مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G

پوکو و ردمی هر دو زیرمجموعه‌های برند شیائومی هستند و گوشی‌های متنوعی رو با اهداف تجاری متفاوت وارد بازار می‌کنند. پوکو بیشتر روی عملکرد سخت‌افزاری تمرکز داره و این در حالیه که سری ردمی تلاش می‌کنه درخور قیمتش پکیج مناسبی برای استفاده روزمره ارائه بده. در این مقاله قصد داریم سراغ مقایسه دو تا از میان‌رده‌های این دو زیربرند یعنی نوت 13 پرو و پوکو ایکس 6 بریم. این دو گوشی یه جورایی دوقلو محسوب می‌شن و از جوانب مختلف سخت‌افزاری، شباهت‌های زیادی به هم دارن. با وجود این، تفاوت‌های جزئی که بین این دو گوشی وجود داره ممکنه ورق رو برگردونه و ارزش خرید یکی از مدل‌ها رو بالا ببره. پس با مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم کدوم مدل می‌تونه ارزش خرید بالاتری داشته باشه.

 

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 از نظر طراحی و کیفیت

برخلاف شباهت‌های سخت‌افزاری زیادی که بین این دو گوشی وجود داره، Note 13 Pro و پوکو X6 از نظر ظاهری کاملا متفاوتن و مرز مشخص بین سری پوکو و ردمی رو به روشنی نشون میدن. روی هر دوی این گوشی‌ها یک جزیره مربعی در سمت چپ گوشی داریم که محل قرارگیری سه سنسور دوربین به همراه فلش LED هست. این جزیره در همه رنگ‌های گوشی پوکو ایکس ۶ مشکیه و مثل باقی مدل‌های پوکو لوگوی این برند روی پس‌زمینه‌ای مشکی در کنار جزیره قرار گرفته.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 از نظر طراحی و کیفیت

این در حالیه که در Redmi Note 13 Pro 5G خبری از پس‌زمینه مشکی‌رنگ لوگو نیست و جزیره دوربین تنها به مربعی ختم می‌شه که رنگش نزدیک به رنگ خود گوشیه و ظاهر یک‌دست و زیبایی بهش داده. گوشی پوکو در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه شده، اما نوت ۱۳ پرو ۵جی علاوه بر این‌ها رنگ‌های جذاب‌تری مثل یاسی داره. 

مقایسه طراحی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6

روی‌ هم رفته گوشی Redmi Note 13 Pro 5G به خاطر هارمونی بهتر بین جزیره و رنگ بدنه و رنگ‌بندی متنوع‌تر، کمی از پوکو جلو می‌زنه. اما در کل تا اینجا تفاوت چشم‌گیری بین این گوشی‌ها وجود نداره و باید ببینیم از لحاظ کیفیتی کدوم بهتره.

کیفیت بدنه

گوشی‌های نوت 13 پرو و پوکو ایکس 6 ابعاد یکسان 161.2 × 74.2 × 8 میلی‌متری دارن، اما گوشی پوکو تقریبا 6 گرم سبک‌تر از ردمیه. یکی از تفاوت‌های بارز این گوشی‌ها جنس قاب پشتیشونه که از دو متریال شیشه و پلاستیک ساخته شده.

مقایسه کیفیت بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو ایکس ۶

قاب پشتی پوکو ایکس ۶ از جنس پلاستیک ساخته شده که جلوه براق و شیشه‌ای داره و همین مسئله لکه‌پذیریش رو بسیار بالا می‌بره. رنگ مشکی و آبی این گوشی اثر انگشت رو به خودش جذب می‌کنه، اما رنگ سفیدش به خاطر طرح مرمری‌ای که داره زیاد لک‌ها رو نشون نمی‌ده. در مقابل، قاب پشتی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵جی از شیشه با نمای مات تولید شده که رد اثر انگشت رو جذب نمی‌کنه. پنل پشتی هر دوی این گوشی‌ها کاملا مسطح هست و به طور کلی حس خوبی رو توی دست القا می‌کنن. 

مقایسه بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو ایکس ۶

گوشی ردمی برای افرادی که عادت دارن گوشی رو بدون قاب استفاده کنن می‌تونه گزینه بهتری باشه؛ چون لک اثر انگشت رو جذب نمی‌کنه. البته به خاطر داشته باشید که محافظ شیشه‌ای خاصی برای قاب پشتی نوت ۱۳ پرو ۵جی در نظر گرفته نشده و قاعدتا خیلی در برابر ضربه مقاوم نیست.

 

طراحی پنل جلویی

پنل جلویی گوشی‌ها خیلی شبیه به همه. در هر دو مدل از پنل مسطح با محافظ گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط داره. نسبت صفحه به بدنه در هر دو گوشی تقریبا یکسان و حدود 89.7 درصده که این یعنی هر دو میان رده حاشیه های بسیار نازکی دارن. بالای نمایشگر هر دو گوشی یک ایرپیس (Earpiece) به چشم می‌خوره که به عنوان اسپیکر هم مورد استفاده قرار می‌گیره. در نهایت دوربین سلفی رو داریم که به صورت یک پانچ هول دایره‌ای در وسط نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو ایکس ۶ قرار گرفته. 

 

طراحی اطراف بدنه

فریم هر دو گوشی Note 13 Pro و پوکو X6 از جنس پلاستیک با جلوه مات و مسطحه که به خوش‌دست بودن این گوشی‌ها کمک بسزایی کرده. این مسئله در پوکو ایکس ۶ بیشتر به چشم میاد؛ چراکه نوع جنس قاب پشتی کمی لیزه و ممکنه از دست سر بخوره، اما فریم گوشی جلوی این اتفاق رو می‌گیره. 

مقایسه فریم Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G

چینش کلیدها و درگاه‌ها روی فریم این گوشی‌ها تقریبا یکسانه. روی لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور، روی لبه بالایی مادون قرمز، جک ۳.۵ میلی‌متری، خروجی صدا و میکروفون و روی لبه پایینی درگاه USB-C به همراه اسپیکر، میکروفون و شیار سیمکارت قرار گرفته. روی لبه سمت چپ هر دو گوشی هم چیزی به چشم نمی‌خوره.

 

طراحی دوربین‌ها

چینش سنسورهای دوربین و فلاش LED تقریبا در هر دو گوشی یکسانه. در نوت ۱۳ پرو ۵جی، سنسورهای دوربین اصلی، اولتراواید، ماکرو و فلاش LED روی جزیره شیشه‌ای مربعی‌شکل قرار گرفتن که کمی برآمده‌ست. 

مقایسه طراحی دوربین‌های Note 13 Pro و پوکو X6

دور هر سنسور دوربین رو یک حلقه ضخیم فرا گرفته که طراحی مشابه‌ش رو در پوکو ایکس ۶ می‌بینیم. با این تفاوت که جزیره مربعی‌شکل این گوشی روی پس‌زمینه مشکی لوگوی پوکو قرار گرفته و تا انتهای لبه دیگه‌ی گوشی کشیده شده.

 

استانداردهای محافظتی

گوشی‌های نوت ۱۳ پرو و ایکس ۶، دارای گواهی IP54 برای مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و غبار هستن. این گواهی یعنی نمی‌تونید گوشی رو در آب فرو ببرید، اما هر دو گوشی در مقابل پاشش شدید آب از همه زوایا مقاومن و می‌تونن زیر بارون دوام بیارن. نمایشگر هم با محافظ گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده که یکی از مقاوم‌ترین پوشش‌ها برای این رنج قیمتی به حساب میاد و امیدوارکننده‌ست.

 

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی تقریبا در مکان یکسان، در پایین پنل جلویی قرار گرفته. این حسگر از نوع اپتیکال زیر صفحه نمایشه که سرعت بالایی داره و جای حرف در این زمینه باقی نمی‌ذاره. 

به طور کلی تو بخش کیفیت بدنه و طراحی، گوشی‌ها خیلی شبیه به هم هستن و تو اکثر موارد با هم فرقی ندارن. اما ردمی به دلیل داشتن بدنه شیشه‌ای کمی از رقیبش جلوتر می‌ایسته و امتیاز این بخش رو از آن خودش می‌کنه.

 

مقایسه صفحه نمایش

همونطور که تو مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Poco X6 دیدیم، نسخه 4G سری نوت 13 پرو از نظر نمایشگر پیش رقیب پوکوش کم میاره. اما نسخه 5G این گوشی تو بخش نمایشگر هیچ باجی نمیده و پا به پای پوکو ایکس ۶ پیش میره. در این دو گوشی پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED و رزولوشن ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل به کار رفته که تراکم پیکسلی عالی 446 ppi دارن. شیائومی همچنین ویژگی‌ها و فناوری‌های خوبی که کیفیت نمایشگر رو بالاتر ببره در این گوشی‌ها جا داده. عمق رنگ ۱۲ بیتی، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، قابلیت های HDR10+ و دالبی ویژن از این دسته فناوری‌های نمایشگر این دو گوشی هستن که کیفیت بسیار عالی نمایشگر رو تضمین می‌کنن.

مقایسه نمایشگر Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6

طبق ادعای شیائومی، هر دو گوشی روشنایی حداکثر ۱۸۰۰ نیت رو فراهم می‌کنن، اما عملکرد واقعی نمایشگرهای گوشی معمولا کمتر از این میزانه. این مسئله درباره Redmi Note 13 Pro و رقیب پوکوییش هم صادقه و حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی پوکو با فعال بودن قابلیت Sunlight Boost به حدود ۱۳۳۹ و در ردمی به ۱۳۳۱ نیت می‌رسه که باز هم برای استفاده بیرون از خونه کافیه و مشکلی براتون ایجاد نمی‌کنه. 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6

نرخ تازه‌سازی نمایشگرهای این گوشی‌ها دو حالت داره: 

  • حالت Custom: در این حالت می‌تونید سقف نرخ تازه‌سازی رو روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید.
  • حالت Default: در این حالت نرخ تازه‌سازی مطابق با کارکرد گوشی، به طور خودکار کم و زیاد می‌شه. مثلا برای نمایش محتوای ثابت رفرش ریت تا ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کنه.

با این تفاسیر، برنده‌ای در بخش مقایسه نمایشگر این دو گوشی نداریم؛ چرا که هر دو از ویژگی‌ها و فناوری‌های یکسانی برخوردارن و در این بخش، عملکرد بسیار عالی دارن. 

 

باتری و شارژدهی Note 13 Pro 5G و پوکو X6

یکی دیگه از بخش‌هایی این دو گوشی درش یکسان عمل می‌کنن، باتری و شارژدهیه. چرا؟ چون هر دوی این گوشی‌ها علاوه بر ظرفیت باتری یکسان ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت، نمایشگر و پردازنده مشابه دارن؛ بنابراین طبیعیه که میزان شارژدهی مشابهی رو داشته باشیم. طبق تست‌های انجام‌شده در زمینه شارژدهی، این گوشی‌ها حدود ۱۰ ساعت شارژدهی دارن که این میزان میانگینی بین شارژدهی هنگام مکالمه، وب‌گردی، استریم و بازیه. 

مقایسه باتری Note 13 Pro و پوکو X6

تعداد زیادی از گوشی‌های اخیر شیائومی از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کنن که اتفاقا عملکرد خیلی خوبی ارائه می‌ده. این مسئله درباره پوکو ایکس ۶ و نوت ۱۳ پرو هم صدق می‌کنه. هر دوی این گوشی‌ها به همراه آداپتور ۶۷ واتی شیائومی و کابل شارژ عرضه می‌شن. گوشی نوت 13 پرو رو در مدت زمان 42 دقیقه و پوکو ایکس 6 هم در مدت زمان 48 دقیقه از 0 تا 100 شارژ میشه.  

مقایسه شارژدهی Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6

به طور کلی در بخش باتری و شارژدهی، این دو میانرده شیائومی به خوبی در کنار هم حرکت می‌کنن و تفاوت چندانی ندارن. فقط ردمی نوت با اختلاف چند دقیقه سریع‌تر شارژ میشه و تو بخش شارژدهی هم در هر نوع استفاده‌ای کمی بهتر از رقیبش پوکو عمل می‌کنه.

 

عملکرد دوربین‌های ردمی نوت 13 پرو و پوکو ایکس 6

بالاخره رسیدیم به بزرگ‌ترین تفاوت گوشی‌های پوکو X6 و رد می نوت ۱۳ پرو ۵جی که می‌تونه روی انتخاب نهایی شما تأثیر مستقیم بذاره. هر دوی این گوشی‌ها از سیستم سه‌گانه دوربین شامل دوربین اصلی، اولترا واید و ماکرو استفاده کردن؛ اما چیزی که حداقل روی کاغذ، ردمی نوت ۱۳ پرو رو از پوکو ایکس ۶ متمایز می‌کنه، دوربین اصلیشه. شیائومی برای نوت ۱۳ پرو فایوجی سنسور دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و برای پوکو ایکس ۶، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته. ممکنه با خودتون فکر کنید که قراره تفاوت بسیار فاحشی بین کیفیت تصاویر این دو گوشی باشه؛ اما حقیقت اینه که نباید از میان‌رده‌های شیائومی انتظار دوربین خارق‌العاده داشته باشید. در ادامه دقیق‌تر کیفیت عکس این دو گوشی رو مقایسه می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

با اینکه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی Redmi Note 13 Pro 5G فقط یک عنوان گول‌زننده‌ و تبلیغاتی به حساب میاد، اما باز هم نمی‌شه منکر کیفیت بهتر و جزئیات بیشتر تصاویرش نسبت به پوکو ایکس ۶ شد. 

کیفیت دوربین نوت 13 پرو نسبت به پوکو ایکس 6
نمونه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵جی در روز

عکس‌های این گوشی به خصوص در روز و نور کافی، کیفیت مناسبی داره که شاید در حد ادعای ۲۰۰ مگاپیکسلیش نباشه، اما از پوکو ایکس ۶ بهتره. البته تولید رنگ در Poco X6 شاید برای بعضی‌ها جذاب‌تر از نوت ۱۳ پرو باشه؛ چون رنگ‌ها گرم‌تر هستند و بیشتر به چشم میان. 

کیفیت دوربین پوکو ایکس ۶ به نسبت ردمی نوت ۱۳ پرو
نمونه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی پوکو ایکس ۶ در روز

زوم ۲ برابری دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G بدون کاهش شدید جزئیات تصاویر رو ثبت می‌کنه و در کل نسبت به زوم 2 برابری پوکو ایکس ۶ تصاویر شارپ‌تری ارائه می‌ده. 

در نهایت می‌رسیم به مقایسه کیفیت دوربین‌های اصلی Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G در شب. دوربین ردمی در نور کم، به نوبه خودش عملکرد خیلی خوبی داره. حالا اگر حالت عکسبرداری در شب (‌‌‌Night Mode) رو فعال کنید، تصاویرتون با جزئیات بیشتر و تولید رنگ بهتر ثبت می‌شن. در مقابل، کیفیت دوربین پوکو ایکس ۶ در شب تعریفی نداره و حتی حالت نایت مود هم کمک زیادی به کیفیت تصاویر نمی‌کنه.

در مجموع دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro 5G خوبه و تفاوتش با دوربین پوکو ایکس ۶ کاملا به چشم میاد. پس اگر کیفیت دوربین براتون حرف اول رو می‌زنه، بهتره سراغ نوت ۱۳ پرو برید. 

 

عملکرد دوربین‌های اولتراواید

شیائومی برای گوشی‌های ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو ایکس ۶، سنسورهای اولتراواید ۸ مگاپیکسلی رو در نظر گرفته. کیفیت این دوربین‌ها متوسطه و اگر در نور خوب عکسبرداری‌تون رو انجام بدید، تصاویر قابل قبولی رو تحویل می‌گیرید. جزئیات در تصاویر اولتراواید این دو گوشی در شرایط ایده‌آل نسبتا خوبه، اما در نور کم نمی‌شه انتظار خیلی زیادی داشت.

 

عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

در هر دو گوشی سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو به کار رفته و کیفیت چشمگیری نداره. در صورتی که قصد دارید از سوژه‌های خیلی نزدیک تصویربرداری کنید، نمی‌تونید زیاد به این دوربین اتکا کنید. اما در حد معمولی کارتون رو راه میندازه.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

طبق معمول شیائومی باز هم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی رو برای دوربین جلوی هر دو گوشی در نظر گرفته. کیفیت تصاویر سلفی ثبت‌شده با این لنز قابل قبول به حساب میاد. جزئیات تصاویر سلفی چندان زیاد نیست و به عبارتی سافت به نظر میان. همچنین تصاویر سلفی کمی بی‌رنگ و روح هستن که این ویژگی‌ رو قبلا در دوربین‌های سلفی شیائومی زیاد دیدیم. شما با این دوربین سلفی امکان ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه رو خواهید داشت. 

در کل تو بخش دوربین، به وضوح میشه دید که ردمی عملکرد بهتری تو نور روز داره و حتی تو نور کم هم از رقیبش پوکو ایکس 6 بهتر تصویربرداری می‌کنه.

مقایسه Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6 از نظر سخت افزار و نرم افزار

برگ برنده پوکو ایکس ۶ در برابر نوت ۱۳ پرو ۴ جی پردازنده‌ش بود، اما در این مقایسه باید بگیم که هر دو گوشی از یک سخت‌افزار مشابه با عملکرد نزدیک به هم استفاده می‌کنن. گوشی‌های پوکو ایکس ۶ و نوت ۱۳ پرو، به چیپست Snapdragon 7s Gen 2 مجهزن و از ۴ هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۹۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کنن. ترکیب این چیپست با پردازنده گرافیکی Adreno 710، باعث می‌شه تا در دسته میان‌رده‌های قدرتمند به حساب بیان. درسته که قدرت چیپست اسنپدراگون 7s Gen 2 به پای نسخه‌های جدیدتر این پردازنده کوالکام نمی‌رسه؛ اما در بازه قیمتی این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی داره.

مقایسه سخت افزار Redmi Note 13 Pro 5G و Poco X6

گوشی‌ Redmi Note 13 Pro 5G با کانفیگ‌های متنوع‌تری مثل 8/128 گیگ یا 16/512 گیگ عرضه می‌شه و دست شما رو برای انتخاب باز می‌ذاره. البته رم 16 شاید به درد هر کسی نخوره، اما به هر حال این آپشن رو تو پوکو نداریم. نوع حافظه به‌کاررفته هم UFS 2.2 هست که بالاترین سرعت ممکن نیست، اما اگه قصد خرید گوشی تو این رنج قیمتی رو دارین باید باهاش کنار بیاین.

 

پایداری سخت‌افزاری

اگر نگاهی به نتایج بنچمارک‌های Geekbench و AnTuTu بندازید، می‌بینید که عملکرد پوکو X6 فقط کمی از نوت 13 پرو بهتره. تست پایداری CPU در هر دو گوشی نتیجه‌ای نزدیک به هم داره و می‌شه روش حساب کرد. با این تفاسیر، هر دوی این گوشی‌ها به نسبت قیمتشون پردازنده خوبی دارن و خیلی راحت می‌تونن از پس استفاده روزمره بر بیان. تفاوت بین این دو گوشی به اندازه‌ای نیست که بتونیم برنده‌ای برای بخش عملکرد سخت‌افزاری اعلام کنیم.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

هر دو گوشی با رابط کاربری MIUI 14 روی اندروید 13 عرضه شدن، اما امکان ارتقا به اندروید 14 و HyperOS رو دارن. رابط کاربری MIUI 14 به طور کلی از منابع گوشی مثل حافظه، CPU و GPU استفاده بهینه‌ای می‌کنه و امکان شخصی‌سازی زیادی رو در اختیارتون می‌ذاره. در عوض هایپر او اس با اینکه از نظر ظاهری تفاوت چندانی با MIUI نداره، از یک سری جهات مثل اشغال کردن فضای کمتر و افزایش عمر باتری بهبود پیدا کرده و می‌شه گفت یه جورایی از رابط کاربری iOS الهام گرفته. همچنین در هایپر او اس بدون اینکه درگیر فرایند پیچیده‌ای بشید، به راحتی می‌تونید از شر برنامه‌های اضافی نصب‌شده روی گوشی خلاص بشید.

مقایسه رابط کاربری Note 13 Pro و پوکو X6

طبق گفته شیائومی، گوشی پوکو تا 3 سال به‌روزرسانی‌های اندروید و 4 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی رو دریافت می‌کنه. درباره آپدیت‌های نوت ۱۳ پرو چیزی اعلام نشده، اما احتمالا به‌روزرسانی‌ها شامل این گوشی هم می‌شه. 

 

مقایسه اسپیکر

سیستم بلندگویی که شیائومی برای دو گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو و پوکو ایکس ۶ در نظر گرفته، تقریبا یکسانه. برای این گوشی‌ها اسپیکر استریویی دوگانه داریم که بالا و پایین بدنه قرار گرفتن. طبق انتظار اسپیکر دوم صدای کمتری پخش می‌کنه، اما به طور کلی صدای اسپیکرهای Note 13 Pro و پوکو X6 شفاف و متعادله. تعادل صدای این اسپیکرها تا حدی به فناوری Dolby Atmos وابسته هست که قابلیت غیرفعال شدن داره. با خاموش کردن این قابلیت صدا کمی برجسته‌تر پخش می‌شه، اما تعادل صدایی کمی مختل می‌شه. 

از نظر بلندی صدا گوشی Redmi Note 13 Pro 5G با اختلاف کمی، پوکو رو شکست می‌ده؛ اما تفاوت بلندی اون‌قدری نیست که ردمی رو برنده این مقایسه اعلام کنیم. روی هم رفته اسپیکر هر دوی این گوشی‌ها، کیفیت صدای خوب و مشابهی ارائه می‌دن. 

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی ردمی نوت 13 پرو در بازار ایران با کانفیگ 12/512 گیگ حدود 20 میلیون و گوشی Poco X6 هم همین قیمت رو داره. در مقایسه این دو گوشی متوجه شدیم که از جوانب مختلفی به هم شباهت دارن، اما یک سری ویژگی‌ها باعث می‌شه ورق به نفع برنده برگرده. به طور خلاصه گوشی Redmi Note 13 Pro 5G کمی شارژدهی بالاتری داره و از رم بالای 16 گیگ و دوربین بهتر پشتیبانی می‌کنه. تو بخش طراحی هم از بدنه شیشه‌ای بهره‌مند شده که ظاهر باکیفیت‌تری به عنوان میانرده بهش میده. اما باقی مشخصات این دو گوشی مثل عملکرد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نمایشگر و فست شارژ، مشابه هم‌دیگه‌ست. بنابراین اگه کیفیت دوربین بالاتری می‌خواین، بهتره سراغ گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵ جی برین، در غیر این صورت جفت گوشی‌ها مثل هم عمل می‌کنن و ارزش خرید یکسانی دارن.

مقایسه مشخصات poco x6 با redmi note 13 pro 5g

thumb مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G
Xiaomi Poco X6
thumb مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 5G
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G
تاریخ عرضه

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), plastic frame, plastic back

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Blue

SIMDual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight187 g (6.60 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5100 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5100 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz Cortex-A78 & 4x1.95 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 710

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM, 512GB 12GB RAM, 512GB 16GB RAM

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz & 4x1.95 GHz)

GPUAdreno 710

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1x

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I+B1c), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -26.5 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$299.50 / 295.02 / 25,999

SAR EU

Models23122PCD1G

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 180 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
محمد محمدی

پوکو مگه چقدر افزایش خورده ؟!

۰۸ تیر ۱۴۰۳
Nimapvp

سلام دوستان عزیز
چندماهی هست که به سایت سر نزدم و خلاصه گوشی هارو درست نمیشناسم
میشه لطفا راهنمایی کنید توی بازه قیمتی ۱۷ تا ۲۰ میلیون چه گوشی های خوبی هست برای خرید
ممنون میشم

۰۳ تیر ۱۴۰۳
    محمد محمدی

    پوکو X6 pro بهترین گزینه ست؛ اگر هم اهل بازی باشید که دیگ شکی نیست.

    ۰۸ تیر ۱۴۰۳