مقایسه Poco X6 و Poco X5‌ شیائومی

وقتی گوشی Poco X6 در ابتدای سال 2024 میلادی معرفی شد، اولین سوالی که ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرد این بود که این گوشی چه فرفی با برادر نسل قبلی خودش یعنی Poco X5 داره و آیا ارزشش رو داره که به نسخه جدید مهاجرت کنیم یا نه؟ برای درک تفاوت این دو گوشی باید ابتدا این دو رو در کنار هم قرار بدید. از نظر رنگ‌بندی، اندازه بدنه، وزن، محل قرارگیری دوربین‌ها، کیفیت دوربین‌ها، ظرفیت باتری و خیلی از پارامترهای سخت‌افزاری، این دو گوشی با هم فرق دارند. در ادامه با مقایسه Poco X6 و Poco X5‌ شیائومی همراه موبونیوز باشید تا ببینیم کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

 

مقایسه Poco X6 و Poco X5 شیائومی از نظر ظاهری و ساختار بدنه

تفاوت‌های زیادی تو این بخش دیده میشه! وقتی دو گوشی پوکو X6 و پوکو X5 رو در کنار هم قرار میدید، متوجه میشید که شیائومی تغییرات زیادی در طراحی ظاهری گوشی ایجاد کرده. گرچه Poco X6 هنوز هم از استانداردهای گوشی‌های سری X پوکو پیروی کرده و دوربین‌ها در قاب پشتی داخل یه کادر مستطیلی مشکی رنگ قرار داده شدن اما طراحی ظاهری و ساختار بدنه دو گوشی با هم تفاوت‌های محسوسی داره.

مقایسه رنگبندی POCO X6 و POCO X5‌ شیائومی

اولین نکته‌ای که درباره تفاوت‌های ظاهری این دو گوشی باید گفته بشه، رنگ‌بندی گوشی‌هاست. در زیر رنگ‌های این دو گوشی آورده شده:.

رنگ‌بندی گوشی Poco X5:

  • (Jaguar Black) مشکی
  • (Wildcat Blue) آبی
  • (Supernova Green) سبز

رنگ‌بندی گوشی Poco X6:

  • مشکی
  • سفید
  • آبی

اگرچه در رنگ‌بندی دو گوشی می‌بینید که رنگ‌های مشکی و آبی وجود داره اما طیف‌هایی از این رنگ‌ها برای دو گوشی انتخاب شده که اصلاً شبیه به هم نیستن. باید به این نکته هم اشاره کنیم که روی قاب پشتی مدل سفید رنگ گوشی Poco X6 طرح و نقش‌هایی هم ایجاد شده تا این مدل گوشی رو نسبت به بقیه رنگ‌ها متمایز کنه. اما چیزی که بیشتر از رنگ‌بندی، نظر شما رو به خودش جلب می‌کنه، طراحی بدنه و فریم دو گوشیه.

مقایسه طراحی فریم و پنل جلویی

گوشی Poco X5 به گونه‌ای ساخته شده که گوشه‌های فریم گرد و منحنی شکل هستن و این در حالیه که کمپانی Poco برای X6 از ساختار گوشی‌های آیفون استفاده کرده و لبه‌های گوشی رو به شکل (نسبتاً) تخت یا تیز درآورده. شیائومی با این کار خواسته شباهت ظاهر گوشی X6 به آیفون ها رو بیشتر کنه و تا حدودی هم در این کار موفق شده.

در قسمت راست هر دو گوشی، کلیدهای ولوم و پاور قرار داده شده، در سمت چپ X5 شیار سیم کارت (و کارت حافظه) تعبیه شده ولی سمت چپ X6 خالیه. در قسمت پایین X5 اسپیکر، میکروفن و پورت شارژ دیده میشه و در قسمت پایین X6 اسپیکر، میکروفن، پورت شارژ‌ و شیار سیم کارت قرار داده شده. در قسمت بالای هر دو گوشی جک 3.5 میلی‌متری، اسپیکر و سنسور مادون قرمز وجود داره با این تفاوت که یه اسپیکر قدرتمندتر در بالای بدنه X6‌ دیده میشه.

در آخر باید به قسمت جلوی گوشی که نمایشگر وجود داره اشاره کنیم که دو گوشی شباهت زیادی به هم دارن با این تفاوت که نسبت صفحه نمایش به فریم در X6 خیلی بیشتر از X5 در نظر گرفته شده. لنز دوربین سلفی هم دقیقاً مشابه هم در یک نقطه قرار دادن شدن.

 

مقایسه طراحی دوربین‌ها

در قاب پشت Poco X5 سه دوربین به شکل مثلثی داخل مستطیل کوچکی قرار داده شدن که از مستطیل مشکی متمایز شده. لوگوی Poco در کنار این دوربین‌ها دیده میشه و کلمه 48MP که مربوط به دوربین هست و ابزار فلاش هم داخل مستطیل کوچک‌تر در کنار لنزها قرار داده شده. باید روی این نکته تاکید کنیم که لنز دوربین‌ها از قاب پشت گوشی بیرون نزده ولی مستطیلی که دوربین ها داخلش قرار دارن کمی از بدنه بیرون زده.

مقایسه طراحی بدنه POCO X6 و POCO X5‌ شیائومی

قاب پشت Poco X6 به شکلی کاملاً متفاوت طراحی شده. روی مسنطیل مشکی رنگ قاب پشت، سه دوربین و فلش با چیدمان مربعی در یک قاب مربعی که کمی از بدنه بیرون زده چیده شدن. لازم به ذکره که لنز دوربین‌های این گوشی کمی از گوشی بیرون زده. بنابراین دو بیرون زدگی در قاب پشت وجود داره؛ یکی مستطیل مربع شکل و دومی لنز دوربین‌ها. برخلاف X5 در گوشی X6 لوگوی Poco کوچیک‌تر نوشته شده و زیر عبارت 64MPOIS دیده میشه که یعنی دوربینی با کیفیت 64 مگاپیکسل با لرزش‌گیر داره.

به طور کلی، هر دو گوشی از بدنه پلاستیکی ساخته شدن و از نظر اندازه و وزن تفاوت‌هایی با هم دارن. اما موضوعی که در مقایسه Poco X6 و Poco X5‌ شیائومی نظر ما رو به خودش جلب کرد، طراحی فریم، رنگ‌بندی و چیدمان دوربین‌های دو گوشیه که به نظر میاد گوشی X6 مدرن‌تر طراحی شده. باید به این نکته هم اشاره کنیم که بدنه هر دو گوشی به گونه‌ای طراحی شده که تونسته گواهینامه IP54 رو دریافت کنه که یعنی در برابر قطرات بارون مقاومت داره.

 

مقایسه Poco X6 و Poco X5‌ از نظر صفحه نمایش

برای هر دو گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی استفاده شده اما این همه ماجرا نیست!‌ نمایشگر Poco X6 خیلی بهتر از نمایشگر X5 عمل می‌کنه و این رو با عدد و رقم میشه بهتر درک کرد. قبل از گفتن تفاوت‌های صفحه نمایش دو گوشی بیایید شباهت‌هاشونو بگیم. هر دو گوشی با پنل AMOLED تولید شدن که جزو باکیفیت‌ترین پنل‌های موجوده. علاوه بر این، نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) صفحه نمایش هر دو گوشی 120Hz در نظر گرفته شده که برای اجرای بازی‌های اکشن و سریع خیلی خوبه و این قابلیت به درد گیمرهای موبایل می‌خوره.

مقایسه POCO X6 و POCO X5‌ از نظر صفحه نمایش

اما تفاوت اول صفحه نمایش دو گوشی در حداکثر روشنایی اونهاست. نمایشگر X5 می‌تونه حداکثر تا 1200 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بده و این در حالیه که نمایشگر X6‌ با یه پیشرفت عالی، تونسته به حداکثر روشنایی 1800 نیت برسه. این یعنی محیط‌های با نور زیاد یا نور مستقیم خورشید، به راحتی می‌تونید آیکون‌های روی نمایشگر گوشی رو ببینید و باهاشون کار کنید.

تفاوت دوم در وضوح یا رزولوشن نمایشگرهاست. نمایشگر X5 می‌تونه وضوحی معادل 1080 در 2400 پیکسل ارائه بده که البته وضوح کمی نیست. اما نمایشگر X6 این اعداد رو ارتقاء داده و به 1220 در 2712 پیکسل رسونده. این اعداد و ارقام خبر از نمایش باکیفیت‌تر رنگ‌ها در نمایشگر Poco X6 داره. اما داستان همچنان ادامه داره! نسبت صفحه نمایش به بدنه در X5 عدد 85 درصد ارزیابی شده و این در حالیه که همین نسبت برای X6‌ عدد 89.7 درصده. بنابراین وقتی از جلو به گوشی X6‌ نگاه می‌کنید، فریم کمتری می‌بینید.

مقایسه صفحه نمایش Poco X6 و Poco X5‌

موضوع دیگه‌ای که یه کم تخصصی‌تره، تراکم پیکسلی نمایشگر دو گوشیه که به طور چشمگیری با هم فرق دارن. نمایشگر X5 تراکم 395ppi داره ولی نمایشگر X6 تراکم 446ppi ارائه میده که یعنی برای تولید یه تصویر روی نمایشگر پیکسل‌های بیشتری در X6 به کار برده میشه تا کیفیت و دقت تصویر بالاتر بره. در آخر هم باید به وجود محافظ گوریلا گلس روی هر نمایشگر هر دو گوشی اشاره کرد. با این تفاوت که نسخه گوریلا گلس 3 روی X5 نصب شده ولی یکی از جدیدترین نسخه‌های گوریلا گلس یعنی Victus برای نمایشگر گوشی X6 در نظر گرفته شده که مستحکم‌تر و مقاوم‌تره.

به طور کلی در مقایسه نمایشگرهای دو گوشی، صفحه نمایش Poco X6‌ با امتیاز خیلی بالاتری نسبت به Poco X5‌ برنده‌ست. نمایشگر این گوشی از نظر رزولوشن، حاشیه کم، حداکثر روشنایی، تراکم پیکسلی و حتی محافظ گوریلا گلس، خیلی بهتر از نمایشگر Poco X5‌ عمل می‌کنه.

 

مقایسه پوکو X6 و پوکو X5 از نظر باتری

در زمینه باتری هم پیشرفت‌های خوبی بین دو نسل مختلف از گوشی سری X پوکو به وجود اومده. شیائومی برای Poco X5 از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که از نوع لیتیوم پلیمری و غیرقابل تعویضه. با یه بار شارژ کردن کامل باتری این گوشی می‌تونید حداقل یه 24 ساعت از گوشی استفاده کنید و دغدغه تموم شدن باتری رو نداشته باشید. اگه از شارژر مخصوص 33 واتی این گوشی برای شارژ کردن باتریش استفاده کنید، 0 تا 100 درصد رو می‌تونه در 60 دقیقه پر کنه.

مقایسه پوکو X6 و پوکو X5 از نظر باتری

اما برای گوشی Poco X6 از باتری جدیدتر و با ظرفیت بالاتر استفاده شده. باتری این گوشی ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعتی داره که همینجا یه 100 میلی‌آمپر ساعت بیشتر از باتری گوشی X5‌ شده. اما برتری باتری این گوشی به همینجا ختم نمیشه و شیائومی یه شارژر 67 واتی به همراه گوشی عرضه کرده که یعنی فست شارژی با سرعت خیلی بالا در انتظار کاربرهاست. طبق محاسبات شیائومی، اگه از شارژر 67 واتی استفاده کنید، 0 تا 100 باتری گوشی در کمتر از 45 دقیقه پر میشه.

بنابراین با یه حساب سر انگشتی می‌تونیم متوجه بشیم که باتری گوشی Poco X6 هم از نظر ظرفیت و هم از نظر سرعت شارژ شدن، بهتر از باتری گوشی Poco X5 هست. البته اگه سرعت شارژ براتون خیلی مهم نیست و عجله‌ای ندارید، می‌تونید هزینه کمتری کنید و Poco X5 رو بخرید که یکم شارژدهی بهتری بهتون میده.

 

مقایسه Poco X6 و Poco X5 شیائومی از نظر دوربین

بریم سراغ یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های مقایسه Poco X6 و Poco X5 که بررسی دوربین‌های این دو گوشیه. باید قبول کنیم که X5 در سالی که معرفی شد نسبت به خیلی از گوشی‌های همون سال، از نظر دوربین، امکانات بالاتری داشت اما وقتی دوربین X5 رو در کنار دوربین X6 قرار میدیم، تفاوت معناداری مشاهده می‌کنیم که با توجه به اینکه فاصله تولید این دو گوشی حدود یکساله، این تفاوت دوربین‌ها طبیعیه. داریم از چی حرف می‌زنیم؟

مقایسه POCO X6 و POCO X5‌ شیائومی از نظر دوربین

کیفیت دوربین‌های دو گوشی رو می‌تونید در زیر بخونید.

دوربین‌های Poco X5:

  • 48 مگاپیکسل (دوربین اصلی)
  • 8 مگاپیکسل (دوربین فوق عریض)
  • 2 مگاپیسکل (دوربین ماکرو)
  • 13 مگاپیکسل (دوربین سلفی)

دوربین‌های Poco X6:

  • 64 مگاپیکسل (دوربین اصلی)
  • 8 مگاپیکسل (دوربین فوق عریض)
  • 2 مگاپیسکل (دوربین ماکرو)
  • 16 مگاپیکسل (دوربین سلفی)

با یه نگاه سرسری می‌تونید متوجه تفاوت لنزهای این دو گوشی بشید اما باید بررسی رو دقیق‌تر انجام بدیم. دوربین اصلی گوشی Poco X5 لنز 48 مگاپیکسلی داره که مدل OmniVision OV48B براش نصب شده و این در حالیه که لنز دوربین اصلی Poco X6 مدل OmniVision OV64B 1/2 با کیفیت 64 مگاپیکسله. هر دو دوربین به قابلیت PDAF برای فوکوس خودکار روی سوژه مجهز شدن اما تفاوت خیلی مهمی که ممکنه نظر شما رو در خرید این گوشی‌ها عوض کنه، وجود قابلیت OIS یا همون لرزش‌گیر اپتیکال روی دوربین گوشی Poco X6‌ هست. این قابلیت خیلی مهم باعث میشه به راحتی بتونید حتی در حال حرکت و قدم زدن هم عکس و فیلم بگیرید. Poco X5 این قابلیت رو نداره.

 

مقایسه دوربین‌های اصلی

عکاسی با دوربین اصلی هر دو گوشی در نور روز عالیه اما هرچقدر که نور کمتر میشه، کیفیت هم کاهش پیدا می‌کنه. در حالی که هر دو گوشی به حالت عکاسی در شب مجهز شدن اما وقتی در شب باهاشون عکاسی می‌کنید، کیفیت خوبی ارائه نمیدن.

مقایسه POCO X6 و POCO X5‌ شیائومی از نظر دوربین

باید به این نکته هم اشاره کنیم که در عکاسی با دوربین اصلی X5 نهایتا به زوم 2x دسترسی دارید ولی این قابلیت برای گوشی X6 به زوم 4x هم می‌رسه. یکی دیگه از مهم‌ترین تفاوت‌های دوربین این دو گوشی در کیفیت فیلم‌برداریشون. دوربین Poco X5 می‌تونه فیلم‌هایی با کیفیت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنه و خبری از فیلمبرداری 4K نیست. این در حالیه که شما می‌تونید با گوشی Poco X6 فیلم‌های 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید.

 

مقایسه دوربین‌های اولتراواید

دوربین دوم هر دو گوشی 8 مگاپیکسلی و برای عکاسی فوق عریض طراحی شده با این تفاوت که لنز دوم گوشی POCO X5 از سنسور Samsung H7 استفاده کرده ولی در لنز دوم گوشی Poco X6‌ از سنسور Sony IMX355 استفاده شده که در عمل تفاوت چندانی ندارن. از این دوربین‌ها برای عکاسی از مناظر طبیعی و محیط‌هایی که به کادر بزرگ‌تر نیاز دارید می‌تونید استفاده کنید.

 

مقایسه دوربین‌های ماکرو

دوربین سوم هر دو گوشی برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده و 2 مگاپیسکل کیفیت داره. مثل همه گوشی‌های میانرده دیگه، لنز ماکرو این مدل‌ها هم کارایی چندانی نداره و کیفیت خفنی بهتون نمیده. اما می‌تونین به صورت تفریحی برای ثبت عکس‌های نمای نزدیک ازشون استفاده کنین.

 

مقایسه دوربین‌های سلفی

اما موضوع مهم‌تر، دوربین‌های سلفی این دو گوشیه. دوربین سلفی Poco X5 لنز 13 مگاپیکسلی واید داره و برای فیلمبرداری کیفیت 1080p@30fps رو ارائه میده ولی دوربین سلفی Poco X6 به لنز 16 مگاپیکسلی مجهز شده تا علاوه بر اینکه عکس‌های با کیفیت‌تری ثبت کنه، برای فیلم‌برداری هم کیفیت 1080p@30/60fps رو در اختیار کاربرها قرار بده. عکاسی با دوربین سلفی X6 جذاب‌تر و با کیفیت‌تر از X5 هست و هر دو گوشی حالت پرتره هم دارن که عکاسی سلفی رو جذاب‌تر کرده.

به طور کلی، همونطور که اعداد و ارقام و بررسی‌های ما نشون میدن، گوشی Poco X6‌ از نظر کیفیت عکاسی و فیلمبرداری، یه سر و گردن بالاتر از Poco X5 قرار داره. این موضوع زمانی بیشتر خودشو نشون میده که بدونید حالت لرزش‌گیر فقط روی X6 قرار داره یا فیلمبرداری 4K رو فقط با X6 می‌تونید انجام بدید و خبری از این امکانات روی دوربین گوشی Poco X5 نیست.

مقایسه پوکو X5 و پوکو X6 از نظر قدرت پردازشی و نرم افزار

خب چه خبر از قلب تپنده یا همان پردازنده این دو گوشی؟‌ شیائومی برای گوشی Poco X5 از چیپست کوالکام Snapdragon 695 5G که با فرایند 6 نانومتری ساخته شده استفاده کرده و برای گوشی Poco X6‌ چیپست کوالکام Snapdragon 7s Gen 2 با فرایند 4 نانومتری رو به کار برده. خب این دو پردازنده چه تفاوت‌هایی با هم دارن؟ قبل از هرچیزی بگیم که هر دو پردازنده هشت هسته‌ای هستن و هر دو توسط شرکت معروف کوالکام ساخته شدن. اما تفاوت‌ها در کجاست؟ بیایید طبق آمار و ارقامی که سایت‌های بنچمارک ارائه دادن پیش بریم:.

عملکرد گیمینگ: 

  • Snapdragon 7s Gen 2: امتیاز 34
  • Snapdragon 695: امتیاز 24

عملکرد CPU: 

  • Snapdragon 7s Gen 2: امتیاز 41
  • Snapdragon 695: امتیاز 32

عمر باتری:

  • Snapdragon 7s Gen 2: امتیاز 91
  • Snapdragon 695: امتیاز 88

وبسایت AnTuTu 10:

  • Snapdragon 7s Gen 2: امتیاز 596653
  • Snapdragon 695: امتیاز 443493

همینطور که می‌بینید، امتیازهایی که پردازنده گوشی Poco X6 دریافت کرده در همه موارد بالاتر از پردازنده Poco X5 شده و این موضوع به دلیل سال ساخت و استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر در پردازنده X6 هست. همچنین برای Poco X5 از پردازنده گرافیکی GPU Adreno 619 استفاده شده ولی برای نسل جدیدتر این گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 710 استفاده شده تا اجرای بازی‌ها با کیفیت بالاتری انجام بشه.

مقایسه سخت افزار POCO X6 و POCO X5‌ شیائومی

تنوع حافظه داخلی و رم این دو گوشی هم با هم متفاوته و Poco X6 در این زمینه تنوع بیشتری داره و با ظرفیت بالاتر معرفی شده. در زیر می‌تونید انواع مدل‌های این دو گوشی از نظر رم و حافظه داخلی رو مشاهده کنید.

نسخه‌های گوشی Poco X5:

  • رم 6GB و حافظه داخلی 128GB
  • رم 8GB و حافظه داخلی 256GB

نسخه‌های گوشی Poco X6:

  • رم 8GB و حافظه داخلی 256GB
  • رم 12GB و حافظه داخلی 256GB
  • رم 12GB و حافظه داخلی 512GB

نکته بسیار مهمی که در این بخش باید بهش اشاره کنیم اینه که گوشی Poco X5 قابلیت ارتقاء حافظه داخلی رو داره و می‌تونید از همون اسلات سیم کارت دوم برای اضافه کردن مموری به گوشی استفاده کنید ولی Poco X6 برای این موضوع کاری نکرده و نمیشه حافظه‌ش رو ارتقاء داد.

به طور کلی، پردازنده جدیدتر و سریع‌تری روی Poco X6 قرار داده شده که عملکرد سخت‌افزاری و پردازشیش رو در مقایسه با Poco X5 افزایش میده. علاوه بر این، رم و حافظه داخلی بالاتری برای X6‌ در نظر گرفته شده که خودش می‌تونه خیلی از کاربرها رو ترغیب به خریدش بکنه.

 

مقایسه عملکرد نرم‌افزاری Poco X6 و Poco X5‌

وقتی گوشی Poco X5 رو روشن می‌کنید با سیستم عامل اندروید 12 مواجه میشید که البته قابلیت آپدیت شدن به اندرویدهای جدید رو داره، این در حالیه که سیستم عامل پیش فرض برای Poco X6 اندروید 13 هست ( عجیبه که چرا اندروید 14 رو برای این گوشی در نظر نگرفتن!). تفاوت دیگه‌ای که به نظر مهم میاد، رابط کاربری نصب شده روی دو گوشیه. Poco X5 با رابط MIUI 13 روانه بازار شده در حالی که رابط کاربری X6 رابط MIUI 14 هست. با این وجود، تفاوت خیلی زیادی در عملکرد نرم‌افزاری دو گوشی وجود نداره و نمیشه گفت یکی از اون یکی پیشرفته‌تره.

 

مقایسه اسپیکر گوشی پوکو ایکس 6 و پوکو ایکس 5

گوشی Poco X5 به یه اسپیکر مجهز شده و به همین دلیل می‌تونه صداها رو به شکل مونو پخش کنه. این در حالیه که Poco X6 بخاطر داشتن دو اسپیکر، قابلیت پخش صدای استریو رو داره و به صداهای بازی، فیلم و موسیقی شما، عمق بیشتری میده. ضمن اینکه باید به قابلیت تولید صداهای 24 بیت با فرکانس 192kHz توسط اسپیکر هر دو گوشی اشاره کرد. با این تفاوت که قابلیت Hi-Res Wireless audio روی اسپیکر گوشی Poco X6‌ قرار داده شده ولی روی X5 وجود نداره.

 

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

قبل از اینکه نظر نهایی درباره خرید یکی از این گوشی‌ها رو بگیم باید قیمتشون رو هم اعلام کنیم. گوشی Poco X5 در ایران با رم 8 و حافظه 256 گیگ قیمت حدودی 9 میلیون تومان (فروردین 1403) داره و گوشی Poco X6 با همین نسخه حدود 13 میلیون تومان ارزش گذاری شده. این اختلاف قیمت گوشی پوکو تو نسل قدیم و جدید، نه تنها باعث ارتقای دوربین شده، بلکه تو پردازش و نرم افزار هم بروزتره و کلا مدل خوش ساخت‌تری نسبت به پوکو ایکس 5 ارائه کرده. با این حال تو این رنج قیمتی A54 سامسونگ رو هم داریم که شاید یکم گرون‌تر باشه ولی هم رابط کاربریش از MIUI بهتره و هم دوربین‌های باکیفیت‌تری در اختیارتون میذاره. در کل اگه قصد ارتقا از ایکس 5 به ایکس 6 رو دارین ضرر نمی‌کنین ولی اگه سخت افزار براتون مهمه بهتره سراغ میانرده‌های گرون‌تر پوکو برین و تو این رنج قیمتی به همون میانرده‌های سامسونگ اعتماد کنین.

مقایسه مشخصات poco x6 با poco x5

Xiaomi Poco X6
Xiaomi Poco X5
تاریخ عرضه

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced2023, February 06

StatusAvailable. Released 2023, February 07

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), plastic frame, plastic back

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

رنگ بندیGreen, Blue, Black

SIMIP53, dust and splash resistant

Build

Weight189 g (6.67 oz)

Dimensions165.9 x 76.2 x 8 mm (6.53 x 3.00 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~85.0% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 700 nits (HBM), 1200 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 100% in 44 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5100 mAh, non-removable

Charging33W wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 48 MP, f/1.8, (wide), PDAF 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz Cortex-A78 & 4x1.95 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 710

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm)

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver)

GPUAdreno 619

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

OSAndroid 12, MIUI 13 for POCO

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsFingerprint (side-mounted), unspecified sensors

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -26.5 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display

Performance

بلندگو -27.3 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 106h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 400895 (v9) GeekBench: 2088 (v5.1)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$299.50 / 295.02 / 25,999

SAR EU

Models23122PCD1G

SAR

رنگ بندی

Price$359.99 / 245.00

SAR EU

Models22111317PG

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 1 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 10
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

خوب شده

۲۰ فروردین ۱۴۰۳
alirezanikkhah

X6 ارزش اختلاف قیمتشون رو داره

۱۲ فروردین ۱۴۰۳
Nurse

پوکو X6 رو باید با پوکو X5 pro مقایسه میکردید؛ از هر نظر میشه گفت رقیب هم هستن.

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Emran.B1388

معلومه پوکو x6

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

x6 عالیه!

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

ای کاش x6 با هایپر او اس منتشر میشد…

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
Mhch8877

مقاله خوبی بود

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

کیفیت بدنه خیلی خوبی داره
دوربین آنچنان نه!

۰۹ فروردین ۱۴۰۳
SinaRe8596

باحاله جفتش ولی طبیعتا ۶ بهتره

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
ali.sh2004

x6 حتی از نظر ظاهری هم به نظرم بهتره.

یه گزینه ی دیگه هم a35عه که شباهت زیادی به a54داره و میتونید با خریدش انگار یه a54بخرید که یکسال جدید تره

۰۸ فروردین ۱۴۰۳