بررسی گوشی iPhone 15 Pro Max اپل

آیفون 15 پرومکس، بهترین گوشی شرکت اپل، به دلیل ریجستر نشدن برای ما ایرانیا آرزو شده. این گوشی بزرگترین دست آورد اپله و در این مقاله با بررسی آیفون 15 پرومکس، قصد داریم این گوشی رو از نظر تکنولوژی، طراحی و دوربین بررسی کنیم. به نظر شما بدون در نظر گرفتن ریجستری این گوشی ارزش خرید داره یا نه؟

بررسی گوشی iPhone 15 Pro Max از نظر طراحی

بریم سراغ بخش طراحی تا ببینیم توی این بخش چند مرده حلاجه. طراحی که به خاطر جایگزین شدن تیتانیوم به جای آلومینیوم خیلی سر و صدا کرده. فریم دوری تیتانیومه و همین قضیه باعث چند تا اتفاق شده. اولین اتفاق سبک تر شدن خود گوشیه. درسته که حدودا فقط 20 گرم سبک تر شده ولی با توزیع وزنی که به خاطر طراحی بردهای داخلیش اتفاق افتاده، این توضیع وزنه اون 20 گرم کاهش وزن رو یه مقداری بیشتر نشون میده، یعنی شما به نسبت آیفون 14 پرومکس پارسال با یه آیفون سبک تر مواجه هستید که دیگه سنگینی بالای گوشی دیگه خیلی خودش رو نشون نمیده و این باعث میشه که حس بهتری از دست گرفتن گوشی و وزنش به شما منتقل بشه.

اما این تیتاتینوم یه روکش محافظتی داره که برای مقاوم تر شدن گوشی اضافه شده. بعضی ها میگن که خود تیتانیوم از آلومینیوم مقاوم تره ولی این مورد رو من جراتش رو ندارم که تست کنم! ولی توی ویدیوهای تست و بررسی مختلفی که وجود داره خیلی مقاومت این طراحی تایید نشده و خیلی راحت روش خط و خش میفته و خیلی راحت روش نقطه های مختلف ایجاد میشه. پنل پشتی هم همینطوره، من توی اپل استور وقتی گوشی رو چک میکردم، مخصوصا روی رنگ های مشکی و سرمه ای، یه سری خط های عجیب و غریب افتاده بود که فکر کنم که به خاطر استفاده از مگ سیف بوده و خش پذیر بودنش خیلی عجیب غریبه و باید حتما از قاب بری این گوشی استفاده کنید.

لبه های این آیفون به نسبت آیفون 14 پرو مکس یه ذره نرم شده، انگار اپل یه ذره سمباده کاری کرده و این نرم شدن لبه ها باعث میشه که فوق العاده خوش دست بشه. آیفون 14 پرو مکس با اون وزن زیاد و اون لبه های تیزش بعد از یه مدت استفاده، انگشتی که زیر گوشی قرار داشت و اون جایی که لبه گوشی میمومد روی دستتون واقعا جا مینداخت و دست رو اذیت میکرد ولی این طراحی جدید و این لبه های روند شده واقعا جذابه.

یه نکته ای رو بگم در مورد پست و ویدیو آنباکسش، وقتی آنباکس و نگاه اولیه داریم، من هیجان رو چاشنی ویدیو میکنم، چون برای اولین باره که داریم با هم دیگه یه چیزی رو باز میکنیم و میبینیم که چی به چیه و حس آدم یه حس خامه ولی وقتی برای اولین بار بررسی میکنیم، متاسفانه باید بگم که اپل سطح توقع رو آورده پایین، 4 ساله که همین طراحی رو داره عرضه میکنه و الان یه ذره طراحی رو خمیده کرده و شده یه چیز عجیب و غریب! کاری به اون سطح توقع ندارم ولی این آیفون خوش دست ترین آیفونی هست که از آیفون 12 به بعد میتونید بگیرید و واقعا طراحی جذاب و خوش دستی داره.

پنل پشتی یه طراحی مات و شیشه ای رو داریم که فوق العاده جذابه این مات بودن ولی اثر خط و خش احتمالا روش میمونه. سه تا لنز اون بالا مثل سه تا نسل قبلی آیفون دیده میشن که بیرون زدگی توی دو تا مرحله دارن. دور تا دور این لنزها یه رینگی اضافه شده که به نسبت پارسال یکی از تغییرات ظاهری گوشیه.

زیر گوشی درگاه تایپ سی!، اسپیکر و میکروفون رو داریم با دوتا جای پیچ گوشتی. لبه سمت راست دکمه پاور، بالای گوشی خبری از چیز خاصی نیست. لبه سمت چپ خشاب سیم کارت، دوتا دکمه کم و زیاد کردن صدا و یه دونه اکشن باتن که به جای اون دکمه اسلایدی سایلنت قبلی اومده. روی این اکشن باتن میتونید کارایی های مختلف رو ست کنید. میتونید به عنوان دکمه سایلن ازش استفاده کنید. میتونید با یه دونه زدنش دوربین رو باز کنید. برای روشن کردن چراغ قوه ازش استفاده کنید. شورت کات های مختلف رو باهاش فعال بکنید و بین حالت های مختلف فوکوس سوییچ کنید و این اتفاقیه که الان میتونید با این اکشن باتن انجام بدید.

پنل جلویی یه نمایشگر تخت رو تو خودش جا داده که تقریبا 90 درصد این پنل رو نمایشگر تشکیل داده که به نسبت پارسال یه افزایش دو سه درصدی داشته و حاشیه ها به نسبت آیفون 14 پرو مکس کمتر شده. البته اینو فقط زمانی میتونید بفهمید که دو تا گوشی رو بزارید کنار همدیگه. ولی واقعا نگاه کردن به این نمایشگر لذت بخش شده چون حاشیه ها تا حد امکان کم شده و خیلی جذاب شده. گواهی IP68 هم توی ساختش استفاده شده.

در مجموع میشه گفت که از نظر طراحی بهترین آیفون ساخته شده توی 3 4 سال گذشته است. البته همونطور که بهتون گفتم توی تست های مختلف که یوتیوبرهای خارجی که خیلی پول دارند! و مخاطب هم اذیتشون نمیکنه و خیلی راحت میزنن یه سری چیزا رو له و خراب میکنن، با یه فشار ساده، پنل شیشه ای پشتی شکسته! دلیلش هم این لنز پریسکوپی و این اتفاقاتی که توی عمق این لنزه وجود داره است و شاید این موضوع باعث شده که مقاومت این شیشه یه ذره بیاد پایین. البته موقعی که فشار زیادی بهش وارد بشه اما توی اون فشار زیاد این فریم تیتانیومی اتفاقی براش نمیفته. ترجیحا بهتره از قاب و گلس برای گوشی استفاده بکنید. روی صفحه نمایش مثل قبل یه سرامیک شیلده که به هیچ وجه بهش اعتمادی نیست، من روی آیفون 14 پرو مکسم کلی خط و خش گل درشت دارم و ای کاش از گلس استفاده میکردم، ولی نکردم و به اپل اعتماد کردم و ضررش رو هم دیدم.

 

بررسی گوشی آیفون 15 پرو مکس از نظر صفحه نمایش

بخش بعدی بخش صفحه نمایشه، جایی که یه نمایشگر رتینا XDR رو میبینیم که از همه نظر فوق العاده است. نور، جنس رنگ و عمق رنگ مشکی همه چیز عالیه. از 1 تا 120 هرتز تکون میخوره دقیقا همون چیزی که توی 14 پرو مکس هم دیدیم ولی با حاشیه های کمتر. فوق العاده این نمایشگر روشنه، 2000 نیت روشنایی داره که زیر نور مستقیم آفتاب اعجاب انگیز خفنه. البته نکته اینجاست که زیر نور مستقیم آفتاب اگر زیاد داغ بکنه خودش میاد نورش رو کم میکنه، اینو اگر آیفون داشته باشید تجربه کردید اما روی این گوشی هم اتفاق میفته. اما نمایشگر و کیفیتش واقعا جذابه و یکی از بهترین نمایشگرهایی که تاریخ اسمارت فون ها تا حالا به خودش دیده هست. بین گوشی های پرچمداری که الان توی بازار هستند واقعا حرف زیادی برای گفتن داره.

 

بررسی عملکرد باتری گوشی iPhone 15 Pro Max

بخش بعدی بخش باتریه جایی که یه باتری با ظرفیت  4422 میلی آمپر ساعت میبینیم. این باتری و این عدد هیچ موقع توسط اپل اعلام نمیشه. تقریبا میشه گفت که عملکردی مثل آیفون 14 پرو مکس داره و میتونید یه روز کامل رو باهاش استفاده های معمولی رو به زیاد داشته باشید. اگر مثل من بلاگر باشید و زیادی توی اینستاگرام و اینا بچرخید، مخصوصا اگه توی ایران باشید و همیشه ابزارهای دور زدن تحریم ها هم روشن باشه، احتمالا این یه روز کامل رو نمی بینید و احتمالا باید دو بار توی روز شارژش کنید. ولی میشه گفت که عملکرد شارژدهی واقعا خوبه. با اینکه پردازنده سه نانومتری توی این گوشی استفاده شده ولی در مقایسه با نسل قبلی خیلی تغییری نداشته و نه خیلی بهتر شده و نه خیلی بدتر. در مقایسه با سامسونگ S23 Ultra که پرچمدار سامسونگه یه مقداری شارژدهی بهتر داره، دقیقا مثل پارسال که آیفون 14 پرو مکس شارژدهی بهتری داشت.

از طرف دیگه استفاده از درگاه تایپ سی باعث شده که شارژ شدنش هم یه مقداری سریع تر بشه. تقریبا توی نیم ساعت 50 درصد شارژ میشه  و فول شارژ شدنش تقریبا یک ساعت و ربع الی یک ساعت و 20 دقیقه زمان میبره که تقریبا یک ربع الی 20 دقیقه از آیفون 14 پرو مکس مدت زمان شارژ شدن کمتری داره.

پکیج باتریش پکیج قابل قبول و خوبیه. البته قابل قبول که نمیشه گفت واقعا پکیج خوبیه. آیفون ها رو اگه یادتون باشه از آیفون 11 به قبل واقعا آیفون ها مشکل باتری داشتند که از اون به بعد عملکرد باتری خیلی بهتر شده و ما روی  آیفون 15 پرو مکس هم همین روند رو میبینیم و شما با خیال راحت میتونید به باتریش اعتماد کنید.

دیگه اون دغدغه تا 100 درصد شارژ بشه یا نشه یا تا 80 درصد شارژ بشه یا نشه وجود نداره. خود اپل اومده سه تا گزینه برای شارژ به شما داده. یه گزینه که هیچ کاری نداشته باشه و بزاره تا ابد گوشی شارژ بشه. یکی اینکه بزاره تا 80 درصد شارژ بشه و گزینه آخر هم اینکه بزاره خود گوشی تشخیص بده که فعالیت شما چه جوریه و وقتی شب که میزنید به شارژ تا 80 درصد میره و دیگه شارژ نمیشه، اما یه 10 15 دقیقه قبل از اینکه بیدار بشید تا 100 درصد شارژ میکنه و بهتون تحویل میده. یه قابلیت دیگه هم اضافه شده و حالا وقتی توی تنظیمات به بخش General و بعد About Phone برید، اون ته سایکل شارژ باتری رو بهتون نشون میده و Cycle Count باتری داره و تعداد بارهایی که آیفونتون شارژ شده رو بهتون نشون میده. الان احتمالا علاوه بر سلامت باتری، تعداد شارژ شدن ها هم بر قیمت آیفون ها تاثیر میزاره.

اضافه شدن درگاه تایپ سی باعث شده که شما الان دیگه بتونید ریورس شارژ باسیم رو با آیفون تجربه کنید. شما اگر یه دونه آیفون با تایپ سی مثل همین آیفون 15 پرو مکس رو بزارید کنار یه آیفون با پورت لایتنینگ وقتی به هم وصلشون کنید، از این آیفونی که تایپ سی داره به اون آیفونی که لایتنینگ داره شارژ منتقل میشه. اگر به ایرپادتون وصل کنید، حالا هر ایرپادی که باشه، میتونید ایرپاد رو باهاش شارژ کنید. اگر آیفونتون رو وصل کنید به یه گوشی اندرویدی که تایپ سی داره، اونی که شارژ بیشتری داره میتونه به اونی که شارژ کمتری داره، شارژ منتقل کنه. این اتفاقیه که روی گوشی های آیفون سری 15 افتاده. دیگه لازمم نیست که بگید کابل آیفونی دارید برای شارژ و دنبال کابل لایتنینگ بگردید و با یه کابل تایپ سی میتونید تمام زندگیتون رو شارژ کنید!

در مورد شارژ وایرلس اگه از مگ سیف خودش استفاده کنید،15 وات بهتون میده ولی اگر از مگ سیف خودش استفاده نکنید، 7.5 واتی شارژ میشه. کلا تکنولوژی شارژ وایرلس هنوز خیلی عقبه و اون شارژ وایرلسی که بتونه خیلی سریع گوشی رو شارژ بکنه هنوز خیلی کمه، مگر اینکه بزارید روی مگ سیفی روی میزتون یا کنار تخت خوابتون که اون قابلیت ساعت و تقویم استندبایی که داره رو داشته باشید و یه چراغ خواب جذاب هم ببینید.

 

بررسی امنیت گوشی iPhone 15 Pro Max

توی بخش امنیت همون فیس آیدی و سیستم تشخیص چهره سه بعدی قبلی رو میبینیم که چندین ساله که روی آیفون ها از آیفون X به بعد داره کار میکنه و یه عملکرد فوق العاده ایمن و سریع و خوبی داره.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی آیفون 15 پرومکس

بریم سراغ بخش جنجالی و مهم دوربین. سنسور لنز اصلی 48 مگاپیکسله و چند تا اتفاق تازه روی آیفون 15 پرو مکس افتاده که باید بهش اشاره کنیم. اول کیفیت عکس ها معرکه است، هیچ ایرادی نمیشه به این بخش گرفت. دینامیک رنج فوق العاده است. به خاطر دیافراگم بزرگتر، یا اون دریچه سنسور بزرگتر، نورسنجی فوق العاده انجام میشه و رنگ ها روشنایی خیلی خوبی دارند. به نسبت مابقی پرچمدارها عکس هایی که میگیره فوق العاده دیتیل و جزئیات خوبی ثبت میکنن. عکس ها به صورت پیش فرض 24 مگاپیکسلی ثبت میشن، بر خلاف خیلی از پرچمدارهای دیگه که عکس های پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت میشه.

حالا توی آیفون 15 پرو مکس شما قابلیت تغییر فوکال رو دارید، 24 میلیمتری، 28 میلیمتری و 35 میلیمتری رو میتونید روی سنسور اصلی تجربه بکنید. اگر عکاس حرفه ای باشید این قابلیت خیلی میتونه جذاب باشه و حتی اگر عکاس حرفه ای هم نباشید، واقعا توی موقعیت های مختلف خیلی به کارتون میاد. همونطور که گفتم عکس ها به صورت پیش فرض 24 مگاپیسکلی ثبت میشن، اما اگر Pro Raw رو فعال کنید میتونید عکس های 48 مگاپیکسلی ثبت کنید. یه نکته رو خیلی سریع توی پرانتز میگم، 48، 24، 12، 200 و 50 پیکسل و مگاپیکسل خیلی رفرنس و منبع خوبی واسه پیدا کردن کیفیت دوربین نیستن، پس این که با کیفیت 48 مگاپیکسلی عکس میگیرید، صرفا دستتون توی ادیت باز میشه و میتونید یه مقداری بیشتر دیتیل ها رو ثبت بکنید و توی استفاده در سایز بزرگ هم خواستید استفاده بکنید به دردتون میخوره.

یه اتفاق دیگه ای که روی آیفون 15 پرو مکس احتمالا به خاطر استفاده از پردازنده A17 Pro افتاده اینه که پردازش نرم افزاری عکس ها خیلی بهتر انجام میشه و دیگه خبری از عکس های مایل به زرد روی آیفون 15 پرو مکس نیست. عکس ها واقعا وایت بالانس دقیق و درستی دارند، فوق العاده جذاب میتونید عکس ها رو ثبت بکنید و عکس ها همشون به صورت پیش فرض قابلیت این رو دارند که بتونید به پرتره تبدیلشون بکنید، یعنی شما موقعی که عکس رو به صورت کاملا معمولی میگیرید، میتونید توی گالری گوشی عکس ها ادیت کنید و اونها رو به پرتره تبدیل بکنید، البته این اتفاق روی گوشی های اندرویدی، مثل سامسونگ S23 Ultra هم انجام میشه ولی روی آیفون واقعا تشخیص سوژه و مات کردنش خیلی بهتر انجام میشه. اگر دو تا سوژه هم داشته باشید که فاصله هاشون از سنسور دوربین متفاوت باشه، میتونه خیلی جذاب بین اون سوژه ها سوییچ بکنه و این اتفاق تازه ای هست که روی سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی اتفاق افتاده. 

 

بررسی عملکرد لنز اولترا واید

عکس های اولترا واید معرکه هستند، ولی عملکرد اولترا واید گوشی S23 Ultra بهتره، به خاطر داینامیک رنج و روشنایی بهترش. با لنز اولترا واید میتونید عکس های واقعا خوبی ثبت بکنید و کار رو براتون به شدت در میاره اما گوشی سامسونگ S23 Ultra عملکرد بهتری در این بخش داره. سنسور اولترا واید قابلیت اتوفوکوس هم داره و میتونه عکس های ماکرو هم ثبت بکنه. عکس های ماکرو به جرات از آیفون 14 پرو مکس بهتر شده و توی تشخیص فوکوس میتونه خیلی سریع تر و بهتر عمل بکنه و ماکروهای بهتری رو میتونه ثبت بکنه اما توی نور کم ماکروهاش خیلی تعریفی ندارند.

 

بررسی عملکرد لنز تله فوتو

بریم سراغ سنسور متفاوت و جذابه تله فوتو. این سنسور کاملا عوض شده و فقط هم روی سری پرو مکس آیفون 15 دیده میشه و روی نسخه های معمولی و پرو خالی این سنسور رو نداریم. این سنسور به شما قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری میده که واقعا معرکه است. یکی از تله فوتوهای بسیار خوب بین گوشی های پرچمداره که توی همه حالت ها میتونه عکس های فوق العاده ای ثبت بکنه. زوم 5 برابری اپتیکال اضافه شده که خیلی به کار میاد. یه نکته ای رو بگم، حالا که رفتیم روی تله فوتو، زمانی که شما توی نرم افزار دوربین هستید، سه چهار تا حالت دارید، یکی که زوم نیم برابریه که با لنز اولترا واید گرفته میشه، یکی 1X که با لنز اصلی و با کلی فوکال های مختلف گرفته میشه. یه زوم دو برابری و یه زوم 5 برابری هم داره. زوم دو برابری در حقیقت کراپی از همون عکس های سنسور اصلیه ولی روی زوم 5 برابری سنسور عوض میشه و واقعا عکس های اعجاب انگیزی میتونه بگیره. این قابلیت رو بهتون میده که تا 25 برابر هم زوم بکنید، که عکس هایی که با زوم 25 برابری میگیرید خودش میاد نرم افزاری یه ذره شارپنس و دیتیل رو افزایش میده و کنتراست رو زیاد میکنه که یه ذره شفاف تر بشه. این لنز پریسکوپی یا همون تله فوتو یه دونه سنسور شیفت داره که توی سه تا محور فعالیت میکنه و موقع عکس برداری های تله فوتو لرزش رو کمتر میکنه که باعث میشه که شما بتونید عکس های بهتری ثبت بکنید.

 

بررسی عکاسی در شب

اما حالا بریم سراغ عکاسی حالت شب. عکاسی حالت شب با اولترا واید واقعا خوبه و کار رو براتون درمیاره اما یه ذره سوژه آبرنگی میشه اما دوربین اصلی عکس هایی که توی شب میگیره واقعا خفنه، سایه ها خیلی جذاب جمع میشن. دیتیل، دینامیک رنج و روشنایی خیلی خوبی بهتون میده. عکس های شارپی بهتون تحویل میده. زوم دو برابری که با کراپ عکس های اصلی انجام میشه، خیلی تعیریفی نیست ولی زوم 5 برابری توی شب عملکرد اعجاب انگیزی داره.

چند تا اتفاق اتفاده توی دوربین در حالت شب که باید بهتون بگم، نکته اول اینه که یه مقداری توی روشن کردن عملکرد بیش از حد و مصنوعی مانندی داره، مثلا قبلا آسمون شب وقتی داشتید از یه محیط بازی تصویر میگرفتید، توی آیفون ها آسمون شب مشخص بود ولی الان یه مقداری به سمت سبک عکاسی به سبک سامسونگ و بقیه پرچمدارها رفته و یه مقداری آسمون رو بیش از حد نور میده که این میتونست بهتر بشه. در مجموع عکس های حالت شب فوق العاده ای توی حالت های 1x و 5x میتونه بگیره.

 

بررسی آیفون 15 پرومکس از نظر عملکرد فیلمبرداری

بریم سراغ فیلمبرداری جایی که فیلم برداری 60 فریم با رزولوشن 4k بهتون میده که واقعا خفنه! دوربین فیلمبرداری آیفون چندین ساله که بهترین دوربین برای فیلم برداری با گوشی به حساب میاد و به صورت  اعجاب انگیزی تصویر میگیره. استابلایزر خوب، داینامیک رنج خوب، روشنایی خوب و نور سنجی دقیق و هر چیز دیگه ای که از یه دوربین فیلمبرداری بخواید، میتونید روی iPhone 15 Pro Max ببینید که فوق العاده است. حالت Pro Res یه مقداری کار کردن باهاش سخته ولی به پشتوانه پردازنده A17 Pro یه مقداری این قابلیت هم بهتر شده و حالا دیگه روی سینماتیک مود هم میتونید زوم بکنید. اون حالت اکشن مود هم که فعال میشه، واقعا میتونه تکون های دوربین و حرکت رو بگیره و موقع فیلمبرداری فوق العاده عمل میکنه. فیلمبرداری در شب همه چیزش خوبه، به جز یه مورد، هنوز هم هاله های نور که از منبع های مختلف میخوره به سنسورها، توی دوربین دیده میشه و کاملا مشخصه و نمیدونم چرا اپل یه راه چاره ای برای این مورد پیدا نکرده.

یه ایراد دیگه که میشه به بخش فیملبرداری گرفت اینه که توی تغییر لول و حالت های زوم یه خرده اذیت میکنه، یعنی چی؟ مثلا لنزهای مختلف رو توی گوشی های اندرویدی سوییچ بکنید، از روی 1X میپره روی 2X اما آیفون این پرش رو میاد نرم ایجاد میکنه و این نرم بودن سوییچ باعث میشه که شما فرایند تغییر از 1x به 2x یا مثلا 3x به 5x رو کاملا متوجه بشید و ببینید. البته با اینکه به نسبت آیفون 14 پرو مکس بهتر شده ولی هنوز اذیت میکنه، یعنی شما اگر بخواید مثلا موقعی که دارید فیلم می گیرید زوم کنید و یه ذره برید جلوتر، یهو دوربین یه لگی میزنه که یه ذره اذیت کننده است و کاش این اتفاق نرم افزاری در آینده درست بشه.

 

بررسی عملکرد دوربین سلفی

بریم سراغ دوربین سلفی جایی که یه سنسور 12 مگاپیکسلی میبینم که فوق العاده است! اگر شرایط نوری مناسب باشه واقعا عکس های خفنی ثبت میکنه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت. توی عکس های سلفی هم به صورت پیش فرض میتونید پرتره بگیرید، یعنی همون موقعی که عکس رو می گیرید، بعدا میتونید توی ادیت پرتره اش بکنید. توی نور کم ولی ناامیدتون میکنه، نویزه که توی جاهای تاریک دیده میشه و نقاطی که سیاه و تاریکه پر از نویز ثبت میشه و اذییت کننده است و شما توقع نداری اینقدر زیاد این نویز رو توی آیفون ببینید، روی آیفون 14 پرو مکس هم بود ولی متاسفانه به این آیفون هم ارث رسیده و بهبودی پیدا نکرده.

 

بررسی گوشی آیفون 15 پرو مکس از نظر سخت افزاری و نرم افزاری

بخش بعدی بخش جنجالی پردازنده است، جایی که یه پردازنده جدید دیده میشه و اولین و تنها پردازنده سه نانومتری موبایلی رو اینجا می بینیم. تراشه A17 Pro که اپل برای رونمایی ازش گفت قوی ترین پردازنده موبایلی هست و میتونه بازی های کنسولی رو هم اجرا کنه ولی هنوز بازی های کنسولی براش نیومده و نمیشه در مورد عملکردش در این مورد نظری داد ولی پردازنده واقعا پردازنده جذاب و خفنی هست و از پس هر کاری بر میاد، دقیقا مثل همه پرچمدارهای دیگه، واقعا هیچ ایرادی توی اجرا کردن دستوراتی که بهش میدید نداره.

چندتا نکته در این بخش وجود داره، یکی اینکه پردازنده داغ میکنه، مثلا با نیم ساعت تصویر برداری گوشی داغ میشه، مخصوصا فریم دور گوشی، یعنی این پنل پشتی یه ذره کمتر از فریم دور گوشی داغ میشه. البته این داغ شدن تا یه حدی طبیعیه. دما تقریبا تا 43 الی 45 درجه میره. توی بازی کردن هم این اتفاقه میفته ولی خیلی اذیت کننده نیست اما شما با داغ شدن مواجه خواهید شد، اما به اون صورتی نیست که بگیم که بده یا جزو نقاط ضعف گوشی به حساب میاد. فقط گفتم که احتمالا اگر بازی کردید با گوشی، این لبه ها و فریم یه گرمی احساس می کنید.

در مقایسه با پرچمدارهای دیگه بنچمارک هایی که ازش اومده بالاتره، البته که پرچمدار دیگه سامسونگ S23 Ultra است که 6 ماه پیش اومده و باید با سامسونگ S24 Ultra مقایسه کنیم که مقایسه دقیق تر و درست تری باشه و شاید توی اون بنچمارک ها این فاصله کمتر بشه. واقعا پردازنده هست که میتونه تا سالها شما رو همراهی کنه، چرا میگم سالها؟ چون iOS17 رو به صورت پیش فرض داره و تا 5 سال آینده هم آپدیت میگیره و با خیال راحت میتونید این گوشی رو تا 5 سال دیگه استفاده بکنید. در مورد ویژگی های iOS 17 هم میتونید به پست مربوطه مراجعه کنید که تمام جزئیات و دیتیل و مواردی که توی iOS جدید اضافه شده رو بررسی کردیم.

 

بررسی عملکرد اسپیکر گوشی آیفون 15 پرو مکس

اسپیکرها صدای خیلی عمیق دارند و بلندی صدا فوق العاده است و صدای تفکیک شده و شفافی رو به گوش شما میرسونه. به نسبت اس 23 اولترا سامسونگ صدا عمق خیلی بیشتری داره، S23 Ultra یه ذره صدای فلتی داشت ولی این گوشی واقعا عملکرد اسپیکر اعجاب انگیزی داره.

 

ارزش خرید آیفون 15 پرو مکس

طراحی گوشی فوق العاده است، تقریبا بدون نقصه. صفحه نمایش عالی و بدون نقصه. باتری میتونست بهتر باشه، از نظر شارژدهی میتونست مثل آیفون 13 پرو مکس یه عملکرد خیلی خوب رو نشون بده و از لحاظ شارژدهی هم اگه مثلا 35 واتی میبود، میتونست بهتر و جذاب تر باشه. دوربینش فوق العاده است، البته نقص هایی داره که بهش اشاره کردم. پردازنده اش عالیه، نقصش هم اینه که توقع دارید که داغ نکنه ولی یه مقداری داغ میکنه، البته تا حدودی طبیعیه. اسپیکرش فوق العاده است و گوشی iPhone 15 Pro Max به نظرم کامل ترین آیفونی هست که اپل تا به حال ساخته و عرضه کرده.

شاید توی ایران خیلی انگیزه ای برای خرید آیفون 15 پرو مکس وجود نداشته باشه، مگر اینکه طرفدار اپل باشید. این گوشی تقریبا هر چیزی که باید داشته باشه رو داره. قبلا به بخش طراحیش خودم ایراد می گرفتم، ولی الان طراحی یه خرده گرد شده که واقعا جذابش کرده، گوشی سبک شده و دیگه سنگینی زیادش اذیت نمیکنه اما توی ایران فقط برای کسایی که طرفدار اپل هستن خریدش توجیه داره یا برای بلاگرهایی که میخوان کیفیت محتوایی که میگیرن و توی شبکه های اجتماعی استفاده میکنن، خیلی جذاب باشه. حالا منظورم از بلاگر، فقط اینفلونسرهای مثبت 1 میلیون نیست، اگر یه پیج فروشگاهی هم داشته باشید، میتونید یه آیفون 15 پرو مکس بگیرید ازش استفاده بکنید، عکس های خفن و ویدیوهای خفن باهاش بگیرید ولی باید رجیستر نشدن گوشی رو هم در نظر بگیرید. نمیدونم که چرا این اتفاق افتاده ولی امیدوارم که با این قانون ها و تبصره های که دارند برای گوشی های مثبت 600 دلار تصویب میکنن یه ذره معما و بازیش عوض بشه.

کاش ما توی ایران میتونستیم بدون دردسر این گوشی رو بخریم و هر کی حالا دوست داشت میرفت سراغش و ازش استفاده میکرد اما جدای از این بحث رجیستر نشدن، وضعیت اقتصادی هم به قدری داغونه که حداقل 100 میلیون تومان باید برای خرید این گوشی هزینه کنیم و با دلار 50 تومنی ضربدر هر چیزی بکنید، باز هم همه چی گرون میشه. خلاصه ما هم عشق تکنولوژی رو داریم دیگه و باید گوشی های جدید و خفن و پرچمدار رو بررسی بکنیم.

جمع بندی

می رسیم به جمع بندی بررسی گوشی آیفون 15 پرومکس، این گوشی کامل ترین، جامع ترین و بهترین آیفونیه که اپل معرفی و عرضه کرده. واقعا همه چیز این گوشی کامل و بی نقصه، از رم و پردازنده تا طراحی و کیفیت دوربین آیفون 15 که  همه تو یه لول دیگه هستن، ولی خب امیدواریم با حل مسئله ریجستری این گوشی برای ما ایرانیا ارزش خرید بهتری داشته باشه.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 98
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Daniel Samavatyan

بین این گوشی و آیفون ۱۴ پرو مکس کدوم ارزش خرید بیشتری داره؟

۲۲ فروردین ۱۴۰۳
Danisama2010

یه سری راه هایی برای دور زدن رجیستری هست
آیا واقعا اونا دائمی و همیشگیه؟

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
Danisama2010

یه سری راه هایی برای دور زدن رجیستری هست
آیا واقعا اونا دائمی و همیشگیه؟یا اصلا امکان داره؟

۰۸ فروردین ۱۴۰۳
.Mahdi1387

What 😹 the 😭😭 the last time I had

۰۷ بهمن ۱۴۰۲