مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 شیائومی

اگه قرار باشه از بین گوشی‌های Poco، دو مدل جدید و البته هم‌قیمت رو در کنار هم قرار بدیم، قطعاً گوشی‌های پوکو X6 پرو و پوکو F5 جزوشون هستن. این دو گوشی که در فاصله زمانی حدود 8 ماهه نسبت به هم معرفی شدن، شباهت‌های زیادی با هم دارن و حتی به نظر می‌رسه کمپانی پوکو بخش اعظمی از امکانات گوشی F5‌ روی برای X6 Pro هم در نظر گرفته. گوشی Poco F5 در اردیبهشت 1402 معرفی شد ولی ایکس ۶ پرو در دی ماه 1402 به عنوان یکی از اولین گوشی‌های 2024 پوکو رونمایی شد. اینطور که به نظر میاد تفاوت عمده این دو گوشی در طراحی ظاهری و جزئیاته. پس با مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 شیائومی همراه ما باشید تا ببنیم کدومشون ارزش خرید بیشتری داره؟

 

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 شیائومی از نظر طراحی و ساختار بدنه

اصلی‌ترین تفاوت Poco X6 Pro با Poco F5 در طراحی ظاهریشونه. گوشی‌های سری X پوکو از یک سری قواعد خاص طراحی پیروی می‌کنن که می‌تونید در ظاهر X6 Pro هم ببینید. مثلاً همیشه دوربین‌های پشت گوشی پوکو در یه محفظه با رنگ متفاوت نسبت به بدنه گوشی قرار می‌گیره که اغلب مشکیه یا اینکه همیشه توی رنگ‌بندی گوشی‌های سری X می‌تونید رنگ زرد رو هم ببینید. اما گوشی‌های سری F در واقع خانواده باکلاس‌تر پوکو محسوب میشن. این خانواده از نظر طراحی دارن با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل رقابت می‌کنن. بنابراین طبیعیه که از نظر طراحی شباهت‌های بیشتری به اون گوشی‌ها داشته باشن.

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 شیائومی از نظر طراحی

به طور کلی، وقتی از گوشی‌های سری F پوکو صحبت می‌کنیم یعنی باید دنبال گوشی‌ای باشیم که از نظر طراحی، با استانداردها و ترندهای روز بازار همخوانی داره. گوشی POCO F5 هم از این قاعده مستثنی نیست. برای ساخت بدنه و فریم این گوشی از پلاستیک استفاده شده و همونطور که می‌بینید، فریم این گوشی، شباهت زیادی به فریم‌های نسبتاً تخت گوشی‌های آیفون داره. با جدا کردن رنگ فریم و بدنه، شباهت لبه‌های این گوشی به آیفون بیشتر هم شده. اما X6 Pro‌ امضای خاص خودشو داره. گرچه بدنه و فریم این گوشی هم از پلاستیک ساخته شده ولی چیدمان دوربین‌ها شما رو یاد گوشی‌های جدید آیفون میندازه.

گوشی X6 Pro از نظر اندازه و وزن، یه هوا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از F5 هست ولی به طور کلی وقتی کنار هم قرار می‌گیرن خیلی تفاوت سایز ندارن. با این توضیح که ضخامت گوشی X6 Pro معادل 8.3 و ضخامت F5 معادل 7.9 ارزیابی شده و این یعنی پوکو F5‌ ضخامت کمتری داره و راحت‌تر توی دست قرار می‌گیره. باید به این نکته هم اشاره کرد که هر دو گوشی تونستن گواهینامه IP54 و IP53 رو به دست بیارن و این یعنی در برابر قطرات آب و گرد و غبار آسیبی نمی‌بینن. ( این گواهینامه ضدآب بودن گوشی‌ها نیست)

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 از نظر ظاهر

در قاب پشت گوشی X6 Pro‌ سه دوربین و فلاش به صورت مربعی در یه فضای مستطیلی چیده شدن و این در حالیه که دوربین‌های F5‌ به صورت مثلثی و بدون کادر یا پس‌زمینه رنگی روی بدنه دیده میشن. روی قاب پشتی هر دو گوشی قابلیت 5G حک شده تا جنبه تبلیغاتیشون هم حفظ بشه. در گوشه سمت راست هر دو گوشی کلیدهای ولوم و پاور قرار داره، در گوشه سمت چپ، چیزی نیست، در پایین قاب، پورت شارژ Type-C، میکروفون، اسپیکر و شیار سیم کارت قرار داده شده و در بالای گوشی‌ها، اسپیکر دوم و سنسور مادون قرمز دیده میشه. با این تفاوت که پوکو F5 جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هندزفری داره ولی X6 Pro فاقد این قابلیته.

به طور کلی، طراحی این دو گوشی تفاوت‌های زیادی با هم داره و در یک نگاه اگه لوگوی POCO روی قاب پشت گوشی رو نبینید متوجه نمیشید که هر دو گوشی از یک شرکته. طراحی Poco F5 مخصوص کساییه که دنبال گوشی با طرح کلاسیک و استاندارد هستن ولی X6 Pro برای کسانیه که دنبال گوشی با طراحی خاص هستن. البته نسخه سفید رنگ گوشی Poco F5‌ با طرح جذابی که روی قاب داره هم می‌تونه مورد توجه خاص‌پسندها قرار بگیره.

مقایسه پوکو X6 پرو و پوکو F5 از نظر صفحه نمایش

نمایشگر پوکو F5‌ به طور نامحسوسی از نمایشگر X6 pro‌ ضعیف‌تره. شاید با نگاه کردن به هر دو گوشی، خیلی متوجه تفاوتشون نشید اما کافیه بررسی‌های دقیق‌تری روی نمایشگرها انجام بشه. هر دو گوشی به نمایشگر AMOLED با اندازه 6.67 اینچ مجهز شدن؛ بنابراین از این نظر کاملاً شبیه به هم هستن. این دو نمایشگر شباهت‌های دیگه‌ای هم دارن؛ مثلا هر دو می‌تونن 68 میلیارد رنگ رو نمایش بدن و هر دو از تکنولوژی HDR10+ بهره می‌برن. مورد مشابه دیگه، نرخ تازه‌سازی نمایشگر دو گوشیه که روی 120 هزتر تنظیم شده. همینطور که می‌بینید صفحه نمایش این دو گوشی تا اینجا کاملا شبیه به هم هستن. اما باید به عمق بریم!

مقایسه پوکو X6 پرو و پوکو F5 از نظر صفحه نمایش

حداکثر روشنایی صفحه نمایش اولین نقطه اختلاف این دو گوشیه. پوکو X6 پرو می‌تونه تا 1800 نیت روشنایی در اختیار شما قرار بده. این در حالیه که F5 نهایتا به روشنایی 1000 نیت می‌رسه. این قابلیت برای کسایی که دائما زیر نور مستقیم خورشید کار می‌کنن و می‌خوان نمایشگری روشن‌تر داشته باشن خیلی مهمه. تفاوت دیگه نمایشگرهای این دو گوشی، وضوح یا همون رزولوشن اونهاست. رزولوشن صفحه نمایش X6 pro معادل 1220 در 2712 پیکسله و رزولوشن صفحه نمایش F5 معادل 1080 در 2400 پیکسله که قطعاً در این زمینه Poco X6 pro کیفیت بهتری داره. نسبت نمایشگر به فریم پوکو X6 پرو معادل 90.1 درصد و برای F5 معادل 88.9 درصد ارزیابی شده که باز هم پوکو ایکس ۶ پرو در این زمینه وضعیت بهتری داره. مورد آخر، تراکم پیکسل‌های نمایشگره که صفحه نمایش X6 pro تراکم 446ppi داره در حالی که پوکو F5 تراکم 395ppi ارائه میده. تا یادمون نرفته به این نکته هم اشاره کنیم که روی نمایشگر هر دو گوشی، محافظ گوریلا گلس 5 کشیده شده تا جلوی ایجاد خط و خش گرفته بشه.

به طور کلی، نمایشگرهای این دو گوشی در کلیات شباهت زیادی به هم دارن ولی کمی که دقیق‌تر بشید می‌بینید که نمایشگر Poco X6 pro کیفیت بهتری نسبت به F5‌ در اختیار شما قرار میده.

 

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 از نظر باتری

در زیر کاپوت هر دو گوشی،‌ باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعتی قرار داده شده. این باتری غیرقابل تعویضه و به تکنولوژی فست شارژ‌ هم مجهز شده. گوشی‌هایی که باتری‌های با ظرفیت بالا دارن، باید حتماً از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کنن تا کاربرها برای شارژ شدن گوشی وقت زیادی روی از دست ندن.

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 از نظر باتری

این دو گوشی از نظر سرعت شارژ شدن باتری شباهت زیادی به هم دارن. برای شارژ 0 تا 100 درصد باتری این گوشی در حالت فست شارژ حدود 45 دقیقه زمان نیاز دارید. البته این در صورتیه که از شارژر 67 واتی گوشی استفاده کنید. متاسفانه خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم در این گوشی‌ها نیست و احتمالاً کمپانی Poco این قابلیت رو برای گوشی‌های سال‌های بعدش نگه داشته.

 

مقایسه دوربین Poco X6 Pro و Poco F5

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مقاله رسیدیم. برای خیلی از کاربرها، کیفیت و امکانات دوربین گوشی اولویت بالایی داره و به همین دلیل قصد داریم یه کم دقیق‌تر و جزئی‌تر این بخش رو بررسی کنیم.

دوربین‌های POCO X6 Pro

  • 64 مگاپیسکل با f/1.7 (دوربین اصلی)
  • 8 مگاپیکسل با f/2.2 (دوربین فوق عریض)
  • 2 مگاپیسکل با f/2.4 (دوربین ماکرو)
  • 16 مگاپیکسل با f/2.4 (دوربین سلفی)

دوربین‌های POCO F5

  • 64 مگاپیسکل با f/1.8 (دوربین اصلی)
  • 8 مگاپیکسل با f/2.2 (دوربین فوق عریض)
  • 2 مگاپیسکل با f2.4 (دوربین ماکرو)
  • 16 مگاپیکسل با f/2.5 (دوربین سلفی)

همینطور که می‌بینید دوربین‌های این دو گوشی از نظر کیفیت لنز، مثل هم هستن و به نظر می‌رسه کمپانی پوکو دقیقاً از همون دوربین‌هایی که 7 ماه قبل روی F5 قرار داده بود، روی X6 Pro استفاده کرده. دوربین اصلی هر دو گوشی 64 مگاپیکسلیه با تفاوت خیلی کمی که در فاصله کانونی دارن. این لنز به قابلیت PDAF برای فوکوس خودکار روی سوژه مجهز شده و از قابلیت OIS هم پشتیبانی می‌کنه. OIS یعنی لرزش دست شما در حین عکاسی، تاثیری روی عکس نداره و دوربین به شکل نرم‌افزاری، این لرزش‌ها رو حذف می‌کنه تا تصویری شفاف‌تر داشته باشید.

مقایسه دوربین Poco X6 Pro و Poco F5

با دوربین اصلی هر دو گوشی می‌تونید عکس‌های پرتره نسبتاً خوبی بگیرید. این دوربین در روشنایی روز کیفیت بالایی داره و هرچقدر که نور محیط کم‌تر میشه، کیفیت عکس‌ها هم کاهش پیدا می‌کنه. با دوربین گوشی X6 Pro می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. حالت ضدلرزش برای ضبط فیلم در حرکت، روی این دوربین وجود داره و لرزش‌ها رو کمتر می‌کنه. نکته عجیب اینه که حالت فیلم‌برداری اسلوموشن برای دوربین این گوشی در نظر گرفته نشده و این در حالیه که دوربین POCO F5 این قابلیت رو با کیفیت 1080 و نرخ 120 فریم بر ثانیه پوشش میده.

دوربین دوم هر دو گوشی یه لنز 8 مگاپیکسلیه که برای عکاسی فوق عریض از منظره کاربرد داره. حتی می‌تونید برای عکس‌های دسته‌جمعی در محیط‌های کوچیک هم از این دوربین استفاده کنید تا افراد بیشتری در کادر دوربین قرار بگیرن. این دوربین روی هر دو گوشی می‌تونه تا زاویه 120 درجه جلوی شما رو در کادر قرار داده و عکاسی کنه. دوربین سوم هر دو گوشی 2 مگاپیکسلی و برای عکاسی ماکرو کاربرد داره. مثلاً می‌تونید از غذاهای خوشمزه‌ای که درست می‌کنید یا قطرات بارون روی برگ و گل‌های بهاری با این دوربین عکس‌های ماکرو بگیرید.

مقایسه دوربین Poco X6 Pro و Poco F5

دوربین سلفی هر دو گوشی 16 مگاپیکسلیه. این دوربین قابلیت عکاسی پرتره هم داره و کیفیت نسبتاً خوبی در روشنایی روز در اختیار شما قرار میده. با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. قابلیت ضد لرزش برای این دوربین در نظر گرفته نشده پس خیلی بیشتر مراقب لرزش دستتون در حین عکاسی با دوربین سلفی باشید.

به طور کلی، دوربین‌های هر دو گوشی از نظر کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبیه به هم هستن و نمیشه دوربین یکی رو نسبت به دیگری بهتر دونست. تنها تفاوت دوربین‌ها در قابلیت ضبط فیلم اسلوموشن یا صحنه آهسته‌ست که گوشی F5 داره و X6 Pro نداره.

 

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 شیائومی از نظر پردازش و نرم افزار

به قسمت هیجان‌انگیز از مقایسه این دو گوشی رسیدیم. اینجا جاییه که احتمالاً تصمیم نهایی برای انتخاب یکی از گوشی‌ها رو می‌گیرید. پردازنده، رم و حافظه داخلی این دو گوشی چه تفاوتی با هم داره؟ گوشی پوکو X6 Pro به پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک Dimensity 8300 Ultra مجهز شده که یکی از جدیدترین چیپست‌های شرکت مدیاتک محسوب میشه. این پردازنده سرعت پردازش بالایی برای اجرای همزمان چند برنامه در اختیارتون قرار میده و خبری از کندی پردازش نیست. در کنار این چیپست، از پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6 هم استفاده شده تا اجرای بازی‌های سنگین، راحت‌تر روی گوشی X6 Pro انجام بشه.

مقایسه Poco X6 Pro و Poco F5 از نظر قدرت پردازشی و نرم افزار

اما در طرف مقابل، گوشی Poco F5 قرار داره که با یکی از جذاب‌ترین چیپست‌های شرکت کوالکام روانه بازار شده. پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 در سینه این گوشی قرار داده شده تا قلب تپنده این گوشی، یه چیپست 4 نانومتری با سرعت پردازش بسیار زیاد باشه. اگه از طرفدارهای پردازنده‌های کوالکام هستید حتماً از این چیپست هم استفاده می‌کنید مخصوصاً اگه بدونید پردازنده گرافیکی Adreno 725 هم در کنارش قرار داده شده که پردازش بازی‌های سریع‌تر و روان‌تر انجام بشه.

گوشی Poco X6 Pro از نظر رم و حافظه داخلی در سه مدل زیر عرضه شده:‌

  • مدل 8GB‌ رم و حافظه داخلی 256GB
  • مدل 12GB رم و حافظه داخلی 256GB
  • مدل 12GB رم و حافظه داخلی 512GB

و گوشی Poco F5‌ در دو مدل زیر عرضه شده:

  • مدل 8GB رم و حافظه داخلی 256GB
  • مدل 12GB رم و حافظه داخلی 256GB

پر واضحه که از نظر تنوع رم و حافظه داخلی، پوکو X6 Pro بهتر از F5 عمل کرده و عرضه مدلی با 512 گیگابایت حافظه داخلی، برای خیلی از مشتری‌ها جذاب‌تره. اما به طور کلی، اگه به پردازنده‌های کوالکام علاقه دارید بهتره پوکو F5 رو انتخاب کنید که چیپست جدید کوالکام براش استفاده شده. هرچند تو اکثر نتایج بنچمارک مدیاتک پوکو ایکس ۶ پرو ۲۱ درصد بهتر از اسنپدراگون عمل کرده و تو تجربه بازی و عملکرد پردازشی واقعا سریع‌تره.

مقایسه عملکرد نرم افزاری Poco X6 Pro و Poco F5

دز زمینه عملکرد نرم‌افزاری باید گفت که هر دو گوشی تقریباً در یه سطح قرار دارن. گوشی پوکو F5 با اندروید 13 روانه بازار شده اما قابلیت آپدیت به اندروید 14 رو هم داره. ولی پوکو X6 پرو از همون اول با اندروید 14 عرضه شده. هر دو گوشی به رابط کاربری HyperOS مجهز هستن تا حال و هوای شیائومی رو بیشتر از قبل روی این گوشی حس کنید. لازم به ذکره که HyperOS قراره روی تمام محصولات شیائومی قرار بگیره و رابط بین محصولات هوشمند شیائومی باشه.

 

مقایسه اسپیکر Poco X6 Pro و Poco F5

هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز هستن. یه اسپیکر در پایین و یه اسپیکر در بالای هر دو گوشی تعبیه شده که صداهایی که از اونها پخش میشه با هم تفاوت داشته باشه و حال و هوای قرار گرفتن در استودیو بهتون دست بده. کیفیت صدای اسپیکر هر دو گوشی 24 بیت با فرکانس 192kHz در نظر گرفته شده و هر دو گوشی از قابلیت Hi-Res audio برای بهبود حجم و کیفیت صدای اسپیکرها استفاده می‌کنن. فقط یادتون نره که پوکو X6 Pro جک 3.5 میلی‌متری برای هندزفری نداره ولی پوکو F5 داره.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

با تموم چیزهایی که تا الان گفتیم، خودتون کدوم گوشی رو بیشتر دوست داشتید؟ گوشی Poco F5 با رم 12 و حافظه 256 و قیمت 17 میلیون و 700 (اسفند 1402) تو بازاره ولی گوشی Poco X6 Pro با همون رم و حافظه 512 با قیمت 17 میلیونی موجود شده. تا اینجا چون هر دو تا گوشی خشاب کارت حافظه ندارن، به صرفه‌تره که گوشی با حافظه بیشتر رو انتخاب کنین که تازه قیمتشم کمتره! اما اگه بخوایم قیمت گوشی پوکو رو عمیق‌تر بررسی کنیم، می‌بینیم که ایکس ۶ پرو تو اکثر بخش‌ها مثل اف ۵ عمل کرده اما پردازنده قدرتمندش تو بنچمارک‌ها رو دست اسنپ دراگون نسل ۲ بلند شده. از اونجایی که گوشی‌های شیائومی به خاطر سخت‌افزار خفن‌شون محبوبن، پس به راحتی میشه گفت که poco x6 pro به خاطر ۸ ماه جدید بودن، برخورداری از اندروید ۱۴ پیشفرض، پردازنده سریع‌تر و حافظه بیشتر ارزش خرید بالاتری برامون داره.

مقایسه مشخصات poco f5 با poco x6 pro

Xiaomi Poco F5
Xiaomi Poco X6 Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.9 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, Yellow, Gray

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back or silicone polymer back (eco leather)

Weight186 g or 190 g (6.56 oz)

Dimensions160.5 x 74.3 x 8.3 mm (6.32 x 2.93 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, Dolby Vision, HDR10+, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~90.1% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, HDR10+, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, PD3, QC4, 100% in 46 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging67W wired, 100% in 45 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.7, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR, panorama

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide), 1/3.06", 1.0m

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (1x2.91 GHz Cortex-X2 & 3x2.49 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 725

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 8300 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core 3.35 GHz (1+3+4 cores)

GPUMali G615-MC6

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

OSAndroid 14, HyperOS

ویژگی ها

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 28, 38, 40, 41, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, QZSS, BDS (B1I+B1c)

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 118h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 931174 (v9) GeekBench: 3939 (v5.1), 4348 (v6) GFXBench: 66fps (ES 3.1 onscreen)

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1396547 (v10) GeekBench: 4696 (v6)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$379.05 / 429.90 / 399.00 / 35,999

SAR EU

Models23049PCD8G

SAR

رنگ بندی

Price$449.00 / 349.00 / 369.00

SAR EU

Models2311DRK48G, 2311DRK48I

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 18
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

مقاله مقایسه خیلی خوبی بود. پوکو x6pro بهتر هست ولی من سلیقه م با طراحی پوکو f5 بیشتر میخونه…

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Farhot

درضمن OIS ینی دوربین گوشی از نظر سخت افزاری میتونه لرزش دست رو بگیره نه نرم افزاری
لرزشگیر سخت افزاری خیلی خیلی بهتر از لرزشگیر نرم افزاری هستش

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Farhot

از نظر باطری خیلی مقایسه کاملی کردید
لامصب حداقل از نظر شارژدهی یه اشاره ای میکردی مردم بدونن اگه صفحه نمایش با روشنایی بیشتر و تراکم پیکسلی بالاتر و پردازنده مدیاتک بخرن شارژدهی گوشی کمتر میشه یانه

۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

مقایسه تو کلیپ باشه خیلیییی بهتره

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Mak406

Poco F5 طراحیش خداست ولی بقیه چیزا رو حرفی نداره

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

قطعا x6 pro بهتره.
هم جدید تره هم بهتره‌
یه شایعاتی هم بود که تعمیر پذیری اف ۵ زیاد جالب نیس

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
MOHAMAD HOSEIN 2022

X6 pro یک چیز دیگس

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

هر دو معرکه و البته گرون هستن

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Rasol69.

پوکو اف 5 قیمت رو 18200هست و پوکو ایکس6پرو قیمتش همین 18200هست بستگی به انتخاب رنگ داره..در کل پوکو ایکس6پرو از لحاظ صفحه نمایشگر و حافظه و چیپست و عملکرد پردازشی گرافیکی بالاتر از پوکو F5هست.و با وجود پوکو ایکس6پرو دیگه پوکو اف 5ارزش خرید نخواهد داشت.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Rasol69.

پوکو F5الان قیمتش رو 18200هست و پوکو ایکس6پرو قیمتش رو همین 18200هست بستگی به انتخاب رنگشونم داره..در کل پوکو ایکس6پرو از لحاظ صفحه نمایشگر و حافظه و چیپست و عملکرد پردازشی گرافیکی بالاتر از پوکو F5هست.و با وجود پوکو ایکس6پرو دیگه پوکوF5ارزش. خرید نخواهد داشت.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

ایکس ۶ پرو

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

X6 pro هتره دیکه

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

هردوگوشیای درجه یکی هستن

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

مقایسه خوبی بود

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    Behi babaii

    ای بابا من پوکو ایکس شش پرو سفارش دارم ولی حیف ک تصویربرداری آهسته ندارع،نمیدونستم حیف شد اخه چرا نداره

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
      Farhot

      تصویر بردای آهسته داره
      الان همه گوشیای شیائومی تصویربرداری آهسته دارن

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

اولین کامنت

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    👏👏

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲