بررسی مشخصات گوشی Nova 11i هواوی

هواوی با اینکه بعد از تحریم های آمریکا از دسترسی به خدمات گوگل و اندروید و چیپست های به روز دنیای گوشی های هوشمند محروم شده و سهم بازار زیادی رو در این مدت از دست داده اما همچنان به عرضه محصولاتش در بازارهای جهانی مشغوله و محصولات متنوعی رو در بازه های قیمتی مختلف عرضه میکنه. گوشی هواوی Nova 11i جدیدترین عضو خانواده گوشی های نوا به حساب میاد که اواخر اردیبهشت ۱۴۰۲ با قیمت حدودی ۳۰۰ دلار به بازار عرضه شده و خیلی زود هم به بازار ایران راه پیدا کرده. با بررسی گوشی Huawei Nova 11i همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی میان رده اقتصادی هواوی میتونه یه گزینه مناسب برای خرید بین تنوع بالای محصولات موجود توی بازار ایران در باز قیمتی ۹ تا ۱۲ تومن باشه یا نه؟

 

بررسی طراحی گوشی هواوی Nova 11i

گوشی های نوا هواوی همیشه طراحی و ظاهر شبیه به گوشی های پرچمدار داشتند، نسل های جدید این برند هم این روند رو حفظ کرده و از طراحی زیبا و جذاب استفاده میکنن. هواوی از یه بدنه نیمه تخت استفاده کرده، یعنی طراحی گوشی در فریم و قسمت پشتی کاملا تخته فقط در لبه های گوشی و در محل اتصال پنل پشتی به فریم یه خمیدگی کوچیک رو شاهد هستیم که باعث میشه در عین زیبایی گوشی خوش دست و راحتی هم باشه. به خاطر اندازه بزرگ نمایشگر به نسبت ابعاد بزرگ و قطر زیادی داره. وزن ۱۹۳ گرمی هم برای یه گوشی با این ابعاد مناسبه و در کنار طراحی گوشی باعث میشه در استفاده طولانی مدت خیلی دستتون رو اذیت نکنه. تمامی این موارد باعث میشه گوشی نوا 11i مثل باقی گوشی های سری نوا خیلی گوشی خوش دست و جمع و جوری نباشه و بیشتر سعی کرده یه طراحی زیبا رو تا جای ممکن با یه بدنه خوش ساخت ترکیب کنه. بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده که کیفیت ساخت مناسبی داره و قاب پشتی یه صیقل مات شن مانندی داره که یه حس جالبی موقع لمس و استفاده به شما میده.

بررسی طراحی گوشی هواوی Nova 11i

جزیره دوربین از همون طراحی جدید گوشی های نوا استفاده میکنه و شامل دو تا برآمدگی گرد نسبتا بزرگ میشه که دوتا سنسور دوربین گوشی توی اونها قرار گرفته. دور این لنزها هم برای زیبایی و محافظت یه فریم فلزی قرار گرفته که توی رنگ مشکی به صورت طلایی ساخته شدن و باعث زیباتر شدن و جذاب تر شدن گوشی میشن. دقیقا کنار این لنز ها فلش LED قرار گرفته و پایین پنل پشتی هم لوگو Huawei دیده میشه.

مشخصات بدنه پشتی گوشی هواوی نوا 11 آی

فریم پلاستیکی گوشی طراحی تختی داره ولی خیلی تیز نیست و در استفاده بدون قاب از گوشی خیلی انگشتتون رو اذیت نمی‌کنه. روی لبه راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور قرار داره که حسگر اثر انگشت هم با همین دکمه ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی هم داره. بالای گوشی یه میکروفون و درگاه سیم کارت قرار گرفته که به صورت هیبریدی ساخته شده و دو سیم کارت به صورت همزمان یا یه سیم و یه کارت حافظه جانبی رو به صورت همزمان پشتیبانی میکنه. پایین گوشی تک اسپیکر، درگاه تایپ سی و میکروفون قرار داره و سمت چپ هم کویره و هیچ خبری نیست.

مشخصات بدنه گوشی nova 11i هواوی

هواوی از نمایشگر خمیده برای این گوشی استفاده نکرده ولی با این حال نمایشگر طراحی و ظاهر بسیار جذابی داره و حدود ۹۴.۹ درصد از پنل جلویی رو نمایشگر به خودش تخصیص داده که توی این بازه از لحاظ طراحی و ظاهری یکی از بزرگترین و جذاب ترین نمایشگرها رو میتونه بهتون بده. از بالا و لبه ها حاشیه خاصی نداره ولی یه مقداری پایین نمایشگر مقداری حاشیه داره و دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول نسبتا کوچیک وسط نمایشگر قرار گرفته.

از گواهی IP و محافظ پیش فرض رو نمایشگر خبری نیست اما به گفته هواوی گوشی در مقابل پاشیدن ذرات آب نسبتا مقاومه. در مجموع گوشی Nova 11i یه طراحی خاص و جذاب داره که با یه بدنه با کیفیت ساخت مناسب همراه شده و با اینکه اندازه و ابعاد گوشی خیلی بزرگه ولی در استفاده طولانی مدت و روزمره خیلی اذیت کننده نیست و هواوی تونسته یه تعادل مناسبی بین خوش دستی و کاربردی بودن گوشی ایجاد کنه.

 

بررسی صفحه نمایش هواوی نوا 11i

هواوی از یه نمایشگر ۶.۸ اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ برای گوشی 11i استفاده کرده که حاشیه بسیار کمی داره و جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی رو به شما نمایش میده و اگه اهل تماشای ویدیو یا چرخیدن توی شبکه های اجتماعی باشید این گوشی میتونه با ابعاد بزرگ و جزئیات مناسبش کاملا شما رو راضی نگه داره. البته به نسبت گوشی های رقیب که از پنل امولد استفاده میکنن خیلی کنتراست رنگ بالایی نداره و رنگ های مشکی عمیق و جذابی نداره.

بررسی صفحه نمایش هواوی نوا 11i

از رفرش ریت ۹۰ هرتزی و تاچ سمپلینگ ۲۷۰ هرتزی برای گوشی استفاده شده که باعث میشه تجربه کار و استفاده از گوشی روون باشه البته در این مورد هم به نسبت گوشی های رقیب خیلی خفن نیست و برخی از گوشی های این بازه از نرخ ۱۲۰ هرتزی هم استفاده میکنن. روشنایی نمایشگر مناسبه و توی محیط بیرون از خونه میتونید از گوشی استفاده کنید اما انتظار عملکرد بدون مشکل رو زیر نور مستقیم آفتاب نداشته باشید. اگه اهل مطاله باشید توی تنظیمات گوشی یه قابلیت به نام E-Book مود وجود داره که رنگ صفحه نمایش رو سیاه و سفید میکنه تا فشار کمتری به چشمتون وارد بشه. در کل نمایشگر عملکرد مناسب و قابل قبولی داره اما خفن و خاص نیست ولی میتونه برای افرادی که دنبال یه نمایشگر بزرگ و با جزئیات میگردن گزینه مناسب و خوبی باشه.

 

مشخصات باتری Huawei Nova 11i

در بخش باتری نوا 11i از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که میتونه در استفاده معمولی و روزمره یک روز کامل رو به شما شارژدهی کنه که به نسبت عملکرد مناسبی داره البته اگه استفاده سنگین تری از گوشی داشته باشید ممکنه انتهای روز به شارژ مجدد نیاز داشته باشید.

مشخصات باتری Huawei Nova 11i

یه آداپتور ۴۰ واتی داخل باکس گوشی قرار گرفته که میتونه توی حدود یک ساعت کاملا باتری رو شارژ کنه که با توجه به عملکرد شارژدهی و باقی گوشی های این رده قیمتی عملکرد مناسب و قابل قبولی داره. در کل هواوی در این بخش نه خیلی از امکانات گوشی زده و نه مورد خاصی رو استفاده کرده و با توجه به ابعاد و اندازه گوشی میتونه یه عملکرد مناسب و قابل قبول رو به شما بده.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی Nova 11i

هواوی از دوربین دوگانه ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای گوشی استفاده کرده که به نسبت میتونه عملکرد مناسبی رو در اختیار شما بزاره.

بررسی عملکرد دوربین گوشی Nova 11i

لنز اصلی توی نور مناسب میتونه عکس های خوب با جزئیات قابل قبولی رو بگیره که روشنایی و دینامیک رنج مناسبی هم دارند اما توی محیط های داخلی یا نور کم جزئیات و ترکیب رنگ به هم میریزه و عکس های تقریبا بدی رو به شما تحویل میده. دوربین فرعی ۲ مگاپیکسلی تعریفی نداره و خیلی نمیتونه به گرفتن عکس های با کیفیت پرتره به شما کمک کنه. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی توی نور مناسب عکس هایی با جزئيات خوبی میگیره که چهره سوژه رو به خوبی روشن میکنه و رنگ صورت رو واقعی درمیاره. نویز خاصی هم توی عکس ها دیده نمیشه. به خاطر پردازنده از قابلیت فیلمبرداری 4K خبری نیست و هر دو دوربین محدود به کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم میشن که در کل کیفیت قابل قبولی رو میتونه به شما بده. توی نور کم هم مثل لنز اصلی کیفیت فیلم ها کاهش پیدا میکنه. در کل این بخش کار راه بندازه ولی خیلی عملکرد خاص و خفنی نداره و به نسبت گوشی های دیگه مخصوصا گوشی های سامسونگی خیلی بهتر و خفن تر نیست.

 

مشخصات سخت افزار و نرم افزار گوشی نوا 11i هواوی

هواوی از تراشه اسنپدارگون ۶۸۰ در کنار ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره سازی برای گوشی nova 11i استفاده کرده که نه از ارتباط 5G خبری هست و نه خیلی تراشه به روز و خفنی به حساب میاد اما در استفاده روزمره و عادی هیچ مشکلی نداره و میتونه یه تجربه مناسب توی کاربری معمولی و چرخیدن توی شبکه های اجتماعی به شما بده. موقع بازی کردن یه خرده داستان متفاوت میشه، توان اجرای اکثر بازی های روز و با گرافیک بالا رو داره، مثلا بازی کالاف دیوتی موبایل رو با جزئیات گرافیکی بالا و فریم ۳۰ تا ۴۰ میتونه اجرا کنه و گهگداری لگ و باگ میزنه اما یه تجربه معمولی و متوسط بهتون میده. در اجرای بازی های سنگین تر خیلی عملکرد خوبی نداره و نمیتونه جزئیات و فریم ریت بالا رو همزمان بهتون بده. در استفاده طولانی مدت هم تا حدودی داغ میکنه و دچار کاهش قدرت پردازشی و افت فریم میشه.

از رابط کاربری EMUI 13 استفاده شده که از لحاظ ظاهری به اندروید ۱۳ شباهت داره ولی به خاطر تحریم های گوگل علاوه بر پشتیبانی نکردن از خدمات گوگل به صورت مستقیم، آپدیت های جدید اندروید رو هم دریافت نمی‌کنه و باید منتظر عرضه به روز رسانی از طرف خود هواوی باشید که برداشت خودش از نسخه های جدید اندروید رو برای این گوشی عرضه کنه.

مشخصات نرم افزاری گوشی نوا 11i هواوی

میتونید از نسخه وب خدمات گوگل استفاده کنید یا به کمک برنامه واسطه Gbox برنامه های گوگل رو نصب و اجرا کنید و بدون هیچ مشکل خاصی از برنامه های مختلف گوگل بدون هیچ نقطه ضعفی استفاده کنید و با یک بار وارد شدن به حسابتون توی یکی از برنامه ها دیگه نیازی به تایید هویت و وارد شدن مجدد ندارید. برای نصب نرم افزارهای دیگه که توی گوگل استور هستند میتوند از برنامه های مشابه  هواوی مثل AppGallery استفاده کنید و یا با Petal Search اسم برنامه مورد نظرتون رو سرچ کنید تا در صورت موجود نبودن لینک دانلود فایل APK برنامه رو در اختیار شما بزاره. البته یه مقداری تبلیغات توی برنامه ها دیده میشه که باید با این مورد کنار بیاید. از لحاظ ظاهری با گوشی های قدیمی هواوی خیلی فرق نداره و تقریبا همون امکانات شخصی سازی مختلف و متنوع با ویجت های جالب و کاربردی رو در اختیار شما میزاره. از لحاظ ظاهری هم تا حدودی شبیه به سیستم عامل iOS کار شده، مخصوصا بخش اعلان ها و کنترل سنتر. در کل اگه طرفدار هواوی باشید با ظاهر رابط کاربری و محدودیت های اون آشنایی دارید و هنوز استفاده معمولی و روزمره از گوشی به خاطر طراحی خوب، راحت و سبک این رابط کاربری خیلی اذیت کننده نیست ولی اگه بخواید از برندهای دیگه به اینجا کوچ کنید ممکنه تا حدودی اذیت بشید و مدام باید دنبال راه های دور زدن باشید، که برای ما کاربران ایرانی که عادت به دور زدن تحریم ها و مشکلات داریم شاید تا حدودی تبدیل به روند عادی شده تا یه مشکل و معضل!

 

مشخصات اسپیکر گوشی هواوی Nova 11i

اسپیکر مونو استفاده شده بلندی صدای بسیار خوبی داره اما کیفیت معمولی و رو به متوسطی داره. از جک ۳.۵ میلیمتری هم خبری نیست و برای گرفتن صدای بهتر یا باید از تبدیل استفاده کنید و یا از طریق بلوتوث نسخه ۵ استفاده شده به گوشی متصل بشید.

مشخصات اسپیکر گوشی هواوی Nova 11i

 

آیا گوشی Huawei Nova 11i ارزش خرید دارد؟

گوشی Huawei Nova 11i از لحاظ ظاهری خیلی جذاب و زیبا ساخته شده و به نسبت اندازه بزرگی که داره وزن و ابعاد قطور و یغوری نداره و میتونه برای افرادی که دنبال یه گوشی با نمایشگر بزرگ با جزئیات در عین حال خوش دست و خوشگل هستن، مناسب باشه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ به مراتب خوبی به نسبت قیمت داره و میتونه موقع تماشای فیلم یا وبگردی و گردش توی شبکه های مجازی به خوبی شما رو همراهی کنه ولی بقیه بخش ها به نسبت قیمت خیلی جذاب نیستند و خیلی راحت میتونید گزینه های دیگه توی همین بازه گوشی پیدا کنید که صفحه نمایشی با پنل بهتر، کنتراست رنگ و رفرش ریت بالاتر و روشنایی بهتر به شما بده و یا یه تراشه به روز و قدرتمند در اختیار شما بزارن که بتونید به راحتی بازی کنید یا برنامه های سنگین رو اجرا کنید. دوربین هم چنگی به دل نمیزنه و نمیتونه به خوبی با گوشی های دیگه رقابت کنه. در کل گوشی هواوی Nova 11i با قیمت حدودی 10 11 میلیون تومان رقبای سرسختی داره مثل سامسونگ A34، شیائومی redmi Note 12 Pro 4g و پوکو X5 داره که به مراتب قیمت پایین تر و عملکرد کلی بهتری دارند و این گوشی میان رده هواوی به جز داستان زیبایی و خوش دستی با این قیمت خیلی ارزش خرید بالا و زیادی نداره.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 3.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Leodan2099

واقعا طراحی خیلی قشنگی داره

۲۰ آبان ۱۴۰۲
a.m110

جالب نیست

۱۳ شهریور ۱۴۰۲