آپدیت گوشی آیفون به آخرین نسخه iOS از داخل جعبه!

با توجه به اینکه گوشی های قدیمی‌تر آیفون به دلایل مختلف هنوز فروش زیادی دارند، یکی از دردسرهایی که برای همه کاربرها در زمان خرید این دسته از آیفون ها ایجاد میشه، اینه که این گوشی ها معمولا سیستم عامل آپدیت شده و به روزی ندارن و ممکنه یکی دو نسخه از جدیدترین نسخه iOS عقب‌تر باشن و تا زمانی که جعبه گوشی رو باز نکنین، امکان آپدیت سیستم عامل iOS وجود نداره. گویا این مشکل در حال رفع شدن هست و اپل داره یه کارایی رو برای حل این دردسر که البته برای کاربرای ایرانی، خیلی اعصاب خوردکن تر (به واسطه اینترنت و سرعت خیلی کندش!) هست، انجام میده. اصلا این ابتکار جدید اپل چیه؟ و این فرآیند به چه صورتی انجام میشه؟ در ادامه با موبونیوز همراه باشید تا با طرز کار این فرآیند بیشتر آشنا بشیم.
آپدیت آیفون در جعبه

 

با سیستم جدید اپل، آپدیت آیفون نو به آخرین نسخه iOS امکان پذیر میشه!

به روز نبودن گوشی های فقط محدود به گوشی های قدیمی اپل نمیشه و حتی توی مدل های جدید هم این مورد وجود داره. برای مثال جدیدترین نمونه این مشکل رو توی سری آیفون ۱۵ دیدیم که به خاطر عرضه زودهنگام، هر سه مدلش با iOS 17 منتشر شدن و شما بعدا باید به شکل دستی، گوشی آیفون رو به جدیدترین نسخه این سیستم عامل یعنی iOS 17.0.2 آپدیت میکردید. مشکل داغ شدن آیفون های 15 پرو با نسخه جدید iOS 17 برطرف شده و نصب این نسخه برای تجربه استفاده بهتر از گوشی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس ضروری به حساب میاد.
اپل از ابتدای امسال، با تغییراتی که توی سری جدید آیفون ها داد؛ تبدیل به تیتر یک اخبار بازار فناوری شد. حالا و در راستای همون خبرسازی ها، یکی از خبرنگارهای روزنامه بلومبرگ، خبری رو منتشر کرده مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی سیستمی هست که با استفاده از اون، کاربرای آیفون بتونن در زمان خرید گوشی نو، آپدیت آیفون به آخرین نسخه iOS رو بدون خارج کردن گوشی از جعبه انجام بدن. ظاهرا این سیستم، یه جور دستگاه پد مانند هست که فروشنده های آیفون توی فروشگاه های رسمی این برند تو کشورهای مختلف، بعد از خرید گوشی توسط مشتری، جعبه گوشی رو روی این دستگاه میذارن و فناوری پیشرفته این دستگاه، گوشی رو داخل جعبه روشن می کنه و بعد از آپدیت کردن نسخه iOS به جدیدترین نسخه عرضه شده این سیستم عامل، دوباره گوشی رو خاموش می کنه و نیازی هم به خروج گوشی از جعبه نیست.
آپدیت سیستم عامل iOS
بلومبرگ میگه که احتمالا، دلیل اصلی اپل برای طراحی همچین سیستمی این بوده که توی بعضی از کشورها، ممکنه که به دلیل پایدار نبودن اینترنت یا سرعت پایینش، آپدیت آیفون به شکل مناسب و با سرعت مورد انتظار کاربر انجام نشه و همین مشکلات، کاربران رو بعد از خریدن گوشی نو، به دردسر میندازه. به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته که با طراحی این دستگاه، کاربران رو از این دردسر نجات بده و توی همون زمان خرید، گوشی آپدیت شده و البته، پلمپ شده رو تحویل بگیرن.
بلومبرگ در مورد زمان دقیق عرضه این سیستم، چیزی نگفته و میگه که اپل هیچ اطلاعات دقیقی در این باره ارائه نکرده ولی خبرنگار بلومبرگ احتمال میده که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳، این فناوری وارد فروشگاه های اپل بشه. البته ناگفته پیداست که واسه ما کاربران ایرانی، شاید این اتفاق خیلی خوشایند و خجسته نباشه، چون که نه اپل در ایران فروشگاهی داره و نه حتی میشه مدل های جدید اپل رو خرید و رجیستر کرد! و حتی در صورت خرید هم، باز این روند آپدیت گوشی آیفون به نسخه جدید iOS رو خودمون باید به شکل دستی انجام بدیم.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 15
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

با این حساب، چنین چیزی تو ایران اتفاق نمی افته مگر اینکه گوشی ها قبل از اومدن تو ایران، تو مثلاً امارات یا کویت یا عمان یا هرجای دیگه ای که ازش میاد و اپل اونجا فروشگاه رسمی داره اتفاق بیفته…

۲۳ آبان ۱۴۰۲
godrati

جالبه

۱۳ آبان ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

چه کار خوبی 👌🏻

۱۳ آبان ۱۴۰۲
S_javad_B

از ی جهت دیگه ک نگاه کنیم این موضوع ب این معناست ک گوشیای جدید حتی زمانی ک خاموش هستن اتصالات مختلفشون برقراره و اطلاعات جمع آوری میکنه…
ب جاسوس های کیوت سلام کنید :/

۱۰ آبان ۱۴۰۲
alirza.amiry

dorostesham ine bawwwwwwwwwwwwwwww

۰۹ آبان ۱۴۰۲
majid_kh

عالی

۰۹ آبان ۱۴۰۲
mms2099

برا اولین بار خوشم اومد از اپل

۰۹ آبان ۱۴۰۲
zenith

👌🏻👌🏻

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Limb0onTop

حرکت خفنی زده ایول

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Hossein713

حرکت باحالی

۰۸ آبان ۱۴۰۲
arash09

جالبه ولی خیلی حرکت غول یا شاخی نیست

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Hwman

خسته نباشید

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Mahayd24

خب خودمون اپ میکنیم

۰۸ آبان ۱۴۰۲
Nurse

خدا قوت

۰۸ آبان ۱۴۰۲
SinaRe8596

خسته نباشه

۰۸ آبان ۱۴۰۲