مقایسه A24 سامسونگ و Poco M5s شیائومی

وقتی صحبت از خرید گوشی های میان رده و اقتصادی میشه اولین انتخاب اکثر مردم گوشی های سامسونگ و شیائومی هست؛ چون دیگه چند ساله هر کدوم توی بازار جا افتادن و به نحوی امتحان خودشونو پس دادن و میشه به هر دو تا برند کاملا اعتماد کرد. این دو تا برند محبوب هر سال مدل های میان رده و اقتصادی مختلفی رو روانه بازار میکنن که در کنار قیمت مناسب امکانات جذابی هم دارند؛ گوشی گلکسی A24 سامسونگ و شیائومی Poco M5s دو تا گوشی های میان رده ارزون قیمت بازار هستند که در بازار ایران طرفدارهای زیادی دارن. پس اگر به دنبال خرید یه گوشی میان رده با قیمت مناسب هستین و هنوز تصمیم نهایی نگرفتین، با موبونیوز تا پایان مقاله مقایسه گلکسی A24 سامسونگ و Poco M5s شیائومی همراه باشین.

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی A24 با Poco M5s

تقریبا اکثر گوشی های میان رده اقتصادی برخلاف قیمت نسبتا پایینشون شکل و ظاهر جذابی دارن؛ پس همون اول کار طراحی و کیفیت ساخت هر دو نماینده شیائومی و سامسونگ رو با هم مقایسه میکنیم. بدنه و فریم گوشی A24 سامسونگ از پلاستیک با کیفیت ساخته شده و برای نمایشگر هم شیشه در نظر گرفته؛ اما با این اوصاف وقتی گوشی توی دستتون نگه میدارین واقعا شباهتی به گوشی های بی کیفیت سال قبل سامسونگ نداره و حتی ظاهر پرچمدارهای سامسونگ رو به خودش گرفته. در مقابل شیائومی Poco M5s هم از پلاستیک در ساخت فریم و بدنه و شیشه برای نمایشگر استفاده کرده که از این نظر دو تا مدل تفاوت زیادی با هم دیگه ندارن.
گوشی A24 سامسونگ به تقلید از پرچمدارهای سری S23 و S23 پلاس سامسونگ از چیدمان دوربین های بدون جزیره استفاده کرده که دور هر لنز روی یک روکش فلزی گرفته و به صورت عمودی در قسمت بالایی قاب قرار گرفته؛ از اون طرف شیائومی Poco M5s هنوزم به تن به تغییر نداده و تمامی دوربین ها توی یه جزیره جمع و جور عمودی در بالای گوشی قرار دارن. تا اینجا از نظر ظاهر و چیدمان دوربین دو تا گوشی تفاوت زیادی با هم ندارن و میتونین هر مدل رو که می پسندین سراغش برین!

طراحی گلکسی A24 سامسونگ
در قسمت سمت راست فریم هر دو تا گوشی، به ترتیب دکمه های تنظیم صدا و کلید پاور تعبیه شده که از سنسور اثر انگشت میزبانی میکنن. خشاب سیم کارت میان رده شیائومی Poco M5s در سمت چپ فریم گوشی قرار داره که به طور همزمان از دو تا سیم کارت سایز نانو و یک کارت حافظه پشتیبانی میکنه؛ از اون طرف خشاب سیم کارت در میان رده Galaxy A24 سامسونگ هم در سمت چپ فریم قرار گرفته که امکان اضافه کردن کارت حافظه براش در نظر گرفته شده.
توی میان رده پوکو از سنسور مادون قرمز (IR Blaster) استفاده شده که متاسفانه بر اساس سیاست های کره ای ها این قابلیت در گلکسی A24 سامسونگ وجود نداره که به نظرم چندان اهمیتی توی انتخاب نهایی نداره. توی هر دو تا گوشی از جک ۳/۵ میلیمتری صدا استفاده شده که در قسمت پایین فریم در کنار پورت شارژ قرار داره؛ با این حساب، هنوزم میتونین با هندزفری و هدفون های سیمی قدیمی خودتون آهنگ گوش بدین و تماس داشته باشین که به نظرم شیائومی و سامسونگ حق انتخاب یکسانی بهتون میدن.
حسگر اثر انگشت توی هر دو تا مدل گلکسی A24 سامسونگ و شیائومی Poco M5s میهمان کلید پاور شده که سرعت و عملکرد مناسبی داره؛ تقریبا توی بیشتر گوشی های میان رده و اقتصادی شیائومی حسگر اثر انگشت با کلید پاور ادغام شده که به اعتقاد اکثر کاربرا استفاده راحت تری داره و میشه یک دستی هم از گوشی استفاده کرد. میان رده پوکو M5s حاشیه نمایشگر کمتری در مقایسه با نوار عریض مشکی گلکسی A24 سامسونگ داره؛ پس اگه حاشیه کمتر رو میپسندین یه امتیاز به نفع پوکو صادر میشه. برای محافظت از نمایشگر شیائومی Poco M5s از لایه Corning Gorilla Glass 3 استفاده شده، اما در مقابل نماینده سامسونگ هیچ لایه محافظتی نداره و به نظرم بهتره یه گلس محکم براش بخرین.

طراحی گلکسی A24 سامسونگ
شیائومی Poco M5s گواهی محافظت در برابر نفوذ گرد و خاک و پاشش مایعات داره اما ضد آب نیست؛ از اون طرف گلکسی A24 سامسونگ هم اگه توی آب بیفته قابل استفاده نیست! میان رده سامسونگ با وزن ۱۹۵ گرم حدود ۲۰ گرم از پوکو سنگین تره اما به دلیل ارگونومی مناسب و داشتن انحنای فریم گوشی خوش دست تریه و توی استفاده طولانی مدت دستتون خسته نمیشه. در کل توی طراحی Galaxy A24 سامسونگ با وجود بدنه معمولی ارگونومی بالاتر و بهتری نسبت به گزینه پوکو داره و امتیاز این بخش بهش میرسه.

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی A24 سامسونگ با Poco M5s شیائومی

سامسونگ برای گوشی Galaxy A24 از یه نمایشگر ۶/۵ اینچی Super AMOLED با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی استفاده کرده که رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو براتون نمایش میده؛ این گوشی هیچ استانداردی برای اجرای ویدیو های HDR نداره که با توجه به قیمت اقتصادی گوشی نمیشه انتظار دیگه ای ازش داشت. نمایشگر در حالت عادی روشنایی ۴۶۴ نیت رو تولید میکنه که اگه روشنایی خودکار رو انتخاب کنیم نور صفحه تا ۱۰۱۲ نیت هم میرسه که در مقایسه با ردمی نوت ۱۲ هم روشنایی بیشتری داره.
پس با این حساب می تونین گوشی A24 سامسونگ رو توی محیط های باز هم به راحتی استفاده کنین و تصاویر و ویدیوها حتی توی نور شدید خورشید هم بدون هیچ افت کیفیتی نمایش داده میشن. برای نمایشگر این گوشی نرخ بروز رسانی هوشمند وجود نداره و تنها میتونین بین دو تا حالت حداکثری ۹۰ هرتزی و یا استاندارد ۶۰ هرتزی یکی رو انتخاب کنین که برای تجربه گیمینگ به نظرم، بهتره از حالت ۹۰ هرتزی استفاده کنین که کیفیت بالاتری هم داره.

نمایشگر گلکسی A24 سامسونگ
از اون طرف شیائومی Poco M5s از یه پنل امولد ۶/۴۳ با نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتزی استفاده کرده که رزولوشن بالای تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو داره. در واقع توی سال ۲۰۲۳ و سال های آینده گوشی های با نرخ ۶۰ هرتزی جایی در بین کاربرا ندارن و پوکو M5s هم دچار این سرنوشت میشه. این گوشی هم مثل رقیب کره ای با حداقل ها کنار اومده که عدم پشتیبانی از ویدیو های HDR هم به این لیست اضافه میشه. این گوشی میان رده روشنایی متغیر ۴۵۰ تا ۷۰۰ نیت رو داره که در حالت حداکثری تا ۱۱۰۰ نیت هم افزایش پیدا میکنه که در مقایسه با نمایشگر سامسونگ ۱۰۰ نیت بیشتره! این گوشی هم مثل رقیب گزینه خوبی برای محیط های بازه و راحت میتونین زیر نور خورشید هم از گوشی استفاده کنین و فیلم ببین.

نمایشگر شیائومی Poco M5s
در کل اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی دو کفه ترازو قرار بدیم، سامسونگ نمایشگر بزرگتر و نرخ بروز رسانی بیشتری داره، اما از اون طرف پوکو هم روشنایی بالاتری تولید میکنه؛ اما اگه موبایل گیمر باشین قطعا گزینه سامسونگی رو ترجیح میدین چون نرخ بروزرسانی بالای ۹۰ هرتزی داره و تجربه بازی بهتری رو در اختیارتون میذاره. البته شاید کمی حاشیه بالای نمایشگر و طراحی قدیمی اون توی ذوق بزنه اما در مجموع گزینه با عملکرد بهتر و سریع تری به حساب میاد.

 

مقایسه سخت افزار گوشی A24 سامسونگ با Poco M5s

گلکسی A24 سامسونگ با یه پله پیشرفت نسبت به سال قبل از تراشه میان رده مدیاتک Helio G99 استفاده کرده که در مقایسه با سایر تراشه های هم رده خودش توان پردازشی و گرافیکی مناسبی رو داره؛ این تراشه معماری جدید ۶ نانومتری داره که از ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته اصلی ۲/۲ گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته پشتیبان با فرکانس ۲/۰ گیگاهرتز Cortex-A55 میشه و برای بخش گرافیکی هم پردازنده Mali-G57 MC2 در نظر گرفته شده.
در نقطه مقابل، میان رده شیائومی Poco M5sا تراشه مدیاتک Helio G95 رو برای خودش در نظر گرفته که میشه گفت در حد خودش کارایی مناسبی رو بهتون میده؛ تراشه بکار رفته در این گوشی میان رده معماری ۱۲ نانومتری داره که از ۸ هسته اصلی شامل دو هسته اصلی ۲/۰۵ گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و از پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MC4 پشتیبانی میکنه.

تراشه گلکسی A24 سامسونگ
بر اساس نتایج بدست اومده از بنچمارک های معتبر تراشه مدیاتک Helio G99 به عنوان قلب تپنده گلکسی A24 سامسونگ توی بخش تک هسته ای تا ۱۵ درصد و در بخش چند هسته ای تا ۱۳ درصد کارایی و عملکرد بیشتر و بهتری در مقایسه با تراشه قدیمی مدیاتک Helio G95 داره که با توجه به اختلاف قیمت بالاتر میان رده اقتصادی سامسونگ همچنین انتظاری هم میره؛ در اجرای برنامه ها و بازی های نیمه سنگین و سنگین دو تا گوشی عملکرد متوسطی دارن که توی استفاده های طولانی مدت بدنه گوشی داغ میشه. پس به نظرم اگه هنوزم اصرار به بازی کردن با هر دو تا گوشی دارین بهتره بازی هایی مثل کالاف و پابجی رو در حالت medium یا low اجرا کنین تا فریم بیشتری دریافت کنید.
میان رده کره ای ها صرفا با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ترکیب رم ۴ تا ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده؛ این در حالیه که گوشی شیائومی Poco M5s با ظرفیت حافظه متنوع از ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت و ظرفیت رم ۴ تا ۸ گیگابایت به بازار عرضه شده که میتونین به سلیقه و نیاز خودتون یه مدل یا ترکیب رو انتخاب کنین. هر دو تا مدل امکان اضافه کردن مموری کارت تا ظرفیت ۱ ترابایت رو دارند که از این نظر فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیارتون قرار میگیره.

تست بازی شیائومی Poco M5s
هر دو تا میان رده اقتصادی شیائومی و سامسونگ تو استفاده های روزانه و ترکیبی کارتون رو تا حدودی راه میندازن، ولی اگه انتظار زیادی از گوشی ندارین میشه گفت گوشی پوکو در مقایسه با قیمت پایین تر عملکرد گیمینگ مناسب و قابل قبولی رو داره و به نظرم چه اصراریه یک تا دو میلیون بیشتر برای گوشی A24 سامسونگ هزینه کنین و آخرش همون آش و همون کاسه! در کل به نظرم شاید سامسونگ پردازنده جدید تری داشته باشه ولی قطعا ارزش دو میلیون تومان هزینه بیشتر رو نداره.

 

مقایسه باتری گوشی A24 با Poco M5s

توی هر دو تا گوشی گلکسی A24 سامسونگ و شیائومی Poco M5s از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده که شارژدهی مناسبی توی استفاده های روزانه و ترکیبی دارن. باتری گوشی Galaxy A24 سامسونگ شارژدهی بالای ۱۴۱ ساعت در حالت استندبای رو بهتون میده که میتونین تا ۴۷ ساعت برای مکالمه، ۱۹ ساعت برای وبگردی و ۲۰ ساعت تماشای فیلم روش حساب باز کنین. از اون طرف، باتری استفاده شده در میان رده پوکو M5s تا ۱۳۲ ساعت در حالت استندبای دووم میاره که میشه تا ۳۶ ساعت باهاش مکالمه داشته باشید، تا ۱۶ ساعت در اینترنت بچرخین و یا ۱۷ ساعت فیلم ببینین.

باتری و شارژر گلکسی A24 سامسونگ
باتری گزینه شیائومی با آداپتور ۳۳ واتی داخل جعبه گوشی توی ۳۰ دقیقه تا ۵۳ درصد شارژ میشه که برای فول شارژ شدن باتری به ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارین که به نسبت یه گوشی میان رده عدد کمی نیست ولی خوب میشه باهاش کنار اومد. از اون طرف باتری A24 سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی در نیم ساعت تا ۴۶ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری دستگاه ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه باید منتظر بمونین که در مقایسه با پوکو سرعت شارژ پایین تری داره.
سامسونگ با سیاست عجیب حذف آداپتور از جعبه گوشی های خودش چالش های زیادی رو برای کاربراش به وجود آورده و اگه به سراغ گلکسی A24 سامسونگ برین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه خرید شارژر روی دستتون میذاره که قیمت نهایی گوشی رو تا حدودی بالاتر میبره. اما از اون طرف، شیائومی Poco M5s هنوز آداپتور ۳۳ واتی رو در جعبه خودش داره که خیال همه رو از بابت تهیه شارژر راحت میکنه. در حالت کلی از نظر شارژدهی سامسونگ برتری بالای داره ولی خب سرعت شارژ پایین و نبودن آداپتور توی جعبه گوشی قطعا توی ذوقتون میزنه و به نظرم شیائومی Poco M5s شایستگی بیشتری رو از خودش نشون میده و امتیاز بخش باتری بهش میرسه.

 

مقایسه عملکرد دوربین گوشی A24 سامسونگ با Poco M5s

دوربین های پشتی گوشی A24 سامسونگ شامل ترکیب سه تایی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستن که به همراه فلش LED با چیدمان عمودی بدون جزیره پشت گوشی قرار گرفتن. دوربین اصلی امکان فیلمبرداری با وضوح 1080P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو داره که برای یه گوشی میان رده ارزون قیمت مناسبه و واقعا نمیشه ایراد خاصی ازش گرفت.

دوربین گلکسی A24 سامسونگ
از اون طرف، شیائومی Poco M5s چهار تا دوربین شامل یه دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در نهایت یه دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی داره که همگی در چیدمان جزیره ای پشت گوشی جا خوش کردن. دوربین اصلی پوکو قابلیت فیلم برداری با وضوح بالای 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیار شما میذاره که از این نظر، در مقایسه با سامسونگ امتیاز بهتری داره.
عکس های ثبت شده با دوربین اصلی سامسونگ کیفیت و نور دهی بالایی دارند که برای یه گوشی میان رده ارزون قیمت تقریبا خوبه؛ از اون طرف کیفیت دوربین توی محیط های باز و زیر نور خورشید زیاد تعریفی نداره و گاهی اوقات کمی نویز توی عکس ها میفته که به نظرم عادیه. در مقابل کیفیت عکس برداری پوکو کمی بهتره و حتی توی محیط باز و پرنور هم جزئیات سوژه ها به طور کامل ثبت میشه. به طور قطع دوربین های پشتی پوکو به لطف داشتن یه سنسور عمق سنج اضافه جزئیات رو بهتر و دقیق تر از گلکسی A24 سامسونگ ثبت میکنن و عملکرد مناسبی دارن.
در بخش دوربین سلفی میان رده اقتصادی سامسونگ از یه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده که قابلیت فیلم برداری با وضوح 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. تصاویر ثبت شده با دوربین کیفیت بالا و تعادل رنگ خوبی دارند و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. در مقابل، توی گوشی میان رده شیائومی Poco M5s هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی داره که میتونه با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه براتون فیلم ضبط کنه. عکس های گرفته شده توسط دوربین سلفی پوکو کیفیت مناسبی داره و جزئیات به خوبی ثبت میشن که برای یه گوشی میان رده نسبتا ارزان قیمت خوبه و چیزی زیادی برای انتقاد کردن نداره.

دوربین شیائومی Poco M5s
دوربین های پشتی میان رده پوکو M5s توی فیلمبرداری و عکسبرداری در شب کیفیت بالاتری در مقایسه با گلکسی A24 سامسونگ دارن، اما کیفیت دوربین سلفی هر دو تا گوشی توی شب زیاد تعریفی نداره و تصاویر معمولا با نویز و تاری تصویر ثبت میشن. پس اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی کفه ترازو قرار بدیم، به نظرم پوکو توی بخش دوربین کیفیت بالاتری داره و قابلیت فیلم برداری 4K رو نمیشه به راحتی از کنارش گذشت. پس اگه عکاسی انجام میدین و بودجه محدودی دارین به نظرم شیائومی Poco M5s رو بخرین که کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری بهتری داره و هزینه کمتری هم برای خریدش پرداخت میکنید.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری گوشی A24 با Poco M5s

توی بخش نرم افزاری گوشی A24 سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 عرضه شده که میشه گفت عملکرد بسیار خوبی در استفاده روزانه داره و امکانات شخصی سازی مختلفی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده. در مقابل میان رده اقتصادی شیائومی Poco M5s با عمر حدود ۸ ماه بیشتر از رقیب با اندروید ۱۲ وارد بازار شده که از رابط کاربری MIUI 13 استفاده میکنه و تقریبا هر کسی که از شیائومی استفاده کرده با این محیط کاربری آشنایی داره. عملکرد نرم افزاری گوشی با ظرفیت رم ۴ تا ۶ گیگابایت چندان تعریفی نداره اما در نسخه های با رم ۸ گیگابایت یه کم اوضاع فرق میکنه و بهتر میشه. در کل باید بگم رابط کاربری توی این بخش سلیقه ای هست و هر کدوم رو که پسندیدین میتونین سراغش برین.

نرم افزار گلکسی A24 سامسونگ
براساس اعلام سامسونگ تمامی گوشی های تولید شده این شرکت از سال ۲۰۲۳ به بعد تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و ۶ سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن که در این صورت، گوشی A24 سامسونگ تا سال ۲۰۲۷ به اندروید ۱۷ آپدیت میشه. در مقابل، شیائومی هنوز هیچ برنامه برای بروز رسانی این گوشی در نظر نگرفته و شاید در سال جدید تازه اندروید ۱۳ رو دریافت کنه که بازم از سامسونگ و اکثر میان رده ها و اقتصادی های بازار یه پله عقب تره!
در حالت کلی سامسونگ با رابط کاربری روون و بدون باگ خاص و اذیت کننده خودش و همچنین وعده وسوسه کننده آپدیت ۴ ساله نرم افزاری انتخاب معقول تری در مقابل پوکو به نظر میرسه. حالا اگه توی بحث نرم افزاری و آپدیت ها خیلی حساس تر هستین، به نظرم سراغ خرید گوشی گلکسی A24 سامسونگ برین و تا ۴ سال آینده خیالتون از بابت آپدیت های جدید راحت باشه. از اون طرف اگه زیاد به آپدیت نرم افزاری اهمیتی نمیدین و فقط براتون مهمه گوشی رابط کاربری روون و مناسبی داشته باشه میتونین با یک تا دو میلیون تومان هزینه کمتر میان رده پوکو رو بخرین که به نظرم زیادم عملکرد بدی نداره.

 

مقایسه عملکرد اسپیکر گوشی A24 با Poco M5s

گوشی شیائومی Poco M5s اسپیکر استریو داره که در بالا و پایین فریم گوشی قرار داده شدن؛ اما در مقابل گلکسی A24 سامسونگ تنها از یه اسپیکر استفاده میکنه که در قسمت پایین فریم کنار پورت شارژ قرار گرفته. اینجا گوشی پوکو به دلیل داشتن یه اسپیکر بیشتر کیفیت صدای خروجی بهتری رو در مقایسه با میان رده کره ای ها ارائه میکنه. هر دو تا گوشی همچنان از جک ۳/۵ میلی متری صدا استفاده میکنن و هنوزم میشه از هندزفری های و هدفون های سیمی خودتون برای مکالمه و اهنگ گوش دادن استفاده کنین.

اسپیکر گلکسی A24 سامسونگ

در کل توی این بخش هر دو تا گوشی عملکرد مناسبی دارن و واقعا نمیشه بگی کدوم بهتره؟ به نظرم اگه صدای با کیفیت تر براتون اولویت داره به سراغ خرید گوشی شیائومی Poco M5s برین که در کنار صدای با کیفیت و نسبتا مناسب قیمت کمتری هم داره!

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

دو تا گوشی گلکسی A24 سامسونگ و شیائومی Poco M5s توی نسخه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و رم ۶ گیگابایتی اختلاف قیمت بالای یک تا دو میلیون تومان با هم دیگه دارند و اینجا ممکنه بپرسین خوب الان کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟ میان رده کره ای ها در بخش طراحی بدنه و کیفیت ساخت، صفحه نمایشگر با کیفیت تر با پشتیبانی از نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتز، عملکرد سخت افزاری مناسب (قابلیت اجرای بازی ها و برنامه های نیمه سنگین و سنگین) و پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی طولانی برتری قابل ملاحظه ای در مقابل حریف چینی داره. از اون طرف، میان رده شیائومی Poco M5s در بخش مشخصات دوربین (قابلیت فیلمبرداری 4K و کیفیت عکس برداری بالای دوربین پشتی)، سرعت شارژ بالاتر، حافظه داخلی تا ۲۵۶ گیگابایت و اسپیکر استریو نسبت به سامسونگ برتری داره.
در حالت کلی اگه یه گوشی میخواید که دوربین با کیفیت داشته باشه، حافظه ذخیره سازی بیشتری در اختیارتون بذاره، سرعت شارژ بالا و بلندگوهای قوی تری داشته باشه سراغ خرید گوشی پوکو M5s برید که با وجود امکانات مناسب و داشتن شارژ در جعبه گوشی، قیمت یک تا دو میلیون تومان کمتری از گوشی سامسونگ A24 داره. از اون طرف، اگر کیفیت عملکرد تراشه تو برنامه و بازی ها، نمایشگر با کیفیت با نرخ بروز رسانی ۹۰ هرتزی، طراحی جدید و بروز و پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی براتون اولویت داره؛ پس بهتره عجله کنین و فرصت خرید گلکسی A24 سامسونگ رو از دست ندین. چون این گوشی به جز نداشتن آداپتور در جعبه در اکثر بخش ها برتری بیشتری نسبت به پوکو داره. حالا که به آخر مطلب رسیدین، به نظرتون کدوم یکی از دو تا میان رده اقتصادی جذاب گلکسی A24 سامسونگ و شیائومی Poco M5s ارزش خرید بالاتری دارن؟

مقایسه مشخصات a24 4g با poco m5s

Samsung Galaxy A24 4G
Xiaomi Poco M5s
تاریخ عرضه

Announced2023, April 19

StatusAvailable. Released 2023, May 05

Announced2022, September 05

StatusAvailable. Released 2022, September 06

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Lime Green, Blue gradient, Dark red

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

BuildGlass front, plastic frame, plastic back

Weight195 g (6.88 oz)

Dimensions162.1 x 77.6 x 8.3 mm (6.38 x 3.06 x 0.33 in)

رنگ بندیGray, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight178.8 g (6.31 oz)

Dimensions160.5 x 74.5 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~82.4% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 90Hz, 1000 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~409 ppi density)

Size6.43 inches, 99.8 cm2 (~83.5% screen-to-body ratio)

نوع

مشخصات باتری

Charging25W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

ChargingFast charging 33W, 64% in 30 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 5 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/5", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینQuad : 64 MP, f/1.8, 26mm (wide), 1/1.97", 0.7m, PDAF 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro) 2 MP, f/2.4, (depth)

ویدئو

ویژگیHDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetMediatek MT8781 Helio G99 (6nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (dedicated slot)

ChipsetMediatek Helio G95 (12 nm)

CPUOcta-core (2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G76 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 12, MIUI 13

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگو -25.4 LUFS (Very good)

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

Positioning

Infrared portYes

Bluetooth5.0, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS

NFCYes

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 132h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 200 EUR

SAR EU0.41 W/kg (head) 1.30 W/kg (body)

ModelsSM-A245F, SM-A245F/DS, SM-A245F/DSN, SM-A245M, SM-A245M/DS, SM-A245N

SAR

رنگ بندی

Price$244.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 21
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

البته به گوشی سامسونگ یه 500 هزار تومان هم اضافه کنید که شارژر تو جعبه نداره و واقعا بفهمید اختلاف قیمت واقعی این دو تا یکم بیشتر از ظاهرشه…

۲۰ بهمن ۱۴۰۲
mohsenalia

a24 هنوزم ارزش خرید داره چون قیمتش ثابته ولی a25 قیمت بالاتری داره

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
mohsenalia

ایول

۰۲ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

فقط poco m5s

۲۹ دی ۱۴۰۲
Mobin.sn

A24

۲۶ دی ۱۴۰۲
ALI.13

اصولاً A24 بهتره که اینجا هم همینو گفت

۲۵ دی ۱۴۰۲
Miksa85M

خوب بود

۲۵ دی ۱۴۰۲
asa mo

خوب

۲۴ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون 🌹

۲۴ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

مقاله ی خوبی بود💪

۲۴ دی ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

مقایسه درستی بود

۲۴ دی ۱۴۰۲
Nurse

چند وقته پوکو استفاده میکنم؛ توی بازی ها بخاطر پردازنده گرافیکی قوی عملکرد خیلی خوبی داره و فقط کمی داغ میشه.
اگر بحث دریافت آپدیت مشکل ندارید M5s قطعا گزینه به صرفه تری هست.

۲۳ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۲۳ دی ۱۴۰۲
MAHDI13

هر کی نظر منو لایک نکنه اینطوری میشه ًًًًًًًًًًًٌٌٌٌٌٌٌٌٌٌٌٌٌٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍٍََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََََُُُُُُُُُُُُُُُُُُِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِْْْْْْْْْٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٰٖٔٔٔٔٔٔ

۲۳ دی ۱۴۰۲
MAHDI13

خه

۲۳ دی ۱۴۰۲
kianshah

جالب بود

۲۳ دی ۱۴۰۲
Emran.B1388

👌🏻

۲۳ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

نمیدونم چرا موبو نیوز وقتی گوشی هارو بررسی و مقایسه میکنه که نسل جدیدشون دارن میان،مثل همین که الان پوکو ام 6 و a25 اومدن یا هنوز بررسی سری نوت13 رو نذاشتن و دارن مقایسه سری نوت12 رو میزارن.

۲۳ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

نسل جدیدشون اومده ولکن اینارو دیگه

۲۳ دی ۱۴۰۲
    SinaRe8596

    آره ولی خب کو تا وارد بازار بشن a25 و a35 و…

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

ارزش داره بیشتر هزینه کنیم

۲۳ دی ۱۴۰۲