بررسی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی

اگه دنبال یه تبلت ارزون، سبک با نمایشگر بزرگ و ظرفیت باتری بالا هستید که سیم کارت‌خور نباشه، شیائومی Redmi Pad SE یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار ایرانه. این تبلت اقتصادی شیائومی در اواخر تابستان سال 2023 میلادی رونمایی شد و به دلیل قیمت ارزون و نمایشگر 11 اینچی و وزن نسبتاً سبکی که داشت، نظر خیلی از دانش آموزها و دانشجوها و کسایی که دوست دارن کتاب‌هاشونو در تبلت بخونن به خودش جلب کرد. این تبلت شیائومی به پردازنده کوالکام مجهز شده و در مدل‌های مختلفی از رم به بازار عرضه شده که همین موضوع روی قیمتش تاثیرگذار بوده. اما آیا این تبلت واقعاً ارزش خرید داره؟ با موبونیوز همراه باشید تا به بررسی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی بپردازیم و از جنبه‌های طراحی و سخت افزار ارزیابیش کنیم.

 

بررسی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی از نظر طراحی و کیفیت

تبلت زیبای ردمی پد SE‌ شیائومی در زمینه طراحی ظاهری امتیاز خوبی دریافت میکنه. طراحی دوربین، لوگوی Redmi و کلیدها و فریم این تبلت به گونه‌ای انجام شده که حس و حال در دست گرفتن یه تبلت حرفه‌ای رو خواهید داشت. کمپانی ردمی که در زمینه تولید گوشی و تبلت‌های ارزون قیمت شیائومی فعالیت می‌کنه، این تبلت رو با ساده‌ترین المان‌ها طراحی کرده و نیازی به استفاده از تجملات روی بدنه‌ش ندیده.

بررسی طراحی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی

در قاب پشتی این تبلت دوربینش رو می‌بینید که در گوشه‌ای از یه قاب مستطیلی قرار داده شده. در گوشه دیگه قاب، عبارت 8 مگاپیکسل نوشته شده تا کاربرها بدونن که با دوربین 8 مگاپیکسلی طرف هستن. باید اشاره کنیم که رنگ قاب پشت با رنگ قسمتی که دوربین در اون قرار داده شده فرق می‌کنه که به نظر میاد این کار طراحی تبلت رو زیباتر کرده باشه. این تبلت در سه رنگ زیر تولید و روانه بازار شده:

  • بنفش لوندر (Lavender Purple)
  • خاکستری گرافیتی (Graphite Gray)
  • سبز نعنایی (Mint Green)

در قسمت راست این تبلت شاهد پورت شارژ، دو اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری هستیم. در سمت چپ هم دو اسپیکر قدرتمند و کلید پاور رو مشاهده می‌کنید. در بالای بدنه کلیدهای ولوم تعبیه شده و در قسمت پایین، ورودی اسلات کارت حافظه قرار داده شده.

به طور کلی، طراحی تبلت Redmi Pad Se در عین سادگی، زیبا انجام شده و حس خوبی بهتون منتقل می‌کنه. محل قرار گرفتن کلیدها و اسپیکرها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که صدای بلند و استریو با کیفیت عالی به گوش کاربرها می‌رسه که این یکی از نقاط مثبت در طراحیش محسوب میشه.

 

کیفیت بدنه تبلت ردمی پد SE شیائومی

بدنه و فریم تبلت ردمی پد SE از آلومینیوم ساخته شده و این یه امتیاز خوب محسوب میشه. الان اکثر تبلت‌هایی که در این محدوده قیمت قرار می‌گیرن با بدنه و فریم پلاستیکی ساخته میشن اما شیائومی در این زمینه ولخرجی کرده و بدنه و فریم رو از جنس آلومینیوم ساخته. تبلت 11 اینچی ردمی در دسته تبلت‌های با وزن نسبتاً سبک قرار می‌گیره. این تبلت با اینکه از بدنه و فریم فلزی ساخته شده اما فقط 478 گرم وزن داره و به همین دلیل تا چندین ساعت میشه در دست گرفتش و خسته نشد. طول و عرض این تبلت 255.5 در 167.1 میلی‌متره و ضخامتش هم 7.4 میلی‌متره که یعنی با یه تبلت نسبتاً باریک طرف هستیم. لازمه یادآوری کنیم که همین الان خیلی از گوشی‌های میان رده و حتی پرچمدار ضخامتشون بالای 8 میلی‌متره که در دست گرفتنشونو سخت می‌کنه.

به طور کلی، کیفیت بدنه این تبلت در سطح خوبی قرار داره و به راحتی دچار شکستگی و خط و خش نمیشه و اگه استفاده‌های عجیب و غریب ازش نکنید، تا سالها بدون هیچ مشکلی از نظر بدنه براتون کار می‌کنه.

 

بررسی صفحه نمایش تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی

از صفحه نمایش یه تبلت اقتصادی و ارزون چه انتظاراتی دارید؟‌ شیائومی حتی بیشتر از انتظارات هم عمل کرده و یه نمایشگر 11 اینچی با پنل IPS LCD‌ برای تبلت Redmi Pad SE در نظر گرفته. نمایشگرهای IPS می‌تونن تنوع رنگی بالایی رو نشون بدن و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاشون اینه که میشه از جهات مختلف تصاویر روی نمایشگر رو به راحتی و با کیفیت بالا تماشا کرد.

بررسی صفحه نمایش تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی

نمایشگر 11 اینچی این تبلت از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کنه و این یعنی حتی بالاتر از خیلی از تبلت‌هایی که نمایشگرشون 60 هرتزی هستن، تصاویر رو نشون میده. 90 هرتزی بودن نمایشگر این تبلت به درد کسایی میخوره که دوست دارن با تبلت بازی کنن یا فیلم‌های اکشن با کیفیت بالا تماشا کنن و از تاخیر پردازش تصویر بدشون میاد. این نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی این مشکلاتو برطرف کرده.

علاوه بر این، باید به حداکثر روشنایی نمایشگر این تبلت هم اشاره کنیم؛ شیائومی حداکثر روشنایی این نمایشگر رو 400 نیت در نظر گرفته که خیلی عدد بالایی نیست. بیشتر به نظر میاد که باید از این تبلت در خونه و محیط‌هایی که نور کنترل شده دارن استفاده کنید و زیر نور مستقیم خورشید ممکنه نتونید به راحتی آیکون‌هاشو ببینید و باهاش کار کنید. باید به وضوح 1200 در 1920 پیکسلی این تبلت هم اشاره کنیم که رزولوشن نسبتاً بالاییه ولی تراکم پیکسلی 207ppi کیفیت پیکسل‌ها رو کاهش داده و ممکنه اون کیفیتی که از صفحه نمایش تبلت انتظار دارید رو مشاهده نکنید.

بنابراین، صفحه نمایش ردمی پد SE‌ شیائومی با توجه به قیمتی که این محصول داره، در سطح قابل قبولیه و میتونه برای استفاده‌های روزمره مورد استفاده قرار بگیره. ضمن اینکه پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی هم روی پردازش بهتر تاثیرگذار بوده.

 

بررسی باتری و شارژدهی تبلت Redmi Pad SE‌

برای این تبلت از باتری لیتیوم پلیمری بزرگ و با ظرفیت 8000 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده. این باتری برای روشن نگه داشتن تبلت تا بیشتر از یک روز هم خوبه و اگه دائم از تبلت استفاده نکنید شاید تا چند روز هم نیازی به شارژ‌ کردنش نداشته باشید. اما نکته مهم‌تر قابلیت شارژ سریع باتریه. به همراه این تبلت، یه شارژر 18 واتی از نوع Quick Charge 3.0 عرضه شده که وظیفه‌ش اینه که باتری رو سریع‌تر شارژ کنه.

طبق ادعاهای شرکت شیائومی، وقتی از این شارژر 18 واتی برای تبلت استفاده می‌کنید، حدود 2 ساعت و 10 دقیقه طول میکشه تا ظرفیت باتری از 0 تا 100 درصد برسه. اما می‌تونه در عرض 30 دقیقه ظرفیت باتری رو به 50 درصد برسونه. البته خیلی از کاربرهایی که برای این باتری این تبلت نقد نوشتن گفتن که شارژ کامل تبلت بیشتر از 3 ساعت زمان می‌بره!

به طور کلی، اگه عجله‌ای ندارید، بهتره شب‌ها تبلت رو بذارید که شارژ بشه تا تایم زیادی که برای پر شدن باتریش سپری میشه رو حس نکنید. بنابراین با اینکه با فست شارژ خفنی روبه‌رو نیستیم، اما نمیشه از این نکته چشم‌پوشی کرد که ظرفیت باتری 8000 میلی‌آمپر ساعتی یه نقطه قوت برای این تبلت محسوب میشه.

 

بررسی عملکرد دوربین‌های تبلت Redmi Pad SE‌

معمولا کسی که بخواد عکاسی کنه یا فیلم‌های باکیفیت با گوشیش بگیره سراغ تبلت نمیره؛ اما خب وجود یه دوربین باکیفیت هم چیزی از ارزش‌های تبلت کم نمی‌کنه! شیائومی به عنوان دوربین اصلی تبلت Redmi Pad Se از لنز 8 مگاپیکسلی استفاده کرده. این لنز دیافراگم F/2.0 داره و در دسته دوربین‌های عریض قرار می‌گیره. کیفیت عکس‌هایی که با این دوربین می‌گیرید متوسطه و نمیشه به عنوان یه دوربین خیلی خوب روش حساب کرد.

بررسی عملکرد دوربین‌های تبلت Redmi Pad SE‌

به طور کلی لنزهای زیر مجموعه دوربین‌های تبلت ردمی پد SE رو تشکیل میدن:

  • دوربین اصلی 8 مگاپیکسل واید
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل اولترا واید

نکته جالب توجه اینه که این دوربین از فناوری AF پشتیبانی می‌کنه تا عکس‌هایی که می‌گیرید در صورت لرزش دست، تار نشن. با این دوربین می‌تونید فیلم‌هایی با کیفیت 1080p هم ضبط کنید و خبری از حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری مثل اسلومشون نیست.

دوربین سلفی که در جلوی تبلت قرار داده شده، لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 داره. از این دوربین برای حضور توی کلاس‌های آنلاین می‌تونید استفاده کنید و کیفیت خوبی هم برای عکس و هم برای فیلم در اختیارتون قرار میده. هدف از قرار دادن این دوربین، این بود که دانش آموزها و دانشجوها راحت‌تر در کلاس‌های آنلاین حضور داشته باشن. این دوربین سلفی برای فیلمبرداری هم کیفیت 1080p در اختیارتون قرار میده.

بنابراین، دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی که روی این تبلت شیائومی قرار داده شده، صرفاً برای رفع نیازهای اولیه شماست و نه برای عکاسی یا فیلمبرداری حرفه‌ای. این دوربین‌ها کیفیت چندان بالایی ندارن.

بررسی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی از نظر سخت افزار و نرم افزار

تبلت‌ها به دلیل نوع کاربردی که دارن، باید از سخت‌افزارهای نسبتاً قدرتمند استفاده کنن. شیائومی به همین دلیل از چیپست کوالکام Snapdragon 680 که یه پردازنده میان رده محسوب میشه برای تبلت Redmi Pad Se استفاده کرده. این پردازنده هشت هسته‌ای در فرایند 6 نانومتری ساخته شده و بیشتر برای تبلت‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیره. این پردازنده که در ژانویه 2022 میلادی رونمایی شده، بیشتر برای دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیره که استفاده بهینه از باتری براشون خیلی مهمه و همین موضوع در این تبلت هم وجود داره.

بررسی تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی از نظر سخت افزار و نرم افزار

در کنار پردازنده، شما می‌تونید از بین رم و حافظه‌های مختلف، یکی از مدل‌های این تبلت رو انتخاب کنید. این تبلت شیائومی در یک نسخه 4GB رم با حافظه 128GB، یک نسخه 6GB رم با حافظه داخلی 128GB و دو نسخه 8GB رم با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایت تولید شده. البته به لطف وجود اسلات کارت حافظه، شما می‌تونید مموری‌های microSDXC رو براش خریداری کنید و حافظه تبلت رو تا 1 ترابایت ارتقاء بدید.

بنابراین، این تبلت شیائومی از نظر پردازنده در سطح میان رده قرار داره و با توجه به رم‌های 4، 6 و 8 گیگابایتی که براش در نظر گرفته شده، نمیشه خیلی بهش فشار آورد و برنامه‌های سنگین روش نصب کرد. تنها نقطه مثبتش اینه که از پردازنده کوالکام استفاده کرده و میشه حافظه‌ش رو تا 1 ترابایت ارتقا داد.

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری ردمی پد SE شیائومی

با توجه به تاریخ عرضه این تبلت، سیستم عامل اندروید 13 براش در نظر گرفته شده. البته شما می‌تونید اون رو به اندرویدهای جدیدتر آپدیت کنید و از این نظر مشکلی نداره. رابط کاربری MIUI Pad 14 به عنوان پوسته‌ای روی اندروید کشیده شده تا کار کردن با تبلت راحت‌تر بشه. طراحی رابط کاربری و نرم‌افزارهای تبلت ردمی پد SE به گونه‌ای انجام شده که حتی بچه‌های کوچیک هم می‌تونن باهاش کار کنن. انتخاب اندازه آیکون‌ها و منوی اصلی برنامه و تنظیمات خیلی دم دسته و همه‌چیز تحت کنترل کاربره. شیائومی گفته که آپدیت‌های نرم‌افزاری رو تا 2 سال و آپدیت‌های امنیتی رو تا 3 سال برای این تبلت ارائه میده.

به طور کلی، این تبلت از نظر نرم‌افزاری و رابط کاربری در سطح خوبی قرار داره و به هیچ وجه شما برای کار کردن باهاش سردر گم نمیشید و کار کردن باهاش خیلی راحته.

 

بررسی اسپیکر تبلت Redmi Pad SE‌

یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت تبلت ردمی پد SE اسپیکرهاشه. این تبلت به 4 اسپیکر قدرتمند مجهز شده. دو اسپیکر در سمت راست و دو اسپیکر در سمت چپ تبلت قرار دارن تا صدایی با حجم و کیفیت بالا به شکل استریو تولید بشه و به گوشتون برسه.

بررسی اسپیکر تبلت Redmi Pad SE‌

اسپیکرها توسط Dolby Atmos پشتیبانی شده و این یعنی صدایی با حجم و کیفیت عالی تولید شده و به گوش کاربرها میرسه. صدای تولیدی اسپیکرها 24 بیتی با فرکانس 192kHz هست که از فناوری Hi-Res هم برای بهبود کیفیت صدا پشتیبانی میشه. این تبلت جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هندزفری سیمی هم داره.در نتیجه، اسپیکرهای این تبلت کیفیت بالایی دارن و صدای بلندی تولید می‌کنن که برای تماشای فیلم یا انجام بازی به کار میاد.

 

آیا تبلت Redmi Pad SE‌ ارزش خرید دارد؟

تبلت Redmi Pad SE‌ شیائومی توی بازار ایران با قیمت بین 9.5 تا 12 میلیون تومان فروخته میشه؛ بنابراین در دسته تبلت‌های اقتصادی و ارزون قیمت جای می‌گیره. اما سوال اینه که اگه بودجه‌ای در همین سطح داشته باشید، انتخاب بهتری براتون وجود داره؟ پس بریم ببینیم که رقبای این تبلت کدوم تبلت‌ها هستن. تبلت‌های سری گلکسی تب A8 و A7 سامسونگ در همین محدوده قیمت قرار می‌گیرن ولی از نظر رم، حافظه داخلی و پردازنده و حتی اندازه نمایشگر، از تبلت شیائومی ردمی پد SE پایین‌تر هستن. یه سری تبلت‌های خیلی ارزون هم در بازار ایران وجود داره که قیمتی زیر 5 میلیون تومان دارن که اصلاً به مرحله ارزیابی و نقد و بررسی نمیرسن و بیشتر اسباب بازی محسوب میشن. بنابراین با این بودجه، تبلت شیائومی ردمی پد SE‌ یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 15
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Kian1995

آقای نعمتی عزیز 💙از شما هم بابت نشر مقاله تبلت ممنونم…
امیدوارم از این به بعد هم شاهد آنباکس و هم بررسی تبلت های خوب در موبونیوز باشیم ان شاءالله 🤲

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

مهدی جان❤️
همه ی این ها رو که درس پس دادیم ولی بدون که فقط به عشق خودت نوشتم و امیدوارم همون روح تازه ای که توسط موبونیوز در کالبد بازار موبایل ایران و خیلی وسایل دیگر ایجاد شد،در بازار تبلت های ایران هم شاهد باشیم…🤲
قطعاً این مهم میسر نیست مگر با تیم دوست داشتنی موبونیوز💙 و آقا مهدی شجاری گل💐🌹🌷

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

خوشبختانه تبلت برند Xiaomi به پشتوانه حضور موبایل ها و دیگر محصولات این شرکت در ایران،وارد کشور شد…🧐
اما متأسفانه هیچ کدام در موبونیوز نه آنباکس ونه بررسی شد…😔
البته بجز این مقاله….
متأسفانه برند های مطرح جهانی دیگر هم مثل لنوو،آنر،ریلمی و… در ایران به صورت قانونی و با ریجستری و گارانتی حضور ندارند…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

Blackview
Doogee
Ulefone
و حتی Fossibot و Oukitel که تبلت های مقاوم تولید میکنند…
قطعاً اگه آنباکس و بررسی تبلت های این برندها با قیمت های باور نکردنی شان توسط موبونیوز انجام بشه،بازار کنونی تبلت ایران این چنین نخواهد بود.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

داش مهدی❤️
همه ی این ها رو گفتم تا اینجا برسم که بگم:
اگه حداقل موبونیوز،تبلت های سلولار خوب،با کیفیت،اقتصادی و اکثریت زیر 350 دلار،که پرچمدار هاشون این قیمتی هستند رو به بازار ایران معرفی کنه،و به صورت حداقل هفتگی مقاله تبلت داشته باشه،این بازار انحصاری و کم تنوع قطعاً درهم شکسته میشه…
برند های پرطرفدار جهانی که به بیش از 100 کشور جهان صادرات میشن اما متأسفانه مافیا مانع واردات اون ها به کشور مون شده…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

🧐یه بخش کار هم اگه مؤدبانه بگم :بی وجدانی و منفعت طلبی برخی تجار وارد کننده موبایل و تبلت هست که لزوماً اون چیزی رو واردات نمی‌کنند که خوب، باکیفیت و مشخصات بالا و قیمت اقتصادی داره…میان و بازار تبلت رو توی انحصار سه برند اصلی بازار ایران قرار میدهند.یعنی:«اپل،سامسونگ و سرفیس»🤔
زیر 10 میلیون هم که کلاً توی تبلت ها،یا خیلی قدیمی اند یا مثل اسباب بازی هستند… مشخصات پایین رده و کیفیت افتضاح…
این است واقعیت تلخ بازار تبلت های ایران…

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

اگر همین حضور ارزشمند موبونیوز و آقای شجاری عزیز ❤️ در بازار تبلت ها بود و نگاه برابری نسبت به تبلت ها وجود می‌داشت نه اینکه صرفاً سالی یکبار به جهت رفع تکلیف و تنوع ،مقاله در باره ی تبلت نوشته شود، الان بازار تبلت ها در ایران،پر رونق بود هم کمی وهم کیفی…🤔

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Kian1995

    مهدی جان ❤️ خودت که از بازار تبلت در ایران بهتر از من اطلاع داری…
    تبلت های قدیمی که حتی تولید سال های 2017 و2018 الان به صورت پلمپ و آکبند هنوز وجود دارند…مثل Lenovo m7 و…
    اکثریت تبلت های بازار ایران قدیمی یا انحصاری اند…
    با این قانون جدید اداره صمت هم که بیشتر وارد کننده ها جرئت واردات تبلت جدید سلولار رو ندارند🤦چون حداقل باید 8 ماه براش دوندگی کنند تا مجوز قانونی و ریجستری و گارانتی رسمی بگیرند…

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

حضور موبونیوز با رسالت اصلی اش یعنی«رساله جامع smart phone ها» قطعاً باعث رونق بازار موبایل ایران شده،چه کمی و چه کیفی…اما هنوز بازم ناراحتم که اکثراً موبایل های موجود در بازار ایران بررسی میشه نه لزوما بهترین موبایل های جهان…🧐

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

🧐الان جدیدا سایت خیلی خوب شده…سراغ معرفی هر دستگاه هوشمند و غیر هوشمند و حتی کسب و کار میرید الا تبلت ها که امیدوارم قفلش با مقاله آقای نعمتی عزیز💙 شکسته بشه…

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Kian1995

سلام به همگی دوستان 🙋و علی الخصوص نویسنده متن آقای «محمد سالار نعمتی»❤️
ادمین جان،لطفا پیام من رو به مهدی شجاری عزیز❤️برسون…
داش مهدی شجاری🫡
سلطان از دستت خیلی دلخورم به مولا…
چرا هر سال تنها یک مقاله در مورد تبلت ها میاد رو سایت ؟!

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ali Tarmesh

قیمتش بد نیست 🤔👌🏻

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

ممنون

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
Ahmaddosti

در حد تبلت دانش آموزی خوب و عملکرد روانی داره

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

زیاد حالب نیس به نطرم.
دوربینش ضعیفه.
فست شارژشم همینجور.
پردانزنده به نظرم اسنپ ۶۸۰ دیگه خیلی قدیمیه، شایدم توی تبلتا چنین چیزی مرسومه اما حس میکنم باید قوی تر میبود، حداقل 8+ gen1 ای چیزی…

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳