ویژگی های آپدیت iOS 17.2

با گذشت نزدیک به ۳ ماه از انتشار اولیه iOS 17، به تازگی یه آپدیت بزرگ و البته جدید از این سیستم عامل ارائه شده که ویژگی های خوبی را در اختیار کاربران میذاره. امکانات iOS 17.2 در مقایسه با iOS 17.1 که حدود یک و ماه نیم پیش منتشر شد؛ افزایش قابل توجهی داشته و علاوه بر اون، این نسخه از آی او اس، پایداری بهتری رو نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل داره. در ادامه، با معرفی امکانات و ویژگی های آپدیت iOS 17.2 همراه موبونیوز باشید.

 

آپدیت iOS 17.2 برای چه گوشی هایی ارائه شده؟

برخلاف سامسونگ و شیائومی که روی آپدیت های نرم افزاری شون، یه کم سخت گیری می کنند و هر بار، گوشی های زیادی از لیست دستگاه هایی که آپدیت رو دریافت میکنن، خارج میشن؛ اپل اینجوری نیست و پشتیبانی طولانی مدت تری رو برای گوشی آیفون های خودش توی بخش نرم افزاری ارائه میده. اگه آیفون شما جزو اون گوشی هایی بوده که تونستن iOS 17 رو دریافت کنن؛ الان هم میتونین سیستم عامل گوشیتون رو به نسخه iOS 17.2 ارتقا بدین. برای این کار، فقط کافیه که از قسمت Settings (تنظیمات)، وارد منوی General (عمومی) بشین و گزینه Software Update (آپدیت نرم افزار) رو انتخاب کنین و صبر کنین تا آپدیت iOS 17.2 دانلود و روی گوشی نصب بشه.
بعضی از امکانات iOS 17.2 صرفا برای گوشی های سری آیفون ۱۵ ارائه میشه؛ اما این به این معنی نیست که دریافت این آپدیت برای گوشی های قدیمی تر، خالی از لطف باشه! کمترین مزیت دریافت آپدیت iOS 17.2 برای گوشی های قبل از سری آیفون 15 اینه که این گوشی ها، روان تر و البته سریع تر کار می کنن و به خاطر گرفتن آپدیت های امنیتی جدیدتر، ایمنی بهتری دارن.

 

امکانات iOS 17.2 در بخش های مختلف

اپل توی نسخه iOS 17.2، تغییرات کوچیک اما مهمی رو توی بخش های مختلف گوشی های آیفون در نظر گرفته که توی بهبود تجربه کاربری شما با آیفون خودتون، تاثیر قابل توجهی داره. این تغییرات، عبارتند از:

 

اضافه شدن برنامه Journal

اپل توی رویداد WWDC 2023 که ۱۶ خرداد امسال برگزار شد؛ از برنامه Journal رونمایی کرد و گفت که این برنامه قراره روی آپدیت جدید سیستم عامل iOS قرار بگیره ولی روی نسخه اولیه این سیستم عامل و نه روی آپدیت iOS 17.1 خبری از این برنامه نبود. حالا، اپل بالاخره امکان تجربه این برنامه برای کاربرای آیفون های جدید خودش رو فراهم کرد و یکی از جذاب ترین امکانات iOS 17.2، اضافه شدن این برنامه به گوشی های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکسی هست که این آپدیت آی او اس رو دریافت می کنن.
شما با استفاده از برنامه Journal میتونین رویدادها و اتفاقات زندگیتون رو در قالب تصاویر یا یادداشت های مختلف ثبت کنین و با استفاده از فیس آیدی یا تاچ آیدی هم، دسترسی به این برنامه رو فقط محدود به شخص خودتون کنین؛ علاوه بر این، می تونین از طریق iCloud هم، محتوای ژورنال خودتون رو وارد فضای ابری اپل کنین تا روی بقیه دستگاه های اپل هم بتونین به اونها دسترسی داشته باشین.

اضافه شدن برنامه journal در iOS 17.2

 

بهبود عملکرد دوربین

توی iOS 17.2، سرعت فوکوس دوربین تله فوتو برای عکاسی از فاصله دور توی گوشی های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس، بهبود بهتری نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل پیدا کرده.

 

تغییرات برنامه Messages (پیام ها)

اگه گوشیتون رو به iOS 17.2 آپدیت کنین؛ توی برنامه پیام های گوشی، با لمس کردن علامت فلش بالا و سمت راست صفحه، می توانین از قابلیت Catch-up این برنامه Messages اپل استفاده کنین و بدون اسکرول کردن صفحه، به راحتی به اولین پیام خوانده نشده توی مکالمه دلخواهتون برسین.
علاوه بر این مورد، توی این آپدیت iOS، میتونین علاوه بر چهره میموجی (Memoji)، بدنش رو هم به شکل دلخواهتون طراحی کنین. امکانات iOS 17.2 توی برنامه پیام ها، فقط محدود به این دو مورد نمیشه و یه سری تغییرات دیگه مثل قابلیت افزودن مستقیم استیکر به پیام و همچنین، محدود کردن دسترسی به هشدارهای خودکار یا کدهای تایید تماس صرفا با افرادی که به شما پیام میدن و با هدف ارتقای امنیت شما، از جمله تغییرات دیگه اپل توی این بروزرسانی سیستم عامل iOS هست.

شخصی سازی بدن میموجی ها در iOS 17.2

 

امکان شخصی سازی صدای پیش فرض اعلان ها

یکی دیگه از امکانات iOS 17.2، اضافه شدن قابلیت شخصی سازی صدای پیش فرض اعلان های گوشی هست. برای این کار، باید از قسمت Settings (تنظیمات)، وارد منوی Sounds & Haptics بشین و اعلان های پیش فرض گوشی رو توی بخش های مانند پیام ها، ایمیل، رویدادهای تقویم و حتی بازخورد لمسی آیفون تغییر بدین و صدای دلخواه خودتون رو به جای صدای پیش فرض اعلان انتخاب کنین.

قابلیت شخصی سازی صدای اعلان ها در iOS 17.2

 

اضافه شدن قابلیت فیلمبرداری فضایی (Spatial)

اگه گوشی آیفون ۱۵ پرو یا ۱۵ پرومکس دارین، با ارتقا سیستم عامل گوشی به نسخه iOS 17.2، میتونین از قابلیت ضبط ویدیو فضایی استفاده کنید. این قابلیت، بهتون امکان ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه رو در زمان استفاده از هدست های اپل ویژن پرو میده.

 

قابلیت ترجمه سریع با فشردن Action Button

یکی از امکانات iOS 17.2، اضافه شدن گزینه Translate (ترجمه) توی قابلیت های Action Button هست به طوری که با فشردن این دکمه توی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس، میتونین عبارات یا مکالماتتون رو سریع تر به زبان دلخواهتون ترجمه کنید.

امکان ترجمه سریع با فشردن دکمه Action Button در iOS 17.2

 

امکان بروزرسانی نرم افزار گوشی از داخل جعبه

اپل چند وقت پیش اعلام کرد که داره روی یه قابلیت برای آپدیت سیستم عامل آیفون های نو، بدون اینکه نیازی به خروج آیفون از بسته بندی باشه؛ کار میکنه. حالا توی iOS 17.2 این امکان فعال شده و آیفون هایی که به صورت پیشفرض با این نسخه تولید میشن؛ امکان ارتقا به نسخه های جدیدتر آی او اس در زمان خرید مشتریان و بدون نیاز به خارج شدن از جعبه رو دارن.

تغییرات برنامه Weather (آب و هوا) و اضافه شدن ویجت های جدید

امکانات iOS 17.2 توی این برنامه هم، تقریبا زیاد هست و شامل نمایش میزان بارندگی، قابلیت انتخاب بین حالت های مختلف آب و هوا در ویجت برنامه، نمایش تصاویر لحظه ای وزش باد و همچنین، ارائه وضعیت ماه (سیاره ماه) در کل روزهای تقویم یک ماه آینده میشه.

اضافه شدن ویجت های جدید در iOS 17.2

 

بهبود در عملکرد گوشی آیفون و رفع مشکلات جزئی با آپدیت به iOS 17.2

علاوه بر امکانات iOS 17.2 توی بخش های مختلف گوشی که با آپدیت نسخه قبلی آی او اس به این نسخه، در اختیارتون قرار می گیره؛ این نسخه از iOS، بهبودهای قابل توجهی هم توی بخش های مختلف گوشی داره که شامل موارد زیر هستن:

  • پشتیبانی سیری برای دسترسی خصوصی و ثبت اطلاعات برنامه Health گوشی با استفاده از صدای شما
  • افزایش قابلیت های AirDrop شامل امکان به اشتراک گذاشتن مخاطبان، کارت های پرواز، بلیط های سینما و… از طریق کنار هم قرار دادن دو گوشی آیفون
  • دسترسی سریع به موزیک های علامت گذاری شده از طریق لیست پخش آهنگ های مورد علاقه شما در برنامه Apple Music
  • امکان غیرفعال کردن تاریخچه موسیقی در برنامه Apple Music
  • اضافه شدن ویجت ساعت دیجیتال جدید به صفحه قفل
  • امکان تکمیل خودکار بخش های دلخواه در فایل های PDF یا سایر فرم های دلخواه
  • پشتیبانی صفحه کلید از ۸ زبان جدید
  • امکان چسباندن “هشدار محتوای حساس” به پیام ها
  • قابلیت پشتیبانی از آداپتورهای Qi2 در تمام مدل های آیفون 13 و آیفون 14
  • رفع مشکل شارژ نشدن گوشی از طریق فناوری بی سیم در برخی از وسایل نقلیه

جمع بندی

نسخه iOS 17.2، آخرین نسخه جدید و تقریبا پایدار iOS 17 هست که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ عرضه شده و احتمالا تا آخر همین امسال، تمام آیفون های واجد شرایط میتونین این آپدیت رو هم بگیرن. امکانات iOS 17.2 نسبت به نسخه قبلی خودش، خیلی بیشتر شده و علاوه بر اینکه قابلیت های زیادی رو در اختیار کاربرای آیفون میذاره، در مقایسه با نسخه قبلی این سیستم عامل، پایداری بهتری داره و حتی برای آیفون های قبل از سری آیفون ۱۵ هم که نمیتونن به بعضی از ویژگی ها و امکانات iOS 17.2 دسترسی داشته باشن؛ بهینه سازی خیلی خوبی رو روی گوشی ایجاد می کنه و آیفونتون روان تر میشه.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 9
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

shahab-021

اپل رو بهینه شدن باطری خیلی کار کرده

۰۱ دی ۱۴۰۲
mehdi1234

iosبهترین سیستم عامله

۲۸ آذر ۱۴۰۲
Nurse

فعلا با اندروید ۱۳ دست و پنجه نرم میکنیم ….

۲۷ آذر ۱۴۰۲
    Arash_naimi

    زیاد چشم گیر نیست این جور اپدیت ها

    ۲۹ آذر ۱۴۰۲
alirza.amiry

MERC apple

۲۷ آذر ۱۴۰۲
SinaRe8596

عالی و قوی

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Mem01

اقا مهدی
یه مقاله هم بزار برای گوشی هایی که به ios17.2 اپدیت میشن

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Mahayd24

ایکاش سامسونگ هم One Ui 6.2 6.3 و اینطوری هی ارتقا میداد

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Limb0onTop

قویه

۲۷ آذر ۱۴۰۲