بررسی گوشی A24 سامسونگ

بعد از معرفی و عرضه گوشی های جدید سری A سامسونگ، حالا نوبت به گوشی Samsung Galaxy A24 رسیده است. این گوشی می‌تواند یک گزینه به روز و جدید در بین گوشی های میان رده باشد. برخلاف نسخه اقتصادی تر یعنی A14 یا حتی A13، گلکسی A24 فقط در یک نسخه 4G معرفی شده است و فعلا خبری از نسخه 5G این گوشی نیست. در ادامه به بررسی A24 می‌پردازیم تا ببینیم می‌تواند مثل سایر گوشی های میان‌رده اقتصادی سامسونگ، امسال یه عملکرد خوب رو در کنار کیفیت ساخت و قیمت مناسب داشته باشه یا نه. 

بررسی A24 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی A24 هم شاهد تغییر چهره نسبت به نسخه سال قبل یعنی a23 بوده و از طراحی جدید سامسونگ استفاده کرده تا اکثر گوشی های عرضه شده سامسونگ در سال جدید یه ظاهر و قیافه رو داشته باشن و همگی تقریبا شبیه به گوشی های S23 و S23 Plus سامسونگ بشن. این نسل توی چهار تا رنگ به بازار عرضه شده:

  • Black (مشکی)
  • Lime Green (سبز لیمویی)
  • Blue gradient (گرادیانت آبی)
  • Dark red (قرمز تیره)

رنگ گرادیانت آبی گوشی A24 در مقابل نور یه تغییر رنگ جالب و جذابی داره.

طراحی دوربین‌های گوشی A24

حذف جزیره جداگانه دوربین در کنار یه بدنه تخت یه ظاهر زیبا و جذاب به این گوشی داده. البته بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی دیگه خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. به جای 4 لنز نسل قبل سه لنز به صورت جدا با بدنه ترکیب شدن و در کنار اونها یه فلش LED قرار داره.

برررسی ابعاد بدنه سامسونگ a24
بعد از بررسی بدنه A24 میتونیم بگیم این گوشی 195 گرمی نه خیلی سبک و خوش دست به حساب میاد، نه خیلی سنگین.

کیفیت قاب پشتی A24

قسمت پشتی با اینکه یه حالت براق داره اما خیلی اثر انگشت روی اون باقی نمیمونه و خیلی زود کثیف نمیشه. وزن گوشی با اینکه از پلاستیک استفاده شده خیلی کم نیست و در حدود 195 گرم قرار داره که باعث میشه نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب بیاد و نه خیلی سنگین و اذیت کننده باشه. قطر گوشی با توجه به حذف جزیره دوربین تغییر زیادی نکرده ولی ابعاد و نوع طراحی گوشی باعث میشه خیلی در استفاده طولانی مدت اذیت کننده نباشه. پایین قاب پشتی لوگو SAMSUNG دیده میشه و دیگه خبر خاصی در این بخش نیست.

جنس بدنه A24 سامسونگ

فریم گوشی به صورت مات و پلاستیکی با یه خمیدگی کم ساخته شده تا این گوشی قطور بهتر توی دست قرار بگیره. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و سرعت مناسبی در باز کردن گوشی داره. سمت چپ درگاه سیم کارت جا خوش کرده که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. لبه پایینی اسپیکر، پورت تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. بالای گوشی هم چیز خاصی نیست و فقط یه میکروفون استفاده شده.

بررسی بدنه گوشی A24
طراحی A24 به سری S سامسونگ شباهت داره و بدنه گوشی با اینکه از جنس پلاستیکه، چیپ و ارزون به نظر نمیاد.

طراحی نمایشگر A24

صفحه نمایش مثل نسل قبلی ساخته شده و بر خلاف بدنه و قسمت پشتی هیچ تغییر مثبتی نکرده و همون طراحی قدیمی با حاشیه زیاد به خصوص از پایین نمایشگر و ناچ قطره ای استفاده شده. یه تغییر به نسبت گوشی A34 در بخش طراحی استفاده نکردن از گواهی IP و محافظ پیش فرض صفحه نمایشه که باعث شده در این بخش کمی کیفیت ساخت پایین باشه ولی به نسبت گوشی های دیگه با این قیمت نقطه ضعف به حساب نمیاد و عادی حساب میشه.

سامسونگ تونسته با تغییر طراحی و استفاده از متریال با کیفیت خوب به نسبت قیمت گوشی A24 4G رو به رقبای چینی خودش در این بخش نزدیک کنه. با اینکه هنوز یه مقداری طراحی نمایشگر قدیمی به نظر میاد ولی در کل با یه گوشی نسبتا خوش ساخت و راحت طرفیم.

بررسی A24 از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش دو تا تغییر اساسی کرده به نسبت سال قبل که باعث میشه این بخش به مراتب بهتر بشه و در خور رقبای دیگه عمل کنه و به عنوان یه گوشی سامسونگی دیگه با یه صفحه نمایش معمولی طرف نباشیم. نمایشگر 6.5 اینچی 0.1 اینچ کوچیک تر شده و به جای پنل LCD نسل قبل با روشنایی و زاویه دید کم و ترکیب رنگ معمولی از یه پنل سوپر امولد با جزئیات مناسب و ترکیب رنگ خوب و زنده استفاده میکنه که عمق رنگ مشکی بسیار خوبی داره.

بعد از بررسی گوشی A24 میتونیم بگیم کسایی که اهل تماشای فیلم با گوشی هستن یا زیاد وبگردی می کنن و توی شبکه های اجتماعی می گردن، صفحه نمایش سوپر امولد این گوشی یه تجربه لذت بخش با یه قیمت مناسب بهشون میده.

بررسی A24 از بعد کیفیت صفحه نمایش
بعد از بررسی A24 و مقایسه اون با نسل قبل میتونیم بگیم که کیفیت صفحه نمایش خیلی بهتر شده؛ چون این بار سامسونگ از پنل سوپر امولد به جای LCD استفاده کرده.

استفاده از پنل سوپر امولد باعث شده روشنایی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کنه و دیگه توی محیط روشن استفاده از گوشی اذیت کننده نیست و میتونه تا حدود 1000 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. رفرش ریت تغییری نداشته و سامسونگ باز از نرخ 90 هرتزی استفاده کرده و با اینکه تجربه به نسبت روونی به شما میده ولی استفاده از نرخ 120 هرتزی میتونست این بخش رو عالی و بی نقص کنه. سامسونگ در این بخش موفق شده تغییرات خوبی رو ایجاد کنه و باعث شده تفاوت بین گوشی های میان رده و میان رده اقتصادی خودش کمتر بشه.

نقد و بررسی باتری و شارژدهی A24

سامسونگ به یه ترکیب کلی در بخش باتری گوشی های خودش رسیده و تقریبا در اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی از همین ترکیب استفاده میکنه. با بررسی a24 از نظر شارژدهی متوجه شدیم که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی با نیم ساعت بازی Pubg حدود 6 درصد از شارژ رو کم میکنه که میشه گفت عملکرد خوبی به حساب میاد و میتونه حدود یک روز کامل به شما شارژدهی کنه.

نقد باتری A24 سامسونگ
بررسی باتری A24 هم نشون داد که شارژدهی این گوشی حدودا 1 روزه و فول شارژ شدنش 1 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره.

سامسونگ دیگه توی هیچ گوشی چه اقتصادی و چه میان رده از آداپتور داخل جعبه استفاده نمیکنه و یا باید از شارژرهای قدیمی خودتون استفاده کنید و یا یه آداپتور 25 واتی فست شارژ تهیه کنید. با استفاده از این آداپتور توی 30 دقیقه حدود 32 درصد گوشی شارژ میشه و شارژ کامل گوشی هم حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره.

مثل باقی گوشی های سامسونگ با یه شارژدهی خوب و یه سرعت شارژ معمولی طرفیم که کار رو در میاره. پس برای جمع بندی بخش باتری در بررسی اس 24 اولترا میشه گفت:

  • تو بخش شارژدهی، شاهد عملکرد متوسط در مقایسه با سایر گوشی های میان‌رده اقتصادی هستیم.
  • تو بخش سرعت شارژ، نبود شاژر یه امتیاز منفی بزرگه و سرعت شارژ هم نسبت به قیمت خوبه

در بررسی A24 دیدیم که این باتری 5000mAH عملکرد خوبی داره و میتونه یک روز کامل شارژدهی کنه.

بررسی دوربین A24 سامسونگ

در بخش دوربین، به نسبت نسل قبلی سنسور تشخیص عمق حذف شده که خیلی کاربرد خاصی هم نداشت. پس در A24 ما 4 تا لنز داریم:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید: 5 مگاپیکسل
  • لنز ماکرو: 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

دوربین به نسبت سال قبل بهبود و پیشرفت خیلی خاصی نکرده و در همون حد و اندازه قرار میگیره ولی به نسبت گوشی های برندهای دیگه عملکرد بهتر و قابل قبول تری داره. 

عملکرد دوربین اصلی گوشی A24

لنز ۵۰ مگاپیکسلی که داره فوق العاده عکس های خوبی توی بازه قیمتی خودش ثبت میکنه. عکس ها هم شارپ هستن، هم دیتیل دارند و هم رنگ و نورشون درسته. دینامیک رنج یه ذره مشکل داره ولی واقعا توی این بازه با A24 میتونید بهترین عکس ها رو ثبت بکنید.

عملکرد دوربین A24 سامسونگ
عملکرد A24 در بخش دوربین قابل قبوله و با این لنز 50 مگاپیکسلی میتونید عکس هایی با نور و رنگ طبیعی بگیرید.

بررسی A24 در بخش دوربین ثابت کرد به خاطر لرزشگیر اپتیکالی که سنسور این گوشی داره عکس هایی که میگیرید واقعا توی ثبت جزئيات خوب عمل میکنن و توی ویدیو و تصویربرداری هم عملکرد خوبی داره، استبلایزر به خوبی عمل میکنه و ویدیوها نویز کمی دارند. 

عملکرد دوربین در شب

اگر شرایط نوری خوب باشه میتونید انتظار کیفیت خوبی رو از این بخش داشته باشید.کلا پکیج دوربین این گوشی توی این بازه قیمتی بهترینه و بزرگترین نقطه قوت این گوشی به نسبت رقبای هم قیمت خودش به حساب میاد. در عکاسی حالت شب هم عملکرد خیلی تعریفی نداره و نمی‌تونید از گوشی های زیر ۱۰ میلیون تومن توقع زیادی در این بخش داشته باشید. یه سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم داره که عکس های ماکرو که میگیره قابل قبوله.

عملکرد لنز اولترا واید گوشی A24

اولترا وایدش خیلی چنگی به دل نمیزنه اما به نسبت اولتر اوایدهای دیگه عملکرد بهتری داره و به هم ریختگی اطراف تصویر توی عکس های این لنز زیاده. باز هم دینامیک رنج مشکل داره، دیتیل طبیعتا توی اولترا واید کم میشه و رنگ و نور هم کم میشه.

عملکرد دوربین سلفی گوشی A24

سنسور سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم کار رو براتون درمیاره، عکس های سلفی هم واقعا عکس های با کیفیتی هستند. طبق بررسی A24 در بخش دوربین، عکس های سلفی همشون توی دینامیک رنج ایراد دارند اما ایراد این کمتر از بقیه است و نورسنجی خوب، کنتراست خوب و دیتیل خوبی توی عکس های سلفی بهتون میده. توی این بازه قیمتی عکس های پرتره خیلی تعریفی ندارند و گوشی A24 توی تشخیص سوژه از بک گراند خیلی از مواقع پت میزنه و تقریبا میشه گفت که ۵۰ ۵۰ عمل میکنه.

بررسی سخت افزار و نرم افزار Samsung A24

با توجه به نقد و بررسی A24 میتونیم بگیم پردازنده MediaTek Helio G99 استفاده شده به لطف استفاده از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 قدرت پردازشی بهتری در بازی داره و میتونید تجربه مناسبی موقع بازی با این گوشی داشته باشید. بازی هایی مثل Pubg و کالاف رو میتونه با جزئیات معمولی با فریم خوبی اجرا کنه و بعد از چند دست بازی کردن هم خیلی افت فریم زیاد و باگی دیده نمیشه و به کل یه تجربه خوب و بدون مشکل به شما میده. دما هم خیلی بالا نمیره و توی حدود 39 درجه قرار میگیره.

بررسی سامسونگ a24 در بخش پردازنده
تو مراحل بررسی A24 دیدیم که پردازنده مدیاتک هلیو G99 این گوشی قدرت پردازش بازی های گرافیک بالا مثل پابجی رو با فریم پایین داره.

در استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی اجرا میشه البته در صورتی که مولتی تسک سنگین نکنید و چند برنامه سنگین رو همزمان باهم اجرا نکنید. نسخه های پایه با حافظه و رم کم حذف شدن و گوشی A24 فقط در دو نسخه با 6/4 گیگ رم و 128 حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که همین باعث میشه یه مقداری به نسبت سال قبل افزایش قیمت داشته باشه ولی در طولانی مدت میتونه تجربه به نسبت مناسب تری در اختیار شما بذاره.

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری گلکسی A24

این گوشی از اندروید 13 و One UI 5.1 استفاده میکنه و شما میتونید از امکانات شخصی سازی متنوع سامسونگ در کنار یه تجربه استفاده روزمره سبک و بدون لگ و باگ خاصی استفاده کنید. مثل بعضی برندهای چینی از برنامه های تبلیغاتی و اضافه زیاد خبری نیست و سامسونگ با هر نسخه یه تجربه خیلی بهتر و روانتر به مخاطب های خودش ارائه میده. 

در مورد پشتیبانی نرم افزاری گوشی خیلی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی به خاطر سابقه خوب و درخشان چند ساله سامسونگ باید حداقل انتظار 2 سال آپدیت اندروید و 3 سال آپدیت امنیتی رو داشته باشید. در کل، طبق بررسی a24 در بخش پردازشی میتوان گفت به عنوان یه میان رده اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داره. مشکل خاصی در اجرای بازی ها و برنامه ها در اون دیده نمیشه.

تست اسپیکر گوشی A24

در این بازه قیمتی خبری از اسپیکر استریو نیست و باید به اسپیکر مونو با بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی عادت کنیم. البته اگه کیفیت صدا براتون اهمیت داره میتونید از جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته استفاده کنید و یا با اتصال هندزفری بلوتوثی به لطف بلوتوث نسخه 5.3 از یه اتصال با تاخیر و مصرف انرژی پایین بهره ببرید (در صورتی که هندزفری شما از این نسخه پشتیبانی کنه.)

تست اسپیکر A24 سامسونگ
نتیجه تست اسپیکر A24 چندان جالب نبود اما میتونید با استفاده از بلوتوث 5.3 این گوشی، صدا رو با کیفیت بهتری بشنوید.

آیا گوشی a24 سامسونگ ارزش خرید داره؟

طبق بررسی A24 که در موبونیوز انجام شد، سامسونگ با تغییر طراحی گوشی مشابه گوشی های بالا رده و تغییر نوع پنل نمایشگر به سوپر امولد با روشنایی و ترکیب رنگ مناسب، باعث شده گوشی a24 خیلی اقتصادی به نظر نرسه. همونطور که در بررسی سامسونگ A24 دیدیم، پردازنده مدیاتک این گوشی (MediaTek Helio G99) به خوبی میتونه اکثر برنامه ها و بازی های گرافیک بالا مثل PubG موبایل رو با فریم پایین اجرا کنه. البته هنوز سرعت شارژ به گوشی های چینی نمیرسه و باید برای شارژ مجدد گوشی زمان نسبتا زیادی رو منتظر باشید. 

تست a24 سامسونگ در بخش دوربین هم نشون داد که عملکرد دوربین به نسبت قیمت A24 و باقی رقبا خوبه.اگه دنبال یه گوشی در این بازه میگردید حتما به لیست قیمت گوشی سامسونگ سر بزنید. ولی از نظر موبونیوز، A24 حتی به نسبت رقبای دیگه با قیمت بالاتر میتونه یه ترکیب مناسب با ارزش خرید بالا به شما بده.

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 216
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Shayan 99

سلام برو تنظیمات تو جای جستجو بنویس حساسیت لمسی بعد کم وزیاد کن منم ای ۲۴ خریدم مشکل حل شد

۲۳ دی ۱۴۰۲
masal

سلام من یک هفته اس A24خریدم همه چیزش خوبه فقط لمسش اطلا خوب کارنمیکنه.میخوام پس بدم.لطفا تو خریدتون دقت کنید…

۰۴ دی ۱۴۰۲
    Shayan 99

    سلام برو تنظیمات تو جای جستجو بنویس حساسیت لمسی بعد کم وزیاد کن منم ای ۲۴ خریدم مشکل حل شد

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
masal

سلام من یک هفته اس A24خریدم همه چیزش خوبه فقط لمسش اطلا خوب کارنمیکنه.میخوام پس بدم.لطفا تو خریدتون دقت کنید

۰۴ دی ۱۴۰۲
HamidReza88

این گوشی ایز نایس فقط دوربینش تو ناچ قطره ایه که یخورده این گوشی رو قدیمی نشون میده ولی بقیه مشخصاتش عالیه

۱۸ آذر ۱۴۰۲
HamidReza88

لین گوشی ایز نایس فقط دوربینش تو ناچ قطره ایه که یخورده این گوشی رو قدیمی نشون میده ولی بقیه مشخصاتش عالیه

۱۸ آذر ۱۴۰۲
ahmadsky

سلام من گوشی میخوام بگیرم بین a24 و redmi note 12 4g موندم کدوم رو بگیرم ب نظر شما کدوم یکی بهتره من خودم کارگرم کدوم یکی واسم بیشتر کار میکنه بعد دو سال اذیت نمیکنه ممنون میشم جواب بدین

۰۹ آذر ۱۴۰۲
amir_CODM

خیلی بد برسی کردی خداییش سامسونگ بهترین برنده چون گوشی های مناسب هم تولید میکنه برای اونایی که پول زیاد ندارن مثل آیفون نیست که هرسال فقط یه شماره بره بالا و خدا تومن باشه آیفون تو هیچی به سامسونگ نمیرسه آیفون فقط 60% پول برند میگیره و به هیچ دردی نمیخوره ولی سامسونگ هزاران مدل میزنه هرسال که مردم اندازه توانشون بتونن بخرن و درضمن برند 85 ساله رو با برند 45 ساله مقایسه نکنید و درضمن A24 گرافیک های کالاف رو کامل میاره.

۲۸ آبان ۱۴۰۲
    Polo

    مرد تیکه سیستم عامل ایفون همه رو کنار نیزنه تو که نداری مفت حرف نزن تو یه گوشی ساختی اون موقع بپر وسط که این بهتره یا اون

    ۰۹ آذر ۱۴۰۲
Amir 1191

سلام دوستان گوشی a24 هیچ عیبی از نظر پردازنده نداره تا زه ۲۰ درصد پردازنده ی بهتری نسبت به نوت ۱۲ داره این حرفو من نمیگم بنجمارک های معتبر میگن
ازطرف دیگه کلا گوشی های رم ۴ همین جوری هستند
خلاصه داش مهدی بیشترین نسخه ی a24 رو بگیر و دوباره ویدئو بزار تا تعداد بیشتری از آدم ها به اشتباه نیفتادن

۲۴ آبان ۱۴۰۲
Alireza1980

سلام به دوستان خوبم
من الان نزدیک به سه ماهه که این گوشی A24 با رم 6 رو خریدم و واقعا تا الان نسبت به گوشیهایی که داشتم راضیم و با هیچ لگ و باگی هم مواجه نشدم درسته که آقای مهدی شجاری زیادی اقرار میکنن اینگونه هم که ایشون می‌فرمایند نیست شاید برای رم چهارش باشه من خودم سامسونگ رو از برندهای دیگه بیشتر قبول دارم از لحاظ دوام و مقاومت نوکیا و از لحاظ ظرافت ، زیبایی و به روز بودن سامسونگ رو ترجیح میدم

۲۲ آبان ۱۴۰۲
164_Ehsan

داداش خیلی از پردازنده بد تعریف کردی
بعدشم کلا گوشی های که رام شون ۴ هست لگ دارن
یکی از فامیل های من این گوشیو داره اصلا لیگ نمیزنه واقعا گوشی خوبیه هلیو‌ جی ۹۹ لگ نداره بعدشم رابط کاربری سامسونگ مثل شیائومی نیس که لگ بزنه پر اطمینانه

۰۸ آبان ۱۴۰۲
MohammadHosseinxz

دلیل اینقدر مغایرت بین ویدئو و نوشته رو نمی‌فهمم؟ واقعاً چرا؟

۲۹ مهر ۱۴۰۲
MohammadHosseinxz

نقد و بررسی خوبیه

۲۹ مهر ۱۴۰۲
    MohammadHosseinxz

    ولی باز هم اشکال داره

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
amirhosein911119

ممنون از توضیحات کامل و بدون سانسور .برای استفاده معمولی و روزمره گرفتم خوبه نسبتا برای این نوع استفاده.اما لوازم جانبیش سخت پیدا میشد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    Darestani 123

    ببخشید من میخوام بخرم
    به نظرت بخرم یا نه ؟؟
    ممنون از جوابت

    ۱۰ مهر ۱۴۰۲
      amirhosein911119

      به نظر من خوب بوده تا الان…بازی های سنگین و هم با گرافیک متوسط ساپورت می‌کنه بدون لک

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    mehrdad1989

    سلام دوستان میخواستم بپرسم این a24 خوبه یا m14?

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
      164_Ehsan

      ای ۲۴ بهتره
      اما پردازنده ام ۱۴ قوی تره

      ۰۸ آبان ۱۴۰۲
MRMehdi

سلام سری a24ویتنام فرقی با سری هند داره یا نه؟ لطفا جواب بدین چون میخوام تهیه کنم

۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    123Mohammad

    صددرصد بله

    ۰۶ مهر ۱۴۰۲
      Amirmalekpour21

      فرقی نداره ویتنام و هند

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    amirhosein911119

    هر جا قیمت کارگر ارزون تر باشه تو اون بازه ای زمانی تولید ؛ همونجا گوشی اسمبل میشه ؛ این ترفند فقط تو بازار ایران هست که پول بیشتری بابت ویتنام بدی وگرنه هیچ فرقی نداره

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲