌ تواند خیلی خوب سوژه اصلی را از بک‌گراند جدا کند. اما اگر پرتره بگیرد پرتره‌های خیلی خوبی می‌ گیرد.

کیفیت دوربین و عکاسی در حالت شب

عکس‌ها در حالت شب

خوب هستند یعنی نویزها تا حد زیادی کم می‌ شوند؛ اما نکته‌ ای که وجود دارد این است که در چه میزان نوری عکاسی می‌ کنید. مثلاً اگر نور استودیو من را قطع کنید و هیچ نوری وجود نداشته باشد اتفاقی خاصی نمی‌ افتد. درحالی‌ که عکسی که با S22 Ultra و آیفون 13 پرو مکس می‌ گیرید، عکس را نوردهی می‌ کنند. اما این گوشی فقط زمانی که حداقل یک منبع نوری داشته باشید و در تاریکی مطلق نباشد، خوب عکاسی می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید، خیلی وقت‌ ها که گوشی ها را بررسی می کنیم که یک گوشی برای عکاسی شب خوب است. بچه‌ها عکسی در یک فضای تاریک می‌ گیرند و شاکی می‌ شوند که این عکس تماما نویز است. خب طبیعی است چون باید یک منبع نوری باشد که این دریچه را باز نگه می‌دارد در چندلایه merge شود و بتواند یک عکس خوب به شما تحویل دهد.

اما به‌هرحال با گوشی می‌ توانید به عنوان مثال در خیابان یا در پارک موقع شب و منبع نوری وجود دارد می‌تواند عکس‌ های بدون نویزی بگیرد.

این گوشی یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید دارد که عکس‌ های خوبی می‌ گیرد و داینامیک رنج آن شما را به وجد می‌ آورد. رنگ‌ ها در آن خیلی بهتر از سنسور اصلی است. اما اعوجاج تصویر دارید یعنی یک مقدار لبه‌ های تصاویر را بهم ریخته می‌کند اما می‌توانید عکس‌ های اولترا واید خوبی با آن ثبت کنید.

کیفیت دوربین گوشی a73

سنسور تله فوتو در این گوشی به نسبت نشل قبلی حذف شده ولی همان دوبرابر دیجیتالی که به شما زوم می‌ دهد رنگ‌ های بهتری نسبت به سنسور دوربین اصلی دارد. یعنی شما می‌ توانید رنگ‌های بهتر و شارپنس بهتری را در زوم دوبرابردیجیتال ببینید اما وقتی بیشتر از دوبرابر زوم کنید کیفیت عکس‌ ها بهم می‌ریزد.

از طرف دیگر سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو هم دارد این گوشی، یک لول از فانتزی بهتر است. 3 تا 5 سانت باید از سوژه فاصله بگیرید البته فوکوس خوبی هم حالت ماکرو ندارد. شما می‌ توانید عکس‌ های ماکرویی با این گوشی ثبت کنید اما خیلی عکس‌ های فوق‌ا لعاده ای نیست که با خودتان بگید عجب عکس‌ های ماکرویی!

فیلم‌برداری 4k و یاکیفیت

4K سی فریم بر ثانیه می‌ گیرد و خبری از شصت فریم 4k نیست. 1080 سی فریم و شصت فریم را می‌ گیرد یک ایراد دارد سرعت تغییر فوکوس آن یک مقدار ضعیف است و ایراد بعدی آنکه یک مقدار بی روح فیلم‌برداری می‌ کند در حد خیلی کم. ولی شما می‌ توانید ویدئو های خوبی با آن ضبط کنید. در مجموع می‌ توان گفت دوربین این گوشی حرف برای گفتن دارد ولی در حد گوشی‌های پرچمدار نیست. بنابراین اگر کیفیت دوربین فیلم برداری گوشی براتون مهمه، پیشنهاد می کنم بررسی مشخصات گوشی S22 5G سامسونگ رو که جدیدترین پرچمدار این کمپانی است رو مطالعه کنید.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

در این گوشی یک دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی داریم، عکس‌ های سلفی خوب است. یک مقدار اگر شرایط نوری شما خوب نباشد تصاویر شما نویزدار می‌ شود و شارپنس به شدت پایین می‌آید و تصاویر شارپی به شما تحویل نمی‌ دهد. اما در منابع نوری و نورپردازی مناسب سلفی‌ های خوبی را می‌ توانید با این گوشی ثبت کنید. سلفی گوشی فوکوس خودکار ندارد به‌خاطر همین خیلی احتمال این وجود دارد که اگر اندکی دست شما بلرزد، سلفی شما تار شود.

در  کل باید با دقت بالایی سلفی بگیرید تا تصاویر سلفی شما خوب از آب دربیاید.

پردازنده و سخت افزار A73 سامسونگ

در بخش سخت‌ افزار گوشی گلکسی A73 از 778G Snapdragon استفاده می‌ کند. یک پردازنده تا حدودی سرحال و تازه‌نفس است به نسبت بقیه پردازنده‌ های سری7 و می‌ توان گفت آنچه انتظار دارید را برآورده می‌ کند. بازی کال آف را در گرافیک بالا و فریم ریت مکس می‌ تواند اجرا کند بدون هیچ لگ و باگ خاصی. فقط یک ایراد دارد اینکه به شدت داغ می‌ کند.

سخت افزار گوشی ای 73

نسخه ایی که ما برای بررسی در دست داریم نسخه 6 گیگابایت حافظه است و در این نسخه محیط کاربری راحت و روانی داشت، در بازی هم خیلی راحت کار می‌ کردم. اما تا 45 درجه داغ می‌شده که باعث می‌ شد تا 20 درصد شارژ در یک ساعت بازی کال آف کم شود. اگر گوشی داغ نکند، می‌ تواند باتری خوبی هم برای شما داشته باشد. اما اگر داغ کند که احتمالش هست، روی باتری اثر می‌ گذارد و از نظر سخت‌افزاری بهینه مصرف نمی‌ کند.

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری galaxy a73

اندروید 12، 4.1 One ui سامسونگ حجت را تمام کرده است. قابلیت‌های شخصی‌سازی خوب، محیط روان و راحت، آیکون های تمیز و باحال، پالت‌های رنگی مختلف که باتوجه به بک‌گراند می‌ توانید آن را تغییر دهید. مدل‌های مختلفی می‌ توانید نوتیفیکیشن را منیج کنید. کنترل سنتر را می‌ توانید مدیریت کنید. واقعاً عملکرد گوشی در رابط کاربری بهینه شده است. بخصوص که اندروید 12 را دارد و سامسونگ گفته است تا 4 سال آپدیت نرم‌افزاری روی سری A قرار است بدهد. یعنی تا اندروید 16 را پشتیبانی می‌ کند و از اتفاقاتی خوبی است که برای این سری گوشی‌ها می‌ تواند بیفتد البته تجربه نشان داده است عمر مفید گوشی‌های اندرویدی 2 الی 3 سال است و شاید آپدیت بتواند بعد از 4 سال آپدیت بگیرد.

عملکرد فوق العاده اسپیکر A73 سامسونگ

در بخش اسپیکر گوشی گلکسی A73 دوتا اسپیکر دارد یکی در بالا و یکی در پایین. در پخش موزیک، شما را به وجد می آورد چون هیچ‌وقت در گوشی های میان رده سامسونگ اسپیکر به این خوبی جوابگو نبود. وقتی صدا در ولوم نصفه پلی می‌ شود صدا از هر دو اسپیکر می آید و در انتهای صدا بلندی مطلوب، کیفیت مطلوب، تفکیک مطلوب دارد.

صدا بیس است و تریبل آن خیلی زیاد نیست و می‌ توان گفت یکی از بهترین اسپیکرهایی است که سامسونگ در میان‌رده‌ها دیده است. وقتی که بازی می‌ کنید جزئیاتی مثل صدای پای افراد را به خوبی می‌ توانید تفکیک کنید.

بالاخره گوشی galaxy a73 ارزش خرید داره یا نه؟

گوشی در حال حاضر (8 اردیبهشت 1401) در بازار خیلی قدرتمند وارد نشده است و در همه‌جا زیاد موجود نیست. به‌ندرت فروشگاه‌ها موجود دارند. اما احتمالا در یکی دو هفته آینده به صورت جدی وارد بازار شود.

اگر بخواهم قیمت این گوشی را من تعیین کنم، ارزش آن  حدود 12 میلیون تومان است، چرا؟ چون 14.200 میلیون تومان در موقع ورود این گوشی به بازار قیمت‌گذاری شده است، درحالی‌که می‌ توان با 1 تا 1.500 میلیون تومان حداکثر 2 میلیون تومان بیشتر، گوشی  S21 FE می‌ خرید که یک ژن پرچمدار در خود دارد. این گوشی 14 میلیون تومان ارزش خرید ندارد. اما حدس می‌ زنم چون در ابتدای ورود به بازار است قیمت به 13 تا 12 میلیون تومان هم برسد و در قیمت 12 تا 12.5 میلیون تومان می‌توان گفت رم 6 گیگ ارزش خرید بالایی دارد. چرا؟

قیمت گوشی a73

galaxy a73 طراحی شیکی دارد. کیفیت ساخت پایین است و متریال ضعیف است اما جوری نیست که فاجعه باشد. در صفحه نمایش واقعا خوب است. باتری معمولی دارد و اگر استفاده زیادی نداشته باشید می‌ توانید با باتری آن هم کنار بیاید. دوربین خوبی دارد، سخت‌افزار خوبی دارد. کمی داغ می‌ کند که اگر زیاد با آن کار نکنید قابل چشم‌پوشی است. رابط کاربری و اسپیکری جوابگویی عالی دارد. در مجموع روی قیمت 12 تا 12500 میلیون تومان می‌ توان گفت ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد.

لطفاً از یک تا ده به این گوشی امتیاز بدهید و در بخش نظرات بنویسید که اگر شما باشید برای این گوشی هزینه می کنید یا نه؟

سوالات متداول
(3 سوال)
مزایای گوشی a73 سامسونگ چیست؟

اسپیکر فوق العاده قوی و کیفیت دوربین شگفت انگیز و صفحه نمایشگر این گوشی حرفی برای گفتن دارد.

معایب گوشی ای 73 سامسونگ چیست؟

باتری این گوشی به نسبت امکانات و قیمتی که دارد ضعیف عمل کرده همچنین متریال این گوشی مثل بقیه گوشی های سامسونگ کیفیت بالایی ندارد.

آیا galaxy a73 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

مهدی شجاری در این ویدئوی این صفحه به صورت کامل در مورد ارزش خرید این گوشی توضیح داده است، حتما این ویدئو رو مشاهده کنید.

خرید گوشی a73
نقاط قوت
فیلم برداری 4k
صفحه نمایشگر فوق العاده
اسپیکر قوی
نقاط ضعف
باتری کم قدرت
متریال ضعیف
داغ کردن گوشی در استفاده طولانی
نویسنده : zohreh
تاریخ انتشار ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 283
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
zaker.22

سلام من میخوام گوشی بگیرم برای گیم کلاف بنظر شما .
پکوx5پرو خوبه یا نوت13tپرو ممنون میشم پاسخم را بدهید…

۰۴ بهمن ۱۴۰۲
comment-user-img
zaker.22

سلام من میخوام گوشی بگیرم برای گیم کلاف بنظر شما .
پکوx5پرو خوبه یا نوت13tپرو ممنون میشم پاسخم را بدهید

۰۴ بهمن ۱۴۰۲
comment-user-img
Miksa85M

نسبت به قیمتی که داره نمی ارزه تا پردازنده ضیف تری نسبت به رقبا داره تو این رنج قیمتs21feبهترین گزینه است.
ممنون از موبونیوز

۰۷ دی ۱۴۰۲
comment-user-img
Parsa0011

من خودم a73 دارم بعد یک نیم فکر کنم ۲ سال هنوز شارژدهی خیلی خوبی داره و هنوز هر اپ جدید و اپدیتی از اندروید میاد رو دریافت میکنه خیلی راضیم حافظه خوبی داره و رمش هم کشش بالایی داره. تنها مشکلی که همه گوشیا دارن بعد یکی دوماه از چشم میفتن و یا مدل جدید میاد. نداشتن رنگ مشکی هم یکی از مشکلات میتونه باشه بخاطر همینم من رنگ awsome gray گرفتم.

۰۵ دی ۱۴۰۲
comment-user-img
kianshah

یک گوشی میان رده قدرتمند با دوربین خفن a52s بهتره

۲۹ آذر ۱۴۰۲
comment-user-img
kianshah

یک گوشی میان رده قدرتمند با دوربین خفن

۲۹ آذر ۱۴۰۲
comment-user-img
aliatay1400

عالی ترین گوشیست فقط خیلی گرون است و شارژر داخل جعبه ندارد این یکی از بدی های این گوشیست میتوانید بجای a73 برید سراغ a53
ممنونم

۲۹ آذر ۱۴۰۲
comment-user-img
Amir Mohammad Hedaei

خیلی زحمت می کشی ممنون

۱۸ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
Amir Mohammad Hedaei

عالی

۱۸ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
amirkashi

عالی😍

۱۲ آبان ۱۴۰۲
comment-user-img
erfan1384Sa

عالی

۲۲ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Hahahah

سلام یک سوال داشتم انگار اینکه میگن دوربین a54 بهتر از این گوشی است ولی a54 داغ میکند این نمیکنه بنظر شما پک ویتنام کدوم هر دوتا ویژگی رو داشته باشه هم دوربین در حد a54 هم پردازنده در حد a73 باشه رو با هم داره؟(تفاوت قیمتو اصلا اصلا مهم نیست )

۰۷ مهر ۱۴۰۲
    comment-user-img
    amkasra90

    سلام دوست عزیز برای گیم میخوای پوکو ایکس 5 پرو بگیر این گوشی رو نگیر به علت باتری خیلی کم ظرفیت خودم این گوشی رو گرفتم خیلی خوب بو د عالییییییییییییی داداش این گوشی a73 داغم میکنه تنها گوشی که در گیم داغ نمیکنه a23
    هست هر چی میگری سام سونگ نگیر

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    comment-user-img
    amkasra90

    به لخره سام سونگ خواستی بگیری یا a73یاs21feشیا پوکو ایکس5 پرو برای گیم این گوشی ها مناسب هست

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
ms.ketabi

طراحی نسبتا خوبی داره

۱۷ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
Alireza.1402

پردازنده اش خیلی خوبه

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
AmriAli 1388

به نظر من A54 از A73 بهتر
چون یکسال از تاریخ رونماییA73گذشته

۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    comment-user-img
    09

    ببخشید شما خیلی اسکول هستی بخاطر یک سال تاریخ عرضه میگی a54 از a73 بهتره باید تمام معایب و مزایا رو در نظر گرفت
    برای مثال هسته a73 قویتره ولی زودتر داغ میکنه

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
Sepioo

گوشی خوبیه ولی حتی برا سال گذشته که معرفی شد باز هم عقلانی نبود خریدش با توجه به بازه قیمتی مدل های بالاتر نسبت بهش ولی در هر صورت گوشی خوبیه.

۲۸ مرداد ۱۴۰۲