بررسی مشخصات ROG Phone 6 Pro ایسوس

شرکت ایسوس چندین ساله که گوشی های گیمینگ خودش یعنی Rog Phone ها رو با بهترین و قوی ترین امکانات روز برای موبایل گیمرها عرضه میکنه. Asus مرداد 1401 از Rog Phone 6 Pro با قیمت حدودی 1300 دلار رونمایی کرده که به طور محدود در بازار ایران هم پیدا میشه. طراحی و مشخصات راگ فون 6 پرو اگه چشممون رو روی قیمت نجومیش ببندیم واقعا جذابه! درسته که احتمالا حتی نزدیک خرید این گوشی هم نمیتونیم بشیم اما خوب وصف العیش نصف العیش! با بررسی ROG Phone 6 Pro ایسوس همراه موبونیوز باشید

بررسی طراحی Rog phone 6 pro

تو بخش طراحی با یه گوشی گیمینگ با انواع LED و نورپردازی های RGB طرفیم که از نون شب برای یه گیمر واجب تره! گوشی های گیمینگ به دلیل باتری های حجیم و سیستم کولینگ حرفه ای، کمی قطور تر و سنگین تر از گوشی های معمولی هستن. این گوشی با قطر زیاد و وزن 240 گرمیش از این داستان مستثنی نیست. گواهی IPX4 هم که در مقابل پاشیدن ذرات آب روی گوشی محافظت میکنه، در این گوشی وجود داره.

بررسی طراحی Rog phone 6 pro

قسمت پشتی از گلس براق با محافظ گوریلا گلس 3 ساخته شده که خیلی اثر انگشت و خط و خش روش معلوم نیست. با استفاده از قابی که داخل محصول قرار گرفته و از پلاستیک محکم و مقاومی ساخته شده و ظاهر پشتی گوشی رو هم حفظ میکنه، خیالتون بابت محافظت از گوشی راحت تر میشه. ROG Phone 6 Pro فقط در رنگ سفید عرضه شده و خبری از تنوع رنگی بدنه نیست. قسمت پشتی در گوشه ها با حالتی خمیده به قسمت میانی که از آلومینیوم مقاوم ساخته شده متصل میشه و هنگام بازی کردن و یا استفاده روزمره، گوشی بهتر تو دست قرار میگیره و سنگینی و حجیم بودنش خیلی اذیتتون نمیکنه.

تو قسمتی پشتی شاهد دو خط مورب هستیم در وسط گوشی که بالا و پایین اونها دو صفحه LED برای زیباتر شدن گوشی قرار گرفته که بدون این طراحی یه گوشی نمیتونه خودش رو گیمینگ معرفی کنه! صفحه پایینی یک LED دو اینچی قرار گرفته که میتونه در حالت های مختلف استفاده، امکانات متفاوتی بهتون بده و شما به راحتی میتونید این قابلیت ها رو فعال و یا شخصی سازی کنید. از جمله این امکانات نشون دادن درصد باتری در هنگام شارژ کردن، فعال شدن حالت X مد گیمینگ، نشون دادن تماس یا اعلان های دریافتیه.

نمایشگر 2 اینچی گوشی راگ فون 6 پرو

در قسمت بالایی هم یک LED با طرح ثابت Dare to Play ایسوس طراحی شده که فقط امکان شخصی سازی رنگ اون رو بهتون میده. سه سنسور دوربین هم به همراه یک فلش داخل یه قاب مستطیلی شک در قسمت بالایی گوشی قرار داره که برآمدگی خیلی زیادی نداره و مناسبه. قسمت راست گوشی دکمه پاور که با یه رنگ آبی از بقیه دکمه ها و بدنه جدا شده و حالت زیبایی به گوشی داده، دکمه های کم و زیاد کردن صدا، و دکمه های لمسی Ultrasonic مخصوص بازی قرار داره که تو بخش رابط کاربری در موردشون بیشتر توضیح میدیم. قسمت بالا خالی و کویره، قسمت پایین میکروفون، پورت Type-C 2.0، جک 3.5 میلی متری صدا که تو این رنج قیمتی کم پیدا میشه. سمت چپ هم خشاب سیم کارت که به رنگ آبی مثل دکمه پاور طراحی شده و فقط دو سیم کارت میخوره و خبری از رم میکرو اس دی نیست. بله! بازم یه پورت تایپ سی 3.1 دیگه که استفاده اش فقط واسه شارژ کردن نیست و میتونید بهش هارد اکسترنال متصل کنید، تصویر گوشی رو روی تلویزیون بندازید تا راحت تر بتونید به بازی کردن ادامه بدید.

قسمت جلوی گوشی هم با یه صفحه نمایش که 82.2 درصد رو گرفته طرفیم و حاشیه های زیادی داره، اسپیکرهای دوگانه گوشی در این دو حاشیه قرار گرفته. دوربین سلفی هم تو حاشیه بالایی قرار داره و دیگه از پانچ هول و اینا خبری نیست.

مشخصات نمایشگر راگ فون 6 پرو

برای rog phone 6 pro یه صفحه 6.78 اینچی با پنل امولد با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 165 هرتزی داریم. استفاده از پنل امولد باعث شده وضوح رنگ های مشکی بهتری داشته باشیم و رنگ ها زنده تر باشن. روشنایی صفحه هم زیاده، در حدود 800 نیت در حالت دستی و 1200 نیت تو حالت خودکار قابل تغییره و تو محیط بیرون هم صفحه روشنی دارید. قابلیت HDR10+ و امکان نشون دادن 1 میلیارد رنگ، رنگها با دقت و وضوح بهتری رو به شما میده و اگه محتوای ویدئویی هم تماشا می کنید، تصویری کاملا زنده و پر جزئیات بهتون نشون میده.

بررسی مشخصات نمایشگر راگ فون 6

موضوع مهم تو گوشی های گیمینگ حساسیت تاچ یا Touch Sampling هستش که تو بازی هایی مثل کالاف دیوتی که سرعت واکنش به حریف ها خیلی مهمه بسیار تاثیر گذاره و اینجا هم با نرخ ۷۲۰ هرتزی طرفیم که تو این موضوع کاملا نیازتون رو برطرف میکنه. رو صفحه نمایش محافظ گوریلا گلس ویکتوس 7 نصب شده که در مقابل خرد شدن صفحه در زمان افتادن مقاومه و برای جلوگیری از خط خش حتما باید از یه گلس استفاده کنید که البته میتونه در سرعت واکنش صفحه تاثیر گذار باشه و بهتره بیشتر مراقب صفحه باشید تا برید سمت نصب گلس.

عملکرد باتری و شارژدهی Rog Phone 6 Pro

تو گوشی راگ فون ۶ پرو از یه باتری لیتیوم پلیمری دوگانه 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده و با توجه به تست های انجام شده، ایسوس در این موضوع اصلا کم کاری نکرده. باتری تو استفاده معمولی حدود دو روز دووم میاره و تو استفاده بازی های سنگین پر گرافیک مثل Genshin Impact حدود 3 ساعت با بیشترین جزییات و تو بازی هایی مثل کالاف دیوتی و ایپکس حدود 6 ساعت شارژ دهی داره. برای شارژ هم از یه شارژر 65 واتی استفاده شده و صفر تا 75 درصد رو توی 30 دقیقه شارژ میکنه که تو گوشی های پرچمدار و گیمینگ سرعت شارژ نسبتا مناسبی به حساب میاد ولی بهترین نیست.

یه امکان خوب هم که در اکثر گوشی های گیمینگ وجود داره اینه که با اتصال کابل شارژ گوشی فقط درصد باتری رو حفظ کنه و عملیات شارژی انجام نشه. این کار باعث میشه دما تو زمانی که بازی می کنید خیلی بالا نره و هم اینکه عمر باتری بیشتر بشه. دو پورت تایپ سی استفاده شده به شما اجازه میده از هر جهتی که راحت تر هستید گوشی رو شارژ کنید و اگه همزمان از هر دو پورت برای شارژ استفاده کنید گوشی سریع تر شارژ شده و زودتر میتونید به ادامه بازیتون برسید!

بررسی امنیت راگ فون 6 پرو

تو این بخش از حسگر اپتیکال روی صفحه نمایش استفاده شده که دقت و سرعت فوق العاده بالایی داره و هیچ لگ و تشخیص کند اثر انگشت رو نمی بینید. حسگر دو بعدی تشخیص چهره هم استفاده شده که مورد خاصی نداره و نمیشه در موردش چیز خاصی گفت.

بررسی عملکرد دوربین Rog Phone 6 Pro

تو عملکرد دوربین گوشی های گیمینگ معمولا نسبت به قیمتشون هیچ حرفی واسه گفتن ندارن و با یه دوربین در حد گوشی های بالارده طرفیم. دوربین راگ فون ۶ پرو هم مثل بقیه گوشی های گیمینگ در مقایسه با گوشی های پرچمدار غیر گیمینگ، هیچ نکته ی مثبتی نداره. پکیج دوربین­‌ شامل سنسور 50 مگاپیکسلی برای لنز اصلی، یه سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید، یه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو به همراه یه فلش LED میشه و سنسور سلفی هم 12 مگاپیکسله.

دوربین اصلی تو نور مناسب عکس های نسبتا خوب و با جزئیاتی میگیره، وضوح و شارپنس مناسبه اما کمی عکس ها دستکاری نرم افزاری میشن و خیلی شبیه واقعیت نیست. لنز اولترا واید هم دینامیک رنجش خوبه و فقط ممکنه گوشه های عکس کمی شارپنس خودشون رو از دست بدن. دوربین سلفی هم کارتون رو راه میندازه.

تو بخش فیلمبرداری امکان گرفتن ویدئو در حالت 8K با 24 فریم و 4K با 60 فریم وجود داره و کیفیت تصویرهای فیلمبرداری شده مناسبه.

پکیج دوربین گوشی های هوشمند کاملا متوسطه و اینجا هم ایسوس هیچ تلاش و هزینه ای برای بهبودش نکرده. تو این رنج قیمتی دوربین های خیلی بهتری و با کیفیت تری پیدا میشه و اگه انتظار دوربین خوب از گوشی پرچمدار دارید اصلا سراغ این گوشی یا سایر گوشی های گیمینگ نرید.

بررسی سخت افزار ایسوس راگ فون 6 پرو

استفاده از جدیدترین و بهترین امکانات سخت افزاری روز دنیا یکی از واجبات گوشی های گیمینگه. تو گوشی راگ فون ۶ پرو از پردازنده اسنپ دراگون نسل 8 پلاس Gen 1 استفاده شده و این گوشی جز اولین گوشی هایی میشه که از این پردازنده جدید و قدرتمند استفاده کرده. پردازنده گرافیکی Adreno 730 و 18 گیگ رم LPDDR5 این گوشی رو به یه هیولا تمام عیار تبدیل کرده که نه تنها از پس همه بازی های روز با بیشترین جزییات و فریم بر میاد، تو مولتی تسک و کارهای عادی روزمره هم اصلا کم نیاره و 18 گیگ رم استفاده شده از پس هرکاری برمیاد. برای حافظه ذخیره سازی هم فقط یک مدل 512 گیگابایت UFS 3.1 استفاده شده و شاهد ظرفیت های دیگه ای نیستیم. اگه این فضا کفاف نیاز هاتون رو نداده خیالتون راحت، میتونید هارد اکسترنال تون رو به پورت کناری بزنید و ازش استفاده کنید!
در تست های انجام شده در حالت عادی و پیش فرض عملکرد با ثباتی تحت فشار شاهد هستیم و با استفاده از سیستم خنک کننده پیشرفته استفاده شده عملکرد حتی با بالارفتن دما حفظ میشه و افتی در عملکرد پردازشی نمی بینیم. در این حالت شاهد بیشترین قدرت سخت افزاری نیستیم و قدرت و مصرف بهینه باتری اولویت قرار گرفته. برای اینکه قدرت سخت افزاری برای بیشترین قدرت پردازشی بهینه بشه، باید حالت X Mode رو فعال کنید، تو این مد، کل گوشی از رابط کاربری گرفته تا سخت افزار به حالت گیمینگ وارد میشه و یه تجربه عالی رو سعی میکنه براتون ایجاد کنه.

سیستم خنک کننده گوشی گیمینگ rog phone 6 pro

در این حالت قدرت سخت افزاری بیشتر نمیشه و فقط راندمان برای بازی بهینه میشه و عملکرد بهتر و قوی تر در بازی های از خودش نشون میده. فقط در این حالت بعد از نیم ساعت لبه های فلزی گوشی شروع به داغ شدن میکنه و ممکنه تو تجربه بازی تون مقداری تاثیر منفی بذاره. لوازم جانبی زیادی برای این گوشی عرضه شده که یکی از مهمترینشون فن اختصاصی ایسوسه که با استفاده ازش میتونید حالت X Mode Plus رو هم فعال کنید که گوشی به قوی ترین حالت خودش میرسه و نهایت قدرت سخت افزارش رو اینجا شاهدیم، اما پیدا کردن این فن کمی در ایران سخته و کمیابه و شاید نتونید این مد رو تجربه کنید. استفاده از Wifi 6e و امکان سوئیچ خودکار بین نت همراه و وای فای با توجه به ثبات و سرعت اونها یه تجربه خوب رو موقع بازی های آنلاین ایجاد میکنه.

نرم افزار و رابط کاربری راگ فون 6 پرو

رابط کاربری استفاده شده بر پایه اندروید ۱۲ و رابط اختصاصی ایسوس به نام RogUi هست. برای اینکه طرفدار های عادی گوشی های پرچمدار هم جذب این گوشی بشه، ایسوس از نسخه عادی و ساده تری رابط کاربریش یعنی ZenUi هم استفاده کرده و شما با توجه به علاقه و نیازتون میتونید بین این دو حالت سوئیچ کنید. رابط کاربری خیلی شبیه به اندروید خامه و از برنامه های اضافی و چرت هم روش خبری نیست. ایسوس اعلام کرده این گوشی تا دو سال آینده نسخه های جدید اندروید و آپدیت های امنیتی رو دریافت میکنه که برای یه گوشی پرچمدار 1300 دلاری کمه و اگه انتظار پشتیبانی ۳ تا ۵ ساله مثل بقیه گوشی های پرچمدار رو داشتید، شما رو ناامید میکنه.

امکانات جانبی Rog Phone 6 پرو

امکانات و قابلیت های مخصوص بازی یه گوشی گیمینگ رو از گوشی های پرچمدار یا عادی دیگه جدا میکنه. تو گوشی راگ فون ۶ پرو هم شاهد تمامی این قابلیت های هستیم. دکمه های مخصوص بازی یکی از این امکاناته. ایسوس هم طبق معمول و برعکس شیائومی از دکمه های لمسی در بالای گوشی استفاده کرده و اینکه کدوم نوع بهتره کمی بستگی به نظر شخصی خودتون داره. این دکمه ها دقت و سرعت خوبی در تشخیص لمس ها دارن و از این لحاظ هیچ مشکلی دیده نمیشه.

محیط مخصوص تنظیمات بازی ها و رابط کاربری هم قابلیت ویژه دیگه گوشی های گیمینگه. اینجا با Armoury Crate ایسوس طرفیم که قابلیت های شخصی سازی زیادی به شما میده. میتونید هر بازی رو به صورت جداگانه تنظیمات گرافیکیش رو تغییر بدید و برای جزئیات گرافیکی، فریم بالاتر و یا مصرف باتری بهینه کنید و کاملا شخصی سازیش کنید. این بخش اینقدر جزئیات زیادی داره که اگه خیلی از این بخش فنیش سر در نمیارین بهتره که خیلی سراغش نرید!

تنظیمات مخصوص خود بازی و شخصی سازی دکمه ها هم با امکان Game Genie تو بازی که با کشیدن انگشت از گوشه سمت چپ می تونید بهش دسترسی داشته باشید. امکان غیرفعال کردن اعلان ها، تخصیص بیشتر یا کمتر قدرت به این بازی، امکان بهینه تر کردن باتری، امکان تنظیم حساسیت تاچ با فشار کمتر و یا بیشتر، امکان شخصی سازی دکمه های لمسی بین سه حالت ضربه، فشار زیاد و یا کشیدن به سمت های مختلف، امکان تنظیم ماکرو برای یک سری از کارهای تکراری که امکان انجامش با زدن یه دکمه باشه، امکان استفاده از حسگرهای حرکتی برای فعالیت های مختلف در بازی و …. که بخشی از تنظیمات این بخشه. در کل ایسوس چیزی تو این بخش کم نذاشته و تمامی امکانات لازم با قابلیت های شخص سازی زیاد رو شاهدیم.

عملکرد اسپیکر راگ فون 6 پرو

کیفیت و بلندی صدا یکی از بخش های مهمه یه گوشی گیمینگه و تو لذت بردن از بازی های تاثیر زیادی داره. ایسوس راگ فون ۶ پرو از دو اسپیکر استریو و بزرگ در حاشیه های صفحه نمایش استفاده کرده و صدا رو به سمت بالا و روبرو میفرسته. بلندی و کیفیت خیلی خوب و بالایی دارن و یکی از بهترین اسپیکرهای به کار رفته تو گوشی های هوشمنده. به خاطر جای اسپیکر ها زمانی که بازی می کنید دیگه امکان خفه شدن اسپیکر ها وجود نداره. تنظیمات شخصی سازی صدا و امکانات اون هم خیلی متنوع و زیادن و می تونید برای بازی یا هر حالت دیگه شخصی سازیش کنید. جک 3.5 میلیمتری هم در قسمت پایین گوشی قرار گرفته تا پکیج صدای این گوشی رو کامل کنه و همه نیاز های یه گیمر رو برآورده کنه.

ارزش خرید گوشی Rog Phone 6 Pro

این گوشی هم به عنوان یه گوشی گیمینگ و هم به عنوان یه گوشی پرچمدار در تمامی بخش های به جز دوربین عملکرد عالی و خارق العاده ای داشته، اما آیا ارزش خرید داره؟ اگه به عنوان یه گیمر تمام عیار ( و صد البته پولدار!) میخواید که گوشیتون هم مثل بقیه ابزار و امکانات گیمینگتون از بهترین ها باشه این گوشی جز گزینه های اولتونه و حتما باید برید سراغش اما اگه فقط میخوایید یه گوشی گیمینگ داشته باشید و از امکاناتی که این دسته از گوشی ها میدن لذت ببرید گزینه های در دسترس تر و خوش قیمت تری مثل Black Shark 5 Pro هم تو بازار ایران پیدا میشه که ارزش خرید خوبی داره. خرید گوشی راگ فون 6 پرو با توجه به توضیحاتی که دادیم به نظر شما منطقیه؟ تو کامنت ها نظرات خودتون رو برای ما بنویسید.

مقایسه راگ فون 6 و 6 پرو

این دو گوشی فقط تو بخش طراحی و کانفیگ های عرضه شده کمی با هم تفاوت دارند. تو قسمت طراحی قسمت پشتی راگ فون 6 شاهد یه خط مورب هستیم که زیر اون به جای صفحه LED دو اینچی استفاده شده در نسخه پرو یه لوگو RGB رو شاهدیم که یه طراح ثابت رو نشون میده و فقط امکان شخصی سازی رنگش وجود داره. راگ فون 6 علاوه بر رنگ سفید، رنگ مشکی هم عرضه شده. تو بخش کانفیگ های به جای تک کانفیگ 18/512 امکان انتخاب بین 8/12/16 گیگ برای رم و 128/256/512 برای حافظه ذخیره سازی وجود داره. در بقیه بخش های امکانات و عملکرد یکیه و اگه قصد خرید این گوشی رو داشته باشید نسخه معمولی انتخاب بهتر و هوشمندانه تریه و در بازار ایران هم کمی از نسخه پرو موجودیش بیشتر ولی هنوز قیمت به نسبت بالایی داره. اما برای موبایل گیمرها که از پس خرید ROG Phone 6 بر میان هزینه کردن چند میلیون بیشتر برای داشتن قوی ترین گوشی راگ فون متداول تره!

مقایسه ROG Phone 6 Pro و Black Shark 5 Pro

گوشی بلک شارک 5 پرو دوربین بهتری داره و عکس های با جزئیات و با کیفیت تری میگیره، وزن هم حدود 20 گرم کمتره و کمی خوش دست تره. از لحاظ حجم و مقدار نگهداری باتری عملکردی ضعیف تر و بازدهی کمتری داره اما سرعت شارژ خیلی بیشتری داره و تو این بخش خیلی از رقیبش جلوتره. راگ فون 6 پرو طراحی گیمینگ تری داره و وجود صفحه LED قابل شخصی سازی ظاهر گیمینگ تر و زیباتری بهش داده و گواهی IPX4 هم داره. با استفاده از جک 3.5 میلیمتری صدا و پورت تایپ سی 3.1 تو بخش امکانات ارتباطی هم از رقیبش پکیج کامل تری داره.  صفحه نمایش هم کمی روشنایی بیشتری داره و نرخ به روزرسانی 165 هرتزی ایسوس نسبت به 144 هرتزی شیائومی عملکرد بهتری تو کاربری روزانه و بازی ها داره. تو بخش سخت افزاری استفاده از اسنپدراگون نسل 8 پلاس برتری رو به ایسوس داده اما عملکرد کلی خیلی به هم نزدیکه و تو بازی ها تو هیچ کدوم از گوشی ها نقطه ضعفی ندارن و عملکرد خیلی نزدیکی به هم داشتن. اما با توجه به قیمت خیلی بالاتر ایسوس و موجودی کمترش در بازار و قیمت بلک شارک 5 پرو که الان با حدود 33 میلیون تومن قابل خریداریه، شیائومی از لحاظ اقتصادی مناسب تره و ارزش خرید بیشتری رو داره و اگه قصد خرید یه گوشی گیمینگ پرچمدار رو دارید در حال حاضر در بازار ایران، گوشی بلک شارک 5 پرو گزینه مناسب تریه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۷ آبان, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 55
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Red

سلام خسته نباشید اگه امروز با هروزی که بتونید جواب منو بدین ممنون میشم اونم سریع جواب بدین عالی میشه
میخواستم بدونم گوشی ایسوس راگ فون ۶ قابلیت ۹۰‌اف پی اس یا ۱۲۰ اف‌ پی اس رو داره چون

میخوام بخرمش ولی نمیدونم هست یانه خیلی ممنون میشم زود جواب منو بدین

۲۳ خرداد ۱۴۰۲
Limb0onTop

البته برای خارجی ها (هرجا که دلار ارزون باشع)زیاد گرون نیست و خریدش از یه نفر از قشر متوسط رو به بالا جامعه هم بر میاد ولی تو ایران …..💔

۲۷ دی ۱۴۰۱
Mahdi2005

درجه یک و عالی 👌🤩

۰۱ آذر ۱۴۰۱
Mohamadtaha tahmasebi 1389

در عین حال زیبا خوشگل قوی غول حرفه ایی

۱۷ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban 2

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۵ آبان ۱۴۰۱
Mahdi Pourghorban

منتظر ویدیو برسی هستیم!

۱۵ آبان ۱۴۰۱
tahamousavi

ایسوس دیگه کار رو برا گیمرا حلال کرده ولی گیمرا باید سه چهار تا کیبورد خراب کنن تا بتونن پول خرید این گوشی رو جور کنن!

۱۲ آبان ۱۴۰۱
Amirhosein_bahrami

مهدی جان ایسوس عالیه

۱۰ آبان ۱۴۰۱
Amirhosein_bahrami

سلام خدمت مهدی
گوشی خوبی هست از لحاظ دوربین عالی
خیلی وقت گذاشتی تا این مقاله رو تو سایت قرار بدی اونم با این اینترنت بد. امیدوارم یک روز ایران برای کاری کردی ارزش بده (سلامتی موبوبکس قدیمی 🖐🥰

۱۰ آبان ۱۴۰۱
MohammadAminMehrpour

ایسوس تو گوشی های گیمینگ فوق العاده اس من که باشم میخرمش

۱۰ آبان ۱۴۰۱
Madi11

گیمینگ فقط ایسوس

۱۰ آبان ۱۴۰۱
SAT

!such a wow

۱۰ آبان ۱۴۰۱
    amirabbas 1389

    اووف چه چیزیه

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱
hamidcipher

دست سازنده‌ش درد نکنه !

۰۹ آبان ۱۴۰۱