مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro شیائومی

گوشی‌های سری X پوکو در چند سال گذشته بخاطر عملکرد خوب عکاسی، رم و حافظه بالا و امکانات جذاب و البته قیمت مناسبی که دارن، مورد توجه خیلیا قرار گرفتن. گوشی Poco X5 Pro بهمن سال 1401 معرفی شد اما نسخه جدیدترش یعنی Poco X6 Pro دی 1402 معرفی شده و کمی گرون تره. برخلاف چیزی که فکر می‌کنین، صرفاً جدیدتر بودن ایکس ۶ پرو نیست که گرون‌ترش کرده، بلکه این گوشی تو بخش‌های پردازش و دوربین پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته که در ادامه بهش اشاره می‌کنیم. پس با مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro شیائومی همراه موبونیوز باشین تا ببینیم ارزش خرید این دو تا گوشی چقدر باهم فرق داره؟

 

مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro شیائومی از نظر طراحی و ساخت

وقتی این دو گوشی POCO رو در کنار هم قرار بدید، اولین چیزی که نظر شما رو به خودش جلب می‌کنه، چینش دوربین‌ها در قاب پشته که از چینش مثلثی به چینش مربعی تغییر پیدا کرده. اما اجازه بدید یه کم دقیق‌تر به طراحی این دو گوشی دقت کنیم. گوشی Poco X5 Pro در اندازه 162.9 در 76 میلی‌متر و با ضخامت 7.9 میلی‌متر ساخته شده و این در حالیه که Poco X6 Pro طول و عرضی معادل 160.5 در 74.3 میلی‌متر ولی با ضخامت بیشتر 8.3 داره.

مقایسه طراحی Poco X6 Pro و Poco X5 Pro

جنس بدنه هر دو گوشی از پلاستیکه ولی برای گوشی نسل جدیدتر (یعنی پوکو X6 پرو) در نسخه زرد رنگ، از روکش سیلیکونی استفاده شده که شبیه به چرمه و باعث میشه وقتی گوشی رو در دست بگیری، حس بهتری داشته باشی. هر دو گوشی تقریباً وزن مشابهی دارند ولی نسخه‌های گرون‌تر پوکو X6 پرو تا 10 گرم سنگین‌تر از پوکو X5 پرو هستن. با این وجود، هر دو گوشی گواهینامه IP53 و IP54 رو دریافت کردن و این یعنی پوکو نتونست برای گوشی نسل جدیدترش گواهینامه IP67 که به معنی ضدآب بودن گوشی هست رو دریافت کنه.

روی نمایشگر هر دو گوشی، گوریلا گلس 5 کشیده شده تا جلوی ایجاد خط و خش روی شیشه نمایشگر رو بگیره. رنگ‌بندی گوشی‌ها هم تقریباً شبیه به همدیگه‌ست. گوشی POCO X5 Pro‌ در رنگ‌های مشکی، زرد و آبی تولید شده و گوشی POCO X6 Pro در رنگ‌های مشکی، زرد و خاکستری که می‌تونید رنگ‌های این دو گوشی رو در تصویر زیر مشاهده کنید.

رنگ های POCO X6 Pro و POCO X5 Pro

در قاب پشتی گوشی‌ها، طبق معمول پوکو، از جزیره مخصوص مستطیلی استفاده شده و دوربین‌ها و لوگوی POCO در این قسمت قرار داده شده. چینش دوربین‌های پوکو ایکس 5 پرو به شکل مثلث و چینش دوربین‌های پوکو ایکس 6 پرو به شکل مربع انجام شده. لبه‌های گوشی Poco X5 پرو تیزتر از مدل جدید بوده و از الگوی آیفون‌های استفاده کرده.

در سمت راست هر دو گوشی، کلیدهای ولوم و پاور قرار داده شده، در سمت چپ چیزی نیست، در پایین، پورت شارژ USB-C، شیار سیم کارت، اسپیکر و میکروفن دیده میشه و در قسمت بالای هر دو گوشی، اسپیکر دوم و سنسور مادون قرمز قرار داده شده. نکته عجیب اینجاست که پوکو X5 پرو در جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هندزفری داره اما پوکو X6 پرو این جک رو حذف کرده.

به طور کلی در مقایسه پوکو X6 پرو و پوکو X5 پرو از نظر طراحی، نمیشه یکی از گوشی‌ها رو برتر دونست. تغییر خیلی زیادی در طراحی گوشی ایجاد نشده و بجز نرم‌تر کردن لبه‌ها و تغییر چینش دوربین و البته ضخامت، تفاوت چندانی بین دو گوشی از نظر ظاهری وجود نداره. البته نسخه زرد رنگ پوکو X6 پرو که با روکش سیلیکون تولید شده خیلی جذابه.

 

مقایسه پوکو X6 پرو و پوکو X5 پرو از نظر صفحه نمایش

کمپانی پوکو برای هر دو گوشی از نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED استفاده کرده. این نمایشگر تضمین می‌کنه که می‌تونید از گوشی برای انجام بازی یا تماشای فیلم استفاده کنید و رنگ‌ها رو به واقعی‌ترین شکل ممکن ببینید. نمایشگر هر دو گوشی می‌تونه بیشتر از 1 میلیارد رنگ رو نشون بده و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی دارن. البته می‌تونید برای صرفه‌جویی باتری، وارد تنظیمات گوشی بشید و نرخ تازه‌سازی نمایشگر رو کمترش کنید.

مقایسه پوکو X6 پرو و پوکو X5 پرو از نظر صفحه نمایش

یه تفاوت عمده در نمایشگر دو گوشی اینه که حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو ایکس 5 پرو به 900 نیت میرسه و این در حالیه که پوکو ایکس 6 پرو می‌تونه این عدد رو به 1800 نیت برسونه. بنابراین خلاصه یه ویژگی برتر در نسخه جدید پوکو مشاهده کردیم. در زمینه نسبت نمایشگر به بدنه، X5 Pro نسبت 86.8 درصد داره ولی X6 Pro نسبت 90.1 درصد رو کسب کرده که یعنی فریم کمتری می‌بینید.

هر دو گوشی با محافظ گوریلا گلس 5 محافظت شدن و از این جهت با هم برابری دارن. اما در زمینه رزولوشن، نسخه جدید پوکو می‌تونه تصاویر رو با وضوح 1220 در 2712 پیکسل نشون بده و این در حالیه که نسل قبلی وضوح 1080 در 2400 پیکسل داشت. علاوه بر این، باید به تراکم پیکسلی دو نمایشگر هم اشاره کرد که در پوکو ایکس 6 پرو 446ppi و در پوکو ایکس 5 پرو 395ppi در نظر گرفته شده.

به طور کلی تو مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro شیائومی میشه نمایشگر گوشی پوکو X6 پرو رو از جهت حداکثر روشنایی، رزولوشن، تراکم پیکسلی و حاشیه کمتر، بهتر از نمایشگر گوشی پوکو X5 پرو به حساب آورد.

مقایسه باتری X6 Pro و X5 Pro

در مقایسه باتری این دو گوشی باید گفت که تغییر خاصی به وجود نیومده! همون باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که در پوکو X5 پرو وجود داشت، در پوکو X6 پرو هم وجود داره و شارژر 67 واتی هم در جعبه هر دو گوشی قرار داده شده. هر دو گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنن و می‌تونن در 45 دقیقه باتری رو از 0 به 100 درصد برسونن. هنوز قابلیت شارژ بی‌سیم روی این گوشی‌ها وجود نداره و انگار شرکت پوکو این قابلیت رو برای گوشی‌های با قیمت بالاترش در نظر گرفته.

 

مقایسه دوربین پوکو ایکس 6 پرو و پوکو ایکس 5 پرو

دوربین 108 مگاپیکسلی که روی گوشی Poco X5 Pro وجود داشت، در نسخه جدید، یعنی Poco X6 Pro‌ به دوربین 64 مگاپیکسلی کاهش پیدا کرده! مورد عجیبیه و پوکو هیچ استدلالی برای کاهش کیفیت دوربینش اعلام نکرده. بنابراین همین اول کار باید بگیم که گوشی نسل جدید، قافیه رو به نسل قبلی باخته و دوربینش حداقل روی کاغذ ضعیف‌تر از گوشی قبلیه. اما بهتره یه کم دقیق‌تر بشیم ببینیم چه خبره؟ شاید امکانات دیگه‌ای براش در نظر گرفته شده باشه.

مقایسه دوربین پوکو ایکس 6 پرو و پوکو ایکس 5 پرو

دوربین‌های Poco X5 Pro از قرار زیرند:

  • لنز 108 مگاپیکسلی (عریض)
  • لنز 8 مگاپیکسلی (فوق عریض)
  • لنز 2 مگاپیکسلی (ماکرو)
  • لنز 16 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

دوربین‌های Poco X6 Pro از قرار زیرند:

  • لنز 64 مگاپیکسلی (عریض)
  • لنز 8 مگاپیکسلی (فوق عریض)
  • لنز 2 مگاپیکسلی (ماکرو)
  • لنز 16 مگاپیکسلی (دوربین سلفی)

دوربین اصلی گوشی پوکو X5 پرو 108 مگاپیکسل کیفیت و فاصله کانونی f/1.9 داره تا قاب بیشتری رو در بر بگیره. این دوربین قابلیت‌هایی مثل PDAF که برای فوکوس خودکار روی سوژه‌ست، عکاسی پانوراما، HDR و قابلیت عکاسی با فلاش رو داره. کیفیت عکاسی با توجه به لنز قدرتمندی که روی این گوشی قرار داده شده خیلی خوبه ولی برای عکاسی در شب خیلی نمیشه روش حساب باز کرد. در طرف مقابل دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی پوکو X6 Pro با فاصله کانونی f/1.7 قرار داره. تمام امکانات دوربین گوشی قبلی رو داره با این تفاوت که قابلیت OIS برای جلوگیری از تار شدن عکس به دلیل لرزش دست رو هم اضافه کرده. دوربین اصلی هر دو گوشی می‌تونن فیلم‌های با کیفیت 4K ضبط کنن که از این نظر یه امتیاز بالا به حساب میاد.

دوربین دوم هر دو گوشی لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.2 هست. این دوربین می‌تونه تا زاویه 120 درجه رو عکاسی کنه و برای عکس‌های دسته‌جمعی در محیط‌های کوچیک یا عکاسی از منظره‌هایی مثل دشت و کوهستان خیلی مناسبه. دوربین سوم هر دو گوشی هم از نوع ماکرو و با کیفیت 2 مگاپیکسله. کمپانی پوکو برای دوربین سلفی هر دو گوشی از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده کرده و هر دو فقط می‌تونن فیلم‌هایی با کیفیت 1080p ضبط کنن.

در نتیجه، دوربین پوکو X6 پرو جز لرزشگیر OIS قابلیت ویژه دیگه‌ای نسبت به پوکو X5 پرو نداره و حتی میشه گفت که در بخش‌هایی مثل کیفیت دوربین اصلی افت کرده.

 

مقایسه Poco X6 Pro و Poco X5 Pro شیائومی از نظر قدرت پردازشی و نرم افزار

اما همه‌چیز که دوربین نیست! پوکو با انتخاب پردازنده قدرتمند، جان تازه‌ای به نسل جدید پوکو ایکس بخشیده و حالا میشه یه مقدار امیدوارتر بود! برای گوشی پوکو X5 پرو از چیپست کوالکام SM7325 Snapdragon 778G 5G استفاده کرده که سال گذشته به عنوان یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های گوشی‌های میانرده با تکنولوژی 6 نانومتری شناخته میشد. این پردازنده هشت هسته‌ای در کنار گرافیک Adreno 642L قدرت گوشی رو چند برابر کرده. در طرف مقابل، گوشی پوکو X6 Pro قرار داره که گرچه خبری از چیپست کوالکام نیست اما پردازنده قدرتمند مدیاتک مدل Dimensity 8300 Ultra رو در سینه خودش جا داده. این پردازنده در کنار گرافیک Mali G615-MC6 خوره بازی کردن با گوشیه و خبری از کند شدن سرعت گوشی نیست.

مقایسه قدرت پردازشی و نرم افزار Poco X6 Pro و Poco X5 Pro

همه این‌ها زمانی جذاب‌تره که بدونید این دو گوشی در چند نسخه مختلف رم و حافظه عرضه شدن. گوشی پوکو ایکس 5 پرو در دو نسخه با رم 6 گیگابایت و حافظه 128GB و رم 8 گیگابایت و حافظه 256GB روانه بازار شده بود. اما شرکت Poco برای گوشی نسل جدیدش ولخرجی کرده و پوکو ایکس 6 پرو رو در سه نسخه زیر تولید کرده:

  • نسخه 8GB رم و 256GB حافظه داخلی
  • نسخه 12GB رم و 256GB حافظه داخلی
  • نسخه 12GB رم و 512GB حافظه داخلی

حسگر اثر انگشت ایکس ۶ پرو زیر نمایشگره اما ایکس ۵ پرو از سنسور جانبی روی کلید پاور استفاده کرده که بازم امتیاز رقیب جدید رو بالاتر می‌بره.

بنابراین در زمینه پردازنده میشه گفت که پوکو X6 پرو از چیپست جدیدتری استفاده کرده ولی نمیشه وجود پردازنده معروف کوالکام در پوکو X5 پرو رو هم دست کم گرفت. با این حال نتایج بنچمارک‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نشون میده که ایکس ۶ پرو چند سر و گردن از ایکس ۵ پرو بهتره و امتیاز این بخشو دریافت می‌کنه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco X6 Pro و Poco X5 Pro

برای هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید استفاده شده. گوشی پوکو X5 پرو به دلیل قدیمی‌تر بودن با اندروید 12 معرفی شده بود اما حالا می‌تونید به راحتی اون رو به اندروید 14 هم ارتقاء بدید. اما X6 Pro از اول با اندروید 14 روانه بازار شد. نکته بسیار مهم در این قسمت، رابط کاربری دو گوشیه! X5 Pro با رابط کاربری MIUI 14 کار می‌کنه و این در حالیه که پوکو X6 پرو رابط کاربری HyperOS داره. باید این توضیح رو بدیم که HyperOS سیستم عامل جدیدیه که شیائومی روی تمام محصولاتش قرار میده تا راحت‌تر با هم در ارتباط باشن.

مقایسه اسپیکر پوکو X6 پرو و پوکو X5 پرو

در مقایسه اسپیکر دو گوشی باید گفت که از اسپیکرهای استریو برای این گوشی‌ها استفاده شده. این اسپیکرها قابلیت پخش صدا با کیفیت 24 بیت و حجم 192 کیلوهرتز رو دارن. نکته جالبی که در نسخه جدید (یعنی پوکو X6 پرو) قرار داده شده اینه که علاوه بر پشتیبانی از کیفیت Hi-Res، در حالت اتصال گوشی به اسپیکرهای دیگر هم می‌تونه این قابلیت رو برای حجم و کیفیت بیشتر پشتیبانی کنه.

مقایسه اسپیکر پوکو X6 پرو و پوکو X5 پرو

تنها نقطه ضعف X6 پرو در مقابل X5 پرو، حذف جک 3.5 میلی‌متری‌ست که اتصال هندزفری سیمی به این گوشی جدید رو غیرممکن کرده.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

گوشی پوکو X5 پرو در حالت رم 8 و حافظه 256 گیگ با قیمت حدود 13 میلیون و 600 تومان (اسفند ۱۴۰۲) به فروش می‌رسه و نسل جدیدش، یعنی گوشی پوکو X6 پرو تو نسخه رم 12 و حافظه 512 گیگ حدود 17 میلیونه. در واقع اینجا یه اختلاف قیمتی 4 میلیونی داریم که با رم و حافظه بیشتر توجیه میشه. شما تو گوشی ایکس ۵ پرو نه تنها حافظه ۵۱۲ ندارین بلکه امکان اضافه کردن کارت حافظه هم وجود نداره و باید با همون فضای پیش‌فرض کنار بیاین. در حالی که ایکس ۶ پرو هم فضای داخلی بیشتری داره و هم رمی در اختیارتون می‌ذاره که بازی کردن رو روون‌تر می‌کنه. علاوه بر این حاشیه صفحه کمتری هم داره و از جلو ظاهر یه گوشی پریمیوم رو تداعی می‌کنه. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگه به دنبال یه موبایل برای گیم هستین که از پس پردازش‌های سنگین بربیاد، دوربین باکیفیت‌تری داشته باشه و از همه مهم‌تر جدیدتر باشه برین سراغ Poco X6 Pro. اما اگه قیمت گوشی پوکو براتون مهمه و به جک هدفون نیاز دارین، Poco x5 Pro با پردازنده خوب و شارژر معکوس کارتون رو راه میندازه.

مقایسه مشخصات poco x6 pro با poco x5 pro

Xiaomi Poco X6 Pro
Xiaomi Poco X5 Pro
تاریخ عرضه

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced2023, February 06

StatusAvailable. Released 2023, February 07

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

رنگ بندیBlack, Blue, Yellow

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions162.9 x 76 x 7.9 mm (6.41 x 2.99 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~86.8% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 500 nits (typ), 900 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3.0, QC4 5W reverse wired

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.9, (wide), 1/1.52", 0.7m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06" 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)

CPUOcta-core (1x2.4 GHz Cortex-A78 & 3x2.2 GHz Cortex-A78 & 4x1.9 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 642L

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, HyperOS

OSAndroid 12, MIUI 14 for POCO

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, BDS, GALILEO

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

بلندگو -24.9 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 113h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 531398 (v9) GeekBench: 2930 (v5.1) GFXBench: 28fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

SAR

رنگ بندی

Price$269.00 / 299.00

SAR EU

Models

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 12
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hossein_sh

ایکس 6 پرو عالیه

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

به مراتب بهتره

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
shamse tabrizi 12459

سلام دوستان عزیز،گوشی باید۱ یا ۲ سال کار کنه تا بقول معروف عیب‌هایی که داره بزنه بیرون،اما در یک نگاه عمیق و مهم درباره این دو گوشی که پوکو هستند و سری X باید بگم که خودم گوشی پوکو فقط x3 Pro داشتم به مدت ۳ماه زیاد راضی نبودم
ولی در کل اسنپدراگون و کوالکام ی چیز دیگه هست، این پردازنده که روی گوشی POCO X5 Pro هست (وبا GPU ادرنو 642L فوق‌العاده مچ شده)عالیه و امتحانش رو پس‌ داده و دقیقا همين
رو شرکت سامسونگ روی A73 5G خودش هم استفاده کرده، میخوام بگم: توی میان رده به لحاظ عملکرد و دوام واقعأ پردازنده فوق‌العاده ای داره و مدیاتک حالا حالاها باید تلاش کنه و بدوه تا شاید بتونه کیفیت و فناوری ساختش رو به کوالکام نزدیک کنه
فقط صبر کنید این پردازنده مدیاتک 8300 اولتراااااااا یک‌سال ازش استفاده بشه:بعد خواهیم دید که چقدر کم میاره و باگ و لگ هم خواهد داشت
من که اصلا مدیاتک رو قبول ندارم، سامسونگ هم داره تلاش میکنه اگزینوس رو قوی کنه ولی باز هم کوالکام اول هست، تعارف که نداریم

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    MOHAMAD HOSEIN 2022

    به نظر من چند وقتی هست که مدیاتک توی چیپست های دایمنسیتی پرچمدارش تحول بزرگی ایجاد کرده و به نظر من وقتی یک چیپست پرچمدار می‌سازه نمیاد یه جوری بسازتش که بعد یکی دو سه سال افت کنه مخصوصا الان که داره یه کاری میکنه که هوش مصنوعی رو روی این چیپست بیاره اگه بعد یه مدتی افت عملکرد داشت این کار رو نمی کرد پس بعید میدونم این چیپست افت کنه چون خیلی قوی هست حالا باز هم باید به قول این دوستمون صبر کنیم تا ببینیم این چیپست چه می‌کند.
    امید وارم روز های بهاریتون به خوبی و خوشی بگذره و تنتون سالم و سلامت باشه 🙏🙏😉😉

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

6proبه نظر بهتر میاد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه جالبی هست

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

X۶ هم جدید تره
صفحه نمایش بهتری داره و…
X5فقط شارژ معکوس و هندزفری داره

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

چشم بسته x۶ پرو سر تره

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

پردازنده پوکو X6پرو کولاک میکنه

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

ایکس شیش واقعا گوشی خفنیه

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

الویت خرید تون درست نیست

۱۹ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

عالی
فقط توی مشاوره خرید قسمت اولویت ها باگ داره لطفا درست کنید

۱۹ اسفند ۱۴۰۲