بهترین گوشی برای بلاگر‌ی و تولید محتوا

این روزها گوشی به یک ابزار مهم و کارآمد تبدیل شده که هر کس با هر شغلی به آن نیاز داره. حالا اگه شغل شما با اینترنت و فضای مجازی و همچنین تولید محتوا مرتبط باشه این اهمیت دو چندان میشه و انتخاب گوشی مناسب می تونه در عوامل مهمی مثل کیفیت بهتر اجرای کار و همچنین کسب درآمد بیشتر هم تاثیر گذار باشه. یکی از این شغل ها، بلاگری‌ و تولید محتوای تصویریه. طبیعتا انتخاب گوشی مناسب می تواند روی کیفیت ارائه محتوای بلاگرها تاثیر گذار باشد.
اگر تازه می‌خواهید بلاگری را شروع کنید و یا حتی  زمان زیادی هست که این شغل را شروع کرده‌اید اما به دنبال تعویض گوشی خود هستید، با مطالعه این مطلب از سری مقالات راهنمای خرید گوشی، می‌تونید نیازهای خود از یه گوشی مناسب برای تولید محتوا را بشناسید و با شناخت ویژگی های گوشی مناسب بلاگری، انتخاب درست‌تری در زمان خرید داشته باشید. برای این کار با مقاله بهترین گوشی برای بلاگر‌ها همراه موبونیوز باشید.

 

نکات مهم در هنگام خرید گوشی مناسب برای بلاگری

برای خرید یک گوشی مناسب برای تولید محتوا در یوتیوب یا اینستاگرام و یا باقی شبکه های اجتماعی باید اولویت بندی مناسبی در هنگام انتخاب یک گوشی داشته باشید تا بتونید بهترین انتخاب ممکن را با توجه به بودجه مورد نظر داشته باشید. البته بهترین گوشی های مناسب برای بلاگری گوشی های پرچمدار و بالارده برندهای مختلف هستند ولی اگر تازه میخواید شروع به فعالیت در این زمینه کنید، شاید هزینه 50 60 میلیون تومانی خیلی راحت و بدون دغدغه نباشه. به همین دلیل در ادامه نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید یک گوشی مناسب بلاگری را تهیه کردیم تا بتونید انتخاب مناسب تری با توجه به نیاز و کاربرد مورد نظرتون داشته باشید.

 

دوربین باکیفیت؛ اولین ویژگی موبایل مناسب بلاگرها

اولین چیزی که در زمینه‌ ی تولید محتوای تصویری و بلاگر شدن مهم است، شناخت نیاز شما از دوربین گوشی است. گوشی ‌های امروزی دارای چند لنز هستند که استفاده‌ ی گوناگونی دارند. مثلا لنز ماکرو، برای عکاسی نزدیک از سوژه استفاده می‌ شود که کیفیت آن برای فود بلاگر‌ها و حتی بیوتی بلاگرها مهم‌ است. درست است که انتخاب گوشی با مشخصات قدرتمند در زمینه‌ی دوربین می‌تواند خیال شما را از بابت گرفتن تصاویر و فیلم‌های فوق العاده راحت کند اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌ خواهید هزینه ‌ی زیادی برای خرید گوشی بپردازید، قطعا توجه به ویژگی‌ های دوربین گوشی و بررسی نیاز شما از آن به شما کمک کننده خواهد بود.

همان طور که می‌ دانید، کیفیت تصاویر و فیلم ‌‌های گوشی‌ آیفون بسیار خوب است. به همین دلیل اگر می ‌خواهید وارد این حوزه شوید و گوشی تهیه کنید که تمامی امکانات دوربین یک گوشی خوب را داشته باشد، اولین پیشنهاد ما آیفون 13 پرومکس است. البته اگر آنتن دهی گوشی برای شما خیلی مهم نیست و بیشتر برای فیلمبرداری و عکاسی میخواید از گوشی استفاده کنید و یا یه گوشی معمولی برای تماس و اینترنت دارید، بهتره برید سراغ خرید گوشی آیفون 15 پرومکس که به مراتب دوربین بهتر و با امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میده و از لحاظ قیمتی هم ممکنه به نفعتون باشه! نگران نباشید اگر هزینه کردن برای گوشی آیفون برای شما امکان پذیر نیست، در ادامه گوشی‌های دیگری هم در بازه‌ های قیمتی مختلف معرفی می‌ کنیم که بتوان با آن به بلاگری بپردازید.

دوربین مناسب برای گوشی بلاگرها

وجود حالت سینماتیک این گوشی است که به شما امکان ضبط فیلم‌ های بی‌نظیر می‌ دهد. با وجود آن می ‌توانید فوکوس‌های نرم و جذابی ایجاد کنید. اگر نمی‌ خواهید هزینه ‌ی زیادی برای تهیه گوشی آیفون 15 پرومکس بپردازید، می ‌توانید یکی دیگر از گوشی‌ های خانواده 15 مانند آیفون 15 پرو، آیفون 15، آیفون 15 پلاس را تهیه کنید تا با هزینه‌ ی مناسب‌ تر از امکانات آن استفاده کنید. البته تمامی این گوشی ها مشکل عدم رجیستری و نداشتن آنتن رو دارند و باید در کنارشون یک گوشی معمولی برای تماس و استفاده از اینترنت به همراه داشته باشید.

بعد از گوشی ‌های آیفون، پرچمداران برندها بهترین کیفیت دوربین را برای گرفتن ویدیو و تصویر ارائه می ‌دهند اما قیمت آن‌ها نیز با توجه به برند و مدل خود کمی بالاست. اگر می ‌خواهید که هزینه ‌ی زیادی برای خرید گوشی مناسب بلاگری در زمینه‌ ی دوربین نپردازید، در میان گوشی ‌های میان رده نیز می ‌توانید گوشی با کیفیت دوربین خوب پیدا کنید. سامسونگ در میان رده‌های خود اکثرا دوربین قوی دارد که می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای مثال خرید گوشی سامسونگ S23 fe با وجود وایت بالانس خوب و دقیق، تصاویر و رنگ‌های خیلی خوبی ثبت می‌کند که این قابلیت خصوصا برای بلاگرهای طبیعت مناسب است. این گوشی به نسبت گوشی های آیفون قیمت مناسب تری دارد و به خوبی کار بلاگرها را راه می اندازد.

 

شارژدهی مناسب گوشی؛ برای تولید محتوا در ساعت های طولانی

به دلیل این که بلاگرها مدت زمان طولانی از روز با گوشی کار می ‌کنند، قطعا گوشی ای به کارشان می ‌آید که شارژدهی مناسبی داشته باشد و در عین حال از قابلیت فست شارژ پشتیبانی کند. فرض کنید در هنگام برگزاری یک لایو مهم باشید و شارژ گوشی شما تمام شود، این اتفاق اصلا تجربه خوبی برای فالورها نیست!

باتری قوی، مهم ترین نکته خرید گوشی بلاگرها

پس بلاگرها به دلیل ارتباط دائمی با مخاطب نیاز به یک گوشی قوی در زمینه‌ی شارژدهی دارند. به علاوه گوشی که در مدت زمان کوتاهی شارژ شود هم بسیار به کارتان می‌آید. در زمینه‌ی باتری و قابلیت فست شارژ، گوشی‌های شیائومی عملکرد بسیار خوبی دارند. البته هر چقدر گوشی شارژدهی مناسبی داشته باشه و سریع هم شارژ بشه، در زمان ضبط ویدیوهای طولانی به احتمال زیاد با مشکل تمام شدن شارژ باتری مواجه می شوید، به همین دلیل خرید یک پاوربانک خوش قیمت و با ظرفیت مناسب، میتونه شما رو از دردسرهای احتمالی خلاص کنه. برای انتخاب پاوربانک مناسب با توجه به قیمت، میتونید به راهنمای خرید پاوربانک مراجعه کنید.

 

حافظه ذخیره سازی؛ برای مواقعی که میخواید ساعت ها ویدیو ضبط کنید!

بلاگرها به دلیل این که اپلیکیشن‌های زیادی مانند VSCO برای ادیت بر روی گوشی خود نصب می‌کنند و همچنین به واسطه‌ی کار خود که فایل‌های تصویری و ویدیویی زیادی دارند، نیازمند یک گوشی با ظرفیت حافظه‌ی بالا هستند. اکثر شرکت‌های امروزی گوشی‌های خود را با چند ظرفیت مختلف ارائه می‌کنند که بیش ‌ترین آن 1 ترابایت است. با توجه به تنوع میزان حافظه، شما می ‌توانید تلفن همراهی که بیشترین ظرفیت حافظه را در کنار مشخصات مورد نیاز دیگر دارد، انتخاب کنید. البته بسیاری از تلفن ‌ها از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌ کنند که این مسئله بسیار به کارتان خواهد آمد. البته اگه دنبال فضای ذخیره سازی بیشتری هستید، میتونید با مراجعه به راهنمای خرید هارد اکسترنال بهترین و مناسب ترین محصول رو با توجه به نیازتون تهیه کنید.

 

صفحه نمایش با کیفیت؛ برگ برنده گوشی بلاگرها

وجود یک نمایشگر بزرگ که کیفیت تصاویر و رنگ‌ها را به خوبی نشان دهد، میتونه در ادیت بهتر ویدیوها و عکس ها کارایی زیادی داشته باشه و همچنین باعث می‌شود چشم نیز کمتر خسته شود. اندازه بزرگ صفحه نمایش باعث میشه فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. رزولوشن بالای صفحه نمایش به شما کمک میکنه جزئیات بیشتری در عکس ها و ویدیوها مشاهده کنید و خطاها و اشکالات موجود را راحت‌تر تشخیص و اصلاح کنید. صفحه نمایش از آن دسته مشخصاتی است که گوشی ‌های سامسونگ در آن عملکرد خوبی از خودشون نمایش میدهند و کیفیت تصاویر نمایشگرهای سوپر امولد سامسونگ بسیار بالاست‌.

بهترین گوشی برای سفربلاگرها

 

پردازنده‌ی قوی؛ عصای دست بلاگرها برای تدوین ویدیو

پردازنده قوی موجب می ‌شود تا بلاگر راحت ‌تر کارهای پردازشی را با گوشی انجام دهد و بدون اذیت و لگ خاصی به ادیت ویدیو و محتوا بپردازد. پردازنده قدرتمند و قوی میتونه سرعت اجرای برنامه ها، به خصوص برنامه های مخصوص ادیت عکس و ویدیو را افزایش بده. همچنین به شما امکان اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و با سرعت خوب رو میده تا بتونید با سرعت بالایی تسک ها و محتواهای مورد نظر رو تهیه کنید. گوشی‌ های آیفون با وجود پردازنده‌ی Bionic اختصاصی و برنامه های بهینه شده برای این سخت افزار میتونن عملکرد بهتر و مناسب تری را به نمایش بزارند.

 

ضد آب بودن گوشی؛ ویژگی کمتر توجه شده برای بلاگری

وقتی گوشی ضد آب باشد، می ‌توان برای تولید محتوا خلاقیت به خرج داد و بسته به حوزه‌ای که در آن فعالیت می ‌کنید، در جنگل، زیر باران و لوکیشن‌ های دیگر بدون نگرانی برای خراب شدن گوشی محتوا تهیه کنید. ضد آب بودن تلفن همراه برای بلاگرهای حوزه سفر و بلاگرهای طبیعت کارایی خوب داره و میتونه باعث ایجاد خلاقیت بیشتر در ویدیوها و محتوا بشه.

گوشی ضدآب برای بلاگرها مناسب است

امروزه تعداد بسیار زیادی از گوشی‌ ها دارای قابلیت ضد آب بودن هستند که از میان آن‌ها گوشی ‌های میان رده جدید سامسونگ که یکان 4 دارند یعنی A34 و A54 از این ویژگی بهره می ‌برند. اپل نیز برای گوشی آیفون 13 خود از این قابلیت استفاده کرده که با وجود مشخصات خوب دیگر ارزش خرید زیادی به این گوشی داده.

 

طراحی خوش دست و کیفیت ساخت؛ ویژگی دیگر گوشی مناسب تولید محتوا

بلاگرها زمان بسیار زیادی با گوشی موبایل کار می‌کنند به همین دلیل خوش دست بودن و طراحی مناسب گوشی یکی از موارد مورد اهمیت برای تهیه گوشی مناسب بلاگرها است. در تمام برندها می‌توانید گوشی خوش ساخت و خوش دست پیدا کنید که ابعاد و وزن مناسبی داشته باشد، اما گوشی های برند موتورولا در این زمینه عملکرد خوب و قابل قبولی را ارائه می دهند. در این بین، طراحی خوش ساخت و ابعاد مناسب گوشی‌های اپل را در کنار رقیب اندرویدی خود در این زمینه نباید از یاد برد.

ویژگی های یک گوشی خوب برای بلاگرها

 

اسپیکر و میکروفون؛ ضبط و پخش صدا با کیفیت بالا

یکی دیگه از نکات مهمی که میتونه به بالا رفتن کیفیت محتوای تولید شده توسط شما کمک کنه، بهره بردن گوشی از اسپیکر استریو با بلندی مناسب و میکروفون های متعدد و با کیفیت هست. صدا و تصویر در کنار همدیگه میتونن یک محتوای جذاب تولید کنن. گوشی های پرچمدار از اسپیکرهای با بلندی مناسبی بهره میبرند و کیفیت میکروفون های به کار رفته هم بسیار خوبه. البته در چند سال اخیر اسپیکرهای به کار رفته برای گوشی های میان رده هم کیفیت مناسبی پیدا کرده و میتونه کیفیت قابل قبولی به شما ارائه بده.

 

از پرچمداران تا میان رده‌ها؛ بهترین گوشی بلاگری با توجه به بودجه‌ی شما

در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌های گوشی هوشمند مناسب بلاگرها را شرح دهیم و در کنار آن چند گوشی خوب برای راهنمایی بیشتر معرفی کنیم. اولین پیشنهاد برای خرید گوشی مناسب بلاگرها، گوشی‌های آیفون هستند که پکیج کاملی از سخت افزار، دوربین و شارژدهی دارند. علاوه بر این موضوع، اپلیکیشن‌ها و آپدیت ‌آن‌ها اول برای آیفون‌ها عرضه می‌شوند که این به روز بودن بسیار برای بلاگرها کاربردی است. البته به دلیل قیمت بالا و حواشی مربوط به عدم واردات گوشی های آیفون 14 و 15، گوشی های اپل شاید برای تازه کاران این حوزه خیلی انتخاب اقتصادی و به صرفه ای نباشد. پس از آیفون‌ها، گوشی‌های پرچمدار به دلیل این که مشخصات کامل‌تری دارند برای بلاگری مناسب هستند. اگر بودجه‌ محدودتری دارید، قاتل‌های پرچمدار توصیه می‌شوند که با در اختیار قرار دادن امکانات مشابه پرچمداران ارزش خرید بسیار بالایی دارند. گوشی های پیشنهادی زیر به ترتیب عملکردی که دارند انتخاب شدند و شما میتونید با توجه به بودجه ای که دارید، انتخاب مناسب رو از بین گزینه های موجود داشته باشید.

 

iPhone 15 Pro Max

در حال حاضر بهترین انتخاب برای یه گوشی خفن و فوق العاده برای بلاگری آخرین پرچمدار اپله که عملکرد بسیار خوبی در همه بخش ها داره و میتونه عکس ها و به خصوص فیلم های بسیار زیبا و با کیفیتی ضبط کنه. اما متاسفانه به دلایل مختلف که هنوز کاملا مشخص نیست، واردات و رجیستریش به ایران ممنوع شده و اگه سراغ خرید این گوشی برید باید با مشکل قطع شدن آنتن سر و کله بزنید. البته به نسبت گزینه بعدی یعنی گوشی آیفون 13 پرو مکس هم پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده و هم از لحاظ اقتصادی گزینه منطقی تر و با ارزش خرید بالاتری به حساب میاد.

گوشی iPhone 15 Pro Max

از لحاظ طراحی اپل در یکی دو سال اخیر تغییرات خیلی خاصی توی طراحی گوشی های خودش ایجاد نکرده و امسال فقط مقداری لبه های گوشی خمیده شده و فریم به جای آلومینیوم از تیتانیوم ساخته شده که باعث سبک تر شدن و خوش دست‌تر شدن گوشی شده و دیگه خیلی بالای گوشی سنگینی نمیکنه. درگاه لایتنینگ هم بالاخره حذف شده و جای خودش رو به درگاه تایپ سی داده. به جای دکمه سایلنت قدیمی هم اکشن باتن اضافه شده که میتونه کاربردها مختلفی داشته باشه و فعالیت های مختلفی رو انجام بده. صفحه نمایش 6.7 اینچی یه مقداری حاشیه کمتری پیدا کرده ولی هنوز یه تجربه با کیفیت بالا و رنگ های جذاب رو به شما نمایش میده. روشنایی هم به حدود 2000 نیت افزایش پیدا کرده.

باتری 4422 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی با توجه به اندازه و کیفیت نمایشگر داره و برای یک بلاگر که 24 ساعته باید توی شبکه های اجتماعی مختلف باشه میتونه یک روز را دوام بیاره و به نسبت شارژدهی خوبی داره. استفاده از درگاه تایپ سی باعث شده که شارژ شدن گوشی یه مقداری سریع تر بشه. تقریبا توی نیم ساعت 50 درصد باتری شارژ میشه و فول شارژ شدنش تقریبا یک ساعت و ربع الی یک ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. پردازنده A17 Pro که اولین تراشه سه نانومتری گوشی های هوشمند به حساب میاد برای این گوشی استفاده شده که عملکرد فوق العاده درخشانی داره و حتی میتونه بازی های کنسولی رو به راحتی اجرا کنه. البته یه مقداری بیش از حد داغ میکنه که با آپدیت های نرم افزاری این مشکل تا حدودی حل شده. پشتیبانی نرم افزاری 5 ساله هم باعث میشه حالا حالاها بتونید به راحتی و با خیال راحت از گوشی استفاده کنید.

یک سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو پکیج دوربین رو تشکیل میدن که واقعا عملکرد فوق العاده ای رو از خودشون نشون میدن. به خاطر دیافراگم بزرگتر نورسنجی به خوبی انجام میشه و عکس های فوق العاده رنگبندی و دینامیک رنج خوبی دارند. قابلیت تغییر فوکال رو دارید، 24 میلیمتری، 28 میلیمتری و 35 میلیمتری رو میتونید روی سنسور اصلی تجربه کنید. عکاسی با Pro Raw دست شما رو موقع ادیت بسیار بازتر میکنه. به خاطر ارتقا سخت افزاری عکس ها دیگه خیلی به زردی نمیزنن و وایت بالانس عکس ها بسیار خوب و دقیقه. همه عکس ها رو هم میتونید با دقت و کیفیت بالایی به پرتره تبدیل کنید. عملکرد لنز اولترا واید خیلی خوبه اما به گوشی S23 Ultra نمیرسه. شما میتونید با این لنز عکس های ماکرو بسیار خوبی ثبت کنید. لنز تله فوتو با زوم 5 برابری هم تغییر پیدا کرده و به جرات میشه گفت که یکی از بهترین لنزهای تله فوتو رو به شما میده.

امکان فیلمبرداری 4K با 60 فریم رو داره و هنوز با اختلاف بهترین گوشی برای فیلمبرداری بین باقی گوشی های پرچمدار به حساب میاد. استابلایزر خوب، داینامیک رنج خوب، روشنایی خوب و نور سنجی دقیق توی ویدیوهای ثبت شده دیده میشه. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هم که شرایط نوری مناسب باشه عکس های اعجاب انگیزی میگیره و عملکرد بسیار خوبی داره. اسپیکرهای استریو صدای خیلی عمیقی دارند و بلندی صدا فوق العاده است و صدای تفکیک شده و شفافی رو به گوش شما میرسونن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 15 Pro Max

 

iPhone 13 Pro Max

یکی از بهترین انتخاب ها برای بلاگرها، گوشی iPhone 13 Pro Max اپله و با اینکه مقداری قدیمی شده اما میتونه با داشتن پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و با جزئیات، باتری با شارژدهی مناسب و دوربین عالی کاملا نیازهای شما رو برطرف کنه. البته با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و 15 آیفون ها و اخبار مربوط به اینکه این سری آخرین گوشی های رسما رجیستر شده اپل در ایران هستن، باعث شده قیمت این گوشی با توجه به قدیمی بودن و عرضه سری های جدیدتر هنوز مقداری بالا باشه و باید حدود 80 تا 100 میلیون تومان بسته به نوع حافظه ذخیره سازی و تعداد سیم کارت برای این گوشی کنار بذارید!

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هیچ ضعف و نکته منفی در این گوشی نیست و فقط میشه گفت عالی! البته اندازه بزرگ گوشی و وزن زیاد اون باعث میشه کمی استفاده از اون در طولانی مدت دست رو اذیت کنه. صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل اختصاصی Super Retina XDR OLED و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند رو بهتون میده که در کنار جزئیات بالا خیلی روون و سریعه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

باتری 4350 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی و سبک حدود 2 روز کامل بهتون شارژ میده که برای یه گوشی با این قدرت و اندازه عالیه. آداپتور 20 واتی که باید جدا خریداری کنید باتری رو توی حدودا 75 دقیقه شارژ میکنه که با توجه به شارژدهی خوب باتری عدد مناسبیه. بخش دوربین به لطف پیشرفت های نرم افزاری و هوش مصنوعی که داشته با اینکه از لنز های مشابه 12 مگاپیکسلی سال قبل استفاده کرده ولی شاهد یه پیشرفت خوبی هستیم و عملکرد دوربین هیچ کم و کاستی نداره و یکی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند رو میتونید با این گوشی داشته باشید. البته پیشرفت لنزهای نسل 14 و 15 رو در این گوشی در اختیار ندارید اما هنوز عملکرد فیلمبرداری این گوشی یکی از بهترین ها، بین گوشی های هوشمند به حساب میاد.

یکی از بهترین و قوی ترین پردازنده های دنیا یعنی تراشه A15 اپل توی این گوشی استفاده شده و در کنار 6 گیگ رم توانایی اجرای هر برنامه و بازی سنگینی رو داره و اگه گیمر باشید از خیلی گوشی های گیمینگ دیگه عملکرد بهتری و با ثبات تری از خودش نشون میده و در طولانی مدت هم عملکرد مناسب خودش رو حذف میکنه. رابط کاربری iOS 15 که امکان ارتقا به iOS 17 رو داره در کنار سخت افزار قدرتمند یه تجربه کاربری خیلی خوب و روون بهتون میده و این مچ بودن باعث شده خیلی عملکرد گوشی بهتر بشه. پشتیبانی بلند مدت اپل هم خیالتون رو بابت عمر طولانی مدت این گوشی راحت میکنه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13 Pro Max

 

Samsung S23 Ultra

گوشی S23 Ultra بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازار برای بلاگری با قیمت حدودی 49.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 به حساب میاد و اگه دنبال یک گوشی با قیمت مناسب، پردازنده قدرتمند و به روز، دوربین با امکانات کامل و با کیفیت و شارژدهی خوب می گردید، این گوشی میتونه کاملا نیازهای شما رو برآورده کنه. داشتن قلم لمسی همراه گوشی میتونه به عنوان یه شاتر به گرفتن ویدیوهای بهتر به شما کمک کنه و در ادیت ویدیو و عکس هم میتونه کاربردی و جذاب باشه.

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس هم حذف بشه. این پردازنده جدید و قدرتمند تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید. قلم لمسی هم همچنان در کنار گوشی اس 23 اولترا قرار داره و توی یه سری استفاده های روزمره و یا حرفه ای به کمک شما میاد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ S23 Ultra

 

Xiaomi 13 Ultra

طرفداران برند شیائومی میتونن سراغ آخرین پرچمدار این برند یعنی شیائومی 13 اولترا بروند که در حدود 55 میلیون تومان قیمت داره و علاوه بر داشتن تراشه قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و سرعت شارژ بسیار بالا، پکیج دوربین بسیار خوبی مخصوصا برای عکاسی داره و میتونه قابلیت های متنوعی برای عکاسی پرتره و یا سوژه های مختلف رد اختیار شما قرار بده. البته نسبت به پرچمدار سامسونگ به دلیل واردات کمتر حدود 6 میلیون تومان گرونتره و شاید بهترین گزینه موجود در بازار نباشه اما امکاناتی مثل دیافراگم متحرک 1 اینچی میتونه تجربه عکاسی جذابی رو به شما عرضه کنه.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13 Ultra

از لحاظ طراحی با یه گوشی خیلی خوش ساخت و خفن طرفیم که قطر نسبتا زیاد و وزن مناسبی با توجه به باقی گوشی های پرچمدار داره، اما به خاطر جزیره بزرگ دوربین که برآمدگی زیادی هم داره، این گوشی بیشتر به یه دوربین DSLR شباهت داره تا یه گوشی هوشمند. پنل پشتی از چرم دست ساز با کیفیتی ساخته شده که حس خوبی توی دست داره و در کنار طراحی نسبتا گرد پنل پشتی که به نسبت باقی پرچمدارها خمیدگی خیلی زیادی داره، باعث میشه یه مقداری بهتر توی دست قرار بگیره. گوریلا گلس ویکتوس و گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی به کار رفته.

صفحه نمایش به صورت خمیده و با اندازه 6.73 اینچی ساخته شده که یه پنل امولد با کیفیت و رزولوشن +QHD داره که امکان نمایش 1 میلیارد رنگ در کنار این نمایشگر پر جزئیات حس بسیار خوبی موقع کار با گوشی بهتون میده. رفرش ریت 120 هرتزی با قابلیت LTPO در کنار امکانات دیگه باعث تجربه روون، سریع و لذت بخش گوشی میشه و مصرف انرژی مناسبی هم داره. روشنایی صفحه نمایش به گفته شیائومی تا 2600 نیت افزایش پیدا میکنه که توی همه شرایط شاید نتونه به این عدد برسه، اما در کل تجربه خیلی خوب و بدون مشکلی رو در محیط روشن به شما میده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مثل گوشی های پرچمدار رقیب نیست و یه مقداری (در حدود 10 درصد) شارژدهی کمتری رو به شما میده اما میتونه حدود یک روز شما رو در استفاده روزمره همراهی کنه. آداپتور 90 واتی قرار گرفته توی جعبه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس بیسیم 10 واتی هم جزو امکانات دیگه این بخش به حساب میاد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مثل باقی گوشی های پرچمدار امسال برای این گوشی استفاده شده و تقریبا توی اکثر بنچمارک ها در حد و اندازه گوشی های رقیب قرار داره. در استفاده روزمره و یا بازی هم میتونید انتظار یه تجربه خیلی خوب و روون رو داشته باشید. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 برای این گوشی استفاده شده که تجربه مناسبی داره و میتونه امکانات و قابلیت های شخصی سازی خوبی رو در اختیار شما بزاره. تا 3 سال هم آپدیت های نرم افزاری برای این گوشی عرضه میشه. اسپیکر استریو به کار رفته هم صدای کاملا بالانس، بلند و با کیفیت خوبی رو پخش میکنه.

شیائومی علاوه بر یه سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی با اندازه 1 اینچی از یه دیافراگم متغیر هم برای دوربین این گوشی استفاده کرده تا در کنار سه دوربین یکسان تله فوتو و اولترا واید با سنسور 50 مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی خیلی جذاب و خفن بشه. با همکاری برند لایکا پردازش و ترکیب رنگ عکس ها خوب و زنده است و در کل میتونه عکس های با جزئیات، ترکیب رنگ و دینامیک رنج خوبی حتی توی شرایط نوری نامناسب به شما تحویل بده. دیافراگم متغییر هم میتونه به گرفتن عکس های پرتره خفن و توی شرایط مختلف کمک کنه. دوتا لنز تله فوتو با زوم 3.2 برابری و 5 برابری کیفیت مناسبی دارند و نویز خیلی زیادی توی عکس های این سنسورها دیده نمیشه. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به نسبت باقی پرچمدارها و حتی دوربین پشتی خیلی خفن و جذاب نیست اما عملکرد مناسب و قابل قبولی داره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13 Ultra

 

Google Pixel 7 Pro

گوشی های پیکسل گوگل با اینکه از لحاظ سخت افزاری و روی کاغذ عملکرد خیلی بهتر و خفن تری نسبت به گوشی های پرچمدار دیگه به شما عرضه نمیکنن، اما جادوی نرم افزاری گوگل و استفاده از هوش مصنوعی های متنوع به همراه یک رابط کاربری سبک و تمیز، میتونه یک عملکرد بسیار خوبی در بخش دوربین به خصوص عکاسی به شما بده تا بتونید محتواهای با کیفیت رو با سرعت مناسبی آماده کنید. البته برای تهیه این پرچمدار گوگل باید حدود 45 میلیون تومان هزینه کنید.

Google Pixel 7 Pro

گوشی یه طراحی بسیار مینیمالی داره. طراحی ساده و خمیده گوشی در قاب پشتی و استفاده از شیشه و فلز توی ساختش باعث میشه حس خوبی موقع استفاده بهتون منتقل بشه. گوگل پیکسل 7 پرو یه نمایشگر 6.7 اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن 1440 و رفرش ریت 120 هرتزی داره که جزئيات بسیار زیاد و ترکیب رنگ خیلی جذابی رو بهتون نشون میده و تجربه بسیار روون و مناسبی داره. روشنایی بسیار زیادی داره و میتونید به راحتی توی محیط بیرون ازش استفاده کنید. روی هر دو بخش جلو و پشت گوشی گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که باعث میشه تا حدودی در مقابل خط و خش مقاوم باشه. گواهی IP68 هم توی ساخت گوشی رعایت شده.
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عملکرد خیلی درخشانی نداره و به نسبت پرچمدارهای سامسونگ و اپل خیلی شارژدهی مناسبی نداره و در استفاده معمولی رو به سبک میتونه یک روز کامل بهتون شارژ بده. از آداپتور فست شارژ 30 واتی با سیم و شارژ بیسیم 23 واتی پشتیبانی می کنه و شارژ کاملش حدود یک ساعت و ربع زمان میبره که خیلی بد نیست. اسپیکر استریو کیفیت صدای عالی و بسیار خوبی داره و بلندی نسبتا مناسب و خوبه.
تراشه اختصاصی گوگل تنسور G2 که روی همه گوشی های سری ۷ پیکسل قرار گرفته با اینکه قدرت سخت افزاری خالص خیلی زیادی نسبت به باقی پرچمدارهایی که از تراشه اسنپدارگون استفاده میکنن نداره اما هماهنگی بسیار خوب این تراشه با اندروید ۱۳ خام به کار رفته برای پیکسل ۷ پرو باعث میشه یه تجربه خیلی خوب و روونی رو موقع کار با گوشی داشته باشید. البته هنوز مصرف انرژی بالایی داره و در استفاده سنگین طولانی مدت نسبتا داغ میشه. گوگل قول ۳ سال آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی برای این گوشی رو داده.
گوگل پیکسل 7 پرو به سه تا دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، 48 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شده. عکس های لنز اصلی بسیار فوق العاده هستند و به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشن. رنگ ها کاملا طبیعی و واقعی، روشنایی و جزئیات خیلی خوب که حتی در محیط کم نور هم عکس های جذابی رو به شما میده. دوربین تله فوتو امکان زوم اپتیکال 5 برابری رو داره و جزئيات خوبی رو هم ثبت میکنه. کیفیت عکس های سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید هم بسیار خوبه و به خاطر قابلیت فوکوس خودکار میتونه عکس های ماکرو بسیار خوبی هم بگیره. هر سه تا لنز پیکسل 7 پرو قابلیت فیلمبرداری 4K با 30/60 فریم بر ثانیه رو دارن و کیفیت ویدئو ها به کمک لرزشگیر اپتیکال، واقعا خوبه. قابلیت Cinematic Mode روی دوربین اصلی قرار داره تا امکان فیلمبرداری حرفه ای تر رو برای کسایی که به موبایل گرافی حرفه ای علاقه دارن، فراهم کنه. سنسور سلفی 10.8 مگاپیکسلی مثل لنز اصلی عکس هایی با جزئيات بالا و ترکیب رنگ مناسبی میگیرند.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Google Pixel 7 Pro

 

Apple iPhone 13

گوشی آیفون 13 با داشتن ابعاد و اندازه مناسب، قدرت پردازشی خوب، دوربین با عملکرد قابل تحسین و همچنین صفحه نمایش با جزئیات خوب میتونه برای بلاگرهایی که داشتن یه گوشی خوش دست براشون اهمیت زیادی داره گزینه مناسبی باشه. البته به خاطر عدم رجیستری آیفون های 14 و 15 با وجود قدیمی شدن، هنوز آیفون 13 با قیمت 36 میلیون تومانی، بهترین گزینه برای وارد شدن به اکوسیستم اپل به حساب میاد.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 اپل

طراحی همون گوشی آیفون 12 اپله، فقط چینش دوربین ها به جای عمودی به صورت ضربدری در اومده و با همون بدنه خوش ساخت و با کیفیت طرفیم. وزنش هم نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و کمی سنگین تر شده  که بیشتر به خاطر حجم بالاتر باتریه ولی هنوز به خاطر سایز مناسب و وزن 174 گرمیش از آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس خوش دست تره و اگه طولانی مدت از گوشی استفاده میکنید این گوشی برای شما ساخته شده! صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED که جزئیات و کیفیت رنگ فوق العاده ای داره و از استفاده ازش و دیدن ویدیو روش کاملا لذت میبرید. البته به خاطر نبود قابلیت پروموشن نسخه های پرو تجربه کار با صفحه گوشی iPhone 13 به روونی اونها نیست. ناچ دوربین سلفی هم تا حدودی نسبت به سال قبل کوچیک تر شده اما ارتفاعش بیشتر شده.

بخشی که اپل امسال تغییرات خوبی رو توی گوشی هاش ایجاد کرده باتریه و دیگه مثل قبل روزی سه بار نباید گوشیتون رو شارژ کنید! باتری 3240 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده و دیگه بدون دغدغه می تونید از گوشیتون استفاده کنید. سرعت شارژ هم خوبه و با استفاده از آداپتور 20 واتی که باید جدا تهیه کنید شارژ کامل گوشی حدود 80 دقیقه طول میکشه و از مگ سیف 15 واتی هم پشتیبانی میکنه.

آیفون 13 مثل نسل قبلی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده میکنه که به خاطر پردازنده قوی تر و جدیدترش کیفیت عکس ها بهتر شده و شارپنس و روشنایی و رنگ بهتری ثبت میکنن. قابلیت اتوفوکوس هم به سنسور اولترا واید اضافه شده و دستتون توی عکاسی با این گوشی بازتره ولی کیفیت عکس های این سنسور کمی نسبت به سنسور اصلی کمتره. عکاسی توی شب هم بهتر شده و نویز کمتری توی نور کم دیده میشه. حالت سینماتیک مود اضافه شده به شما اجازه میده فیلم های خیلی جذاب تر و سینمایی تری بگیرید اما کیفیتش نسبت به فیلم های معمولی کمتره. دوربین سلفی خیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و هنوز توی نور معمولی نویز توش دیده میشه ولی اگه شرایط نوری عالی باشه عکس های خیلی خوبی می تونید باهاش بگیرید.

تراشه جدید A15 اپل در کنار 4 گیگ رم به خوبی از پس اکثر برنامه ها و بازی های سنگین بر میاد و می تونید با خیال راحت و بدون لگ و باگ بازی ها رو با گرافیک بالا و بدون هیچ لگی اجرا کنید. البته به خاطر اندازه کوچیک تر گوشی سیستم خنک کننده به خوبی آیفون 13 پرومکس عمل نمیکنه و بعد از حدود نیم ساعت بازی کردن یا کار سنگین گوشی شروع به داغ شدن میکنه. به خاطر رابط کاربری iOS استفاده شده و مچ بودن با سخت افزار گوشی 4 گیگ رم به خوبی کفاف این گوشی رو میده و همچی روون و به خوبی اجرا میشه و با یه رابط کاربری خیلی سبک و زیبا طرفید که تا 5 6 سال آینده هم پشتیبانی میشه و خیالتون بابت طول عمر گوشی راحته. اسپیکر استریو هم بلندی خوبی داره و تفکیک صداش عالیه اما به کیفیت آیفون 13 پرو مکس نمیرسه ولی از اکثر گوشی های بهتره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی iPhone 13

 

Xiaomi 13T Pro

شیائومی توی سری 13T امسال تغییرات خوبی در بخش دوربین ایجاد کرده و با استفاده از تجاربی که توی گوشی های سری 13 پیدا کرده، تونسته یه عملکرد بسیار خوب در حد پرچمدار رو با قیمت پایین تر حدود 25.6 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 12/512 در اختیار مخاطبین بزاره. بخش های دیگه هم مثل سخت افزار و صفحه نمایش و باتری عملکرد بسیار خوبی دارند و در حد یه گوشی پرچمدار میتونن عمل کنن.

بررسی مشخصات گوشی Xiaomi 13T Pro

طراحی جدید و به روز گوشی که از ترکیب شیشه و پلاستیک ساخته شده و از یه طراحی تخت با مقداری خمیدگی در پنل پشتی و فریم تخت استفاده میکنه حس یه گوشی پرچمدار رو به شما منتقل میکنه. جزیره دوربین هم یه طراحی مربعی شکل زیبا و مثل سری شیائومی 13 داره. به گواهی IP68 هم مجهز شده و در این مورد هم نقطه ضعف خاصی نداره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با حاشیه بسیار کم و پنل امولد با جزئیات و ترکیب رنگ مناسب میتونه تجربه خیلی خوبی رو موقع بازی و یا تماشای ویدیو به شما بده. رفرش ریت 144 هرتزی و روشنایی بیشینه 2600 نیتی هم امکانات این بخش رو تکمیل میکنه.

عملکرد باتری 5000 میلی آمپری خیلی جذاب نیست و توی استفاده سنگین کمتر از یک روز بهتون شارژ میده. البته شارژ 120 واتی قرار گرفته توی جعبه میتونه توی حدود 25 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه و تا حدودی مشکل شارژدهی نسبتا ضعیف رو برطرف میکنه. تراشه 4 نانومتری تراشه Mediatek Dimensity 9200 Plus عملکرد بسیار خوبی در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین داره و میتونه یه تجربه خوب رو به شما ارائه کنه. شیائومی 13 تی پرو از اندروید 13 و MIUI 14 استفاده میکنه که میتونه تجربه مناسبی رو به شما بده و تا 4 سال هم آپدیت های نرم افزاری رو دریافت میکنه.

دوربین سه گانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم دو برابری و یه لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید برای این گوشی استفاده شده. همکاری با برند لایکا به شما اجازه میده که در دو حالت Vibrant و Authentic عکاسی کنید که ترکیب رنگی خوبی رو به این گوشی میده. جزئیات و دیتیل خوبی توی عکس ها لنز اصلی دیده میشه و شارپنس خوب و مناسب و بدون نویز خاصی داره. پردازش رنگ ها به صورت زنده و مناسب انجام میشه و عکس ها کنتراست و دینامیک رنج خوبی دارند. با حالت Authentic عکس ها تا حدودی واقعی تر میشن. عکس های لنز تله فوتو شبیه به عکس های لنز اصلی گرفته میشن و جزئیات خوب و رنگ های با کنتراست و دینامیک رنج بالایی به شما تحویل میده. عکس های لنز اولترا واید جزئیات و کیفیت قابل قبولی دارند و نویز کمی در اونها دیده میشه. حالت ماکرو مجزایی نداره اما با نزدیک شدن به سوژه، تا فاصله 20 سانتی متری، میتونید روی سوژه فوکوس کنید و عکس های کلوز آپ و شبه ماکروی بگیرید که کیفیت مناسبی هم دارند.

عملکرد لنز 20 مگاپیکسلی سلفی خیلی خوب نیست و دیتیل خیلی خوبی توی عکس ها دیده نمیشه. لنز اصلی با کیفیت 8K و 24 فریم میتونه فیلمبردای کنه و لنز تله فوتو محدود به کیفیت 4K و 60 فریمه و لنز اولترا واید هم میتونه با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری کنه. قابلیت OIS یا لرزشگیر اپتیکال برای لنز اصلی به کار رفته ولی لنزهای دیگه از لرزشگیر دیجیتالی استفاده میکنن. دوربین سلفی هم میتونه با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنه و از لرزشگیر دیجیتالی هم کمک میگیره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Xiaomi 13T Pro

 

سامسونگ S23 FE

گوشی سامسونگ S23 FE همزمان با عرضه جهانی و با سرعت بسیار بالایی وارد بازار ایران شده که در حال حاظر قیمت حدودی 22.8 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی 8/128 گیگ داره. گوشی S23 FE وارث گوشی S21 FE یکی از پیشنهادهای خیلی خوب برای خرید یه گوشی شبه پرچمدار از سامسونگه که میتونه عملکردی نزدیک به گوشی S23 البته با تفاوت های نسبتا زیاد در بخش پردازنده و دوربین به شما بده. اگر از طرفدران گوشی های سامسونگی هستید، این گوشی میتونه یه انتخاب به روز و جذاب برای شما باشه و جایگزینی خوب برای گوشی پرچمدار S23 با قیمت مناسب باشه و عملکرد بسیار خوبی در بخش دوربین و پردازنده داره.

سامسونگ S23 FE

از لحاظ طراحی گوشی تغییرات زیادی کرده. شبیه به گوشی های سری S23 شده و جزیره دوربین مجزا حذف شده. قسمت پشتی به جای پلاستیک از شیشه ساخته شده و با اینکه از لحاظ ابعاد نمایشگر تغییر نکرده اما به خاطر متریال جدید و همچنین بیشتر شدن قطر دیگه خیلی گوشی سبک و خوش دستی نیست و با بیشتر شدن حاشیه نمایشگر تا حدودی به گوشی A54 سامسونگ شباهت پیدا کرده. پنل 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X تغییر خیلی زیادی نکرده و همون کیفیت و دقت تصاویر گوشی های سامسونگی رو به شما میده. البته زیاد شدن روشنایی نمایشگر و همچنین هوشمند شدن رفرش ریت جزو تغییرات مناسب و خوب این بخش به حساب میاد.
شارژدهی باتری و سرعت شارژ خیلی تغییر پیدا نکرده و همون باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از آداپتور 25 واتی برای این گوشی هم استفاده شده. شارژدهی خیلی اذیت کننده نیست اما اگه استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید باید آخرای روز گوشی رو مجددا شارژ کنید که شارژ کامل گوشی حدود یک ساعت و نیم زمان میبره. با دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای آمریکا و تراشه اگزینوس 2200 برای باقی بازارها عرضه میشه که در ایران هم نسخه اگزینوس موجوده. با اینکه این تراشه در گوشی S22 مشکل داغ شدن و افت عملکرد خیلی زیادی داشت اما روی این گوشی با استفاده از سیستم خنک کننده مناسب تونسته عملکرد خوبی از خودش نشون بده و در استفاده طولانی مدت خیلی افت عملکرد زیادی رو شاهد نیستیم.

از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده شده که تقریبا همون سنسور استفاده شده برای گوشی S23 هست. اما بقیه لنزهای پشتی ثابت باقی موندن و از همون لنزهای 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و 12 مگاپیکسلی اولترا واید استفاده شده. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب و رنگ های زنده و مناسبی دارند و میتونید عکس های خوبی با این دوربین ثبت کنید. لنز تله فوتو در زوم های کم کیفیت خوبی به شما میده اما در زوم بالاتر مقداری جزئیات افت پیدا میکنه. عکس های پرتره خوبی هم میتونید با این لنز ثبت کنید. لنز اولترا واید هم با مقداری افت کیفیت به نسبت دوربین اصلی میتونه عکس های مناسبی رو ثبت کنه. لنز 10 مگاپیکسلی سلفی عکس های با جزئیات و دقت رنگ و دینامیک رنج مناسبی رو ثبت میکنه. کیفیت فیلمبرداری گوشی در حد پرچمدار سال قبل سامسونگ یعنی S22 و با استفاده از لرزشگیر مناسب میتونه ویدیوهای خوبی رو به ثبت برسونه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Samsung S23 FE

 

Motorola Edge 40

گوشی موتورولا Edge 40 با داشتن قیمت حدود 17 میلیون تومانی، یک گوشی خوش دست، با نمایشگر و طراحی فوق العاده خوب و جذاب و یه رابط کاربری بسیار سبک و روونه که دوربین با عملکرد خوب و قابل قبولی داره و میتونه به عنوان یک گوشی میان رده رو به بالا عملکرد خوبی در اختیار شما بزاره، اما شارژدهی نسبتا ضعیفی داره و در استفاده های سنگین هم مقداری داغ میکنه، که بیشتر به خاطر ابعاد کوچیک گوشی هست و برای داشتن یه گوشی خوش دست باید این موارد رو تحمل کنید.

از لحاظ طراحی و خوش دست بودن گوشی اج 40 موتورولا واقعا حرف نداره و میشه گفت با یکی از خوش دست ترین گوشی های میان رده بازار طرفیم. بدنه از جنس پلاستیک و توی بعضی رنگ ها چرم مصنوعی ساخته شده که در کنار قطر 7.6 میلیمتری و وزن 171 گرمی یه گوشی خوش دست رو به شما تحویل میده که استفاده طولانی مدت از گوشی فشار زیادی رو به دست شما وارد نمیکنه. هم قاب پشتی و هم نمایشگر به صورت خمیده ساخته شده که به خوش دست شدن و جذاب تر شدن گوشی کمک میکنن. گواهی IP68 هم برای گوشی استفاده شده.

صفحه نمایش با طراحی خمیده و حاشیه بسیار کم 6.55 اینچی ابعاد مناسب و تو دستی داره و به لطف جزئیات بالای نمایشگر با پنل P-Oled و رفرش ریت 144 هرتزی تجربه خیلی خوبی رو موقع کار با گوشی و یا تماشای ویدیو به شما میده. روشنایی حدود 1100 نیتی داره و میتونه یه تجربه مناسب رو در محیط های روشن و بیرون از خونه به شما بده.

باتری 4400 میلی آمپر ساعتی حدود یک روز به شما شارژدهی میکنه، البته در صورتی که از گوشی استفاده معمولی داشته باشید و اگه کمی از گوشی سنگین تر استفاده کنید، تقریبا انتهای روز نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کنید. شارژر 68 واتی داخل جعبه تا حدودی این ضعف شارژدهی رو پوشش میده و میتونه توی حدود 40 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه. تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8020 با اینکه خیلی تراشه خفن و معروفی نیست اما عملکرد خوبی چه در استفاده روزمره و چه بازی داره البته یه مشکلی که داره بالارفتن دمای گوشیه که حتی در کارهای نسبتا سنگین هم دیده میشه، البته گوشی بیش از حد داغ نمیشه و میتونه یه عملکرد مناسب و خوب رو حذف کنه. رابط کاربری اندروید 13 خام یه تجربه خیلی سبک و جذاب رو به شما میده و اگه طرفدار یه رابط کاربری تمیز باشید، این گوشی با امکانات شخصی سازی مناسب و ظاهر تر و تمیز میتونه نظرتون رو به خودش جلب کنه. البته پشتیبانی نرم افزاری 2 ساله یه مقداری به نسبت میان رده های سامسونگی بازار کمه.

دو سنسور 50 و 13 مگاپیکسلی به ترتیب برای لنز اصلی و لنز اولترا واید استفاده شدن و خیلی مشخصات عجیب و غریب و خاصی رو نمی بینیم. البته کیفیت عکس ها به خصوص لنز اصلی به نسبت قیمت مناسبه و میتونه کار رو براتون دربیاره. لنز 32 مگاپیکسلی سلفی عکس های با کیفیت خوب و ترکیب رنگ مناسبی رو میگیره. میتونید ویدیوهایی با کیفیت 4K و 30 فریم با همه لنزها ثبت کنید که کیفیت قابل قبول و خوبی رو به شما میدن. کیفیت اسپیکر استریو استفاده شده بسیار خوبه و میتونه یه صدای رسا و شفاف و بلند رو به گوشتون برسونه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی Motorola Edge 40

 

سامسونگ A54

گوشی A54 سامسونگ با قیمت حدودی 13.9 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 8/256 یکی از بهترین میان رده های بازاره که عملکرد دوربین چه در لنزهای اصلی و چه سلفی خوبه داره و میتونه با یک قیمت مناسب امکانات متنوعی در اختیار شما قرار بده. عملکرد سخت افزاری و شارژدهی بسیار خوبی هم داره و میتونید با سرعت مناسبی به ادیت ویدیوها و عکس ها روی گوشی مشغول باشید و خیلی نگران تموم شدن شارژ گوشی هم نباشید.

بررسی مشخصات گوشی A54 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.

از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید عکس های با زاویه دید 123 درجه ثبت میکنه و مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره. لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو هم میتونه به مقداری تلاش عکس های خوب و جذابی رو به شما بده. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره. هر دو دوربین اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری بکنن.

تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره. اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A54

 

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی های سری ردمی نوت 12، در مجموع عملکرد کلی خوبی به توجه به قیمت در اختیار مخاطب قرار میدن، اما گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس با داشتن دوربین 200 مگاپیکسلی، تراشه مدیاتک با مصرف مناسب و شارژر 120 واتی به نسبت قیمت 13.9 میلیون تومانی میتونه یک میان رده مناسب با سرعت شارژ بالا و عملکرد خوب دوربین باشه.

طراحی خیلی شبیه به باقی گوشی های سری Note 12 نیست و بیشتر به گوشی 12t شباهت داره و از یه بدنه قطور با کیفیت ساخت بالا که از ترکیب شیشه و فلز با یه طراحی خمیده برای قرار گرفتن بهتر در دست استفاده میکنه. البته به خاطر این موضوع وزن گوشی زیاد شده و به 210 گرم رسیده. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 مثل باقی گوشی های میان رده شیائومی اینجا هم دیده میشه.

رنگ بندی کامل گوشی redmi note 12 pro+ xiaomi

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل اولد و رزولوشن 1080 ترکیب رنگ و جزئیات خوبی داره و به خاطر نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و دقت رنگ ها مناسبه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث میشن موقع کار با گوشی تجربه روون و مناسبی داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خیلی خوبی نداره و توی استفاده معمولی از گوشی میتونه با ارفاق حدود یک روز به شما شارژدهی کنه. البته شارژر 120 واتی قرار گرفته توی جعبه یه مقدار میتونه مرهم زخم باشه و بعد از تموم شدن شارژ گوشی بیشتر از 20 دقیقه نیاز به صبر برای پر شدن شارژ گوشی ندارید.

سه سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی دیتیل و جزئیات خیلی خوبی رو ثبت میکنه و ترکیب رنگ خوب و زنده ای داره. میتونید با حالت 200 مگاپیکسلی هم عکاسی کنید که دیتیل عکس ها مقداری بیشتر میشه اما یه مقداری دینامیک رنج به هم میریزه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت قیمت خوبه و میتونه در این بازه عمکلرد جذابی از خودش نشون بده. دوربین ماکرو خیلی خفن نیست و برای گرفتن عکس های قابل قبول باید وقت زیادی رو صرف کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کیفیت نسبتا خوبی داره و ترکیب رنگ و پردازش رنگ صورتش مناسبه. با دوربین اصلی میتونید با کیفیت 4K و 30 فریم و با لنز سلفی میتونید فیلم هایی با کیفیت 1080 و 60 فریم بگیرید. لرزشگیر اپتیکال به کار رفته در لنز اصلی هم عملکرد مناسب و خوبی داره.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 یه پردازنده میان رده است که به نسبت گوشی های دیگه عملکرد قابل قبولی داره اما نباید انتظار قدرت یه قاتل پرچمدار رو ازش داشته باشید، در استفاده معمولی همه چی روون و بدون مشکل اجرا میشه و موقع بازی هم گرافیک خوب و با فریم معقولی میتونید بگیرید. MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی استفاده شده که میشه گفت به نسبت تجربه نرم افزاری به روزی بهتون میده و یه سری تغییرات و بهبودهای شیائومی در این بخش باعث تجربه روون تر گوشی شده. اسپیکر استریو با قابلیت دالبی اتموس، جک 3.5 میلیمتری صدا و بلوتوث نسخه 5.2 امکانات بخش صدا گوشی ردمی Note 12 Pro Plus رو تشکیل میدن.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus 

 

شیائومی Redmi Note 12 Pro

گوشی ردمی نوت 12 پرو 5 جی با قیمت حدودی 10.7 میلیون تومانی یکی از گزینه های خوش قیمت برای وارد شدن به حوزه بلاگری به حساب میاد و میتونه تجربه قابل قبولی رو در تمامی بخش ها از خودش نشون بده. البته نباید انتظار عکس های خیلی خفن و تجربه سریع و بدون لگی با این گوشی داشته باشید، اما با توجه به قیمت میتونه سرعت شارژ بالا، قدرت سخت افزاری خوب و دوربین آبروداری در اختیار شما قرار بده.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi note 12 pro

طراحی تخت و خوش دست این گوشی در کنار وزن مناسب 187 گرمی و استفاده از متریال مناسب باعث میشه این گوشی از لحاظ ظاهری کاملا شیک و زیبا باشه و به خاطر استفاده از رنگ های جدید مثل رنگ بنفش با نقطه های اکلیلی مانند میتونه برای خانم ها هم گوشی مناسبی باشه. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات خیلی خوبی نمایش میده و امکان نشون دادن 1 میلیارد رنگ باعث میشه دقت و وضوح تصاویر خیلی مناسبی داشته باشه. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی هم تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کردن.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده معمولی و روزمره حدود یک روز بهتون شارژ میده، شارژر 67 واتی قرار گرفته توی جعبه هم توی حدودا 50 دقیقه گوشی رو شارژ میکنه و باعث میشه پکیج باتری در مجموع عملکرد مناسبی داشته باشه. تراشه مدیاتک Dimensity 1080 عملکرد خوبی در اجرای برنامه ها و بازی ها داره ولی خیلی نباید انتظار جزئیات بالا و فریم خوب رو همزمان توی بازی ها داشته باشید. در استفاده طولانی مدت هم مشکلی پیش نمیاد و دمای گوشی خیلی بالا نمیره.

امکانات ارتباطی هم بهبود زیادی پیدا کرده و از Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.2 برای این نسخه استفاده شده. امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم حذف شده و اگه فضای ذخیره سازی بیشتر از 128 گیگ که نسخه پایه است نیاز دارید باید هزینه بیشتری بکنید. در کنار اسپیکر استریو با کیفیت و بلندی صدای مناسب جک 3.5 میلیمتری صدا هم قرار گرفته تا پکیج صوتی این گوشی هم کامل باشه.

سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی کیفیت خوبی داره. رنگ ها واقعی با کنتراست بالا هستن و توی محیط با نور کم هم عکس های با کیفیت خوبی میگیره. دوربین اولترا واید نسبت به بازه قیمتی بد نیست ولی ازش انتظار خیلی بالایی رو نباید داشته باشید. دوربین ماکرو کیفیت خیلی خوبی نداره و عکس های متوسط رو به ضعیفی میگیره مگه تایم زیادی برای گرفتن عکس بذارید. عکاسی توی شب با حالت نایت مود سایه ها و کنتراست عکس ها رو بهتره میکنه اما جزئیات مصنوعی به عکس ها اضافه میشه و تا حدودی باعث مصنوعی شدن اونها میشه.  دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم عملکرد خوبی داره و میتونه عکس های با کیفیت و جزئیات خوب و رنگ های نزدیک به واقعیت بگیره.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro

 

سامسونگ A34

گوشی A34 یکی از ارزونترین گوشی های این لیسته و اگه دنبال یک گوشی میان رده اقتصادی با امکانات قابل قبول هستید و مقداری هم قصد تهیه ویدیو و محتوای تصویری دارید، این گوشی با قیمت حدودی 10 میلیون تومان برای نسخه 8/128 میتونه یک رابط کاربری سرراست و بدون دردسر، دوربین سلفی با قابلیت ضبط 4k، سخت افزار مناسب و همچنین شارژدهی خوب میتونه گزینه مناسب و نسبتا اقتصادی برای استفاده در این زمینه ها باشه.

مشخصات رنگ بندی گوشی samsung a34 5g

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. لنز اولترا واید یه مقداری به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره ولی به نسبت قیمت کیفیت خوبی رو بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. با کیفیت 4k و 30 میتونه فیملبرداری کنه که کیفیت خوبی داره و با داشتن لرزشگیر دیجیتالی میتونه در حالت حرکت هم ویدیوهای با کیفیت و بدون لرزش خاصی بهتون تحویل بده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم موارد مهم در انتخاب یه گوشی مناسب برای بلاگری را بهتون توضیح بدیم تا بتونید انتخاب مناسبی با توجه به نیاز و سطحی که قصد تولید محتوا دارید، بتونید انتخاب کنید و اگر در اوایل کار هستید هزینه خیلی زیادی نکنید و اگه هم دنبال ارتقا و بهبود کیفیت محتوای بصری خودتون هستید، انتخاب درست تری داشته باشید. البته برای تولید محتوا با کیفیت و خفن در لول های بالا و خیلی حرفه ای، نیاز به دوربین های فیلمبرداری DSLR، میکروفون های حرفه ای، سیستم نورپردازی چندشاخه و همچنین کامپیوتر یا لپ تاپ قدرتمند برای ادیت ویدیو دارید. اما با توجه به اینکه تمامی افراد نیاز به یک گوشی هوشمند دارند، تهیه یک گوشی مناسب برای شغل و حرفه بلاگری میتونه در بعضی مواقع و خصوصا در اوایل استارت فعالیت، کار رو با کیفیت مناسبی براتون دربیاره! خیلی ممنون که تا انتهای مقاله اومدید، مرسی از همراهیتون!

سوالات متداول
(2 سوال)
بهترین گوشی بلاگری باید چه ویژگی داشته باشد؟

قطعا گوشی که دارای پکیج دوربین و همچنین سخت افزار قدرتمندی باشه، میتونه کابرد بهتری برای شما داشته باشد اما داشتن نمایشگر با دقت رنگی بالا و همچنین عملکرد شارژدهی مناسب میتونه باعث استفاده بهتر و راحت‌تر شما از گوشی برای کارهای بلاگری و تولید محتوا بشه.

ارزانترین گوشی مناسب بلاگری و تولید محتوا تصویری کدام است؟

ارزان‌ترین گوشی که برای بلاگری مناسب باشد، گوشی A34 سامسونگ است که یکی از بهترین انتخاب‌ها با بودجه‌ی کم به حساب میاد.‌

نویسنده : zohreh
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 74
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mobin.sn

🧡🧡🧡

۱۷ دی ۱۴۰۲
zaraox0

عالی بود 🔥.

۱۴ دی ۱۴۰۲
Kowsar83

عاشق ویدیو هاتم مهدی خان

۳۰ آذر ۱۴۰۲
Alireza96483904

واقعا با حرفات موافقم آقا مهدی

۲۹ آذر ۱۴۰۲
shahab-021

قطعا ۱۵ پرومکس بهترینه برای بلاگری

۲۷ آذر ۱۴۰۲
Mohammadmartin

پرچمدار سونی

۲۶ آذر ۱۴۰۲
M.T.Programmer

با این تفاسیر فقط گوشی های آیفون و سامسونگ بیشتر توی این موضوع کارایی دارد.

۲۵ آذر ۱۴۰۲
mms2099

من تجربه ی کار با دوربین اپل ر داشتم واقعا فاجعه بار بود کیفیت خوب تصویر برداری ر کنار بذاریم داغ کردنش خیلی ناجوره

۲۵ آذر ۱۴۰۲