بررسی تبلت Redmi Pad شیائومی

تبلت شیائومی ردمی پد یکی از مقرون به صرفه‌ترین تبلت‌های موجود در بازاره که اواخر سال 2022 معرفی و به بازار عرضه شد. این تبلت به دلیل قیمت اقتصادی و کیفیت قابل قبول توانست مورد توجه بسیاری از افراد از جمله دانش‌آموزان قرار بگیره. این تبلت 10.61 اینچی که به تراشه مدیاتک هلیو G99، باتری 8000 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر 90 هرتزی مجهز شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادیه که قصد دارن یک تبلت خوش قیمت و با کیفیت ساخت خوب خریداری کنند. اما سوالی که مطرح میشه اینه که آیا این تبلت تو بازار ایران ارزش خرید داره؟ با موبونیوز همراه باشید تا به بررسی تبلت Redmi Pad شیائومی بپردازیم و از جنبه‌های طراحی و سخت افزار ارزیابیش کنیم.

 

بررسی تبلت Redmi Pad شیائومی از نظر طراحی و کیفیت

در خصوص تبلت Redmi Pad شیائومی باید به این موضوع اشاره کرد که از نظر طراحی و زیبایی امتیاز خوبی کسب میکنه. طراحی ظاهری این تبلت به صورتی انجام شده که کاربر با در دست گرفتن اون حس و حال در دست گرفتن یک تبلت حرفه‌ای (البته نه در حد آیپد) رو پیدا میکنه. تبلت شیائومی 250.5 میلیمتر طول و 158.1 میلیمتر عرض داره و با ضخامت 7.05 میلیمتر به خوبی توی دست جا میگیره.

طراحی تبلت Redmi Pad شیائومی

در قاب پشتی این تبلت دوربین‌ها رو مشاهده میکنید که در یک جزیره مستطیلی قرار گرفته. رنگ بدنه و قاب پشتی تبلت با قابی که دوربین‌ها در اون قرار دارن متفاوته که باعث شده طراحی زیباتری داشته باشه. این تبلت در سه رنگ در دسترسه و کاربران میتونن با توجه به سلیقه خود یکی از رنگ‌های زیر را خریداری کنن:

  • نقره‌ای (Silver)
  • خاکستری گرافیتی (Graphite Gray)
  • سبز نعنایی (Mint Green)

پورت شارژ تبلت Redmi Pad شیائومی در قسمت راست بدنه قرار گرفته که با دو اسپیکر همراه شده. در لبه سمت چپ تبلت هم دو اسپیکر به همراه کلید پاور وجود داره. کلیدهای تنظیم صدا در لبه بالایی و در لبه پایینی نیز درگاه کارت حافظه قرار گرفته. در مورد طراحی تبلت ردمی پد شیائومی باید گفت که در عین سادگی زیباس و به عنوان یه اقتصادی حس خوبی رو به کاربر منتقل میکنه.

 

کیفیت بدنه تبلت ردمی پد شیائومی

با اینکه تبلت Redmi Pad شیائومی در دسته تبلت‌های میان رده و اقتصادی قرار میگیره، اما از متریال و مواد ضعیف برای ساخته بدنه استفاده نشده. این دستگاه دارای بدنه آلومینیومی است که حالت تخت داره و همین باعث شده که تبلت ظاهر ساده و در عین حال جذابی داشته باشه. تبلت شیائومی در حدود 445 گرم وزن داره که در مقایسه با رقبایی مانند اپل آی‌پد 2021 و سامسونگ Galaxy Tab A8 نسخه 2022 سبک وزن محسوب میشه. روی بدنه آلومینیومی این تبلت روکش ساتن مانندی وجود داره که اثر انگشت رو محو میکنه. به طور کلی در مورد کیفیت بدنه این تبلت باید گفت که کیفیت بالایی داشته و با توجه به نوع طراحی تبلت بسیار خوش دستیه.

 

بررسی صفحه نمایش تبلت Redmi Pad شیائومی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی تبلت‌ها، صفحه نمایششونه. شیائومی در طراحی ردمی پد از یک پنل 10.61 اینچی استفاده کرده که از نوع IPS LCD بوده و وضوح 2000 در 1200 پیکسل داره. نرخ نوسازی در این صفحه نمایش 90 هرتزه که باعث شده کاربران در هنگام اسکرول کردن صفحه، اجرای بازی‌ها و همچنین استفاده از رابط کاربری تجربه‌ای روان داشته باشن. حاشیه صفحه نمایش توی این تبلت تقریبا زیاد بوده و صفحه نمایش تونسته در حدود 80 درصد از فضای پنل جلویی رو اشغال کنه.

بررسی نمایشگر تبلت Redmi Pad شیائومی

حداکثر روشنایی در این پنل به 400 نیت میرسه که در مقایسه با رقبا متوسط و حتی پایین به نظر میاد. با این حساب کاربران در زمان استفاده از صفحه نمایش در محیط‌هایی که روشنایی پایین یا عادی دارن، با مشکل جدی در خصوص خوانایی صفحه نمایش روبرو نمیشن. اما این میزان از روشنایی برای استفاده از تبلت در محیط‌های بسیار روشن و فضای باز که در معرض نور خورشید قرار داره، مناسب نیست.

یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش تبلت Redmi Pad شیائومی نسبت تصویر 5:3 یا 15:9 است. این نسبت تصویر باعث میشه که بهترین حالت کار با این تبلت در حالت افقی باشه؛ چون کار با تبلت در حالت عمودی به خاطر نسبت بالای طول به عرض، خوشایند نیست. البته این میزان از کشیدگی در تصویر باعث میشه که این تبلت برای تماشایی محتوای ویدئویی گزینه جذابی باشه. به طور کلی صفحه نمایش این تبلت با تراکم پیکسلی 220ppi عملکرد متوسطی داره.

 

بررسی باتری و شارژدهی تبلت Redmi Pad

شیائومی در تبلت ردمی پد از یک باتری 8000 میلی آمپرساعتی استفاده کرد که میشه اون رو با توان 18 وات شارژ کرد. با اینکه در داخل بسته‌بندی تبلت یک آداپتور شارژر 22.5 واتی قرار داره اما باتری تبلت با توان 18 وات شارژ میشه. برای اینکه باتری به شارژ کامل و صد درصدی برسه 2 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره. البته که با 30 دقیقه وصل کردن تبلت به شارژر، میزان شارژ به 25 درصد میرسه.

باتری تبلت Redmi Pad شیائومی

وضعیت شارژدهی باتری تبلت Redmi Pad شیائومی به روشنایی و نوع کاربری اون بستگی داره. در آزمون استاندارد PCMark زمانی که روشنایی روی 200 نیت قرار میگیره، باتری تبلت بیش از 10 ساعت دوام داره که زمان خوبی محسوب میشه. در صورتی که از تبلت برای تماشای ویدئوهای 1080p استفاده کنید، باتری میتونه تا 13 ساعت دوام داشته باشه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های تبلت Redmi Pad

معمولا افرادی که برای خرید تبلت اقدام میکنن زیاد روی عملکرد و کیفیت دوربین حساب نمیکنن. دوربین‌های به کار رفته در تبلت Redmi Pad شیائومی شامل موارد زیر میشه:

  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی واید
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اولتراواید

دوربین اصلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار AF ساخته شده و با کیفیت تصویر 1080 و نرخ بروزرسانی 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری می‌کنه که خیلی بالا نیست ولی قابل قبوله.

دوربین تبلت Redmi Pad شیائومی

در خصوص کیفیت دوربین‌های تبلت Redmi Pad شیائومی باید گفت که عملکرد معمولی دارند. تصاویری که توسط دوربین اصلی در نور روز ثبت میشه قابل قبوله اما سرعت پایین شاتر در برخی مواقع باعث تار شدن عکس‌ها میشه. عدم وجود لرزش‌گیر و همچنین دامنه داینامیکی پایین از مهم‌ترین معایب دوربین تبلت شیائومیه. عکاسی در شب با دوربین این تبلت رو بهتره فراموش کنین؛ چون عکس‌هایی با جزئیات کم، نویز بالا و دامنه داینامیکی پایین ثبت میشه.

یکی از ویژگی‌های جذابی که در دوربین سلفی این تبلت وجود داره، ویژگی FocusFrame یا فوکوس فریمه. این ویژگی در زمان تماس ویدئویی فعال میشه و همه سوژه‌ها و افرادی که توی کادر دوربین قرار دارن رو شناسایی کرده و آن‌ها را در فوکوس نگه میداره. با استفاده از این ویژگی حتی زمانی که سوژه حرکت کنه هم در تصویر باقی میمونه. این ویژگی در برنامه‌های Facebook Messenger، WeChat و واتساپ پشتیبانی میشه.

 

بررسی تبلت Redmi Pad شیائومی از نظر سخت افزار و نرم افزار

تبلت Redmi Pad شیائومی در قلب خودش از پردازنده مدیاتک Helio G99 برخوردار شده که معماری 6 نانومتری داره. این پردازنده دارای 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A77 و 6 هسته از نوع کم مصرف Cortex-A55 است که در 3 مدل با رم و حافظه داخلی 3/64 گیگابایت، 4/128 گیگابایت و 6/128 گیگابایتی عرضه شده. این تبلت از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کنه و میشه با استفاده از حافظه میکرو اس دی میشه حجمش رو تا 1 ترابایت افزایش داد. تبلت Redmi Pad شیائومی به وای فای نسخه 5 و بلوتوث نسخه 5.3 مجهز شده.

این تبلت برای انجام کارهای روزمره و همچنین اجرای بازی‌های سبک با نرخ 60 فریم بر ثانیه گزینه خوبی محسوب میشه. در صورتی که قصد دارین با استفاده از این تبلت باری‌های سنگین مثل پابجی رو تجربه کنین، خیلی امیدوار نباشین و انتظار نرخ بالاتر از 30 فریم بر ثانیه نداشته باشین. در مجموع تبلت Redmi Pad شیائومی عملکرد خوبی داره و در صورتی که قصد اجرای بازی‌های سنگین با نرخ فریم بالا رو نداشته باشین، میتونین روی این تبلت حساب باز کنید.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری ردمی پد شیائومی

تبلت Redmi Pad شیائومی در زمان عرضه با سیستم عامل اندروید 12 عرضه شد اما بلافاصله اندروید 13 رو همراه با رابط کاربری MIUI 14 دریافت کرد. این رابط کاربری تو نسخه جدیدش باگ‌هاش رو برطرف کرده و گیر و هنگی‌های نسخه‌های قدیمی‌تر رو نداره. یکی از ویژگی‌های تبلت شیائومی و رابط کاربری آن امکان اجرای همزمان دو اپلیکیشن در کنار همه. همچنین میشه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف رو به شکل پنجره شناور اجرا کرد که با توجه به صفحه نمایش بزرگ این تبلت خیلی کاربردیه. از مهم‌ترین قابلیت‌های رابط کاربری MIUI 14 میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • قفل کردن اپلیکیشن‌های مختلف
  • امکان نصب همزمان دو نسخه از یک اپلیکیشن با استفاده از قابلیت Dual Apps
  • امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها
  • امکان ایجاد یک فضای کاملا جداگانه با استفاده از قابلیت Second Space
  • بهبود عملکرد بازی‌ها با قابلیت Game Space
  • امکان محدود کردن میزان استفاده از اینترنت در اپلیکیشن‌های مختلف

نرم افزار تبلت Redmi Pad شیائومی

در خصوص دریافت بروزرسانی و پشتیبانی نرم افزاری باید به این موضوع اشاره کرد که بر اساس قول شیائومی 2 بروزرسانی بزرگ اندروید برای این تبلت منتشر میشه. به همین دلیل میشه انتظار داشته که این تبلت بروزرسانی اندروید 14 همراه با رابط کاربری HyperOS را دریافت کنه.

 

بررسی اسپیکر تبلت Redmi Pad

یکی از ویژگی‌هایی که باعث تمایز تبلت Redmi Pad شیائومی با سایر رقبا میشه، اینکه که این تبلت به 4 اسپیکر مجهز شده که این اسپیکرها به صورت دو تایی در لبه‌های راست و چپ دستگاه قرار گرفتن. از نظر کیفیت و بلندی صدا این اسپیکرها عملکرد خوبی دارن و کاربر میتونه تجربه مالتی‌مدیای خوبی در استفاده از این تبلت داشته باشه. در این اسپیکرها بیشترین تمرکز روی میدرنج و تریبل در صدا قرار داره و به همین دلیل کمبود فرکانس‌های پایین مانند ساب بیش در صدای پخش شده از این دستگاه احساس میشه.

اسپیکر تبلت Redmi Pad شیائومی

یکی از ویژگی‌های اسپیکرهای تبلت Redmi Pad شیائومی مجهز شدن به فناوری صدای فراگیری Dolby Atmos است که به صورت خودکار فعاله. این قابلیت رو میشه از بخش تنظیمات سریع به طور دستی فعال یا غیر فعال کرد. در صورتی که در زمان پخش محتوا ویژگی Dolby Atmos را فعال کنید، صدای فراگیر و جذابی را تجربه میکنید. در زمان غیر فعال بودن این ویژگی در بعضی شرایط صدا بیش از حد Boomy یا بیسی میشه و شفافیت اون کمتر میشه. یکی از نقاط ضعفی که در مورد این تبلت شیائومی وجود داره، عدم وجود جک هدفونه. به همین دلیل کاربران باید برای بهره‌مندی از محتوای صوتی اختصاصی‌تر، هدفون‌های بی‌سیم خریداری کنن.

 

آیا تبلت Redmi Pad ارزش خرید دارد؟

تبلت Redmi Pad شیائومی رو در بازار ایران میشه در بازه قیمتی 11 تا 13 میلیون تومان (اردیبهشت 1403) خریداری کرد؛ یعنی این تبلت در دسته محصولات اقتصادی و ارزان قیمت بازار قرار میگیره. اما آیا در این بازه قیمتی انتخاب‌های بهتری وجود داره؟ Galaxy Tab A8 2022 رقیب سامسونگی این تبلته که اگه طرفدار برند سامسونگ هستین می‌تونین برین سراغش. همچنین ما قبلا بررسی تبلت Redmi Pad SE شیائومی رو هم تو موبونیوز انجام دادیم که یکم از این مدل ضعیف‌تره ولی در حد یه اقتصادی ارزش خرید داره. به همین دلیل اگر در این بازه قیمتی به دنبال یک تبلت اقتصادی با عملکرد خوب هستید، این گزینه‌ها رو مد نظر داشته باشین.

نویسنده : نیکان دیاله آبادی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 7
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

واقعا برای بچه‌ها استفاده میشه ؟!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
alirezanikkhah

تبلت خوبی هست در کل تو بازار تبلت ها گزینه ها محدوده

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ahmaddosti

تبلت دانش آموزی خوبیه کار راه بندازه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
AF CODM -_- ULTRA -_-

تبلت ها نسبت به گوشیا خیلی ضعیفن!!!!
نباید با این قیمت اینجوری باشه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

چرا تبلتا انقدر نسبت به گوشیا ضعف دارن؟
صفحه نمایش با حاشیه زیاد، سرعت شارژ خیلی پایین، پردازنده ضعیف…

این مدل جز ضعیفاس یا کلا اینجودین؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    AF CODM -_- ULTRA -_-

    کاملا درسته

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

با قیمتی ک داره واقعا ارزش خرید خوبی داره…. هرچند ک خودم سامی رو ترجیح میدم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳